Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

51 perce, bonat írta:

Ha kevés a motorolaj, akkor azt jelzi valami visszajelző lámpa?
vagy nem jelzi semmi és úgy lehet vele járni, mint a hűtővízzel, mint 3 éve mikor nálam elfolyt, csak a gőzfelhőt láttam a jobb oldalon kicsit....

Szerintem csak az olajnyomás visszajelző gyullad ki, de az már nagy alacsony szintnél.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, bonat írta:

Ha kevés a motorolaj, akkor azt jelzi valami visszajelző lámpa?
vagy nem jelzi semmi és úgy lehet vele járni, mint a hűtővízzel, mint 3 éve mikor nálam elfolyt, csak a gőzfelhőt láttam a jobb oldalon kicsit....

Szerintem úgy lehet vele járni! Nekem sajnos folyamatosan figyelnem kell a szintet, de volt egy periódus hogy elfelejtettem.... A motor hangjára lettem figyelmes, persze elég sok hiányzott. A visszajelzőnek esze ágában sem volt jelezni! Ebből kiindulva nagyon-nagyon kevés van már benne szerintem mikor elkezdene világítani. Talán a BC-vel szerelt autók szintjelzése érzékenyebb...

Link to comment
Megosztás:

13 órája, gabiopel írta:

sziasztok astra g behalt a szakaszos ablaktörlö tud valaki segiten ?? A test megvan csak a 12 addig van meg a szakaszosnál amig a relé behuzva van. Az 1 sebességnél 1(+). és és 2(-) ponton ott a feszültség.A 2 sebesség fokozatnál a 2(-) és 4(+) ponton jön de amint lekapcsolom az ablaktörlöt is megáll a végkapcsolo valamiért nem kap feszt . A relét cseréltem a kapcsolot cseréltem igaz utángyártottat (Csergönél) vettem. A törlömotort is többet kiprobáltunk de ugyanazt produkálja ,szerintem ha test hiba nem mindig ugyanabban az ütemben állna meg .

 

13 órája, gabiopel írta:

 

sziasztok astra g behalt a szakaszos ablaktörlö tud valaki segiten ?? A test megvan csak a 12 addig van meg a szakaszosnál amig a relé behuzva van. Az 1 sebességnél 1(+). és és 2(-) ponton ott a feszültség.A 2 sebesség fokozatnál a 2(-) és 4(+) ponton jön de amint lekapcsolom az ablaktörlöt is megáll a végkapcsolo valamiért nem kap feszt . A relét cseréltem a kapcsolot cseréltem igaz utángyártottat (Csergönél) vettem. A törlömotort is többet kiprobáltunk de ugyanazt produkálja ,szerintem ha test hiba nem mindig ugyanabban az ütemben állna meg . a test (-)megvan csak a 12 addig van meg a szakaszosnál amig a relé behuzva van. Az 1 sebességnél 1(+). és és 2(-) ponton ott a feszültség.A 2 sebesség fokozatnál a 2(-) és 4(+) ponton jön de amint lekapcsolom az ablaktörlöt is megáll a végkapcsolo valamiért nem kap feszt .

Módosítva : gabiopel
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Teljesen tanácstalan vagyok már, kérem aki tud segítsen! A hiba: ABS visszajelző világít. A hibakód: C0045-04 (Bal hátsó kerékérzékelő szakadt, pin: 8-9 KÉP ) Az ABS kockáról a csatit lehúztam, mindegyik kerékszenzort kimértem (3db ~1500Ohm, 1db ~1000Ohm) és le is húztam a csatikat egyesével hogy biztosra menjek nem egy korrodált csatlakozó ellenállása téveszt meg. Mind a négynél ahogy lehúztam el is tűnt rögtön az ellenállás -> következtetés= a tekercsek nem szakadtak. Viszont jön akkor a kérdés hogy de akkor mi a gond? Létezik az hogy az ABS kockában a vezérlővel történt valami? A lábtér bal oldalán az X1 csatlakozóban elfüstölt egy láb, lehet az csinált valami rövidzárat? De ha jól tudom az ABS szenzorok kábelei azon pont nem mennek keresztül. (egyébként a 29-es láb füstölt el az x1-ben:  29 Gray 0.35 Multi timer Pin 14 ) Tehát a kérdés, mit tudnék még tenni? kipróbálni?

