Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!!!

A beteg egy Astra G z12xe motorral. 2002-es évjárat.

Tartok tőle hogy hengerfejes, az olajsapka alatt krémes, barnás "trutyi" van, a hűtővizem pedig szépen elkezdett fogyni.

Vélemények? Tapasztalatok? Lehetséges hogy megúszom egy hengerfejtömítéssel? :unsure:

A másik probléma, hogy a külső hőmérséklet kijelző 38 celsius fokot mutat (és február van).... az gondolom jeladó csere lesz

Előre is köszönöm a válaszokat! :icon1:

Lehet hengerfej tömítés is.

Csak ahogy az előttem szóló írta, lehet hogy rövid távokon használod, s azért 'tejfölösödik'. Illetve alacsony a vízhőfokod, lehet a termosztátod sem jó, s azért túlhűtött a motorod. Azt úgy tudod megnézni, hogy beindítod, s 4-5 perc után ha a hűtőre menő cső melegszik, akkor nem jó a termosztátod.

A víz pedig fogyhat más ok miatt is (vízpumpa, csatlakozásnál ereszt, vagy bármi tömítettségi hiba).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!!!

A beteg egy Astra G z12xe motorral. 2002-es évjárat.

Tartok tőle hogy hengerfejes, az olajsapka alatt krémes, barnás "trutyi" van, a hűtővizem pedig szépen elkezdett fogyni.

Vélemények? Tapasztalatok? Lehetséges hogy megúszom egy hengerfejtömítéssel? :unsure:

A másik probléma, hogy a külső hőmérséklet kijelző 38 celsius fokot mutat (és február van).... az gondolom jeladó csere lesz

Előre is köszönöm a válaszokat! :icon1:

Helló

Ha úgy tűnik hogy hf es az autód akkor ellenőrizni kell néhány dolgot ami vagy megerősíti vagy megcáfolja annak a tényét hogy az!

1 Az hogy habos az olaj lehet attól hogy hf es de lehet attól is hogy csak rövidtávon használod!

2 Nézd meg a Hűtővíz szintet, nem e fogyott, vagy figyeld nem e fogy, ha igen akkor, kizárhatjuk azt hogy elcsöpög, vagy elfolyik különböző okok miatt, vagy a motor eszi meg! Ha a motor eszi meg akkor annak jelei vannak mint (pl a Hűtővíz üzemmeleg motornál leállított állapot után pár percel, lassan megnyitod a kupakot(vigyázz forró víz!) és ovatosan odahajolva szimatolsz a kupak alól kisziszegő illatra, ha benya szagu akkor bizony hf es lesz.. ) "ha hosszan sziszeg már az is azt jelenti.." VAGY pl:

3 kipufogóból kiáramló fehér "gőz" szerű füst ez a megevett víz elporlasztása..

4 Üzemmeleg motornál a vízcsövek kemények felpuffadtak, majd ki durranósak! (mivel nyomás van a rendszerben) ez könnyen szétnyomhatja a hűtőt is, (nekem pl szét nyomta)

5 indításnál, főleg hideg motorral, általában egy hengerrel kevesebb indul el, vagy 2 de az már nagyon brutál...Ez erős rángással, és "traktorhanggal" társul, hisz csak 3 henger megy! Ez kis idő mulva el kell hogy múljon hisz a hengerbe befolyt vízet amint kidolgozta ismét működni fog.Ez viszont már egy drasztikus szakadás jelei ilyenkor már nagyon aktuális a csere!

Ha valóban hf ed van és időben észleled, és cseréled akkor nagy valószinűséggel nem kell felsikolni a hf et mert még nem égett meg annyira hogy deformálódjon! Ezt még olcsón meg kell hogy úszd, mert csak tömítés csere, ha más nem jön elő...pl szelepszárszimering, hidrótőke, himba.

szóba jöhet az is hogy hengerfelyes, most nem kell egyböl motorgenerállra gondolni csak ki kell zárni lehetőségeket! Nézd meg az olajbeöntő nyílást hogy nem e habos, ha igen akkor az ezért megyünk tovább hogy kizárjuk a hf-et! , ha nem megyünk tovább, nézd meg a Víz csöveket akkor ha meleg a motor (vagyis víz) ha kemények és majd szét akarnak durrani az nem jó. ha nincs ilyen megyünk tovább, a kipufogóból fehér füst jön e? ha nem megyünk továb és ezzel kizártuk a hengerfejet! Ha ez rendben és a gyújtás is akkor megyünk tovább egyenlőre ezeket nézd meg!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Arra nincs valami ötletetek lehet-e valamit kezdeni a biztonsági övekkel, ha már nagyon nehezen húzza vissza? Nem lehet azon állítani valahogy?

