Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Vagy kevés a gáznyomás, vagy dugulás van, vagy vezérlés baja lesz. Kénytelen leszel klímáshoz menni, megnézni van-e gáz, jókor, jó nyomáson, jó hőmérsékleten.

Mivel feszültséget sem mindig tudtál mérni, így valamelyik feltétel nem teljesül. Ne használd így, mert csak kicsinálod, ez a tapasztalat.

Csak nem hagy nyugodni, ránéztem elm327 el, scanmyopel azt írja a klímanyomásra: 1008kPa. Ez ugye ~10bar. Nem tudjátok mennyinek kénne lennie? Közben tekerte a kompresszort, hűtött is. Hőmérsékletet nem tudok mérni.

Link to comment
Megosztás:

Csak nem hagy nyugodni, ránéztem elm327 el, scanmyopel azt írja a klímanyomásra: 1008kPa. Ez ugye ~10bar. Nem tudjátok mennyinek kénne lennie? Közben tekerte a kompresszort, hűtött is. Hőmérsékletet nem tudok mérni.

Nekem feltöltés után, bekapcsolás után 13 bar a nyomás. De mivel a kompresszor kapcsolása után épül fel a nyomás, kérdés, hogy mennyi gázból állítja elő.

Sajnos nem értek hozzá, hogy a 13-hoz képest a 10 jelent-e valamit.

Módosítva : Stofl
Link to comment
Megosztás:

Nekem feltöltés után, bekapcsolás után 13 bar a nyomás. De mivel a kompresszor kapcsolása után épül fel a nyomás, kérdés, hogy mennyi gázból állítja elő.

Sajnos nem értek hozzá, hogy a 13-hoz képest a 10 jelent-e valamit.

Köszönöm, hogy megnézted.

Majd megnézem egy melegebb napon is, mert amikor néztem nálunk csak 20-21°C volt. Ez is számít, ha jól tudom.

Egyébként szűk két éve lett feltöltve, rendes masinával, 600g, amennyi a gyári előírás. Plusz persze olaj és UV kontraszt, ami után át is lett nézve lámpával. Akkor 450g volt benne előtte, azzal már haloványan hűtött, de ment folyamatosan.(Mondjuk nem nézegettem)

Egyébként mostmár a relére gyanakszok inkább, mert akkor javult meg, mikor átpiszkáltam mindet a motortérben. Csak sajnos még mindig nem tudom melyik az. Lehet a csatlakozópiszkálással a vezetéket húzgáltam, az meg a relét? :confused:

Egyébként ha csak gyújtást adok rá, akkor is behúz a relé, vagy csak ha jár a motor? (Digitklíma) Mert járó motornál nehéz meghallani a kattanást, főleg az utastérből, ahonnan még elérem a kapcsolót. :lipssealed:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A klíma töltésnél kiderült, hogy nem megy a hűtőventilátorom 1-es fokozata. Az előtétellenállás adta meg magát.

Kölön nem lehet kapni ehez a tipushoz... (4 vezetékes) :-(

Ez is Classic II. "betegség"

(komlett egység kerettel, ventilátorral és motorral 107eft...)

Autovillamossági szerelő csípőfogoval, forrasztással és egy másik Opel alkatrésszel megoldotta. :-)

Remélem így is bírja 5,5 évig.

Üdv. Tomi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A klíma töltésnél kiderült, hogy nem megy a hűtőventilátorom 1-es fokozata. Az előtétellenállás adta meg magát.

Kölön nem lehet kapni ehez a tipushoz... (4 vezetékes) :-(

Ez is Classic II. "betegség"

(komlett egység kerettel, ventilátorral és motorral 107eft...)

Autovillamossági szerelő csípőfogoval, forrasztással és egy másik Opel alkatrésszel megoldotta. :-)

Remélem így is bírja 5,5 évig.

Üdv. Tomi

Esetleg ez nem jó hozzá?

https://cromax.hu/30000000-hutorendszer/30730000-huto-ventilator-keret-es-resze/30730638-hutoventilator-alkatreszei/313138-hutoventilator-ellenallas-opel-astra-g-zafira-a

Ez is 4 vezetékes!

Link to comment
Megosztás:

Üdv olyan problémám lenne hogy a klímakompresszor nem forog esetleg tudja valaki hogy hogyan lehet kiszerelni az autóból mert szinte semmi hely sincs (Opel Zafira 2002 1.8) olvastam hogy hőbiztosíték mehet ki benne csak hát valahogy le kellene szerelni ebben kérném a segítségeteket.
És még valami a képen látható kábeleket hova kellene bekötni mert összekötni nem tudom őket. http://www.kephost.com/image/2Br

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kérdésem lenne!

