Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

8 órája, Gonczgabi írta:

 

Gyengeségei
Vezérmű (szíjas) cseréje időszerű volna
Olajcsere időszerű volna
Hátsó (dob) fékek cseréje időszerű volna
Toronycsapágyak cserére szorulnak
Kipufogó flexicső harisnya szakad, cserére szorul
 
 
1es fokozatot olykor nehezen veszi (váltó kulissza kopott)
Klíma nem működik (gyerek miatt 3éve nem használjuk, gáz elszökött  )
Check engine ON (EGR hibás, ledugózva, ki kell programozni ECU ból)
 
Első lökhárító több helyen sérült, cserére szorul 
Ködlámpák tartófülei sérültek, (nem mozognak)
Kormány bőrözése megsemmisült
Jobb hátsó ajtón enyhe horpadás
Bal külső tükör nem fűt
Jobb fényszoró magasságállítása nem működik
Középkonzol kijelzője nem működik

Dőltre raktam amit úgyis szemet szúr a vevőnek és használt autó vásárláskor ezek nagy része azért cserélendő..olaj, vezérlést, folyadékok, fékekre illik ránézni stb..
Szerintem amit félkövérrel szedtem csak segítené az eladást és viszonylag kis pénzért még orvosolható. Pl. a középkonzolban lehet, hogy elég izzókat cserélni, ami úgy fél órás munka és 100ft-os tétel. 
Sőt, lökhárítót is kapsz már 10-ért bontottan kis szerencsével a tiéddel azonos színkódút. Persze a másik véglet, hogy így hagysz mindent, hiszen "hülyeség" lenne rá költeni már 1ft-ot is, DE!

ami engem a legjobban zavarna a vásárláskor az az, hogy nem megy a klíma és hogy kiégeti a szemem a check engine. Így biztos nem venném meg, ha én lennék a potenciális vevő jelölt :-) bár azt hozzá kell tenni, hogy ennyi pénzért nyilván nem várhat az ember hibátlan autót :)

Link to comment
Megosztás:

7 órája, L.Fazakas írta:

Nem akarok hülyeségeket írni, de mi ebben az annyira különleges? Olyan, mintha recés alátéttel lenne egybeöntve a csavarfej. Lehetne nézni - tényleg Opel-bontóban, ámde mi van akkor, ha símán csak egy M10-es van betéve a helyére - a fej alatt egy rugós alátéttel megspékelve. Hiszen stratégiailag csupán a féknyerget lenne hivatott megtartani. Ott meg aztán - szerintem tök mindegy! Régen sem voltak ilyen "spéci"  - meg a mindenféle hülye alakú és fejű - csavarok, és mégis elment vele a kocsi.

Sokszor csakis azért vannak az ilyen dolgok kitalálva, hogy nagyon speciális szerszám kelljen hozzá, így ne lehessen utcán, sufniban - csak a szakszervízében - javítani és javíttatni. Egy átlagos autót-szerető és autót-szerelő ember nem szerez be mindenféle hülye csavarokhoz mindenféle hülye profilú és alakú csavarhúzót vagy dugókulcsot ...

Ismét egy hozzáértést sugárzó hozzászólás! :confused: Már vártam, hogy jó lesz oda a Trabanté.

Hallottál már a kötőelemek szilárdsági tényezőjéről?

Azért nem mindegy, hogy egy 8.8-as netán 10.9 csavar helyére beraksz egy 5.6-osat.

Konkrétan erre a csavarra akartam a menetmetszőt ráhajtani, mert az előző tulaj "megrágatta" a menetet. Mondanom sem kell, hogy szikrázott rajta.

Képzeld, én beszereztem az ilyen hülye profilú kulcsokat.

