Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

-még az előző bejegyzésemhez-

Amire én gyanakszom, az a magasnyomású pumpa vagy az azon lévő nyomástartó szelep. Esetleg valami szenzor a szívócsőben. Nem tudom. De sajnos nagyon elegem van már belőle.

Kérlek segítsetek!

Köszönöm!

És ilyenkor nincs semmiféle hibalámpa? Érdekes...

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek! Pár napja néztem egy 2007-es g astrát,megvétel céljából.Szerelő ismerősöm ment is vele és a következőket tapasztalta: 1.probléma:hideg motornál indításkor hangoskodott a hidrotőke ,majd kis idő múlva elhallgatott.Szerinte nem jó olajat tettek bele és ez okozza.A tulaj is hallotta már régóta de nem gondolta ,hogy ez baj lenne.Az olajról semmit nem tudott mondani(vagy nem akart),tavasszal cseréltette . 2.probléma:kb 50 méter után enyhe emelkedőn nem akart gyorsulni az autó ,úgy mint egy 90 lovas gép .erre nem tudom már mit mondott de javasolta,hogy ne vegyem meg mert bajom lesz vele!Szerintetek mi a baja ?és mennyibe állna meg a javítása ha megvenném?pár napom van eldönteni!köszi mindenki válaszát előre is! :huh:

Vedd meg az enyémet ;-)

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_classic_ii_astra_gcc_1.4-6938549

Tempomatos :-P

Link to comment
Megosztás:

kellene nézni egy üzemanyagnyomást...

Szia !

Koszi ! Kozben en is hasonlora jutottam tobbek kozott.

Beinditottam az autot hagytam egy kicsit jarni utanna leallitottam es megneztem az uzemanyagnyomast mivel nincs oram

ezert egyenlore csak kezzel (szelepsapka le bal oldalt, szelep korommel benyom), hat epp hogy sustorgott kicsit es semmi tobb. :(

Ha jol tudom akkor itt legalabb ~4 bar-nak kene lenni es tartania is kene leallas utan (ha vki tudja pontosan kerem irja le) is ha jol tudom.

Sztem ez nem volt annyi kozel se (de szerzek merot is) .

A masik ha fel vannak huzva az ablakok es raadom a gyujtast akkor olyan furcsa surrogo hangot lehet hallani jobb-kozeprol hatulrol

most esett csak le ,hogy ez igencsak uzemanyagszivattyu lehet , annak lehet a hangja talan ! (remelem mert akkor vegre meg lenne

a hiba ! :huh: (mar unom ,h nem talalom a hiba forrasat !) :unsure:

Meg 1: ha mar lesz rendes uzemanyagnyomasom mennyire rossz otlet egy kis etanol (e85) tankolasa az autoba mondjuk 50%-ban

(tobbi 95-os) hogy egy kicsit kipucolja a tankot meg az uzemanyag csoveket ???? (persze utanna lehet ,h cserelek megint u.a.szurot)

Koszi !

Link to comment
Megosztás:

Igen, megpróbálok valamit kiokoskodni a szellőztetésre.

Az olaj rettentően idegesít, mert nagyon ért a szerelő az autókhoz, de véleményem szerint az olajokhoz semmit. Az biztos, hogy egy félig ásványi vagy ásványi olaj (ideiglenesen) 10-15W/40 megszüntetné az indításkor jelentkező csattogást, ami szerintem a hidrotőke miatt van, de hanyattvágna minden mást a motorban. Az rendben, hogy nem hallani, de 120e km ennek a motornak nem sok, vigyáztak rá, nehogy már gond legyen az 5W30.

Nem örülnék, ha hidrotőkéket kellene cserélni, de szerintetek egy tisztítást megér a dolog? Nem adalékkal (nagyon nem vagyok híve az adalékoknak, a jó olajban hiszek), hanem kiszed-szétszed, megpucol-ellenőriz-visszarak. Persze ennek sem örülnék, mert ez sem olcsó dolog. Vagy az, hogy 2-3 másodpercig kattog hidegen, nem gond egyáltalán? Ha már bemelegszik a motor, akkor gyújtáskor sem csinálja. Esetleg az olajpumpa is gond lehet? A "vastagabb" olajat igaz, hogy könnyebben nyomná fel a pumpa, lehet, hogy mégis csak 5W40 vagy 10W40 kellene?

