Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Szeretném egy segítségeteket kérni egy bizonyos jelenség beazonosításába.

Egy 97-es B Corsábol ültem át egy 2006-os 1,4 16V X14XEP motorkódú Astra Classic II-be.

Normális az ha gázadáskor "huhogó" hangot hallok a motortérből. Egyáltalán nem rosszindulatú hangra gyanakszok csak egyszerűen fura nekem az 1000-res Corsa után..

Kicsit olyan mintha turbós lenne.  Ez normális jelenség ennél a típusnál? Olvastam, hogy ennél a szériánál nem fordítottak annyi energiát és persze költséget a motortér zajszigetelésére. Erről lehet itt szó? Vagy esetleg valami más?

Akinek ilyen típusú Astrája van kérlek írjon már pár mondatot erről.

Előre is köszönöm !!!

 

Könnyen lehet, hogy a Corsa után a láncos motor (aminek valóban gyenge a hangszigetelése) hangja bántja a füled, kollégám tavasz óta próbálja szokni a láncos Astra hangját több-kevesebb sikerrel (a Swift-hez képest amit hajtott). Továbbá a Twinport rendszernek is van egy sajátságos hangja, lehet hogy ezt hallod. Érdemes lenne az utcán néhány ua autót meglesned (vagy a fórumon keresni valakit akinek ua autója van és nem lakik tőled messze és hajlandó neked megmutatni a gépét), ha hallod a hangját lehet hogy rájönnél  hogy ez ilyen és ennyi. Van pár apró típushiba a Z14XEP-nél (melyiknél nincs?), de ezeket elvileg a szakszervizek megnézték még az első kötelező szervizek során. A lánc meg tud nyúlni (egy közepes felkészültségű műhely meg le tudja ellenőrizni a lánc hosszát), láttam már valóban alig 100k km-t futott Astra-t melegen csörögni (mint kiderült, világ életében 10w40-et kapott, és ugyebár ez a feszítésnek nem tesz jót tudtommal). 

Link to comment
Megosztás:

Hm... a szivo oldalon neznek korul, fent van-e minden cso, legszuro van-e benne, nem sziv-e fals levegot valahol... vagy nincs-e benne egy hulye ventilator ize turbinator :D :D :D

 

http://www.ebay.com/bhp/turbonator

 

Erre gondolok, ez mekkora mar :D

 

Köszi a segítséget utána nézek :D

Lényeg , hogy nem valami motortérben lévő hibára utalhat ? Lehet hogy ez tényleg ilyen csak nekem szokatlan , mert 3 napja ültem át csak... :)

Link to comment
Megosztás:

Járt már valaki Budapesten a Nagykőrösi út 133. alatt lévő ASTRA-BÁZIS nevű bontóban?

Holnap megyek Pestre. Érdemes benézni?

Jelentem én igen!

nem rossz hely, bár elég lepukkant az egész.

alkatrészek, szerszámok szana-szét.....

egy fűthető plüss ülésgarnitúra egy 20-as volt.

egy tekerőgomb a fűtéshez egy ezres :S

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

 

