Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Ha öngyulladás van,vagy túl nagy elő-vagy esetleg utógyujtás akkor csöröghet(dugattyúcsapszeg)

Robbanomotor,régen hívták így is az Otto motort,tehát ez a szó is megfelelő rá,mivel a szikrától robban be a benzin-levegő keverék és utána ég el :icon1:

Robbanómotornak a köznyelvben hívják, mert egyébként belsőégésű motor, valamint nem berobban a keverék, hanem begyullad, és meghatározott feltételek mellett elég. Tulajdonképp a robbanás és az égés szinte azonos folyamat, a különbség a lángfront terjedési sebességében van... De ez tényleg csak szőrözés... ;)

Link to comment
Megosztás:

Robbanómotornak a köznyelvben hívják, mert egyébként belsőégésű motor, valamint nem berobban a keverék, hanem begyullad, és meghatározott feltételek mellett elég. Tulajdonképp a robbanás és az égés szinte azonos folyamat, a különbség a lángfront terjedési sebességében van... De ez tényleg csak szőrözés... ;)

Ok,akkor ezt megbeszéltük :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hűtő takargatás témához:

Nekem az egész eleje le van takarva,még a cooler is,kivéve azt az egy pontot,ahol a motor szívja be a friss levegőt a levegőszűrőn keresztül.Van alul motor védő műanyagom is.

Ezek után azt vettem észre,hogy kb ugyanannál a km-nél indul el a mutató,mint amikor nincsen takargatva.

Csak azt nem értem,hogy (Nemesvámosról elindulva külső kőrgyűrűn,és a hídnál lefordulva érek be Veszprémbe,környékbeliek ismerik a terepet) emelkedőn ha "talpalom" akkor frankón melegszik,de ahogy egy pici lejtő jön és éppen csak kevés gázt nyomok,hogy valamennyire haladjon a gép (Híd előtt Almádi kereszteződéstől indulva ),már látni a mutatón,hogy hűl vissza,pedig mint írtam takarva van az egész eleje.

Mire hazaérek belső kőrgyűrű Haszkovó utcába,ami kb 300méter lejtős rész,már 80 fokra visszahűl a víz.

Ja,és fűtés szigorúan közép állásban van.

A múlt héten munkahelyre érve 80-90 fok között volt a mutató (még az üzemi hőfokot sem érte el),megnéztem a hűtőre menő vízcsövet,és még hideg volt.

Tehát a termosztátom jó.

A benzinesek is visszahűlnek így,vagy azok tartják az üzemit ha elérik?

Ui:bocs a hosszú regényért! :)

Azt, miért takarod le?(cooler)--> Teljesítmény vesztés. Amúgy a dízelnek kisebb a hővesztesége, ezért is melegszik lassabban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

opel_w0l0tgf48x2_kilincs.jpg

Első kérdés: Jól gondolom, hogy a képen látható, a kilincs körüli megrepedt műanyagot úgy tudom kicserélni, ha bentről kezdem el megbontani a kárpitot? (A cseredarabot már beszereztem.)

opel_w0l0tgf48x2_tetocsomagtarto_takaro.

Második kérdés: Van valamilyen hivatalos neve ezeknek a tetőn található takaróknak? Kellene belőle 8db, mert a 2db 1998-as autón a képen látható módon (és valamelyik még csúnyábban is) rozsdásodott és nem szép látvány. A 2001-esen nincs nyoma rozsdának, de mintha ezek más anyagból is lennének.

Köszönöm a válaszokat előre is!

Link to comment
Megosztás:

Második kérdés: Van valamilyen hivatalos neve ezeknek a tetőn található takaróknak? Kellene belőle 8db, mert a 2db 1998-as autón a képen látható módon (és valamelyik még csúnyábban is) rozsdásodott és nem szép látvány. A 2001-esen nincs nyoma rozsdának, de mintha ezek más anyagból is lennének.

Rossz hírem van: az EPC nem hozza őket külön cikkszámon, ami azt jelenti hogy csak a komplett tetősínnel együtt vehető meg, oldalanként ~30e Ft-ért. Vagy alternatívaként marad a bontott, ha sikerül úgy leszedni hogy a rögzítőpatentjei (8db) ne törjenek el.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, jól gondolod, két anya fogja belülről, kárpit bontás után hozzáférhető.

