Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Köszi a válaszokat a váltóval és a többivel kapcsolatban. Ha minden igaz, akkor szombaton délután lesz egy F17W355-ös váltóm az 1.8as motorra :)

Motorolajban ki milyen félét használ, kinek mik a tapasztalatai? Márka annyi nem érdekes, mert van 2-3 márkám amihez elsősorban ragaszkodom. 5W-30, 5W-40 vagy 10W-40? 260e Km van a motorban és nem tudom mennyit eszik belőle. (X18XE1) Az 1.6os-ban 10W-40 volt, eléggé csendes volt azokhoz képest amiket az elmúlt hónapokban hallottam.

Váltó, hisz ilyen is kell: Gyárilag Sae 75W-85 API GL4-et ajánl. 

Mannol: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__Kenőanyagok__Hajtóműolaj__75W-85+GL-4+1liter?cikkkod=FWD+GETRIEBEOEL+++1L+*PR

Raveno: http://www.olajmarket.hu/motorolajok/ravenol-mtf-1-sae-75w85-1l

Ezeket találtam. 

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

27 perce, gergely2319 írta:

Köszi a válaszokat a váltóval és a többivel kapcsolatban. Ha minden igaz, akkor szombaton délután lesz egy F17W355-ös váltóm az 1.8as motorra :)

Motorolajban ki milyen félét használ, kinek mik a tapasztalatai? Márka annyi nem érdekes, mert van 2-3 márkám amihez elsősorban ragaszkodom. 5W-30, 5W-40 vagy 10W-40? 260e Km van a motorban és nem tudom mennyit eszik belőle. (X18XE1) Az 1.6os-ban 10W-40 volt, eléggé csendes volt azokhoz képest amiket az elmúlt hónapokban hallottam...

Lehet már késő, de itt meg tudod nézni milyen váltóval szerelték az adott motort: http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html

A W355-tel lehet kicsit erőtlen lesz kis fordulaton, de cserébe tényleg nem forog sokat. Nem biztos, hogy ez előny egy 16V-s motornál.

Olajra ezt ajánlották, mikor gyártották, ma már biztos dexos2-t teljesítőt fognak mondani: http://workshop-manuals.com/vauxhall/vectra-b/j__engine_and_engine_aggregates/dohc_petrol_engine/oil_circulating/specifications/technical_data_oil_circuit_(x16xel_y16xe_z16xe_x18xe1_z18xe_z18xel)/

Váltóba szerintem a GM hajtóműolaj teljesen jó.

Link to comment
Megosztás:

Sokat bongesztem amit linkeltel, mire ra szantam magam erre a valtora, de!

Fater Nissanja ami 1.5os 100nal kb 2300at forog.  +/-100, nem emlekszem. Ha az elbirja, akkor az 1.8as moci is birni fogja. Szerintem gyarilag szar hogy ezek 3000et fordulnak 100nal. Jelenleg F17c374 van fent, ami tropa.

Masik de! Ugyan ez a valto van az 1.6on is. 4ev amikor a TDI-m volt 20eves, olyan olajat kapott a valtoja ami elo volt irva (csak olajcsere volt) hihetetlen mennyit jelent!

Lassan fog osszeallni, de szeretnem majd ideosszeirni Nektek, hogy mibe van egy nemet papiros forgalomba helyezes amirol semmit nem tudunk :)

Link to comment
Megosztás:

13 perce, gergely2319 írta:

Sokat bongesztem amit linkeltel, mire ra szantam magam erre a valtora, de!

Fater Nissanja ami 1.5os 100nal kb 2300at forog.  +/-100, nem emlekszem. Ha az elbirja, akkor az 1.8as moci is birni fogja. Szerintem gyarilag szar hogy ezek 3000et fordulnak 100nal. Jelenleg F17c374 van fent, ami tropa.

