Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Hogyan számolod a fogyasztást 10km alatt? Vagy a BC számolta? Mert arra szerintem nem érdemes adni. Nekem már nem is ír ki semmit, csak vízszintes vonalakat. :unsure: Viszont én sokat megyek városban, és nekem sem megy 10 fölé a fogyasztásom. A legutóbbi adat: 35 literrel 370km. Ez full városban. Régebben többet evett, de sikerült orvosolni néhány hibát. Fogott a hátsó fékem, nem volt rendes töltés, és az akksi is gyengélkedett. Ezek javítva lettek, plusz még cseréltem gyertyákat, iridiumosra. Most egész más az autó, így utólag visszagondolva a vásárláskori állapotára, akkor érzésre kb. 100 lóerős lehetett. Most alig érek a gázhoz, és bármilyen fokozatban azonnal megindul. Vagyis többletfogyasztást elég sok dolog okozhat, érdemes ezekre figyelni.

És még annyit, hogy nem közlekedem öregurasan, igyekszem hamar felvenni a tempót a forgalommal.

Üdv újra itt... :) A leömlő mennyire vált be?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na most már ugye, hogy tudom a pillanatnyi meg átlagfogyasztásomat. Ma mentem 10 km-t városon. Nagyon óvatosan vezettem, a motor üzemi hőmérsékleten volt. Piros lámpákig motorfék, stb... Ideális fordulatszám....

10,2 l lett az átlag. :-S :-/

Nem is tudom most kivel beszéltünk erről múltkor, hogy szar az 1.4 mert városon sokat eszik. És ezért hordja szerelőhöz. Hát én 6,3-as átlaggal járok, de tisztán városon lazán 10 fölött eszik. Szóval ez ilyen. Nem szar, biztos nem rosszabb mint más hasonló szerkezet. Ez is olyan. Én így is szeretem.....

Látom téged is utolért a végzet :D Nekem detto ugyanez. Városi használattal (pedig nekem oda is 8 km meg vissza is ugyanennyi tehát nem 2-3) sok lámpával, igaz félúton az óra szerint már meleg mégis 10nek föle van. Mikor a nagyobb minuszok voltak 11,6 ra jött ki. Szemben most hogy volt a hófúvás és nem tudtam hazajönni ezért ácson éjszakáztam és járattam jó csomót igy is Pest oda vissza kijött 6,8 ból ha levonjuk a 8 óra alatt alapjáraton elfüstölt óránkénti 1 litert. Azt a 8 litert kormányunknak köszönhetem akik szerint minden rendbe volt a pályán :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv újra itt... :) A leömlő mennyire vált be?

Üdv! :D Igen, hanyagoltam egy ideje a fórumot. :blush: A leömlőt elfelejtettem említeni, valószínűleg az is hozzájárult egy kicsit.

És még a szívócsőre is fabrikáltam egy nagyobb nyílást, ahol kapja a levegőt a rács mögött. Azt vettem észre, hogy azonnal

nem reagál a változtatásokra, kicsit tanulja az új állapotokat. Majd 30-40 km után egyszer csak jobban megy.

Link to comment
Megosztás:

Hogyan számolod a fogyasztást 10km alatt? Vagy a BC számolta? Mert arra szerintem nem érdemes adni. Nekem már nem is ír ki semmit, csak vízszintes vonalakat. :unsure: Viszont én sokat megyek városban, és nekem sem megy 10 fölé a fogyasztásom. A legutóbbi adat: 35 literrel 370km. Ez full városban. Régebben többet evett, de sikerült orvosolni néhány hibát. Fogott a hátsó fékem, nem volt rendes töltés, és az akksi is gyengélkedett. Ezek javítva lettek, plusz még cseréltem gyertyákat, iridiumosra. Most egész más az autó, így utólag visszagondolva a vásárláskori állapotára, akkor érzésre kb. 100 lóerős lehetett. Most alig érek a gázhoz, és bármilyen fokozatban azonnal megindul. Vagyis többletfogyasztást elég sok dolog okozhat, érdemes ezekre figyelni.

És még annyit, hogy nem közlekedem öregurasan, igyekszem hamar felvenni a tempót a forgalommal.

Szia!

