Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Márciusban megyek Romániába, egy hosszabb útra. Úgy számolom, minimum kétszer kell tankolnom a határon túl.

Van valakinek tapasztalata mire figyeljek, milyen kutat kerüljek esetleg? Mi legyen nálam stb?

Tudom, hogy unió meg minden, de mégiscsak kelet.

Szia! Pár éve sokat jártam oda, semmi gond nem volt az ottani üzemanyaggal. Vigyázz, nagyon sok a trafipax, és drága.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Márciusban megyek Romániába, egy hosszabb útra. Úgy számolom, minimum kétszer kell tankolnom a határon túl.

Van valakinek tapasztalata mire figyeljek, milyen kutat kerüljek esetleg? Mi legyen nálam stb?

Tudom, hogy unió meg minden, de mégiscsak kelet.

Szia .

Ha van rá lehetőséged, csak főutakon, és csak nappal közlekedj, pocsojákat kikerülni, mert jó eséllyel gödör is lehet, főleg tavasszal. Nagyon sok a trafipax, de főként csak lakott területen. A VAZE navigáció elég jól előre jelzi. Ha van független mobilod, érdemes venni úgynevezett számos kártyát. Az Orange-nál már 5-6 euróért kapsz eus perceket, és mobilnetet is.

Ne lepődj meg ha a dupla záróvonalon keresztül bekanyarodnak előtted, vagy bármi egyéb szokatlan dolog láttán. Szerintem ott a közlekedési szabályok, csak tájékoztató jelleggel vannak, ha valaki éppen szeretne betartani valamit.

Lámpás kereszteződéseknél általában a jobb oldalon egy állványra van felszerelve a lámpadzsungel, az mutatja mindegyik sávot.

Ha sietős az utad, lakott területen belül mehetsz akár 80-al egy kamion mögött, kívül pedig be lehet állni bármelyik B-s rendszámú terepjáró mögé 140-el.

Ha meg akarsz aludni valahol, akkor lehetőleg előre foglalj olyan helyen, ahol beszélnek magyarul. Négy éve járok ki heti rendszerességgel, és megtanultam, hogy nagy kincs az a panzió, ahol nem próbálnak meg lehúzni.

Ha számla is kell előre szóljál.

Téli gumi és hólánc nélkül ne indulj el. A hegyekben akár májusban is lehet hó.

Ja és útmatrica az egész országban kell. Mindjárt a határon, vagy az első benzinkútnál vegyél.

Ne bízz a GPS-ben. Hegyek között könnyen eldobálja a jelet, és azt is útnak mutatja, ahol esetleg csak szamárháton lehet közlekedni.

Amúgy nagy élmény . Ha tudsz, videózz végig az úton. Itthon utólag nagyon jó kis filmet lehet készíteni a poénos helyzetekből.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia .

Ha van rá lehetőséged, csak főutakon, és csak nappal közlekedj, pocsojákat kikerülni, mert jó eséllyel gödör is lehet, főleg tavasszal. Nagyon sok a trafipax, de főként csak lakott területen. A VAZE navigáció elég jól előre jelzi. Ha van független mobilod, érdemes venni úgynevezett számos kártyát. Az Orange-nál már 5-6 euróért kapsz eus perceket, és mobilnetet is.

Ne lepődj meg ha a dupla záróvonalon keresztül bekanyarodnak előtted, vagy bármi egyéb szokatlan dolog láttán. Szerintem ott a közlekedési szabályok, csak tájékoztató jelleggel vannak, ha valaki éppen szeretne betartani valamit.

Lámpás kereszteződéseknél általában a jobb oldalon egy állványra van felszerelve a lámpadzsungel, az mutatja mindegyik sávot.

Ha sietős az utad, lakott területen belül mehetsz akár 80-al egy kamion mögött, kívül pedig be lehet állni bármelyik B-s rendszámú terepjáró mögé 140-el.

Ha meg akarsz aludni valahol, akkor lehetőleg előre foglalj olyan helyen, ahol beszélnek magyarul. Négy éve járok ki heti rendszerességgel, és megtanultam, hogy nagy kincs az a panzió, ahol nem próbálnak meg lehúzni.

