Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok. nagyon sokmindent elolvastam meg kérdezősködtem de mostmár legem lett gondoltam beírok ide hátha valaki legalább abban tudna segíteni hogy hol induljak el.....

hidrotőke problémáim voltak kb. fél evvel ezelőtt nagyon csattogtak a szelepek, próbáltak tisztító adalékot, új olajat stb....nem javult meg így lecseréltettem a tőkéket új INA hidrotőkékre...meg is szűnt a csattogás. A napokban arra lettem figyelmes hogy megint elkezdett csattogni, de mostmár a hidrotőkékre nem megszokott módon. Hidegen nem csinállja csaoki max 2-3 másodpercig, aztán ha már üzemmeleg a motor mentem vele 10 km-t pl. elkezd csattogni. nem olyan hangosan, menet közben nem is hallani, csak ha lecsökken az fordulatszám úgy kb. 2000-és az alatt. gyorsításra gyorsul a csattogás. Annyi van még hogy indításnál amikor hallatszik a csattogás elkezd vibrálni a műszerfalon a olaj lámpa a zaj megszűnésére elalszik ami kb 2-3 másodperc.-----(lehet olajnyomás probléma) Nos elég érdekesnek tartom hogy üzem meleg motornál jön elő ez a zajos motorhang, mert ugye általában a tőkékre a hideg csattogás jellemző. főleg hogy ezek meg újak így végképp nem tudom. és fél évig jók is voltak.

Hibakódom van check engine, vezérműtengely helyzet jeladó funkció rendellenesség.----- ide az lenne a kérdésem hogy a vezérműtengely ad ki ilyen csattogós hangot???NEM a vezérműtengellyel lenne baj? bár ez a hibakód kb 1.5 évvel ezelőtt jött ki amikor vezélést cseréltettem. vissza is vittem akkor a szerelőhöz azt mondta minden jó. és így maradt. és csattogás akkor még semmi sem volt.nagyon csendes volt az autó. Nem nagyon értek az autókhoz éppen ezért kérek segítséget.

Valaki tudna esetleg segíteni abban hoghy mi okozhat még ilyen csattogós hangot???? mert a végére szeretnék járni a dolognak, csak unom már hogy a szerelők mindig hülyének néznek és lehúznak hogy ezt meg azt cserélték és fizetek, de az eredeti probléma sohasincs megoldva.

Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. nagyon sokmindent elolvastam meg kérdezősködtem de mostmár legem lett gondoltam beírok ide hátha valaki legalább abban tudna segíteni hogy hol induljak el.....

hidrotőke problémáim voltak kb. fél evvel ezelőtt nagyon csattogtak a szelepek, próbáltak tisztító adalékot, új olajat stb....nem javult meg így lecseréltettem a tőkéket új INA hidrotőkékre...meg is szűnt a csattogás. A napokban arra lettem figyelmes hogy megint elkezdett csattogni, de mostmár a hidrotőkékre nem megszokott módon. Hidegen nem csinállja csaoki max 2-3 másodpercig, aztán ha már üzemmeleg a motor mentem vele 10 km-t pl. elkezd csattogni. nem olyan hangosan, menet közben nem is hallani, csak ha lecsökken az fordulatszám úgy kb. 2000-és az alatt. gyorsításra gyorsul a csattogás. Annyi van még hogy indításnál amikor hallatszik a csattogás elkezd vibrálni a műszerfalon a olaj lámpa a zaj megszűnésére elalszik ami kb 2-3 másodperc.-----(lehet olajnyomás probléma) Nos elég érdekesnek tartom hogy üzem meleg motornál jön elő ez a zajos motorhang, mert ugye általában a tőkékre a hideg csattogás jellemző. főleg hogy ezek meg újak így végképp nem tudom. és fél évig jók is voltak.

Hibakódom van check engine, vezérműtengely helyzet jeladó funkció rendellenesség.----- ide az lenne a kérdésem hogy a vezérműtengely ad ki ilyen csattogós hangot???NEM a vezérműtengellyel lenne baj? bár ez a hibakód kb 1.5 évvel ezelőtt jött ki amikor vezélést cseréltettem. vissza is vittem akkor a szerelőhöz azt mondta minden jó. és így maradt. és csattogás akkor még semmi sem volt.nagyon csendes volt az autó. Nem nagyon értek az autókhoz éppen ezért kérek segítséget.

