Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Szedd ki a kesztyűtartót és húzd le a csatlakozót a motorról, így kitudod iktatni.

Nem 2 perces munka kiszedni, sok mindent kell hozzá bontani, ablaktörlő lapátok, szélvédő takaró, utána hozzá lehet férni a csavarokhoz.

Azt nem tudom milyen állásban maradhatott, a visszajelző a gombon nem világít. A motort lehúzom, a szétszedéshez áttanulmányozom a leírásokat.

Tényleg a Z14XEP-s hez van szervizkönyv valahol? Mindig csak abba akadok bele, amiben az 1.4-es motor meg sincs említve. Nagyrészt gondolom jó az is, de jobb lenne teljesen a típushoz való könyv.

Lehet neked is ez a gond. Link

Igen ezt olvastam, ebből gondoltam, hogy ez lehet a gond nálam is.

Link to comment
Megosztás:

Szedd ki a kesztyűtartót és húzd le a csatlakozót a motorról, így kitudod iktatni.

Nem 2 perces munka kiszedni, sok mindent kell hozzá bontani, ablaktörlő lapátok, szélvédő takaró, utána hozzá lehet férni a csavarokhoz.

Ezt melyik verzióhoz írod? Nemrég szedtem szét (BEHR) és nem kell mindent bontani, a kesztyűtartót kell kiszedni, meg a levegő vezető csövet (hogy kiférjen a ventillátor) és kész. Az a negyedgömb alakú cucc, ami elzárja a levegő útját, az simán kiszedhető a házból, csak előtte le kell húzni a bal oldaláról a mozgató kar megfelelő részét.

Utána már meg lehet vizsgálni, hogy mi romlott/törött el.

Link to comment
Megosztás:

Ezt melyik verzióhoz írod? Nemrég szedtem szét (BEHR) és nem kell mindent bontani, a kesztyűtartót kell kiszedni, meg a levegő vezető csövet (hogy kiférjen a ventillátor) és kész. Az a negyedgömb alakú cucc, ami elzárja a levegő útját, az simán kiszedhető a házból, csak előtte le kell húzni a bal oldaláról a mozgató kar megfelelő részét.

Utána már meg lehet vizsgálni, hogy mi romlott/törött el.

Én is úgy tudom, hogy jócskán meg kell bontani, hogy kiszedd az egészet, pl. ablaktörlő karok, stb. De nekem Delphi, lehet, hogy csak azt kell ennyire szétkapni és a Behrt nem?

Ezt nem lenne rossz, ha valaki meg tudná erősíteni!

Link to comment
Megosztás:

Azt nem tudom milyen állásban maradhatott, a visszajelző a gombon nem világít. A motort lehúzom, a szétszedéshez áttanulmányozom a leírásokat.

Tényleg a Z14XEP-s hez van szervizkönyv valahol? Mindig csak abba akadok bele, amiben az 1.4-es motor meg sincs említve. Nagyrészt gondolom jó az is, de jobb lenne teljesen a típushoz való könyv.

Igen ezt olvastam, ebből gondoltam, hogy ez lehet a gond nálam is.

Ha szerencséd van akkor külsőben, és nem fogsz párásodni.

Szervizkönyv, eddig csak az 1,2, 1,6 (75 és 100Le) illetve 1,8 2.0 benzines változatúval találkoztam, nem láttam hogy lenne 1,4 XE vagy XEP-hez is.

Ezt melyik verzióhoz írod? Nemrég szedtem szét (BEHR) és nem kell mindent bontani, a kesztyűtartót kell kiszedni, meg a levegő vezető csövet (hogy kiférjen a ventillátor) és kész. Az a negyedgömb alakú cucc, ami elzárja a levegő útját, az simán kiszedhető a házból, csak előtte le kell húzni a bal oldaláról a mozgató kar megfelelő részét.

Utána már meg lehet vizsgálni, hogy mi romlott/törött el.

Úgy tudtam hogy mindegyiket így kell bontani, sajátomat nem bontottam még, de olvastam róla leírást valahol, talán még képek is voltak :omg:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én is a segítségetek szeretném kérni! Témánál vagyunk, belső keringetés, Delphi rendszer...