Nos, én nem ismerek magamra az írásodból (tehát nem ingem), de mégsem osztom a véleményed (nem kötekedés képen). Hogy miért? Mert nem tudom hogy Te az ország mely területén élsz és hogy ott milyenek a jövedelemszintek. Azonban leszögezhetjük, hogy közel sem az az átlagos tulajdonos, aki 3-4 évente új autógumit vesz minden szettben, mindenből a magasabb kategóriás alkatrészt meg tudja vásárolni (az egy dolog hogy igénye lenne-e rá egyáltalán, a többségnek az autózás csak egy szükséges eleme az életének, nem az autó körül forog az életük, és lássuk be inkább ez kellene hogy a norma legyen). A cég ahol dolgozom, a dolgozói összetétel nagy része ingázással oldja meg a munkába járást (vannak sokan akik akár 100km-t ingáznak naponta; sok településükről nem jön céges buszjárat), ilyenkor összefognak (ha vannak annyian adott terület vonzásában) és 3-an 4-en dobják össze a költségeket (ha ketten vagy egyedül, ebbe ne menjünk bele). A nettó 90 ezres fizetésből az otthonteremtő hitel, rezsi, gyereknevelés és életben-maradás mellett egy Riken új garnitúra is elérhetetlen vágy, a szervizelést a minimumból kell megoldani, de mindez nem az ő hibájuk (nem hiszem hogy már nézegettek Osram és egyéb 4-5-6 ezer forintos izzókat). Minden forintnak megvan a helye az életükben, az autózás valahol a sor végefelé kullog. Ha a társadalmunk/társadalmak azon az elven működne, hogy "meg kell venni a jobb minőséget mindenből mert alig drágább visszaosztva", akkor ezt a fórumot Mercedes fórumnak hívnák és nem Astra G fórumnak, elvégre kis lépcsőnként hamar eljutunk oda, hogy ha 10 évre tervezünk, akkor az havi lebontásra már nem is akkora differencia megvenni egy x éves C Mercedes-t egy Astra-hoz képest (persze most azért sarkosan fogalmaztam). De tovább megyek, hiszen Te azt firtatod, hogy ezzel Neked okoznak kárt. Te mivel fűtesz? Mert ha nem a legkorszerűbb (hiszen egy rendszer legalább 30 évre tervezett, tehát ha visszaosztod havi költségen nem jelentős a differencia a modern és a belépő szint közt), akkor Te a szomszédodnak okozol kárt, hiszen a környezetét (és egészségét) terheled jobban mint ami elérhető lenne. Minden elektromos berendezésed A++-os? Mert ha nem, akkor az egész társadalmat károsítod, hiszen jobban terheled a környezetet mint elérhető lenne a modernebb készülékkel (visszaosszuk hogy mennyi a különbség egy B-s hűtő és egy A++ közt mondjuk 15 évre nézve?). Sőt, mindent megteszel az egészséges életmódért? Megveszed a legminőségibb élelmiszert magadnak és a családodnak? Sőt, költesz a legmodernebb étrend-kiegészítőkre és eljársz sportolni, költesz erre vagyonokat? Mert ha nem, akkor a társadalomnak okozol kárt, hiszen ha hamar megbetegszel, akkor keresőképtelen leszel, és az állam gyógyíttat és fizetik amit kell (az én/a mi pénzünkből), ergo kárt okoztál. Tudom hogy baromi szélsőségesen közelítettem meg a témát, de véleményem szerint a Te álláspontod is elég távol áll a valóságtól/hétköznapoktól. Sőt, ha a már említett bérből élőnek jó irányba indul el az élete és 110 vagy több lesz a havi bére, akkor is tökéletesen megértem, ha továbbra sem az autójára költi a minimum/szükséges felett, hanem inkább minőségibb ételre/ruhára/nyaralásra tehát a családjára, az életminőségük javítására. Ha ez megvalósult már, jöhet az autózásra való -extra- költés.  

Egyetértek.

Én egyébként nem gondolom, hogy azért mert egy izzó 3-5 méterrel messzebbre világít, hamarabb meg tudok állni, észlelni tudok bármit.
Ez szerintem nem releváns. 

Kicsit másképp megközelítve a dolgot, szerintem az fontosabb éjszakai, rossz látási viszonyok között, hogy a szembe jövőnek milyen izzója van.
Kicsit megfordítva, és élére állítva a dolgot. Jobban örülök, és persze jobban látok, ha valaki "teszkós" izzóval közelít felém, mivel kevésbé vakít el, mint aki csilivili szuperdrága űrizzóval...
Nekem most ment ki az egyik tompított, én GE super plus-t vettem bele. 100-200 Ft-al volt drágább mint a normal. 3200 volt talán a két darab, a teszkóban :)
Párban cseréltem, a másik működőt meg elraktam tartaléknak.

