Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

ÜDV köszi a segítséget, sikerült, gyúsjtás is kell hozzá, mert reggel anélkül próbáltam akkor nem jött össze a dolog, (vagy mert reggel 5 óra volt:) ) hazafelé melóból meg kellett állni vonat miatt aztán akkor sikerült, mivel nyomkodtam mindent meg nem mondom mikor hogy kell az AS, de a lányeg h most már működik...

köszi mégegyszer mindenkinek

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

1,5 éves az Astrám, az utóbbi időben azt vettem észre hogy a motortérben valami ciripel.

Néha szakaszosan, néha meg folyamatosan. Ha leállítom a motort és újra indítom, akkor nem mindig kezd el ciripelni.

Tehát nem értem ;) Ha valaki tud valamit a jelenségről, legyen szives segíteni. köszi.

Szombaton megnézik a szervízben, a telefonba azt mondták hogy lehet vízpumpa,vagy generátor hiba is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

1,5 éves az Astrám, az utóbbi időben azt vettem észre hogy a motortérben valami ciripel.

Néha szakaszosan, néha meg folyamatosan. Ha leállítom a motort és újra indítom, akkor nem mindig kezd el ciripelni.

Tehát nem értem ;) Ha valaki tud valamit a jelenségről, legyen szives segíteni. köszi.

Szombaton megnézik a szervízben, a telefonba azt mondták hogy lehet vízpumpa,vagy generátor hiba is.

De lehet még a vezérműszíj feszítőgörgő vagy klímaszíj feszítőjének a csapágya is...

Link to comment
Megosztás:

Járt már úgy valaki, hogy kivette a kulcsot, és a zár nem kattant, tehát mintha bent lett volna a kulcs?

Amióta meleg van, és kint áll a napon a parkolóban a kocsi, rendszeresen csinálja, hiába fújom be zárolajzó sprayvel! ;)

Az enyém is csinálja néha, de egy picit megmozditom a kulcshegyével és beugrik a helyére

Link to comment
Megosztás:

Nekünk 4 opel van a családban egy Vectra B 122ezerrel 6-7dl/1000km, egy Kadett E, az gyűrűzés után most 3-4dl/1k km, előtte 7-8dl/1k km, az én Astram, meg egy H astra 150 ezerrel, az is 4-6dl/1000km. Ez mi a fenétől lehet? Mindbe Castrol 10w-40 van 100.000-től.

Nekem közel 140 van az autóban, de 10eKm alatt eszik durván 2-4dl-t.

Mindegyikben castrol van? Lehet ki kéne próbálni gyári olajjal (opel, GM) Nekem az van benne, UHUHU tanácsára, és tökéletes, eddig (2500Km) még látszólag semmit nem fogyott. A 2-4dl-t Metabondal ette, szvsz az sem sok, de legutóbb nem jött be a meta, így megfogadtam a tanácsot (GM olaj), és eddig faxa.

Járt már úgy valaki, hogy kivette a kulcsot, és a zár nem kattant, tehát mintha bent lett volna a kulcs?

Amióta meleg van, és kint áll a napon a parkolóban a kocsi, rendszeresen csinálja, hiába fújom be zárolajzó sprayvel! ;)

igen, sajnos az opelek betegsége a gyújtáskapcsoló. Elvileg a rendeltetés szerű használat: betolod a kulcsot, nyomva tartod és úgy forditod gyújtásig, és csak az indítás megy nyomás nélküli fordítással. Sokan ezt nem tartják be, így egy idő után szétkopik a szerkezet, és képes totál beragadni (csere). Nekem is csinálja néha, gondolom az előző gazdája nem mindíg figyelt oda az indításra, amikor beragad, kihúzom a kulcsot, kézzel rátolok a zárra, kulcs fissza, elfordít nyomva, vissza, és kihúz, eddig bevált.