Ha számla is kell előre szóljál.

Téli gumi és hólánc nélkül ne indulj el. A hegyekben akár májusban is lehet hó.

Ja és útmatrica az egész országban kell. Mindjárt a határon, vagy az első benzinkútnál vegyél.

Ne bízz a GPS-ben. Hegyek között könnyen eldobálja a jelet, és azt is útnak mutatja, ahol esetleg csak szamárháton lehet közlekedni.

Amúgy nagy élmény . Ha tudsz, videózz végig az úton. Itthon utólag nagyon jó kis filmet lehet készíteni a poénos helyzetekből.

Ezt nagyon jól összefoglaltad, jobban nem is lehetne a lényeget, 8 évig jártam én is Erdélyt le egészen a fogarasi havasokig ahol augusztusban hófalak mellett kellett elhaladni, (nem beszélve arról hogyha felérsz a kanyargós szerpentines zergeb*szta úton a csúcsra, na ott szerintem egy 10 percre az ember pofája szó szerint leszakad a látványtól. Egy az hogy visszanézel és milyen úton mentél feé, másrészt egy gyönyörű nagy tó a hegy tetején és ezt leírni nem igen lehet:D ) egy élmény valóban :D

Stofl

Amit nagyon kiemelnék az az hogy egy pillanatig se azt figyeld hogy Te mit csinálsz az utakon, hanem csak azt amit körülötted csinálnak :D Mert úgy nekirongyolnak az embernek minden zokszó nélkül hogy hihetetlen ha nem figyel. Üzemanyaggal nincs probléma (legalábbis nem volt) efelől szerintem nagyon nem kell aggódj, kötelező tartozékok meglegyenek, sebességhatár nem árt (harapnak a magyarokra, mint mindenhol külföldön) ha be van tartva és ugye mindent elmondott a márkatársunk az imént. :)

Jó utat előre is és sok sok szép látnivalót (Ha üzleti út, akkor is tessék körülnézni kicsit, gyönyörű élmény ;) )

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia .

Ha van rá lehetőséged, csak főutakon, és csak nappal közlekedj, pocsojákat kikerülni, mert jó eséllyel gödör is lehet, főleg tavasszal. Nagyon sok a trafipax, de főként csak lakott területen. A VAZE navigáció elég jól előre jelzi. Ha van független mobilod, érdemes venni úgynevezett számos kártyát. Az Orange-nál már 5-6 euróért kapsz eus perceket, és mobilnetet is.

Ne lepődj meg ha a dupla záróvonalon keresztül bekanyarodnak előtted, vagy bármi egyéb szokatlan dolog láttán. Szerintem ott a közlekedési szabályok, csak tájékoztató jelleggel vannak, ha valaki éppen szeretne betartani valamit.

Lámpás kereszteződéseknél általában a jobb oldalon egy állványra van felszerelve a lámpadzsungel, az mutatja mindegyik sávot.

Ha sietős az utad, lakott területen belül mehetsz akár 80-al egy kamion mögött, kívül pedig be lehet állni bármelyik B-s rendszámú terepjáró mögé 140-el.

Ha meg akarsz aludni valahol, akkor lehetőleg előre foglalj olyan helyen, ahol beszélnek magyarul. Négy éve járok ki heti rendszerességgel, és megtanultam, hogy nagy kincs az a panzió, ahol nem próbálnak meg lehúzni.

Ha számla is kell előre szóljál.

Téli gumi és hólánc nélkül ne indulj el. A hegyekben akár májusban is lehet hó.

Ja és útmatrica az egész országban kell. Mindjárt a határon, vagy az első benzinkútnál vegyél.

Ne bízz a GPS-ben. Hegyek között könnyen eldobálja a jelet, és azt is útnak mutatja, ahol esetleg csak szamárháton lehet közlekedni.

Amúgy nagy élmény . Ha tudsz, videózz végig az úton. Itthon utólag nagyon jó kis filmet lehet készíteni a poénos helyzetekből.