Aha, köszönöm, így már tökéletesen értem. Ugyanis a bontotthoz megkaptam az anyákat is, meg a "rudakat" is, amiken az anyák vannak. (Sőt, még a zárszerkezetet is.)

Rossz hírem van: az EPC nem hozza őket külön cikkszámon, ami azt jelenti hogy csak a komplett tetősínnel együtt vehető meg, oldalanként ~30e Ft-ért. Vagy alternatívaként marad a bontott, ha sikerül úgy leszedni hogy a rögzítőpatentjei (8db) ne törjenek el.

Köszi! Ezeket egyébként hogy kell(ene) kiszedni a sínből? Még sohasem szedtem ki, nem szereltem fel tetőcsomagtartót. Az autó kézikönyvében kerestem, de nincs benne. Jó lenne bontott, de szép állapotú is ezekre a 15 éves autókra.

Link to comment
Megosztás:

Aha, köszönöm, így már tökéletesen értem. Ugyanis a bontotthoz megkaptam az anyákat is, meg a "rudakat" is, amiken az anyák vannak. (Sőt, még a zárszerkezetet is.)

Köszi! Ezeket egyébként hogy kell(ene) kiszedni a sínből? Még sohasem szedtem ki, nem szereltem fel tetőcsomagtartót. Az autó kézikönyvében kerestem, de nincs benne. Jó lenne bontott, de szép állapotú is ezekre a 15 éves autókra.

F-es astrán van ilyen, szerintem ugyan ez lehet. Megnézem milyen állapotban van, ha érdekel. Persze nem ártana tudni, hogy lehet értelmesen kiszedni.

Link to comment
Megosztás:

Azt, miért takarod le?(cooler)--> Teljesítmény vesztés. Amúgy a dízelnek kisebb a hővesztesége, ezért is melegszik lassabban.

Szia!

Abból a megfontolásból,hogy így az autó teljes eleje le van takarva,és ott sem tud a menetszél átfújni,hűtve a motort.

Kisebb hőveszteséggel kapcsolatban: céges OFF VWT 4 tranyónk ON (diesel szintén) 3-4 km-en belül üzemmeleg,bátyám OFF Passzátja ON (szintél diesel) is kb annyi km-er megtétele után ugyan nem üzemmeleg,de közel jár hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Ezeket egyébként hogy kell(ene) kiszedni a sínből? Még sohasem szedtem ki, nem szereltem fel tetőcsomagtartót. Az autó kézikönyvében kerestem, de nincs benne. Jó lenne bontott, de szép állapotú is ezekre a 15 éves autókra.

A tetőcsomagtartó felszereléshez nem kell kiszedni, be kell nyomni, és félre lehet csúsztatni a tetősín alá, direkt úgy van kitalálva. Persze ha nem volt használva akkor már lehet be van gyógyulva és nehéz eltolni. Mi éppen most vettünk sógorommal közösen egy gyári tetőcsomagtartót, az enyémen is be voltak már állva a hátsó takarólemezek mikor rápróbáltam, de egy kis kenőanyaggal befújtam és már szalad is be a helyére.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A tetőcsomagtartó felszereléshez nem kell kiszedni, be kell nyomni, és félre lehet csúsztatni a tetősín alá, direkt úgy van kitalálva. Persze ha nem volt használva akkor már lehet be van gyógyulva és nehéz eltolni. Mi éppen most vettünk sógorommal közösen egy gyári tetőcsomagtartót, az enyémen is be voltak már állva a hátsó takarólemezek mikor rápróbáltam, de egy kis kenőanyaggal befújtam és már szalad is be a helyére.

Hát igen, ettől félek én is. Próbáltam már lenyomni és a nyíl irányában eltolni, de közepes erőbehatásra sem mozdultak meg. Valószínűleg egyberozsdásodtak a sínnel. Viszont a sínt macerás-e leszerelni? Valaki tudja a leszerelés módját?