Valaki tudna esetleg segíteni abban hoghy mi okozhat még ilyen csattogós hangot???? mert a végére szeretnék járni a dolognak, csak unom már hogy a szerelők mindig hülyének néznek és lehúznak hogy ezt meg azt cserélték és fizetek, de az eredeti probléma sohasincs megoldva.

Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat. G astra z12xe

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. nagyon sokmindent elolvastam meg kérdezősködtem de mostmár legem lett gondoltam beírok ide hátha valaki legalább abban tudna segíteni hogy hol induljak el.....

hidrotőke problémáim voltak kb. fél evvel ezelőtt nagyon csattogtak a szelepek, próbáltak tisztító adalékot, új olajat stb....nem javult meg így lecseréltettem a tőkéket új INA hidrotőkékre...meg is szűnt a csattogás. A napokban arra lettem figyelmes hogy megint elkezdett csattogni, de mostmár a hidrotőkékre nem megszokott módon. Hidegen nem csinállja csaoki max 2-3 másodpercig, aztán ha már üzemmeleg a motor mentem vele 10 km-t pl. elkezd csattogni. nem olyan hangosan, menet közben nem is hallani, csak ha lecsökken az fordulatszám úgy kb. 2000-és az alatt. gyorsításra gyorsul a csattogás. Annyi van még hogy indításnál amikor hallatszik a csattogás elkezd vibrálni a műszerfalon a olaj lámpa a zaj megszűnésére elalszik ami kb 2-3 másodperc.-----(lehet olajnyomás probléma) Nos elég érdekesnek tartom hogy üzem meleg motornál jön elő ez a zajos motorhang, mert ugye általában a tőkékre a hideg csattogás jellemző. főleg hogy ezek meg újak így végképp nem tudom. és fél évig jók is voltak.

Hibakódom van check engine, vezérműtengely helyzet jeladó funkció rendellenesség.----- ide az lenne a kérdésem hogy a vezérműtengely ad ki ilyen csattogós hangot???NEM a vezérműtengellyel lenne baj? bár ez a hibakód kb 1.5 évvel ezelőtt jött ki amikor vezélést cseréltettem. vissza is vittem akkor a szerelőhöz azt mondta minden jó. és így maradt. és csattogás akkor még semmi sem volt.nagyon csendes volt az autó. Nem nagyon értek az autókhoz éppen ezért kérek segítséget.

Valaki tudna esetleg segíteni abban hoghy mi okozhat még ilyen csattogós hangot???? mert a végére szeretnék járni a dolognak, csak unom már hogy a szerelők mindig hülyének néznek és lehúznak hogy ezt meg azt cserélték és fizetek, de az eredeti probléma sohasincs megoldva.

Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat.

Szia !

Nem akarlak elkeseríteni de sajna én is ilyen problémával küzködök! Másodjára fogok cserélni hidrotőkét!

Milyen mocid van? Szerintem méress olajnyomást! Ez fontos!! Olaj Szűrőd rendben van? Milyen olajat használsz? Vezérműlánc is lehet a ludas ha xep a motorod! Biztos cserélték a hidrotőkét?

Link to comment
Megosztás:

Annyian panaszkodnak itt a hidrotőkés csattogásra... Nálam is csinálja hidegen pár percig, de aztán elhallgat. Ha melegen csattog annak milyen nem kívánt hatásai lehetnek? Azon kívül h. zavaró a hangja...

Az a baj, hogy hidegen és melegen is 8-hónap után! És egyre többen vagyunk !!

Helló GM!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G 1.6 16v (z16xe), elindulást követő néhány kilométer után, néhány finom rángatást követően elveszti a teljesítményét, kigyullad vele együtt a hibalámpa is. Ezt követően megállást, "pihentetést" követően ismét jó, rövidebb-hosszabb(inkább rövidebb :) ) ideig. Kivillogtattam a hibatárolót 3db hiba van benne( P1120, P1551, P1122) mindhárom a gázpedál problémára utal. Találkozott e már valaki ilyennel, illetve mi a teendő, ugyanis azt hallottam máshol, hogy a hibák nevével ellentétben nem a gázpedál cseréje a megoldás.

Előre is nagyon köszi, ha valaki tud segíteni!

Üdv!

Chris

Szia!

P1120 csak a hibacsoportot jelöli:

- Fojtószelep helyzet (TPS) érzékelő

- szívócsatorna abszolút nyomás (MAP) érzékelő - valószínűtlen jel

- gázpedál helyzet (APP) érzékelő A - áramkör hiba

A konkrét hibát jelöli:

P1122: gázpedál helyzet (APP) érzékelő B - áramkör hiba

P1551: Elektronikus fojtószelep-rendszer hiba (ETS), de ez már a P1122 következménye.