Ti hogyan hasznaljatok a klimat? Jottunk fel videkrol, es kb 1 ora alatt sikerult annyira behuteni az utasteret, hogy azt mondjam , NA talan jo. A kiaramlo levego 5,5 fokos, a homerseklet szabalyzo kopp hidegre volt tekerve. Neha hasznaltam belso keringtetest, neha nem. A technika adott, mar csak hasznalni kene tudnom! KOszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kérdésem lenne!

Ti hogyan hasznaljatok a klimat? Jottunk fel videkrol, es kb 1 ora alatt sikerult annyira behuteni az utasteret, hogy azt mondjam , NA talan jo. A kiaramlo levego 5,5 fokos, a homerseklet szabalyzo kopp hidegre volt tekerve. Neha hasznaltam belso keringtetest, neha nem. A technika adott, mar csak hasznalni kene tudnom! KOszi!

Ventillator 4-es fokozat, es ne az ablakra fujasd, hanem fejre. 10 perc utan lefagysz. Ha pedig napon allt az auto, akkor lehuzott ablakoknal ki kell engedni a meleget, es csak ezutan klimazni.

Ha mar lehult a legter, nekem eleg 1-2 fokozat kozott kapcsolgatni a fujast.

Link to comment
Megosztás:

Ventillator 4-es fokozat, es ne az ablakra fujasd, hanem fejre. 10 perc utan lefagysz. Ha pedig napon allt az auto, akkor lehuzott ablakoknal ki kell engedni a meleget, es csak ezutan klimazni.

Ha mar lehult a legter, nekem eleg 1-2 fokozat kozott kapcsolgatni a fujast.

Ha fejre vagy testre fújatja valaki a klímát akkor ne csodálkozzon utána ha minden baja lesz.

Én üvegre és lábra szoktam nyomatni 2-es fokozaton, illetve a belső levegő keringetést bekapcsolom, néha kiszoktam kikapcsolni hogy kapjak friss levegőt is.

Ha tudom hogy kb mikor állok meg akkor előtt 10-15 perccel klíma kikapcs, és csak sima ventilátor, megállás előtt meg 1-2 perccel már az ablakokat is lehúzom hogy nehogy gond legyen a kiszálláskor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kérdésem lenne!

Ti hogyan hasznaljatok a klimat? Jottunk fel videkrol, es kb 1 ora alatt sikerult annyira behuteni az utasteret, hogy azt mondjam , NA talan jo. A kiaramlo levego 5,5 fokos, a homerseklet szabalyzo kopp hidegre volt tekerve. Neha hasznaltam belso keringtetest, neha nem. A technika adott, mar csak hasznalni kene tudnom! KOszi!

Ha fejre vagy testre fújatja valaki a klímát akkor ne csodálkozzon utána ha minden baja lesz.

Én üvegre és lábra szoktam nyomatni 2-es fokozaton, illetve a belső levegő keringetést bekapcsolom, néha kiszoktam kikapcsolni hogy kapjak friss levegőt is.

Ha tudom hogy kb mikor állok meg akkor előtt 10-15 perccel klíma kikapcs, és csak sima ventilátor, megállás előtt meg 1-2 perccel már az ablakokat is lehúzom hogy nehogy gond legyen a kiszálláskor.

Hát, én is úgy tudom hogy nem szabad közvetlen fújatni a testre/arcra (elvileg lábra sem)... Én úgy állítom be hogy, a középső befúvókon jöjjön be és felfelé állítom hiszen a meleg levegő is felfelé száll és a hideg meg a meleg levegő ott nyugodtan keveredhet. Eleinte csak belső levegőkeringetés mellett egyes fokozatban, 10 perc után kettesben (végig a hideg skála kék jelzés közepére állítva amíg le nem hűl) kb 20 perc-ig .Ezután egyes fokozat, belső levegőkeringtetés ki. Így kellemes a levegő nekünk, így nem izzadunk meg/kellemes a hőmérséklet (kb 22 fok lehet), de fázni sem szeretnénk. A kikapcsolás pedig ahogy kobraCode is írta. Én a bekapcsolással addig szoktam várni amíg az autó nagyjából nem éri el az üzemi hőfokot (nyáron ez elég gyorsan bekövetkezik, addig ablak lehúzva és utastér átszellőztetve), illetve arra még figyelek, hogy a bekapcsolás akkor történjen amikor nem pörög a motor, tehát ha épp meg kell állni egy táblánál/kereszteződésnél/lámpánál stb., állítólag ezzel kíméljük a klímát (klímakuplung).

