Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nem sértődöm be,isten őrizz...ismerem én a magyart rendesen.....az olajtémában meg már annyira meginogtam,hogy marhára nem tudom milyet vegyek... :D Nem várok diagnosztikát,de valamit biztos jelent,hogy gázadásra megszűnik a kopogás..ennek csak van valami oka... :D(de mivel nem vok autószerelő így lövésem sincs) Pont erre írtam,hogy hátha volt ilyen dolga,azért írtam meg tettem föl a videót.....de sértődés távol áll tőlem...kinőttem már ezt.Én így is köszönök mindem hasznos infót:)

Szia Gábor!

Figyú: nem értek annyira az olajokhoz, de tudtommal a 10w40 és az 5w40 közt csak hideg állapotban van különbség (folyósság terén). Melegen ua (40-es) viszkozitású, tehát ua hígul fel. Hidegen, viszont a 10w sűrűbb. Ha az autó már többet látott (futott km), akkor biztos, hogy több a lerakódás az olajjáratban, az olajszűrőben (szivattyú). Tehát a sűrűbb olajat készülsz egy kicsit "eldugultabb" rendszerbe átjáratni a 10w-vel. Pont az 5w ami kell, hígabban könnyebben és gyorsabban dolgozza vel a pumpa, gyorsabban járatja át magát olajjal a rendszer. Régen, a 8 szelepes motoroknál volt becsípődése a régimódi szakiknak, hogy a sűrűbb megoldja -némileg- az olajfogyasztást. Nem oldja meg. Ha fogy, akkor ott valami elkopott (gyűrű, szelepszár szimering stb.). Tehát 5w40 vagy 5w30-nál vastagabb "olajat" ne használj. Magyarán bármi jó lehet, hogy milyen gyártó, csak legyen Dexos2 jóváhagyás az olajon. Ennyi.

Tudtommal ha leszedet az olajteknőt, akkor cseréld a tömítést. Ha nem, akkor majd ha benne a friss olaj és ne adj Isten akkor csepeg majd, szedheted szét.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem sértődöm be,isten őrizz...ismerem én a magyart rendesen.....az olajtémában meg már annyira meginogtam,hogy marhára nem tudom milyet vegyek... :D Nem várok diagnosztikát,de valamit biztos jelent,hogy gázadásra megszűnik a kopogás..ennek csak van valami oka... :D(de mivel nem vok autószerelő így lövésem sincs) Pont erre írtam,hogy hátha volt ilyen dolga,azért írtam meg tettem föl a videót.....de sértődés távol áll tőlem...kinőttem már ezt.Én így is köszönök mindem hasznos infót:)

Engem az zavar az egészben, hogy csak egy kopogást hallok. Ha nincs olajnyomás, a többinek is kéne.

Az idegességedet amúgy meg lehet érteni, én is sok mindenen keresztül mentem már az autóval kapcsolatban, és még fogok is.

Legutóbb pl. kicseréltem a két első gyertyafényű lámpámat, és már épp örülni készültem, amikor a lökhárító visszarakása közben bepillantottam a jobb első kerékdobba, és egyből feltűnt, hogy egy jó tenyérnyi helyen ki van rohadva. Egy újabb javítani való!

Két hete cseréltem első csapágyat, előtte volt főtengely szimering és kuplung csere, a fékeket tavaly, cseréltem, vannak új nyári gumik is. És most lakatolás, majd fényezés, mert az egyik hátsó ív is kilyukadni készül. De már nem idegeskedem. Két verzió van: eladás a jelenlegi állapotban kevés pénzért, vagy teljes lakatolás, fényezés sok pénzért. Egyikből sem jövök ki jól, mert már sokat költöttem az autóra. Ha rendberakatom, akkor megtartom, és lesz egy jó autóm. Majd egyszer...A második verzió esélyesebb, mert amúgy szeretem a típust, az igényeimnek ezzel a motorral, felszereltséggel teljesen megfelel, és szerintem szép is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia Gábor!