1. Vagy a gázpedál potinál kopott el, vagy sérült meg egy szakasz így gázadáskor az ellenállásiérték itt megszakad, vagy nem megfelelő = gázpedál csere

DE ez csak a rámhír, nagyon kevés esetben jellemző, és az is csak 10 év felett elvétve.

2. Vagy csak egyszerűen kontakthibás vagy a csati, vagy a poti.

Az esetek 90 % ban ez van, csak a szervízek ma már nem javítanak, hanem cserélnek.

Ezért is hívom őket cserélő műhelyeknek.

Javítani csak MekGájver Csabi bácsi javít nálunk a falusi műhelyben, de ő profin.

Akkor itt az öreg szakik féle SZÖRVÍZ (M)ANNUÁL:

Szedd szét és a kontaktspray csodákra itt is képes lehet. A pedál belsejében van egy csúszka, ami 2 lemezből áll. Azok szoktak elgörbülni. Visszagörbíted, a csúszó részt kis ecsettel és ronyggyal megtisztítod , szilikon zsírral bekened.

A téli pára nem használ semminek sem. Így a fedelet is bekencézed szilózsírral.

Összerakod a pedált, majd örülsz, hogy minden rendben van. ;) :whistle:

Üdv: Zoli

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Segitene valakiEGR ugyben. Hogyan tudom kitakaritani normalisan?z16se

Szia! Úgy látom, hogy bajban vagy az EGR-rel. Ezzel nekem is megygyült a bajom, de nagyon egyszerű a takarítása.

Egy kicsi figyelmet igényel. Először is lehúzod róla az elektromos csatlakozót. Megkeresed a tövénél a két darab csavart.

Ha jól emlékszem torx-os imbusz kell hozzá. (Én a takarítás után kicseréltem őket normál hatlapfejűre.)Kicsavarod, majd leveszed.

Itt jön a képbe a "takarítószer". Ez nem más, mint közönséges nitrohigító. Kell még egy ecset is, amivel a pucolást végzed. Érdemes azt is megcsinálni, hogy a szelepet először beleteszed egy nagyobb edénybe és annyi higítót öntesz rá, hogy ellepje. Érdemes néhány órára bennehagyni.A siker garantált. Arra kell figyelni, hogy a szelep tengelye ne sérüljön meg. Az áztatás előtt nyomd be, hogy a szelep belsejébe bejusson a folyadék. Ne aggódj, anitro nem árt az szelepnek! Jó munkát hozzá!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem még nem csattog semmit,bár én süket vagyok:)Ma majdnem ráindítottam úgy hogy járt a motor.

Csattogó hidrotőkések figyelem!!!!!!!!!!!!!

Ez egy állandóan visszatérő probléma, ami orvosolható, de csak addig amíg az új hidrotőkék tönkre nem mennek!!

Ellenőrizzétek a hengerfej olajnyomás-szabályzó szelepét is, tisztítsátok meg az olajlerakódásoktól, főleg a zárófelületet, a szelepfészket.

Mert ez természetesen általában el szokott maradni az olajcseréknél is. :omg:

Mivel nincs elég olajnyomás a szerencsétlen hidrotőkék meg csattogó hanggal reklamálnak a pucolásért.

A nap szlogenje:

"csak egy pucolás és elmúlik a csattogás" :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia! Úgy látom, hogy bajban vagy az EGR-rel. Ezzel nekem is megygyült a bajom, de nagyon egyszerű a takarítása.

Egy kicsi figyelmet igényel. Először is lehúzod róla az elektromos csatlakozót. Megkeresed a tövénél a két darab csavart.

Ha jól emlékszem torx-os imbusz kell hozzá. (Én a takarítás után kicseréltem őket normál hatlapfejűre.)Kicsavarod, majd leveszed.

Itt jön a képbe a "takarítószer". Ez nem más, mint közönséges nitrohigító. Kell még egy ecset is, amivel a pucolást végzed. Érdemes azt is megcsinálni, hogy a szelepet először beleteszed egy nagyobb edénybe és annyi higítót öntesz rá, hogy ellepje. Érdemes néhány órára bennehagyni.A siker garantált. Arra kell figyelni, hogy a szelep tengelye ne sérüljön meg. Az áztatás előtt nyomd be, hogy a szelep belsejébe bejusson a folyadék. Ne aggódj, anitro nem árt az szelepnek! Jó munkát hozzá!

