Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Mivel és hol illik felemelni az autót? Gyári vagy krokodil emelő? Krokodil esetén hol van a javasolt emelési pont elöl ill hátul?

A gyári az szükségmegoldásnak jó. Krokival meg attól függ mit akarsz csinálni, de bölcső, és hídcsavarnál minden gond nélkül.
Link to comment
Megosztás:

A gyári az szükségmegoldásnak jó. Krokival meg attól függ mit akarsz csinálni, de bölcső, és hídcsavarnál minden gond nélkül.

Csak lecserélni a nyári gumikat, eddig gumishoz jártam, de a téli gumik már külön felnin vannak. Itt pedig egyszerre 4 ponton emelik:

http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php/610589-Jacking-Points-for-Beginners-%28with-pics-%29

Link to comment
Megosztás:

Üdv, olyan kérdésem lenne első körben, hogy az Astra csomagtartóra, honnan tudnék szerezni (viszonylag jó áron) Opel emblémát középre? Mert sajnos most nincs rajta, és zavaró a helye... Vagy esetleg az F Astra emblémája is jó lenne rá? Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv, olyan kérdésem lenne első körben, hogy az Astra csomagtartóra, honnan tudnék szerezni (viszonylag jó áron) Opel emblémát középre? Mert sajnos most nincs rajta, és zavaró a helye... Vagy esetleg az F Astra emblémája is jó lenne rá? Előre is köszönöm!

https://cromax.hu/20000000-karosszeria/21320000-karosszeriara-szerelt-reszek/21320779-emblema/223849-emblema-opel-astra-g?flypage=0&kereso_marka=Opel&kereso_modell=48

Ugyanitt megtalálod ha sedanhoz kell.

Olcsóbban bontókban nézelődj.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv, olyan kérdésem lenne első körben, hogy az Astra csomagtartóra, honnan tudnék szerezni (viszonylag jó áron) Opel emblémát középre? Mert sajnos most nincs rajta, és zavaró a helye... Vagy esetleg az F Astra emblémája is jó lenne rá? Előre is köszönöm!

Nekem van bontott. Ha érdekel keress meg privátban.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Csak úgy okulásképp mutatom a kézifékkötelem végeit. Tárcsafékes. A jobb hátsó így rohadt be még az előző tulajnál.

Gondolom ez így ahogy van, mehet a kukába. Vagy van rajta olyan alkatrész, amit esetleg még lehetne valamire használni, eltenni tartalékba?

Olvastam, hogy a gumit nem árt pár évente cserélni, hátha tovább "húzza". De hát itt egyértelmű, hogy a gumik is kukák. Az eBay-en találtam 3 Euro körüli összegért darabját. Ti tudtok esetleg itthon és olcsóbban?

Az új kézifékkötél márkája egyébként Triscan lett és 12ezer Ft-ba került. Jó ez a márka vagy van hasonló minőség olcsóbban is? Esetleg jobban megéri pár ezer forinttal drágábban például a TRW (13e) vagy ATE (15e), stb... Azért kérdezem, mert ugyanezt a műveletet ugyanebből az okból a háromajtóson is meg kell ismételni, ami szintén tárcsafékes. Ugyanez a kézifékkötél való a háromajtósba is vagy ide másik (rövidebb) kell?

Köszi!

opel_handbrake_cable.jpg

Link to comment
Megosztás:

Mai nap utolsó kérdése tőlem: A Z12XE-ben kezd fogyogatni a hűtőfolyadék, valószínűleg a vízpumpa lesz a ludas, már meg is lepődtem volna, ha nem kellene kicserélni 3 évente.

Eddig nem foglalkoztam a márkákkal / gyártókkal, a szervízben adtak árajánlatot és megcsinálták. Ennyi. Most viszont szeretném én kiválasztani a gyártót, megvenni és vinni a szervízbe, hátha tovább bírja. Mit ajánlotok, mi lenne a legjobb választás, a legjobb ár/érték arány? Konkrét gyártót és elérhetőséget (üzletet) is szívesen fogadnék. Thx!

Link to comment
Megosztás:

Reggelente hidegbe a sebváltókaron a hátramenet felhuzható műanyagja nehezen megy vissza a helyére,hol kell vagy lehet befujni egy kicsit,hogy könnyebben járjon?

Szoknyát fel kell húzni, és alulról miután felhúztad a gombot, alá lehet fújni pl WD40-el. Nekem eddig bevált.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a hátsó dobfékkel Z14XEP-ben? Amit hallok: indulás után enyhe fékezésnél is már erősen nyikorog az autó. idővel elmúlik. Eddig hátsó teleszkóp szimeringjének gondoltam, (idővel az is elmúlik) de a bukkanón a gátlóm szól a fékezésnél meg egyértelműen a fék lehet, mert nem bukik orra az autó.

