adorjant Elküldve Július6, 2016 Megoszt Elküldve Július6, 2016 On 2016.07.04. at 10:51, adorjant írta: Hali! Z16XE alapjárata 100-200at ingadozik,üzemmeleg állapotban. Azt gondoltam,a fojtószelep lesz a ludas,kitisztítottam,de ugyanolyan. Próbaképpen kicseréltem egy bontottra,azzal is hajszálra az a jelenség. Hibakód,egyéb rendellenesség nincs, jól megy,jól fogyaszt,stb. Merre érdemes elindulni a hibakereséssel,mi befolyásolja az alapjáratot ennél a motornál? Légtömegmérő? Vagy esetleg veztengely jeladó? Köszi! Na már annyit romlott a helyzet,hogy néha annyira leesik a fordulat,400-500 körül,hogy le is áll. Keresgettem a témában, azt látom leginkább,hogy fals levegő okozhatja,szóval úgy érzem jó móka lesz megtalálni a hiba okozóját Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz111 Elküldve Július6, 2016 Megoszt Elküldve Július6, 2016 Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, hátha valakinél volt már ilyen probléma, és megoldódott. 2004-es Astra G, Z12XE motorkód, néha menet közben, van hogy hidegindításnál mintha 1-2 hidrotőke csattogását hallanám, legalábbis szerintem az. A probléma az, hogy nem tudom semmihez sem kötni, se hideg motor, se meleg motor, hosszabb út, rövid út, menet közben megszólal, és pár km után el is hallgat. Volt már, hogy megszólal leállítom, újraindításkor szól még, és pár km után ismét szép hangja lesz. Csinálhat-e ilyet hidrotőke? A motorban 170000 km van, kb 30000 km-t mentem vezérmű lánc, és feszítő csere óta. 5W-40 Totál Quartz 9000 olaj van benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
barics Elküldve Július6, 2016 Megoszt Elküldve Július6, 2016 (edited) 33 minutes ago, gabesz111 said: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, hátha valakinél volt már ilyen probléma, és megoldódott. 2004-es Astra G, Z12XE motorkód, néha menet közben, van hogy hidegindításnál mintha 1-2 hidrotőke csattogását hallanám, legalábbis szerintem az. A probléma az, hogy nem tudom semmihez sem kötni, se hideg motor, se meleg motor, hosszabb út, rövid út, menet közben megszólal, és pár km után el is hallgat. Volt már, hogy megszólal leállítom, újraindításkor szól még, és pár km után ismét szép hangja lesz. Csinálhat-e ilyet hidrotőke? A motorban 170000 km van, kb 30000 km-t mentem vezérmű lánc, és feszítő csere óta. 5W-40 Totál Quartz 9000 olaj van benne. Hi, Nekem is csinálta ezt és pont ugyanezzel a Total olajjal, azóta ENEOS 5W-40 van benne és soha semmi tőke hang. Módosítva Július6, 2016 : barics Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz111 Elküldve Július6, 2016 Megoszt Elküldve Július6, 2016 2 órával ezelőtt, laktanyák mondta: Szia, Nekem is csinálta ezt és pont ugyanezzel a Total olajjal, azóta ENEOS 5W-40 van benne és soha semmi tőke hang. Köszönöm, egy olajcserét megér, ha ettől meggyógyul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Július6, 2016 Megoszt Elküldve Július6, 2016 On 2016. 07. 