Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

1 hour ago, Janó32 said:

Nekem anno dettó ennyi (vagy picivel több) volt az olajfogyás. Azt mondták, hogy csak a szimeringek cseréje nem fogja megoldani a problémát, hanem gyűrűzni is kell. (Garanciába csinálták, gondolom nem akarták újra szétszedni és nem maguk ellen akartak beszélni csak ezt látták jó megoldásként... A beavatkozás óta kb 1,5-2dl/1000km az átlag fogyás.)

Hat igen gyuruzni is lehetne,de egyenlore nem akarjuk a hengerfejet se lebontani még,igyis kb anyag arban csereljuk le a szimeringeket. Viszont fustolest alig latok. Majd kiderul, eleg ha par decivel kevesebbet eszik. 200000 km van a kocsiba,2 eve kezdett el jobban megnoni sztem az olajfogyasztas.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 29. at 9:53, Janó32 írta:

Ez már közel sem a "normális", elfogadható olajfogyás, pláne nem 10w40-es kenőanyagból. Autópálya használat mellett (illetve magasabb fordulatszám-tartományban a szelepszáraknál és a lehúzógyűrűknél) többet "eszik" meg olajból minden autó. A gyári elfogadott(?) kenőanyagfogyás emlékeim szerint 6dl/1000km, továbbá a 8 szelepes motorok kevésbé hajlamosak az ilyen jellegű hibára (de most éppen a Te eseted az ellenpélda).  A minimum hogy gyűrűzni kell és cserélni a szelepszár szimeringeket, akkor lényegében optimalizálódik (1-2-3dl/1000km-re) a kenőanyag fogyása. A húzós része a történetnek: anyagköltség + szervizdíj min 80-100ezer Ft, ha szakszerviz, akkor ezt szorozd meg 1,5-el vagy kettővel.... (Én már túlestem ezen beavatkozáson két éve...)

Nyugodtan hülyézzetek le, mert nem értek hozzá, de ha egy autó 4Liter olajat eszik 10ezer kilométeren akkor ( ha 10 ezer/ év futással számolunk) a évi 200ezres benzinszámlánk mellé jön még egy kábé 10ezes forintos olajzabálás. Ha elvisszük generálozni és ráköltünk 100-200 ezer forintot, ( és ha tegyük fel megszűnik az olajfogyás) pont 10-vagy 20 év múlva térül meg a beruházás amikor a szóban forgó autó 18-28-éves lesz és 350-450-ezer kilométer lesz benne. De mivel ugye teljesen soha nem szűnik meg az olajfogyás még inkább később. Azt mondjátok van értelme? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

9 perce, magellaner írta:

Hat igen a szervizdijak horribilisek,sosem térul meg. En a szimeringeknel tobbet nem is akarok cserelni. Ismerosommel megcsinaljuk  ami kb 12000 ft ra jon ki munkadijjal.

Én azért cseréltem szelepszár szimeringet, mert hosszabb állás után irtó csúnya füst jött indításkor. Az olajfogyás olyan másfél literről fél literre ment vissza / 10 ezer kilométer.

Előtte:

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

52 perce, zotya975 írta:

Nyugodtan hülyézzetek le, mert nem értek hozzá, de ha egy autó 4Liter olajat eszik 10ezer kilométeren akkor ( ha 10 ezer/ év futással számolunk) a évi 200ezres benzinszámlánk mellé jön még egy kábé 10ezes forintos olajzabálás. Ha elvisszük generálozni és ráköltünk 100-200 ezer forintot, ( és ha tegyük fel megszűnik az olajfogyás) pont 10-vagy 20 év múlva térül meg a beruházás amikor a szóban forgó autó 18-28-éves lesz és 350-450-ezer kilométer lesz benne. De mivel ugye teljesen soha nem szűnik meg az olajfogyás még inkább később. Azt mondjátok van értelme? :rolleyes:

