Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Egy kis segítség kellene nekem. Szeretném a műszarfalban a műszeregységet fordulatszámmérősre cserélni, az lenne a kérdésem, hogy ahhoz, hogy a fordulatszámmérő működjön nekem kell-e pluszban vezetékelnem, vagy gyárilag elég a csatlakozót átdugni az új műszeregységre és minden működik majd. Olvastam hogy a dízeleknél talán a generátor adja a fordulatszám jelet. Az autó egyébként 1994 X17DTL. Mennyire bonyolult a műszerfalból az egységet kiszerelni ?

Link to comment
Megosztás:

Másik kérdésem!

Az elektromosan állítható visszapillantó tükrök mindegyike fűthető is ? Nekem a régebbi nem nyeles kivitelű került az autóra, (utólag), a srác aki a vezetékelést csinálta azt mondta, hogy ez nem fűthető. Viszont a gyári állító kapcsolóján van egy pici kis nyomógomb meg mellette egy visszajelző lámpa, szerintem az kapcsolná a tükörfűtést. Gyárilag a tükörfűtés relézve van ? A bitosíték fedél belső részén ahol az ábrák találhatók, 6 reléhez van magyarázat, mintha az egyik a tükröt jelölné, na pont az hiányzik az enyémből. Mert ha a tükröm fűthető, akkor megy vissza a villamosságis gyerekhez egy kis plusz melóra.

Link to comment
Megosztás:

Másik kérdésem!

Az elektromosan állítható visszapillantó tükrök mindegyike fűthető is ? Nekem a régebbi nem nyeles kivitelű került az autóra, (utólag), a srác aki a vezetékelést csinálta azt mondta, hogy ez nem fűthető. Viszont a gyári állító kapcsolóján van egy pici kis nyomógomb meg mellette egy visszajelző lámpa, szerintem az kapcsolná a tükörfűtést. Gyárilag a tükörfűtés relézve van ? A bitosíték fedél belső részén ahol az ábrák találhatók, 6 reléhez van magyarázat, mintha az egyik a tükröt jelölné, na pont az hiányzik az enyémből. Mert ha a tükröm fűthető, akkor megy vissza a villamosságis gyerekhez egy kis plusz melóra.

Az a pici gomb kapcsolja a tükörfűtést és a led mellette a visszajelzője.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, ismét itt vagyok, némi krakkói utazás után

93-as c20xe astrában alkalmanként eláll a gyújtás. Ha pár percet várok vele, akkor újraindul. Megy egy pár tíz métert, és ismét megáll a motor.

A megállás úgy néz ki, hogy például háromezres fordulatnál bárhogy nyomom a gázt, a kocsi úgy viselkedik, mintha elvett gáznál motorfékeznék. Mikor kinyomom a kuplungot és bizonyos fordulat alá ér, akkor meg lefullad, és kész.

Majd pár perc múlva újraindul, megy pártíz métert, és ismét motorfékezni kezd. Megint várunk egy kicsit, mire hajlandó újraindulni, megy pártíz métert, majd motorfék...

Némi ilyenforma szenvedés után egyik újraindítás után többé nem áll le, hanem elmegy végig, és egy jó pár napig nem jelentkezik újra a hiba.

Amúgy a kocsi jól gyorsul, se sárga lámpa, se rángatás, semmi látható baja nincs, éppcsak néha elfogy belőle a gyújtás. Kinek van tippje?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, ismét itt vagyok, némi krakkói utazás után

93-as c20xe astrában alkalmanként eláll a gyújtás. Ha pár percet várok vele, akkor újraindul. Megy egy pár tíz métert, és ismét megáll a motor.  

A megállás úgy néz ki, hogy például háromezres fordulatnál bárhogy nyomom a gázt, a kocsi úgy viselkedik, mintha elvett gáznál motorfékeznék. Mikor kinyomom a kuplungot és bizonyos fordulat alá ér, akkor meg lefullad, és kész.  