Szét kell szedni, és kimosni, a kosztól megy vissza nehezen. Nekem is aktuális lenne a művelet, mert szinte már tuszkolnom kell, hogy visszamenjen.... :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Hát ez kicsit sok, nekem 130-160 km/között 8-8,5 liter az 1.4-essel autópályán.

A túlfogyasztás okai: rosszul beállított vezérlés, rosszul beállított porlasztórendszer, rosszul beállított gyújtórendszer, lustán működő vagy nyitva maradt defektes termosztát, eltömődött levegőrendszer, rossz labdaszonda stb.

Végig kell bogarászni mindent. De egy diagnosztika nem jöhet rosszul..........................

Voltam diagnosztikán és nemírt ki semit.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az a krémes trutyi attól is kialakulhat, ha sokat csak rövid távokon használod, de ha fogy a víz is valóban utalhat arra, hogy hengerfejes. Valószínűleg megúszod egy hengerfejtömítés cserével.

A hőmérséklet érzékelőnél próbáld meg először a csatlakozóját megtisztítani, hátha csak kontakthibás. Elől a hűtő előtt a lökhárítóra rögzítve találod. Ha nem használ, akkor csere.

Hello!

Köszi a válaszod!

megpucoltam a jeladót, egy darabig reális értéket mutatott aztán megint hülyeséget... úgyhogy csere lesz.

Igen erre már én is gondoltam hogy rövidebb utakra használom és attól van, most feltöltöttem a hűtővizet, majd figyelgetem, aztán ha megint fogy, akkor költekezem :)

Link to comment
Megosztás:

Lehet hengerfej tömítés is.

Csak ahogy az előttem szóló írta, lehet hogy rövid távokon használod, s azért 'tejfölösödik'. Illetve alacsony a vízhőfokod, lehet a termosztátod sem jó, s azért túlhűtött a motorod. Azt úgy tudod megnézni, hogy beindítod, s 4-5 perc után ha a hűtőre menő cső melegszik, akkor nem jó a termosztátod.

A víz pedig fogyhat más ok miatt is (vízpumpa, csatlakozásnál ereszt, vagy bármi tömítettségi hiba).

Köszönöm! Ellenőrzöm ezeket, aztán kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Köszi a válaszod!

megpucoltam a jeladót, egy darabig reális értéket mutatott aztán megint hülyeséget... úgyhogy csere lesz.

Igen erre már én is gondoltam hogy rövidebb utakra használom és attól van, most feltöltöttem a hűtővizet, majd figyelgetem, aztán ha megint fogy, akkor költekezem :)

Szia!

A hűtőt nézd meg alaposan! Nekem is egy időben másfél éve kb fogyott de rendesen a hűtővíz. A hűtőnél ahol az oldalsó vastag csőbe bele vannak forrasztva a kis csövek ott majdnem mind engedte a vizet nem feltűnően meg ugye el is illant mire leért és még folyás sem volt így a kocsi alatt. Üzemmeleg járó motornál nyisd ki a géptetőt és ha sprickol akkor az a baj. Látom a hőmérőd is melegebbet mutatott mint kéne ezért gondolom, hogy nálad is lehet ez a baj mint nálam volt. Nekem mivel ráment a jeladóra a víz + 87 ig ment fel a hőmérséklet durva -10 fokba...

Remélem tudtam segíteni.

Üdv.:Hegyi

Link to comment
Megosztás:

Voltam diagnosztikán és nemírt ki semit.

Ha csak ODB-csatis diagnosztikán volt, az kb annyit jelent mint halottnak a csók.

Ebből nem lehet rájönni a túlfogyasztás okaira.

