Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Hello akkor tud nekem valaki infot adni , hogyan kössem be a füthető tükrömet ?

Annyit már tudok , hogy a hátso ablak tütésre kell tötni és kell hozzá relé. Milyen relé kell és hogyan a legegyszerübb megoldani?

Szia!

Nem nagy show. kell egy opel relé GM 24 432 680, 15A biztosíték. a hátsó szélvédőfűtés gombra aktiválódik a külső tükrök fűtése is.

Ki kell bontani a biztitáblát (én nem a műszeregységet hanem az ajtó melletti levegőbefúvót szedtem ki így is hozzáfértem) és a relétől ki kell mérni a vastag fekete vezetéket (amely alapesetben az "A" oszlopig van lehúzva a vezető bal lábánál lévő burkolatot le kell venni). Majd innen elvezetékelni a két ajtóhoz.

Nekem sem volt gyárilag vezetékelve.

Sok sikert!

Üdv.

http://www.kepfeltoltes.hu/view/130124/DSC03588_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem nagy show. kell egy opel relé GM 24 432 680, 15A biztosíték. a hátsó szélvédőfűtés gombra aktiválódik a külső tükrök fűtése is.

Ki kell bontani a biztitáblát (én nem a műszeregységet hanem az ajtó melletti levegőbefúvót szedtem ki így is hozzáfértem és kimértem a vezetéket) és a relétől ki kell mérni a vastag fekete vezetéket (amely alapesetben az "A" oszlopig van lehúzva a vezető bal lábánál lévő burkolatot le kell venni). Majd innen elvezetékelni a két ajtóhoz.

Nekem sem volt gyárilag vezetékelve.

Sok sikert!

Üdv.

Kösz az infót . Ez már sok segítség, bár én egyáltalán nem értek az elektormosághoz., majd próbálkozom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az ablakmosó motor az ablaktörlő biztosítékára van kötve?

Ma vettem észre, hogy nem működik az ablakmosóm, pedig egy-két napja még ment!

Köszönöm a válaszokat!

Meg lett a hiba! Csak kontakt hiba volt! :D

A gyári ablakmosó szivattyúm már rég bedöglött. Akkor a gyári szivattyú horror árba került, ezért utángyártott került be.

Természetesen az elektromos csatlakozót át kellett alakítani. Mostanra a csúszósaruk oxidálódtak és nem volt kontakt.

Kiszerelés, tisztítás, vissza szerelés! Fél óra!

Arra kell figyelni, hogy szükség van egy vödörre, mert amikor kivettem a szivattyút a helyéről, természetesen az ablakmosó folyadék kifolyt.

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki rám jár a rúd!

Nem működött a külső hőmérőm. Ma megvettem az új jeladót, beraktam és ugyan az a hiba jelenség: --,- Co

Ilyenkor mi van? A régi biztos, hogy rossz és az új biztos, hogy jó mert a fater autójában kipróbáltuk!

Kiszedtem a középkonzolt a kijelzőnél a csatlakozás rendben van! Amikor rádugom a csatlakozót a jeladóra, akkor egy pillanatra mutat egy fals értéket, utána semmi.

A motortérben a csatlakozónál 5,08V-ot mértem. Ez rendben van?

X. Nem tudom merre induljak el!

Elektronikai szakik segítsetek!

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki rám jár a rúd!

Nem működött a külső hőmérőm. Ma megvettem az új jeladót, beraktam és ugyan az a hiba jelenség: --,- Co

Ilyenkor mi van? A régi biztos, hogy rossz és az új biztos, hogy jó mert a fater autójában kipróbáltuk!

Kiszedtem a középkonzolt a kijelzőnél a csatlakozás rendben van! Amikor rádugom a csatlakozót a jeladóra, akkor egy pillanatra mutat egy fals értéket, utána semmi.

A motortérben a csatlakozónál 5,08V-ot mértem. Ez rendben van?

X. Nem tudom merre induljak el!

Elektronikai szakik segítsetek!

Ha a vezetékek okék, akkor még lehet kontakt, vagy MID, más ott elvileg nincs.

Próbáld meg a csatlakozásokat átmozgatni, hátha a párásabb időben oxidálódott (pedig elvileg az vízhatlan)

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki rám jár a rúd!

Nem működött a külső hőmérőm. Ma megvettem az új jeladót, beraktam és ugyan az a hiba jelenség: --,- Co

Ilyenkor mi van? A régi biztos, hogy rossz és az új biztos, hogy jó mert a fater autójában kipróbáltuk!

Kiszedtem a középkonzolt a kijelzőnél a csatlakozás rendben van! Amikor rádugom a csatlakozót a jeladóra, akkor egy pillanatra mutat egy fals értéket, utána semmi.

A motortérben a csatlakozónál 5,08V-ot mértem. Ez rendben van?

X. Nem tudom merre induljak el!

Elektronikai szakik segítsetek!

Amikor építettem be az első ködlámpákat és szétszedtem a lökhárító levételekor, akkor nekem is ugyan azt mutatta. WD 40-el próbáld befújni a csatlakozót, lehet kontakt hiba?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kipróbáltam a frissen vásárolt OBD-II olvasó kütyümet.