Üdv,alámerültem... a féltengelyharangok teljesen épek,szárazak,de a kormányrudak végén levő gumiharmonikák tiszta szutty (főleg a baloldali) A szervvóolaj szombat óta nem fogyott,legalábbis nem észrevehető,de pár csöpp olajfoltot találtam pont a baloldali szmötyis motyó alatt.

Remélem javítható?

Előre is Kösz Miklós

na azt még nem cseréltem, szóval azt, hogy honnan jön az olaj/zsír nem tudom, lehet ott is meg van kenve, de ezt majd megmondják a szakik. (remélhetőleg nem a kormánymű lesz a ludas)

Link to comment
Megosztás:

Nekem közel 140 van az autóban, de 10eKm alatt eszik durván 2-4dl-t.

Mindegyikben castrol van? Lehet ki kéne próbálni gyári olajjal (opel, GM) Nekem az van benne, UHUHU tanácsára, és tökéletes, eddig (2500Km) még látszólag semmit nem fogyott. A 2-4dl-t Metabondal ette, szvsz az sem sok, de legutóbb nem jött be a meta, így megfogadtam a tanácsot (GM olaj), és eddig faxa.

Mind Castrol. Opel olajat csak a Kadett-ben meg a B Vectrában próbáltunk, ott is 10w-40, de az nagyon szutyok volt, abból még többet evett, de lehet majd megpróbálom itt is következő cserénél a 10W-40-t.

Link to comment
Megosztás:

Feltennék egy buta kérdést!

Mivel használtan vettem az autóm, de még egy bajnál sem jelzett hibakódot, hogy belehet ugy programozni, hogy ne dobjon sárgát?

A másik kérdésem pedig hogy egy szerelő szerint a gyorsításnál fellépő rángatást a trafósor okozza. De mondtam neki hogy nincs hibakód. Ő azt mondta hogy az Astrák nem is jelzik ha gyújtás gond van. Ezzel szemben én többször látom hogy itt irogatják hogy a hibakód szerint az "x" hengerben gyújtáskimaradás. Most mi a helyzet?

Link to comment
Megosztás:

Feltennék egy buta kérdést!

Mivel használtan vettem az autóm, de még egy bajnál sem jelzett hibakódot, hogy belehet ugy programozni, hogy ne dobjon sárgát?

A másik kérdésem pedig hogy egy szerelő szerint a gyorsításnál fellépő rángatást a trafósor okozza. De mondtam neki hogy nincs hibakód. Ő azt mondta hogy az Astrák nem is jelzik ha gyújtás gond van. Ezzel szemben én többször látom hogy itt irogatják hogy a hibakód szerint az "x" hengerben gyújtáskimaradás. Most mi a helyzet?

Azért kérded, mert nem bízol/bíztál az eladóban, hogy esetleg ő buherált valamit? Nem hinném, hogy programból be lehetne csapni az ECU-t, hogy ne tároljon hibát, meg ne dobjon sárgát. Ennek semmi értelme nem is lenne egyébként (akkor hogyan keresi meg az user/szerelő a hibát?).

A rángatást elég sok dolog okozhatja, itt a fórumon is küzdünk néhánnyal: koszos AGR, koszos fojtószelepház, gyertyahiba, sérült vákumcsövek, befecskendezés hibája, stb. Persze, lehet éppen trafósor is, de gyorsításkor pl. villogó sárgalámpázni kéne neki... Szóval, szerintem nem a legdrágább lehetséges hibaforrás körül kéne először matatni (vagy a szerelőnek/szerviznek kell a forgalom? ;) ). Az egyszerű, tisztítós dolgokat kellene sorra venni (AGR-re fehérvári fagyizást beiktatni 4000 RPM felett pl. ;) ), hátha megjavul. Mondjuk a tisztogatásban benne lehet a trafóhíd kontaktjainak az ellenőrzése is, de ne rögtön a csere...