Téligumi, meg téligumi között is van különbség, nyilván.
Ettől eltekintve még mindig jobb szerintem a legolcsóbb téligumi télen, mint egy nyári szett.

Én ugyan nem 90E Ft-ot keresek havonta, de én se tehetem (vagy akarom megtenni) hogy mindenből premium terméket vegyek.
Izzóból ugye most nem azt vettem, gumiból is Firestone-t vettem, az is majdnem a legolcsóbb...
Az olajon viszont nem szoktam spórolni :)

 szar gumin csúszva, tesco-s égővel.

Ezzel szándékosan kárt okoz, de minimum veszélyeztet Téged és Engem

Az ilyenhozzászólásra meg nem tudok mit mondani...
Én szoktam látni ezekkel a lámpákkal izzókkal is, igaz nekem relatíve új a fényszóróm (ha jól láttam Hella).
Szerintem a szemből jövők elvakítása jóval de jóval veszélyesebb, mint a "Riken" gumi, meg a "teszkós" izzó (amit egyébként én sem vettem/vennék meg).
Tehát pont ez a "sznobság" az  (izzó tekintetében), ami rontja a látási viszonyokat.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

 

Nos, én nem ismerek magamra az írásodból (tehát nem ingem), de mégsem osztom a véleményed (nem kötekedés képen). Hogy miért? Mert nem tudom hogy Te az ország mely területén élsz és hogy ott milyenek a jövedelemszintek. Azonban leszögezhetjük, hogy közel sem az az átlagos tulajdonos, aki 3-4 évente új autógumit vesz minden szettben, mindenből a magasabb kategóriás alkatrészt meg tudja vásárolni (az egy dolog hogy igénye lenne-e rá egyáltalán, a többségnek az autózás csak egy szükséges eleme az életének, nem az autó körül forog az életük, és lássuk be inkább ez kellene hogy a norma legyen). A cég ahol dolgozom, a dolgozói összetétel nagy része ingázással oldja meg a munkába járást (vannak sokan akik akár 100km-t ingáznak naponta; sok településükről nem jön céges buszjárat), ilyenkor összefognak (ha vannak annyian adott terület vonzásában) és 3-an 4-en dobják össze a költségeket (ha ketten vagy egyedül, ebbe ne menjünk bele). A nettó 90 ezres fizetésből az otthonteremtő hitel, rezsi, gyereknevelés és életben-maradás mellett egy Riken új garnitúra is elérhetetlen vágy, a szervizelést a minimumból kell megoldani, de mindez nem az ő hibájuk (nem hiszem hogy már nézegettek Osram és egyéb 4-5-6 ezer forintos izzókat). Minden forintnak megvan a helye az életükben, az autózás valahol a sor végefelé kullog. Ha a társadalmunk/társadalmak azon az elven működne, hogy "meg kell venni a jobb minőséget mindenből mert alig drágább visszaosztva", akkor ezt a fórumot Mercedes fórumnak hívnák és nem Astra G fórumnak, elvégre kis lépcsőnként hamar eljutunk oda, hogy ha 10 évre tervezünk, akkor az havi lebontásra már nem is akkora differencia megvenni egy x éves C Mercedes-t egy Astra-hoz képest (persze most azért sarkosan fogalmaztam). De tovább megyek, hiszen Te azt firtatod, hogy ezzel Neked okoznak kárt. Te mivel fűtesz? Mert ha nem a legkorszerűbb (hiszen egy rendszer legalább 30 évre tervezett, tehát ha visszaosztod havi költségen nem jelentős a differencia a modern és a belépő szint közt), akkor Te a szomszédodnak okozol kárt, hiszen a környezetét (és egészségét) terheled jobban mint ami elérhető lenne. Minden elektromos berendezésed A++-os? Mert ha nem, akkor az egész társadalmat károsítod, hiszen jobban terheled a környezetet mint elérhető lenne a modernebb készülékkel (visszaosszuk hogy mennyi a különbség egy B-s hűtő és egy A++ közt mondjuk 15 évre nézve?). Sőt, mindent megteszel az egészséges életmódért? Megveszed a legminőségibb élelmiszert magadnak és a családodnak? Sőt, költesz a legmodernebb étrend-kiegészítőkre és eljársz sportolni, költesz erre vagyonokat? Mert ha nem, akkor a társadalomnak okozol kárt, hiszen ha hamar megbetegszel, akkor keresőképtelen leszel, és az állam gyógyíttat és fizetik amit kell (az én/a mi pénzünkből), ergo kárt okoztál. Tudom hogy baromi szélsőségesen közelítettem meg a témát, de véleményem szerint a Te álláspontod is elég távol áll a valóságtól/hétköznapoktól. Sőt, ha a már említett bérből élőnek jó irányba indul el az élete és 110 vagy több lesz a havi bére, akkor is tökéletesen megértem, ha továbbra sem az autójára költi a minimum/szükséges felett, hanem inkább minőségibb ételre/ruhára/nyaralásra tehát a családjára, az életminőségük javítására. Ha ez megvalósult már, jöhet az autózásra való -extra- költés.  