Ha egy kicsit össze akarsz zavarodni akkor olvass tovább, ez a része már engem is végképp megkavart:

Van egy kis ODB olvasóm és azzal nézegettem a különböző hibakódokat hogy melyik kerékre mit reagál. A legnagyobb vicc az egészben hogy ha bármelyik keréknek is húztam le a kábelét, soha nem azt adta hibának (tehát lehúztam bal hátsót erre kiírta a jobb elsőt hogy áramkör szakadt stb...) Itt jön az hogy a 4 kerék közül mindegyikre dob valami más hibát kivéve a jobb elsőre, azzal bármit csinálok nincs hibakód, lehet a szkenner lenne rossz és a bal hátsó helyett a jobb első szenzor a kuka? (annak ellenére hogy bal hátsót ír ki). Továbbá ha szándékosan lehúzom mondjuk valamelyik kerék kábelét, akkor a bal hátsó hiba státusza hirtelen zöldre vált (törölhető állapot mert közben rendbe jött) és tudom is törölni a hibát, de amint visszadugom újra előjön. KÉP Igen ez így nekem is zavaros.....

Köszönök bármilyen segítséget!

Link to comment
Megosztás:

16 perce, Tomdee írta:

Sziasztok!

Teljesen tanácstalan vagyok már, kérem aki tud segítsen! A hiba: ABS visszajelző világít. A hibakód: C0045-04 (Bal hátsó kerékérzékelő szakadt, pin: 8-9 KÉP ) Az ABS kockáról a csatit lehúztam, mindegyik kerékszenzort kimértem (3db ~1500Ohm, 1db ~1000Ohm) és le is húztam a csatikat egyesével hogy biztosra menjek nem egy korrodált csatlakozó ellenállása téveszt meg. Mind a négynél ahogy lehúztam el is tűnt rögtön az ellenállás -> következtetés= a tekercsek nem szakadtak. Viszont jön akkor a kérdés hogy de akkor mi a gond? Létezik az hogy az ABS kockában a vezérlővel történt valami? A lábtér bal oldalán az X1 csatlakozóban elfüstölt egy láb, lehet az csinált valami rövidzárat? De ha jól tudom az ABS szenzorok kábelei azon pont nem mennek keresztül. (egyébként a 29-es láb füstölt el az x1-ben:  29 Gray 0.35 Multi timer Pin 14 ) Tehát a kérdés, mit tudnék még tenni? kipróbálni?

Nézd meg ezt a képet. Ezen az X1 csati lábkiosztásának egy részét látod. Itt benne van a két hátsó kerék!!!

idcch6s3b8xkskk0w97a.jpg

Link to comment
Megosztás:

19 perce, gezoli írta:

Nézd meg ezt a képet. Ezen az X1 csati lábkiosztásának egy részét látod. Itt benne van a két hátsó kerék!!!

idcch6s3b8xkskk0w97a.jpg

Nekem eddig csak ez a leírás volt meg: X1 Ebben nem volt benne így, ezek szerint rosszul tudtam. Ahogy néztem viszont a 36-37 és 49-50 csati viszonylag távol van az elfüstölt lábtól persze ez így nem jelent semmit önmagában. Talán ha szerencsém lenne akkor a kerékjeladó test és a timer lába között lehetett egy rövidzár és eléghetett a jeladó testelése az ABS kockában(ez alátámasztaná hogy miért nem érzékeli a jeladót annak ellenére hogy az jó) , így ha adok egy külső testet a jeladó megfelelő lábára akkor jónak kellene lennie. Rosszabbik esetben az jelfeldolgozó szál kapott egy finom 12V-os rövidzárat, ebben az esetben gondolom ABS kocka csere.... Más ötletem nincs, nem tudom mit tudnék még kipróbálni. (viszont ha lehúzom a bal hátsó kereket azt érzékeli azáltal hogy dob róla egy random hibát, így mégis csak jónak kéne lennie a testelésnek) 

 

Link to comment
Megosztás:

végre ma el tudtam menni a már említett hosszbordás szíj feszítő görgőjéért a Cromaxba....
csakhogy.....nem gyárit adtak nekem hanem BSG-t
kérdeztem is, hogy én gyárit rendeltem....erre a válasz az volt, hogy benézték a raktárban,  jelenleg nincs gyári, hétfőre lehet tudnak szerezni...
hát elhoztam a BSG-t (azt mondta jó tapasztalatuk van a BSG-vel, sok Fordba és Opelbe szerelték és még szerelik is, semmi bajom nem lesz vele)

kérdésem az lenne, hogy érdemes vissza cserélnem szerintetek hétfőn gyárira, vagy jó lesz a BSG is?