04. at 7:26, outsider írta: Ma reggel nem indult az autóm... Akksi, mivel meg se nyikkant semmi, még a központi zár se. Tegnap még mentem vele egy rövidebb távot, így gyakorlatilag 1 éjszaka alatt merült le. Az akksi szerintem még garanciális 1,5 éves Banner Powerbull 44Ah. A riasztóm se volt bekapcsolva, mivel az is rosszalkodott mostanában, indokolatlanul beriasztott. Bár most így újragondolva lehet, hogy az alacsony feszültséget jelezte?! Kikapcsolt riasztó gondolom nem fogyaszt (annyit)... Este felnyomom töltőre, de 3 hét múlva Balaton, 2 hét múlva szintén egy nagyobb út, jó lenne úgy elindulni, hogy vissza is tudok jönni... Mit nézzek meg?? Mitől tud merülni? Kesztyűtartó világítás, csomagtér világítás, belső világítás. Ezeket megnézem, ha lesz töltött akksi a kocsiban. Mi lehet még? Most volt vezérlés csere, el lehetett ott valamit rontani elektromos szempontból? A generátor körül... Bár gondolom, ha járó motornál van 14V, akkor nem onnan van a gond... Ha a riasztónak kihúzom a tápcsatlakozóját, akkor azt is ki tudom zárni. Annak egyébként papírok szerint pár mA a felvétele, persze gondolom, ha jól működik... 6,68V-ig le volt merülve az akksi mire hazaértem... 2 napig töltöttem mire feltöltött rendesen 1 éjszaka alatt feltöltött valameddig, visszatettem a kocsiba... + 1 éjszaka keleltt, mire a töltő is azt mondta, hogy fullon van... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atala Elküldve Július6, 2016 Megoszt Elküldve Július6, 2016 (edited) 6 órája, outsider írta: 6,68V-ig le volt merülve az akksi mire hazaértem... 2 napig töltöttem mire feltöltött rendesen 1 éjszaka alatt feltöltött valameddig, visszatettem a kocsiba... + 1 éjszaka keleltt, mire a töltő is azt mondta, hogy fullon van... Annak pedig azért illik éccaka alatt feltölteni ha csak nem jó a töltőd :D.. Riasztót nem javaslom a lehúzását ha be van kötve az indító körbe (nehogy az legyen, hogy nem tudod beindítani mert megszakítva maradt egy indító pont, pl ac pumpa). Mostani akkukra nagyon az megy h elég gázok. Én is újonnan vettem egyet és 1 év után alíg bírta indítani a kocsit (Lada2109). Módosítva Július6, 2016 : Atala Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Július6, 2016 Megoszt Elküldve Július6, 2016 4 perce, Atala írta: Annak pedig azért illik éccaka alatt feltölteni ha csak nem jó a töltőd :D.. Riasztót nem javaslom a lehúzását ha be van kötve az indító körbe (nehogy az legyen, hogy nem tudod beindítani mert megszakítva maradt egy indító pont, pl ac pumpa). Mostani akkukra nagyon az megy h elég gázok. Én is újonnan vettem egyet és 1 év után alíg bírta indítani a kocsit (Lada2109). Én úgy tudom hogy egy normál akku (45-60Ah) és egy normál töltőnek azért kell 24h mire feltölti teljesen. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atala Elküldve Július6, 2016 Megoszt Elküldve Július6, 2016 1 perc, kobraCode írta: Én úgy tudom hogy egy normál akku (45-60Ah) és egy normál töltőnek azért kell 24h mire feltölti teljesen. :S , Én 8 óránál többet soha nem töltöttem. Pedig volt egy mély merülés pár éve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Július6, 2016 Megoszt Elküldve Július6, 2016 17 perce, Atala írta: :S , Én 8 óránál többet soha nem töltöttem. Pedig volt egy mély merülés pár éve. 24h-ra nyugodtan fel lehet rakni. Vagy ha ennyi idő után visszateszed a kocsiba akkor hajtani kell hogy a kocsi töltse vissza rendesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Július6, 2016 Megoszt Elküldve Július6, 2016 23 órája, SCsongor írta: Köszi Van valami ötleted, hogy mit vizsgáljak meg a gépen? A leírás szerint vezérlő csere kell ???! Ez elég hihetetlen nekem és szarul hangzik :-( Ötleten nincs.Hülyeséget meg nem akarok írni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zolika77 Elküldve Július7, 2016 Megoszt Elküldve Július7, 2016 21 órája, barics írta: Hi, Nekem is csinálta ezt és pont ugyanezzel a Total olajjal, azóta ENEOS 5W-40 van benne és soha semmi tőke hang. Melyik Eneos van benne? Hyper vagy sustina?! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július8, 2016 Megoszt Elküldve Július8, 2016 Üdv! Az lenne a kérdésem a cartársakhoz, hogy ha egy X20DTL G Astrán tolatólámpa kapcsolót szeretnék cserélni, tartanom kell attól, hogy kifolyik némi váltóolaj, amikor kitekerem a helyéről, vagy nem fog kifolyni? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
