Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szia!

Nem vagyok szaki, de annak a hibakódnak lehet, hogy van-lesz jelentősége. Olvastam már olyat, hogy "hibás" (pld. törött) katalizátor folytja a kocsit.

Pl. Így kéne gyorsulnia (sajnos nem az én kocsim van a felvételen), ehhez képest nagyon nem így, hanem kb. másfélszeres idő alatt gyorsul (ha nem több idő alatt), persze padlógázzal. 1-esben rendesen ki sem tudom pörgetni a kereket (na nem mintha kéne, de ennek is pofonegyszerűen kéne mennie)

Hát majd rákérdezek a katalizátorra, hogy vajon azzal van-e a probléma. De várok egyéb javaslatokat is.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem vagyok szaki, de annak a hibakódnak lehet, hogy van-lesz jelentősége. Olvastam már olyat, hogy "hibás" (pld. törött) katalizátor folytja a kocsit.

Ez bizony igaz! A Calibrámmal jártam így. Zörgött valami a kipufogóban, szétszedtük, kerámiadarabok voltak mindenfelé.

Fel lett rakva egy új kati, ahogy elindultam-úristen, ez megtáltosodott-mondtam magamban. Kaptam egy másik autót.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem vagyok szaki, de annak a hibakódnak lehet, hogy van-lesz jelentősége. Olvastam már olyat, hogy "hibás" (pld. törött) katalizátor folytja a kocsit.

Nálam volt már rá eset, hogy a katalizátor belseje "zuhant össze". Ez úgy lefojtotta motort, hogy alig ment a gép.

No meg a kipuff rendszer is bekormolódott tőle rendesen, mint a falusi kémény......................

Link to comment
Megosztás:

HALI tudvalaki segiteni ? nemindul az autom sárga kisauto kulcsal keresztbe villog,2001.dizel1995ccm 101Le

Kellene egy hibakódot kivillogtatni, vagy kiolvasni. (X-es motornál nem tudsz kivillogtatni, csak kiolvasni)

Hibakódok: http://budavill.hu/pages/OBD-k%C3%B3dok-magyarul!.html

Ha tudjuk a kódot, akkor lehet többet tudunk mondani, de így szinte bármi lehet....

Link to comment
Megosztás:

Így van, ha villog a kulcsos kisautó akkor az immo tiltja az indítást. Vagy elhagytad a transzpondert a kulcsból, vagy elmozdult a gyújtáskapcsoló körül az immo karika, esetleg lecsúszott a csatlakozója, ilyesmi.

Nálam egy rosszul kivitelezett aksi testkábel levételkor csinálta ezt. Nálam is az immo halt le.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Opel Astra G 1.2 autommal van problemam. Nemreg vettem. Kezdetektol volt egy olyan hibaja hogy hidegen csak 2 illetve 3 henger ment. Gyertyakat csereltem benne, annyival lett jobb a helyzet hogy 2-3 inditas utan illetve mikor legalabb elerte a motor homerseklete a 60-70 fokot, ujrainditva mar ment minden henger. A biztonsag kedveert csereltem benne trafo sort, azzal egy delutan erejeig hibatlan volt, de masnap reggel teljesen rossz. Csak 2 henger megy, ero nincs. Furcsallom hogy pont a trafo csere utan lett rosszabb.. Mi lehet ez? Lambda? Hibakodnak csak az egeskimaradast hozza..

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt autóstársak!

A következőkben kérném a segítségeteket, leírom röviden a történetet:
99" Astra G 1,6 16V 74 Kw, 101LE, X16XEL motorkód. Minden előjel nélkül, menet közben leállt a motor (nem lefulladt, megállt, mintha lekapcsoltam volna). Aztán többszöri indítózás után sem indult újra. Betoltam a parkolóba, majd kb. 10-15 perc múlva beindult, de csak 2-3 másodpercre. Aztán nem indult többé. Vontattuk 2-300 méteren keresztül, de ekkor sem indult. 3 óra múlva ismét beindult kb. 5 másodpercre, aztán leállt hiába nyomtam a gázt, ismét mintha lekapcsoltam volna. Mivel az akku teljesen lemerült (már csereérett volt), másnap új akkut tettem bele Bosch silver s2 56Ah. Egyből beindult, de le is állt ahogy eddig. Amit tudni kell:1-2 hónapon belüli cserék: gyertyák, szűrők, vezérlés, olaj, alapjárati motor. Rátettük computerre (egy ismerős laptoppal megnézte, hibakód nem volt). Az AC pumpa működik, benzin és gáz (lpg) van benne, mindkét üzemanyaggal indítottam, mindkettővel indult, majd leállt. Leszereltem az AGR/EGR szelepet, leteszteltem (nyit/zár ahogy kell, akkura kötöttem az 1 és az 5 pint), megtisztítottam majd visszaszereltem. Eztán indítottam, beindult, nyomtam a gázt kb. 3000-3500 fordulatig kb. 10 másodpercig, elengedtem a gázt, beállt az alapjáratra szépen 800 körül és amikor kiszálltam, leállt ismét. Aztán nem indult. Szerintem 30 perc múlva ismét indult volna, azt már nem vártam meg. Minden csatlakozót a motortérben széthúztam megtisztítottam és WD40 fújtam bele.
Lehet hülyeség, de amikor az új rádiós cd-t szereltem be, valami kábelt meghúzhattam és nem kapott áramot a rádió, ezért valami szál direktbe lett kötve (de ez is a rádióhoz tartozott). Ez kb. 1 hónapja volt.
Szívesen várom a javaslatát, mi lehet a gond, mit nézzek meg.

