Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Igen érdekes problémával állok szemben egy hete. Az autóm 1.4 16v x14xe motorkodú g astra. A jelenség minden reggel jön elő csak. Az autó pöc röff indul minden gond nélkül. Majd elindulok és az első lassításkor jön a jelenség. Leáll két henger leesik az alápjárat rángat és nem megy. Majd meghúzatom az autót a hiba eltűnik és minden pöpec. Egész nap semmi tünet megy rendesen nem rakoncátlankodik. Majd következő reggel megint ugyan ez.  Hibakódok. p0352-p0354.  Szerintetek trafósor csere vagy ECU.

Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv. Zoltán

Link to comment
Megosztás:

Nem érdemes vergődni a ragasztással, úgysem lesz olyan mint az eredeti, olcsón lehet fűthető tükörlapot venni! Amúgy műanyag a hátlap, amin a fűtőszálak vannak.

Egy kis segítség a kiszereléshez:
https://www.dropbox.com/s/e6w9suxxx6zc54n/mirror.jpg?dl=0

 

Köszi! Nos, megprobáltam lekaparni a ragasztót, hát lekapírtam, de elment a fűtés, úgyhogy újat vettem. Viszont, nem igazán tudom visszapattintatni! Ugye 3 db gömbcsukló féleség fogja, a közepső, ami fix, az bepattan rendbe. A másik 2, ami állitja a tükröt, abba nem tudom belenyomni, mert mindig visszacsúszik, ha meg teljesen hátul van, akkor már olyan szögbe van, hogy nem megy bele. Tanácsotok van?

Köszi!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Igen érdekes problémával állok szemben egy hete. Az autóm 1.4 16v x14xe motorkodú g astra. A jelenség minden reggel jön elő csak. Az autó pöc röff indul minden gond nélkül. Majd elindulok és az első lassításkor jön a jelenség. Leáll két henger leesik az alápjárat rángat és nem megy. Majd meghúzatom az autót a hiba eltűnik és minden pöpec. Egész nap semmi tünet megy rendesen nem rakoncátlankodik. Majd következő reggel megint ugyan ez.  Hibakódok. p0352-p0354.  Szerintetek trafósor csere vagy ECU.

Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv. Zoltán

Szerintem trafósor.
Szerintem próbálj meg valahonnan kölcsönkérni.

Vagy úgy vásárolj jófogásról, vagy hasonló, hogy odaviszi az eladó és tudd tesztelni hidegen.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Igen érdekes problémával állok szemben egy hete. Az autóm 1.4 16v x14xe motorkodú g astra. A jelenség minden reggel jön elő csak. Az autó pöc röff indul minden gond nélkül. Majd elindulok és az első lassításkor jön a jelenség. Leáll két henger leesik az alápjárat rángat és nem megy. Majd meghúzatom az autót a hiba eltűnik és minden pöpec. Egész nap semmi tünet megy rendesen nem rakoncátlankodik. Majd következő reggel megint ugyan ez.  Hibakódok. p0352-p0354.  Szerintetek trafósor csere vagy ECU.

Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv. Zoltán

gyertyák voltak cserélve?1.körben ezzel kezdeném

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G, eltört az ablakmosó tartályban lévő szintmérő pálca és a nagy része beesett a tartályba.

Pótolnám egy kábelkötegelővel, de nem tudom, hol vannak a beosztások az eredeti pálcán. Megírná valaki, hogy hány milliméterre vannak a sárga kupaktól az 1/1, 3/4, 1/2, 1/4 jelzések és a pálca vége?

Előre is köszönöm.

1/1 11cm,1/2 28,5cm

Link to comment
Megosztás:

Szerintem trafósor.Szerintem próbálj meg valahonnan kölcsönkérni.
Vagy úgy vásárolj jófogásról, vagy hasonló, hogy odaviszi az eladó és tudd tesztelni hidegen.

 

Én is arra tippelek. De több külföldi fórumot olvasgatva ECU meghibásodást írtak. Elsőnek trafócserével kezdem.

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Nos, megprobáltam lekaparni a ragasztót, hát lekapírtam, de elment a fűtés, úgyhogy újat vettem. Viszont, nem igazán tudom visszapattintatni! Ugye 3 db gömbcsukló féleség fogja, a közepső, ami fix, az bepattan rendbe. A másik 2, ami állitja a tükröt, abba nem tudom belenyomni, mert mindig visszacsúszik, ha meg teljesen hátul van, akkor már olyan szögbe van, hogy nem megy bele. Tanácsotok van?
Köszi!!!