Link to comment
Megosztás:

Azért kérded, mert nem bízol/bíztál az eladóban, hogy esetleg ő buherált valamit? Nem hinném, hogy programból be lehetne csapni az ECU-t, hogy ne tároljon hibát, meg ne dobjon sárgát. Ennek semmi értelme nem is lenne egyébként (akkor hogyan keresi meg az user/szerelő a hibát?).

A rángatást elég sok dolog okozhatja, itt a fórumon is küzdünk néhánnyal: koszos AGR, koszos fojtószelepház, gyertyahiba, sérült vákumcsövek, befecskendezés hibája, stb. Persze, lehet éppen trafósor is, de gyorsításkor pl. villogó sárgalámpázni kéne neki... Szóval, szerintem nem a legdrágább lehetséges hibaforrás körül kéne először matatni (vagy a szerelőnek/szerviznek kell a forgalom? ;) ). Az egyszerű, tisztítós dolgokat kellene sorra venni (AGR-re fehérvári fagyizást beiktatni 4000 RPM felett pl. ;) ), hátha megjavul. Mondjuk a tisztogatásban benne lehet a trafóhíd kontaktjainak az ellenőrzése is, de ne rögtön a csere...

Azaz igazság, hogy nem bízom az eladóban. És azért kérdeztem ilyent mert annyira nem vagyok benne az ilyesmiben, de olvasgatom itt, hogy lehet az országban olyan műhely ahol ezt-azt megtudnak már csinálni amit a szervíz nem. A hibakeresésnél pedig, az AGR tisztításon túlvagyok, 15 ezer km-el ezelött cseréltem gyertyát, gyári kétpólusút kapot, benzinszűrőt és mindent amit egy használtautó vásárlásnál illik kicserélni (vezérlés, szűrők, gyertyák, szíjjak, feszítő és vezetőgörgők). A meghajtás is próbáltam 20 km-es szakaszon folyamatos 4500 feletti fordulattal autópályán. De nemhasznált. A vákuumcsöveket mind átnéztem, a motortérben a csatlakozókat széthúztam és kontakt prayt kaptak. Egyedül a gyújtótrafót nembántottam még. Nem is gondolkodtunk cserében még. Csak egy csere trafóval kipróbálni. Hátha nem az a baja. Olvastam itt, hogy csak a gyárit célszerű beletenni, mert kinyirhatja a más márka az ECU-t. Ebben lehet valami? Természetesen ilyenen nem akarok spórolni, mert nekem a GM cuccok bejöttek, mint az olaj is pl. Ezzel az olajjal szinte alig fogyaszt olajat az autó.

Link to comment
Megosztás:

Egy kérdésem lenne.Ha az AGR szelepet kiveszem hogyan tudom nyitott állapotba tenni, melyik pólust hova kell kötni?

Szia! Én egy hete takarítottam ki. A két szélső érintkezőre kell. A polaritás szerintem mindegy. De azért várj meg egy profit. Nekem kinyitott bármelyik verziót próbáltam. Csak egy pillanatra tedd áramra.

Link to comment
Megosztás:

Feltennék egy buta kérdést!

Mivel használtan vettem az autóm, de még egy bajnál sem jelzett hibakódot, hogy belehet ugy programozni, hogy ne dobjon sárgát?

A másik kérdésem pedig hogy egy szerelő szerint a gyorsításnál fellépő rángatást a trafósor okozza. De mondtam neki hogy nincs hibakód. Ő azt mondta hogy az Astrák nem is jelzik ha gyújtás gond van. Ezzel szemben én többször látom hogy itt irogatják hogy a hibakód szerint az "x" hengerben gyújtáskimaradás. Most mi a helyzet?

Az opelek jelzik a trafó hibát. A családban már volt ilyen és kaptunk is szép sárga lámpát, egyik kocsiban kulcsos autót a másikban Astrás motoros sárgát. Mindkettőnél gyújtáskimaradást jelzett a comp.