Szóval, az a tünet, hogy hol működik, hol nem. Ma elpöcsöltem vele vagy 2 órát és arra jutottam, hogy a tengely ép, és a motorjának csatiját megmozgatva-szétszedve működik néhányszor, majd megint nem... Kontakt spray-vel befújtam a szétszerelt csatit, de a rapszodikus működés továbbra is fennáll.

DV cartárs leírását átolvasva a motorja lenne a ludas? Vagy egyéb?

Ami még feltűnt, hogy a kapcsoló világítása mintha felcserélődött volna, ha jól értelmezem a zsalu állását. Belső keringetésben álló leffentyűnél ( a motor felé zár) nem világít a lámpa, külső szellőztetésnél (felém zár) viszont igen.

Bármilyen építő jellegű ötletet szívesen fogadok, köszi előre is!

Sziasztok!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megszeretném kérdezni, hogy a klíma hűtő cseréje mennyire bonyolult?

Tegnap beletolattak az autóba, a vízhűtő eltörött és a klíma hűtő pedig meghajolt, szóval az is cserés.

Valamint, ha valaki már cserélt ilyen hűtőket, akkor melyik márkát ajánlanátok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megszeretném kérdezni, hogy a klíma hűtő cseréje mennyire bonyolult?

Tegnap beletolattak az autóba, a vízhűtő eltörött és a klíma hűtő pedig meghajolt, szóval az is cserés.

Valamint, ha valaki már cserélt ilyen hűtőket, akkor melyik márkát ajánlanátok?

Hi!

Így elég nehéz információt meg osztani ,hogy nem tudni milyen motor van a kocsiban,elég széles kőrű eredeti és után gyártott alkatrész van forgalomban. klima hűtő Nissen ,viz hűtő Valaeo vagy Nissen az ár kb 80-van.

Szerelése olyan autó szerelő aki klímával is foglakozik. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Így elég nehéz információt meg osztani ,hogy nem tudni milyen motor van a kocsiban,elég széles kőrű eredeti és után gyártott alkatrész van forgalomban. klima hűtő Nissen ,viz hűtő Valaeo vagy Nissen az ár kb 80-van.

Szerelése olyan autó szerelő aki klímával is foglakozik. :icon1:

Szia!

Bocs, a motor tényleg lemaradt, Z18XE és digit klímás, ha ez számít.

A vízhűtőt akár még "házilag" is ki tudnám cserélni, csak a klíma nem tűnik olyan egyszerűnek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1 honapig volt szervizbe az autom. Szethullott a kormanymu, aztan a vezerles se volt tul szep ( igy 16K km utan... ) szoval volt teendo.

Ki lett cserelve a szaritoszuro. Jo a klimam! Oriasi. El sem hiszem. Minden venti ugy megy ahogy kell.

NA DE, hogy ne tartson sokaig a jokedv, elkezdte bedobalni a ventilator hibat...

22 Pushing blower motor low input

21 -------------||--------- malfunction.

Neha ontevekenyen bedobja, gyujtas le, vissza es minden oke, viszont mig vilagit, a vizhuto megy nyelgazon, a klima ventije meg ALL!!! Tok erdekes. Egyszercsak gondol egyet es megall? A kompresszort viszont nem lovi le semmi. Ez elegge zavaro.

A hibat eloidezni nemtudom. Opcommal neztem adatokat, feszultseg a ventikbe valtozott ahogy ment fel a nyomas a kompresszorba. Kabel csatikat megmozgattam, aztan utana megint elojott. Szimplan megalltam a lampanal es ennyi.

Vannak otletek? Mivel a klima venti allt , ezert gondolom vagy a vezerlo egyseg csatija, vagy maga az egyseg is akar, vagy a klima venti also kabelezese, ahol a hobizti van.

UI: a klimaventi kapcsolja mindketto fokozatot, ahogy azt kell.

UI2: Mi emeli az alapjaratot amikor benyomom a klimat? Alapjarati motor kap jelet?

