Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

A motorellenőrző lámpám nekem is kigyullad kb. 50km-enként. Ha hazamegyek, leveszem az akksisarut, másnap már nem ég. Aztán 50km után megint.

Előtte Calibrám volt, annak megvannak a hibakódjai, de gondolom a G Astrára az nem alkalmazható. Tudnátok ebben segíteni? A csati a kézifék előtti burkolat alatt van? Z22SE motor.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Akkor ne lengéscsillapítót, hanem rugót cserélj, ugyanis az határozza meg a tengelyterhelést. Lehet hogy külsőleg (kiszerelve) semmi különbség nem látszik a Caravan és a sima 5 ajtós rugója között, de előbbié akkor is erősebb. Beszerelve már ki fog derülni, ugyanis nem ül le annyira az autó hátulja.

(Nekem a Corsában az eléggé kilágyult gyári rugók helyett hátul most Calibra ültetőrugó van, de még ezzel is magasabban áll a hátulja mint eddig, lévén a Calibra jóval nehezebb a Corsánál. Pedig ez a rugó még rövidebb is...)

Nah,voltam bontóban,vettem caravan hátsó rugókat,ma beleraktam.Na ezt vártam,feljebb lett a segge,és így már jól néz ki,meg hasznos is!

Csak a fényszórókat kellett beállítani hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár napja vettem észre, hogy az első 2-3 fékezéskor fémes, súrlódó hangja van a hátsó féknek... Kéziféket nem használok, és van hogy 1 óra állás után újra zajos a dolog, de szintén csak max 2-3 fékezésig, utána semmi hangja. Mi lehet a jelenség oka?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár napja vettem észre, hogy az első 2-3 fékezéskor fémes, súrlódó hangja van a hátsó féknek... Kéziféket nem használok, és van hogy 1 óra állás után újra zajos a dolog, de szintén csak max 2-3 fékezésig, utána semmi hangja. Mi lehet a jelenség oka?

Szia! Valószínűleg a fékdobodban a pára felületi korróziót okoz, ami pár fékezés után lekopik róla. Nálam is ugyanez volt a helyzet, le is vettem a dobokat, de semmi rendelleneset nem találtam, így csak erre tudok gondolni....bár ehhez 1 óra szerintem kevés.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Valószínűleg a fékdobodban a pára felületi korróziót okoz, ami pár fékezés után lekopik róla. Nálam is ugyanez volt a helyzet, le is vettem a dobokat, de semmi rendelleneset nem találtam, így csak erre tudok gondolni....bár ehhez 1 óra szerintem kevés.

Pont ezért vagyok tanácstalan... Mert ha "hosszabb" állás után jelentkezne, akkor a sós pára okozta felületi rozsda lehetne az oka. De 1-2 óra alatt az nem hiszem hogy kikezdheti a felületet. Vagy mégis?:lol: Elég bizarr a hangja olyankor, kb ilyen lehet tökig kopott betéttel fékezni.

Link to comment
Megosztás:

...és akkor viszont baromira nem használ neki a "fagyizás" szóval először fel kéne deríteni a hiba pontos okát mielőtt meggondolatlanul tanácsot osztogatunk...

Éppen erre ajánlják a durván meghajtást ("menj el fagyizni 100 Km-re").............hogy leégjen a koksz a szelepnyakról, mert ez szorítja meg a szelepet

Link to comment
Megosztás:

Pont ezért vagyok tanácstalan... Mert ha "hosszabb" állás után jelentkezne, akkor a sós pára okozta felületi rozsda lehetne az oka. De 1-2 óra alatt az nem hiszem hogy kikezdheti a felületet. Vagy mégis?:lol: Elég bizarr a hangja olyankor, kb ilyen lehet tökig kopott betéttel fékezni.

Normális, nekem is ezt csinálja. Inkább a víz fagy rá ilyen hamar...

Link to comment
Megosztás:

Kb. 4 hete vettem a Homasitában H7 Tungsram Megalight Ultra égőcsomagot.

Furcsa volt már kb. 2 hete, hogy olyan gyengén világít a tompított.

