Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Keresek egy nagy alkatrészes szakit, aki meg tudja mondani, hogy a képen szerepló OBD csatlakozó fedélből melyik szín az N'JOY változaté? Sajnos egy gyártási számon fut mind a három, így ebből kideríteni nem tudtam. Hivatalosan a RPO/POC listában a középkonzolom szine fémes szén (VU3 = KÖZPONTI MŰSZERFAL, CHARCOAL METALLIC (FÉMES SZÉN) , de ilyet nem találtam a felsoroltak között. Szertnék venni egy ilyen borítást, de nem tudja senki sem megmondani (szalon) melyik a passzoló szín. Az autó 2003-as Astra G Caravan 1.7 DTI N'JOY felszereltségű. Köszönöm előre is a segítséget! 17176_1321516602.jpg

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Igyekszem akkor keresni a jeleket, hátha kiszúrok valamit, bár eddig nem sikerült. Szakszervizben is megemlítettem, de azt mondták olyan kismértékben fogy a vizem, hogy nem érné meg vele foglalkozni....

Szia,

Ezzel a problémával én is küzdök. Régen törött volt az autó eleje és hátulja. Én már javítottan vettem, de a hűtő nem volt cserélve. Kb fél év után elkezdett csöpögni. 2-3 hónap után cseréltem ki. Utána csak nem állt meg a hűtővíz fogyása. Hónapokig figyeltem, mire rájöttem. Csak 1-2 nap állás után lehetett észrevenni, hogy hol csöpög. A termosztát elmenő ágainál lévő gumicsövek keményedtek ki és azok eresztettek. Kicseréltem a vastagabbikat. 1-2 hónapig megoldódott. Most megint ereszt, de a vékonyabbik cső. Sajnos még a csergőben is csak külön rendelésre lehet csak beszerezni ezeket a csöveket, mivel annyira ritkán kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Kellene egy kis segítség. Februárban vettem egy 2001 es 1.2 G Astrát. Az idei első hideg reggelen arra lettem figyelmes, hogy a kocsi az úton a döccenőknél ill. hullámos útszakaszokon a kocsiba a futóműnél valami nyikorog elől hátul, olyan ütemben ahogyan a kocsi rugózik, de ez a jelenség csak hidegben tapasztalható. Tudnátok esetleg segíteni, hogy mi lehet a baj? mit cseréljek?mennyibe kerül?komoly hiba-e?

Másik Problémám pedig h az önindítóm a beindításkor sziszeg, mintha a kis fogaskerék beragadna az önindítóban. Mit javasoltok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Kellene egy kis segítség. Februárban vettem egy 2001 es 1.2 G Astrát. Az idei első hideg reggelen arra lettem figyelmes, hogy a kocsi az úton a döccenőknél ill. hullámos útszakaszokon a kocsiba a futóműnél valami nyikorog elől hátul, olyan ütemben ahogyan a kocsi rugózik, de ez a jelenség csak hidegben tapasztalható. Tudnátok esetleg segíteni, hogy mi lehet a baj? mit cseréljek?mennyibe kerül?komoly hiba-e?

Másik Problémám pedig h az önindítóm a beindításkor sziszeg, mintha a kis fogaskerék beragadna az önindítóban. Mit javasoltok?

A nyikorgás téma sajnos állandó marad...Astra betegség,a szilentek nyikorgó hangja hidegben.nekem első évesen is csinálta,kollágáktól is hallottam minden életkortól függetlenül.Nem hiba,jelenség:(

Link to comment
Megosztás:

A nyikorgás téma sajnos állandó marad...Astra betegség,a szilentek nyikorgó hangja hidegben.nekem első évesen is csinálta,kollágáktól is hallottam minden életkortól függetlenül.Nem hiba,jelenség:(

Köszi a gyors választ. Akkor ne is próbálkozzak esetlegesen kicserélni a szilenteket, mert felesleges?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Kellene egy kis segítség. Februárban vettem egy 2001 es 1.2 G Astrát. Az idei első hideg reggelen arra lettem figyelmes, hogy a kocsi az úton a döccenőknél ill. hullámos útszakaszokon a kocsiba a futóműnél valami nyikorog elől hátul, olyan ütemben ahogyan a kocsi rugózik, de ez a jelenség csak hidegben tapasztalható. Tudnátok esetleg segíteni, hogy mi lehet a baj? mit cseréljek?mennyibe kerül?komoly hiba-e?

Ugyan ekkora az esély a lengéscsillapítókra, szerintem nálad is az lehet. Én pont a nyikorgás miatt cseréltem szilenteket, és minden maradt úgy ahogy van. Műszer szerint a csillapítók teljesen jók. Családban 3 Astra van, 2003, 2004, és 2005-ös . Csak az én 2003-asom nyikorog...