Koszonom a valaszt:)

Link to comment
Megosztás:

Csattogó hidrotőkések figyelem!!!!!!!!!!!!!

Ez egy állandóan visszatérő probléma, ami orvosolható, de csak addig amíg az új hidrotőkék tönkre nem mennek!!

Ellenőrizzétek a hengerfej olajnyomás-szabályzó szelepét is, tisztítsátok meg az olajlerakódásoktól, főleg a zárófelületet, a szelepfészket.

Mert ez természetesen általában el szokott maradni az olajcseréknél is. :omg:

Mivel nincs elég olajnyomás a szerencsétlen hidrotőkék meg csattogó hanggal reklamálnak a pucolásért.

A nap szlogenje:

"csak egy pucolás és elmúlik a csattogás" :D

Ha ennyire gond az elkoszolódott rendszer, akkor érdemes motortisztító adalékot használni? http://bolthely.hu/webautoshop/id/04632_Liqui-Moly_MOTOR_CLEAN_motortisztito_adalek__500_ml Nem tesz kárt a motorban? Vagy ha normális időközönként van cserélve, akkor nem kell? (én max 20e-et megyek az olajjal, az előírt 30e alatt...)

Link to comment
Megosztás:

Csattogó hidrotőkések figyelem!!!!!!!!!!!!!

Ez egy állandóan visszatérő probléma, ami orvosolható, de csak addig amíg az új hidrotőkék tönkre nem mennek!!

Ellenőrizzétek a hengerfej olajnyomás-szabályzó szelepét is, tisztítsátok meg az olajlerakódásoktól, főleg a zárófelületet, a szelepfészket.

Mert ez természetesen általában el szokott maradni az olajcseréknél is. :omg:

Mivel nincs elég olajnyomás a szerencsétlen hidrotőkék meg csattogó hanggal reklamálnak a pucolásért.

A nap szlogenje:

"csak egy pucolás és elmúlik a csattogás" :D

Üdvözletem mindenkinek!

Lehet láma a kérdés,de y17 dt-n merre található pontosan ez a "kütyüke"?

Link to comment
Megosztás:

Csattogó hidrotőkések figyelem!!!!!!!!!!!!!

Ez egy állandóan visszatérő probléma, ami orvosolható, de csak addig amíg az új hidrotőkék tönkre nem mennek!!

Ellenőrizzétek a hengerfej olajnyomás-szabályzó szelepét is, tisztítsátok meg az olajlerakódásoktól, főleg a zárófelületet, a szelepfészket.

Mert ez természetesen általában el szokott maradni az olajcseréknél is. :omg:

Mivel nincs elég olajnyomás a szerencsétlen hidrotőkék meg csattogó hanggal reklamálnak a pucolásért.

A nap szlogenje:

"csak egy pucolás és elmúlik a csattogás" :D

Arra gondolsz ami az olajszivattyún van? :goofy:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. nagyon sokmindent elolvastam meg kérdezősködtem de mostmár legem lett gondoltam beírok ide hátha valaki legalább abban tudna segíteni hogy hol induljak el.....

hidrotőke problémáim voltak kb. fél evvel ezelőtt nagyon csattogtak a szelepek, próbáltak tisztító adalékot, új olajat stb....nem javult meg így lecseréltettem a tőkéket új INA hidrotőkékre...meg is szűnt a csattogás. A napokban arra lettem figyelmes hogy megint elkezdett csattogni, de mostmár a hidrotőkékre nem megszokott módon. Hidegen nem csinállja csaoki max 2-3 másodpercig, aztán ha már üzemmeleg a motor mentem vele 10 km-t pl. elkezd csattogni. nem olyan hangosan, menet közben nem is hallani, csak ha lecsökken az fordulatszám úgy kb. 2000-és az alatt. gyorsításra gyorsul a csattogás. Annyi van még hogy indításnál amikor hallatszik a csattogás elkezd vibrálni a műszerfalon a olaj lámpa a zaj megszűnésére elalszik ami kb 2-3 másodperc.-----(lehet olajnyomás probléma) Nos elég érdekesnek tartom hogy üzem meleg motornál jön elő ez a zajos motorhang, mert ugye általában a tőkékre a hideg csattogás jellemző. főleg hogy ezek meg újak így végképp nem tudom. és fél évig jók is voltak.