OBD írja ki a fogyasztást, így ha az téved, akkor én is. Egyébként szerintem pontos, mivel tankolásnál beigazolódik. Átlagfogyasztásom továbbra is 6,3. Országúton 85-nél 4,5-4,9 literrel elmegy, 90-nél 4,8-5,2 litert fogyaszt. Szerintem a városi 10 liter reális ezek szerint. Indulás, megállás, 2-3km utánna leállít, indít, parkolás. Városon ennyi... Szüleim szintén Z14XE Astrája, CLII, 2005-ös, 85e Km-el több mint 5 decivel többet fogyaszt minden körülmények között mint az enyém 10 évesen kitudja mennyi km-el, 4. tulajdonosnál.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

OBD írja ki a fogyasztást, így ha az téved, akkor én is. Egyébként szerintem pontos, mivel tankolásnál beigazolódik. Átlagfogyasztásom továbbra is 6,3. Országúton 85-nél 4,5-4,9 literrel elmegy, 90-nél 4,8-5,2 litert fogyaszt. Szerintem a városi 10 liter reális ezek szerint. Indulás, megállás, 2-3km utánna leállít, indít, parkolás. Városon ennyi... Szüleim szintén Z14XE Astrája, CLII, 2005-ös, 85e Km-el több mint 5 decivel többet fogyaszt minden körülmények között mint az enyém 10 évesen kitudja mennyi km-el, 4. tulajdonosnál.

A Z14XE szomjasabb motor ;)

Link to comment
Megosztás:

A Z14XE szomjasabb motor ;)

Az oké, de mindkettő z14xe :icon1: , csak az övé (régebbi) eszik kevesebbet, mint a két évvel fiatalabb cl2. A z14xep az már más, az valóban kevesebbel elmegy - állítólag (sajnos ezt vásárláskor még nem tudtam, így erre nem figyeltem, előbb kellett volna fórumot olvasnom :unsure: ).

Link to comment
Megosztás:

Az oké, de mindkettő z14xe :icon1: , csak az övé (régebbi) eszik kevesebbet, mint a két évvel fiatalabb cl2. A z14xep az már más, az valóban kevesebbel elmegy - állítólag (sajnos ezt vásárláskor még nem tudtam, így erre nem figyeltem, előbb kellett volna fórumot olvasnom :unsure: ).

nem állítólag...tényleg :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Nos megtörtént a nagy benyarendszer tisztítás.

A tankból jött ki trutyi rendesen. Kipuceráltam az AC pumpát, kicseréltem a benyaszűrőt is.

Kapott egy teljes vegyszeres és ultahangos befecskendező tisztítást.

Az eredmény:

Átlagfogyasztás:

Alapjáraton 0,6 l/óra

Országúton 90km/h 5.-ben 2550-as fordulatnál: 5,6-6,0 liter
Városban 50km/h 4.-ben 2080-as fordulatnál: 5,3-5,7 liter

Ez több mint fél literrel jobb 100km-ként mint volt.

Motorfék üzemben a Veramon 0 litert mutat (eddig soha nem csinált ilyet), csak akkor kezd el fogyasztani, ha a sebesség 30km/h alá csökken. Úgy látszik nem zártak eddig rendesen a befecskendezőszelepek.

Eddig tetszik. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

A Z14XE szomjasabb motor ;)

Hát sajnos igen. Az ECOTEC éhesebb mint a TWINPORT.

A Twin Port (másnéven PDA - PortDeAktivation) a gyakorlatban a hengerenkénti egyik szívócsatorna lekapcsolását jelenti bizonyos üzemi körülmények között.

A hengerenkénti két szívócsatorna egyikének lezárása jobb örvénylést eredményez, a keverék homogénebb lesz, ezáltal könnyebben és gyorsabban gyullad. Ennek köszönve növelhető az AGR mennyiség, miáltal a nagy égési sebesség ismét annyira csökken, hogy az égési zaj, a káros anyag kibocsátás, a kopogási határ és a töltésváltozás miatti veszteségek tekintetében optimális kompromisszum áll be, ami egyértelmű üzemanyag megtakarítást eredményez.