 

Egyetértek.

 

Én meg nem. És ez hosszú vita lehetne, úgyhogy nem is mennék bele igazán, csak leírom a véleményemet hogy lássátok a másik oldalt is. Alapvetően szerintem ez egy rajongói fórum, ami nem azt jelenti hogy nincs itt keresnivalója azoknak akik csak egyszerű "használói" az autónak, de sokan vannak akiknek az autó ennél többet jelent. Nekem például az autó nem csak egy "szükséges eleme az életnek", hanem fontos része annak. Ami engem illet, szívesen költök többet az autóra és kevesebbet egyéb élvezeti faktorokra (például évek óta nem voltam nyaralni), de nem panaszkodom, mert én akartam így. Ha csak használati tárgynak tekinteném az autót, akkor meg se lenne érdemes tartanom, mert ha azt vesszük hogy 7 éve alatt amióta nálam van, mindössze 28e km-t tettem meg vele és ehhez hozzáveszem azt az összeget amit ráköltöttem, akkor a kilométerköltség annyira jönne ki, hogy abból akár autót is bérelhettem volna. És mivel rajongó vagyok, a Mercedes fórumra (vagy a márkakereskedésbe akár) akkor se tenném be a lábam, ha megtehetném, egyszerűen azért mert nem érdekel. Mindez persze nem jelenti azt hogy bármiféle negatív véleménnyel lennék azokról akik "csak" használják az autót, mindössze azért írtam a fentieket hogy lássátok, nem szerencsés ennyire gyakorlatias szempontból nézni a dolgot, mert vannak akik előbb vesznek felnit mint új kabátot vagy mobiltelefont. :D

  • Like 5
Link to comment
Megosztás:

 

Én meg nem. És ez hosszú vita lehetne, úgyhogy nem is mennék bele igazán, csak leírom a véleményemet hogy lássátok a másik oldalt is. Alapvetően szerintem ez egy rajongói fórum, ami nem azt jelenti hogy nincs itt keresnivalója azoknak akik csak egyszerű "használói" az autónak, de sokan vannak akiknek az autó ennél többet jelent. Nekem például az autó nem csak egy "szükséges eleme az életnek", hanem fontos része annak. Ami engem illet, szívesen költök többet az autóra és kevesebbet egyéb élvezeti faktorokra (például évek óta nem voltam nyaralni), de nem panaszkodom, mert én akartam így. Ha csak használati tárgynak tekinteném az autót, akkor meg se lenne érdemes tartanom, mert ha azt vesszük hogy 7 éve alatt amióta nálam van, mindössze 28e km-t tettem meg vele és ehhez hozzáveszem azt az összeget amit ráköltöttem, akkor a kilométerköltség annyira jönne ki, hogy abból akár autót is bérelhettem volna. És mivel rajongó vagyok, a Mercedes fórumra (vagy a márkakereskedésbe akár) akkor se tenném be a lábam, ha megtehetném, egyszerűen azért mert nem érdekel. Mindez persze nem jelenti azt hogy bármiféle negatív véleménnyel lennék azokról akik "csak" használják az autót, mindössze azért írtam a fentieket hogy lássátok, nem szerencsés ennyire gyakorlatias szempontból nézni a dolgot, mert vannak akik előbb vesznek felnit mint új kabátot vagy mobiltelefont. :D