Hol induljak el a hibakeresésben?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a hátsó dobfékkel Z14XEP-ben? Amit hallok: indulás után enyhe fékezésnél is már erősen nyikorog az autó. idővel elmúlik. Eddig hátsó teleszkóp szimeringjének gondoltam, (idővel az is elmúlik) de a bukkanón a gátlóm szól a fékezésnél meg egyértelműen a fék lehet, mert nem bukik orra az autó.

Hol induljak el a hibakeresésben?

Csak ha reggel indulsz, vagy ha többet állt?

Nekem is olyan párás időben. Igaz nekem inkább nem nyikorgás, hanem erősebb reszelés... de egy fékezés után elmúlik.

Amúgy nekem új korában nyikorgott (Kb 2 évig, szervizben is nézték mindig, de hát ahhoz sem értettek....), de idővel bekopott.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy hülye kérdésem, bár szerintem a nem rá a válasz: a vízpumpához mellékelik a tömítést is?

Nem mintha drága lenne, de feleslegesen nem rendelek hozzá.

Ja és összefoglalnám, hogy miket rendelnék, hátha valami kimaradt, több szem többet lát alapon:

Vezérműszij, feszítő illetve görgök: gyári (szettben)

Hosszbordás szij : gyári vagy jobb a conti, bosh?

Vízpumpa : gyári + ha kell akkor tömítés

Valami még kellhet ezeknek a cseréje közben?

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy hülye kérdésem, bár szerintem a nem rá a válasz: a vízpumpához mellékelik a tömítést is?

Nem mintha drága lenne, de feleslegesen nem rendelek hozzá.

Ja és összefoglalnám, hogy miket rendelnék, hátha valami kimaradt, több szem többet lát alapon:

Vezérműszij, feszítő illetve görgök: gyári (szettben)

Hosszbordás szij : gyári vagy jobb a conti, bosh?

Vízpumpa : gyári + ha kell akkor tömítés

Valami még kellhet ezeknek a cseréje közben?

Köszi előre is.

Nekem a szakszerviz SKF vezérlést szerelt be és Conti hosszbordást... (A feliratok ugyebár tisztán olvashatóak..Gondolom nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a szakszervizek is a Magyarországi alkatrészellátóktól veszik a cuccaikat csak nagyobb tételben. Így azt használják amit jutányosabban tudnak megvenni. Feltételezem ezt tudták megvenni jutányosabban -nagyobb tételben- az Unix-tól. A Szerviz4+ keretén belül sok idősebb G-t szerelnek, nekem is egy hetet kellett várnom az időpontra.)

Link to comment
Megosztás:

Nekem a szakszerviz SKF vezérlést szerelt be és Conti hosszbordást... (A feliratok ugyebár tisztán olvashatóak..Gondolom nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a szakszervizek is a Magyarországi alkatrészellátóktól veszik a cuccaikat csak nagyobb tételben. Így azt használják amit jutányosabban tudnak megvenni. Feltételezem ezt tudták megvenni jutányosabban -nagyobb tételben- az Unix-tól. A Szerviz4+ keretén belül sok idősebb G-t szerelnek, nekem is egy hetet kellett várnom az időpontra.)

Nos én nem szeretném opelékhoz vinni a verdát. Itt Győrben ismerek ott pár szakbarbárt, akarom mondani szerelőt....

Van egy nagyon jó autószerelő barátom, s ugyan Ő kint dolgozik a sogoroknál, de amikor ideje engedi, mindig megszakértni a szekeret, nekem csak a keze alá kell addigra tennem a cókmókot. Ezért is kérdezgetek itt, hiszen a tapasztalat mindig többet ér, a süket dumánál.

Másrészről 5 opel szakszervíztől kértem árajánlatot kíváncsiságból (2 hónapja) hogy ott mennyiből hoznak ki ezt-azt, de válasz nem érkezett.

Meg ugye, ha maga szereli az ember a kocsit akkor már itt ott körbenéz szerelés közben, s ekkor vettük észre a hátsó törött rugót is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Egy tegnapi történet!Piacról hazafelé autót indítva beindult,de le is fulladt,kb,mint amikor nincs üzemanyag Ezt megtette még 10-15-ször,utána már indulni sem akart!Közelben egy gyógyszertár,vettem 1 dl 70%-os alkoholt,beöntöttem a pillangószelephez,először csak a felét,nem indult,aztán beletöltöttem a maradékot s lőn csoda!Minden gond nélkül hazaértem vele,kb.40km!Azóta is indul az autó,de kicsit félek elindulni vele!Valakinek valami ötlet?Előre is köszönöm!
Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Nos én nem szeretném opelékhoz vinni a verdát. Itt Győrben ismerek ott pár szakbarbárt, akarom mondani szerelőt....