Masik de! Ugyan ez a valto van az 1.6on is. 4ev amikor a TDI-m volt 20eves, olyan olajat kapott a valtoja ami elo volt irva (csak olajcsere volt) hihetetlen mennyit jelent!

Lassan fog osszeallni, de szeretnem majd ideosszeirni Nektek, hogy mibe van egy nemet papiros forgalomba helyezes amirol semmit nem tudunk :)

Váltó áttételre van itt egy tábla, még a kadettklub-ról van, ha gondolod töltsd le. Gumi méretet is át lehet írni.

https://www.google.hu/#q=valto.xls

Nem lesz gond a w355 váltóval sem, de ha megnézed a C-s és a W-s közti különbséget, ott elég sok van.

Azért írtam, hogy már mindegy, de egy w374-es váltóval egész jó. Reméljük, hogy a w355 is jó lesz még.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 10. 06. at 23:14, Tiu írta:

Váltó áttételre van itt egy tábla, még a kadettklub-ról van, ha gondolod töltsd le. Gumi méretet is át lehet írni.

https://www.google.hu/#q=valto.xls

Nem lesz gond a w355 váltóval sem, de ha megnézed a C-s és a W-s közti különbséget, ott elég sok van.

Azért írtam, hogy már mindegy, de egy w374-es váltóval egész jó. Reméljük, hogy a w355 is jó lesz még.

F17W355

Tegnap kipróbáltam és leszedtük, mert haza hoztam :) Mivel a balos féltengely nem volt öregebb egy évnél (gy.dátumja: 09 15) így az olaj is gyönyörű volt benne :D :D Külön öröm ez számomra, mert sokkal jobb állapotra utal. Az autóban 175e Km volt. Vagyis ha gyári olaj volt benne elötte kb. 160nál cserélhették. Ami még jónak mondható.

Most anyagbeszerzésen van a sor és lenne egy ismétlődő kérdésem: Ki milyen olajat használ az autójában 1.6. - 1.8 benzinben. Gyár 5W-30, 5W-40et ír. De én 10W-40et használtam. Még valaki?
Váltó olajból a Mannol-t fogom megvenni. Szimpatikusabb a neve ;)

Link to comment
Megosztás:

59 perce, gergely2319 írta:

F17W355

Tegnap kipróbáltam és leszedtük, mert haza hoztam :) Mivel a balos féltengely nem volt öregebb egy évnél (gy.dátumja: 09 15) így az olaj is gyönyörű volt benne :D :D Külön öröm ez számomra, mert sokkal jobb állapotra utal. Az autóban 175e Km volt. Vagyis ha gyári olaj volt benne elötte kb. 160nál cserélhették. Ami még jónak mondható.

Most anyagbeszerzésen van a sor és lenne egy ismétlődő kérdésem: Ki milyen olajat használ az autójában 1.6. - 1.8 benzinben. Gyár 5W-30, 5W-40et ír. De én 10W-40et használtam. Még valaki?
Váltó olajból a Mannol-t fogom megvenni. Szimpatikusabb a neve ;)

Őszintén? Ne Mannol-t és ne 10w40-et... A Mannol jó pl autóápolási termékekben és kiegészítőkben, de a kenőanyagait nem erőltetném. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, gergely2319 írta:

F17W355

Tegnap kipróbáltam és leszedtük, mert haza hoztam :) Mivel a balos féltengely nem volt öregebb egy évnél (gy.dátumja: 09 15) így az olaj is gyönyörű volt benne :D :D Külön öröm ez számomra, mert sokkal jobb állapotra utal. Az autóban 175e Km volt. Vagyis ha gyári olaj volt benne elötte kb. 160nál cserélhették. Ami még jónak mondható.

