Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok!

Vásároltam az autóba egy Pioneer MVH-1400USB típusú fejegységet. A bekötését ma megcsináltam, működik. Az viszont kicsit zavaró, hogy csak akkor kapcsol be, amikor már kioldottam a kormányzárt. Ez a gyári Blaupunkt rádiónál nem volt így. Lehet ez ellen tenni valamit, vagy az új autórádiók "ilyenek"? Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vásároltam az autóba egy Pioneer MVH-1400USB típusú fejegységet. A bekötését ma megcsináltam, működik. Az viszont kicsit zavaró, hogy csak akkor kapcsol be, amikor már kioldottam a kormányzárt. Ez a gyári Blaupunkt rádiónál nem volt így. Lehet ez ellen tenni valamit, vagy az új autórádiók "ilyenek"? Köszi előre is!

Szia!

Nekem a gyári CCRT 700-as akkor kapcsol be,ha a gyújtást ráadom,illetve ha leveszem a gyújtást,de a kulcsot nem húzom ki,mükszik tovább.

Kulcs kivételnél elnémul.

Szerintem ez majdnem mindenkinél így van gyárilag bekötve.

Link to comment
Megosztás:

FIGYELEM!

A műszerfal és kezelőszervek világítását nem, de a belsőtér világítását szabályozza a KÖHÉM rendelet.

A belsőtér világításának színe, amely kiszűrődik az autóból csak fehér illetve sárga lehet!

Ez így van, és még azt sem árt tudni, hogy a visszajelző lámpák színe is csak meghatározott lehet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vásároltam az autóba egy Pioneer MVH-1400USB típusú fejegységet. A bekötését ma megcsináltam, működik. Az viszont kicsit zavaró, hogy csak akkor kapcsol be, amikor már kioldottam a kormányzárt. Ez a gyári Blaupunkt rádiónál nem volt így. Lehet ez ellen tenni valamit, vagy az új autórádiók "ilyenek"? Köszi előre is!

Adj neki fix villanyt és fog működni gyújtás, illetve kulcs nélkül is, de lemerítheti az akkut amennyiben bekapcsolva felejted.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem a gyári CCRT 700-as akkor kapcsol be,ha a gyújtást ráadom,illetve ha leveszem a gyújtást,de a kulcsot nem húzom ki,mükszik tovább.

Kulcs kivételnél elnémul.

Szerintem ez majdnem mindenkinél így van gyárilag bekötve.

Bocsi,helyesbítek,ma megnéztem,tényleg már akkor bekapcsol amikor kormányzárból kiveszem,és még nincsen gyújtáson.

Sorry a téves infóért!

Link to comment
Megosztás:

Bocsi,helyesbítek,ma megnéztem,tényleg már akkor bekapcsol amikor kormányzárból kiveszem,és még nincsen gyújtáson.

Sorry a téves infóért!

Köszönöm a választ, jelenleg nekem is így működik. Csak azért kérdeztem ezt, mert a régi CAR300-as kikapcsolt, ha kivettem a kulcsot, de utána kulcs nélkül is vissza lehetett kapcsolni.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ, jelenleg nekem is így működik. Csak azért kérdeztem ezt, mert a régi CAR300-as kikapcsolt, ha kivettem a kulcsot, de utána kulcs nélkül is vissza lehetett kapcsolni.

Ez azért van, mert az Opeles rádióknak fordítva van a tápellátása mint a többinek általában. Az is egy direktáramot és egy gyújtásáramot kap, de míg az Opelnél a gyújtásáram csak azért van, hogy tudja a rádió mikor van bent a kulcs, a tápellátást a direktáramról veszi, addig a többi a gyújtásáramról szokott üzemelni, a direktáram csak a memória megtartása érdekében van. És ezek fordítva is jönnek ki a csatlakozóból, ezért általában fel kell cserélni a két vezetéket (sárga és piros) a többi rádióhoz, hogy ne felejtsék el a memóriájukat minden gyújtáslevételkor. Vagy pedig ha az a cél, hogy gyújtás nélkül is működjön, akkor a direktáramot rákötni mindkét árambemenetre.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ, jelenleg nekem is így működik. Csak azért kérdeztem ezt, mert a régi CAR300-as kikapcsolt, ha kivettem a kulcsot, de utána kulcs nélkül is vissza lehetett kapcsolni.