Majd pár perc múlva újraindul, megy pártíz métert, és ismét motorfékezni kezd. Megint várunk egy kicsit, mire hajlandó újraindulni, megy pártíz métert, majd motorfék...

Némi ilyenforma szenvedés után egyik újraindítás után többé nem áll le, hanem elmegy végig, és egy jó pár napig nem jelentkezik újra a hiba.

Amúgy a kocsi jól gyorsul, se sárga lámpa, se rángatás, semmi látható baja nincs, éppcsak néha elfogy belőle a gyújtás. Kinek van tippje?

Köszi

Nálam ez volt a jelenség egy Cordobán 2hete ott a HAL jeladó romlott el...Nemtom a tiedbe van-e ... De koránsem biztos, hogy az csak tippelek ...

Link to comment
Megosztás:

Vanni van...

Bázz IQ :lol: MOst téged kerülget vmi para normális ?! :?

Ezek a legrosszabbak. Ritkán van, aztán semmi.. találd meg igy a hibát. :?

Nekem régen OFF Escorton On volt hasonló. De ott állandóan.

HIdegen beindúlt majd pár sec után leállt. Aztán nem indúlt. Vártunk x ideig.. beindúlt.. aztán re stop.

Végül gyújtásmodúl, hall, elosztó,kábelek cseréje. Okos szervizesek se tudták igazándiból mi volt a kaki..

Mondjuk már akkor jó volt, amikor bevontattam hozzájuk,nézegetik a gyújtásmodúlt, és kérdik tuti ezzel ment? Ök ilyet még nem láttak.. nem létezik h ezt ilyennel csinálták..

Aztán mégis... (svájcban)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Mivel nem kaptam senkitől sem választ úra beírom a kérdésemet, hátha elkerülte a figyelmeteket. Segítsen légyszi aki már csinált hasonlót!Szeretném a műszarfalban a műszeregységet fordulatszámmérősre cserélni, az lenne a kérdésem, hogy ahhoz, hogy a fordulatszámmérő működjön nekem kell-e pluszban vezetékelnem, vagy gyárilag elég a csatlakozót átdugni az új műszeregységre és minden működik majd. Olvastam hogy a dízeleknél talán a generátor adja a fordulatszám jelet. Az autó egyébként 1994-es X17DTL. Mennyire bonyolult a műszerfalból az egységet kiszerelni ?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Szóval.

ECU alapjárati motorra panaszkodik. Mult héten volt szerelőnél, pont az alapjárati mocit bizgerálta.

Mennyire gáz a hiba? Sajnos fordulatszám mérőm nincs, amit hallok, h rosszlány alacsony a fordulat szám. Nem fullad, nem akadozik, csak kevés. Zöld kártya papírján 810 van, tisztítással együtt csináltattam azt is.

Merjek így vele menni, vagy farokfelvágva vigyem vissza?

Izé, mindenképp visszaviszem, csak addig is. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szóval.

ECU alapjárati motorra panaszkodik. Mult héten volt szerelőnél, pont az alapjárati mocit bizgerálta.

Mennyire gáz a hiba? Sajnos fordulatszám mérőm nincs, amit hallok, h rosszlány alacsony a fordulat szám. Nem fullad, nem akadozik, csak kevés. Zöld kártya papírján 810 van, tisztítással együtt csináltattam azt is.

Merjek így vele menni, vagy farokfelvágva vigyem vissza?

Izé, mindenképp visszaviszem, csak addig is. :lol:

Zöld kártya :?: Kijött a CO? Könnyen, vagy nehezen :?: Meg kellett támogatni :?: (zsebbevalóval). Amióta az enyém nem tökéletes, érdekel, hogy tizenév használat után másnál kijön...