Értem! Akkor én átlagon felüli vagyok! :-)

Módosítva : gezoli
  • Like 5
Link to comment
Megosztás:

11 órája, L.Fazakas írta:

Nem akarok hülyeségeket írni, de mi ebben az annyira különleges? Olyan, mintha recés alátéttel lenne egybeöntve a csavarfej. Lehetne nézni - tényleg Opel-bontóban, ámde mi van akkor, ha símán csak egy M10-es van betéve a helyére - a fej alatt egy rugós alátéttel megspékelve. Hiszen stratégiailag csupán a féknyerget lenne hivatott megtartani. Ott meg aztán - szerintem tök mindegy! Régen sem voltak ilyen "spéci"  - meg a mindenféle hülye alakú és fejű - csavarok, és mégis elment vele a kocsi.

Sokszor csakis azért vannak az ilyen dolgok kitalálva, hogy nagyon speciális szerszám kelljen hozzá, így ne lehessen utcán, sufniban - csak a szakszervízében - javítani és javíttatni. Egy átlagos autót-szerető és autót-szerelő ember nem szerez be mindenféle hülye csavarokhoz mindenféle hülye profilú és alakú csavarhúzót vagy dugókulcsot ...

Ááááááááhhhh, már vártam én is :)

Már pedig én utánamegyek a csavarnak, hogy torx vagy hatlapfejű nem érdekel, de a szilárdsági tényezőt bizony illő figyelembe venni.... és bizony nyomatékkulccsal fogom meghúzni és teszek rá csavarrögzítőt is ;) 

 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, gezoli írta:

Már vártam, hogy jó lesz oda a Trabanté.

Hallottál már a kötőelemek szilárdsági tényezőjéről? Azért nem mindegy, hogy egy 8.8-as netán 10.9 csavar helyére beraksz egy 5.6-osat.

Háát - én valaha komplett műszaki gépészetet és gyártástechnológiát tanultam, meg hozzá a mindenféle műszaki rajz értelmezéseket és szabványokat - is! Aztán - voltam elég sokáig "botcsinálta" autószerelő. A legvégére meg -.egy vegyi gyárban a gépészeti részlegen dolgoztam - csupa gépészmérnök között. Szó ami szó - nálam a csavar az egy szabvány. Hogy miből van, és mire képes - az meg persze egy megint másik dolog!

Voltak nekem sokáig Skodáim, amelyek mind köztudottan farmotorosak .... voltak! És persze - két-három évente simán "megettek" egy kipufogó dobot!  Naná, hiszen általában szardiniás doboz-anyagból voltak gyártva! A rögzítő csavarjai pedig - minden csere idejére jó alaposan berohadva! Aztán én  - elég zseniálisan kitaláltam - teszek oda helyette réz csavarokat, azok nem igazán rozsdásodnak. Öröm is volt velük - és általuk utána a csere! Később már magát a kipufogót is savállóból csináltam meg!

SOHA TÖBBÉ nem kellett cserélni! És akkor - most egy szó sem esett a Trabantról? - Nem baj?

Link to comment
Megosztás:

31 perce, L.Fazakas írta:

Háát - én valaha komplett műszaki gépészetet és gyártástechnológiát tanultam, meg hozzá a mindenféle műszaki rajz értelmezéseket és szabványokat - is! Aztán - voltam elég sokáig "botcsinálta" autószerelő. A legvégére meg -.egy vegyi gyárban a gépészeti részlegen dolgoztam - csupa gépészmérnök között. Szó ami szó - nálam a csavar az egy szabvány. Hogy miből van, és mire képes - az meg persze egy megint másik dolog!

Voltak nekem sokáig Skodáim, amelyek mind köztudottan farmotorosak .... voltak! És persze - két-három évente simán "megettek" egy kipufogó dobot!  Naná, hiszen általában szardiniás doboz-anyagból voltak gyártva! A rögzítő csavarjai pedig - minden csere idejére jó alaposan berohadva! Aztán én  - elég zseniálisan kitaláltam - teszek oda helyette réz csavarokat, azok nem igazán rozsdásodnak. Öröm is volt velük - és általuk utána a csere! Később már magát a kipufogót is savállóból csináltam meg!

SOHA TÖBBÉ nem kellett cserélni! És akkor - most egy szó sem esett a Trabantról? - Nem baj?

Gratulálok!