Figyú: nem értek annyira az olajokhoz, de tudtommal a 10w40 és az 5w40 közt csak hideg állapotban van különbség (folyósság terén). Melegen ua (40-es) viszkozitású, tehát ua hígul fel. Hidegen, viszont a 10w sűrűbb. Ha az autó már többet látott (futott km), akkor biztos, hogy több a lerakódás az olajjáratban, az olajszűrőben (szivattyú). Tehát a sűrűbb olajat készülsz egy kicsit "eldugultabb" rendszerbe átjáratni a 10w-vel. Pont az 5w ami kell, hígabban könnyebben és gyorsabban dolgozza vel a pumpa, gyorsabban járatja át magát olajjal a rendszer. Régen, a 8 szelepes motoroknál volt becsípődése a régimódi szakiknak, hogy a sűrűbb megoldja -némileg- az olajfogyasztást. Nem oldja meg. Ha fogy, akkor ott valami elkopott (gyűrű, szelepszár szimering stb.). Tehát 5w40 vagy 5w30-nál vastagabb "olajat" ne használj. Magyarán bármi jó lehet, hogy milyen gyártó, csak legyen Dexos2 jóváhagyás az olajon. Ennyi.

Tudtommal ha leszedet az olajteknőt, akkor cseréld a tömítést. Ha nem, akkor majd ha benne a friss olaj és ne adj Isten akkor csepeg majd, szedheted szét.

Ezzel a hsz.-szel teljesen egyetértek. :icon13:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, h hol lehet megnézni, h fars levegőt szívna én amit tudtam végig néztem!

Nem tudna nekem valaki segíteni?

Fals levegő vizsgálatára létezik spray, amit adott helyre fújva megemelkedik az alapjárat egy pillanatra. Nekem régi off autómon a szívósor tömítésnél szívott falsot.

Link to comment
Megosztás:

Beszéltem egy szerelővel. 2 hibát mondott nekem amit gyanít!

1: hidrotöke... (nincs csattogó hangja se hidegen se melegen) csak dadog a motor

2: Hőmérséklet jeladó (elvileg van 2 is) Mert van a motor computernek és van ami a műszerfalra világit!

Sziasztok!

Volt egy probléma a Gyújtáshíddámmal kicseréltem és azóta jól működik nem hagy ki 1 henger ha felmelegszik a motor!

Viszont a P0352-es hibám az nem törlődött! Ezt csak laptoppal lehet kiütni vagy elkellet volna tűnnie?

Másik problémám pedig az lenne, h amióta pillangószelepem ki lett takarítva Olyan mint ha alapjáraton 1 ütem kimaradna... (hideg indításnál felpörög olyan 2500-as fordulatra aztán vissza ejti 750 környékére) Viszont itt lehet hallani, h egy ütem kimarad.. Vélemények? Tippek valakinek?

új gyújtáshíd csere előtt lett takarítva a pillangószelep és már a réginél is csinálta!

Hibakiolvasásnál(fék,gáz) nem jön elő másik hiba! ha felpörgetem akkor teljesen jó reagál, nem hagy ki jól húz, minden jó csak az alapjáratnál csinálja!

Link to comment
Megosztás:

Az LCD világítása a műszerek feszültségéről megy. Ha működnek a mutatók, akkor csak az izzó égett ki.

1 db van a napi/km számláló mögött. Ilyen.

Cseréje. (mihalyvig)

Ma délután nekiveselkedtem, átlépve a lelki gátat, hogy én ezt az autót nem szerelem magam :) Siker van, bár nem 30, hanem 40 percig tartott. Igaz, másodszorra meglenne 15 alatt :)

Pár tapasztalat, ami érdekes lehet annak, aki ilyesmire vetemedik:

Egyrészt az Opel márkaszervizben mindössze 430 Ft volt az izzó, igaz nem pont ugyanolyan (nem volt rajta a matt sapka, meg picit hosszabb), de végül is működik.