Link to comment
Megosztás:

Hát, én is úgy tudom hogy nem szabad közvetlen fújatni a testre/arcra (elvileg lábra sem)... Én úgy állítom be hogy, a középső befúvókon jöjjön be és felfelé állítom hiszen a meleg levegő is felfelé száll és a hideg meg a meleg levegő ott nyugodtan keveredhet. Eleinte csak belső levegőkeringetés mellett egyes fokozatban, 10 perc után kettesben (végig a hideg skála kék jelzés közepére állítva amíg le nem hűl) kb 20 perc-ig .Ezután egyes fokozat, belső levegőkeringtetés ki. Így kellemes a levegő nekünk, így nem izzadunk meg/kellemes a hőmérséklet (kb 22 fok lehet), de fázni sem szeretnénk. A kikapcsolás pedig ahogy kobraCode is írta. Én a bekapcsolással addig szoktam várni amíg az autó nagyjából nem éri el az üzemi hőfokot (nyáron ez elég gyorsan bekövetkezik, addig ablak lehúzva és utastér átszellőztetve), illetve arra még figyelek, hogy a bekapcsolás akkor történjen amikor nem pörög a motor, tehát ha épp meg kell állni egy táblánál/kereszteződésnél/lámpánál stb., állítólag ezzel kíméljük a klímát (klímakuplung).

Szia!

Én is kb így szoktam bekapcsolni a klímát.

De éppen azon gondolkodtam a múltkor,hogy mi a helyzet az automata klímával?

Ott nem tudja figyelni az ember,hogy mikor kapcsol ki,és mikor kapcsol be automatán,lehet éppen akkor amikor előzésben van,és pörög a moci 3500-öt,ezek szerint ott hamarabb kell klímakuplungot cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én is kb így szoktam bekapcsolni a klímát.

De éppen azon gondolkodtam a múltkor,hogy mi a helyzet az automata klímával?

Ott nem tudja figyelni az ember,hogy mikor kapcsol ki,és mikor kapcsol be automatán,lehet éppen akkor amikor előzésben van,és pörög a moci 3500-öt,ezek szerint ott hamarabb kell klímakuplungot cserélni?

Szerintem nem törvényszerű hogy előbb meghibásodik, de az tény, hogy lényegesen nagyobb hirtelen fellépő terhelésnek van kitéve magasabb fordulaton (ami nem lineárisan épül fel). Lehet hogy az automata klíma más kuplunggal szerelt? Nem tudom. De azon sem lepődnék meg ha ua lenne, nem ez lenne az első olyan egység az autóban aminél a kényelem miatti plusz a tartósság rovására megy...

Link to comment
Megosztás:

Én a klímázás elején még lehúzott ablakkal megyek, majd kb. 2 perc után felhúzom.

Az nagyon számít, hogy a hőfok kapcsoló teljesen koppig be legyen tekerve a kék végállásba.

Személy szerint azt tapasztalom, hogy a belső levegő keringetés kapcsolgatásával sokkal erősebb nem lesz klíma.

Én csak a középső rostélyokon engedek be levegőt, nem szeretem, ha a bokámra fújja a hideget. Tudom, nem szabad, de egy rostélyt a fejemre állítok egyet a testemre (másik kettő a J1-é). Ha a pofádba jön a hideg, akkor érzed leginkább, persze csak óvatosan!

A ventilátort én 1-esre állítom, igazi hőség esetén 2-esen megy, de csak rövid ideig, aztán vissza 1-esre. Nem értem, mire van a többi fokozat (3, 4)? Sosem használom (télen sem), csak q*va nagy huzat lesz bent tőle, hidegebb nem, és olyan erővel pörög az a ventillátor, hogy az autót is meghajtanám vele, sőt szerintem az 1.2-est oda is verné! :blink: :smartass:

Sziasztok! Egy kérdésem lenne!

Ti hogyan hasznaljatok a klimat? Jottunk fel videkrol, es kb 1 ora alatt sikerult annyira behuteni az utasteret, hogy azt mondjam , NA talan jo. A kiaramlo levego 5,5 fokos, a homerseklet szabalyzo kopp hidegre volt tekerve. Neha hasznaltam belso keringtetest, neha nem. A technika adott, mar csak hasznalni kene tudnom! KOszi!

Link to comment
Megosztás:

En se nagyon szoktam eroltetni a 3. 4. Fokozatot, es pont ezert erdekel, hogy ti hogy hasznaljatok mert nekem eleg nehezen sikerul lehuteni az utasteret igy. Lehet hogy sokat varok a klimatol, modernebb autokkal osszehasonlitva?