Ma délután véletlenül vettem észre, mindkét égőn feketedés van, mintha kicsapódott volna valami az égőben.

Olyan 40 %-os az az izé.

Képeket most nem tudok.

A számla már nincs meg.

Visszavigyem így az égőket ? Szóba állnak így velem ? :lol:

Mégiscsak 4700 pénz volt..

Szia.

Mindenképp vidd vissza. A feketedést a kicsapódott wolfram okozza. Vagy nem megfelelő a betöltött halogéngáz tipusa, vagy kevés a töltőnyomás. Ha a lámpa búráján, a spirál vonalában éles határvonalú vékony vonalban fekete, akkor nem megfelelő a gáz összetétele, ha vastag elmosott határú a feketedés, akkor kevés a nyomás, ha az egész búra fekete, nincs benne gáz.

Link to comment
Megosztás:

...és akkor viszont baromira nem használ neki a "fagyizás" szóval először fel kéne deríteni a hiba pontos okát mielőtt meggondolatlanul tanácsot osztogatunk...

egyáltalán nem volt meggondolatlan....inkább az volt az amit te leírtál..ezek után meg sem meri próbálni...és tovább szív vele...THX!!!

Egyébként arra sem írt semmit hogy hogyan használja a kocsit, milyen távokra...

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Mindenképp vidd vissza. A feketedést a kicsapódott wolfram okozza. Vagy nem megfelelő a betöltött halogéngáz tipusa, vagy kevés a töltőnyomás. Ha a lámpa búráján, a spirál vonalában éles határvonalú vékony vonalban fekete, akkor nem megfelelő a gáz összetétele, ha vastag elmosott határú a feketedés, akkor kevés a nyomás, ha az egész búra fekete, nincs benne gáz.

Húúú.

Ez aztán egy diagnózis :lol:

Köszi a pontos infót.

Honnan tudsz ilyeneket amúgy ?

Link to comment
Megosztás:

egyáltalán nem volt meggondolatlan....inkább az volt az amit te leírtál..ezek után meg sem meri próbálni...és tovább szív vele...THX!!!

Sorry...

Akkor csak én nem merném megpróbálni, mert mi van ha éppen akkor szorul meg a szelep amikor 140-el "fagyizok" negyedikben...

Ha fennáll a szelep szorulásának esélye, én nem az átlag feletti terheléssel próbálnám meg megszüntetni a problémát..

Vagy csak én aggódom feleslegesen?

Link to comment
Megosztás:

Sorry...

Akkor csak én nem merném megpróbálni, mert mi van ha éppen akkor szorul meg a szelep amikor 140-el "fagyizok" negyedikben...

Ha fennáll a szelep szorulásának esélye, én nem az átlag feletti terheléssel próbálnám meg megszüntetni a problémát..

Vagy csak én aggódom feleslegesen?

hát ezt sem úgy kell, hogy padlógáz és megyek..szép fokozatosan gyorsítva és csak akkor, amikor nincs éppen hibajelzés....ja és ilyen időben sem a városban :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok először is kellemes ünnepeket mindenkinek, valaki megtudná mondani ,hogy a G astra 1,2-motorú autóba hány Kw-os aksi való, ugyanis amivel én vettem a kocsit használtan, 72-Kw-os aksi van benne.Már négy éve vettem a kocsit és azóta is indít rendesen,csak azért kérdezem mert egy kollégám azt mondta ,hogy nem biztos hogy jó ha nagyobb aksi van benne a kocsiban mert kinyírhatja a generátort.Szerintetek akkor aggódjak vagy várjam meg amíg az aksi elhasználódik és utána cseréljem le gyári értékűre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok először is kellemes ünnepeket mindenkinek, valaki megtudná mondani ,hogy a G astra 1,2-motorú autóba hány Kw-os aksi való, ugyanis amivel én vettem a kocsit használtan, 72-Kw-os aksi van benne.Már négy éve vettem a kocsit és azóta is indít rendesen,csak azért kérdezem mert egy kollégám azt mondta ,hogy nem biztos hogy jó ha nagyobb aksi van benne a kocsiban mert kinyírhatja a generátort.Szerintetek akkor aggódjak vagy várjam meg amíg az aksi elhasználódik és utána cseréljem le gyári értékűre.