Link to comment
Megosztás:

Uraim továbbra is segítségre lenne szükségem. Delphi QS klímapomresszor kuplungot keresek, nem kapható sehol. Bontott nincs mert amelyik kompresszor nem jó azt kidobják. 40-et nem adok egy bontott kompresszorért de még 10-et sem mivel nagy eséllyel szarabb lesz mint az enyém. Ha esetleg valakinek volna ilyen, nem működő kompresszora és eladná az alkatrészt azt nagyon megköszönném, természetesen a vételáron felül.

Link to comment
Megosztás:

Uraim továbbra is segítségre lenne szükségem. Delphi QS klímapomresszor kuplungot keresek, nem kapható sehol. Bontott nincs mert amelyik kompresszor nem jó azt kidobják. 40-et nem adok egy bontott kompresszorért de még 10-et sem mivel nagy eséllyel szarabb lesz mint az enyém. Ha esetleg valakinek volna ilyen, nem működő kompresszora és eladná az alkatrészt azt nagyon megköszönném, természetesen a vételáron felül.

Helló.

Nem okoskodásból mondom meg semmi, csak az én tapasztalatom alapján egy normális klímás pikk pakk beszerzi a megfelelő alkatrészt hozzá. Legalábbis nálam így történt, elvittem, méregette, megnézte az adatokat, lerendelte, két nap alatt meghozták és tette is fel a kompresszorra. (Természetesen zsír új és a mai napig jól működik) Lényeg a lényeg, ha nem találsz akkor szerintem keress fel valami jó klíma szakit, az biztosan meg fogja oldani ezt a hiányt. :)

Amúgy ha vissza olvasol, elvileg csak a hőbiztosíték szakad meg benne, páran már cserélték, van leírás is ebben a toicban erről.

Link to comment
Megosztás:

Helló.

Nem okoskodásból mondom meg semmi, csak az én tapasztalatom alapján egy normális klímás pikk pakk beszerzi a megfelelő alkatrészt hozzá. Legalábbis nálam így történt, elvittem, méregette, megnézte az adatokat, lerendelte, két nap alatt meghozták és tette is fel a kompresszorra. (Természetesen zsír új és a mai napig jól működik) Lényeg a lényeg, ha nem találsz akkor szerintem keress fel valami jó klíma szakit, az biztosan meg fogja oldani ezt a hiányt. :)

Amúgy ha vissza olvasol, elvileg csak a hőbiztosíték szakad meg benne, páran már cserélték, van leírás is ebben a toicban erről.

Autóalkatrész webáruházakban nincs ilyen csak 1 fajta ami nem jó az én kompresszoromra. Beszéltem már több, kifejezetten klímaszervízzel és mind azt mondta hogy nem tudnak segíteni.

Nálam nem a hőbiztosítékkal volt gond hanem maga a tekercs volt zárlatos. Újra lett tekercselve és tökéletesen működik. Nekem a kompresszor azon része kell amit a mágnestekercs behúz a szíjtárcsára. Próba közben ez megcsúszott és a benne lévő gumirész egyszerűen kifolyt. Későn kapcsolt a klímahűtő ventillátora de amíg nincs meg az alkatrész a további szerelésnek semmi értelme.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket kérném, van egy 2004/12 havi Opel Astra G Caravan 1.6-os motorral vezérműszíjas. Na már most klímás a kocsi és a hűtőn annak is a motor felé eső oldalán csak 1 ventilátor van ami a motorhűtő ventilátor, nem kellene ott lenni még 1 ventilátornak ami a hűtő lökhárító feőli oldalára esik "klíma hűtő ventilátor " vagy mi a fene.

Ezet azért kérdezem mert elkezdett zúgó hangot adni a klíma kompresszor de csak ha gázt adok ha alapjáraton van akkor semmi.

Motor járatás közben úgy,hogy a klíma is be volt kapcsolva locsolóval lassan öntöttem vizet a hűtő bordákra és lassan befejezte a zúgást. Majd bemelegedett és megint kezdte.

Mindenkinek tűz forró a hűtő borda vagy csak nekem szarakodik ?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Autóalkatrész webáruházakban nincs ilyen csak 1 fajta ami nem jó az én kompresszoromra. Beszéltem már több, kifejezetten klímaszervízzel és mind azt mondta hogy nem tudnak segíteni.