Hibakódom van check engine, vezérműtengely helyzet jeladó funkció rendellenesség.----- ide az lenne a kérdésem hogy a vezérműtengely ad ki ilyen csattogós hangot???NEM a vezérműtengellyel lenne baj? bár ez a hibakód kb 1.5 évvel ezelőtt jött ki amikor vezélést cseréltettem. vissza is vittem akkor a szerelőhöz azt mondta minden jó. és így maradt. és csattogás akkor még semmi sem volt.nagyon csendes volt az autó. Nem nagyon értek az autókhoz éppen ezért kérek segítséget.

Valaki tudna esetleg segíteni abban hoghy mi okozhat még ilyen csattogós hangot???? mert a végére szeretnék járni a dolognak, csak unom már hogy a szerelők mindig hülyének néznek és lehúznak hogy ezt meg azt cserélték és fizetek, de az eredeti probléma sohasincs megoldva.

Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat.

Nekem is ugyanez volt, cseréltem INA-ra azóta jó, igaz nem múlt el még fél év... :unsure: Azt, hogy hidegen jó és melegen csattog az is indokolhatja, hogy hidegen egyébként is magasabb az olajnyomás. Lehet az olajszivattyú baja is, vagy tényleg az olajnyomás határoló szelep. :icon11:

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem mindenkinek!

Lehet láma a kérdés,de y17 dt-n merre található pontosan ez a "kütyüke"?

Arra gondolsz ami az olajszivattyún van? :goofy:

Igen pontosan ott van a nyomáshatároló szelep az olajszivattyún (egy rugó és egy dugattyú)

A dugattyút és az üléket is ki kell pucolni,

A rugót 100 000 km-ként illik kicserélni, mert elfárad.

Rugót lehet külön kapni hozzá.

Üdv: Zoli

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Volna egy kis problémám van egy hibakodom a P0420,szerintetek lehet a szonda hibálya vagy esetleg valami más.

Tudom olvasni és törölni a hibát,valamikor csak 3-400km után dobja ki de elöfordolt már olyan is hogy 30km után dobta ki.

Köszönöm elöre is válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Volna egy kis problémám van egy hibakodom a P0420,szerintetek lehet a szonda hibálya vagy esetleg valami más.

Tudom olvasni és törölni a hibát,valamikor csak 3-400km után dobja ki de elöfordolt már olyan is hogy 30km után dobta ki.

Köszönöm elöre is válaszokat.

Milyen motorod van? Esélyes lehet a katalizátorhalál is...

Mikor nekem ezt adta egyre sűrűbben, utána bedobta a kulcsot a katalizátorom. Érdemes lenne belevilágítani, hogy ép-e a méhsejt-szerkezet benne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Visszaraktamaz EGR-t. Levettem az akusarut de ahibakod megmaradt es nem javult sokat a rangatas. Most ha tartom harmasban a 2400 fordulatot nem rangat de ha lassan engedem vissza 2500rol akkor rangat ketaprot amig elhalad a 2400 fordulaton. Hetvegen jo lenne egyet fagyizni ha mar itt a tavasz:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma volt egy kis időm és leszedtem a szelep fedelet! Lássuk miért is csattog a hidrotőkém jelszóval!

Találtam is hibát a szívó oldalon a jobb oldali hidrotőkén a szelep himba simán ficeg ide oda majdnem, hogy csak kitudnám fogóval szedni! Gyanítom az elég szar akkor ill, elengedi az olajat! Tehát csereszavatos 6 hónap után! Mielött meg kérdeznétek válaszolok igen sebességbe mozgattam az autót, hogy a bügyköket is mozgassam a vezértengelyen! Miközben a többi szelep himba az tökéletesen mozdulatlan! A szívás ugye az, hogy az egész vezérlés szét kell barmolni mert ez láncos z14xep!Imádlak GM....

Link to comment
Megosztás:

...

  • Néha nem indul elsőre. Nem erőlködik, de mintha valami blokkolná a startot. Aztán újra pár próbálkozás után simán elindul (először az immobiliserre gyanakodtam, de 0381-et villog ki (Izzítógyertya/ellenőrnző lámpa funkció-rendellenesség). Lehet ezt anélkül ellenőrízni, hogy kivenném az izzítógyertyákat? A szervízkönyv nyomatékkulcsot ajánl a visszarakáshoz, de nem tudom mennyire kell komolyan venni.)

...

Esetleg erre valaki? (Y17DT)

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.