Link to comment
Megosztás:

1 óra, L.Fazakas írta:

Háát - én valaha komplett műszaki gépészetet és gyártástechnológiát tanultam, meg hozzá a mindenféle műszaki rajz értelmezéseket és szabványokat - is! Aztán - voltam elég sokáig "botcsinálta" autószerelő. A legvégére meg -.egy vegyi gyárban a gépészeti részlegen dolgoztam - csupa gépészmérnök között. Szó ami szó - nálam a csavar az egy szabvány. Hogy miből van, és mire képes - az meg persze egy megint másik dolog!

Voltak nekem sokáig Skodáim, amelyek mind köztudottan farmotorosak .... voltak! És persze - két-három évente simán "megettek" egy kipufogó dobot!  Naná, hiszen általában szardiniás doboz-anyagból voltak gyártva! A rögzítő csavarjai pedig - minden csere idejére jó alaposan berohadva! Aztán én  - elég zseniálisan kitaláltam - teszek oda helyette réz csavarokat, azok nem igazán rozsdásodnak. Öröm is volt velük - és általuk utána a csere! Később már magát a kipufogót is savállóból csináltam meg!

SOHA TÖBBÉ nem kellett cserélni! És akkor - most egy szó sem esett a Trabantról? - Nem baj?

Mindíg a hátsó dob szokott elfogyni hamarabb, mert az van a legtávolabb a motortól, és abból szárad ki a legkésőbb ( vagy soha ) a kondenzvíz. Segíthet ha alsó ponton van egy furat, csak ott meg csúnyán szokott buborogni. Mondjuk ez orrmotoros opelnál van skodánál passz. Na és azt tudod hogyan kell átállítani a trabantot nyári üzemről télire? 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Mindíg a hátsó dob szokott elfogyni hamarabb, mert az van a legtávolabb a motortól, és abból szárad ki a legkésőbb ( vagy soha ) a kondenzvíz. Segíthet ha alsó ponton van egy furat, csak ott meg csúnyán szokott buborogni. Mondjuk ez orrmotoros opelnál van skodánál passz. Na és azt tudod hogyan kell átállítani a trabantot nyári üzemről télire? 

Fűtésre gondolsz? :D

Módosítva : Atala
Link to comment
Megosztás:

12 órája, Maverick087 írta:

"és bizony nyomatékkulccsal fogom meghúzni és teszek rá csavarrögzítőt is"

Én - mikor a teljes motoromat újradugóztam, főtengely-köszörültettem és I-es túlméretre felcsapágyaztam, soha sehol se használtam nyomatékkulcsot! Igaz, akkoriban még nem volt minden szervízben sem. És aztán - mégis úgy ment a motor, mint egy Schaffhausen óra!

Mellesleg - a féknyeregnél inkább nyíró, mint húzó-szakító erők ébredhetnek .... És mindenki azt csinál, amit akar!

Link to comment
Megosztás:

10 órája, zotya975 írta:

"azt tudod hogyan kell átállítani a trabantot nyári üzemről télire?"

Nekem soha nem volt Trabantom, és talán - összesen tán ha egyszer vezettem egyet - pár száz méteren. De valamit mégis hallottam a motortérben arról, hogy valami fűtőzsalut lehetett benne átmozgatni. Amikor aztán a ventilátor az utastérbe fújja be a motor melegét ... De - ismétlem - én a Trabantot annyira nem ismerem! Csak azt tudom róla, hogy volt olyan "autó"  is - a boldog békeidőkben ... az NDK-ból ... A kissé "klasszikus" keletnémet technológia. És a konyhaasztalos autószerviz korszak ...

Link to comment
Megosztás:

6 órája, L.Fazakas írta:

Én - mikor a teljes motoromat újradugóztam, főtengely-köszörültettem és I-es túlméretre felcsapágyaztam, soha sehol se használtam nyomatékkulcsot! Igaz, akkoriban még nem volt minden szervízben sem. És aztán - mégis úgy ment a motor, mint egy Schaffhausen óra!

Mellesleg - a féknyeregnél inkább nyíró, mint húzó-szakító erők ébredhetnek .... És mindenki azt csinál, amit akar!