Nálam is hasonlóképpen van a dolog. Attól függetlenül hogy márkát váltottam, szerettem az Astrát is. De szerintem lehetne bármi, ha az igényeimnek megfelel. Tulajdonképpen ugyanannyira szeretek költeni az autóra, mint menni vele. Most éppen ajtószigetelésre és egy jobbfajta első hangszórószettre gyűjtök, tavaszra pedig "kell" vennem rá 17-es felnit, mert az Astráról megtartottam a gumikat. Aztán jön majd a hátsó szárny, ültetés, ledes hátsó lámpa, nappali menetfény stb. Ez tulajdonképpen hobbi. Az meg engem sem érdekel, hogy a telefonom hány éves, amíg működik, nem cserélem. A jelenlegit is hűségjutalomként kaptam 30ft-ért. :-)

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

 

Én meg nem. És ez hosszú vita lehetne, úgyhogy nem is mennék bele igazán, csak leírom a véleményemet hogy lássátok a másik oldalt is. Alapvetően szerintem ez egy rajongói fórum, ami nem azt jelenti hogy nincs itt keresnivalója azoknak akik csak egyszerű "használói" az autónak, de sokan vannak akiknek az autó ennél többet jelent. Nekem például az autó nem csak egy "szükséges eleme az életnek", hanem fontos része annak. Ami engem illet, szívesen költök többet az autóra és kevesebbet egyéb élvezeti faktorokra (például évek óta nem voltam nyaralni), de nem panaszkodom, mert én akartam így. Ha csak használati tárgynak tekinteném az autót, akkor meg se lenne érdemes tartanom, mert ha azt vesszük hogy 7 éve alatt amióta nálam van, mindössze 28e km-t tettem meg vele és ehhez hozzáveszem azt az összeget amit ráköltöttem, akkor a kilométerköltség annyira jönne ki, hogy abból akár autót is bérelhettem volna. És mivel rajongó vagyok, a Mercedes fórumra (vagy a márkakereskedésbe akár) akkor se tenném be a lábam, ha megtehetném, egyszerűen azért mert nem érdekel. Mindez persze nem jelenti azt hogy bármiféle negatív véleménnyel lennék azokról akik "csak" használják az autót, mindössze azért írtam a fentieket hogy lássátok, nem szerencsés ennyire gyakorlatias szempontból nézni a dolgot, mert vannak akik előbb vesznek felnit mint új kabátot vagy mobiltelefont. :D

Ez rendben van.
Szerintem nem erről volt szó.
Legalábbis én nem erről beszéltem, de szerintem Janó se ebben az aspektusban gondolkodott.
Ha megtehetném én is költenék rá... vagy egy másikra :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

 