Akár az is lehet. Én sokat használok céges autót (kombi Focus-ok, pár évesek, 1.6 benzinesek), sőt gyakorta megyek szüleim alig 16k km-t futott pár éves SX4-ével, és ezekhez mérten nincs számottevő különbség a klímázásban, ill. ami esetleg van, azt inkább tudom be annak hogy az én autóm már nem ennyi idős mint ezek, de hangsúlyozom, nincs jelentős különbség sem hangban/sem teljesítményben. Abból baj nem lehet ha egy klímással átnézeted a rendszert, lehet hogy egy tisztítás (klímahűtő) és feltöltés választ adna a gondodra....

Link to comment
Megosztás:

Akár az is lehet. Én sokat használok céges autót (kombi Focus-ok, pár évesek, 1.6 benzinesek), sőt gyakorta megyek szüleim alig 16k km-t futott pár éves SX4-ével, és ezekhez mérten nincs számottevő különbség a klímázásban, ill. ami esetleg van, azt inkább tudom be annak hogy az én autóm már nem ennyi idős mint ezek, de hangsúlyozom, nincs jelentős különbség sem hangban/sem teljesítményben. Abból baj nem lehet ha egy klímással átnézeted a rendszert, lehet hogy egy tisztítás (klímahűtő) és feltöltés választ adna a gondodra....

Klimasnal mar jártam, tokeletesen mukodik minden, 5.5 fokos levegot fuj. Emiatt feltetelezem, hogy en nemtudom szakszeruen hasznalni, vagy tul nagyok az elvarasaim.

Link to comment
Megosztás:

Klimasnal mar jártam, tokeletesen mukodik minden, 5.5 fokos levegot fuj. Emiatt feltetelezem, hogy en nemtudom szakszeruen hasznalni, vagy tul nagyok az elvarasaim.

Nemrég tisztították,töltötték a klímát.5 fokos levegőt fúj.2-es fokozaton még soha nem használtam.A belső keringetést meg nem piszkálom,nehogy eltörjön az a valami ami elszokott :)Pár km-re be sem kapcsolom,csak ha hosszabb útra megyek.Nekem elég a hőmérséklet amit tud.

Link to comment
Megosztás:

Én tegnap 1-es és kikapcs állásban variálgattam. Ha folyamatosan ment, majdnem fáztam, pedig kint 26-27 fok volt, és az ablakon tűzött be a nap.

A megállás előtt hasznos, hogy a hőcserélő száradjon ki, és ne legyen melegégya a gombáknak. Habár nekem egy idő után így is büdös, akkor befújok eg ykis klímatisztítót a levegő beszívó nyilláson, hagyom pár percet, és egy darabig megint jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elvittem két G Astrát (X16SZR, X18XE1) is a klímáshoz, egyikben sem fújta a hideg levegőt.

Mindkettőre klímahűtő cserét mondott, szerinte típushiba.

Utánanéztem az alkatrésznek és most a Cromaxnál találtam a legszélesebb választékban és a legolcsóbban is.

Szerintetek melyiket válasszam?

Nissens, Valeo, Delphi?

Vagy esetleg valami másik márka, máshol?

Köszönöm a válaszokat előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elvittem két G Astrát (X16SZR, X18XE1) is a klímáshoz, egyikben sem fújta a hideg levegőt.

Mindkettőre klímahűtő cserét mondott, szerinte típushiba.

Utánanéztem az alkatrésznek és most a Cromaxnál találtam a legszélesebb választékban és a legolcsóbban is.

Szerintetek melyiket válasszam?

Nissens, Valeo, Delphi?

Vagy esetleg valami másik márka, máshol?

Köszönöm a válaszokat előre is!

Én NRF-et vettem kb. 3 hete.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Emberek. Nekem is megellett a hűtőventilátor előtét ellenállás. <_<

Ezen sajnos már nem nagyon van mit forrasztani. Esetleg a rugó helyett valami mást nem lehetne beforrasztani?

Mindenképpen veszek ujat, de nem lenne rossz egy tartaléknak.

Ez vajon jó lehet nekem, mivel 2.0 meg 2.2 motorhoz irják. Vagy esetleg máshol látott valaki? https://cromax.hu/30000000-hutorendszer/30730000-huto-ventilator-keret-es-resze/30730638-hutoventilator-alkatreszei/313138-hutoventilator-ellenallas-opel-astra-g-zafira-a

WP_20140705_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : scream24
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.