Link to comment
Megosztás:

Ugyan ekkora az esély a lengéscsillapítókra, szerintem nálad is az lehet. Én pont a nyikorgás miatt cseréltem szilenteket, és minden radat úgy ahogy van. Műszer szerint a csillapítók teljesen jók. Családban 3 Astra van, 2003, 2004, és 2005-ös . Csak az én 2003-asom nyikorog...

Aham. értem köszönöm. Akkor megszokom télen h hangosabban szól a zene:)

Link to comment
Megosztás:

Én meg már megszerettem a nyikorgást, olyan terepjárós, UAZ-os feeling! :S

Azért akarok valahogy változtatni a dolgon, mert engem nagyon idegesít egyébként, ha lesz egy kis keret lehet rápróbálok új lengéscsillapítokat tolni alá persze csak ha komolyabb baja lesz. Pusztán a nyikorgás miatt én sem cserélem le az egészet:)

Link to comment
Megosztás:

Ugyan ez a problem! Én is cseréltettem lengőkar szilenteket de sajna maradt a hang szintén. Lehet tudni mi okozza ezt. Hidegbe van nálam is a baj jellemzően 5 fok alatt. Ezt csak a csillapító cserével lehet orvosolni. Mert nálam tuti hogy a hang nem marad akkor szerzek olcsón vmi normális csillapítót!

Link to comment
Megosztás:

Ugyan ez a problem! Én is cseréltettem lengőkar szilenteket de sajna maradt a hang szintén. Lehet tudni mi okozza ezt. Hidegbe van nálam is a baj jellemzően 5 fok alatt. Ezt csak a csillapító cserével lehet orvosolni. Mert nálam tuti hogy a hang nem marad akkor szerzek olcsón vmi normális csillapítót!

Link to comment
Megosztás:

Ugyan ez a problem! Én is cseréltettem lengőkar szilenteket de sajna maradt a hang szintén. Lehet tudni mi okozza ezt. Hidegbe van nálam is a baj jellemzően 5 fok alatt. Ezt csak a csillapító cserével lehet orvosolni. Mert nálam tuti hogy a hang nem marad akkor szerzek olcsón vmi normális csillapítót!

Hali! Ez a nyeszergő/ reszelő hang a stab pálca szilentje. azt kéne be szilikonzsírozni nem feltétlenül cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Hali! Ez a nyeszergő/ reszelő hang a stab pálca szilentje. azt kéne be szilikonzsírozni nem feltétlenül cserélni.

Nekem az is ki lett cserélve, a nyikorgást sem a stab pálca sem a szilentek cseréje nem oldotta meg. (mindkettő gyári új GM lett)

Szerintem a lengéscsillapítók...

Link to comment
Megosztás:

Nekem az is ki lett cserélve, a nyikorgást sem a stab pálca sem a szilentek cseréje nem oldotta meg. (mindkettő gyári új GM lett)

Szerintem a lengéscsillapítók...

Érdekes jelenség az biztos. Egy idő után abba marad nálatok?

Nálam elmúlik egy idő után, ha rosszabb úton megyek akkor meg hamarabb. Legrosszabb esetben max 4-5 km.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ. Akkor ne is próbálkozzak esetlegesen kicserélni a szilenteket, mert felesleges?

Az én szerelőm épp ma fújkálta be a kereszt stabilizátorokat és láss csodát, nekem abba maradt a nyikorgás. De azért legközelebb kicseréltetem őket. Az önindítódra pedig valszeg ráférne egy generál

Link to comment
Megosztás:

Hidegben merevvé válnak a gumicsövek, jobban összehúzódnak, és ha nem százas valamelyik csatlakozás, könnyezhet. Tavaly nekem is volt ilyen gondom, de "magától elmúlt". Mindenesetre ilyenkor én is jobban lesegetem.

Tegnap töltöttem a céges gépbe fagyálló ablakmosót. Reggel mosnék ablakot és semmi. Befagyott.Erre kinyitom a motorház tetőt hogy megszagoljam a mosófolyadék szagát (cefre szaga volt tavaly). Ekkor vettem észre hogy ebből is eltűnt a hűtővíz. Minimum alatt jó ujjnyival van lejeb. Nyáron jó volt a szint. Egy 2006-os WV Polo

Link to comment
Megosztás:

Érdekes jelenség az biztos. Egy idő után abba marad nálatok?

Nálam elmúlik egy idő után, ha rosszabb úton megyek akkor meg hamarabb. Legrosszabb esetben max 4-5 km.