Nálam nem a hőbiztosítékkal volt gond hanem maga a tekercs volt zárlatos. Újra lett tekercselve és tökéletesen működik. Nekem a kompresszor azon része kell amit a mágnestekercs behúz a szíjtárcsára. Próba közben ez megcsúszott és a benne lévő gumirész egyszerűen kifolyt. Későn kapcsolt a klímahűtő ventillátora de amíg nincs meg az alkatrész a további szerelésnek semmi értelme.

Privátban írtam egy linket. :)

Sziasztok!

Segítségeteket kérném, van egy 2004/12 havi Opel Astra G Caravan 1.6-os motorral vezérműszíjas. Na már most klímás a kocsi és a hűtőn annak is a motor felé eső oldalán csak 1 ventilátor van ami a motorhűtő ventilátor, nem kellene ott lenni még 1 ventilátornak ami a hűtő lökhárító feőli oldalára esik "klíma hűtő ventilátor " vagy mi a fene.

Ezet azért kérdezem mert elkezdett zúgó hangot adni a klíma kompresszor de csak ha gázt adok ha alapjáraton van akkor semmi.

Motor járatás közben úgy,hogy a klíma is be volt kapcsolva locsolóval lassan öntöttem vizet a hűtő bordákra és lassan befejezte a zúgást. Majd bemelegedett és megint kezdte.

Mindenkinek tűz forró a hűtő borda vagy csak nekem szarakodik ?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Én szerintem elől is lenni kéne egy ventilátornak, ecat24 is hozza a ventilátoroknál, bár én ezt biztosra nem tudom mondani. Annak a radiátornak biztosan melegnek kell lennie, abban kering a forró gáz, ott csapódik le és azt kell hűtse a ventilátor. Legalábbis a klímás ilyet magyarázott nekem :D Viszont megerősítik majd ezt hogy kell vagy sem a tőlem nagyobbak. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket kérném, van egy 2004/12 havi Opel Astra G Caravan 1.6-os motorral vezérműszíjas. Na már most klímás a kocsi és a hűtőn annak is a motor felé eső oldalán csak 1 ventilátor van ami a motorhűtő ventilátor, nem kellene ott lenni még 1 ventilátornak ami a hűtő lökhárító feőli oldalára esik "klíma hűtő ventilátor " vagy mi a fene.

Ezet azért kérdezem mert elkezdett zúgó hangot adni a klíma kompresszor de csak ha gázt adok ha alapjáraton van akkor semmi.

Motor járatás közben úgy,hogy a klíma is be volt kapcsolva locsolóval lassan öntöttem vizet a hűtő bordákra és lassan befejezte a zúgást. Majd bemelegedett és megint kezdte.

Mindenkinek tűz forró a hűtő borda vagy csak nekem szarakodik ?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Nem! Egy ventilátoros!

Én viszont nem locsolgatnám a meleg hűtőt!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egy ventilátoros az enyém is!
Kérdeztem a klímásoktól én is , hogy ez normális, azt mondták, hogy az utolsó variáció ez volt az Astráknál. (meg persze a 4 pólusú hűtőventi előtétellenállás)
Akkor működik normálisan a rendszered "ránézésre", ha beindítód a motort....felnyitod a motorháztetőt.....beindítod a klímát....és vársz egy kicsit....be kell kapcsolnia a vízhűtő hűtőventidnek (nálam ez kb 30-40mp klíma bekapcs után - klímások nézték és ez normális nálam)
A klíma bekapcsoláskor elkezd nőni a rendszerben a nyomás, és mikor elér egy bizonyos értéket, akkor kapcsolja be a nyomásérzékelő a ventit!
Ha nem kapcsol be a ventid egyáltalán, akkor vagy a nyomáskapcsoló a rossz, vagy a venti előtétellenállása ment szét.
(ha kis fokozaton bekapcsol a ventid, mikor 87 fok körüli a víz, akkor jó a ventid, és a nyomáskapcsoló a rossz a klímánál)

Én most jöttem rá, hogy már 1 éve lassan rossz a venti előtétellenállása! Sajnos....mert mindenki mást mondott.......ne foglalkozzak vele stb....
És most láss csodát ilyen nagy melegben sem kapcsol be max fokozaton a ventim, mert meűködik benne a kis fokozat. (eddig meg mindíg búgott mint állat maxon)

Sziasztok!

Segítségeteket kérném, van egy 2004/12 havi Opel Astra G Caravan 1.6-os motorral vezérműszíjas. Na már most klímás a kocsi és a hűtőn annak is a motor felé eső oldalán csak 1 ventilátor van ami a motorhűtő ventilátor, nem kellene ott lenni még 1 ventilátornak ami a hűtő lökhárító feőli oldalára esik "klíma hűtő ventilátor " vagy mi a fene.

Ezet azért kérdezem mert elkezdett zúgó hangot adni a klíma kompresszor de csak ha gázt adok ha alapjáraton van akkor semmi.

Motor járatás közben úgy,hogy a klíma is be volt kapcsolva locsolóval lassan öntöttem vizet a hűtő bordákra és lassan befejezte a zúgást. Majd bemelegedett és megint kezdte.

Mindenkinek tűz forró a hűtő borda vagy csak nekem szarakodik ?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Egy ventilátoros az enyém is!

Kérdeztem a klímásoktól én is , hogy ez normális, azt mondták, hogy az utolsó variáció ez volt az Astráknál. (meg persze a 4 pólusú hűtőventi előtétellenállás)

Akkor működik normálisan a rendszered "ránézésre", ha beindítód a motort....felnyitod a motorháztetőt.....beindítod a klímát....és vársz egy kicsit....be kell kapcsolnia a vízhűtő hűtőventidnek (nálam ez kb 30-40mp klíma bekapcs után - klímások nézték és ez normális nálam)

A klíma bekapcsoláskor elkezd nőni a rendszerben a nyomás, és mikor elér egy bizonyos értéket, akkor kapcsolja be a nyomásérzékelő a ventit!

Ha nem kapcsol be a ventid egyáltalán, akkor vagy a nyomáskapcsoló a rossz, vagy a venti előtétellenállása ment szét.

(ha kis fokozaton bekapcsol a ventid, mikor 87 fok körüli a víz, akkor jó a ventid, és a nyomáskapcsoló a rossz a klímánál)

Én most jöttem rá, hogy már 1 éve lassan rossz a venti előtétellenállása! Sajnos....mert mindenki mást mondott.......ne foglalkozzak vele stb....

És most láss csodát ilyen nagy melegben sem kapcsol be max fokozaton a ventim, mert meűködik benne a kis fokozat. (eddig meg mindíg búgott mint állat maxon)

Szoval akkor egy ventilátor, milyen érdekes, mondjuk sógorom 6os mazdáján is csak egy van, de azért csak jobb ha van hűtése annak a hűtőnek elölről is vagy rosszul gondolnám?!

Az enyémen még elől is van ventilátor, nálam túl magas nyomásnál kapcsolt a ventilátor egyes fokozatba, már akkor mikor a kettesbe kellett volna neki. Tavasszal kicseréltettem a nyomáskapcsolót, azóta szépen muzsikál, tegnap ebbe a 800 fokba már szépen kapcsolta is a következő fokozatokat, neki is melege lett :)

Viszont mondod az előtét ellenállást. sokak szerint azt külön nem lehet beszerezni. Ezek szerint mégis vagy bontottból buheráltad ki? Olyat is hallottam hogy van előtét ellenállás csak valami lábak nem stimmelnek rajta. Melyik az igazság? ha már így ezen a vonalon vagyunk, hátha későbbiekben nekem is és másnak is hasznos lehet ez :)

Szerk.:

Nekem meg egy olyan problémám van hogy alapjáraton ha klímát kapcsolok akkor egy búgó hang jelenik meg, klíma kikapcsolásra abba is hagyja természetesen. És 2500as fordulat felett pedig megjelenik egy hang ami gyorsulásra erősödik. Ez mitől lehet szerintetek?

Módosítva : ftamas0201
Link to comment
Megosztás:

Szoval akkor egy ventilátor, milyen érdekes, mondjuk sógorom 6os mazdáján is csak egy van, de azért csak jobb ha van hűtése annak a hűtőnek elölről is vagy rosszul gondolnám?!

Az enyémen még elől is van ventilátor, nálam túl magas nyomásnál kapcsolt a ventilátor egyes fokozatba, már akkor mikor a kettesbe kellett volna neki. Tavasszal kicseréltettem a nyomáskapcsolót, azóta szépen muzsikál, tegnap ebbe a 800 fokba már szépen kapcsolta is a következő fokozatokat, neki is melege lett :)

Viszont mondod az előtét ellenállást. sokak szerint azt külön nem lehet beszerezni. Ezek szerint mégis vagy bontottból buheráltad ki? Olyat is hallottam hogy van előtét ellenállás csak valami lábak nem stimmelnek rajta. Melyik az igazság? ha már így ezen a vonalon vagyunk, hátha későbbiekben nekem is és másnak is hasznos lehet ez :)

Szerk.:

Nekem meg egy olyan problémám van hogy alapjáraton ha klímát kapcsolok akkor egy búgó hang jelenik meg, klíma kikapcsolásra abba is hagyja természetesen. És 2500as fordulat felett pedig megjelenik egy hang ami gyorsulásra erősödik. Ez mitől lehet szerintetek?

A fordulattol fuggo bugo hang, egyertelmuen a klimakompresszorban levo nyomas megnovekedese miatt van. Nekem 16 18 barnal jelentkezik ez a hang de nagyon minimalisan. Amikor dugult volt a szaritoszurom 20 23 barnal kifejezetten orditott 3 ezres fordulatszamnal.

Mostanaba leall az elso ventillatorom, es ilyenkor nyelgazon megy a vizhutoe. Nekem is megjon a kompresszor hangja ilyenkor. Nem tudsz vele mit kezdeni. Melege van. Szerencsere az OPC-k 2 ventisek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket kérném, van egy 2004/12 havi Opel Astra G Caravan 1.6-os motorral vezérműszíjas. Na már most klímás a kocsi és a hűtőn annak is a motor felé eső oldalán csak 1 ventilátor van ami a motorhűtő ventilátor, nem kellene ott lenni még 1 ventilátornak ami a hűtő lökhárító feőli oldalára esik "klíma hűtő ventilátor " vagy mi a fene.

Ezet azért kérdezem mert elkezdett zúgó hangot adni a klíma kompresszor de csak ha gázt adok ha alapjáraton van akkor semmi.

Motor járatás közben úgy,hogy a klíma is be volt kapcsolva locsolóval lassan öntöttem vizet a hűtő bordákra és lassan befejezte a zúgást. Majd bemelegedett és megint kezdte.

Mindenkinek tűz forró a hűtő borda vagy csak nekem szarakodik ?

Segítségeteket előre is köszönöm.

2002/07-es, Z16XE Caravan, manuális klíma, elől is van venti. Ha ez az információ segítség bármiben is...

Link to comment
Megosztás:

2002/07-es, Z16XE Caravan, manuális klíma, elől is van venti. Ha ez az információ segítség bármiben is...

2000/1 X16XEL nálam is van elől a klíma hűtőn egy. (és ugye a motor felőli oldalon is a vízhűtőn)

A fordulattol fuggo bugo hang, egyertelmuen a klimakompresszorban levo nyomas megnovekedese miatt van. Nekem 16 18 barnal jelentkezik ez a hang de nagyon minimalisan. Amikor dugult volt a szaritoszurom 20 23 barnal kifejezetten orditott 3 ezres fordulatszamnal.

Mostanaba leall az elso ventillatorom, es ilyenkor nyelgazon megy a vizhutoe. Nekem is megjon a kompresszor hangja ilyenkor. Nem tudsz vele mit kezdeni. Melege van. Szerencsere az OPC-k 2 ventisek.

Nem tudom a nyomás értékeket hogy alakulnak mert nincs se mérő műszerem se op comom hogy ellenőrizzem, csak feltűnt ebbe a rohadt melegbe hogy fordulatnál erősödő hang jön mikor be van kapcsolva a klíma, ha nincs akkor semmi ilyen hang. Az enyém is két ventilátoros caravan CDX felszereltség, egy elől egy hátul. Csak nem tudom hogy ez a jelenség normális-e, más autókban ha ülök és klímáznak, nincs ilyen hang gyorsításnál.

Link to comment
Megosztás:

2000/1 X16XEL nálam is van elől a klíma hűtőn egy. (és ugye a motor felőli oldalon is a vízhűtőn)

Nem tudom a nyomás értékeket hogy alakulnak mert nincs se mérő műszerem se op comom hogy ellenőrizzem, csak feltűnt ebbe a rohadt melegbe hogy fordulatnál erősödő hang jön mikor be van kapcsolva a klíma, ha nincs akkor semmi ilyen hang. Az enyém is két ventilátoros caravan CDX felszereltség, egy elől egy hátul. Csak nem tudom hogy ez a jelenség normális-e, más autókban ha ülök és klímáznak, nincs ilyen hang gyorsításnál.

Minden Astra visít klímázva. Mértéke eléggé változó. És függ a gyakorisága is. Épp ezért nehéz eldönteni hol kezdődik a rendellenes mérték.... :(

Engem is nagyon zavar, és folyton agyalok rajta, hogy a klímás felé megyek. Amúgy minden rendben vele.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

2000/1 X16XEL nálam is van elől a klíma hűtőn egy. (és ugye a motor felőli oldalon is a vízhűtőn)

Nem tudom a nyomás értékeket hogy alakulnak mert nincs se mérő műszerem se op comom hogy ellenőrizzem, csak feltűnt ebbe a rohadt melegbe hogy fordulatnál erősödő hang jön mikor be van kapcsolva a klíma, ha nincs akkor semmi ilyen hang. Az enyém is két ventilátoros caravan CDX felszereltség, egy elől egy hátul. Csak nem tudom hogy ez a jelenség normális-e, más autókban ha ülök és klímáznak, nincs ilyen hang gyorsításnál.

Teljesen normalis. De tenyleg. Pont 2500 3000 kozott hangosodik fel es tartja. Egy tipp: Nezd meg, hogy valami hosszu uton, vagy valami gyorsforgalmin menj sokat, igy a nyomas kb lecsokken 12 barra meg a legnagyobb melegbe is, es valts vissza. Nem lesz hangja 3 ezernel!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ma az m3 autopalyan lementem majdnem Godolloig, es kozbe futott es logolt az opcom. Majd bemasolom milyen ertekek voltak. Szamomra nagyon meglepo volt, hogy a menetszel nem tudja behuteni annyira a klimat, hogy 10 bar ala menjen a nyomas, ergo autopalyan kb 90 es tremponal is folyamatosan megy mindketto ventillator. Ezt azzal is ala tudom tamasztani, hogy mindket venti feszultseget folyton neztem :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Minden Astra visít klímázva. Mértéke eléggé változó. És függ a gyakorisága is. Épp ezért nehéz eldönteni hol kezdődik a rendellenes mérték.... :(

Engem is nagyon zavar, és folyton agyalok rajta, hogy a klímás felé megyek. Amúgy minden rendben vele.

Ha esetleg megállsz akkor majd írd meg a fejleményeket hogy mit mond vajon egy szaki erre :)

Teljesen normalis. De tenyleg. Pont 2500 3000 kozott hangosodik fel es tartja. Egy tipp: Nezd meg, hogy valami hosszu uton, vagy valami gyorsforgalmin menj sokat, igy a nyomas kb lecsokken 12 barra meg a legnagyobb melegbe is, es valts vissza. Nem lesz hangja 3 ezernel!

Tiszta hihetetlen nem, hogy ilyen lehet?! pedig egy teljesen jó, stabil felépítésű és egész jó alkatrészekkel felszerelt, német, megbízható autó amit imádunk mi itt jó páran gondolom (de én mindenképp :D ) és ilyenek azért csak megszúrják az ember fülét főleg, hogy egy olyan dologról van szó, amit csak időszakosan használunk (persze tudom két hetente illik bekapcsolni, de tegyük a szívünkre a kezünket... :) ) megfordul az ember fejébe, hogy az állás azért lehet megviselte vagy mert ugye már 1x éves autóról van szó, biztos elfáradt, de százezrek mire az ember egy új kompresszort beszereltet.. :) Na de elviselem így ahogy van és kipróbálom majd amit mondtál, hogy vissza váltok. :)

Módosítva : ftamas0201
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.