Hello,

Mielőtt beraknál mindent a helyére, érdemes jó alaposan lepróbálni a mozgató huzalok/motorok gömbfejeinek a tükörtartó gömbfészekeibe illeszkedését, mert pl. nekem a motoros tükröknél nagyon nehezen akartak bepattani. Ennek megkönnyítésére én egy kicsit kimunkáltam a gömbfészek belsejét (egy jó kis favéső készlettel), így könnyebben bepattant, de nem laza annyira, hogy magától szétcsússzon.

A bepattintáshoz csináltam egy villás célszerszámot egy "S" alakúra hajlított csavarhúzóból, ezzel alá tudok nyúlni a mozgató gömbfejnek és ellentartani miközben rápattintom a tükrlapot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket illetve a tanácsotokat szeretném kérni az alábbi hibával kapcsolatban. Van egy 2001-es Z16-XE motorkódú Astrám 147000km-el amin egy olyan hiba van amit eddig egy szerelő sem tudott orvosolni.

A hiba a következő: Az autó már több mint egy éve azt a jelenséget produkálja hogy országúti tempónál vagy huzamosabb gyorsítás után elkezd rángatni és a kuplung kinyomásakor le is fullad. A leállás után nehezen de el lehet indítani és utána megy tovább mintha mi sem történt volna. Hibakód nem kerül bele a tárlóba. A hétvégén egy Szombathely-Mosonmagyaróvár-Szombathely úton 4-szer állt így meg az autó. Egy éve ki lett tisztítva a fojtószelep ház, ki lett cserélve a benzinszűrő és rá lett rakva számítógépre de semmilyen hibát nem találtunk. A szerelő azt mondta hogy addig kell menni vele amíg végleg meg nem áll vagy a hibakód be nem kerül a tárlóba. Városi használatkor nem jött még elő a hiba.

Ami esetleg infó lehet még hogy nagyon sokat használom városban.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket illetve a tanácsotokat szeretném kérni az alábbi hibával kapcsolatban. Van egy 2001-es Z16-XE motorkódú Astrám 147000km-el amin egy olyan hiba van amit eddig egy szerelő sem tudott orvosolni.

A hiba a következő: Az autó már több mint egy éve azt a jelenséget produkálja hogy országúti tempónál vagy huzamosabb gyorsítás után elkezd rángatni és a kuplung kinyomásakor le is fullad. A leállás után nehezen de el lehet indítani és utána megy tovább mintha mi sem történt volna. Hibakód nem kerül bele a tárlóba. A hétvégén egy Szombathely-Mosonmagyaróvár-Szombathely úton 4-szer állt így meg az autó. Egy éve ki lett tisztítva a fojtószelep ház, ki lett cserélve a benzinszűrő és rá lett rakva számítógépre de semmilyen hibát nem találtunk. A szerelő azt mondta hogy addig kell menni vele amíg végleg meg nem áll vagy a hibakód be nem kerül a tárlóba. Városi használatkor nem jött még elő a hiba.

Ami esetleg infó lehet még hogy nagyon sokat használom városban.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Nehéz erre okosat mondani, így hibakód nélkül. Elég sok hasonló esetet olvastam már itt a fórumon. Én is sokat városozok, van hogy egy egész tank kizárólag arra megy el. Viszont engem ez a rángatás szerencsére elkerült, és talán köszönhető néhány dolognak. Városban negyediknél feljebb soha nem kapcsoltam, csak 60km/h felett, ahol ezt tábla engedélyezte. Szinte mindig OMV Max Motion 95-öt tankoltam. A 100-as drága, szerintem azt nem érdemes, annyival nem jobb. Inkább az utóbbi időben elkezdtem használni a rózsaszín Spurit. Alkalomadtán kiforgattam a motort 4-5 ezres fordulatig.

5 évig volt nálam az Astra, de komolyabb rángatást soha nem produkált, egyszer sem állt le, és kivétel nélkül elsőre indult.