Jó dolog az OBD, de csak az egyes alkatrészek külön külön működését lehet vele vizsgálni.

Az összefüggéseket nem, de sajnos a kábelsérüléseket és zárlatokat sem lehet így kimutatni.

A túlfogyasztás ellenőrzéséhez a TECH-II vizsgálaton kívül, csak gyakorlatilag egy egyszerű kipufogó gáz mérésre (CO mérésre) van szükség.

Üzemanyag befecskendezéses gépkocsi normális értékei kb.: CO (szén-monoxid)

alapjáraton: 0 - 0,5% CO (szén-monoxid)

emelt fordulaton 0 - 0,3% λ (lambda): 0,97 - 1,03 O (oxigén): 5,0 alatt

Karburátoros gépkocsi normális értékei kb.: CO (szén-monoxid)

alapjáraton: 0 - 2,5% CO (szén-monoxid)

emelt fordulaton 0 - 2,5% HC (szénhidrogén): 0 - 1000 O (oxigén): 5,0 alatt

Dízel gépkocsi normális értékei kb.: K (füstölési tényező) 0 - 3,0

Ha ezen értékeket lényegesen meghaladja a mért érték, akkor gyanakodhatunk magas üzemanyag fogyasztásra.

A meghibásodást a következő alkatrészek okozzák a legsűrűbben:

Lamdaszonda (Oxigén szenzor)

Ez figyeli a kipufogógáz összetételét.

Ez az eszköz információt ad a vezérlő egységnek, hogy dúsítsa vagy éppen szegényítse a keveréket.

Ha ez az eszköz meghibásodik, akkor nem fog valós értéket közölni és ezért dúsulhat a keverék.

A dús keverék többlet üzemanyag fogyasztást jelent!

Az Astránál 2 szonda van, a katalizátorban és utána a kipufogócsőben is.

Motor hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő

Ez figyeli a motor hőmérséklet változását

A mért értékek szerint utasítja a motorvezérlő egységet, hogy dúsítson vagy szegényítsen a keveréken.

Ha ez elromlik, akkor szintén megváltozik az üzemanyag fogyasztás.

Katalizátor dob

És a katalizátor, ami még tönkre szokott menni.

Legtöbb esetben csak kis mértékben befolyásolja az üzemanyag fogyasztást, gyakorlatilag ha nincs kontrol lambda szonda (az Astránál van a kipufogó csőben),

akkor észre sem veszik ha tönkremegy, csak a zöldkártya alkalmával.

Viszont, ha a kataliztor részlegesen eltömődik, akkor a motor vissza lesz fojtva, az ECU próbálja korrigálni a teljesítmény csökkenést, így az injektor fúvókák nyitási idejét megnöveli. Ez túlfogyasztást eredményez.

  • ÉS MÉG EZEK IS LEHETNEK:
  • kipufogó rendszer el van tömődve - a hátsó dob belseje szét van esve
  • légtömegmérő meghibásodás
  • fojtószelep potenciométer hiba (részkontakt hiba is lehet)

Természetesen még rengeteg alkatrész okozhat magas üzemanyag fogyasztást , de ezek a hibásak a legsűrűbben!

Az egyik túlfogyasztás problémás autómnál pl. két hét után derül ki, hogy csúszik a kuplung.

Ezért evett majdnem 2 literrel többet.

De volt olyan problémás esetem is, hogy nem zártak rendesen a kipufogószelepek.

Vidd el még egy CO vizsgálatra, hátha kiderül. Ha nem, akkor lehet tovább gondolkodni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2 hete vettem egy Astra-t (2002, 1.7 DTI), viszont akadt néhány probléma vele. 1-2-re már találtam megoldást itt a fórumon, de ezekre nem találtam egyértemű választ. Remélem valaki már találkozott hasonlókkal:

  • A távirányító nem nyitja / zárja a kocsit (elemet cseréltem, próbáltam összeszinkronizálni, de nem reagáltak egymásra Már arra is gondoltam, hogy egyáltalán nem is ehhez a kocsihoz való)
  • Néha nem indul elsőre. Nem erőlködik, de mintha valami blokkolná a startot. Aztán újra pár próbálkozás után simán elindul (először az immobiliserre gyanakodtam, de 0381-et villog ki (Izzítógyertya/ellenőrnző lámpa funkció-rendellenesség). Lehet ezt anélkül ellenőrízni, hogy kivenném az izzítógyertyákat? A szervízkönyv nyomatékkulcsot ajánl a visszarakáshoz, de nem tudom mennyire kell komolyan venni.)