Ez a hidegen ˝hangos, kattog˝ nem lehet, hogy a láncfeszítő miatt van?

Lehet a láncot hallja a kolléga, mert nincs meg a nyomás a feszítőben indítás után rögtön.

Link to comment
Megosztás:

Ez a hidegen ˝hangos, kattog˝ nem lehet, hogy a láncfeszítő miatt van?

Lehet a láncot hallja a kolléga, mert nincs meg a nyomás a feszítőben indítás után rögtön.

Én nagyon bízok benne, hogy nem a láncfeszítő és/vagy a vezérműlánc az, mert most nagyon nincs rá keret:( A lánc két szerelő szerint sem ad hangot, semmit nem hallani, ami nem lenne normális. Ha mégis a feszítő lenne, az komoly baj és rögtön cserélni kell (gondolom jó drága is)?

Ez lehet az miatt, hogy a 10W40 helyett 5W30 olaj került bele? Okozhat valami gondot, ha az idén nem cserélem?

Ma délután megpróbálok készíteni egy felvételt, amin hallani lehet majd a hangját, csak amire hazaérek üzemmeleg lesz a motor, nem tudom ebben az őrült hőségben mikor hűl le...

Négyre viszem az Opelhez a lefogató csavarokat ellenőrizni és meghúzni, ha nem történt volna már meg. Majd ott is rákérdezek, hogy mit szólnak a hangjához.

Link to comment
Megosztás:

Én nagyon bízok benne, hogy nem a láncfeszítő és/vagy a vezérműlánc az, mert most nagyon nincs rá keret:( A lánc két szerelő szerint sem ad hangot, semmit nem hallani, ami nem lenne normális. Ha mégis a feszítő lenne, az komoly baj és rögtön cserélni kell (gondolom jó drága is)?

Ez lehet az miatt, hogy a 10W40 helyett 5W30 olaj került bele? Okozhat valami gondot, ha az idén nem cserélem?

Ma délután megpróbálok készíteni egy felvételt, amin hallani lehet majd a hangját, csak amire hazaérek üzemmeleg lesz a motor, nem tudom ebben az őrült hőségben mikor hűl le...

Négyre viszem az Opelhez a lefogató csavarokat ellenőrizni és meghúzni, ha nem történt volna már meg. Majd ott is rákérdezek, hogy mit szólnak a hangjához.

Annak is addig van hangja amíg nincs olajnyomás, természetes, ne parázz! ;)

Link to comment
Megosztás:

Szia !

Koszi ! Kozben en is hasonlora jutottam tobbek kozott.

Beinditottam az autot hagytam egy kicsit jarni utanna leallitottam es megneztem az uzemanyagnyomast mivel nincs oram

ezert egyenlore csak kezzel (szelepsapka le bal oldalt, szelep korommel benyom), hat epp hogy sustorgott kicsit es semmi tobb. :(

Ha jol tudom akkor itt legalabb ~4 bar-nak kene lenni es tartania is kene leallas utan (ha vki tudja pontosan kerem irja le) is ha jol tudom.

Sztem ez nem volt annyi kozel se (de szerzek merot is) .

A masik ha fel vannak huzva az ablakok es raadom a gyujtast akkor olyan furcsa surrogo hangot lehet hallani jobb-kozeprol hatulrol

most esett csak le ,hogy ez igencsak uzemanyagszivattyu lehet , annak lehet a hangja talan ! (remelem mert akkor vegre meg lenne

a hiba ! :huh: (mar unom ,h nem talalom a hiba forrasat !) :unsure:

Meg 1: ha mar lesz rendes uzemanyagnyomasom mennyire rossz otlet egy kis etanol (e85) tankolasa az autoba mondjuk 50%-ban

(tobbi 95-os) hogy egy kicsit kipucolja a tankot meg az uzemanyag csoveket ???? (persze utanna lehet ,h cserelek megint u.a.szurot)

Koszi !