Én meg nem. És ez hosszú vita lehetne, úgyhogy nem is mennék bele igazán, csak leírom a véleményemet hogy lássátok a másik oldalt is. Alapvetően szerintem ez egy rajongói fórum, ami nem azt jelenti hogy nincs itt keresnivalója azoknak akik csak egyszerű "használói" az autónak, de sokan vannak akiknek az autó ennél többet jelent. Nekem például az autó nem csak egy "szükséges eleme az életnek", hanem fontos része annak. Ami engem illet, szívesen költök többet az autóra és kevesebbet egyéb élvezeti faktorokra (például évek óta nem voltam nyaralni), de nem panaszkodom, mert én akartam így. Ha csak használati tárgynak tekinteném az autót, akkor meg se lenne érdemes tartanom, mert ha azt vesszük hogy 7 éve alatt amióta nálam van, mindössze 28e km-t tettem meg vele és ehhez hozzáveszem azt az összeget amit ráköltöttem, akkor a kilométerköltség annyira jönne ki, hogy abból akár autót is bérelhettem volna. És mivel rajongó vagyok, a Mercedes fórumra (vagy a márkakereskedésbe akár) akkor se tenném be a lábam, ha megtehetném, egyszerűen azért mert nem érdekel. Mindez persze nem jelenti azt hogy bármiféle negatív véleménnyel lennék azokról akik "csak" használják az autót, mindössze azért írtam a fentieket hogy lássátok, nem szerencsés ennyire gyakorlatias szempontból nézni a dolgot, mert vannak akik előbb vesznek felnit mint új kabátot vagy mobiltelefont. :D

Nálam is hasonlóképpen van a dolog. Attól függetlenül hogy márkát váltottam, szerettem az Astrát is. De szerintem lehetne bármi, ha az igényeimnek megfelel. Tulajdonképpen ugyanannyira szeretek költeni az autóra, mint menni vele. Most éppen ajtószigetelésre és egy jobbfajta első hangszórószettre gyűjtök, tavaszra pedig "kell" vennem rá 17-es felnit, mert az Astráról megtartottam a gumikat. Aztán jön majd a hátsó szárny, ültetés, ledes hátsó lámpa, nappali menetfény stb. Ez tulajdonképpen hobbi. Az meg engem sem érdekel, hogy a telefonom hány éves, amíg működik, nem cserélem. A jelenlegit is hűségjutalomként kaptam 30ft-ért. :-)

 

No most az van, hogy szerintem egyáltalán nem ez volt a tárgya az ominózus bejegyzésnek. Nem arról volt szó, hogy ki-mennyit költ  -prémium alkatrészre- az autóra (ha teheti, akár erején felül a rajongás miatt) és hogy ki-mennyire és miként viszonyul az autójához (márkához). Az adott hsz azt jelenti ki, hogy aki nem így tesz, az lényegében szándékos károkozó, miközben ezen többletköltségek visszaosztva havi szinten x-y differenciák "csak" mint költség... 

Link to comment
Megosztás:

Könnyen lehet, hogy a Corsa után a láncos motor (aminek valóban gyenge a hangszigetelése) hangja bántja a füled, kollégám tavasz óta próbálja szokni a láncos Astra hangját több-kevesebb sikerrel (a Swift-hez képest amit hajtott). Továbbá a Twinport rendszernek is van egy sajátságos hangja, lehet hogy ezt hallod. Érdemes lenne az utcán néhány ua autót meglesned (vagy a fórumon keresni valakit akinek ua autója van és nem lakik tőled messze és hajlandó neked megmutatni a gépét), ha hallod a hangját lehet hogy rájönnél  hogy ez ilyen és ennyi. Van pár apró típushiba a Z14XEP-nél (melyiknél nincs?), de ezeket elvileg a szakszervizek megnézték még az első kötelező szervizek során. A lánc meg tud nyúlni (egy közepes felkészültségű műhely meg le tudja ellenőrizni a lánc hosszát), láttam már valóban alig 100k km-t futott Astra-t melegen csörögni (mint kiderült, világ életében 10w40-et kapott, és ugyebár ez a feszítésnek nem tesz jót tudtommal). 