THM_0002966839.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

hosszabb "kiránduláson" voltam, oda-vissza 1600 km. gondoltam megvizslatom a gázos fogyimat...

totál tele minden az induláskor, oda két személy, üres kocsi, a tetőbox a fülkében. végig gázzal, nyugis tempó (max 120 km/h) a gázos fogyasztás 6,9...

viszont vissza fullra pakolva, box a tetőn hasonló tempóval 8,9. így a gázos átlag 7,9 lett. picit sokkallom a terhelt fogyasztást, főleg annak a függvényében, hogy megpakoltan benzinnel is kellett mennem 120 km-t (kifogyott a gáz), s erre csupán 7,09 litert tudtam rátankolni. ez így, még a ritka indítást nem számolva is 5,9-re jön ki...s ehhez viszonyítva a 8,9...háááát... :confused:

a benzin fogyasztásom tuti annyi volt, ugyanott tankoltam újra tele. mondjuk a gázzal ki tudja melyik kút hogyan ügyeskedett...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.A nyáron megyünk nyaralni olaszba,durván 680km a táv.4-en megyünk megpakolva ahogy ilyenkor szokás.Szlovéniától szinte végig pályán.Tetőcsomagtartó nem lesz,pályán mennyivel számoljak ha 120-at tartom szerintetek?Juni vége lehet klima is menni fog.
Most 6,5-7l a vegyesem,de ebből 80% országut z14XE

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!Pár hete vettem egy Opel Astra G 1.2 16 V autót....10 éves, 85.000km,jó állapotban.

Gondoltam beszámolok az első tankolások adatairól:

Az első tankolásig megtett út főleg városon kívül volt (de semmi autópálya),talán olyan 1/3ad város, a fogyasztás 6,1 liter lett 100kmenként.

Második tankolásig szinte csak autópálya és végig direkt figyeltem,hogy 130km/h-át tartsam,város kb.10% lehetett max, fogyasztás kerek 7liter/100 km lett.

Azt gondolom mindkét adat elég jó, szerintetek?

Utóbbi fogyasztás érdekessége,hogy 130as tempónàl kerek 4000es a fordulat,így picit féltem,hogy magasabb lesz a fogyasztásnövekedés...szerencsére nem.

Üdv.T.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Pár hete vettem egy Opel Astra G 1.2 16 V autót....10 éves, 85.000km,jó állapotban.

Gondoltam beszámolok az első tankolások adatairól:

Az első tankolásig megtett út főleg városon kívül volt (de semmi autópálya),talán olyan 1/3ad város, a fogyasztás 6,1 liter lett 100kmenként.

Második tankolásig szinte csak autópálya és végig direkt figyeltem,hogy 130km/h-át tartsam,város kb.10% lehetett max, fogyasztás kerek 7liter/100 km lett.

Azt gondolom mindkét adat elég jó, szerintetek?

Utóbbi fogyasztás érdekessége,hogy 130as tempónàl kerek 4000es a fordulat,így picit féltem,hogy magasabb lesz a fogyasztásnövekedés...szerencsére nem.

Üdv.T.

Ezek abszolút korrekt adatok ettől a kis motortól, főleg pályán. Nekem ma volt egy nagyobb országúti túrám (Miskolc-Tokaj-Nyíregyháza-Debrecen-Miskolc), kb. fél óra városi araszolással együtt 6,4 obd szerinti átlag jött ki, de én már ennek is örülök, a legutóbbi etapra tankolásnál 10 liter jött ki, igaz az csak város volt, néhány kilométeres utakkal.

Link to comment
Megosztás:

Ezek abszolút korrekt adatok ettől a kis motortól, főleg pályán. Nekem ma volt egy nagyobb országúti túrám (Miskolc-Tokaj-Nyíregyháza-Debrecen-Miskolc), kb. fél óra városi araszolással együtt 6,4 obd szerinti átlag jött ki, de én már ennek is örülök, a legutóbbi etapra tankolásnál 10 liter jött ki, igaz az csak város volt, néhány kilométeres utakkal.