Előre is köszi ha valaki ránéz.

Link to comment
Megosztás:

A túlfogyasztás ellenőrzéséhez a TECH-II vizsgálaton kívül, csak gyakorlatilag egy egyszerű kipufogó gáz mérésre (CO mérésre) van szükség.

Üzemanyag befecskendezéses gépkocsi normális értékei kb.: CO (szén-monoxid)

alapjáraton: 0 - 0,5% CO (szén-monoxid)

emelt fordulaton 0 - 0,3% λ (lambda): 0,97 - 1,03 O (oxigén): 5,0 alatt

Vidd el még egy CO vizsgálatra, hátha kiderül. Ha nem, akkor lehet tovább gondolkodni.

Februárban műszakiztattam az autót. A következő értékek szerepelnek a környezetvédelmi adatlapon:

- 810 fordulat/perc: CO 0,4%, CH 31,0 ppm, Lambda 1,0

- 2893 fordulat/perc: CO 0,18% CH 17,0 ppm, Lambda 1,01

Nálam a fogyasztással nincs gond (6.1-6.3 l/100 km). Csupán 2 dolog zavar: Beparkolok az autóval (egy sima balra kormányozás de alacsony sebességgel). Ekkor ugye igénybe van véve a villanyszervó, de miután beálltam (és már nem mozgatom a kormányt) elkezd ugrálni a fordulatszám. Pont olyan mint amikor álló helyben bekapcsolod 4-esre a ventilátort, és egy fél másodpercre leesik a fordulat 500 ford/percre, majd beáll a normálisra. Viszont parkolás után 500-->750-->500-->750. Ha nem csinálok semmit, akár órákig is ugrálna folyamatosan. Ekkor elég hozzáérni a gázpedálhoz, és megmarad a normális fordulatszám.

Másik probléma: piros lámpához érkezve, 50-ről motorfék, majd kb 20 km/h-nál visszakapcsolok 2-esbe, szintén leesik a fordulat 500-ra-de amint felengedem a kuplungot (itt ugye kb csak 1 másodperc), visszaáll normálisra. Ha kb 5 km/h-ig motorfékezek, majd üresbe teszem nincs ilyen probléma. Akkor sem esek le a forulat ha 50 km/h-nál benyomom a kuplungot.

Hibakódom nincs. Lehet ez valami szoftverhiba? (2004 Z14XE, gyárilag egr nélküli)

Link to comment
Megosztás:

Februárban műszakiztattam az autót. A következő értékek szerepelnek a környezetvédelmi adatlapon:

- 810 fordulat/perc: CO 0,4%, CH 31,0 ppm, Lambda 1,0

- 2893 fordulat/perc: CO 0,18% CH 17,0 ppm, Lambda 1,01

Nálam a fogyasztással nincs gond (6.1-6.3 l/100 km). Csupán 2 dolog zavar: Beparkolok az autóval (egy sima balra kormányozás de alacsony sebességgel). Ekkor ugye igénybe van véve a villanyszervó, de miután beálltam (és már nem mozgatom a kormányt) elkezd ugrálni a fordulatszám. Pont olyan mint amikor álló helyben bekapcsolod 4-esre a ventilátort, és egy fél másodpercre leesik a fordulat 500 ford/percre, majd beáll a normálisra. Viszont parkolás után 500-->750-->500-->750. Ha nem csinálok semmit, akár órákig is ugrálna folyamatosan. Ekkor elég hozzáérni a gázpedálhoz, és megmarad a normális fordulatszám.

Másik probléma: piros lámpához érkezve, 50-ről motorfék, majd kb 20 km/h-nál visszakapcsolok 2-esbe, szintén leesik a fordulat 500-ra-de amint felengedem a kuplungot (itt ugye kb csak 1 másodperc), visszaáll normálisra. Ha kb 5 km/h-ig motorfékezek, majd üresbe teszem nincs ilyen probléma. Akkor sem esek le a forulat ha 50 km/h-nál benyomom a kuplungot.