Én Peugeot 806-ból (2000-es motor) ültem át az Astrámba, de egy 15 év körüli swiftnak is nagyobb hangja van. Nagyon csendes és szépen jár a motor. Igaz úgy 10 ezer kilóméter van a vezérlésben. Pár éve cseréltek komplett vezérlést az autóban.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

No most az van, hogy szerintem egyáltalán nem ez volt a tárgya az ominózus bejegyzésnek. Nem arról volt szó, hogy ki-mennyit költ  -prémium alkatrészre- az autóra (ha teheti, akár erején felül a rajongás miatt) és hogy ki-mennyire és miként viszonyul az autójához (márkához). Az adott hsz azt jelenti ki, hogy aki nem így tesz, az lényegében szándékos károkozó, miközben ezen többletköltségek visszaosztva havi szinten x-y differenciák "csak" mint költség... 

Nem tudok nem elmenni az okfejtések mellett,  Elolvasva a korábbi hozzászólásokat is.

Nagyon sok ismeretlenes egyenlet az aminek az okfejtésébe belekezdtetek. De szerintem mindenféle képen beszélni kell róla, már csak azért is mert ez egy fórum, ahol az ilyen ügyes bajos dolgokat meg lehet és meg kell beszélni. Ahonnan tapasztalatot tudok gyűjteni minden tekintetben, legyen szó alkatrészről, tippekről, trükkökről javításokról stb.

Ez ami közös bennünk. Illetve az, hogy vagy ilyen vagy olyan formában ennél a márkánál kötöttünk ki. Van akinek tetszik, van aki kapta, van akinek nem volt más választása stb. De itt vagyunk.

Általánosságban igaz, hogy két féle ember létezik, autó tulajdonos és autó tulajdonos. Látszólag ugyan az igaz? pedig nem sajnos.

Van aki mindig törekszik "anyagi" keretein belül a legjobbat adni a kocsijának, mert tudja, hogy a befektetése megtérül hosszútávon. Úgy tud beleülni, hogy tudja, ismeri az autó műszaki állapotát, tudja, hogy mi lesz a következő szerviz kiadás, készül rá, és informálódik.

Illetve van a másik oldal akinek csak az számít, hogy olaj, víz, benzin / gázolaj legyen benne és kész.

Összetettebb már ha még a biztosítást is hozzá vesszük. Sajnos én nem engedhetem meg magamnak a legdrágább biztosítást, de azért próbálok a "nagyobbaknál" maradni ha lehetséges.

Az, hogy valaki mennyire tartja karban az autóját, természetesen arányos az általa keresett pénzmennyiséggel. Mindenkinek vannak fontosabb kiadásai, család, gyerekek, ház törlesztő, kocsi törlesztő, közös költség stb. hosszasan lehetne sorolni. Egy dolgot nem szabad elfelejteni, mindenki addig nyújtózkodjon amíg a takarója ér. Sokaknak lehet nem fog tetszeni amit most írok, de ismétlem a saját véleményem. Senkinek nem tartottak a fejéhez fegyvert, hogy autót vegyen. Senkinek nem tartanak a fejéhez fegyvert alkatrész vásárláskor sem, így mindenki szabadon dönthet mit hogyan és miért tesz. Sok esetben a gyári alkatrész drága, vagy az utángyártott is ugyan annyi ideig bírja. Aki képes józan ésszel gondolkodni, az olyan kocsit vesz, amit fenn tud tartani egy adott szinten a saját anyagi körülményei között.

Én a motorral szoktam így lenni, ha egyedül megyek van, hogy elgurul a gyógyszer, akkor csak a saját életemmel játszom, feltéve ha szembe nem jön senki. A kocsiban ha már más, mások is ülnek a felelősség is hatványozottabb. Elnézek néhány kocsit, amiben gyerekes családok, vagy épp 3-4-5 felnőtt utazik egyszerre. Úgy hullámzik a kocsi az úton a rossz lengéscsillapítók miatt, mint ahogy a hajók ringatóznak a tengeren. Hozzá társul még a bizonyítási vágy, meg a lóerők. Minden dolog fejben dől el. Megbízni semmilyen technikai vívmányban nem lehet és nem is szabad.