Ez az: http://viewitem.eim....0729696273/item

Androidos telefonra telepítettem az OBD CHECK Torque free programot.

Az BT-s egység kulcs/gyújtás ráadás nélül is aktív, telefonnal párosítható, de nem kommunikál az ECU-val. Gyújtás ráadás után néhány másodperc alatt feláll a kapcsolat. Kb. 30-60 másodperc után már adatok is megjelennek.

A hardver részről nem igen tudok mást mondani. Ja, ami fontos: a mini verzió sem fér el a kézifékkar alatti burkolat alatt. Tehát keresek burkolatot, egy szürke (Njoy) változatot megvételre, amibe lyukat vághatok, hogy fixen ott lehessen. Esetleg nincs valakinek fölösleges?

A többi már gondolom a szoftveren múlik.

Ami kiolvasható:

Logged faults, Pending faults, Historic faults.

Mivel nálam még nem volt eddig hiba, ezért mindenre negatívat adott, ezért nem tudom milyen formában írná ki.

A megjeleníthető élőadatokból elég sok van, de jó pár nem működött. Ez lehet a kevés megtett km oka, vagy valamilyen más hiba.

Ami működik, kipróbált:

-Pillanatnyi fogyasztás

-Átlag fogyasztás

-Throttle position (folytószelep)

-Coolant Air Temp(hűtővíz hőfok, fok pontosan lépked. Itt kiderült, hogy az analóg műszerem teljesen pontos, és valóban 86-87 fokos a vizem üzemmelegen is. Fölé nem ment.)

-Engine Load (motor terhelés???)

-Intake Air Temp(beszívott levegő hőmérséklet)

- OBD Speed

- GPS Speed

- Engine RPM

- MAF g/s (légtömeg áramlás)

- Timing Adv (előgyújtás fokban)

Ami nem működött nekem:

- Voltage (V)

- Fuel (%)

- Ambient Air Temp

- Baro (kPa)

- Fuel Press (kPa)

Valakinek van ötlete ezek miért nem mentek?

A fizetős szoftver több adatot kezel. Továbbá kaptam hozzá telepítő lemezt is, de mivel nincs laptomon amin az autóhoz vinném, így nem tudom az mit tud.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kipróbáltam a frissen vásárolt OBD-II olvasó kütyümet.

Ez az: http://viewitem.eim....0729696273/item

Androidos telefonra telepítettem az OBD CHECK Torque free programot.

Az BT-s egység kulcs/gyújtás ráadás nélül is aktív, telefonnal párosítható, de nem kommunikál az ECU-val. Gyújtás ráadás után néhány másodperc alatt feláll a kapcsolat. Kb. 30-60 másodperc után már adatok is megjelennek.

A hardver részről nem igen tudok mást mondani. Ja, ami fontos: a mini verzió sem fér el a kézifékkar alatti burkolat alatt. Tehát keresek burkolatot, egy szürke (Njoy) változatot megvételre, amibe lyukat vághatok, hogy fixen ott lehessen. Esetleg nincs valakinek fölösleges?

A többi már gondolom a szoftveren múlik.

Ami kiolvasható:

Logged faults, Pending faults, Historic faults.

Mivel nálam még nem volt eddig hiba, ezért mindenre negatívat adott, ezért nem tudom milyen formában írná ki.

A megjeleníthető élőadatokból elég sok van, de jó pár nem működött. Ez lehet a kevés megtett km oka, vagy valamilyen más hiba.

Ami működik, kipróbált:

-Pillanatnyi fogyasztás

-Átlag fogyasztás

-Throttle position (folytószelep)

-Coolant Air Temp(hűtővíz hőfok, fok pontosan lépked. Itt kiderült, hogy az analóg műszerem teljesen pontos, és valóban 86-87 fokos a vizem üzemmelegen is. Fölé nem ment.)

-Engine Load (motor terhelés???)

-Intake Air Temp(beszívott levegő hőmérséklet)

- OBD Speed

- GPS Speed

- Engine RPM

- MAF g/s (légtömeg áramlás)

- Timing Adv (előgyújtás fokban)

Ami nem működött nekem:

- Voltage (V)

- Fuel (%)

- Ambient Air Temp

- Baro (kPa)

- Fuel Press (kPa)

Valakinek van ötlete ezek miért nem mentek?

A fizetős szoftver több adatot kezel. Továbbá kaptam hozzá telepítő lemezt is, de mivel nincs laptomon amin az autóhoz vinném, így nem tudom az mit tud.

:icon13:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A Veramon féle fedélzeti számítógépről lenne egy olyan kérdésem, hogy Z14XEP típusú kocsiba ki szerelt már be ilyet?

Régebben kérdeztem egy fórumtársat erről a dologról, de átirányított egy másik Opel fórumba hogy ott bővebb infót találok, csak oda nagyon bonyolult és időigényes a "belépés, regisztráció" úgyhogy azt hagytam.

