Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Városban még csak hagyján,de országútra kimenni vele Istenkísértés.

Amúgy praktikus kis jószág,könnyű pakolni,parkolni,jól szétlátni belőle..

Ráadásul ABS,ESP,oldallégzsákok,kis bevásárló kocsinak tökéletes. ;)

Na igen! Bevásárlókocsinak jó. Tolni a madaras tescoban a sorok közt. :) Bár, ha lenne rajta tetőcsomagtartó akár kosárnak is jó lenne! :D

Na szép napot mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Szegasztok!

Igen, még élek :)

Kissé el vagyok havazva mostanság...

Kérdésem vóna:

Emlékeszem, hogy 2005 ös évjárattól valameddig típushibája volt a Z14XEP-nek

az a "klasszikus" csavarlazulás. ez meddig volt jellemző? 2008-as nál is bejátszik még

vagy nem nem? Vagy az a "baj", hogy ott még nincs annyi tapasztalat és ezért inkább vizsgálandó az is?

Ezt csak azért kérdem, mert egy ismerősömet beijesztettem a témával, de megígértem neki, hogy utánajárok nála aktuális-e a dolog.

Szal neki 2008-as a Z14XEP-je.

hümm?

Link to comment
Megosztás:

Szegasztok!

Igen, még élek :)

Kissé el vagyok havazva mostanság...

Kérdésem vóna:

Emlékeszem, hogy 2005 ös évjárattól valameddig típushibája volt a Z14XEP-nek

az a "klasszikus" csavarlazulás. ez meddig volt jellemző? 2008-as nál is bejátszik még

vagy nem nem? Vagy az a "baj", hogy ott még nincs annyi tapasztalat és ezért inkább vizsgálandó az is?

Ezt csak azért kérdem, mert egy ismerősömet beijesztettem a témával, de megígértem neki, hogy utánajárok nála aktuális-e a dolog.

Szal neki 2008-as a Z14XEP-je.

hümm?

2005-2008-ig az biztos én is így emlékszem!(kérdezd meg a másik palócot!) :D

Link to comment
Megosztás:

Miért, mi a gond vele?

Nagyobb sebességnél bizonytalan az úton,ha pedig egy kamion jön szembe

annyira oldalszél érzékeny ,hogy az az érzésed mindjárt leesel az útról annyira billen.

Én egyszer ültem egy VagonR hátsó ülésén. Volt benne 7.000 km és azt vártam, hogy mikor esik szét alattunk.. mindenhol cicergett benne valami.

Ez igaz,ebben 60 ezer van,de minden zörög,cicereg,döcög,kopog ,ropog benne

ehhez miért kell otthagyni a kocsit? (kb max 1/2 - 3/4 óra az egész csere, ha meg van a csapágy)

Délelőtt vittem el a szerelőhöz,mert úgy volt,hogy meg lesz a csapágy is(de nem jött meg),közben már elhoztam a Suzit

aputól,de utána este visszahoztam az enyém is aztán majd elviszem megint,ha itt a csapágy és belerakjuk.

Link to comment
Megosztás:

Először is nem jó helyen vagyunk....

Köszönöm szépen a választ, megpróbálom értelmezni... Nem én vagyok a szaki, hanem az após, de minden tanácsot szívesen veszünk. Küldhetsz képet majd az emilemre, az jó lenne, aztán majd ha nagyon nem megy, hívlak!

Link to comment
Megosztás:

Mkay, thanx :)

Nekem 2005-2007-ig rémlik, szóval szerintem nem egyértelmű. Én az enyémen a múlt hétvégén csináltam meg. Az itt elhangzottak szerint ugye a kipufogó oldali vezérműtengely van veszélyben, nos nekem azok a csavarok jobban meg voltak húzva mint a másik tengelyé. Én bekentem az összes csavart 5ml-es bővel elég volt rá, még fele megvan.