Az én véleményem: akinek van pénze évi 10.000 km-re autót tartani annak legyen pénze egy gyűrűzésre is. :)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Nyugodtan hülyézzetek le, mert nem értek hozzá, de ha egy autó 4Liter olajat eszik 10ezer kilométeren akkor ( ha 10 ezer/ év futással számolunk) a évi 200ezres benzinszámlánk mellé jön még egy kábé 10ezes forintos olajzabálás. Ha elvisszük generálozni és ráköltünk 100-200 ezer forintot, ( és ha tegyük fel megszűnik az olajfogyás) pont 10-vagy 20 év múlva térül meg a beruházás amikor a szóban forgó autó 18-28-éves lesz és 350-450-ezer kilométer lesz benne. De mivel ugye teljesen soha nem szűnik meg az olajfogyás még inkább később. Azt mondjátok van értelme? :rolleyes:

Ezzel a hozzáállással akkor 10.000 km után ne is cseréljünk olajat, úgyis lecseréltünk menet közben, mindig "friss olajjal fut a kocsi". :confused:

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Keresek Astra G fűtött első üléseket. Esetleg ha kifogástalan a garnitúra akkor komplett ülésszett is szóba jöhet 4/5 ajtóshoz. Csak gyári érdekel!!!! Univerzálissal ne is bombázzatok! Akinek van vagy tud segíteni a beszerzésben kérem jelezze!

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Nyugodtan hülyézzetek le, mert nem értek hozzá, de ha egy autó 4Liter olajat eszik 10ezer kilométeren akkor ( ha 10 ezer/ év futással számolunk) a évi 200ezres benzinszámlánk mellé jön még egy kábé 10ezes forintos olajzabálás. Ha elvisszük generálozni és ráköltünk 100-200 ezer forintot, ( és ha tegyük fel megszűnik az olajfogyás) pont 10-vagy 20 év múlva térül meg a beruházás amikor a szóban forgó autó 18-28-éves lesz és 350-450-ezer kilométer lesz benne. De mivel ugye teljesen soha nem szűnik meg az olajfogyás még inkább később. Azt mondjátok van értelme? :rolleyes:

Szerintem ennél komplexebb a dolog: hamarabb fekszik ki a katalizátor (nem olajkályhához tervezték), jönnek a furcsa hibák (kokszosodó belső/lerakódások), gyújtáshibák (gyertya nem tud a túlzott olajjal mit kezdeni) és sorban generálódnak olyan hibák, amik viszik a pénzt (a lambdaszonda sem tudnak majd szabályozni) és még lehetne boncolgatni hogy miért nem jó ha ennyi olaj dől bele az égéstérbe... 

Link to comment
Megosztás:

Múltkor valaki írta, hogy lekérdezte az autója adatait az ügyfélkapus rendszeren keresztül. Ma kiváncsiságból én is megnéztem, és a bejegyzett km-állások alapján tényleg nem sokat futott az autóm az előző tulajnál, így igazat mondott az eladáskor. 

Ami viszont fontosabb, hogy az átiratás dátumakor egy számjegyet elírtak a valós papírokon szereplőhöz képeset, így egy 10e-el több szerepel a rendszerben mint a valós volt. (183e helyett 193e) Jelenleg 187-hez közeledem és júniusban lesz a műszaki. Addig nem hiszem hogy elérem a 193-at :D Jelent ez valami problémát a későbbiekben (eladni nem szándékozom de ha mégis akkor az új vevő lekérné és érdekes lenne számára) Megéri ezzel foglalkozni, meg gondolom nem fogják a két szép szememért javítani, csak kp ellenében.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Nyugodtan hülyézzetek le, mert nem értek hozzá, de ha egy autó 4Liter olajat eszik 10ezer kilométeren akkor ( ha 10 ezer/ év futással számolunk) a évi 200ezres benzinszámlánk mellé jön még egy kábé 10ezes forintos olajzabálás. Ha elvisszük generálozni és ráköltünk 100-200 ezer forintot, ( és ha tegyük fel megszűnik az olajfogyás) pont 10-vagy 20 év múlva térül meg a beruházás amikor a szóban forgó autó 18-28-éves lesz és 350-450-ezer kilométer lesz benne. De mivel ugye teljesen soha nem szűnik meg az olajfogyás még inkább később. Azt mondjátok van értelme? :rolleyes:

Szerintem egy autóra nem szabad úgy tekinteni mint megtérülő befektetésre, mert akkor meg sem szabad venni. Hogy csak egyet említsek, mikor térül meg pl. a kötelező biztosításra befizetett összeg?

Link to comment
Megosztás:

15 perce, PorcioNorbi írta:

Múltkor valaki írta, hogy lekérdezte az autója adatait az ügyfélkapus rendszeren keresztül. Ma kiváncsiságból én is megnéztem, és a bejegyzett km-állások alapján tényleg nem sokat futott az autóm az előző tulajnál, így igazat mondott az eladáskor. 

Ami viszont fontosabb, hogy az átiratás dátumakor egy számjegyet elírtak a valós papírokon szereplőhöz képeset, így egy 10e-el több szerepel a rendszerben mint a valós volt. (183e helyett 193e) Jelenleg 187-hez közeledem és júniusban lesz a műszaki. Addig nem hiszem hogy elérem a 193-at :D Jelent ez valami problémát a későbbiekben (eladni nem szándékozom de ha mégis akkor az új vevő lekérné és érdekes lenne számára) Megéri ezzel foglalkozni, meg gondolom nem fogják a két szép szememért javítani, csak kp ellenében.

Én voltam. :D
Sztem ha mutatod a papírokat meg megnézik és ha értelmesek akkor ebbe nem fognak belekötni. Persze ha van előtte bejegyzés. De 10e km sztem nem tétel.

Link to comment
Megosztás:

8 perce, peacetrang írta:

Jól sikerült a mai olajcsere..egy 45-ös torx minusz...a csavar meg se mozdult, a kulcs meg eltört:biggrin:

 

Kihasználtam a viszonylag jó időt:

...
 

Feldobtam a szemöldököt is, hogy hogy állna...vélemények?

...
 

Nekem a tavalyi olajcserém egy olajszűrőház fedél keresztbe repedésével indult :D Két napom volt keríteni egyet mert indultunk nyaralni. A környék összes bontóját bejártam és 1 opelben volt szerencsére! :D (egy alkatrészbolt sem tudott szerezni 4-5 napon belül)

Jól néz ki a szemöldökkel, én holnap teszem fel elvileg ha jó idő lesz, mert a héten itt minden nap esett, az időjárás jelentés ellenére... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

56 perce, outsider írta:

Színre az asszonyok vesznek kocsit... ;)

Így van. :D Amúgy valahogy egyedivé kell tenni és egyből felismered. Ahogy feljebb is látható, van aki szalagot köt az antennára. De valami matrica vagy felni is megteszi szerintem. Tény, szinte mindenhol szembejön egy ilyen autó, de szerintem nincs tökéletesen két egyforma. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Itt egy teszt, a ma kapható Astráról. :)

http://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/hasznaltteszt_opel_astra_classic_ii_1_4_16v_optima_2_2007-16310?lapozo=1

"Az ülések mérete és kényelme is átlagos, a hely sem végtelen. Nem kell elájulni, de ezen az árszinten jó ajánlat. Az itt éppen szürke színű szövetkárpit hajlamos a koszfoltok begyűjtésére" ( na meg a sima esővíz is képes rajta vízfoltokat hagyni)

Hát igen, elég kényes ez a kárpit. Ma is egy folt kitisztításán "dolgoztam". Tudom-tudom..... ülésvédő huzat. Sajnos arra még nem volt keret.