Link to comment
Megosztás:

Zöld kártya :?:  Kijött a CO? Könnyen, vagy nehezen  :?:  Meg kellett támogatni  :?: (zsebbevalóval). Amióta az enyém nem tökéletes, érdekel, hogy tizenév használat után másnál kijön...

Bőven jó az autó ilyen értelemben. Csúnya is lenne, ha egy kímélt 145ekm-es motornak ilyen gondjai lennének.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Mivel nem kaptam senkitől sem választ úra beírom a kérdésemet, hátha elkerülte a figyelmeteket. Segítsen légyszi aki már csinált hasonlót!Szeretném a műszarfalban a műszeregységet fordulatszámmérősre cserélni, az lenne a kérdésem, hogy ahhoz, hogy a fordulatszámmérő működjön nekem kell-e pluszban vezetékelnem, vagy gyárilag elég a csatlakozót átdugni az új műszeregységre és minden működik majd. Olvastam hogy a dízeleknél talán a generátor adja a fordulatszám jelet. Az autó egyébként 1994-es X17DTL. Mennyire bonyolult a műszerfalból az egységet kiszerelni ?

Köszi!

Szia!

NEm kell semmit átvezetékelni, mivel gyárilag be van kábelezve. Igen a generátor adja a ford jelet. Bontóban állapottól függően 8-12e -ért kapsz is műszeregységet. Ha visszaolvasol akkor ott részletesen leírtuk már sokan, hogyan is kell ezt cserélni.

Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

A fordszámjel nem evidens hogy be van kábelezve. Sok csatiban hiányzik

a pinje is. Szal először meg kellene nézni hogy be van-e kábelezve a

hosszabbik csati 8-as pinje (általában zöld vezeték), és hogy nem-e fals

vezeték, mert éppen tegnap este találkoztam egy ilyennel.

Aztán figyelni kell, hogy a dízeles autóhoz másfajta a műszeregység.

Leslie!

Alapjárati motor pucolás, ha nem segít, akkor sajna csere.

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati motor pucolás, ha nem segít, akkor sajna csere.

Most pucolták. Hmmm... Nem jó hír. Elötte tökéletes volt, illetve nem volt engine check, igaz, az alapjárat néha hullámzott, illetve hidegen indításkor volt, hogy nem volt ~fél percet.

Mibe fáj egy ilyen szerkezet?

Link to comment
Megosztás:

Szóval azt mondjátok, hogy ha leesik a fordulat oan 7-800-ra, tartja kicsit, aztán visszadobja , tartja 1000-ren, megint leesik, tartja 7-800-on oan 6-8 másodpercig, aztán vissza 1000 és igy maradt, akkor az nagy valószínűséggel alapjárati moci gond, és ráférne egy vakarás?

A kontroll nem jelez elektromos hibát....

Üdv:I_S

Link to comment
Megosztás:

Szóval azt mondjátok, hogy ha leesik a fordulat oan 7-800-ra, tartja kicsit, aztán visszadobja , tartja 1000-ren, megint leesik, tartja 7-800-on oan 6-8 másodpercig, aztán vissza 1000 és igy maradt, akkor az nagy valószínűséggel alapjárati moci gond, és ráférne egy vakarás?

A kontroll nem jelez elektromos hibát....

Üdv:I_S

Lásd, mint fennt. Most pucoltattam, azóta, ha kocsikázás után ott hagyom 1-2 percet ketyegni, akkor engine check van.

Inkább hagytam volna, jó volt koszosan, de működött. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem jelzés nem jön, csak néha lehúzza 700 körülre. Nem torpan vagy fullad, meg semmi, egyenletesen jár ott is, csak gondol egyet, visszateszi 1000-re, és mintha misem történt volna.

Mondjuk ez nem folyamatos nálam, néha előjön pl ma is, de előtte nem volt vagy 1 hónapig, és most is beállt 1000-re. Ja és főleg csak meleg, vagy majdnem meleg motornál csinálja, de ez sem trend, mert volt már indítás után is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.