Köszi! Szerencsére a szállással nem kell foglalkoznom, a többi infót pedig jegyeztem!

Link to comment
Megosztás:

Ezt nagyon jól összefoglaltad, jobban nem is lehetne a lényeget, 8 évig jártam én is Erdélyt le egészen a fogarasi havasokig ahol augusztusban hófalak mellett kellett elhaladni, (nem beszélve arról hogyha felérsz a kanyargós szerpentines zergeb*szta úton a csúcsra, na ott szerintem egy 10 percre az ember pofája szó szerint leszakad a látványtól. Egy az hogy visszanézel és milyen úton mentél feé, másrészt egy gyönyörű nagy tó a hegy tetején és ezt leírni nem igen lehet:D ) egy élmény valóban :D

Stofl

Amit nagyon kiemelnék az az hogy egy pillanatig se azt figyeld hogy Te mit csinálsz az utakon, hanem csak azt amit körülötted csinálnak :D Mert úgy nekirongyolnak az embernek minden zokszó nélkül hogy hihetetlen ha nem figyel. Üzemanyaggal nincs probléma (legalábbis nem volt) efelől szerintem nagyon nem kell aggódj, kötelező tartozékok meglegyenek, sebességhatár nem árt (harapnak a magyarokra, mint mindenhol külföldön) ha be van tartva és ugye mindent elmondott a márkatársunk az imént. :)

Jó utat előre is és sok sok szép látnivalót (Ha üzleti út, akkor is tessék körülnézni kicsit, gyönyörű élmény ;) )

Köszönöm! 1 hét "új család" látogatás! :) Jegyzetem mindent. Igyekszek figyelni mindenre!

Link to comment
Megosztás:

Ezt nagyon jól összefoglaltad, jobban nem is lehetne a lényeget, 8 évig jártam én is Erdélyt le egészen a fogarasi havasokig ahol augusztusban hófalak mellett kellett elhaladni, (nem beszélve arról hogyha felérsz a kanyargós szerpentines zergeb*szta úton a csúcsra, na ott szerintem egy 10 percre az ember pofája szó szerint leszakad a látványtól. Egy az hogy visszanézel és milyen úton mentél feé, másrészt egy gyönyörű nagy tó a hegy tetején és ezt leírni nem igen lehet:D ) egy élmény valóban :D

Stofl

Amit nagyon kiemelnék az az hogy egy pillanatig se azt figyeld hogy Te mit csinálsz az utakon, hanem csak azt amit körülötted csinálnak :D Mert úgy nekirongyolnak az embernek minden zokszó nélkül hogy hihetetlen ha nem figyel. Üzemanyaggal nincs probléma (legalábbis nem volt) efelől szerintem nagyon nem kell aggódj, kötelező tartozékok meglegyenek, sebességhatár nem árt (harapnak a magyarokra, mint mindenhol külföldön) ha be van tartva és ugye mindent elmondott a márkatársunk az imént. :)

Jó utat előre is és sok sok szép látnivalót (Ha üzleti út, akkor is tessék körülnézni kicsit, gyönyörű élmény ;) )

Ha jól tudom kötelező tartozék a tűzoltópalack is.

Figyelni kell a helység végén a közlekedési táblákat, engem már próbáltak lehúzni (falu végén 70-es tábla személyautónak 50-es teherautónak, bemértek 73-mal, majd fel akarta vasalni a lovét, csak nem sikerült).

Próbálj meg nem átmenni, sőt még csak ráhajtani sem a záróvonalra, ezért előszeretettel szeretik bevonni a jogosítványt.

Ha még közben eszembe jut valami, megosztom.

Bocsi, ezt Stofl-nak szántam, csak rossz helyről idéztem!