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

 

g astrám X14Xe hangja kicsit morcos lett mintha morogna gázadáskor. Ez mitől lehet de nem mindig ilyen vagy csak nem tünik fel de ma visszafelé jövet eléggé morgott másként nem tudom leirni a hangját.A másik ami nagyon idegesit a légszürőház berezonálása alacsony fordulton való padlózásnál(legalábbis úgy gondolom h az lehet). Már mindenhol tettem rá bilincset egyenlőre nem jöttem rá hol érhet bele elég nagy hely van körülötte.

 

Ui: Lehet a morgás attól van  h rosszul áll a levegőcső?Multkor rosszul állt akkor is ilyen mormogos hangja volt azért is raktam rá bilncset mindenhova XD csak nehéz elhinni h igy is elmozdult. Ránézésre jól áll és szilárdan fognak a bilincsek lehet a berezonálás miatt szétjön?

Módosítva : Jaszo
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 13. at 14:18, outsider írta:

 

Vízpumpának nem sok köze van szerintem a hosszbordás szíjhoz...

 

Láncos motornál valóban így van. De szíjasnál a vezérműszíj hajtja, és kellemetlen ha esetleg megszorul...

Nemtom mi az előírás rá, de szokták cserélni vezérléssel együtt...

Én Febi és Swag között vacilláltam, végül Swag lett (6k Huf).
Árban egy volt a Febivel.
Kb 1-2 hónapja van benne, teszi a dolgát.
A gyári Wahler, azt szokták még ajánlani, az 11k Huf..
Én megkockáztattam az olcsóbbat.

Itt nézz szét: www.alkatreszek.hu
Itt  a Febi is olcsóbb...

Köszönöm a tippet! :)

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Olyan problémával szembesültem ma, mikor jöttem haza kb 7 kmes úton, hogy egyszer csak a műszerfalon az akksivisszajelző lámpa elkezdett villogni, aztán egy kis idő múlva meg világítani ( fényszóró be volt kapcsolva) más egyéb rendellenességet nem vettem észre. Miután hazaértem rámértem multiméterrel az akksira és meglepően tapasztalom hogy 12,2-12,3 V körül van az akksiba a feszültség járó motornál, aminél elvileg ilyenkor 14,3-14,4 Volt körülinek kell lennie mivel a generátornak tölteni kellene.

Ezután leállítottam az autót és utána megint elindítottam akkor mérve a feszültségeket és azt tapasztaltam hogy 13,6-13,8 Volt körül volt az akksin a feszültség és fogyasztót ráadva rohamosan csökkent és olyan 12 Volt körülire állt be és elkezdett világítani az akksi visszajelző is. Ha nem adok rá terhelést akkor lassabban csökken a feszültség, de akkor is csökken...

 

Kiszedtük a generátort, ránézésre semmi gondja nincs, kicsit megtisztogattuk a szénkefét , ki lett fújva levegővel, visszaraktuk ugyanolyan tapasztalatok vannak mint feljebb...

Generátoron van feszültségszabályozó, azzal lehet probléma? vagy generátorral?  vegyek először feszültségszabályozót , ne egyből generátort, vagy mi tévő legyek? Mindenképp bontott generátort kell hogy vegyek mivel az olcsóbb jóval, mert újan sok pénzbe kerülne...

Várom ötleteket, esetleg olyan helyeket ahol olcsóbban tudnám akár bontottan is beszerezni az alkatrészeket, Győr Moson Sopron és környékbeli megyékből...

Köszönöm előre is segítségeteket.

Link to comment
Megosztás:

11 perce, Erik1986 írta:

Sziasztok!!

Olyan problémával szembesültem ma, mikor jöttem haza kb 7 kmes úton, hogy egyszer csak a műszerfalon az akksivisszajelző lámpa elkezdett villogni, aztán egy kis idő múlva meg világítani ( fényszóró be volt kapcsolva) más egyéb rendellenességet nem vettem észre. Miután hazaértem rámértem multiméterrel az akksira és meglepően tapasztalom hogy 12,2-12,3 V körül van az akksiba a feszültség járó motornál, aminél elvileg ilyenkor 14,3-14,4 Volt körülinek kell lennie mivel a generátornak tölteni kellene.