Tudjuk a jó öreg Skoda.

Véletlenül az nem hüvelyes motor volt?

Link to comment
Megosztás:

8 órája, L.Fazakas írta:

Nekem soha nem volt Trabantom, és talán - összesen tán ha egyszer vezettem egyet - pár száz méteren. De valamit mégis hallottam a motortérben arról, hogy valami fűtőzsalut lehetett benne átmozgatni. Amikor aztán a ventilátor az utastérbe fújja be a motor melegét ... De - ismétlem - én a Trabantot annyira nem ismerem! Csak azt tudom róla, hogy volt olyan "autó"  is - a boldog békeidőkben ... az NDK-ból ... A kissé "klasszikus" keletnémet technológia. És a konyhaasztalos autószerviz korszak ...

Jól tudod.:wink:

Link to comment
Megosztás:

5 órája, gezoli írta:

Tudjuk a jó öreg Skoda.

Véletlenül az nem hüvelyes motor volt?

DE! Véletlenül éppen az volt! így aztán nem kellett a mindenféle túlméretes lyukmaró, no meg - esztergályos munka se a felújításhoz. Megvette az ember egy majd méteres papircsőben a komplett dugókészletet (valami 3500 forintért) és 2 nap múlva simán megvolt az új motor. A dobozban szinte minden kellő benne volt. A dugattyúk, hüvelyek, dugattyúgyűrűk, csapszegek, stb.  Már csak az alsó vékony hüvelyhézagolókat kellett külön megvenni, na meg az új hajtókarcsapágy-perselyeket. Aztán szépen feldörzsárazni ... és persze még - az új olajteknő és hengerfej-tömítések. ... emlékszem rá, én otthon a konyhaasztalunkon csináltam meg ...

Szegény anyám meg - "örült" ...

Link to comment
Megosztás:

14 órája, L.Fazakas írta:

Nekem soha nem volt Trabantom, és talán - összesen tán ha egyszer vezettem egyet - pár száz méteren. De valamit mégis hallottam a motortérben arról, hogy valami fűtőzsalut lehetett benne átmozgatni. Amikor aztán a ventilátor az utastérbe fújja be a motor melegét ... De - ismétlem - én a Trabantot annyira nem ismerem! Csak azt tudom róla, hogy volt olyan "autó"  is - a boldog békeidőkben ... az NDK-ból ... A kissé "klasszikus" keletnémet technológia. És a konyhaasztalos autószerviz korszak ...

Én nyomtam Trabanttal 3 évig.Megfagytam abban így is úgy is :)Évente kellett motort generálozni.

Link to comment
Megosztás:

46 perce, zotya975 írta:

Régen lehetett venni kis kályhát a kocsiba, valami folyadékkal működött talán petróleum.

Ha jól emlékszem rá, és bár ismertem - de sose ültem benne - a Zaporozsec autókba már gyárilag volt beépítve valami kis kályha-szerkezet. Álló helyzetben is lehetett vele fűteni, tehát - a motor se kellett járjon hozzá. Ette is az a benzint rendesen. Ámde abban az időben - az nem volt igazán gáz. Én sem igazán foglalkoztam azzal, mennyibe van a benzin, mert 500 forintból simán meg lehetett tankolni. Aztán - egyből irány Bulgária ....

Az S100-as Skodánál meg - egy rokon autószerelő megmutatta, hol kell szépen átvágni a hengerfej tömítésen két lyuknak a közét, és lett utána olyan fűtésem, hogy télen egy szál ingben simán leizzadtam. Pedig előtte - a Skodák sem voltak királyok a fűtés terén - például az akkori orosz Zsigulikhoz képest ...

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

10 órája, L.Fazakas írta:

Ha jól emlékszem rá, és bár ismertem - de sose ültem benne - a Zaporozsec autókba már gyárilag volt beépítve valami kis kályha-szerkezet. Álló helyzetben is lehetett vele fűteni, tehát - a motor se kellett járjon hozzá. Ette is az a benzint rendesen. Ámde abban az időben - az nem volt igazán gáz. Én sem igazán foglalkoztam azzal, mennyibe van a benzin, mert 500 forintból simán meg lehetett tankolni. Aztán - egyből irány Bulgária ....