Link to comment
Megosztás:

Fojtószelepházad eltaknyosodott. Időnként célszerű kipucolni/kipucoltatni, okozhat pl. ingadozó alapjáratot is.

Köszönöm a választ!! Az alapjáratom stabil.. csak ha pl bekapcsolom a rádiót/fűtést, lámpát, akkor ingadozik pizit, de visszaáll 8-900 ra utána fixen.

Hétvégén kitakarítom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

segítségeteket és a véleményeteket szeretném kérni.

Az a különös dolog történik, hogy az utastérben érzem a kipufogó szagot. Először csak azt hittem, hogy valami trabant vagy régi IFA mögött megyek és több füstöt kapok, mint általában. De nem ez történt.

Az utastérbe ömlijk a füst a motorból. Érdekes módon csak akkor, ha a levegőztető ventilátor megy. Ha nem, akkor ez megszűnik érdekes módon.

Laikus vagyok, belenéztem a motorháztető alá és nem láttam semmi különöst, pl. olajat fröcskölni.

Két dolog változott az elmúlt hetek óta,

- pollen szűrő csere, (a szerelő először cserélt ilyet, talán valamit nem tett vissza rendesen - erre gyanakszom)

- etaton használat. (mostanság 35-40% etanolt keverek a tankba, eddig szépen elemtem 10-15-25-30 stb.)

bár szernitem egyik sem okozhat olyat, amitől a füst szivárog az utastérbe.

Mi a véleményetek? Mit tudnék ellenőrizni? + a pollenszűrő cserénél helytelen visszaszerelés okozhat ilyet? Hasonló tapasztalata valakinek?

köszönöm, János

(opel astra G 2006 twinport 1.4)

Amikor vettem a gépet hasonló problémával kezdtem, a motortakarót levettem alatta jobboldalt az AGR mellett van egy vastagabb gumicső a szelepfedélhez(carter gáz cső) ez 5-6év alatt elöregszik eltörik, a másikcső a beömlő torokhoz megy kicseréltem és azóta nincs ilyen gond.Egyébbként ez a szag hasonlit a kipuffogógáz szagára.Ritkán fordul elő a kipuffogó csonkrepedése.Az etanollal vigyázz, sajáttapasztalat 40% keverés felett már nem nagyon kompenzálja a motorvezérlő 50%-nál már minden baja van a gépnek (sárgába borul,és hibakódot dob,rángat,nem megy stb)külön elektromos kütyü kell bele az etanolhoz.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 2005-2007-ig rémlik, szóval szerintem nem egyértelmű. Én az enyémen a múlt hétvégén csináltam meg. Az itt elhangzottak szerint ugye a kipufogó oldali vezérműtengely van veszélyben, nos nekem azok a csavarok jobban meg voltak húzva mint a másik tengelyé. Én bekentem az összes csavart 5ml-es bővel elég volt rá, még fele megvan.

Igazad van, most olvastam vissza jó pár oldalt a keresőben és tényleg 2005-2007-ig állt fenn ez a gond!

Link to comment
Megosztás:

Amikor vettem a gépet hasonló problémával kezdtem, a motortakarót levettem alatta jobboldalt az AGR mellett van egy vastagabb gumicső a szelepfedélhez(carter gáz cső) ez 5-6év alatt elöregszik eltörik, a másikcső a beömlő torokhoz megy kicseréltem és azóta nincs ilyen gond.Egyébbként ez a szag hasonlit a kipuffogógáz szagára.Ritkán fordul elő a kipuffogó csonkrepedése.Az etanollal vigyázz, sajáttapasztalat 40% keverés felett már nem nagyon kompenzálja a motorvezérlő 50%-nál már minden baja van a gépnek (sárgába borul,és hibakódot dob,rángat,nem megy stb)külön elektromos kütyü kell bele az etanolhoz.