SCsongor Elküldve Július8, 2016 Megoszt Elküldve Július8, 2016 On 2016. 07. 06. at 21:55, kobraCode írta: Én úgy tudom hogy egy normál akku (45-60Ah) és egy normál töltőnek azért kell 24h mire feltölti teljesen. A töltőtől függ. Általában rá van írva, hogy pl: 4A -el tölt, akkor 1 óra alatt 4Ah-t tölt az akksiba -> tehát a 45Ah akku teljes feltöltése lenne 45Ah / 4A = 11 óra ( ha üres lenne ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
trassher Elküldve Július8, 2016 Megoszt Elküldve Július8, 2016 On 2016. 07. 07. at 8:47, Zolika77 írta: Melyik Eneos van benne? Hyper vagy sustina?! Én hyper-t használok és tényleg nagyon jó. Előtte aral volt benne, reggel volt kelepelés szépen. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Július8, 2016 Megoszt Elküldve Július8, 2016 On 2016. 07. 06. at 21:50, Atala írta: Annak pedig azért illik éccaka alatt feltölteni ha csak nem jó a töltőd :D.. Riasztót nem javaslom a lehúzását ha be van kötve az indító körbe (nehogy az legyen, hogy nem tudod beindítani mert megszakítva maradt egy indító pont, pl ac pumpa). Mostani akkukra nagyon az megy h elég gázok. Én is újonnan vettem egyet és 1 év után alíg bírta indítani a kocsit (Lada2109). On 2016. 07. 06. at 21:55, kobraCode írta: Én úgy tudom hogy egy normál akku (45-60Ah) és egy normál töltőnek azért kell 24h mire feltölti teljesen. Lidl-ös töltőm van, nincs 1 éves. "Intelligens" vezérlése van 3,8A-al tölti... Máskor (igaz nem a tökig lemerült, hanem a simán kocsiból kivett) az akksit 1 óra alatt feltöltötte, de egy éjzsakára rajta szoktam hagyni, mert miután fullra töltötte, még fenttartó/karbantartó töltést végez rajta. Ezek szerint jó a generátorom, mert nem szokta sokáig tölteni. A tökig lemerült akksi nyilván más tészta. 10V alatti feszültségnél már üresnek tekinthető egy 12V-os akksi a fáma szerint... a 6V attól messzi van. De igazság szerint ez rendesen 2 éjszakát töltötte, tehát nem csak rajtahagytam. Első alkalommal 13,34V-nál vettem le a töltőről, még nem volt fullon. Másodjára már fullra töltötte, de csak reggelre, hiába néztem rá 2-3 óra múlva, még töltött. De reggelre már zölden világított... Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Július8, 2016 Megoszt Elküldve Július8, 2016 6 órája, SCsongor írta: A töltőtől függ. Általában rá van írva, hogy pl: 4A -el tölt, akkor 1 óra alatt 4Ah-t tölt az akksiba -> tehát a 45Ah akku teljes feltöltése lenne 45Ah / 4A = 11 óra ( ha üres lenne ) Igen. Azt írták valahol, hogy 10%-ával érdemes max tölteni. Tehát a 44Ah akksit max 4,4 A-al.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atala Elküldve Július8, 2016 Megoszt Elküldve Július8, 2016 7 órája, outsider írta: Lidl-ös töltőm van, nincs 1 éves. "Intelligens" vezérlése van 3,8A-al tölti... Máskor (igaz nem a tökig lemerült, hanem a simán kocsiból kivett) az akksit 1 óra alatt feltöltötte, de egy éjzsakára rajta szoktam hagyni, mert miután fullra töltötte, még fenttartó/karbantartó töltést végez rajta. Ezek szerint jó a generátorom, mert nem szokta sokáig tölteni. A tökig lemerült akksi nyilván más tészta. 