Hibakódom nincs. Lehet ez valami szoftverhiba? (2004 Z14XE, gyárilag egr nélküli)

Leeseik 500-ra ha nagyobb terhelést adsz rá? Nekem max. kicsit esik, de akkor megemeli egy kicsit az alapjáratot 750rpm fölé.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne hozzátok egy kérdésem hátha van ötletetek a probléma megoldására/javítására.

Van egy Opel Astra G 1.7 TD kombi kocsink, és egyik napról a másikra a vízhőfok mérő nem működik (vagyis nem méri a hőfokot és ki se mutatja). A vízhőfok mérő gombát kicseréltettük de továbbra sem működik. Remélem érhetően fogalmaztam.

Előre is köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Igen, a ford szám mutató szerint egy pillanatra. Pl ha egyszerre húzom fel mindkét elektromos ablakot elől.

Mintha korábban azt olvastam volna itt a fórumban, hogy ez akár generátor probléma is lehet, de ez is csak egy tipp.

Ha már szóba került a fordulatszám, van valami norma, hogy kb. mekkora üzemmeleg motornál az alapjárati fordulatszám? Nekem olyan 800-820 körül áll be, ha már bemelegedett.

Link to comment
Megosztás:

Nálam a fogyasztással nincs gond (6.1-6.3 l/100 km). Csupán 2 dolog zavar: Beparkolok az autóval (egy sima balra kormányozás de alacsony sebességgel). Ekkor ugye igénybe van véve a villanyszervó, de miután beálltam (és már nem mozgatom a kormányt) elkezd ugrálni a fordulatszám. Pont olyan mint amikor álló helyben bekapcsolod 4-esre a ventilátort, és egy fél másodpercre leesik a fordulat 500 ford/percre, majd beáll a normálisra. Viszont parkolás után 500-->750-->500-->750. Ha nem csinálok semmit, akár órákig is ugrálna folyamatosan. Ekkor elég hozzáérni a gázpedálhoz, és megmarad a normális fordulatszám.

Másik probléma: piros lámpához érkezve, 50-ről motorfék, majd kb 20 km/h-nál visszakapcsolok 2-esbe, szintén leesik a fordulat 500-ra-de amint felengedem a kuplungot (itt ugye kb csak 1 másodperc), visszaáll normálisra. Ha kb 5 km/h-ig motorfékezek, majd üresbe teszem nincs ilyen probléma. Akkor sem esek le a forulat ha 50 km/h-nál benyomom a kuplungot.

Hibakódom nincs. Lehet ez valami szoftverhiba? (2004 Z14XE, gyárilag egr nélküli)

Többek írtak már hasonló problémát, nekem is ezt csinálja üzem meleg motornál. Konkrét ötlete senkinek nincsen, hogy mi csinálhatja, inkább csak találgatások vannak. Okozhatja pl. EGR, légtömegmérő, lambdaszonda. EGR-t már ledugóztam, légtömegmérő és fojtószelep ház kitakarítva, egyik sem segített...

Link to comment
Megosztás:

Aha értem. Köszönöm a segitséget. :) akkor jövőhéten Nyiregyházára begurulok vele.

Kis helyzetjelentés: Hétfőn begurultam közeli szerelőhöz uy volt hogy Egr szelep kábelei olvadtak meg.bemérte megcsinálta másnap kideült hogy nem az volt a hiba hanem a motorvezérlő szállt el benne. ://

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Arra nincs valami ötletetek lehet-e valamit kezdeni a biztonsági övekkel, ha már nagyon nehezen húzza vissza? Nem lehet azon állítani valahogy?

Hello!

