Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Tegnap este jövök haza, és azt vettem észre hogy kuplung kinyomáskor leesik az alapjárat volt hogy be is villantak a visszajelzők, hogy leállt a motor. Előzmény annyi volt hogy gurultam 1 kilométert gyujtáson álló motorral, aminek elvileg semmi köze semmihez. Hazajöttem, csináltam egy videót, ma reggelre meg megszűnt a hiba, kialudta magát vagy miatököm.

Amúgy szép szabályosan járt olyan 500-as fordulaton mint valami amcsi nagy V8...:hehe:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Adott a következőek, a legtöbb reggeli indításnál rövid gyujtás majd inditózásnál csak pörgeti a motor de nem indul, vissza gyujtásra, úgy hagyom kb. 20másodpercre, újra indítózás és szinte pöcre indul. Mitől lehet ez? 

Korábban volt egy alaposabbnak mondható motorblokk mosás mivel pöppet már olajos, koszos volt, utána nagyon nehezen sikerült beindítani, gyertya takarítás után is csak éppen hogy, utána pedig huzatni kellett, mert egyszerüen amint gázt adtam, elfogyott az ereje, egyszerűen nem gyorsult (majd vissza egyet, kihúzás, felvált húzás és így tovább mire rendbe jött), lehet ennek hozzá köze?

Opel astra f, 1998, 60Le, X14NZ

Előre is köszönöm a bármiféle segítséget! :)

Link to comment
Megosztás:

6 órája, ForCom írta:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Adott a következőek, a legtöbb reggeli indításnál rövid gyujtás majd inditózásnál csak pörgeti a motor de nem indul, vissza gyujtásra, úgy hagyom kb. 20másodpercre, újra indítózás és szinte pöcre indul. Mitől lehet ez? 

Korábban volt egy alaposabbnak mondható motorblokk mosás mivel pöppet már olajos, koszos volt, utána nagyon nehezen sikerült beindítani, gyertya takarítás után is csak éppen hogy, utána pedig huzatni kellett, mert egyszerüen amint gázt adtam, elfogyott az ereje, egyszerűen nem gyorsult (majd vissza egyet, kihúzás, felvált húzás és így tovább mire rendbe jött), lehet ennek hozzá köze?

Opel astra f, 1998, 60Le, X14NZ

Előre is köszönöm a bármiféle segítséget! :)

Mennyi ideig indítóztál? Nekem mindíg ilyen hosszan kell:

Nyáron talán egy picivel hamarabb elindul. Amúgy azt érdemes megvárni gyujtás ráadása után amig kattan az AC relé és megáll a pumpa, és csak utána indítózni. 

Link to comment
Megosztás:

17 hours ago, zotya975 said:

Mennyi ideig indítóztál? Nekem mindíg ilyen hosszan kell:

Nyáron talán egy picivel hamarabb elindul. Amúgy azt érdemes megvárni gyujtás ráadása után amig kattan az AC relé és megáll a pumpa, és csak utána indítózni. 

Kb. nekem is.

Csak ami furcsa, hogy a mosás előtt szinte egyből indíthattam, semmi gond nem volt.. 

Lehet, hogy egy AC pumpa takarítást be kéne iktatni? Relét is megtekínteni, figyelni?

Bármi gond, baj lehet ebből mostanában, vagy úgy egyáltalán?

 

Köszönöm a gyors választ! :)

Link to comment
Megosztás:

6 órája, ForCom írta:

Kb. nekem is.

Csak ami furcsa, hogy a mosás előtt szinte egyből indíthattam, semmi gond nem volt.. 

Lehet, hogy egy AC pumpa takarítást be kéne iktatni? Relét is megtekínteni, figyelni?

Bármi gond, baj lehet ebből mostanában, vagy úgy egyáltalán?

 

Köszönöm a gyors választ! :)

Az AC pumpa előtt van egy előszűrő a tankba, így elvileg nem szivhat be koszt, ha mégis ( leesik, vagy kiszakad a szűrő ami nem túl valószínű) még akkor is ott van a csőre szerelt szűrő a jobb hátsó kerék előtt plusz az injektornál is. De ha gyanakodsz a pumpára, akkor többször egymás után adj gyujtást, majd vedd le, mindíg várd meg amig megáll a pumpa, ha javul, akkor lehet visszaejti a nyomást a tankba. Nem hiszem hogy bármi gond lenne ebből, amikkel eddig találkoztam van amelyik hamarabb elkapja van ahol tovább kell indítózni. Attól is függ mennyire jó a kompresszió, mennyire zárnak jól a szelepek, leállításkor marad-e elégetetlen üzemanyag valamelyik hengerben ( amelyik pont sűrítési ütemben volt) így az azonnal meggyullad, nem kell annyit forognia a főtengelynek hogy legyen egy szívási ütem. 