Módosítva : szürkeastra
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Valszeg termosztát :smartass:

Ellenőrizd le:hideg motor indítás után ha rövid időn belül elkezd melegedni a hűtő felső vízcsöve akkor átenged a termosztát(nyitva van)

Értem köszi!

megnézem én is vagy termosztátra gondoltam vagy hőfokjeladóra

Link to comment
Megosztás:

No, behavaztunk, nem kicsit... Csicsó, kellet Neked hiányolni a havat Fehérvárról! Gyakran jutottál eszembe az elmúlt másfél órán át tartó hólapátolás alatt... :D

Más: Kb másfél éve van nálam az autó, még hóban nem mentem vele (ekkorában, ilyen csúszós úton). A letapadt vizes havon hamar megcsúszott a kocsi én léptem is bele a fékbe és volt némi sziszegés (?) meg darálás meg pedálrázkódás. No most akkor ez enne az ABS-em? Mert ilyet még nem tapasztaltam, más ABS-es autón sem, bár azoknál sem álltam ennyire bele a fékbe egyszer sem...

Link to comment
Megosztás:

No, behavaztunk, nem kicsit... Csicsó, kellet Neked hiányolni a havat Fehérvárról! Gyakran jutottál eszembe az elmúlt másfél órán át tartó hólapátolás alatt... :D

Más: Kb másfél éve van nálam az autó, még hóban nem mentem vele (ekkorában, ilyen csúszós úton). A letapadt vizes havon hamar megcsúszott a kocsi én léptem is bele a fékbe és volt némi sziszegés (?) meg darálás meg pedálrázkódás. No most akkor ez enne az ABS-em? Mert ilyet még nem tapasztaltam, más ABS-es autón sem, bár azoknál sem álltam ennyire bele a fékbe egyszer sem...

Igen. Ezaz. AMikor beindul rugdossa a fékpedált és fémes hang hallható.Én a mai nap sokszor hallottam, :D :D :smartass: :smartass: :evilgrin:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

No, behavaztunk, nem kicsit... Csicsó, kellet Neked hiányolni a havat Fehérvárról! Gyakran jutottál eszembe az elmúlt másfél órán át tartó hólapátolás alatt... :D

Más: Kb másfél éve van nálam az autó, még hóban nem mentem vele (ekkorában, ilyen csúszós úton). A letapadt vizes havon hamar megcsúszott a kocsi én léptem is bele a fékbe és volt némi sziszegés (?) meg darálás meg pedálrázkódás. No most akkor ez enne az ABS-em? Mert ilyet még nem tapasztaltam, más ABS-es autón sem, bár azoknál sem álltam ennyire bele a fékbe egyszer sem...

Ja,meg is örültem tegnap, délután mondtam a lányomnak,holnap szánkóval megyünk oviba :icon1:

Aztán az éjjeli eső elmosta ezt is :smartass: legalábbis itt a Sarlóban...jártam kedden az Öreghegyen .ott azért látszott,hogy több volt belőle mint nálunk itt a síkon

Módosítva : csicsó
Link to comment
Megosztás:

Ja,meg is örültem tegnap, délután mondtam a lányomnak,holnap szánkóval megyünk oviba :icon1:

Aztán az éjjeli eső elmosta ezt is :smartass: legalábbis itt a Sarlóban...jártam kedden az Öreghegyen .ott azért látszott,hogy több volt belőle mint nálunk itt a síkon

Este volt eső? Nálunk reggel fél 9 után kezdett csepegni... Éjjel fagyott egy darabig és utána enyhült csak meg, ott ahol nincs eltakarítva ott még lehet szánkót húzni. Egyébként mi -lényegében- a legmagasabb pontján lakunk, szerintem kellene egy A4 Allroad Quattro az Astra mellé. Tudom, gyengébb minőségű meg vacakabb, csak hát az összkerék nagy-ritkán de jól jönne... :D Egy Subaru-s emberke is jól érezte magát az éjjel, még egykor is lehetett hallani ahogy csapat a masinával...

Link to comment
Megosztás:

Este volt eső? Nálunk reggel fél 9 után kezdett csepegni... Éjjel fagyott egy darabig és utána enyhült csak meg, ott ahol nincs eltakarítva ott még lehet szánkót húzni. Egyébként mi -lényegében- a legmagasabb pontján lakunk, szerintem kellene egy A4 Allroad Quattro az Astra mellé. Tudom, gyengébb minőségű meg vacakabb, csak hát az összkerék nagy-ritkán de jól jönne... :D Egy Subaru-s emberke is jól érezte magát az éjjel, még egykor is lehetett hallani ahogy csapat a masinával...