10V alatti feszültségnél már üresnek tekinthető egy 12V-os akksi a fáma szerint... a 6V attól messzi van. De igazság szerint ez rendesen 2 éjszakát töltötte, tehát nem csak rajtahagytam. Első alkalommal 13,34V-nál vettem le a töltőről, még nem volt fullon. Másodjára már fullra töltötte, de csak reggelre, hiába néztem rá 2-3 óra múlva, még töltött. De reggelre már zölden világított... Ismim vett Lidliset, másnap vitte is vissza. 3,8V alatti akkut nem tölti fel. :D, Vittem neki valami ruszki töltőt, (liter páleszért kaptam én is :D ) Azzal egyből feltolta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
padarmisi Elküldve Július8, 2016 Megoszt Elküldve Július8, 2016 HELP! Nincs véletlenül valakinek valami leírása, hogy lehet az első ülés elől felbontani a szőnyeget, ki kell-e venni az üléseket ill. Azt hogyan kell kiszednem! Most volt fűtőradiátor cserém, előtte sza.rá ázott ott elöl minden szőmyeg! ki akarom takarítógépezni és kiszárítani köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Július9, 2016 Megoszt Elküldve Július9, 2016 7 órája, padarmisi írta: HELP! Nincs véletlenül valakinek valami leírása, hogy lehet az első ülés elől felbontani a szőnyeget, ki kell-e venni az üléseket ill. Azt hogyan kell kiszednem! Most volt fűtőradiátor cserém, előtte sza.rá ázott ott elöl minden szőmyeg! ki akarom takarítógépezni és kiszárítani köszi Ki kell venni. Előre tolod az ülést és a sín végén van két torx. Elől a sín vége kampós kialakítású, onnan csak ki kell akasztani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Július9, 2016 Megoszt Elküldve Július9, 2016 16 órája, gezoli írta: Ki kell venni. Előre tolod az ülést és a sín végén van két torx. Elől a sín vége kampós kialakítású, onnan csak ki kell akasztani. Előtte azért az akkusarut szedd le, nehogy az övfeszítő elrobbanjon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Július10, 2016 Megoszt Elküldve Július10, 2016 (edited) Valaki lát itt valami kopogásra hajlamos alkatrészt? Rossz úton kopogást hallok, de nem tudom eldönteni, hogy hátulról, vagy elölről. Én az első stabilizátor rúd gömbfejeit nézem kicsit betegesnek, bal oldalon a felsőt, jobb oldalt pedig az alsót. Videó és képek: https://1drv.ms/f/s!AhHWgHvPmgX6_TOl1_hVoC7Kippu Illetve sérült a vízhűtő alja. Itt elkezdhet majd szivárogni? (nem mostani sérülés) Módosítva Július10, 2016 : KMilán Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kölyök Elküldve Július11, 2016 Megoszt Elküldve Július11, 2016 Sziasztok! Van egy fura problemam a valtoval vagy kuplungommal. (F23, X20XER OPC) Amikor berakom 1-be, es lassan engedem fel a kuplungot hallhatoan es erezhetoen ut egy nagyot feluton. Barmennyire lassan engedem ezt csinalja kb 3 - 4 szer majd utana ha gyorsan engedem fel akkor is csondbe van es nem ut. Ha ezek utan behuzom R-be, es engedem fel megint ut egy nagyot, majd 3 4 alkalom utan az is csondbe marad, de ha utana 1 -be rakom folytatodik a korforgas. Tobbi sebesseg nemacsond es nem ut. Ha autok mellett megyek el es valtok pl 1-bol 2-be , majd engedem a kuplungot, akkor olyan hangja van mintha becsorogne a motor (ez lehetetlen, 1000% hogy nem a motor csorog). Multkor tolattam fel egy emelkedon es kifejezetten kuplungszerkezet erolkodo hangja volt, pedig nem kinoztam. 