A legfontosabb, hogy aki közlekedik valamilyen járművel az egy "fegyverrel" jár kel az utcán, ez a fegyver bárkit bármikor megölhet. Értem ezalatt a fekete műszakin átengedett, az átlagos közlekedési feltételeket sem teljesítő gépjárműveket.

Vagy nekem hiába van Osram izzóm, ha a másik a Tesco-sat se kapcsolja fel még ködben sem, hiába van nappali menetfényem, ha a másiknak nincs hátsó féklámpája. Hosszasan lehetne sorolni, hogy a nagy társasjátékban mindenki a minimális követelményeket sem teljesíti. Persze fontos a környezetvédelem, meg hasonlók, lehet az én autóm feketén füstöl mikor oda lépek neki, de tudom, hogy megállni is megtudok ha kell bizonyos határokon belül, mindent megtéve az ügy érdekében, és tisztában vagyok azzal, hogy a technikai feltételek adottak, mert kicseréltettem, megcsináltam, javítottam stb.

Kiemeltétek a gumit, ami egy igen jó példa. 4 tenyéri felületen fekszik fel az egész autó. Az egyetlen kontakt az úttal a gumi. Én arra törekszem, hogy a rendelkezésre álló keretből a maximumot hozzam ki, ahogy korábban írták ez nem egy életre szánt befektetés, csak 3-4-5 évig tart, de addig biztosan jó. Sokan sajnos a pillanatnyi pénzmennyiség miatt csak az olcsóbbakat tudják megvenni, akkor már inkább érdemesebb elgondolkodni azon, hogy valami keveset használt gumit vegyek, ami egy jobb gyártótól származik. Szerintem... Persze a gumi is csak 1 rész a kirakóból, lengéscsillapító, szilentek, egyéb futómű alkatrészek hosszasan lehetne sorolni.

Persze mindig a pénzhez lyukadunk ki, mindig mindent az mozgat. emellett szerintem oda figyelni sem árt, érdeklődni és tájékozódni, hogy mi merre mennyi stb. Amire jó ez a fórum, és akinek van esze utána olvas, megkérdez miért vegyek meg egy alkatrészt 100 ezerér, ha van ugyan olyan jól bevált, funkcióját is 100%-ban teljesítő féláron is, más gyártótól. Persze akinek nem számít a pénz csinálja, így is lehet!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni azzal kapcsolatosan, hogy készülök átülni egy Asta G 1.6 16v be, de igazából nem  tudom, milyen problémákkal szembesülhetek e tipusú autónál.

Az autó 2003 as, 142 e km van benne, cserélve lett a vezérlés, ill a szükséges alkatrészek. Kipufogódob, hűtő stb....

Köszönöm szépen előre is, bocsesz ha nem jó helyre írtam..

Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, cyberlaci írta:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni azzal kapcsolatosan, hogy készülök átülni egy Asta G 1.6 16v be, de igazából nem  tudom, milyen problémákkal szembesülhetek e tipusú autónál.

Az autó 2003 as, 142 e km van benne, cserélve lett a vezérlés, ill a szükséges alkatrészek. Kipufogódob, hűtő stb....

Köszönöm szépen előre is, bocsesz ha nem jó helyre írtam..

Szóval egy Z16XE motorról van szó. A lényeget kicseréltétek, olajszintet figyeld hogy mennyi fogy. Milyen olaj van benne? Nem rossz motor, van elég típushiba, de hogy nálad melyik jön elő azt senki nem tudja megmondani. Ülj bele, használd és a kérdéseiddel (furcsaságokkal/konkrétumokkal) nézz vissza és úgy már tisztázható hogy hiba vagy normál mükődés amit észrevettél.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.