Másrészt az én autómban (Astra G, Classic II ) nem pont úgy voltak a dolgok, mint az idézett leírásban: a kormányburkolat lebontása nélkül is elérhető a műszeregység borításának alsó két csavarja, amit viszont egy-egy kis fekete lap fed. Ezek némi körömmel feszegetéssel eltávolíthatóak. Ugyanakkor a kormányburkolat tetejét mégis érdemes lebontani, mert a helye jól jön a műszeregység kiszedésénél. Én ezzel szenvedtem bő negyed órát, sehogy sem akart a műszeregység kiférni a lukon. A kormányburkolat tetejének leszedése után (a kormány hátsó, alsó helyzetben) van még egy burkolólap előtte. Ezt egy rugó tartja a helyén, amit kézzel előre nyomva és kiékelve valamivel lesz már egy kis hely a műszereknek. Innentől addig-addig cibáltam, amíg kijött. Visszafele könnyebb volt egy picit. Most jó :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Sajnos ma délelőtt megtörtént ami eddig még sosem. A verda 9. születésnapja után pár nappal felgyulladt a sárga motor ikon és nem is alszik el :-( Kivillogtattam a hibakódot és 0335 hiba, vagyis főtengely jeladó gond van. Eddig annyit sikerült kiderítenem, hogy amíg megy, addig minden Ok, de bármikor megállhat alattam az autó. És itt a gond, ugyanis karácsonyra nyilván elutaznánk... Addig pedig van egy nap. Szóval a kérdés a következő: ha holnap nem kapok időpontot a szervizben, akkor ha veszek egy ilyen jeladót, ki tudom-e cserélni én magam? Akna van, ha akár alulról, akár máshogyan hozzáférhető, ki tudnám cserélni? Nagyon megbontani nem akarom. Illetve mekkora munka? Igényel-e utólagos beállítást, szabályzást?

Illetve mi a tapasztalat, mennyit megy még így a verda? Teljesen véletlenszerű vagy van tapasztalat?

Előre is köszönök minden hozzászólást!

Szerk.: A motorkód lemaradt: Z14XE

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Sajnos ma délelőtt megtörtént ami eddig még sosem. A verda 9. születésnapja után pár nappal felgyulladt a sárga motor ikon és nem is alszik el :-( Kivillogtattam a hibakódot és 0335 hiba, vagyis főtengely jeladó gond van. Eddig annyit sikerült kiderítenem, hogy amíg megy, addig minden Ok, de bármikor megállhat alattam az autó. És itt a gond, ugyanis karácsonyra nyilván elutaznánk... Addig pedig van egy nap. Szóval a kérdés a következő: ha holnap nem kapok időpontot a szervizben, akkor ha veszek egy ilyen jeladót, ki tudom-e cserélni én magam? Akna van, ha akár alulról, akár máshogyan hozzáférhető, ki tudnám cserélni? Nagyon megbontani nem akarom. Illetve mekkora munka? Igényel-e utólagos beállítást, szabályzást?

Illetve mi a tapasztalat, mennyit megy még így a verda? Teljesen véletlenszerű vagy van tapasztalat?

Előre is köszönök minden hozzászólást!

Szerk.: A motorkód lemaradt: Z14XE

Szia én ezzel a hibával 1 honapig közlekedtem. Nem halt meg de nem vártam meg a végét. Neked nem ajánlom mert valóban bármikor megállhat. Nem nehéz kicserélni csak egy 10-es villáskulcs kell hozzá. és alulról férsz hozzá az önindító környékén

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szép estét mindenkinek.

Ma unalmamban nekiálltam EGR-t pucolni+szétnézni. De ilyet találtam alatta. http://kepcsaszar.hu/image?id=56762&.jpg Ez a lefalazás lenne?

Más: Ez milyen márkájú féktárcsa? http://kepcsaszar.hu/image?id=56763&.jpg 2009 óta van nálam a gép és még csak most kezd eltűnni a "mintája", válla nincs. Ja és ferdén kopik a fékbetét. Tetején kb. 1 cm, alul pedig látványosan vékonyabb.

A függőleges stab pálca (Moog) felső gumi szét van szakadva, kb. 1 éve raktuk be. Majd megnézem a jobb a oldalit is.Lehet az is megmurdelt. Ebből milyen márkát ajánlotok?

Link to comment
Megosztás:

Szép estét mindenkinek.

Ma unalmamban nekiálltam EGR-t pucolni+szétnézni. De ilyet találtam alatta. http://kepcsaszar.hu/image?id=56762&.jpg Ez a lefalazás lenne?

Más: Ez milyen márkájú féktárcsa? http://kepcsaszar.hu/image?id=56763&.jpg 2009 óta van nálam a gép és még csak most kezd eltűnni a "mintája", válla nincs. Ja és ferdén kopik a fékbetét. Tetején kb. 1 cm, alul pedig látványosan vékonyabb.

A függőleges stab pálca (Moog) felső gumi szét van szakadva, kb. 1 éve raktuk be. Majd megnézem a jobb a oldalit is.Lehet az is megmurdelt. Ebből milyen márkát ajánlotok?

EGR nincs lefalazva, az gyárilag ilyen. Akkor lenne lefalazva, ha ez az "alátét" full teli lenne, hogy ne engedje át a kipufogógázt.