Módosítva : Szemilan
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

21 órája, steve78 írta:

Ezzel a hozzáállással akkor 10.000 km után ne is cseréljünk olajat, úgyis lecseréltünk menet közben, mindig "friss olajjal fut a kocsi". :confused:

Nyilván az állandó rátöltés nem egyenlő az olajcserével.

19 órája, tgabika76 írta:

Szerintem egy autóra nem szabad úgy tekinteni mint megtérülő befektetésre, mert akkor meg sem szabad venni. Hogy csak egyet említsek, mikor térül meg pl. a kötelező biztosításra befizetett összeg?

Nem, persze, meg aztán mindenki azt csinál az autójával amit akar, de nekem hiába mondja a szomszéd Béla hogy neki nem eszik olajat az autója, amikor ő állandóan városban használja, és csak higul a sok rövidtávtól, én meg felmegyek pályára és egyből csökken az olajszint mert amit a városban összeszedett lecsapódás kimegy belőle. Az övé jó, mert nem eszi az enyém car mert eszi én ráköltök 200ezret, és lehet kábé ugyanott van a két autó, csak máshol használják. Ezt amúgy itt olvastam a fórumon. :) De szerintem ez már egy csomószor ki volt tárgyalva, szóval nem szóltam.:lipssealed:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

Nyilván az állandó rátöltés nem egyenlő az olajcserével.

Nem, persze, meg aztán mindenki azt csinál az autójával amit akar, de nekem hiába mondja a szomszéd Béla hogy neki nem eszik olajat az autója, amikor ő állandóan városban használja, és csak higul a sok rövidtávtól, én meg felmegyek pályára és egyből csökken az olajszint mert amit a városban összeszedett lecsapódás kimegy belőle. Az övé jó, mert nem eszi az enyém car mert eszi én ráköltök 200ezret, és lehet kábé ugyanott van a két autó, csak máshol használják. Ezt amúgy itt olvastam a fórumon. :) De szerintem ez már egy csomószor ki volt tárgyalva, szóval nem szóltam.:lipssealed:

Persze, ez is egy jó gondolatsor, csak hát nem ennyire fekete vagy fehér ez a probléma... Pont emiatt nem értem a "rövid távra 0w" filozófiát, még az a viszkozitás is tovább hígul (miközben nem ritka hiba a nem megfelelő olajnyomás és mindez egy túlhígult kenőanyaggal párosítva, hát nem is tudom)... Sőt, én emiatt nézegetem a Motul 6100+ Synergie-t, de most -legutóbb- sem léptem meg... 

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, PorcioNorbi írta:

Ma végre "jó" idő volt (nem esett az eső) :D
Felragaszthattam végre a szemöldököket, így erre is pont került végre :)

Nem akarlak elkeseríteni, de kereshetsz egy vizsgaállomást is ahol majd leműszakiztatják az autót.

Sajnos én is ebben a cipőben árok. Nem egyszerű, kell hozzá ismeretség.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, gezoli írta:

Nem akarlak elkeseríteni, de kereshetsz egy vizsgaállomást is ahol majd leműszakiztatják az autót.

Sajnos én is ebben a cipőben árok. Nem egyszerű, kell hozzá ismeretség.

Tudom, egy matricáért képesek lennének lassan buktatni... szerencsére van szerviz ahol azt mondta ismerős megoldható a dolog, de előrelátó voltam és megvan minden eredeti alkatrészem, lökhárítók, fényszórók így ha kell akkor megy vissza bele :)

Módosítva : PorcioNorbi
Link to comment
Megosztás:

4 órája, gezoli írta:

Nem akarlak elkeseríteni, de kereshetsz egy vizsgaállomást is ahol majd leműszakiztatják az autót.

Sajnos én is ebben a cipőben árok. Nem egyszerű, kell hozzá ismeretség.

Én tegnap voltam műszakin, mégse nyikkantak a szemöldök miatt. Az volt a legnagyobb gondja, hogy van egy kis lyuk a kipufogon. De szó nélkül atengedtek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.