A stabkar szilentek cserélve lettek nekem is kb 1,5 éve az másfajta nyikorgás volt. De lehet veszek még egy garnitúrát aztán kicserélem. Bár nekem eléggé úgytűnik hogy lengéscsillapító. Csak hidegben csinálja. Jó lenne ha tényleg a stabkar szilentek lennének ugyanis az max 3000 ft a pár. Létezik hogy a stabkar szilent 1,5 év alatt megint tönkre ment?

Link to comment
Megosztás:

A stabkar szilentek cserélve lettek nekem is kb 1,5 éve az másfajta nyikorgás volt. De lehet veszek még egy garnitúrát aztán kicserélem. Bár nekem eléggé úgytűnik hogy lengéscsillapító. Csak hidegben csinálja. Jó lenne ha tényleg a stabkar szilentek lennének ugyanis az max 3000 ft a pár. Létezik hogy a stabkar szilent 1,5 év alatt megint tönkre ment?

Nem lenne nagy csoda ha tönkremenne.

1 év alatt a második (delphi) gömbfejet használom, és az előző kibírt durván 10 12 ezer km et.

Műszakinál lett cserélve 1 éve. Azt már a nyáron ki is kellett cserélni mert egyszerűen megadta magát...

Be volt állítva a futómű rendesen... Előfordul a selejt mindenből :lol:

Link to comment
Megosztás:

Érdekes jelenség az biztos. Egy idő után abba marad nálatok?

Nálam elmúlik egy idő után, ha rosszabb úton megyek akkor meg hamarabb. Legrosszabb esetben max 4-5 km.

Igen elég érdekes. Nem marad abba sajnos ameddig melegebb nem lesz az időjárás. Nálam jellemzően minuszban csinálja.

Megpróbálkozom a stabilizátor rúd szilentjét egy kis szilikonnal megfújkálni.....ki tudja....hátha....

Link to comment
Megosztás:

Igen elég érdekes. Nem marad abba sajnos ameddig melegebb nem lesz az időjárás. Nálam jellemzően minuszban csinálja.

Megpróbálkozom a stabilizátor rúd szilentjét egy kis szilikonnal megfújkálni.....ki tudja....hátha....

Ja,egy kis fujkálás segíteni szokott,de én meguntam kéthetente alatta fetrengeni...nyikorogjon,ha akar:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Kellene egy kis segítség. Februárban vettem egy 2001 es 1.2 G Astrát. Az idei első hideg reggelen arra lettem figyelmes, hogy a kocsi az úton a döccenőknél ill. hullámos útszakaszokon a kocsiba a futóműnél valami nyikorog elől hátul, olyan ütemben ahogyan a kocsi rugózik, de ez a jelenség csak hidegben tapasztalható. Tudnátok esetleg segíteni, hogy mi lehet a baj? mit cseréljek?mennyibe kerül?komoly hiba-e?

Másik Problémám pedig h az önindítóm a beindításkor sziszeg, mintha a kis fogaskerék beragadna az önindítóban. Mit javasoltok?

A váltónál lévő szilentblokk gumija van elöregedve az nyekereg. Meg kell kenni szilikonzsírral, vagy befújni szilikon spray-el, és megszűnik. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Melegen, de nem mindig, nehezen indul el a motor. Mi lehet? Gyertyák esetleg, kb. 30000-km-rel ezelőtt cseréltettem 4+-ban. Tegnap este, 50 km után be akartam állni az udvarba, garázsba. Bedöglesztettem, amíg kinyitottam a kapukat. 3-szoros önindítózás után, nagy nehezen beindult. Az első olyan volt, mintha be is indulna, de bedöglött, a második csak tekert az önindító, a harmadiknál gázfröccsel életben maradt a motor. Ez kb. 4. eset volt az elmúlt két hónapban. Ötlet, tapasztalat? Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Melegen, de nem mindig, nehezen indul el a motor. Mi lehet? Gyertyák esetleg, kb. 30000-km-rel ezelőtt cseréltettem 4+-ban. Tegnap este, 50 km után be akartam állni az udvarba, garázsba. Bedöglesztettem, amíg kinyitottam a kapukat. 3-szoros önindítózás után, nagy nehezen beindult. Az első olyan volt, mintha be is indulna, de bedöglött, a második csak tekert az önindító, a harmadiknál gázfröccsel életben maradt a motor. Ez kb. 4. eset volt az elmúlt két hónapban. Ötlet, tapasztalat? Előre is köszönöm!

Tapasztalat: trafó+gyertya csere után ugyanez, majd ECU csere. 1év múlva ismét előjött a hiba, majd EGR-tisztítás után megszűnt...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.