Tudom nem ide, de mivel megígértem hogy ide, ezért ide :)

Szal, etanol 20l, 95 25l keverék aránnyal kifogyott a tankom (minden elektronika nélkül próbáltam), első tapasztalat, nem evett észrevehetően többet, sokat javult az alapjáratom és semmiféle hibajelzést, túlmelegedés, vagy más hibát nem tapasztaltam. Egyedül annyi, hogy alsóbb fordulatszám tartományban kissé jobban húz, felsőbben meg kissé lomhább, de ez természetes az etanol másképp égése miatt. Úgy döntöttem maradok ennél és így használom a kocsit a téli nagy reggeli fagyok beálltáig. Amellett, hogy az orrrát is tiszticccsa, környezetkímélő vagyok, na meg nem mellékesen 2000 Ft/tankot spórolok...

Link to comment
Megosztás:

Fojtószelepházad eltaknyosodott. Időnként célszerű kipucolni/kipucoltatni, okozhat pl. ingadozó alapjáratot is.

Én is erre gondolok, mivel belül tipikusan ilyen trutyi szokott lenni a fojtószelepházban. Már csak az a kérdés, hogy jutott kívülre?? Ha az a bilincs a gumi cső végén jól meg van húzva, nem hiszem, hogy kijuthat ott bármi trutyi is...

Link to comment
Megosztás:

Tudom nem ide, de mivel megígértem hogy ide, ezért ide :)

Szal, etanol 20l, 95 25l keverék aránnyal kifogyott a tankom (minden elektronika nélkül próbáltam), első tapasztalat, nem evett észrevehetően többet, sokat javult az alapjáratom és semmiféle hibajelzést, túlmelegedés, vagy más hibát nem tapasztaltam. Egyedül annyi, hogy alsóbb fordulatszám tartományban kissé jobban húz, felsőbben meg kissé lomhább, de ez természetes az etanol másképp égése miatt. Úgy döntöttem maradok ennél és így használom a kocsit a téli nagy reggeli fagyok beálltáig. Amellett, hogy az orrrát is tiszticccsa, környezetkímélő vagyok, na meg nem mellékesen 2000 Ft/tankot spórolok...

Én 6hónapja járok kb:30-40% etanollal nagyjából ugyan ez a tapasztalat, de az 50% már sok volt neki.Télen sem volt probléma vele.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ma mentem melózni, kint 20 fok, gondoltam a klímában megmozgatom egy kicsit a gázt. A gondolatig jutottam el csak... A visszajelző fény világít, a kompresszor meg nem indul. Laikusként azt gondoltam, hogy szétnézek egy kicsit a motortérben és lám, a váltó motor felőli része tiszta olaj... Kedden megyek a márkaszervizbe. Hidegen amúgy nekem is rángat, párás időben meg dobál a kuplung.

Ja, a kocsim 15 hónapos, 12.000 km van benne. Gondolhatod, milyen jó az én kedvem is...

Kedden megvolt a service látogatás. A jobb oldali fényszóró mögötti területen van egy klímacső-összetétel és abban egy filléres gumitömítés volt szétnyíródva és elengedte a rendszerből a gázt. A szerelő a "beavatkozás" előtt felvett egy sárga lencsés szemüveget és UV lámpa segítségével fedezte fel a probléma helyét, nekem is megmutatta, a bibis helyen a gáz zöld színű elszíneződést hagyott. A szervizvezető jelezte, hogy egy héten belül én vagyok az ötödik ügyfél ugyanezzel a problémával. Azért taglaltam ilyen részletesen az ügyet, hátha jól jön még valakinek at infó.

Az olajpárára viszont csak annyit mondtak, hogy a váltó tetején van egy szellőző(?!) és ott kicsapódhat ennyi olaj. Hát, őszintén szólva nem nagyon hiszek neki. Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

T.Urak!