Nálunk ugyanez van, csak nulla hó, és így is hülyék az emberek. Csak itt a csóróság miatt zsiguli a menő leszedett kipufogóval hogy azért hangja legyen akkora mint állat, és nyomja neki a falun belül, de mondtam egyszer a szögesdrótot kiterítem neki :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. végső elkeseredésemben írok ide.

A következő problémák jöttek elő az autómmal. Ha kicsit sportosabban vezetek, (3500 felett váltok) villáskulcs kis autó sárga lámpa megjelenik a műszerfalon. Ez a hibakód jellemzően akkor jön elő ha motorfékezek, gyorsítás közben ha folyamatosan gyorsulok nem dobja, csak ha motorfékezek. A hibakód jelenlétekor az autó alapjárata erősen ingadozik, szinte álló helyben remeg az autó egyenetlenűl és erőteljesen, ill hátul a kipufogóból rendellenes hang hallatszik ( mintha röfögne az autó, de ott is hallatszik az az egyenetlen búgás, mint ahogyan a motor is egyenetlenűl jár.) A kipufogó hang egyébként akkor is meg van ha nincs hibakód, csak akkor nem olyan erőteljesen. Lehet a kettőnek nincs köze egymáshoz, de gondoltam leírom. A hibakód egyébként mindvégig világít egészen addig, amíg le nem állítom az autót, ki nem veszem a kulcsot és el nem indítom még 1x. Az újraindítást követően 1-2 perc múlva elalszik a lámpa , és megszűnnek a hibák, de ha kicsit jobban nyomom neki ismét előjön minden.

Kérlek titeket sgítsetek hogy szerintetek merre induljak ill. mi lehet a gond, mi okzhat ilyen problémát???

Opel Astra G z12xe 2001

Link to comment
Megosztás:

ki kell olvasni (műszerrel) vagy kivillogtatni a hibakódot...

Volt szerelőnél az autó hibakód olvasóval nem lehetett semmit kiolvasni, azt mondta a szaki, nincs tárolt hibakódja.. valószínüleg diagnosztikára viszem, valakinek van tapasztalata a motor diagnoszikákkal? ára, megbízhatósága...???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.4 XEP

A kiegyenlítő tartályban a víznek csak termosztát nyitás után kell keringenie, vagy állandóan ?

Most vettem észre, hogy lecsökkent a vízszint, pontosabban a tartályban nem is volt, után kellett töltenem úgy 4-5decit.

Nem látom, hogy menne a víz, pedig látni kellene, a felső csőbevezetésen "hugy.oznia" kellene, nem ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.4 XEP

A kiegyenlítő tartályban a víznek csak termosztát nyitás után kell keringenie, vagy állandóan ?

Most vettem észre, hogy lecsökkent a vízszint, pontosabban a tartályban nem is volt, után kellett töltenem úgy 4-5decit.

Nem látom, hogy menne a víz, pedig látni kellene, a felső csőbevezetésen "hugy.oznia" kellene, nem ?

Szia, rögtön motor beindítás után látnod kéne hogy kering a rendszerben a víz. Legalábbis nálam így van, a felső csőben rögtön jön is visszafelé ahogy indítok, függetlenül hogy meleg e vagy hideg a motor.

Link to comment
Megosztás:

Szia, rögtön motor beindítás után látnod kéne hogy kering a rendszerben a víz. Legalábbis nálam így van, a felső csőben rögtön jön is visszafelé ahogy indítok, függetlenül hogy meleg e vagy hideg a motor.

És ha nem látom, hogy kering ? Mi lehet a gond? A motor egyébként ugyanolyan mint régen, nem forralja a vizet. Minden a régi. Ezt leszámítva. Nem akarom,hogy gond legyen belőle, ezért kérdeztem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.