Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Igen. Az egy tranzisztoros időzítés "lelke" a kondenzátor. Ennek az értékének növelése, az időzítést nyújtja el.

A kapacitív időzítés hátránya, hogy függ a feszültségtől, hőmérséklettől.

Az 555-ös is kapacitív időzítés, viszont lényegesen pontosabb, hiszen egy komparátort billent át, és ennek az árama sokkal kisebb.

(mikrokontrollerrel, ami quartz alapú lehet igen precíz időzítést készíteni)

Véleményem szerint, a "zárás" láb, nincs időzítve, nincs végállása, és nem ugyan az, az áramkorlát sem.

bami nyugodtan megépítheted, alapnak jó lesz. :icon1:

Egy sima ellenállással megoldható a dolog ha jól tudom....

holnapra megtudakolom a megoldást....oksa?

Link to comment
Megosztás:

Gyerekek!

Minden tiszteletem DarthVödöré azért, amiket megcsinált és megosztott velünk itt a fórumon, de ebből a hozzászólásából Én szinte csak a kötőszavakat értem. :blink:

Nem vagy egyedül, ha ez vigasztal. :D Pályát tévesztettünk, ha nem tévedek,akkor pont azonos pályát... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Igen. Az egy tranzisztoros időzítés "lelke" a kondenzátor. Ennek az értékének növelése, az időzítést nyújtja el.

A kapacitív időzítés hátránya, hogy függ a feszültségtől, hőmérséklettől.

Az 555-ös is kapacitív időzítés, viszont lényegesen pontosabb, hiszen egy komparátort billent át, és ennek az árama sokkal kisebb.

(mikrokontrollerrel, ami quartz alapú lehet igen precíz időzítést készíteni)

Véleményem szerint, a "zárás" láb, nincs időzítve, nincs végállása, és nem ugyan az, az áramkorlát sem.

bami nyugodtan megépítheted, alapnak jó lesz. :icon1:

Mikor próbálgattam az ablakemelőt igazából nekem nem úgy tűnt, hogy nincs meg ugyan az a végállása, áramkorlátja a kulcsos felhúzásnál mint egyébként, érzésre ugyan úgy kapcsol le a motor mikor felért az ablak. Így is lenne logikus, mert ha kulccsal húzod fel, akkor egyszerre adod a felhúzás jelet mindegyiknek, és nagy valószínűséggel nem egyszerre fognak felérni. De nem akarok vitába szállni veled, mert nem tudom semmivel alátámasztani, és értem azt is hogy te mire gondolsz, át fogom gondolni mégegyszer, hogy melyik verziót választom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

OPEL ASTRA 1.7 DTI 2001-esnek elfolyt a hűtővize, motor leállt. Helyreállítva a hűtőrendszer, motor nem sérült. DE van egy csattogó hang a motorban, csak gázadásnál. Mintha egy plusz ütem hang lenne. Motor darabokra szedve, minden megnézve, kicserélve, nyomáspróbák minden OK, de a hang forrása nincs meg. Fakopáncs hangja van. Láttatok ilyet? Már benne van rengeteg pénzben és nincs meg a hibaforrás. 3 autószerelő nem találta meg. Aki tud kérem segítsen, mert kezdek kétségbe esni!

Link to comment
Megosztás:

Asszem egy kicsit elvesztettem a fonalat :) Azt én is tapasztalom, hogy egy kicsit ráfeszít, miután felért az ablak, de ezt megteszi mindig, akár automatán, akár a gombot végig nyomva, akár kulccsal húzom fel, így én ebben nem látok különbséget, bármelyik módszerrel oldjuk meg a zárásra felhúzást.