Szerintem inkább 3 bar körül kellene lenni... A benzinpumpa zúgása akár még normális is lehet, ameddig eléri az üzemi nyomást, az enyém is zúg, pedig új van benne. Lehet, h utána is, de akkor már a kipufogó hangja a domináns... :D

Erdemes lenne egy nyomást mérni, utána lehet tovább gondolkodni. A hiba bárhol lehet az üzemanyagkörben.

Gyertyaképet néztél már? Ha valamelyik feltűnően más, mint a többi, akár injektorhiba is lehet. Bár akkor annál a hengernél gyújtáskimaradás is lenne nagy valószínűséggel...

Ha tisztítani akarsz, jó az E85, bár 20% is bőven megteszi, egyébként meg az összes benzinbe bele van keverve 4-5%-ban. Esetleg még felturbózhatod egy kis házilag kikeverhető cuccal, a fogyasztás topikban találsz róla infót. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

VALAKI! BÁRKI! MINDENKI!

KÖNYÖRGÖM SEGÍTSETEK!!!!

Van egy Z17dtl motoros 2003-as astrám. Imádom szeretem DE a tököm tele van vele...

Olyan problémám van vele, hogy az autó menet közben megáll. Hétvégén Győrbe indultunk, kb 40Km-t mentem az autóval mikor elkezdett rángatni az autó (160-nál). Visszább vettem a tempóból (120-130) azt hittem ideiglenesen megoldja a problémát. Ettől függetlenül ugyanúgy rángatott elég sűrűn az autó és olyan 3-4 Km múlva megállt az autó. Újraindítani nem lehet ilyenkor. Kinyitom a motorháztetőt várok vele 8-10 percet és pöccre indul az autó. Folytattam tovább az utamat de már csak max 90-nel. Nem volt probléma az autóval. Mivel napi használatban van az autó és ezzel dolgozom naponta előfordul ilyen. Kisebb távon is. Ha 100 környékére emelem a sebességet ugyanúgy rángat majd leáll vagy nem rángat de teljesen megáll. A "megoldás" ugyanaz 8-10 perc pihi és indul. Kb 1 hónapja volt porlasztó felújítás. Kiválóan ment, fürge volt, keveset eszik azóta is. Porlasztó felújítás előtt is csinált hasonlókat. A gatyámat ráköltöttem. Kérlek segítsetek mi okozhatja ezt a problémát. Esetleg van valakinek tapasztalata?

Előre is köszönöm a segítségeteket!

tanksapkát lazítsd meg egy hosszabb út előtt...(egy próbát megér)...vagy amikor megállt, akkor...s ha szisszen akkor bingó :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A 2001-s Astra G-mnél az anyósülés elötti részen a kesztyütartó alatt bal oldalt folyik be a kondenzvíz elég rendesen. Hogy tudom ezt megszüntetni. Behr rendszerű a cucc.

A másik gond, hogy az üzemanyag szintjelző hírtelen nagyon szokott lefele esni. A minap mentem a pályán és hírtelen negyedről leugrott és világítani kezdett. Bementem egy kútra biztos, ami biztos tankoltam rá 10 LITERT és láss csodát a mutató felpattant fél jelzésre ls utánna tényleg sokat tudtam vele menni. Na ezt ki tudja egfejteni?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elkészültem a videóval. Munkából hazaértem, megvártam még teljesen lehűl a motor.

Az első videó hidegen indítva. Az elején hallani a csattogást pár másodpercig, majd megszűnik. Gyújtás ráadásánál van egy sípoló hang, gondolom ez normális.

Mit szóltok hozzá? Ez így rendben van? Ha nem, akkor mi lehet a gond és mit kell vele kezdeni? GM dexos2 5W30 van benne.

A második videó pár perccel később készült, még szintén hideg motorral, de már nem hallani a csattogó hangot.

Remélem nem komoly a gond és ez így rendben van. A kicsit "dieseles" hang is állítólag normális ennél a motornál...

Köszönöm előre is a segítséget, ez most nagyon nem hagy nyugodni, mert az autószerelő ismerősöm erőltetni a min. 10W40-es olajat én meg kitartok most az 5W30 mellett. Szerinte azonnal le kellene cserélni, de ő ugye régi "motoros".

