Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

B)

Gondoltam minden fontos infót leírok..hátha..

Olvasgattam trafósor témában és rémlett, hogy hidegben jön elő a hiba először.. :lol:

Az akksira ránézek, de nyáron rutin-vizsgáltam töltésügyileg. Akkor minden OK volt.

Lehet azóta valami bemondta az unalmast..nem tudom.

Amúgy "pöccre" indul a vas..szóval nem értem..de rámérek.. ha már a nagyok is helyeselnek a felvetésekre :D

Köszi a javaslatokat!

Üdv.

Lecso

Ilyen kilóméteróra ugrálásos téma volt itt valakinél ,tavaly évvége körül.Majd ránézünk a keresőben.

Nekem ez a mondat tetszett a legjobban:"Semmi nem jelzett hibát, kódot nem olvastam, -4 fok volt."

Lehet meg volt fázva! :D Láza nem volt?Hűtőfürdő,antibiotikum! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Ma tettem egy kis fagyizós utat,és egyik pillanatról a másikra el kezdett rángatni az autó.80-100 km/ó körül.Ha éppen hogy csak hozzá érek a gázpedálhoz,és tartom a fix fordulatot,akkor úgy viselkedik,mint ha a gázpedállal játszanál menet közben.Valami ötlet esetleg? AC pumpa,trafóhíd? Hova vigyem az autót,nőgyógyászhoz? :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Ma tettem egy kis fagyizós utat,és egyik pillanatról a másikra el kezdett rángatni az autó.80-100 km/ó körül.Ha éppen hogy csak hozzá érek a gázpedálhoz,és tartom a fix fordulatot,akkor úgy viselkedik,mint ha a gázpedállal játszanál menet közben.Valami ötlet esetleg? AC pumpa,trafóhíd? Hova vigyem az autót,nőgyógyászhoz? :lol: :D

nyomd ki a kuplungot, ha leáll a motor akkor welcome in the club B)

Link to comment
Megosztás:

Lehetséges,de azt nyáron mostam át.A jelenség nem folyamatos,csak olykor olykor,de olyankor nem mulandó :lol:

Reggelente szépen indul,nem dadog,nem rángat.Lehet hogy elviszem egy beöntésre :D B)

Ha van rá mód, akkor én azért megnézném egy csere-trafóhíddal is. Bár ellenőrizni nehéz, ha nem rendszeresen áll fent a hiba...

Link to comment
Megosztás:

Lehetséges,de azt nyáron mostam át.A jelenség nem folyamatos,csak olykor olykor,de olyankor nem mulandó :lol:

Reggelente szépen indul,nem dadog,nem rángat.Lehet hogy elviszem egy beöntésre :D B)

Ahogy a többiek is mondják, sanszos az AGR. Sokáig tud sz@rakodni hibaüzenet nélkül is.

Link to comment
Megosztás:

heló,

Olajcsere, autó felemelése, kerekek "lógnak" --> a Támcsapágy gumibakok elhasználódtak. Érdemes a gyárit venni? Mennyire tartósak? 2.5 éves autónál 50 000 km-nél már illik elhasználódni(főleg autópálya)?

Köszi

Amikor gödörbe, rázóra mész, dübben, ütődik az első futó valamelyik oldalon? Ha lent van a gép, a rögzítő csavarok láthatóan jobban kiállnak a toronyból? Ha fel van emelve, meg tudod mozgatni érezhetően le-fel az egész futót? Ha igen, akkor télleg gumipogácsa. Nekem 5 évesen, 110e felett jött ki és főleg nem autópályán használom, bár igyekszem kikerülni a kátyúkat amikor csak tudom... Kicsit drágállom ezt a gyárit ennyiért... nekem csapágyastul volt 28 a pár. Gyári volt, legalábbis ugyanaz volt a felirat azon amit kiszedtünk, meg azon amit beraktunk, mind a csapágyon, mind a gumipogácsán.

Link to comment
Megosztás:

Volt egy kis agymenésem ma... :lol: Az EGR , ha eddig jól értettem, a kipufogógáz egy részét vezeti vissza a szívőrészhez, ahol keveredik a friss levegővel. az jutott eszembe, ha lehetne készíteni egy közbetét darabot az EGR-hez, amibe a szívócsőből odavezetném a friss levegőt, viszont a kipufogógáz útját elzárnám, akkor elvileg a kipufogógáz visszavezetés megszűnne, viszont az EGR vígan játszhatna tovább... Ennek vajon milyen hatása lenne?

Link to comment
Megosztás:

Volt egy kis agymenésem ma... :lol: Az EGR , ha eddig jól értettem, a kipufogógáz egy részét vezeti vissza a szívőrészhez, ahol keveredik a friss levegővel. az jutott eszembe, ha lehetne készíteni egy közbetét darabot az EGR-hez, amibe a szívócsőből odavezetném a friss levegőt, viszont a kipufogógáz útját elzárnám, akkor elvileg a kipufogógáz visszavezetés megszűnne, viszont az EGR vígan játszhatna tovább... Ennek vajon milyen hatása lenne?

A kipufogógáz részleges visszavezetése nem a dühítésedre, hanem az előírt károsanyag kibocsátási érték miatt van. Elvileg a típusengedélyben, ebből következően a forgalmi engedélyben feltüntetett környezetvédelmi besorolási kategórián rontani tilos (műszakilag), alacsonyabb kategóriába átsorolni nincs lehetőség (papírozás).

Mindettől eltekintve - és persze csak elméletileg B) - egyszerűbb volna lemezzel lezárni az EGR-t. Így is, úgy is dobna sárga lámpát ha máskor nem, akkor motorféknél. Hacsak nem oly "szerencsés" a motortípus (de inkább a hozzá tartozó ECU), hogy le lehet leprogramozni róla.