Féktárcsa valami utángyártott racsing mintás. Szerintem felesleges. Vegyél abból is meg a betétekből is valami normálisat.

Szilentekből meg javasolt a gyári, vagy ahhoz nagyon hasonló minőség. Az többet is kibír, mint egy év.

Link to comment
Megosztás:

EGR nincs lefalazva, az gyárilag ilyen. Akkor lenne lefalazva, ha ez az "alátét" full teli lenne, hogy ne engedje át a kipufogógázt.

Féktárcsa valami utángyártott racsing mintás. Szerintem felesleges. Vegyél abból is meg a betétekből is valami normálisat.

Szilentekből meg javasolt a gyári, vagy ahhoz nagyon hasonló minőség. Az többet is kibír, mint egy év.

Értem. Köszönöm válaszod.

Link to comment
Megosztás:

Szép estét mindenkinek.

Ma unalmamban nekiálltam EGR-t pucolni+szétnézni. De ilyet találtam alatta. http://kepcsaszar.hu/image?id=56762&.jpg Ez a lefalazás lenne?

Más: Ez milyen márkájú féktárcsa? http://kepcsaszar.hu/image?id=56763&.jpg 2009 óta van nálam a gép és még csak most kezd eltűnni a "mintája", válla nincs. Ja és ferdén kopik a fékbetét. Tetején kb. 1 cm, alul pedig látványosan vékonyabb.

A függőleges stab pálca (Moog) felső gumi szét van szakadva, kb. 1 éve raktuk be. Majd megnézem a jobb a oldalit is.Lehet az is megmurdelt. Ebből milyen márkát ajánlotok?

Szia!

Ez lefalazás, csak nem teljes. Nekem is ilyen van. Itt az a lényeg, hogy nem tud a kipuff gáz visszajutni a motorba, de a szelepnek ki van hagyva a hely, hogy tudjon nyitogatni.

Mivel a szelep lejjebb van, ezért teljes lefalazásnál ki kell fordítani az AGR-t, vagy olyan lefalazó lemez kell, ami vastagabb és ki van alakítva benne hely.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ez lefalazás, csak nem teljes. Nekem is ilyen van. Itt az a lényeg, hogy nem tud a kipuff gáz visszajutni a motorba, de a szelepnek ki van hagyva a hely, hogy tudjon nyitogatni.

Mivel a szelep lejjebb van, ezért teljes lefalazásnál ki kell fordítani az AGR-t, vagy olyan lefalazó lemez kell, ami vastagabb és ki van alakítva benne hely.

Hali.

Akkor jól gondoltam. A szelep alatti járatban lerakódott száraz korom van. Azzal kell kezdenem valamit?

Visszatérve a fékhez. Fékezéskor erőteljes búgás és remegés érezhető. Okozhatja ezt a halódó stab pálca vagy inkább a külső kormányösszekötő lesz a ludas?

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Akkor jól gondoltam. A szelep alatti járatban lerakódott száraz korom van. Azzal kell kezdenem valamit?

Visszatérve a fékhez. Fékezéskor erőteljes búgás és remegés érezhető. Okozhatja ezt a halódó stab pálca vagy inkább a külső kormányösszekötő lesz a ludas?

Ez jó kérdés. Még nem merült fel itt a fórumon tudtommal ez a korom probléma. Főleg azért sem, mert gyárilag lefalazott (2004) motorok is vannak, ott sem szokták szétszedni és takarítani.

Visszatérve a félig lefalazásnak annyi hátránya van, hogy az AGR továbbra is nyitogat, csak nem enged át semmit. Ezért ugyan úgy előfordulhat AGR hiba. Csak ugyebár a motor "tisztább" marad.

Megoldás a leprogramozás. Fékhez nem tudok hozzászólni. Korom engem is érdekel!

Link to comment
Megosztás:

Visszatérve a fékhez. Fékezéskor erőteljes búgás és remegés érezhető. Okozhatja ezt a halódó stab pálca vagy inkább a külső kormányösszekötő lesz a ludas?

A stabilizátor biztos nem okozza, nekem nagyon ki volt mind a két oldali kutyacsont, plusz a stab. rúd szilentek is. Kis kormánymozdulatra azonnali dülöngélés, nagy fokú instabilitás volt tapasztalható, de a fékezést nem befolyásolta.

A kormányösszekötő okozhatja, illetve hullámos féktárcsa.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.