Köszi előre mindenkinek!

Sziszka

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbi probléma megoldásában kérném a segítségeteket:

Adott egy 2004-es évjáratú 1.6-os Astra G. A gyári Blau magnóját kicseréltem egy egészen más típusú (sd, usb, cd, bluetooth stb) lejátszóra. A csatlakozó egy az egyben passzolt a hátulján, hát összedugtam. Minden tökéletes, szépen szól, teszi a dolgát.

Azonban a központi zár vezérlése onnantól kezdve megbolondult, illetve távirányítóval képtelenség lezárni, nyitni is csak 1 méterről.

Lehúztam hát az új lejátszó seggéről a dugót és láss csodát a távvezérlés ismét tökéletes. Visszadugtam, megint meghalt.

Ezután teljesen lecsupaszítottam a rádióba csatlakozó dugóról a kábeleket (RC, WEG, ID, DIAG), már csak a +12V, GND és a kapcsolt 12V megy hozzá, még az elektromos-antenna vezérlést is kikötöttem. Ezzel csak azt értem el, hogy menet közben is állandóan kiírja a TID a dátumot, de a hiba ugyanúgy fennáll.

Több embertől hallottam, hogy a bluetooth sugároz olyan frekin ami meghülyíti a vezérlést. Csak az a poén, hogy mikor kiszállok a kocsiból, hogy bezárjam, a rádió nincs bekapcsolva és alapból csak a 12V és a test megy hozzá. Elvileg a bluetooth sem antennázza össze a környéket.

Egyik kollégám a 2006-os évjáratú 1.4-es G Astrájával járt ugyanígy, a probléma nála is ugyanez. Neki a rádió típusa egészen más, de hasonló kaliber.

Próbáltam máshonnan testet vinni a rádióhoz - a Hiba maradt.

Kiforrasztottam a rádióban lévő bluetooth antennát - a Hiba maradt

A kapcsolt és a fix 12V-ra külön beépítettem egy-egy zavarszűrőt - a Hiba maradt.

Egy viszonylag régebbi CD-s rádióval is próbálkoztam, amelyik nem ilyen okos - A hiba megszűnt!!!

Ha valaki tapasztalt már hasonlót és tud is pár jó ötlettel szolgálni, nagyon megköszönném.

Üdv

Csaba

Link to comment
Megosztás:

Igen, ez bevált darab.

Ha terhelés alatt nagyon változik, akkor csere. Nálam 88 és 92 fok között van ELM-el mérve. Szépen látszik, amikor autópályán nyomok neki egy kövér gázt, s megindul a víz is felfele...

Megrendeltem én is Az ELM327-et, de már nem fog ideérni műszaki előtt :(

Közben időnként előjön a légzsák hibalámpa is :( Ezzel az ELM-el a légzsák hibakódokat is ki lehet olvasni?

Van valakinek Csepelen vagy a környéken egy ilyen, hogy rá tudjak nézni a hibakódokra és a vízhőfokra (ma vagy holnap)?

Link to comment
Megosztás:

Nos, választ ugyan nem kaptam, de leírom hogy mások esetleg okulhassanak.

Ma bevontattam az autót egy Opel szervízbe, ott rögtön közölték hogy az NGK gyertyát nagyon nem "szereti" az Opel, úgyhogy próbálkoznak a gyárival. Ez kis reménnyel töltött el, hátha tényleg csak ez a baja.

Sajnos nemrég hívtak hogy az 1. és 4. hengerben nincs kompresszió...