Link to comment
Megosztás:

Nehéz erre okosat mondani, így hibakód nélkül. Elég sok hasonló esetet olvastam már itt a fórumon. Én is sokat városozok, van hogy egy egész tank kizárólag arra megy el. Viszont engem ez a rángatás szerencsére elkerült, és talán köszönhető néhány dolognak. Városban negyediknél feljebb soha nem kapcsoltam, csak 60km/h felett, ahol ezt tábla engedélyezte. Szinte mindig OMV Max Motion 95-öt tankoltam. A 100-as drága, szerintem azt nem érdemes, annyival nem jobb. Inkább az utóbbi időben elkezdtem használni a rózsaszín Spurit. Alkalomadtán kiforgattam a motort 4-5 ezres fordulatig.

5 évig volt nálam az Astra, de komolyabb rángatást soha nem produkált, egyszer sem állt le, és kivétel nélkül elsőre indult.

Én csak a Shell üzemanyagról tudok nyilatkozni (talán ez a 3. autóm amibe csak Shell-nél tankolok): a Fuelsave 95, a Vpower 95 Nitro+ és a Shell V-power racing 100 közt nagy differenciát tapasztalok. Csak az utóbbiban nem csörög be a motor semmilyen terhelésen, az első kettőnél hegymenetben és/vagy bizonyos fordulaton (vagy hirtelen gázadásra amíg össze nem szedi magát) hajlamos a csörgésre. Én havi egy teli tankot autózok el, így a felár az extra benzinért talán nem sok, a tövvi adalékkal sem hiszem hogy lényegesen olcsóbban (ha olcsóbban) kijönnék. Ráadásul egy picit úgy vagyok ezzel az utólagos adagolásos dologgal, mint pl a kenőanyagnál: amit gyárilag bekevernek, azt nem biztos hogy szerencsés további adalékokkal "megbontani". Egyelőre így vagyok ezzel...  

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Innen szivárog a hűtőfolyadékom, szét lehet szedni simán, mi ez a rész?

Lehet hogy csak bilincset kellene felraknom?

szivárgás_11_resize_resize.jpg

Szia, ez a fojtószelep-ház, és a két szélén (ahol jelölöd) van két réz cső, rajta pedig a gumicső. A bilincset kombi fogóval tudod összenyomni, és vele egy időben lehúzni a gumicsövet. Vagy a gumi van elrepedve, vagy a réz hüvely lötyög a házban.

Módosítva : gedikart
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én csak a Shell üzemanyagról tudok nyilatkozni (talán ez a 3. autóm amibe csak Shell-nél tankolok): a Fuelsave 95, a Vpower 95 Nitro+ és a Shell V-power racing 100 közt nagy differenciát tapasztalok. Csak az utóbbiban nem csörög be a motor semmilyen terhelésen, az első kettőnél hegymenetben és/vagy bizonyos fordulaton (vagy hirtelen gázadásra amíg össze nem szedi magát) hajlamos a csörgésre. Én havi egy teli tankot autózok el, így a felár az extra benzinért talán nem sok, a tövvi adalékkal sem hiszem hogy lényegesen olcsóbban (ha olcsóbban) kijönnék. Ráadásul egy picit úgy vagyok ezzel az utólagos adagolásos dologgal, mint pl a kenőanyagnál: amit gyárilag bekevernek, azt nem biztos hogy szerencsés további adalékokkal "megbontani". Egyelőre így vagyok ezzel...  

A csörgést nálad szerintem nem a benzin okozza, a kopogásérzékelő feladata lenne megelőzni ezt. Nincs semmi hibakódod?

A benzin témáról mást gondolok, mivel nagyon nagy mennyiségben fogy, így ha apránként spórolnak ki belőle dolgokat, vagy esetleg higítják, azt igen nehéz észrevenni, viszont hosszú távon elég nagy haszon úgy is az eladónak. Amit meg én belerakok, az biztos benne van. A spuri nekem bevált, nem azért rakom bele hogy anyagilag jobban jöjjek ki, annyival nem fogyaszt kevesebbet, viszont jobb vezetni, érezhetően könnyebben szalad az autó tőle.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

A csörgést nálad szerintem nem a benzin okozza, a kopogásérzékelő feladata lenne megelőzni ezt. Nincs semmi hibakódod?