Link to comment
Megosztás:

19 hours ago, zotya975 said:

 Az AC pumpa előtt van egy előszűrő a tankba, így elvileg nem szivhat be koszt, ha mégis ( leesik, vagy kiszakad a szűrő ami nem túl valószínű) még akkor is ott van a csőre szerelt szűrő a jobb hátsó kerék előtt plusz az injektornál is. De ha gyanakodsz a pumpára, akkor többször egymás után adj gyujtást, majd vedd le, mindíg várd meg amig megáll a pumpa, ha javul, akkor lehet visszaejti a nyomást a tankba. Nem hiszem hogy bármi gond lenne ebből, amikkel eddig találkoztam van amelyik hamarabb elkapja van ahol tovább kell indítózni. Attól is függ mennyire jó a kompresszió, mennyire zárnak jól a szelepek, leállításkor marad-e elégetetlen üzemanyag valamelyik hengerben ( amelyik pont sűrítési ütemben volt) így az azonnal meggyullad, nem kell annyit forognia a főtengelynek hogy legyen egy szívási ütem. 

Akkor nem lesz belőle szerelő. Átnézem az alját, bár akkor esetleg még gyanakszok egy-egy alját odaverős esetre, lehet, hogy kapott egyet-egyet a tank is.. :/

Köszönöm a segítségeket! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ismét tanácsot, segítséget kérek. A km/h mutató 10-es csal minden sebességnél. Többet mutat. Tehát 50-nél 60-at, 90-nél 100-at mutat.
Meg lehet szokni, de én jobb szeretném, ha közelebb kerülne a valóshoz. 95-ös évjárat, spirálos VDO márkájú óráról van szó. C14SE motorkóddal, 175/73R13-as gumikkal.
Kérdés nélkül nem merem elkezdeni a mutatót piszkálni stb. Van valakinek ötlete mit kezdjek vele? Köszönöm!
 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Stofl írta:

Sziasztok! Ismét tanácsot, segítséget kérek. A km/h mutató 10-es csal minden sebességnél. Többet mutat. Tehát 50-nél 60-at, 90-nél 100-at mutat.
Meg lehet szokni, de én jobb szeretném, ha közelebb kerülne a valóshoz. 95-ös évjárat, spirálos VDO márkájú óráról van szó. C14SE motorkóddal, 175/73R13-as gumikkal.
Kérdés nélkül nem merem elkezdeni a mutatót piszkálni stb. Van valakinek ötlete mit kezdjek vele? Köszönöm!
 

Szia! Szerintem lehet cseréld. Egyébként sebességtől függően, arányosan csal. Nem fordítva egyébként? Mivel méred? GPS? Nálam pont az ellenkezője, bár arányaiban más. Olyan, hogy valós 50 km/h-nál, 55-56 km/h-t mutat. Továbbmegyek, valós 120 km./h-nál 130-at és hasonlók. Megtanultam együttélni vele, már rutinból 1 mp. alatt átszámolom, bár mikor tudom hogy ellenőrzés van, bekapcsolom Gizit, mármint Wazze-t. Ha más nem, villával lepattintod, majd lejebb visszarakod. Teszteled, de elvileg így ok. lehet. SZERINTEM! De a tőlem jóval okosabbak, biztos elmondják a tutit.  

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag csalnak szándékosan, ami a nagyobb baj hogy a mechanikusak nem lineárisan, tehát minél gyorsabban mész annál többet csal. Gumimérettel lehet kompenzálni, vagy rakosgatni a mutatót. Teljesen jó sose lesz. Én megtanultam gpsről mikor hol mennyit csal, és az alapján közlekedek. 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, tuskes írta:

Szia! Szerintem lehet cseréld. Egyébként sebességtől függően, arányosan csal. Nem fordítva egyébként? Mivel méred? GPS? Nálam pont az ellenkezője, bár arányaiban más. Olyan, hogy valós 50 km/h-nál, 55-56 km/h-t mutat. Továbbmegyek, valós 120 km./h-nál 130-at és hasonlók. Megtanultam együttélni vele, már rutinból 1 mp. alatt átszámolom, bár mikor tudom hogy ellenőrzés van, bekapcsolom Gizit, mármint Wazze-t. Ha más nem, villával lepattintod, majd lejebb visszarakod. Teszteled, de elvileg így ok. lehet. SZERINTEM! De a tőlem jóval okosabbak, biztos elmondják a tutit.  

GPS-hez nézve, és nem fordítva, úgy ahogy te is írod. Az érdekesség, hogy 10-et csal lent is, fent is. Csak alul van egy pöcök, amin támaszkodik a mutató. Azért érzem problémásnak a lejjebb rakást. Hogy előtte a tengelyt feljebb kellene mozgatni.