Az enyémet nem lehet bekapcsolni a kulcs kivétele után,ha jól emlékszem,de majd megnézem.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Van egy kis problémám a csomagtér világítással. Ha kinyitom a csomagtartót, akkor vagy világít rendesen, vagy sehogysem, de miközben nyílik felfele akkor pislákol. A gombot ellenőriztem annak semmi baja, szóval valami vezeték lesz a hiba szerintem a burkolat alatt. Lehet ebből nekem valami bajom, pl rövidzárlat?

Ha leszedem a burkolatot, a patentokat vissza tudom rakni rendesen?

Link to comment
Megosztás:

Ez azért van, mert az Opeles rádióknak fordítva van a tápellátása mint a többinek általában. Az is egy direktáramot és egy gyújtásáramot kap, de míg az Opelnél a gyújtásáram csak azért van, hogy tudja a rádió mikor van bent a kulcs, a tápellátást a direktáramról veszi, addig a többi a gyújtásáramról szokott üzemelni, a direktáram csak a memória megtartása érdekében van. És ezek fordítva is jönnek ki a csatlakozóból, ezért általában fel kell cserélni a két vezetéket (sárga és piros) a többi rádióhoz, hogy ne felejtsék el a memóriájukat minden gyújtáslevételkor. Vagy pedig ha az a cél, hogy gyújtás nélkül is működjön, akkor a direktáramot rákötni mindkét árambemenetre.

Értem. Valóban fel kellett cserélni a piros és a sárga vezetéket.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Van egy kis problémám a csomagtér világítással. Ha kinyitom a csomagtartót, akkor vagy világít rendesen, vagy sehogysem, de miközben nyílik felfele akkor pislákol. A gombot ellenőriztem annak semmi baja, szóval valami vezeték lesz a hiba szerintem a burkolat alatt. Lehet ebből nekem valami bajom, pl rövidzárlat?

Ha leszedem a burkolatot, a patentokat vissza tudom rakni rendesen?

Szerintem eltört a vezeték az ajtóátvezető gumiban. Ez a jellemző, mert ott mozog állandóan a köteg minden ajtónyitásnál, és előbb-utóbb elfárad. Én ott kezdeném. Az ajtóburkolat lejön, meg fel is megy egyszerűen, mondjuk én nyáron vettem le, lehet most a hidegben azért hajlamosabbak törni a patentek (az enyém 5 ajtós).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hát eléggé új vagyok ezen az oldalon, de már régóta olvasgatom a topicot.

Az általatok készített gondos és precíz leírásoknak köszönhetően sikerült sok kiegészítőt beszerelnem:

  • TEMPOMAT (gyári, műszerfali visszajelzéssel (CC LED))
  • Ülésfűtés (az első üléseken)
  • Komfort ablakemelő (távirányítóval zárva felhúzza az ablakot)
  • Westfalia levehető vonóhorog (gyári, műszerfali visszajeltéssel)
  • INSIGNIA "ablakspricnik"
  • LED-es Nappali menetfény (itt a CC LED melletti Xenon visszajelzőt használom a műszerfalon)
  • Állítható intervallumú ablaktörlő
  • Hűthető kesztyűtartó
  • Lopásgátló áramkör

Hozzáteszem, hogy semmi nem volt bekábelazve gyárilag, de két-három alapos átlolvasás után nagyon könnyű volt kivitelezni.

Ami még tervben van:

  • Elektromos hátsó ablakemelők
  • xenon/projektoros lámpák
  • Veramon BC
  • félautomata klíma
  • "kipörgésgátló"??

MÉGEGYSZER NAGYON KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET!!!!!

Ha valakinek kérdése lenne, szívesen megosztom a szerelés tapasztalatait.

Üdv: ZOLI

Link to comment
Megosztás:

Szép kis lista, minden elismerésem, annyit fűznék hozzá hogy a kipörgésgátlóval lehet hogy gondban leszel, az ugyanis amennyire tudom csak 1.8-as benzinmotortól fölfelé volt szériában, ott viszont fix és csak a kikapcsolását lehet utólag megoldani. Kisebb motorokhoz mint pl. a Z14XE, rendelni sem lehetett. És mivel ez a funkció a motorvezérlőben van (az veszi vissza a teljesítményt ha fordulatszámkülönbséget érzékel az első és a hátsó tengely kerekei között), így sztem utólag beépíteni sem lehet, de ne legyen igazam...