Van egy nagyon jó autószerelő barátom, s ugyan Ő kint dolgozik a sogoroknál, de amikor ideje engedi, mindig megszakértni a szekeret, nekem csak a keze alá kell addigra tennem a cókmókot. Ezért is kérdezgetek itt, hiszen a tapasztalat mindig többet ér, a süket dumánál.

Másrészről 5 opel szakszervíztől kértem árajánlatot kíváncsiságból (2 hónapja) hogy ott mennyiből hoznak ki ezt-azt, de válasz nem érkezett.

Meg ugye, ha maga szereli az ember a kocsit akkor már itt ott körbenéz szerelés közben, s ekkor vettük észre a hátsó törött rugót is.

Én sem azért vittem szakszervizbe mert szentül hiszek a szakértelmükben (és a korrektségükben), hanem mert nyáron Opeléktől vettük és még tart a garancia (azaz szavatossági idő), így emiatt vittem oda. Kértem kíváncsiságból árajánlatot több helyről is (nem csak szakszervizből), és 50 alatt sehol nem állt volna meg a komplett vezérlés csere. A szakszervizben 51990Ft volt a vezérlés (SKF) cseréje vízpumpával együtt, 6990Ft volt a 4 gyertya cseréje (GM), 5990Ft a hosszbordás csere (Conti), 1990Ft pedig a járulékos ktg-ek (pl a hűtőfolyadék utánpótlása). Szervizkönyvbe és rendszerbe bejegyezve, gyári garanciával... Nem volt olcsó, de talán drága sem (ez relatív, ez persze rengeteg pénz).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Utólag is kellemes ünnepeket...

1. Z14XE-vel kissé túlcsordultam a vezérlés-csere ajánlott intervallumán... 65 ezer van most benne. Az új évben első feladataim között lesz lecserélni. Mindenképpen SKF-szettet akarok bele, viszont ha jól emlékszem, vízpumpát csak minden második vezérléscserénél szoktak cserélni. Vagy ez valami rosszul rögzült információ nálam?

Mindenesetre ezen ne múljon a nyugalmam, ha ajánlott és szükséges, ez is csere (árakat még nem néztem, hogy komplett vezérlés-szettel esetleg olcsóbban jön-e a vízpumpa is.)

Most pumpából is SKF van benne, ezzel nem is variálnék, jobbat(?) nem hiszem, hogy találnék. Tapasztalatotok?

2. Ha már belematatás lesz, kifúj a középső dobom is, az már volt javítgatva is, valószínű csereérett lesz (még a gyári van rajta...). Mit ajánlotok emberi áron?

3. A halasztgatott termosztát-cserét is meg kéne ejteni, bár már megszoktam a 83-85 fok közötti mutatóállást. Szerencsére nem hűl vissza a motor, úgyhogy még van valami élet a termosztátban. Az valószínűleg Wahler lesz.

4. Elfáradtak a csomagtérajtó kitámasztó teleszkópjaim is, úgyhogy a karácsonyi bevásárlós pakolás nem volt egyszerű a fejemmel, meg a hátammal tartott csomagtérajtóval... Milyet érdemes ebből venni?

5. Az olajcsere is esedékes lesz, arra a Fuchs Titan GT1 Pro Flex lesz szokás szerint+gyári olaj- és levegőszűrő.

6. Benzinszűrő csereintervalluma mennyi is?

7. Pollenszűrőt emberemlékezet óta nem cseréltem... Lehet, hogy azt is kellene... Ebből melyik a legolcsóbb, vállalható márka? (Delphi vagy Behr rendszerem van, azt se tudom most.)

8. Hossz-bordásszíjat majd szemrevételezni kell, de abban még van futás.

9. Gyertyákban is 65 ezer km van, frissíteni kellene. Gyári GM lesz, de abból 1 vagy 2 pólusú, vagy mindegy?

10– Valamilyen kihagyott, de fontos további tétel esetleg? Vagy kenni, zsírozni, megsimogatni még valamit?

228.000 km-t futottunk eddig.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Utólag is kellemes ünnepeket...

1. Z14XE-vel kissé túlcsordultam a vezérlés-csere ajánlott intervallumán... 65 ezer van most benne. Az új évben első feladataim között lesz lecserélni. Mindenképpen SKF-szettet akarok bele, viszont ha jól emlékszem, vízpumpát csak minden második vezérléscserénél szoktak cserélni. Vagy ez valami rosszul rögzült információ nálam?

Mindenesetre ezen ne múljon a nyugalmam, ha ajánlott és szükséges, ez is csere (árakat még nem néztem, hogy komplett vezérlés-szettel esetleg olcsóbban jön-e a vízpumpa is.)