Véleményt szeretnék kérni a mélyentisztelt szakiktól a köv.tünetről:Z14XE: kb 2 hete néha /nem mindig?!/ inditózásnál nem kapja fel a vizet a vas, pár esetleg jópár másodpercig.1.5éve van nálam,most volt 6 éves és 20-e Km-t raktam bele,de ezidáig még ezt nem csinálta.Tegnapelőtt kicseréltem a benzinszűrőt,egészen ma estig tünetmentes volt,de az anyukáját most hazajövet megint tekerni kellett...a gyertyák 15e Km-et mentek GM.A mindennapi menetem 20-20 Km az M0-on Csepe-Érd...Érd-Csepel,Szerintetek?

Előre is köszi:

Á.Miki

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sikerült egy rokonomnak, egy megkímélt, sér.mentes, vez. szervizkönyves (számlákkal alátámasztott) 2002-es, 5 ajtós, Z14XE Astrát venni 71EKm-el, egyetlen hibája van az autónak, amit az előző tulaj se tudott megcsináltatni (minden szerelő a válát húzogatta csak), 3000-es fordulat alatt használva az autót, sebesség váltáskor (kuplung kinyomásakor) a fordulat felugrik 3000-3500-ig hideg és meleg motornál is (hibaüzenet nincs). 3000-es fordulat felett használva, rendesen visszaesik 1000 környékére sebesség váltáskor a motor fordulat. Az autó jól reagál gázadásra, nem torpan meg, nem rángat. Mi lehet a probléma? Alapjárati motor, folytószelepház Wepp-el kitakarítva, új gyertyák, olaj, összes szűrők, komplett vezérlés vízpumpával cserélve, de semmi változás (EGR szelephez nem lett nyúlva). Várom Astraguruk válaszát amit köszönök előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sikerült egy rokonomnak, egy megkímélt, sér.mentes, vez. szervizkönyves (számlákkal alátámasztott) 2002-es, 5 ajtós, Z14XE Astrát venni 71EKm-el, egyetlen hibája van az autónak, amit az előző tulaj se tudott megcsináltatni (minden szerelő a válát húzogatta csak), 3000-es fordulat alatt használva az autót, sebesség váltáskor (kuplung kinyomásakor) a fordulat felugrik 3000-3500-ig hideg és meleg motornál is (hibaüzenet nincs). 3000-es fordulat felett használva, rendesen visszaesik 1000 környékére sebesség váltáskor a motor fordulat. Mi lehet a probléma? Alapjárati motor, folytószelepház Wepp-el kitakarítva, új gyertyák, olaj, összes szűrők, komplett vezérlés vízpumpával cserélve, de semmi változás (EGR szelephez nem lett nyúlva). Várom Astraguruk válaszát amit köszönök előre is.

Softver frissítés?

Nem vagyok guru csak outsider.

Link to comment
Megosztás:

Kedden megvolt a service látogatás. A jobb oldali fényszóró mögötti területen van egy klímacső-összetétel és abban egy filléres gumitömítés volt szétnyíródva és elengedte a rendszerből a gázt. A szerelő a "beavatkozás" előtt felvett egy sárga lencsés szemüveget és UV lámpa segítségével fedezte fel a probléma helyét, nekem is megmutatta, a bibis helyen a gáz zöld színű elszíneződést hagyott. A szervizvezető jelezte, hogy egy héten belül én vagyok az ötödik ügyfél ugyanezzel a problémával. Azért taglaltam ilyen részletesen az ügyet, hátha jól jön még valakinek at infó.

Az olajpárára viszont csak annyit mondtak, hogy a váltó tetején van egy szellőző(?!) és ott kicsapódhat ennyi olaj. Hát, őszintén szólva nem nagyon hiszek neki. Szerintetek?

Az olajpára kicsapódás tipikus Opel betegség (már az F-en is), ott ahol a rudazat bemegy a váltóba (nekem is ilyen) van egy szimering ami elszáll (az F-emen még annó kicseréltem és egy darabig száraz volt)+a szuszogón is kijön.. szóval ezért olajos minden ott.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.