Nekem is ez a problem. Hosszúba 7 literrel sőt ha okosba vagyok még alatta is beéri még klímával is. Viszont városozva egyszerűen még nyáron sem bírom 9 alá levinni sőt ha klímázok még 10 alá sem!!!!! De nem 1-2 kmket megyek hanem 9-10 et oda meg ugyanannyit vissza. Igaz ez sok körforgalommal lámpával tarkítva. Természetesen nyugodtan autózva nem koppig nyomva. 2500 vagy picit felette váltásokkal. Mindezt ugyanannál az OMV kútnál tankolva.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ez a problem. Hosszúba 7 literrel sőt ha okosba vagyok még alatta is beéri még klímával is. Viszont városozva egyszerűen még nyáron sem bírom 9 alá levinni sőt ha klímázok még 10 alá sem!!!!! De nem 1-2 kmket megyek hanem 9-10 et oda meg ugyanannyit vissza. Igaz ez sok körforgalommal lámpával tarkítva. Természetesen nyugodtan autózva nem koppig nyomva. 2500 vagy picit felette váltásokkal. Mindezt ugyanannál az OMV kútnál tankolva.

Ennek az az oka, hogy a sok elindulás-megállás, főleg a gyorsítások növelik nagyon a fogyasztást. Megfigyeltem, hogy az első 3 fokozatban még óvatos gázkezeléssel is ilyen 20-30 liter körüli pillanatnyi fogyasztásokat ad ki (elindulásnál 1-esben az alacsony sebességgel számított átlag miatt még 100 liter felettit is látni!). 9-10 kilométer alatt még nem is nagyon melegszik be a motor. Egyébként nem lenne gond a városi tempóval, mert 5. fokozatban 50-60-as tempóval olyan 4,3-4,7 között el lehet menni. Csak ne legyen lámpa, meg körforgalom...

Link to comment
Megosztás:

Ennek az az oka, hogy a sok elindulás-megállás, főleg a gyorsítások növelik nagyon a fogyasztást. Megfigyeltem, hogy az első 3 fokozatban még óvatos gázkezeléssel is ilyen 20-30 liter körüli pillanatnyi fogyasztásokat ad ki (elindulásnál 1-esben az alacsony sebességgel számított átlag miatt még 100 liter felettit is látni!). 9-10 kilométer alatt még nem is nagyon melegszik be a motor. Egyébként nem lenne gond a városi tempóval, mert 5. fokozatban 50-60-as tempóval olyan 4,3-4,7 között el lehet menni. Csak ne legyen lámpa, meg körforgalom...

Ott akkor valami nem kóser! 100 liter??? :icon14:

Link to comment
Megosztás:

Ott akkor valami nem kóser! 100 liter??? :icon14:

Csak pillanatnyi fogyasztás, elinduláskor, amikor épp megmozdul a kocsi (pár km/h), hozzá pedig gáz és még csúsztatott kuplung. Csak szerintem sok kocsiban a fedélzeti számítógép nem is írja ki a valós összeget (Yarisban 30 liter körülire emlékszem), biztos van egy még emészthető maximum, amit a sofőr orrára mernek kötni. Szerencsére nem tart sokáig. :D

Link to comment
Megosztás:

Csak pillanatnyi fogyasztás, elinduláskor, amikor épp megmozdul a kocsi (pár km/h), hozzá pedig gáz és még csúsztatott kuplung. Csak szerintem sok kocsiban a fedélzeti számítógép nem is írja ki a valós összeget (Yarisban 30 liter körülire emlékszem), biztos van egy még emészthető maximum, amit a sofőr orrára mernek kötni. Szerencsére nem tart sokáig. :D

Én is szoktam néha nézni a pillanatnyi fogyasztást, 1-2-esben lepadlózva is 20 liter alatt maradok.

Link to comment
Megosztás:

Én is szoktam néha nézni a pillanatnyi fogyasztást, 1-2-esben lepadlózva is 20 liter alatt maradok.

De 2.2-ben van széria kipörgésgátló ami lekorlátozza a motorteljesítményt ha elpörögne a kerék, nem? Azért nincs túl sok pillanatnyi fogyid... ekkora motorral simán tudnod kéne 20liternél nagyobb értéket is produkálni.

Link to comment
Megosztás:

De 2.2-ben van széria kipörgésgátló ami lekorlátozza a motorteljesítményt ha elpörögne a kerék, nem? Azért nincs túl sok pillanatnyi fogyid... ekkora motorral simán tudnod kéne 20liternél nagyobb értéket is produkálni.

Van, de nem vettem észre, hogy elvenné a gázt, szerintem inkább ráfékez.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.