Aztán következő lépésben jön a katalizátor kiszerelése? Nehogy már visszafogjon még az is? :D

Link to comment
Megosztás:

Srácok más jellegű kérdésem lenne halottam valahol,hogy valaki felpolírozta a fényszóróit valaki tud segíteni esetleg hogy mivel,hogyan és stb...?

Polírozógéppel :lol: szerintem olyan módon kellene, mint a fényezést!

De arra ügyelj, hogy ha fel lett polírozva utána kell a lámpára UV álló fólia vagy valami, mert polírozáskor a gyárilag rajta lévő UV álló réteget lekapod és utána nagyon hamar visszamattul!!

Link to comment
Megosztás:

A kipufogógáz részleges visszavezetése nem a dühítésedre, hanem az előírt károsanyag kibocsátási érték miatt van. Elvileg a típusengedélyben, ebből következően a forgalmi engedélyben feltüntetett környezetvédelmi besorolási kategórián rontani tilos (műszakilag), alacsonyabb kategóriába átsorolni nincs lehetőség (papírozás).

Mindettől eltekintve - és persze csak elméletileg B) - egyszerűbb volna lemezzel lezárni az EGR-t. Így is, úgy is dobna sárga lámpát ha máskor nem, akkor motorféknél. Hacsak nem oly "szerencsés" a motortípus (de inkább a hozzá tartozó ECU), hogy le lehet leprogramozni róla.

Aztán következő lépésben jön a katalizátor kiszerelése? Nehogy már visszafogjon még az is? :D

Ez az egész károsanyagos téma mind műszaki, mind adminisztratív oldalról (legalábbis nálunk) számomra kimeríti a mókusvakítás tényállását.

(Az osztálybasorolást éppen a hatóság rontja el tömegesen, ugyanazon motorra 2-3-féle besorolás létezik; lezárt AGR-rel teljesíthető a ZK-szint..., etc.)

De nem akarok vitát nyitni, a dízeles topikban pár hónapja lement erről már egy szkander. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez az egész károsanyagos téma mind műszaki, mind adminisztratív oldalról (legalábbis nálunk) számomra kimeríti a mókusvakítás tényállását.

(Az osztálybasorolást éppen a hatóság rontja el tömegesen, ugyanazon motorra 2-3-féle besorolás létezik; lezárt AGR-rel teljesíthető a ZK-szint..., etc.)

De nem akarok vitát nyitni, a dízeles topikban pár hónapja lement erről már egy szkander. :lol:

Ha annyi millióm lenne ahányszor az AGR-ről szó volt.......

Link to comment
Megosztás:

Polírozógéppel :D szerintem olyan módon kellene, mint a fényezést!

De arra ügyelj, hogy ha fel lett polírozva utána kell a lámpára UV álló fólia vagy valami, mert polírozáskor a gyárilag rajta lévő UV álló réteget lekapod és utána nagyon hamar visszamattul!!

Nem fólia, lakk!

Nekem ez kimaradt, másfél év telt el a polírozás óta, és kezd szép lassan visszasárgulni, pedig csak az év felében éri UV, a másik felében garázsban áll letakarva. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem fólia, lakk!

Nekem ez kimaradt, másfél év telt el a polírozás óta, és kezd szép lassan visszasárgulni, pedig csak az év felében éri UV, a másik felében garázsban áll letakarva. :lol:

Ez lakk kapható kisker. forgalomban, vagy fényezőknél kéne érdeklődni? Elvileg így az élettartammal se lenne gond. Vagy azért ez a lakkos utókezelés már nem években mérhető tartósságú?

Link to comment
Megosztás:

Jó kérdés, én nem jártam utána, de sztem festékboltban megmondják hogy UV-álló lakkot tudnak-e adni szórófejes dobozban.

Tavasszal nálam is aktuális lenne majd kezdeni valamit a mattulással. Belevágnék a polírba + lakkba, ha emberi mértékű macerával, meg költséggel jár, de ha az élettartama karcsú, akkor mondjuk 1 év hosszabbításért nem biztos, hogy érdemes vele vesződni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szvsz csak akkor éri meg ha magad csinálod (sima Prevent tubusos autópolírozó paszta, kétféle finomságú vízpapír, rongy, víz és polírozógép kell hozzá). Én nem így tettem, és 8e Ft-ért csinálták meg a két első lámpát. Mivel 19e-ért már kapni új fényszórót is, még egyszer valószínűleg nem políroztatnám.

Link to comment
Megosztás:

A kipufogógáz részleges visszavezetése nem a dühítésedre, hanem az előírt károsanyag kibocsátási érték miatt van. Elvileg a típusengedélyben, ebből következően a forgalmi engedélyben feltüntetett környezetvédelmi besorolási kategórián rontani tilos (műszakilag), alacsonyabb kategóriába átsorolni nincs lehetőség (papírozás).

Mindettől eltekintve - és persze csak elméletileg :D - egyszerűbb volna lemezzel lezárni az EGR-t. Így is, úgy is dobna sárga lámpát ha máskor nem, akkor motorféknél. Hacsak nem oly "szerencsés" a motortípus (de inkább a hozzá tartozó ECU), hogy le lehet leprogramozni róla.

Aztán következő lépésben jön a katalizátor kiszerelése? Nehogy már visszafogjon még az is? B)

Pont ez az... :lol: Azon gondolkodtam, h ezzel a megoldással is jelezne a sárga? Az EGR-t a kipufogógáz nitrogénoxid tartalmának csökkentésére találták ki. Ezt akár etanol tankolásával is elérem, talán még túl is teljesítem... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.