Alapvetően az neked jó is lenne szerintem, csak ha tényleg rövid az időzítés, akkor módosítani kéne rajta. Alapvetően ez gondolom az alkatrészek típusától, és értékeinek szórásától függ, de a DV által említett 5-8 mp-ből kiindulva ha megvan a 8 mp, az tapasztalataim alapján már elég, az 5 viszont tényleg kevés. DV ezt jobban tudja, de a kondenzátor vagy/és az ellenállások értékeinek változtatásával szerintem lehet növelni az időzítés hosszát. Egyébként én is ezt, vagy ennek egy 555-ös IC-vel kiegészített változatát tervezem beépíteni, annál biztos hogy precízen be lehet állítani a szükséges időzítést.

Szerintem igazából az lenne a jó megoldás ha központi zár távszabályzónak a második megnyomásakor létrejövő feszültséggel(amit még nem tudok hogy milyen,mekkora és hol jelenik meg) vezérelni egy áramkört ,ami kb 2 mp.-ig ugyanoda kapcsol feszültséget (vagy testet?) ahova az ablakfelhúzó gombok,csak természetesen gyújtás ráadása nélkül is.Ekkor ugyanaz történne mint ha megnyomnám az ablak fel gombokat és nem kéne kondikkal meg másodpercekkel kísérletezni.Kérdés hogy ez hogyan valósítható meg?Az is lehet hogy rosszul gondolom.
Link to comment
Megosztás:

Szerintem igazából az lenne a jó megoldás ha központi zár távszabályzónak a második megnyomásakor létrejövő feszültséggel(amit még nem tudok hogy milyen,mekkora és hol jelenik meg) vezérelni egy áramkört ,ami kb 2 mp.-ig ugyanoda kapcsol feszültséget (vagy testet?) ahova az ablakfelhúzó gombok,csak természetesen gyújtás ráadása nélkül is.Ekkor ugyanaz történne mint ha megnyomnám az ablak fel gombokat és nem kéne kondikkal meg másodpercekkel kísérletezni.Kérdés hogy ez hogyan valósítható meg?Az is lehet hogy rosszul gondolom.

DarthVödör pontosan ezt tervezi megvalósítani, illetve van is már rá egy megoldás az oldalán leírva, csak gondolom még finomít rajta.

Link to comment
Megosztás:

Nem vagy egyedül, ha ez vigasztal. :D Pályát tévesztettünk, ha nem tévedek,akkor pont azonos pályát... :icon1:

És még mondjátok, hogy nincs alapja azoknak a bizonyos vicceknek. :D De nyugi, csak hülyülök. Nekem is olyan, mintha DV egy másik univerzum nyelvén beszélne. Sőt nekem az egész elektromos topik kódolt adásnak tűnik!

Link to comment
Megosztás:

Nem vagy egyedül, ha ez vigasztal. :D Pályát tévesztettünk, ha nem tévedek,akkor pont azonos pályát... :icon1:

Dehogy tévesztettünk. Ők is annak születtek, csak továbbtanultak. :D

És még mondjátok, hogy nincs alapja azoknak a bizonyos vicceknek. :D De nyugi, csak hülyülök. Nekem is olyan, mintha DV egy másik univerzum nyelvén beszélne. Sőt nekem az egész elektromos topik kódolt adásnak tűnik!

Mire gondolsz, egyébként pedig:

Jó napot kívánok!

Egészségügyi dobozt, forgalmi engedélyt, jogosítványt! :D

Link to comment
Megosztás:

Előszöris, elnézést kérek mindenkitől, ha túl sok szakkifelyezést használtam. :omg:

Megpróbálok, majd még egyszerűbben, egyértelműen fogalmazni. :excl:

Ettől függetlenül, igen jól szórakoztam, amikor olvastam a fórumot... :D

ampervadasz' timestamp='1335291228' post='886921'

DarthVödör pontosan ezt tervezi megvalósítani, illetve van is már rá egy megoldás az oldalán leírva, csak gondolom még finomít rajta.

Nem csak finomítom, még csak tervezem... de megcsinálom, mert ilyet akarok én is!

Csak másodikra zárja az ablakot, akár kulcs, akár táv. A zárást, a fel "automatikus" gomb aktiválásával vezérlem. Akár teljesen lehúzott ablak is felmegy, hiszen a betanított végállásig megy!

ui: a héten, még kell csinálnom egy HHO vezérlőt...