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, ettől félek én is. Próbáltam már lenyomni és a nyíl irányában eltolni, de közepes erőbehatásra sem mozdultak meg. Valószínűleg egyberozsdásodtak a sínnel. Viszont a sínt macerás-e leszerelni? Valaki tudja a leszerelés módját?

Siman le kell pattintani felfele, de ilyen idoben tuti torik a patent.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy G Astrát 2003-as 1.4 16V Z14XE motorral.

Az a problémám hogy minimális gáz nyomásnál szaggat a kocsi, viszont ha taposom akkor megy, kevés üzemanyag esetén pedig ki is hagy egy henger.

Voltam a szerelőhöz azt mondta gyújtósor, kicseréltük de a probléma ugyanúgy fenn áll.

Ha van tippetek a problémámhoz vagy ha már veletek is megtörtént akkor légyszi segítsetek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy G Astrát 2003-as 1.4 16V Z14XE motorral.

Az a problémám hogy minimális gáz nyomásnál szaggat a kocsi, viszont ha taposom akkor megy, kevés üzemanyag esetén pedig ki is hagy egy henger.

Voltam a szerelőhöz azt mondta gyújtósor, kicseréltük de a probléma ugyanúgy fenn áll.

Ha van tippetek a problémámhoz vagy ha már veletek is megtörtént akkor légyszi segítsetek.

És amit beleraktatok, az garantáltan jó volt ?

Link to comment
Megosztás:

A szemem előtt vette ki a szerelő a zacsiból+ elég jó barátom ... bár nem gyári volt az alkatrész

Azért kérdeztem, mert anno nekem is volt trafóhíd problémám, és a leírt tünetek nagyjából stimmeltek.

Tehát, ha rosszat rosszra cserélsz nem változik semmi.

Én akkor egy fórum társtól vettem trafóhidat, persze előbb tesztképpen csak belerakva, majd rögtön jó lett utána az autó.

A rossz trafóhíd még most is megvan:-)

Link to comment
Megosztás:

Azért kérdeztem, mert anno nekem is volt trafóhíd problémám, és a leírt tünetek nagyjából stimmeltek.

Tehát, ha rosszat rosszra cserélsz nem változik semmi.

Én akkor egy fórum társtól vettem trafóhidat, persze előbb tesztképpen csak belerakva, majd rögtön jó lett utána az autó.

A rossz trafóhíd még most is megvan:-)

A legfurább az egészben hogy sárgalámpázik is, de csak akkor ha világit a benzin tehát kevés üzemanyagnál

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Hátha tud valaki közületek megoldást erre a problémára:

Oldalablakra való tapadókorongos napvédő roló tapadókorongjai megkeményedtek, így már nem lehet őket használni. Van valamilyen módszer a puhításukra?

Köszi

Szilikon spray esetleg. Más most nem jut eszembe.

Kérdezek én is egyet: mennyire hanyagolható a tanksapka? Van ott egy kis lemez ami visszahajlik, szóval szerintem valamennyire lezárja, de elég ez igy? Bontóba nem voltak szégyenlősek mikor kérdeztem mennyi a tanksapka

Link to comment
Megosztás:

Bontóba nem voltak szégyenlősek mikor kérdeztem mennyi a tanksapka

El tudnak nagyon szállni az árral, de mondj te is egy összeget érte, aztán ha nem adják, akkor hagyd ott őket, majd másik bontóban lesz. Esetleg említsd meg, hogy megnézed a közeli bontóban, ha van, hátha ott olcsóbb.

Mi történt a régi tanksapkával?

Link to comment
Megosztás:

El tudnak nagyon szállni az árral, de mondj te is egy összeget érte, aztán ha nem adják, akkor hagyd ott őket, majd másik bontóban lesz. Esetleg említsd meg, hogy megnézed a közeli bontóban, ha van, hátha ott olcsóbb.

Mi történt a régi tanksapkával?

Azt én is szeretném tudni :D amúgy munkatársam hivott h van, és mennyi, ő volt k.p. zár modult nézni. Nem akartam rábeszélni az alkudozásra.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.