Link to comment
Megosztás:

Hello

Egy kis segítséget kérnék, ált. szervíz után figyeltem fel rá, hogy gyújtás ráadása után égve marad egy kisautó benne egy villáskulcsot ábr. ellenőrzőlámpa, de ha beindítottam az autót kialszik. Kérdésem, ez jelent-e valamit is, hogy nem akkor alszik ki ez a lámpa mint régen, amikor is gyújtás ráadása után 1-2mp múlva kialudt a többi sárga lámpával együtt.

Link to comment
Megosztás:

Hello

Egy kis segítséget kérnék, ált. szervíz után figyeltem fel rá, hogy gyújtás ráadása után égve marad egy kisautó benne egy villáskulcsot ábr. ellenőrzőlámpa, de ha beindítottam az autót kialszik. Kérdésem, ez jelent-e valamit is, hogy nem akkor alszik ki ez a lámpa mint régen, amikor is gyújtás ráadása után 1-2mp múlva kialudt a többi sárga lámpával együtt.

Ha ez az a lámpa, ami nálunk egy motort ábrázol, akkor nem gond, mert a gyújtás ráadása után égnie is kell, mert azt jelzi, hogy motorhiba van, ugyanis nem megy a motor! ;) A motor indítása után ki kell, hogy aludjon.

Link to comment
Megosztás:

ez az a lámpa az, de ha beindítom akkor kialszik.

szvsz teljesen normális működés, az a enginecheck lámpa, nekünk más, de a lényege ua. gondolom kapott valami szoftver akármit, nekem mióta megvettem így működik, hogy indítás után alszik ki.

Link to comment
Megosztás:

ez az a lámpa az, de ha beindítom akkor kialszik.

Ez ugyanaz, későbbi típusokban már motor alakja van. Szóval ennek égnie kell, amíg nem jár a motor. Ilyenkor azt jelzi, hogy a motor mozgó alkatrészei nem mozognak, hiszen nem jár a motor. Indítás után rögtön ki kell aludnia.

Link to comment
Megosztás:

oké értem akkor nyugi van. köszönöm a gyors választ ;)

másik kérdésem, kicseréltem ledesre a műszerfalvilágítást, de nem igazán jött be, így visszatettem a gyári izzókat, ezek után viszont a vízhőfoknál nem világít a világítás, bármelyik izzót teszem oda egyikkel se világít, míg a többi helyen ahova kell mind jó. Valakinek valami ötlete hol keresgéljem, vagy vigyem inkább villanyászhoz?

Link to comment
Megosztás:

oké értem akkor nyugi van. köszönöm a gyors választ ;)

másik kérdésem, kicseréltem ledesre a műszerfalvilágítást, de nem igazán jött be, így visszatettem a gyári izzókat, ezek után viszont a vízhőfoknál nem világít a világítás, bármelyik izzót teszem oda egyikkel se világít, míg a többi helyen ahova kell mind jó. Valakinek valami ötlete hol keresgéljem, vagy vigyem inkább villanyászhoz?

Ezt ki kellene mérni, mármint, hogy a foglalat működik-e egyáltalán.

Link to comment
Megosztás:

Feltennék egy buta kérdést!

Mivel használtan vettem az autóm, de még egy bajnál sem jelzett hibakódot, hogy belehet ugy programozni, hogy ne dobjon sárgát?

A másik kérdésem pedig hogy egy szerelő szerint a gyorsításnál fellépő rángatást a trafósor okozza. De mondtam neki hogy nincs hibakód. Ő azt mondta hogy az Astrák nem is jelzik ha gyújtás gond van. Ezzel szemben én többször látom hogy itt irogatják hogy a hibakód szerint az "x" hengerben gyújtáskimaradás. Most mi a helyzet?

Csak hibakódót nem dob, vagy soha sem világít(indítás előtt sem)??

Mert akkor érdemes megvizsgálni, hogy maga a lámpa működök-e.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.