174K km, gyari kuplung. Elofordulhat hogy mar rendetlenkedik valami? Bugas hang sosincs, minden fokozatot szepen siman vesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Július11, 2016 Megoszt Elküldve Július11, 2016 28 perce, Kölyök írta: Sziasztok! Van egy fura problemam a valtoval vagy kuplungommal. (F23, X20XER OPC) Amikor berakom 1-be, es lassan engedem fel a kuplungot hallhatoan es erezhetoen ut egy nagyot feluton. Barmennyire lassan engedem ezt csinalja kb 3 - 4 szer majd utana ha gyorsan engedem fel akkor is csondbe van es nem ut. Ha ezek utan behuzom R-be, es engedem fel megint ut egy nagyot, majd 3 4 alkalom utan az is csondbe marad, de ha utana 1 -be rakom folytatodik a korforgas. Tobbi sebesseg nemacsond es nem ut. Ha autok mellett megyek el es valtok pl 1-bol 2-be , majd engedem a kuplungot, akkor olyan hangja van mintha becsorogne a motor (ez lehetetlen, 1000% hogy nem a motor csorog). Multkor tolattam fel egy emelkedon es kifejezetten kuplungszerkezet erolkodo hangja volt, pedig nem kinoztam. 174K km, gyari kuplung. Elofordulhat hogy mar rendetlenkedik valami? Bugas hang sosincs, minden fokozatot szepen siman vesz. Amikor a céges Focus-nál csattant valami váltáskor, akkor kinyomócsapágyat mondtak (és cserélték a teljes kuplungszerkezetet), utána tényleg csendben tette a dolgát. A becsörgés szerintem nem ettől van, próbáld ki hogy engeded a fordulatot leesni mondjuk 1600-ig majd adj neki hitetlen egy kicsit nagyobb gázt mintha kigyorsítani szeretnél. ez a fajta jelenség (csörgés nagyon sok fórumtagnál megvan, de az ok nem igazán ismert). Halkan megjegyzem, munkatárs sport Swift-je 60k km-nél gázfröccsre szintén becsörög. Neki azt mondták, hogy a városi használat miatti lerakódások az oka. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs. Zoltán Elküldve Július11, 2016 Megoszt Elküldve Július11, 2016 1-esbe, fogáspontnál ütni ugyan nem üt, de kattan nálam is. Ha gázzal szépen kombinálok, akkor többnyire nem ad hangot. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kölyök Elküldve Július11, 2016 Megoszt Elküldve Július11, 2016 2 órája, Janó32 írta: Amikor a céges Focus-nál csattant valami váltáskor, akkor kinyomócsapágyat mondtak (és cserélték a teljes kuplungszerkezetet), utána tényleg csendben tette a dolgát. A becsörgés szerintem nem ettől van, próbáld ki hogy engeded a fordulatot leesni mondjuk 1600-ig majd adj neki hitetlen egy kicsit nagyobb gázt mintha kigyorsítani szeretnél. ez a fajta jelenség (csörgés nagyon sok fórumtagnál megvan, de az ok nem igazán ismert). Halkan megjegyzem, munkatárs sport Swift-je 60k km-nél gázfröccsre szintén becsörög. Neki azt mondták, hogy a városi használat miatti lerakódások az oka. Nem a motor csorog. 100as benzinre van irva a stage 1 program, es az is van benne. Soha nem csorog be a motor. Meg 100 fokos viznel sem csorog be nagy gazadasra. Azthittem a kinyomo mindig hanggal jelzi ha problemaja van, azert nem is gondoltam volna ra, de vegulis logikus lenne hogy annak van baja, mert megcsuszni nem csuszik meg 1 órával ezelőtt, Cs. Zoltán írta: 1-esbe, fogáspontnál ütni ugyan nem üt, de kattan nálam is. Ha gázzal szépen kombinálok, akkor többnyire nem ad hangot. Ha a gazzal jol jatszok akkor nekem sem ut, sehogyse, es nem is ad ki hangot. Viszont igy nem lehet elindulni egy lampanal, mert tenyleg jatekos hogy ezt elerjem Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts