Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok! 1.4 G Astrámban szeretnék benzinszűrőt cserélni, hol találom, mennyire bonyolult?

Valahol a hozzászólásokban van már leírás erről?

Szia,

alvázon találod, bal hátsó kerék felé. Csere nem bonyolult csak kell egy szerszám amivel betudod nyomni a rögzítőket. A felrakásnál a folyásirányra kell figyelni.

Link to comment
Megosztás:

Nemrég kipróbáltam egy másik fojtószelep-házat (szintén Delphi, azonos típusszám), de ugyanezt produkálja fogyasztó terhelésekor:

Bár el nem tudom képzelni, hogy a generátor hogyan okozná ezt a fordulatesést és hullámzást, de azért kíváncsian várom a fejleményeket. Igazából az teljesen tiszta, hogy a generátor fogja meg a főtengelyt a ventilátor bekapcsolásakor, csak ez épp a normális működése a generátornak. A motorvezérlésnek kellene a fordulatesésre reagálva visszaállítani a fordulatot, és ez a beavatkozás valamiért láthatóan késik mind a ventilátor indításakor, mind a leállításakor. Illetve amikor nagyobb fordulatnál elveszed, ott is azért ejti le a fordulatot, mert késve reagál.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek az mitől lehet, hogy a frissen cserélt gyertyákból három darab elég kormos, a negyedik viszont jónak tűnik?

A vezérmű szíj felé lévő nem kormos, az autó állítólag 130e km-et futott, és nem tűnik úgy, hogy sokkal több lenne benne.IMG_0601_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_0615_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezek Bosch gyertyák? Z-XE motor? Az enyém is ilyen volt (sőt), 123ezer van a motorban (elvileg). Nekem eszi az olajat, állítólag a forgattyúsház szellőztetés halt meg... Ha minden jól megy, akkor jövő hét elején nézi meg a szaki...

Link to comment
Megosztás:

Bár el nem tudom képzelni, hogy a generátor hogyan okozná ezt a fordulatesést és hullámzást, de azért kíváncsian várom a fejleményeket. Igazából az teljesen tiszta, hogy a generátor fogja meg a főtengelyt a ventilátor bekapcsolásakor, csak ez épp a normális működése a generátornak. A motorvezérlésnek kellene a fordulatesésre reagálva visszaállítani a fordulatot, és ez a beavatkozás valamiért láthatóan késik mind a ventilátor indításakor, mind a leállításakor. Illetve amikor nagyobb fordulatnál elveszed, ott is azért ejti le a fordulatot, mert késve reagál.

Okozhat ilyen tüneteket egy esetlegesen nem 100%-os vezérlés? Mert tavaly nyáron voltam opelszervízben vízpumpa+vezérlés cserén, de nem emlékszem, hogy ezek a tünetek léteztek-e előtte.

Link to comment
Megosztás:

Olaj mennyire fogy? Cserélj meg egy tiszta és egy kormos gyertyát, és néhány száz kilóméter múlva nézd meg, hogy hogyan változik a helyzet.

Olajfogyásról nem tudok nyilatkozni még, mert másfél hónapja van nálam, és kb 400km van benne.

A gyertyacserével mi lenne a cél?

Most néztem, hogy a régi gyertyák nem ilyen kormosak, egy ott is csúnya, egy tiszta, kettő meg elmegy, most 3db néz ki csúnyán.

Írtam, hogy döcögött egyet kettőt alacsony fordulaton gyorsításkor, a gyertya csere megoldotta kb 100km-re, most megint elkezdte.

EGR-t ma kipucoltam, mentem vele egy kanyart, nem csinálta, de nem tennék rá semmit, hogy holnap sem fogja.

GM gyertyák voltak, meg vannak is benne.

EGR csinálhat ilyesmi kormolódást?

Link to comment
Megosztás:

Ezek Bosch gyertyák? Z-XE motor? Az enyém is ilyen volt (sőt), 123ezer van a motorban (elvileg). Nekem eszi az olajat, állítólag a forgattyúsház szellőztetés halt meg... Ha minden jól megy, akkor jövő hét elején nézi meg a szaki...

GM gyertyák, és x14xe motor van benne.

A forgattyúsház szellőztetés az valami szelep, vagy milyen megoldás, és hol van?

Link to comment
Megosztás:

Okozhat ilyen tüneteket egy esetlegesen nem 100%-os vezérlés? Mert tavaly nyáron voltam opelszervízben vízpumpa+vezérlés cserén, de nem emlékszem, hogy ezek a tünetek léteztek-e előtte.

Szerintem a nem megfelelően beállított vezérlésnek súlyosabb tünetei lennének. Pl. magasabb fogyasztás, nehezebb indulás, hiányzó teljesítmény magasabb fordulatnál, ilyesmik

Link to comment
Megosztás:

Olajfogyásról nem tudok nyilatkozni még, mert másfél hónapja van nálam, és kb 400km van benne.

A gyertyacserével mi lenne a cél?

Most néztem, hogy a régi gyertyák nem ilyen kormosak, egy ott is csúnya, egy tiszta, kettő meg elmegy, most 3db néz ki csúnyán.

Írtam, hogy döcögött egyet kettőt alacsony fordulaton gyorsításkor, a gyertya csere megoldotta kb 100km-re, most megint elkezdte.

EGR-t ma kipucoltam, mentem vele egy kanyart, nem csinálta, de nem tennék rá semmit, hogy holnap sem fogja.

GM gyertyák voltak, meg vannak is benne.

EGR csinálhat ilyesmi kormolódást?

EGR tuti nem csinálja, ugyanis csak egy hengernél van visszavezetés, nálam a 4-nél (vagy legalábbis volt).

A gyertyacsere jó ötlet, ha ugyanis a tiszta gyertya kormolódik, illetve a kormos gyertya kiég, akkor nem a gyertyával van probléma.

Esetleg nézhetnétek egy sűrítési végnyomást, ott is kibukhat, ha esetleg szét van kopva a motor. Bár nem hiszem, hogy ilyesmi lenne...

Kormos gyertyát okozhat gyújtásprobléma (gyertya, trafó), illetve nem megfelelő keverékképzés, túl sokat kap a kormos henger (injektor). Az injektorokat éppúgy megcserélheted, mint a gyertyákat...

Első körben ennyi, ez még nem kerül pénzbe...

Link to comment
Megosztás:

EGR tuti nem csinálja, ugyanis csak egy hengernél van visszavezetés, nálam a 4-nél (vagy legalábbis volt).

A gyertyacsere jó ötlet, ha ugyanis a tiszta gyertya kormolódik, illetve a kormos gyertya kiég, akkor nem a gyertyával van probléma.

Esetleg nézhetnétek egy sűrítési végnyomást, ott is kibukhat, ha esetleg szét van kopva a motor. Bár nem hiszem, hogy ilyesmi lenne...

Kormos gyertyát okozhat gyújtásprobléma (gyertya, trafó), illetve nem megfelelő keverékképzés, túl sokat kap a kormos henger (injektor). Az injektorokat éppúgy megcserélheted, mint a gyertyákat...

Első körben ennyi, ez még nem kerül pénzbe...

Azt hittem, az EGR a közös szívótorokba vezet vissza!? Ezen meglepődtem, de tényleg, az egyik szélső henger mellett van.

Gyertyacsere volt, csak újakra, de ugyanaz a GM gyártmány. Mint írtam, fura módon az új gyertyák kormosabbak, mint a kiszedett régiek.

Én úgy gondolom, gyertya kizárható, cromaxba hozzá adták.

Injektor leszedésével van valami macera, előzőn központi volt.

Gyújtáson lehet házilag állítani?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

2004-es Astra G-m vezetőülésénél lévő biztonsági öve nem húzódik rendesen vissza .

Gyakori ez a hiba ezeknél az autóknál ?

Mit tehetek, meg lehet ezt javítani ?

Üdv.

Astra

Valószínű csere.

Vagy a benne levő mechanika elgyengült, lehet megérné szétszedni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

2004-es Astra G-m vezetőülésénél lévő biztonsági öve nem húzódik rendesen vissza .

Gyakori ez a hiba ezeknél az autóknál ?

Mit tehetek, meg lehet ezt javítani ?

Üdv.

Astra

Állítólag egy szétszedés, és egy mosószeres tisztítás segíthet. Nem tudom biztosan, én még nem próbáltam. Állítólag...

Link to comment
Megosztás:

Azt hittem, az EGR a közös szívótorokba vezet vissza!? Ezen meglepődtem, de tényleg, az egyik szélső henger mellett van.

Gyertyacsere volt, csak újakra, de ugyanaz a GM gyártmány. Mint írtam, fura módon az új gyertyák kormosabbak, mint a kiszedett régiek.

Én úgy gondolom, gyertya kizárható, cromaxba hozzá adták.

Injektor leszedésével van valami macera, előzőn központi volt.

Gyújtáson lehet házilag állítani?

Száz százalékosan semmi sem zárható ki... ;) A gyertyák sorrendjének felcserélése semmibe sem kerül, viszont így tényeg kizárható lesz a gyertyaprobléma.

Az x14xe hengerenkénti injektoros.

A gyújtásmezőn csak szoftveresen lehet állítani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

2004-es Astra G-m vezetőülésénél lévő biztonsági öve nem húzódik rendesen vissza .

Gyakori ez a hiba ezeknél az autóknál ?

Mit tehetek, meg lehet ezt javítani ?

Üdv.

Astra

Szia,

Nézd meg a felső övvezető (a magasságállítónál) állapotát. Előfordulhat, hogy a zsíros lerakódás miatt nem tud rendesen visszamenni az öv. A melegvizes, mosószeres átmosás is segít, ha az öv anyagába van beleivódva a zsíros kosz.

Volt erről valami okosság a TotalCar honlapján (talán az autodoktor-ban?)

Link to comment
Megosztás:

Bár el nem tudom képzelni, hogy a generátor hogyan okozná ezt a fordulatesést és hullámzást, de azért kíváncsian várom a fejleményeket. Igazából az teljesen tiszta, hogy a generátor fogja meg a főtengelyt a ventilátor bekapcsolásakor, csak ez épp a normális működése a generátornak. A motorvezérlésnek kellene a fordulatesésre reagálva visszaállítani a fordulatot, és ez a beavatkozás valamiért láthatóan késik mind a ventilátor indításakor, mind a leállításakor. Illetve amikor nagyobb fordulatnál elveszed, ott is azért ejti le a fordulatot, mert késve reagál.

Ha csupán a világítást (tompított) kapcsolom rá, egy minimálisat akkor is esik a fordulat, persze ezt még tudja korrigálni az ECU. A töltés 14,2 V, csak nagy fogyasztó (ventilátor 4-es fokozat, stb) kapcsolás pillanatában esik 13,6-13,8 Voltra.

Nyáron a nagy melegben Wesz nézte az autót és ő minden fogyasztót rákapcsolt, ekkor a töltés csak 13,2-12,8 V feszültséggel üzemelt. Említettem neki, hogy soha nem mértem ilyen alacsony töltést. Hazaérve nálam a szokásos 13,9 V értéket mutatta a műszer. (Nem műszer hiba). Olvastam, hogy az ECU levegő hőmérséklet és egyéb adatokat figyelve változtatja a töltés erősségét, hogy nagy melegben ne ölje meg az akkumulátort a magas töltési feszültség.

Motorvezérlő semmilyen hibát nem jelez, legfrissebb szoftver van rajta, így upgradelni sem lehet. Pár hónappal ezelőtt próbáltam egy Delco 100A-es generátort, de azzal is ezt produkálta. Fojtószelep csere sem változtatott. Csöveknél nem találtam repedezést, esetleges fals levegő kapcsán. Interneten is találtam hasonló videókat, de persze megoldás sehol nem született, illetve olvasom más is próbálkozott már ezekkel amivel én :http://www.deviltuning.hu/?oldal=42&cmd=show&uid=1959&id=100

Dugóban araszolva nagyon kellemetlen, ahogy kapcsolgat a motorhűtő ventilátor, mindig rá kell lépnem a gázpedálra hogy magához térjen a fordulat.

Link to comment
Megosztás:

Ha csupán a világítást (tompított) kapcsolom rá, egy minimálisat akkor is esik a fordulat, persze ezt még tudja korrigálni az ECU. A töltés 14,2 V, csak nagy fogyasztó (ventilátor 4-es fokozat, stb) kapcsolás pillanatában esik 13,6-13,8 Voltra.

Nyáron a nagy melegben Wesz nézte az autót és ő minden fogyasztót rákapcsolt, ekkor a töltés csak 13,2-12,8 V feszültséggel üzemelt. Említettem neki, hogy soha nem mértem ilyen alacsony töltést. Hazaérve nálam a szokásos 13,9 V értéket mutatta a műszer. (Nem műszer hiba). Olvastam, hogy az ECU levegő hőmérséklet és egyéb adatokat figyelve változtatja a töltés erősségét, hogy nagy melegben ne ölje meg az akkumulátort a magas töltési feszültség.

Motorvezérlő semmilyen hibát nem jelez, legfrissebb szoftver van rajta, így upgradelni sem lehet. Pár hónappal ezelőtt próbáltam egy Delco 100A-es generátort, de azzal is ezt produkálta. Fojtószelep csere sem változtatott. Csöveknél nem találtam repedezést, esetleges fals levegő kapcsán. Interneten is találtam hasonló videókat, de persze megoldás sehol nem született, illetve olvasom más is próbálkozott már ezekkel amivel én :http://www.deviltuning.hu/?oldal=42&cmd=show&uid=1959&id=100

Dugóban araszolva nagyon kellemetlen, ahogy kapcsolgat a motorhűtő ventilátor, mindig rá kell lépnem a gázpedálra hogy magához térjen a fordulat.

Szia!

Legjobb tudomásom szerint G Astrában nincs inteligens töltésvezérlés (szerencsére, nem is értem mi a francnak kell azt úgy elbonyolítani, de aztán lehet, hogy én maradtam le valamiről). A töltésed szerintem teljesen rendben van, az akksi aktuális töltöttségi állapotától is függ (többek között), hogy éppen mekkora fogyasztót képez, ez is befolyásolja, hogy nem mindig megy föl szabályzásig a feszültség. Viszont én csatlakoznék potyo korábbi véleményéhez, én sem tudom elképzelni hogy ezt a generátor okozná, hiszen éppen akkor fogja leginkább a motort mikor a legnagyobb teljesítményt adja le (hiszen a motortól veszi azt az energiát amit elektromos energiává alakít), vagyis a rossz generátor ebből a szempontból inkább javítana a helyzeten, mint rontana. Én is azon az állásponton vagyok, hogy ezt a terhelésváltást a motorvezérlésnek kellene korrigálnia, a generátor az normálisan ilyen. Úgy emlékszem ezen a fórumon is írta már valaki korábban hogy ilyen problémával küzd, talán többen is, de sajnos megoldás akkor sem született, most már én is nagyon kíváncsi lennék rá mi okozhatja ezt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

2004-es Astra G-m vezetőülésénél lévő biztonsági öve nem húzódik rendesen vissza .

Gyakori ez a hiba ezeknél az autóknál ?

Mit tehetek, meg lehet ezt javítani ?

Üdv.

Astra

A fórumon volt már róla szó, nem bonyolult kibontani, szétszedni, feszíteni, vagy cserélni, de elküldhetem a leírást képekkel együtt privátba.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Legjobb tudomásom szerint G Astrában nincs inteligens töltésvezérlés (szerencsére, nem is értem mi a francnak kell azt úgy elbonyolítani, de aztán lehet, hogy én maradtam le valamiről). A töltésed szerintem teljesen rendben van, az akksi aktuális töltöttségi állapotától is függ (többek között), hogy éppen mekkora fogyasztót képez, ez is befolyásolja, hogy nem mindig megy föl szabályzásig a feszültség. Viszont én csatlakoznék potyo korábbi véleményéhez, én sem tudom elképzelni hogy ezt a generátor okozná, hiszen éppen akkor fogja leginkább a motort mikor a legnagyobb teljesítményt adja le (hiszen a motortól veszi azt az energiát amit elektromos energiává alakít), vagyis a rossz generátor ebből a szempontból inkább javítana a helyzeten, mint rontana. Én is azon az állásponton vagyok, hogy ezt a terhelésváltást a motorvezérlésnek kellene korrigálnia, a generátor az normálisan ilyen. Úgy emlékszem ezen a fórumon is írta már valaki korábban hogy ilyen problémával küzd, talán többen is, de sajnos megoldás akkor sem született, most már én is nagyon kíváncsi lennék rá mi okozhatja ezt.

Lehet hogy nem stimmel valami a motorral, pl injektor? Elsőre indul mindig, szépen megy, jó fogyasztás 6,3 l/100 km. A fojtószelep vezérlőnél 2 pályát mutatott a számítógép (úgy rémlik TP1 és TP2), a felső diagram konstans vonal, az alsó diagramon pedig az látszott, hogy alapjáraton folyamatos korrekcióra kényszerül a vezérlő, állandóan beavatkozik, hogy próbálja azt a TP1-es vonalat tartani.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.