Most anyagbeszerzésen van a sor és lenne egy ismétlődő kérdésem: Ki milyen olajat használ az autójában 1.6. - 1.8 benzinben. Gyár 5W-30, 5W-40et ír. De én 10W-40et használtam. Még valaki?
Váltó olajból a Mannol-t fogom megvenni. Szimpatikusabb a neve ;)

http://olajbazis.hu/termekoldal/hu/valto_olaj_75w_80?cikkkod=1940182

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 09. 21. at 19:13, Janó32 írta:

Azt vettem észre tegnap délután és ma is, hogy indítás után x ideig remeg a kocsi (váltókar is remeg). Reggeli indításkor ezt nem tapasztaltam, leteszem a cégnél és hazainduláskor az indításkor. Visszajelző semmi nem jelez, hibakód kiolvasót mondjuk nem dugtam rá. Kb fél perc után abbahagyja... Vajon ez mi lehet? Előző autómnál volt h gyújtáshiba miatt néha nem ment az egyik dugattyú, ez nem annyira durva remegés, nem erőtlen, jön-megy hibátlanul. 

Még egy észrevétel: ha nap közben megyek vele (ergo nem hűl át teljesen a motor), akkor nem remeg. De egyre inkább gyanús, hogy a nagyjából 15-20 másodpercig tartó remegés oka az lehet, hogy ha hidegen indítom, akkor az alapjárat 1000 fordulat környéke (jelentősen semmiképen nem több, max 1100), lehet emiatt remeg amíg össze nem szedi magát. Esetleg tipp arra, hogy miért ilyen alacsony a hidegindításkori alapjárat? Fojtószelep, gyújtáshiba (pl gyújtógyertya), valami hőmérséklet jeladó esetleg? 

Link to comment
Megosztás:

27 perce, Kölyök írta:

Az előző oldalakon hosszasan taglaltam a vergődésemet a p0340 hibakóddal. Úgy néz ki sikerült a problémát megoldani. Kop Kop Kop.

Vadonatúj GM akku bekerült, és azóta nincs baj... Őrület.

Nagyon szép a verda, gratula!

Egy dolgot szeretnék megkérdezni. A hátsó sárvédő íven, a küszöbhöz közel mi a neve annak a kavicsfelverődés elenni kis műanyagnak és hogy hol lehet olyat esetleg kapni?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Just now, Probert írta:

Nagyon szép a verda, gratula!

Egy dolgot szeretnék megkérdezni. A hátsó sárvédő íven, a küszöbhöz közel mi a neve annak a kavicsfelverődés elenni kis műanyagnak és hogy hol lehet olyat esetleg kapni?

Szia! Sokan Blendének hívják, én csak "kavicsfelverődésvédőnek". Ebayen talán van másolt, de nemtudom mennyire illeszkedik. Amikor turbós opc-t vagy kombit bontanak, akkor szokott lenni eladó 1 pár, 50e körül. Az opc küszöb és a hátsó ív találkozásánál van egy óriási hézag, azt is eltakarja egyébként. Ha valaki tud németül az talán talál ebayen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Kölyök írta:

Szia! Sokan Blendének hívják, én csak "kavicsfelverődésvédőnek". Ebayen talán van másolt, de nemtudom mennyire illeszkedik. Amikor turbós opc-t vagy kombit bontanak, akkor szokott lenni eladó 1 pár, 50e körül. Az opc küszöb és a hátsó ív találkozásánál van egy óriási hézag, azt is eltakarja egyébként. Ha valaki tud németül az talán talál ebayen.

Köszönöm a gyors választ! Nem gondoltam, hogy ennyire drága a kis műanyag.