Az S100-as Skodánál meg - egy rokon autószerelő megmutatta, hol kell szépen átvágni a hengerfej tömítésen két lyuknak a közét, és lett utána olyan fűtésem, hogy télen egy szál ingben simán leizzadtam. Pedig előtte - a Skodák sem voltak királyok a fűtés terén - például az akkori orosz Zsigulikhoz képest ...

Igen a Zaporozsecben valóban volt ilyen kályha.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, gezoli írta:

Szerintem ez nem az a topic!

Tudjuk! De ha előolvasod magát a témát, egyből rájössz, miről volt szó, és hogyan került bele utóbb a Zápor Józsi ...

Egyébként - még a legelején volt erről egy jópofi megjegyzés is ...."

Ne nyisssssatok már minden kis hibáért klülön témát.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, L.Fazakas írta:

Tudjuk! De ha előolvasod magát a témát, egyből rájössz, miről volt szó, és hogyan került bele utóbb a Zápor Józsi ...

Egyébként - még a legelején volt erről egy jópofi megjegyzés is ...."

Ne nyisssssatok már minden kis hibáért klülön témát.

Ha nem vetted volna észre folyamatosan olvasom és nem jöttem rá!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

2004-es G Astra, Z14XE, manuális klíma.

A klímakompresszornak hogyan kellene működnie bekapcsolás szempontjából? Megnyomom a gombot, a sárga fény ekkor világít is, de a kompresszor nem indul be azonnal. Van, hogy rövid idő után (fél perc és két perc között kb.) magától elkezd dolgozni, de néha ha kikapcsolom a gombbal, majd újra be, akkor egyből teszi a dolgát. Nem tudok rájönni, hogy mi a logika benne.

Ennek így kell működnie? Ha igen, mi a logika mögötte? Ha nem, akkor hol lehet a hiba? Kontakthiba vagy hasonló? Autóvillamossági szerelőhöz jövő hétre van időpontom vele, de jó lenne addig is megtudni valamit erről.

Nem hiszem, hogy a kompresszor rossz, hiszen bár bontott, de nemrég lett cserélve, és a régi kompresszor is ugyanezt produkálta (de az orrán-száján engedte a gázt, úgyhogy kuka). Két kompresszor nem lehet ugyanúgy rossz.

Egyébként a rendszer fel van töltve, és hűt is a klíma rendesen, miután beindult.

Előre is köszönöm a válaszokat, ötleteket.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, OAG78 írta:

Sziasztok,

2004-es G Astra, Z14XE, manuális klíma.

A klímakompresszornak hogyan kellene működnie bekapcsolás szempontjából? Megnyomom a gombot, a sárga fény ekkor világít is, de a kompresszor nem indul be azonnal. Van, hogy rövid idő után (fél perc és két perc között kb.) magától elkezd dolgozni, de néha ha kikapcsolom a gombbal, majd újra be, akkor egyből teszi a dolgát. Nem tudok rájönni, hogy mi a logika benne.

Ennek így kell működnie? Ha igen, mi a logika mögötte? Ha nem, akkor hol lehet a hiba? Kontakthiba vagy hasonló? Autóvillamossági szerelőhöz jövő hétre van időpontom vele, de jó lenne addig is megtudni valamit erről.

Nem hiszem, hogy a kompresszor rossz, hiszen bár bontott, de nemrég lett cserélve, és a régi kompresszor is ugyanezt produkálta (de az orrán-száján engedte a gázt, úgyhogy kuka). Két kompresszor nem lehet ugyanúgy rossz.

Egyébként a rendszer fel van töltve, és hűt is a klíma rendesen, miután beindult.

Előre is köszönöm a válaszokat, ötleteket.

Gázt mondtam volna, mert nekem ugyan ez volt, de szerintem a mágneses cucc lesz a klíma kuplungjánál....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.