Ezután leállítottam az autót és utána megint elindítottam akkor mérve a feszültségeket és azt tapasztaltam hogy 13,6-13,8 Volt körül volt az akksin a feszültség és fogyasztót ráadva rohamosan csökkent és olyan 12 Volt körülire állt be és elkezdett világítani az akksi visszajelző is. Ha nem adok rá terhelést akkor lassabban csökken a feszültség, de akkor is csökken...

 

Kiszedtük a generátort, ránézésre semmi gondja nincs, kicsit megtisztogattuk a szénkefét , ki lett fújva levegővel, visszaraktuk ugyanolyan tapasztalatok vannak mint feljebb...

Generátoron van feszültségszabályozó, azzal lehet probléma? vagy generátorral?  vegyek először feszültségszabályozót , ne egyből generátort, vagy mi tévő legyek? Mindenképp bontott generátort kell hogy vegyek mivel az olcsóbb jóval, mert újan sok pénzbe kerülne...

Várom ötleteket, esetleg olyan helyeket ahol olcsóbban tudnám akár bontottan is beszerezni az alkatrészeket, Győr Moson Sopron és környékbeli megyékből...

Köszönöm előre is segítségeteket.

Nekem is volt ilyen, de akkor a szervóm sem működött!

Akkor nekem a generátor volt a ludas!

35000 volt felújított úgy hogy le kellett adnom a régit!

De olyan mintha új lenne! 

 

Link to comment
Megosztás:

9 perce, Erik1986 írta:

Azt kifelejtettem, hogy a szervo az néha működik, néha nem, de inkább mikor alacsony a feszültség szint az akksiba akkor nem megy....

 

Bontóba érdemes venni generátort szerinted? Vagy felújítatni érdemes????

Akkor az generátor lesz!

sztem felújítottat vegyél!

minden frankó új benne és még garanciát is kaptam rá 

326626154image_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezt kaptam bele a régi helyett

korrekt sztem

Módosítva : padarmisi
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, padarmisi írta:

Akkor az generátor lesz!

sztem felújítottat vegyél!

minden frankó új benne és még garanciát is kaptam rá 

326626154image_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezt kaptam bele a régi helyett

korrekt sztem

Köszi szépen a gyors segítségedet és szerintem is korrekt volt és elég jól néz ki a generátor.... helyileg hol vásároltad? Vagy hol lehet ilyen felújítottat vásárolni Győr-Moson-Sopron megye és környező megyéiben esetleg?

Link to comment
Megosztás:

37 perce, Erik1986 írta:

Köszi szépen a gyors segítségedet és szerintem is korrekt volt és elég jól néz ki a generátor.... helyileg hol vásároltad? Vagy hol lehet ilyen felújítottat vásárolni Győr-Moson-Sopron megye és környező megyéiben esetleg?

Nekem szerelőm intézett mindent, de google-ba beírtam és rengeteg találat van országszerte

ez is az

http://www.bestgenerator.hu

kérj több árajánlatot

általában ingyen postázzák vissza es ami fontos, hogy garancia is van

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megpróbáltam átbogarászni a témákat, de szerencsére nagyon aktívak vagytok így elég soká tartani átnézni, hogy valaki érdeklődött e ilyen témában.
Teljes műszaki analfabéta vagyok!
2005 G Astra 1.4 twinport boldog tulaja vagyok :P Soha bajom nem volt vele, most viszont a jobb első kerék környékén folyik el (gondolom én) a hűtőfolyadékom.
Nem nagy a folyás, és ha van ilyen nem is folyamatos ahogy tapasztaltam...a klímával hozom én kapcsolatba a dolgot.
Ahogy ez a gond jelentkezett észrevettem, hogy ha gyújtást adok egy furcsa hang kezdődik (egyszer mélyebb egyszer magasabb de folyamatos) és nem is marad abba folyamatos ha jár a motor ha nem.A műszerfalból jön a hang.A fűtés,hűtés amúgy megy, a klíma működik....
Van valami tipp?
Megy a szervizbe mindenképpen csak munkámhoz használom az autót és nem tudom mennyire nagyon kéne sietnem vele.
Lesz e ebből a kellemetlen hibából esetleg nagyobb gondom ha pár hetet várok még vele.
Köszi

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Jit írta:

Sziasztok!