Hali!

Szerintem ez ismerősőd badarságot mondott.

A generátor egyszerűen nem tud többet leadni, van egy max töltő árama és van egy feszültség szintje (együtt max teljesítménye) és legfeljebb annyi történhet, hogy nem tudja feltölteni az aksit teljesen, ha rövidebb uitakra mész. A indításod pedig sokkal jobb, hiszen több kraft marad az aksiban nem szívódik le annyira így igazából kevesebbet is kell visszatöltenie. szóval ha feltölti, akkor semmi gond...a generátorodnak semmi baja nem lesz....

Link to comment
Megosztás:

Húúú.

Ez aztán egy diagnózis :D

Köszi a pontos infót.

Honnan tudsz ilyeneket amúgy ?

Szia

A tudásom a munkámból ered, autólámpa gyártás területen dolgozom. Sajnos minden gyártónál előfordulnak hasonló hibák, tömeggyártásnál ez elkerülhetetlen. A lámpában lévő gázt és a spirál anyagát nem a gyártó állítja elő, becsúsznak néha bakik, amiért folyamatosan reklamálnak a beszállítónak. Mindig tartsátok meg a blokkot és vigyétek vissza a hibás darabot, amit elemezve tanulhat a gyártó a hibájából.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok először is kellemes ünnepeket mindenkinek, valaki megtudná mondani ,hogy a G astra 1,2-motorú autóba hány Kw-os aksi való, ugyanis amivel én vettem a kocsit használtan, 72-Kw-os aksi van benne.Már négy éve vettem a kocsit és azóta is indít rendesen,csak azért kérdezem mert egy kollégám azt mondta ,hogy nem biztos hogy jó ha nagyobb aksi van benne a kocsiban mert kinyírhatja a generátort.Szerintetek akkor aggódjak vagy várjam meg amíg az aksi elhasználódik és utána cseréljem le gyári értékűre.

Szerintem 44 Ah-s! :)

72 Kw az majdnem 100 lóerő!De lehet elektromos autód van csak nem tudtad! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok először is kellemes ünnepeket mindenkinek, valaki megtudná mondani ,hogy a G astra 1,2-motorú autóba hány Kw-os aksi való, ugyanis amivel én vettem a kocsit használtan, 72-Kw-os aksi van benne.Már négy éve vettem a kocsit és azóta is indít rendesen,csak azért kérdezem mert egy kollégám azt mondta ,hogy nem biztos hogy jó ha nagyobb aksi van benne a kocsiban mert kinyírhatja a generátort.Szerintetek akkor aggódjak vagy várjam meg amíg az aksi elhasználódik és utána cseréljem le gyári értékűre.

A különböző topikokban ez már nagyon sokszor volt téma..

Ha nagyobb kapacitású az akkumulátor a minimálisan megkívántnál, az soha nem baj. Pl. benzinesbe lehet elég lenne a 45 Ah is..

Az indítóáram a lényeg, ami az önindítóhoz kell.

Stb..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérem szíves segítségeteket az alábbi problémámhoz.

InSP felirat kigyulladt és kb. 2100km kell még vele autókáznom ... Elektronika nem tiltja le a motort ugye?

Üdv.:

KK

BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK!

Az InSP semmi másra nem szolgál, csak tájékoztatásra. Magyarul, ha rendesen szervizeltetsz nem márkaszervizben, akkor is kigyullad, mert ott általában nem törlik Neked a feliratod. Ha egyébként mész szervizbe, kitörölheted Te is a feliratod: a GYIK topik első oldalán leírtak szerint:

ime: http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...ost&p=39251

Persze, ha ez emlékeztet a szervizre és egyébként is márkaszervizbe jársz, akkor hagyhatod békén :D

BUÉK Neked is, meg a többieknek is, bár ehhez még korán van...

Szerk.: itt le is írják, hogyan :) http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=709380

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.