Link to comment
Megosztás:

Üdv kezd a hideg idő beköszönteni és már 3. éve küzdök a pára ellen most már nagyon bosszantó:angry:
Először is nem fogy a vizem,klímát nem használok mert gyanús, hogy kilyukadt a hűtő...Klíma filtert cseréltem még múlt évben, de egy hete néztem és puskapor száraz sőt kis is pucoltam mindent kiporszívóztam + ki is fújtam levegővel.Végül belső keringetést nem használok.
Fórumot olvasgatva látom soknak van gondja a keringető rendszerrel, beragad eltörik stb stb és ez az egyik oka a párásodásnak.Kérdésem az lenne honnan tudom hogy be van e ragadva?Semmilyen motor hangot nem hallok de még akkor sem ha bekapcsolom a keringetést.Szerintem  az előző tulaj valami barbár volt és sikerült neki szétbarmolnia mindent. így kell egyáltalán hogy kinézzen ez az egész?és  itt mi szokott eltörni?P9180009.JPG
Az enyém mintha hiányos lenne.Holnap felteszek egy képet az enyémről

Módosítva : matrix19
Link to comment
Megosztás:

9 órája, matrix19 írta:

Üdv kezd a hideg idő beköszönteni és már 3. éve küzdök a pára ellen most már nagyon bosszantó:angry:
Először is nem fogy a vizem,klímát nem használok mert gyanús, hogy kilyukadt a hűtő...Klíma filtert cseréltem még múlt évben, de egy hete néztem és puskapor száraz sőt kis is pucoltam mindent kiporszívóztam + ki is fújtam levegővel.Végül belső keringetést nem használok.
Fórumot olvasgatva látom soknak van gondja a keringető rendszerrel, beragad eltörik stb stb és ez az egyik oka a párásodásnak.Kérdésem az lenne honnan tudom hogy be van e ragadva?Semmilyen motor hangot nem hallok de még akkor sem ha bekapcsolom a keringetést.Szerintem  az előző tulaj valami barbár volt és sikerült neki szétbarmolnia mindent. így kell egyáltalán hogy kinézzen ez az egész?és  itt mi szokott eltörni?P9180009.JPG
Az enyém mintha hiányos lenne.Holnap felteszek egy képet az enyémről

megnéztem az enyém és így néz ki:
https://postimg.cc/image/t6hvspp1j/
bal oldalán vagy egy motor ami egy műanyag rudat mozgatna gondolom ez lesz a belső keringető mechanizmus.kapcsolgattam csavargattam mindent de ez meg sem mozdul.Ki lehet magát a motort szedni?vagy ki kell az egész ventilátort, ha igen akkor hol kezdjek hozzá?

Link to comment
Megosztás:

@matrix19 Most akkor melyik a te fűtésrendszered a két kép közül? Csak mert az két különböző rendszer! Az elsőn egy Delphi rendszerű fűtőmotor és belső levegő keringetés látható, ennek van az a típushibája hogy a lapát műanyag tengelyvége eltörik. A második linken (a felettem levő hozzászólásban) aminek ilyen félgömb alakú teteje van, az egy Behr rendszer, és abban nem szokott semmi sem eltörni.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, tgabika76 írta:

@matrix19 Most akkor melyik a te fűtésrendszered a két kép közül? Csak mert az két különböző rendszer! Az elsőn egy Delphi rendszerű fűtőmotor és belső levegő keringetés látható, ennek van az a típushibája hogy a lapát műanyag tengelyvége eltörik. A második linken (a felettem levő hozzászólásban) aminek ilyen félgömb alakú teteje van, az egy Behr rendszer, és abban nem szokott semmi sem eltörni.

Köszönöm a segítséged.Az alsó.Tehát nekem Behr rendszer van.Próbálgattam kapcsolni a belső keringetést de épp hogy megmozdul a motor valószínű csatlakozó hiba lesz,de hogy rendesen átnézzem ki kell szednem ezt a kis vacak motort.Látom 3 csavar fogja csak nem latom milyen.Torex lesz?ha igen akkor ki bírom csavarozni anélkül hogy az egészet rendszert ki kellene szednem de ha nem akkor...ki az egész ventilátorral.Ott hol kezdjek hozzá?
Amúgy ha nincs bekapcsolva a keringetés milyen állapotba kell h álljon az a gömb?lecsukott v felnyitott?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.