Megpróbáltam átbogarászni a témákat, de szerencsére nagyon aktívak vagytok így elég soká tartani átnézni, hogy valaki érdeklődött e ilyen témában.
Teljes műszaki analfabéta vagyok!
2005 G Astra 1.4 twinport boldog tulaja vagyok :P Soha bajom nem volt vele, most viszont a jobb első kerék környékén folyik el (gondolom én) a hűtőfolyadékom.
Nem nagy a folyás, és ha van ilyen nem is folyamatos ahogy tapasztaltam...a klímával hozom én kapcsolatba a dolgot.
Ahogy ez a gond jelentkezett észrevettem, hogy ha gyújtást adok egy furcsa hang kezdődik (egyszer mélyebb egyszer magasabb de folyamatos) és nem is marad abba folyamatos ha jár a motor ha nem.A műszerfalból jön a hang.A fűtés,hűtés amúgy megy, a klíma működik....
Van valami tipp?
Megy a szervizbe mindenképpen csak munkámhoz használom az autót és nem tudom mennyire nagyon kéne sietnem vele.
Lesz e ebből a kellemetlen hibából esetleg nagyobb gondom ha pár hetet várok még vele.
Köszi

Nekem ugyan Z16XE motoros az autóm, de pár tippem lenne: vízpumpa környékén nincs folyásnyom? Ill. a termosztátnál? A műszerfalból jövő hang a belső keringtető rendszer meghibásodása lehet, folyamatosan pörög a motor tengelye (gyújtáson; elforog a műanyag házban) és ezt hallod. Lehet barkácsolni is házilag, sokan javították is ill. cserélni kompletten. 

https://cromax.hu/opel/astra_g_1998-2009_/futorendszer/futesrendszer_alkatreszei/futomotor_haz_alkatreszei/?limitstart=0

 

 

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

"Ahogy ez a gond jelentkezett észrevettem, hogy ha gyújtást adok egy furcsa hang kezdődik (egyszer mélyebb egyszer magasabb de folyamatos) és nem is marad abba folyamatos ha jár a motor ha nem.A műszerfalból jön a hang.A fűtés,hűtés amúgy megy, a klíma működik....
Van valami tipp? "

Ez valóban a belső keringtető hibája. Eltört... egy műanyag alaktrész... típushiba. Az enyémben tavaly kellett cserélni. Ugyanez a hibajelenség. Márkaszervízben rutinmunka. Ha felhívod őket telefonban mondanak is egy árat rá. Én 1 hét alatt cseréltettem, nehogy a motor is megadja magát és drágább legyen a buli. De már nem emlékszem, hogy kompletten cserélték vagy sem... 

Módosítva : bluemirage
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Ne kérdezzétek miért de szükségem lenne egy kis segítségre.

Lefujatattam a motorháztetőmet egy horpadás miatt de a szakik nem tudták rendesen visszarakni a helyére, ferdén ál.

 

Kérdésem lenne, hogy hogyan tudnám beállítani én magam?

Van valami tippetek, tanácsotok, módszeretek erre a problémára?

Válaszokat előre is köszi!

;-)

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 18. at 20:01, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

 

Ne kérdezzétek miért de szükségem lenne egy kis segítségre.

Lefujatattam a motorháztetőmet egy horpadás miatt de a szakik nem tudták rendesen visszarakni a helyére, ferdén ál.

 

Kérdésem lenne, hogy hogyan tudnám beállítani én magam?

Van valami tippetek, tanácsotok, módszeretek erre a problémára?

Válaszokat előre is köszi!

;-)

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról ,

még él a link  ott benne van minden. ezt válaszd" Letöltés böngészőn keresztül " 

:icon13:
 
     
Link to comment
Megosztás:

15 órája, Erik1986 írta:

Sziasztok.Olyan kérdésem lenne hogy az autónak  a generàtorànak mennyivel kell töltenie jàró motornàl illetve terhelésnèl(vilàgítàs és egyéb fogyasztók) hasznàlatakor?

Az akksit gondolom nem engedi túltölteni? Vagy hogy működik a generâtor ?

14V minimum. Nem engedi mert a töltő rendszerben vagy egy feszszabályzó.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 18. at 11:57, Jit írta:


2005 G Astra 1.4 twinport boldog tulaja vagyok :P Soha bajom nem volt vele, most viszont a jobb első kerék környékén folyik el (gondolom én) a hűtőfolyadékom.
Nem nagy a folyás, és ha van ilyen nem is folyamatos ahogy tapasztaltam...a klímával hozom én kapcsolatba a dolgot.
 

Csak akkor folyik ha előtte ment a klíma? Mert ha igen akkor az csak a kondenzvíz lesz szerintem.

Módosítva : Tomdee
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.