51 perce, wookie írta:

Gyárilag csalnak szándékosan, ami a nagyobb baj hogy a mechanikusak nem lineárisan, tehát minél gyorsabban mész annál többet csal. Gumimérettel lehet kompenzálni, vagy rakosgatni a mutatót. Teljesen jó sose lesz. Én megtanultam gpsről mikor hol mennyit csal, és az alapján közlekedek. 

Igen, igen, ez megvan. Egyébként az elektromos is egyre többet csal felfelé, G-nél, H-nál is megvan a felfelé növekvő csalás. De itt alacsony tartományban is nagy. Lehet akkor elfogadom így. Vagy ha legközelebb szétszedem, megnézem tudok e a tengellyel játszani.

Link to comment
Megosztás:

49 perce, Róóóbi írta:

Vectra méretű gumival (ami a per utáni számban fél számmal eltér) pontos lesz az óra. Végig. GPS-el ellenőriztem, tapasztalat.

Csak úgy a km számláló fog kevesebbet mutatni. Aki fogyasztást számol és ezt elfelejti, annak papíron felmegy a fogyi. :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok márkatársak!

Az autóm F Astra caravan 1.4 SE  1996.

Na most az volt vagyis a problémám hogy a gyújtáskapcsolót ki kell cserélnem mert már a kulccsal nem tudok annyit fordítani rajta ,hogy indítson, viszont ha levettem akkor csavarhúzóval tovább tudtam fordítani, hogy necsak kattanjon hanem indítson is. Szóval cserélni szeretném a kapcsolót amire a stekker csatlakozik. Azt szeretném kérdezni , honnan érdemes vennem? Bárdi? Unix? Kovács? Láng? És milyen gyártmány ami tartós és nektek is bevált? Vemo? Elparts? FEBI? MEYLE? stb. Valamint mi a különbség a füles és fül nélküli kapcsoló között? Mihez kell az rajta? Köszönöm előre is a válaszotokat.

Módosítva : babakviktor
Link to comment
Megosztás:

12 órája, babakviktor írta:

Sziasztok márkatársak!

Az autóm F Astra caravan 1.4 SE  1996.

Na most az volt vagyis a problémám hogy a gyújtáskapcsolót ki kell cserélnem mert már a kulccsal nem tudok annyit fordítani rajta ,hogy indítson, viszont ha levettem akkor csavarhúzóval tovább tudtam fordítani, hogy necsak kattanjon hanem indítson is. Szóval cserélni szeretném a kapcsolót amire a stekker csatlakozik. Azt szeretném kérdezni , honnan érdemes vennem? Bárdi? Unix? Kovács? Láng? És milyen gyártmány ami tartós és nektek is bevált? Vemo? Elparts? FEBI? MEYLE? stb. Valamint mi a különbség a füles és fül nélküli kapcsoló között? Mihez kell az rajta? Köszönöm előre is a válaszotokat.

Pontosan nem tudom mihez kell a fül ( ugye alapból az pattan rá a házra) de azt nézd meg hogy immos -e vagy nem, és ugyanolyanhoz kérj, mert szerintem kicsit más a kettő. De ha a kulcsal nem lehet továbbforgatni akkor lehet csak az kopott, és vagy zárbetétet cserélsz, vagy hozzáreszeled a lemellákat. Annyit megtehetsz hogy kiveszed a mostani zárbetétet, és megnézed hogy ha be van dugva a kulcs az összes lamellát visszahúzza-e rendesen.

2843319-20180527-urGL4o.jpg

2843320-20180527-ZSqIX5.jpg

Ugye az alu öntvényen van alul egy lyuk, oda kell bebökni csavarhúzóval, egyéb tüskével, és akkor egy pozícióban kijön a zárbetét, már ha nem vetted még ki. Először a zárhenger jön ki egyben abból már ki tudod húzni a zárbetétet.

2843322-20180527-eoBU9H.jpg

Azt nyomod be a kiszedéshez:

2843323-20180527-wroGRT.jpg

Ez immo nélküli .

A fül szerintem a rögzítéshez kell, az alu házra meg két hernyócsavar fogja a kapcsolót, a második csavar a műszerfal felől van s*ar helyen.

2843325-20180527-T6Lbnu.jpg

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

30 perce, babakviktor írta:

Immós a záram, de a hengerzár ok, a másik oldala a gatya a gyújtáskapcsoló. Lehet azért kaka mert egyszer szétugrott és nehezen tudtam összerakni xD. Tehát akkor ilyen füleset veszek. Csak mégis melyik gyártmányt vegyem? Nektek melyik vált be? 

Hát igazából én nem cseréltem, mert nekem a zárbetét megkopásával volt bajom, azért nem fordult el a kulcs, így csak azt javítottam. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.