Nekem teljesen bejött az áthidalós változat! Ha bezárom az autót fölhúzza az ablakot, ha nem zárom be akkor lenn marad. Az igényeimet teljesen kielégíti.

Köszönöm, hogy az oldaladon rátalálhattam! :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Előszöris, elnézést kérek mindenkitől, ha túl sok szakkifelyezést használtam. :omg:

Megpróbálok, majd még egyszerűbben, egyértelműen fogalmazni. :excl:

Ettől függetlenül, igen jól szórakoztam, amikor olvastam a fórumot... :D

ampervadasz' timestamp='1335291228' post='886921'

DarthVödör pontosan ezt tervezi megvalósítani, illetve van is már rá egy megoldás az oldalán leírva, csak gondolom még finomít rajta.

Nem csak finomítom, még csak tervezem... de megcsinálom, mert ilyet akarok én is!

Csak másodikra zárja az ablakot, akár kulcs, akár táv. A zárást, a fel "automatikus" gomb aktiválásával vezérlem. Akár teljesen lehúzott ablak is felmegy, hiszen a betanított végállásig megy!

ui: a héten, még kell csinálnom egy HHO vezérlőt...

nekem van bekötve két dióda és annyi,második gombnyomásra húzza az ablakot végállásig.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kerestem itt a fórumon, de nem kaptam választ a következő dologra: Z16XEP-es motoron az agr/egr szelep kiszereléséhez le kell venni a trmosztát házat, vagy anélkül is kijön?

Szedett már ki ilyet vki tisztásra? Ha igen, tudna segíteni a fenti kérdében?

köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy olyan évek óta húzódó jelenségre keresem a választ, ami egyre jobban zavar. Főleg mióta a párom is hajtja a verdát egyedül.

A jelenség csak és kizárólag hosszú úton jelentkezik (értsd 150 - 200 km, városban és rövid távokon még soha) és relatíve könnyen megoldható, de mégis zavaró.

Az motor elkezd rángatni (nincs hibakód) és elmegy az alapjárat. Amikor kinyomom a kuplungot, akkor a fordulatszámmérő úgy zuhan a mélybe mintha húznák. Motor ilyenkor kuplung felengedésre rögtön beindul, ha megállok és lefullad akkor is pöcre elindul csak nincs alapjárat. Ilyenkor általában vagy pörgetem a motort üresben szabályzásig vagy egy kicsit kihuzatom (1-2 km) és megoldódik. Utána már csak a következő hosszú útnál jelentkezik, ha az fél év múlva van akkor addig tünetmentes.

Korábban kaptam egy olyan tippet, hogy vákuum keletkezhet a tankban, de egyszer egy ilyen jelenség után rögtön letekertem a tanksapkát és nem hallottam szisszenést.

Lehetséges, hogy EGR? Annak ellenére, hogy ennyire ritkán jelentkezik? Egyéb tippek?

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémám van. Folyamatosan fogy a hűtővizem. Láthatóan a szelepsapkánál nyomja ki, amit most cseréltem, mert azt hittem gond van a régi kupak szelepével. Sajna nem :angry:

Vajon mi lehet a gond?

Egyébként tervezem, hogy lecserélem a fagyállót -lehet, hogy még a gyári 12 éves- és átmosom a hűtőrendszert.Csakhogy nem találom a leeresztő csavart :confused: - 2000-es TDI 101LE.

Ha valaki a hűtőrendszerről sematikus rajzot tudna feltenni, és egy fotót(rajzot) a leeresztő csavar helyéről, nagyon megköszönném: P.S.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémám van. Folyamatosan fogy a hűtővizem. Láthatóan a szelepsapkánál nyomja ki, amit most cseréltem, mert azt hittem gond van a régi kupak szelepével. Sajna nem :angry:

Vajon mi lehet a gond?