A benzin témáról mást gondolok, mivel nagyon nagy mennyiségben fogy, így ha apránként spórolnak ki belőle dolgokat, vagy esetleg higítják, azt igen nehéz észrevenni, viszont hosszú távon elég nagy haszon úgy is az eladónak. Amit meg én belerakok, az biztos benne van. A spuri nekem bevált, nem azért rakom bele hogy anyagilag jobban jöjjek ki, annyival nem fogyaszt kevesebbet, viszont jobb vezetni, érezhetően könnyebben szalad az autó tőle.

Nincs semmi amit jelezne (kiolvasót még mindig nem vettem), nem tapasztalok semmi rendellenességet/hibát, hidegen nincs ez a hang. Én a városunk legmagasabb pontján lakom, ide 3-asban jövök felfelé, és a teteje felé amikor 1700 környékére esik a fordulat akkor szokott ez a csörgés egy-egy pillanatra megjelenni (csak leengedett ablaknál hallani, de akkor rendesen), illetve ha már kellően bemelegedett és mondjuk hirtelen gázt adok (gyorsítok) a már jelzett fordulattól 1900-as fordulat közt hajlamos ezt csinálni, nem mindig és nem ua hangosan. Amióta kipróbáltam a 100-as benzint, semmikor nem jön elő ez a hangjelenség. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nehéz erre okosat mondani, így hibakód nélkül. Elég sok hasonló esetet olvastam már itt a fórumon. Én is sokat városozok, van hogy egy egész tank kizárólag arra megy el. Viszont engem ez a rángatás szerencsére elkerült, és talán köszönhető néhány dolognak. Városban negyediknél feljebb soha nem kapcsoltam, csak 60km/h felett, ahol ezt tábla engedélyezte. Szinte mindig OMV Max Motion 95-öt tankoltam. A 100-as drága, szerintem azt nem érdemes, annyival nem jobb. Inkább az utóbbi időben elkezdtem használni a rózsaszín Spurit. Alkalomadtán kiforgattam a motort 4-5 ezres fordulatig.

5 évig volt nálam az Astra, de komolyabb rángatást soha nem produkált, egyszer sem állt le, és kivétel nélkül elsőre indult.

Nálam ez harmadik. 50-nél 2500rpm. Szerintem ez ideális. Van 10km városon kívüli szakasz a melóhelyemre, város vége táblánál már járok kb 6 km-nél, meleg(edő) motorral. Még harmadik rálépek a gázra, 4500-ig pörög (szereti) és akkor váltok fe negyedikbe. Attól feljebb nem is pakolom, mert minek. Ez nálam így rendben van.

Link to comment
Megosztás:

Én is arra tippelek. De több külföldi fórumot olvasgatva ECU meghibásodást írtak. Elsőnek trafócserével kezdem.

Mindenféle csere ELŐTT tegyél

Sziasztok!

Igen érdekes problémával állok szemben egy hete. Az autóm 1.4 16v x14xe motorkodú g astra. A jelenség minden reggel jön elő csak. Az autó pöc röff indul minden gond nélkül. Majd elindulok és az első lassításkor jön a jelenség. Leáll két henger leesik az alápjárat rángat és nem megy. Majd meghúzatom az autót a hiba eltűnik és minden pöpec. Egész nap semmi tünet megy rendesen nem rakoncátlankodik. Majd következő reggel megint ugyan ez.  Hibakódok. p0352-p0354.  Szerintetek trafósor csere vagy ECU.

Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv. Zoltán

Nekem is volt hasonló gyújtás problémám egy 11 éves, 160 ezer km-t futott Z14XE motorral (1.4 benzines). Sokat kínlódtam vele, Hetente, naponta lett 3 hengeres és senki nem tudta megjavítani. Végül egy Opel márkaszervíz munkafelvevőjétől kapott tipp segített: benzinbe kevert égéstér tisztító adalék (Pro Tech Fuel Line Cleaner, piros fém flakon, 375 ml) gyógyította meg 2015 nyarán mindössze 4 ezer forintért! Azóta 5 hónapja hibátlan! Koszolódás miatti szelep ragadás volt az ok. Semmit nem kellett volna kicserélni! Benzintankba kell önteni, utána rátankolni tele (hogy jól összekeveredjen). Majd jól meghajtani a motort magas fordulaton 50-100 km-t. Én az M0-n mentem 3-asban 80-nal 4000-es fordulaton 70 km-t.

Mielőtt bármit cserélgetnél, próbáld meg ezt. Ez a legolcsóbb kísérlet és ártani nem árthat, viszont jó eséllyel megoldja.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.