Ugyanilyen cipőben jártam tavaly, de meg tudtam oldani egy kis segítséggel. Egyszerű, egyáltalán nem bonyolult, nem kell sem az ülést kivenni, sem az akkumulátort lekötni. Célszerűbb egy kicsit melegebb időben nekiállni, nehogy eltörjenek a műanyagok a feszítés miatt. Készítettem a folyamatról fényképeket (20 db), ha érdekel e-mailben el tudom küldeni.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Ugyanilyen cipőben jártam tavaly, de meg tudtam oldani egy kis segítséggel. Egyszerű, egyáltalán nem bonyolult, nem kell sem az ülést kivenni, sem az akkumulátort lekötni. Célszerűbb egy kicsit melegebb időben nekiállni, nehogy eltörjenek a műanyagok a feszítés miatt. Készítettem a folyamatról fényképeket (20 db), ha érdekel e-mailben el tudom küldeni.

Ez engem is érdekelne. Nem tudnád inkább a kepfeltoltes.hu-ra feltenni? Vagy nekem is elküldöd emailben? Pm-ben átküldöm a címet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy Caravan vásárlása előtt állok. Nézegettem a leendő kocsit. Feltűnt, hogy az alvázszám mellett rozsdapöttyök vannak.

Tiszta víz az utas oldali szőnyeg :( A probléma akut lehet, mert máshol nincs sok rozsda, de ott már megkapta a festéket.

A tűzfalnál el lehet dugulva az esővíz levezető?

Hol tud bejutni az utastérbe víz, merre nézelődjek?

Most Vectrám van. Annál a dugulás a fűtés felé zavarja a vizet. Tiszta élmény, amikor esőben ráadom a fűtést. Ablakok 10 mp múlva átláthatatlanok, még a kormányról is csepeg a pára :)

Levente

Link to comment
Megosztás:

Ki kellene nyomzni hogy melyik henger az, amelyik nem mindig megy! Aztán ha megvan akkor meg azt hogy miért nem megy! Gyújtásvezeték, gyertya, nem tudom milyen motor van benn (egy Motrokódot írhatnál) ha van bennt akkor elosztófedél, ha hengerenkénti injektoros akkor az egyik injektor(bár ezek nem szoktak meghalni) Az hogy miért állt le az megint más dolog mert ha egy henger nem megy attól még nem feltétlen fog leállni! Az hogy nehezen indult be utána az lehet attól hogy akkor megint csak 3 henger ment! Hogy kizárjunk további lehetőségeket mindn apró jelentéktelennek tűnő hibát meg kell vizsgálni és kizárni! Pl nem tudom mennyi a km benne de szóba jöhet az is hogy hengerfelyes, most nem kell egyböl motorgenerállra gondolni csak ki kell zárni lehetőségeket! Nézd meg az olajbeöntő nyílást hogy nem e habos, ha igen akkor az lehet attól hogy hf es de lehet attól is hogy csak rövidtávon használod! ezért megyünk tovább hogy kizárjuk a hf-et! Nézd meg a Hűtővíz szintet, nem e fogyott, vagy figyeld nem e fogy, ha nem megyünk tovább, nézd meg a Víz csöveket akkor ha meleg a motor (vagyis víz) ha kemények és majd szét akarnak durrani az nem jó. ha nincs ilyen megyünk tovább, a kipufogóból fehér füst jön e? ha nem megyünk továb és ezzel kizártuk a hengerfejet! Ha ez rendben és a gyújtás is akkor megyünk tovább egyenlőre ezeket nézd meg!

A motorkód X14XE . Gondoltam az egr szelepre de lefalaztuk és ugyanúgy csinálja. Most lesz egy gyertyacsere és utána meglátjuk.

köszönöm a hozzászólást.

Link to comment
Megosztás:

Szét kell szedni, és kimosni, a kosztól megy vissza nehezen. Nekem is aktuális lenne a művelet, mert szinte már tuszkolnom kell, hogy visszamenjen.... :unsure:

Hello!

Ugyanilyen cipőben jártam tavaly, de meg tudtam oldani egy kis segítséggel. Egyszerű, egyáltalán nem bonyolult, nem kell sem az ülést kivenni, sem az akkumulátort lekötni. Célszerűbb egy kicsit melegebb időben nekiállni, nehogy eltörjenek a műanyagok a feszítés miatt. Készítettem a folyamatról fényképeket (20 db), ha érdekel e-mailben el tudom küldeni.

Köszönöm mindkettőtöknek a hozzászólást!

Lajos, neked küldtem egy mailt, köszönöm előre is, ha átküldöd a képeket.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.