Egyébként tervezem, hogy lecserélem a fagyállót -lehet, hogy még a gyári 12 éves- és átmosom a hűtőrendszert.Csakhogy nem találom a leeresztő csavart :confused: - 2000-es TDI 101LE.

Ha valaki a hűtőrendszerről sematikus rajzot tudna feltenni, és egy fotót(rajzot) a leeresztő csavar helyéről, nagyon megköszönném: P.S.

ha valahol folyik a hűtővíz,párolgás után hagy maga után egy jellegzetes fehér nyomot,megnézheted a motorháztető belső részét hátha ott látni valamit.. gondolom a tágulási tartály kupakjára gondoltál,ott nagyon nem szokott folyni.G astráknál szokott probléma lenni a tűzfalon lévő vízcsövek csatlakozásánál... egyenlőre ennyi jutott eszembe.. a leengedés egyszerű,ha nincsen leeresztőd akkor alsó vízcső lehúz és annyi...

Link to comment
Megosztás:

ha valahol folyik a hűtővíz,párolgás után hagy maga után egy jellegzetes fehér nyomot,megnézheted a motorháztető belső részét hátha ott látni valamit.. gondolom a tágulási tartály kupakjára gondoltál,ott nagyon nem szokott folyni.G astráknál szokott probléma lenni a tűzfalon lévő vízcsövek csatlakozásánál... egyenlőre ennyi jutott eszembe.. a leengedés egyszerű,ha nincsen leeresztőd akkor alsó vízcső lehúz és annyi...

Fehér folyás nyomokat eddig nem találtam, viszont a tágulási tartály sapkája körül rendszeresen vizes, és alatta kis "tócsa".

Link to comment
Megosztás:

ha valahol folyik a hűtővíz,párolgás után hagy maga után egy jellegzetes fehér nyomot,megnézheted a motorháztető belső részét hátha ott látni valamit.. gondolom a tágulási tartály kupakjára gondoltál,ott nagyon nem szokott folyni.G astráknál szokott probléma lenni a tűzfalon lévő vízcsövek csatlakozásánál... egyenlőre ennyi jutott eszembe.. a leengedés egyszerű,ha nincsen leeresztőd akkor alsó vízcső lehúz és annyi...

Na, ha az fehér, akkor az alapoknál van elszúrva! Ugyanis akkor tényleg hűtővíz és nem hűtőközeg van benne, amit 12 év alatt 2-3 alkalommal le kellett volna cserélni.

A tágulási tartálynál akkor folyik, ha nyomás alá kerül a rendszer, azaz "beledolgozik" egy v. több henger a hűtőkörbe. Ilyenkor zavaros, majd olajos lötty található a tartályban.

Persze lehet más oka is: nem szállít a vízszivattyú, így elégtelen a hűtés vagy dugulás van a rendszerben

Link to comment
Megosztás:

A pontos kórkép:

  1. A csöveknél nem találtam folyásra utaló nyomokat, csak a tágulási tartály sapkájánál. Itt a visszafolyó víz szakaszonként jön, de tisztán -azt nem tudom megállapítani levegősen folyik-e vissza, mert a "spiccelésből" ez nem látható. A víz egyébként teljesen tiszta, átlátszó, olaj vagy egyéb szennyeződés nem látható.
  2. Amikor elindul a motor, akkor a vízszint mintegy 1-2cm-t lemegy, kihüléskor vissza, persze annyival alacsonyabb szintre, mint ami a sapkánál elfolyik.
  3. A kiegyenlítő tartály alatt is látható a vízfolyás nyoma, máshol nem vettem észre
  4. az E-fűtéscsap zörög mint a bánat, de úgy tűnik ha kell nyit, ha kell zár, mert van fűtés, de azt el is tudom zárni.

Ennyi az észlelésekből.