Sok sikert a továbbiakhoz!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, de ez az elismerés nagy részben a fórumnak is szól. A pontos dokumentáció nélkül ez nem sikerült volna.

A kipörgésgátló már régen foglalkoztat, bújom is a netet. Remélem lesz megoldás. De hanem, akkor nem. Megleszek nélküle is.

Most az EGR szelepem kezdett hülyéskedni. Naponta kidobja a hibakódot. Csináltam egy lezáró alulemezt (1 lyukkal). Most gyártom hozzá az EGR Cheatert. Holnap írom az eredményt.

Amit még fontosnak tartok megosztani:

1. A tempomat bekötésénél az ECU csatlakozójába forrasztottam be az utastérbe menő vezetékeket. Nem kutattam, hogy meddig mennek el a drótok, levágtam és ráforrasztottam.

DE!!! Így nem működött a tempomat. Visszaforrasztottam a vezetékeket egyesével és kipróbáltam mi történik. Megoldódott a probléma.

Tehát aki vezetékezi a tempomat kart és a pedálokat és így járna: Az ECU 61-es pontjáról elmenő vezetéket nem szabad elvágni, csak megblankolva ráforrasztani a a kuplungkapcsolóhoz menő vezetéket.

A többit el lehet vágni, nem zavar meg semmit, de a 61-es pontról elmenő vezetéknek úgy látszik még van valami funkciója.

2. A CC LED modulhoz sajnos nem kaptam megfelelő gyármányú CD 4066 kapcsoló IC-t, hiába kutattam utána. A sok statikus zavarjel miatt akkor is világított a LED, ha csak a gyújtást, a ködlámpát, vagy az indexet kapcsoltam be, és a TEMPOMAT kikapcsolásnál is csak halványabb lett.

A megoldás, a CC LED modul és TACHO közötti vezetékbe (vagy a CC LED modulba) egy 10 kilo-ohmos potit forrasztottam. Ezzel korrektül be lehet állítani a LED működését.

Addig kell tekerni járó motornál és bekapcsolt fogyasztóknál míg el nem alszik a LED.

Tehát tök mindegy milyen gyártójú az IC.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

FIGYELEM!

A műszerfal és kezelőszervek világítását nem, de a belsőtér világítását szabályozza a KÖHÉM rendelet.

A belsőtér világításának színe, amely kiszűrődik az autóból csak fehér illetve sárga lehet!

Úgy néz ki ezt nem nagyon ellenőrzik. Ma volt a Fókuszban, hogy hogy ünnepelték az x-faktor győztest, hát az a hummer limó kívül-belül igazi színkavalkád volt, és még az elején volt ilyen safety car szerű villogó fény is... Vagy ezekre külön engedélyeztetés van???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tempomat ügyben kérném segítségeteket!

Ma délután sikerült felprogramozni a gépet jamies kolléga segítségével (nagy nagy köszönet és ezer hála érte!!!)

Viszont van egy kis probléma. Nem tudom használni a rendszert mert a kuplung kapcsoló mindig aktív. Fék, kormány kapcsoló szépen dolgozik, mutatta is a Tech2 de a kuplung mindig aktív.

Na akkor írom mit tapasztaltunk:

A kuplungkapcsolótól a feketéről kapja a +12-őt a kormánykapcsoló, remélem ez nem gond.

Lekötöttük a kapcsolót, akkor is aktív volt.

Kimértük multival, kapcsoló rendben, szálak szürkén semmi, feketén gyújtáson +12V

Gyárilag ki volt vezetékelve a kuplung kapcsoló ahhoz nem nyúltam csak a kormánykapcsolót kötöttem be. Fék kapcsoló is gyárilag 4-es volt. Szerintünk az a gondja hogy valahol az ECU-ig kap még valami állandó +12-őt és azért aktív folyton.

Ha megszakítom a gyári kábelezést mint a kuplungnál mind az ecunál és a szürke helyett behúzok egy új szálat akkor vajon a problémámat megoldaná? Az nem érdekel hogy ott marad a gyári vezeték, azt leszigetelem azt elfér az ott ahol van.

Szerintetek így meg lehetne oldani az aktív kapcsoló kérdését?

Köszi előre is a segítségeket.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.