Link to comment
Megosztás:

A másik gond, hogy az üzemanyag szintjelző hírtelen nagyon szokott lefele esni. A minap mentem a pályán és hírtelen negyedről leugrott és világítani kezdett. Bementem egy kútra biztos, ami biztos tankoltam rá 10 LITERT és láss csodát a mutató felpattant fél jelzésre ls utánna tényleg sokat tudtam vele menni. Na ezt ki tudja egfejteni?

köszi

Nekem volt hasonló, még anno Kadettnél. Ott a gondot az okozta hogy tönkrement a műszeregység hátuljára szerelt feszültségstabilizátor, ugyanis az üzemanyagszintjelző csak pontos 12V feszültség mellett tud korrekt értéket mutatni. Nem tudom hogy nálad is ez lehet-e a gond, de egy utánajárást megérdemel.

Link to comment
Megosztás:

...

Köszönöm előre is a segítséget, ez most nagyon nem hagy nyugodni, mert az autószerelő ismerősöm erőltetni a min. 10W40-es olajat én meg kitartok most az 5W30 mellett. Szerinte azonnal le kellene cserélni, de ő ugye régi "motoros".

Túlparázod... ;) Hidd el, jó bele az GM 5w-30-as, semmi baja sem lesz tőle, ha meg ennél jobbat akarsz, akkor tegyél bele Motult, van belőle két típus is, ami rendelkezik a dexos2-vel...

Spec dexos2

x-clean 5W-40

Ezek úgy vannak adalékolva, hogy az Opelhoz optimális legyen, és igazából ez a lényeg, nem az, hogy 30-as, vagy 40-es. A hidegoldalnál meg jobban jársz az 5W-vel, mint a 10-15W-vel, de ezt meg már mondtuk.

Az utóbbi az enyémben is volt, és nem tette tönkre... ;) Így talán a te majd' harmad annyit futott gépedet sem fogja hazavágni.

De ha továbbra is parázol, tegyél bele te is föttögésgátlót... ;) :)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem még tempomattal együtt is sok ennyiért, de azért sok sikert az eladáshoz!

Igazából 950-et kérnék érte... de 800-ért vannak fent 160-200 ezer kilóméterrel ugyanilyen idős 2004-es Astrák, ha felteszem 950-ért akkor 700-ért akarják megvenni. Jó hogy nem ingyen :-)

Gyárilag is 10w40-es olajat raktak bele az Opel szervízben, én is kérdeztem több szerelőt, de senki nem javasolt mást.

Mitól lenne jobb a 15w olaj? :-)

Egyébként családbővülés miatt kell megválnom tőle, kinőttük a kocsit, beteszem a babakocsit és tele a csomagtartó :-D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiesett a bal oldali tükörlapom, de szerencsére nem tört el. Ahonnan kiesett egy olyan felület van, mintha valami ragasztóanyagra matt fekete festéket fújtak volna. Gondolom a tükör hátsó rétege maradt a ragasztón és ez most abszolút de nem ragad. Szóval, ha ezt bekenem palmatex-el megfogja a tükörlapot? Jövő hétvégén indulok Erdélybe és nem akarom, hogy valahol ott essen ki a fene belőle. Azt a valamit, amin a tükör volt és olyan szép matt fekete, azt ki lehet valahogy pattintani, hogy kivéve precízebben ráragaszthassam a lapot? Ez egy abszolút mechanikus, nem fűthető tükör.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiesett a bal oldali tükörlapom, de szerencsére nem tört el. Ahonnan kiesett egy olyan felület van, mintha valami ragasztóanyagra matt fekete festéket fújtak volna. Gondolom a tükör hátsó rétege maradt a ragasztón és ez most abszolút de nem ragad. Szóval, ha ezt bekenem palmatex-el megfogja a tükörlapot? Jövő hétvégén indulok Erdélybe és nem akarom, hogy valahol ott essen ki a fene belőle. Azt a valamit, amin a tükör volt és olyan szép matt fekete, azt ki lehet valahogy pattintani, hogy kivéve precízebben ráragaszthassam a lapot? Ez egy abszolút mechanikus, nem fűthető tükör

Szerintem ne palmatexel ragaszd, hanem tükörragasztóval vagy neutrális szilikonnal. Csak a neutrális jó, mert az ecetes leszedi a tükör hátoldaláról a foncsort!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.