Link to comment
Megosztás:

A pontos kórkép:

  1. A csöveknél nem találtam folyásra utaló nyomokat, csak a tágulási tartály sapkájánál. Itt a visszafolyó víz szakaszonként jön, de tisztán -azt nem tudom megállapítani levegősen folyik-e vissza, mert a "spiccelésből" ez nem látható. A víz egyébként teljesen tiszta, átlátszó, olaj vagy egyéb szennyeződés nem látható.
  2. Amikor elindul a motor, akkor a vízszint mintegy 1-2cm-t lemegy, kihüléskor vissza, persze annyival alacsonyabb szintre, mint ami a sapkánál elfolyik.
  3. A kiegyenlítő tartály alatt is látható a vízfolyás nyoma, máshol nem vettem észre
  4. az E-fűtéscsap zörög mint a bánat, de úgy tűnik ha kell nyit, ha kell zár, mert van fűtés, de azt el is tudom zárni.

Ennyi az észlelésekből.

Ez attól tágulási tartály, hogy a melegedő, táguló víz itt találjon teret magának és ne a földön. Tehát pont fordítva kéne működnie, mint ahogy írtad.

Hideg motornál hol áll a vízszint a tartályban?

Link to comment
Megosztás:

Ez attól tágulási tartály, hogy a melegedő, táguló víz itt találjon teret magának és ne a földön. Tehát pont fordítva kéne működnie, mint ahogy írtad.

Hideg motornál hol áll a vízszint a tartályban?

Amikor hidegen feltöltöm a CALT jelzésnél. Elindítom a motort, és leszív belőle kb. 1-2 cm-et, tehát a tartály pereme alá megy a szint. Ha leállítom a motort, visszamegy a szint. Ha közlekedek a kocsival, szépen fokozatosan eltűnik a víz a tartályból, viszont láthatóan a sapkánál folyik ki -ezt már cseréltem. Azért érdekes, mert nem lehet gőz, hiszen a hőfok üzemi hőmérséklet.

Szóval nem értem :confused:

Link to comment
Megosztás:

Amikor hidegen feltöltöm a CALT jelzésnél. Elindítom a motort, és leszív belőle kb. 1-2 cm-et, tehát a tartály pereme alá megy a szint. Ha leállítom a motort, visszamegy a szint. Ha közlekedek a kocsival, szépen fokozatosan eltűnik a víz a tartályból, viszont láthatóan a sapkánál folyik ki -ezt már cseréltem. Azért érdekes, mert nem lehet gőz, hiszen a hőfok üzemi hőmérséklet.

Szóval nem értem :confused:

menyi idő alatt mennyi tűnik el? Ez érdekes,nézd meg az olajat és a szintet,nem nagyon híg e,de nem hinném,hogy beledolgozna,szerintem a tágulási akkora nyomást nem bír el.Az is lehet hogy a kocsi alja felé megy el,arra viszi el a menetszél...kukkants alá,ennyi fagyálló nem tűnik el nyomtalanul...

Link to comment
Megosztás:

Amikor hidegen feltöltöm a CALT jelzésnél. Elindítom a motort, és leszív belőle kb. 1-2 cm-et, tehát a tartály pereme alá megy a szint. Ha leállítom a motort, visszamegy a szint. Ha közlekedek a kocsival, szépen fokozatosan eltűnik a víz a tartályból, viszont láthatóan a sapkánál folyik ki -ezt már cseréltem. Azért érdekes, mert nem lehet gőz, hiszen a hőfok üzemi hőmérséklet.

Szóval nem értem :confused:

Ez fölöttébb érdekes! "Calt" jelig, azaz kb. félig töltött tágulási tartálynál elvileg még akkora térfogat (~1 liter) marad, hogy abba az össz. hűtőközeg (7.7-7.8 liter) térfogatváltozása kényelmesen el kell férjen. Tehát a kupakján keresztül nem szökhetne el. Ilyet csak forrásban levő - szó szerint fortyogó-rotyogó - hűtőközegnél láttam.

Első körben alaposan átmosatnám a hűtőrendszert, termosztátot cserélnék, majd a bele való (piros/rózsaszín az alu alkatrészek védelme miatt) és megfelelő koncentrációjú (-38°C különben sz@rt sem ér) hűtőközeggel feltölteném.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.