Okát nem tudom, mert nem kopogott, nem csörgött a motor, és egy héten kersztől gyertya csere után jó volt (leszámítva a hidegindítási nehézségeket)

Persze lehet csak kokszos vagy le van tapadva a szelep(ek), de mindenképp hengerfej levétes.. Ez van. :/

Sziasztok! Opel Astra G 1.2 autommal van problemam. Nemreg vettem. Kezdetektol volt egy olyan hibaja hogy hidegen csak 2 illetve 3 henger ment. Gyertyakat csereltem benne, annyival lett jobb a helyzet hogy 2-3 inditas utan illetve mikor legalabb elerte a motor homerseklete a 60-70 fokot, ujrainditva mar ment minden henger. A biztonsag kedveert csereltem benne trafo sort, azzal egy delutan erejeig hibatlan volt, de masnap reggel teljesen rossz. Csak 2 henger megy, ero nincs. Furcsallom hogy pont a trafo csere utan lett rosszabb.. Mi lehet ez? Lambda? Hibakodnak csak az egeskimaradast hozza..

Link to comment
Megosztás:

Szép estét kedves opel társak.

Olyan jelenséget tapasztalok 1.4 16v astrámnál hogy,üresjáratba benyomom a gázt egy pontig teljesen mindegy hogy meddig és a fordulatszámmérő nem marad az adott fordulaton hanem ingázik és olyan 2-3 százat fel meg le,de a motor hangja is változik szóval nem a mérő rossz meg kisebb fordulaton menet közbe eléggé rángat mondjuk motorféknél is,és egy kicsit mind ha nehezzen is indulna közbe.SZerintetek mi lehet a probléma?ac pumpa cserélve volt egr lezárva

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

hali világítás és fűtés mellet 12,2-12,6v a töltés alapjaraton,ha nem megy semmi csak a motor,akkor 14,5-14,8v. mi lehet a probléma? ill hol van letestelve a generátor? astra g 1.2 16v x12xe

Ott valami nem jó :blink: . max 14.1 V lehet. Valószínűleg fesz. szabályzó kiment.

Link to comment
Megosztás:

mégegy kérdés: sedánban a tetőkárpitot tényleg csak a szélvédő kivétele után lehet kivenni a kocsiból? vagy van valami okosság erre?

Ha ledöntöd az üléseket, a csomagtartón keresztül nem tudod szépen kivenni? Mondjuk nem egyedül egy kis segítséggel. Egy finom ívben meghajtani hogy még ne törjön meg, de ki is férjen?

Link to comment
Megosztás:

Nekem Coupém van ugyan, de én a tetőkárpit kivételét az első ajtókon keresztül próbálnám: ledöntött üléseknél a tetőkárpit első felét leengedném a kormánykerék alá a pedálokhoz amennyire lehet, és átlósan az ajtón keresztül megpróbálnám kicsúsztatni. Bár az is igaz hogy a Coupé csak kétajtós, szóval nagyobb az ajtónyílása mint a Sedannak, de egy próbát sztem megér mielőtt kiveszed a szélvédőt...

Link to comment
Megosztás:

Nekem Coupém van ugyan, de én a tetőkárpit kivételét az első ajtókon keresztül próbálnám: ledöntött üléseknél a tetőkárpit első felét leengedném a kormánykerék alá a pedálokhoz amennyire lehet, és átlósan az ajtón keresztül megpróbálnám kicsúsztatni. Bár az is igaz hogy a Coupé csak kétajtós, szóval nagyobb az ajtónyílása mint a Sedannak, de egy próbát sztem megér mielőtt kiveszed a szélvédőt...

Szerintem túl hosszú ahhoz hogy el lehessen fordítani átlósan. Illetve annyira nem lehet leengedni, útban lesz a közép box.

F astrából szedtem már ki, nem látszik de elég nagy az a tetőkárpit...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az a helyzet állt elő, hogy elromlott a kürtöm. Tegnap vettem észre, mikor "tisztelegni" szerettem volna egy "zseniális" autóvezetési tudással megáldott, "gyors gondolkodással" rendelkező autóstársamnak. :omg:

Szóval ameddig eljutottam:

  • biztosíték rendben
  • relé kattan

Nagyjából ennyi. :blush:

A kürtöt látom, hogy hol van, de nem nagyon férek hozzá a motorvédőtől, hogy lehúzzam a csatlakozót és megnézzem, elmegy-e odáig a villany. Egyébként meg sem nyikkan.

Viszont a biztosítéktáblán találtam egy zöld színű relét, amit nagyon melegnek találok, pedig még a kulcs sincs bedugva. :blink: Ez mi lehet? És miért meleg? Ezt találtam róla: "Consumer switch-off time delay relay", bár modellévnek ott 2002 van írva, az enyém meg 2003 decemberi, ha ez számít.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.