Most pumpából is SKF van benne, ezzel nem is variálnék, jobbat(?) nem hiszem, hogy találnék. Tapasztalatotok?

2. Ha már belematatás lesz, kifúj a középső dobom is, az már volt javítgatva is, valószínű csereérett lesz (még a gyári van rajta...). Mit ajánlotok emberi áron?

3. A halasztgatott termosztát-cserét is meg kéne ejteni, bár már megszoktam a 83-85 fok közötti mutatóállást. Szerencsére nem hűl vissza a motor, úgyhogy még van valami élet a termosztátban. Az valószínűleg Wahler lesz.

4. Elfáradtak a csomagtérajtó kitámasztó teleszkópjaim is, úgyhogy a karácsonyi bevásárlós pakolás nem volt egyszerű a fejemmel, meg a hátammal tartott csomagtérajtóval... Milyet érdemes ebből venni?

5. Az olajcsere is esedékes lesz, arra a Fuchs Titan GT1 Pro Flex lesz szokás szerint+gyári olaj- és levegőszűrő.

6. Benzinszűrő csereintervalluma mennyi is?

7. Pollenszűrőt emberemlékezet óta nem cseréltem... Lehet, hogy azt is kellene... Ebből melyik a legolcsóbb, vállalható márka? (Delphi vagy Behr rendszerem van, azt se tudom most.)

8. Hossz-bordásszíjat majd szemrevételezni kell, de abban még van futás.

9. Gyertyákban is 65 ezer km van, frissíteni kellene. Gyári GM lesz, de abból 1 vagy 2 pólusú, vagy mindegy?

10– Valamilyen kihagyott, de fontos további tétel esetleg? Vagy kenni, zsírozni, megsimogatni még valamit?

228.000 km-t futottunk eddig.

Szia!

1. Nemrég volt téma valamelyik topikban, 2004-es modellév után 6 év vagy 90.000 km a periódus. Valaki írta hogy nem érti miért mert nem változott semmit a vezérlés az előző évekhez képest. Ha akarod olvass vissza.

Megbízható szerelőmmel pont pár hete beszéltük, ő azt mondta hogy a vízpumpát nem is kéne cserélni míg nem csepeg és teszi a dolgát. De ajánlott 2 évente, szerviz 1 évet ír.

4. F Astra-mba anno a legolcsóbbat vettem olyan erős volt hogy kikapta az ajtót a kezemből mikor nyitotta, lecsukáskor meg szinte izomból kellett nyomni az ajtót.

6. 2 évente kell cserélni a benzinszűrőt.

7. Pollenszűrőt évente de legalább olajcserekor illik cserélni. Én Filtron típusút vettem, teljesen megvagyok elégedve vele.

9. Gyertyákból nekem 1 pólusú ment bele.

10. Ha már ennyire ápolod az autót töltesd fel a klímát ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Érdeklődnék ,hogy ha valaki cserélt már önmaga Y17dt motoron thermosztátot ,kell e hozzá speckó szerszám. Gondolok itt Torx kulcsra . Vagy elég hozzá villáskulcs vagy dugókulcs készlet ? Illetve a tömítetséghez elég a termosztát mellé adott tömítés nem kell hozzá külön a házhoz is?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

1. Nemrég volt téma valamelyik topikban, 2004-es modellév után 6 év vagy 90.000 km a periódus. Valaki írta hogy nem érti miért mert nem változott semmit a vezérlés az előző évekhez képest. Ha akarod olvass vissza.

Megbízható szerelőmmel pont pár hete beszéltük, ő azt mondta hogy a vízpumpát nem is kéne cserélni míg nem csepeg és teszi a dolgát. De ajánlott 2 évente, szerviz 1 évet ír.

4. F Astra-mba anno a legolcsóbbat vettem olyan erős volt hogy kikapta az ajtót a kezemből mikor nyitotta, lecsukáskor meg szinte izomból kellett nyomni az ajtót.

6. 2 évente kell cserélni a benzinszűrőt.

7. Pollenszűrőt évente de legalább olajcserekor illik cserélni. Én Filtron típusút vettem, teljesen megvagyok elégedve vele.

9. Gyertyákból nekem 1 pólusú ment bele.

10. Ha már ennyire ápolod az autót töltesd fel a klímát ;)

2003-tól volt a váltás!

Azt honnan vetted, hogy a vízpumpát 2 (1) évente cserélni kellene? Ezek szerint egy vezérlés a csereperiódusa alatt 6 vízpumpát eszik meg.

Ez marhaság!

A vízpumpát a vezérléssel együtt illik cserélni, ha folyik ha nem! Z14XE motorról beszélek!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.