Esetleg ehhez a motorhoz szerintetek bontóban van ilyen fedélzeti kütyü?

A Veramon oldalát nézegettem, de nem tudom hogy a kocsimhoz mit kell venni, illetve hogy hogyan kéne beszerelni.

Link to comment
Megosztás:

Jónak tűnik, ennyit még nekem is megérne. A nem működők gondolom szenzor hiányában nem mennek, vagy nem kompatibilisek. Illetve a Fuel (%) lehet hogy kalibrálásra szorul, mondjuk egy tele tankolással (?), nem tudom vannak-e ilyen küszöbértékek, aminél jelet ad, vagy egy folyamatosan változó érték az üzemanyag mennyiségének függvényében (bár ahhoz is kell ismernie egy teli és üres értéket).

Link to comment
Megosztás:

3500.- forint + 800.- forint postaköltség (ajánlott levélként feladva)

Én Budapesten lakom, tehát Budapestieknek és a közelben lakóknak még postaköltség sem kell esetleg.

Engem is érdekelne egy, de be tudod úgy programozni, hogy mosáskor ne négyet, hanem csak egyet töröljön?

Link to comment
Megosztás:

A háromrészes kijelzőmön a rádió része néha nem mutat semmit. Az időt mutatja, a hőmérsékletet is, de a rádió részén (adó neve, TP, stb) néha minden eltűnik. Aztán meg minden újra látható. Még nem sikreült látnom azt a pillanatot, amikor eltűnik vagy visszajön a kijelzés, igy nem tudom, hogy érintkezéshiba-e vagy sem. Érdekes módon, a rádió tovább szól, lehet hangerőt szabályozni, sőt még csatornát is lehet váltani (bár nem irja ki, hogy éppen melyik csatornát találta meg). Szerintetek mi lehet a gond?

Másik dolog szintén a rádióval kapcsolatban, hogy le van kódolva, de a kód nincs sehova leirva. Az egy Blaupunkt CAR 300-as egység. Darthvödör oldalán találtam egy programot, ami a sorozatszám alapján a gyári kódot ki tudja adni, de ahhoz, hogy megtudjam nézni a rádió sorozatszámát, ki kell szednem, viszont nincs hozzá az a két villás kiszedő. Mivel lehetne azt kiszedni? Vagy van-e valami más megoldás a kód megfejtésére?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kipróbáltam a frissen vásárolt OBD-II olvasó kütyümet.

Ez az: http://viewitem.eim....0729696273/item

Androidos telefonra telepítettem az OBD CHECK Torque free programot.

Az BT-s egység kulcs/gyújtás ráadás nélül is aktív, telefonnal párosítható, de nem kommunikál az ECU-val. Gyújtás ráadás után néhány másodperc alatt feláll a kapcsolat. Kb. 30-60 másodperc után már adatok is megjelennek.

A hardver részről nem igen tudok mást mondani. Ja, ami fontos: a mini verzió sem fér el a kézifékkar alatti burkolat alatt. Tehát keresek burkolatot, egy szürke (Njoy) változatot megvételre, amibe lyukat vághatok, hogy fixen ott lehessen. Esetleg nincs valakinek fölösleges?

A többi már gondolom a szoftveren múlik.

Ami kiolvasható:

Logged faults, Pending faults, Historic faults.

Mivel nálam még nem volt eddig hiba, ezért mindenre negatívat adott, ezért nem tudom milyen formában írná ki.

A megjeleníthető élőadatokból elég sok van, de jó pár nem működött. Ez lehet a kevés megtett km oka, vagy valamilyen más hiba.

Ami működik, kipróbált:

-Pillanatnyi fogyasztás

-Átlag fogyasztás

-Throttle position (folytószelep)

-Coolant Air Temp(hűtővíz hőfok, fok pontosan lépked. Itt kiderült, hogy az analóg műszerem teljesen pontos, és valóban 86-87 fokos a vizem üzemmelegen is. Fölé nem ment.)

-Engine Load (motor terhelés???)

-Intake Air Temp(beszívott levegő hőmérséklet)

- OBD Speed

- GPS Speed

- Engine RPM

- MAF g/s (légtömeg áramlás)

- Timing Adv (előgyújtás fokban)

Ami nem működött nekem:

- Voltage (V)

- Fuel (%)

- Ambient Air Temp

- Baro (kPa)

- Fuel Press (kPa)

Valakinek van ötlete ezek miért nem mentek?

A fizetős szoftver több adatot kezel. Továbbá kaptam hozzá telepítő lemezt is, de mivel nincs laptomon amin az autóhoz vinném, így nem tudom az mit tud.

Ne vágd szét a burkolatot.Csúnya lesz!!! :omg:

Én vettem a Vaterán egy OBDII toldó kábelt (1 méteres) a végéről levágtam a dugót. Pár huzamosan ráforrasztottam a vezetékeit a lenti csati vezetékeire. A végét meg elfűztem a könyöktámasz rekeszébe, ott van a bluetooth OBDII "kütyüm".

Így korrektebb, és nem rontja a képet. :P

Először nálam sem ment pár funkció, aztán valamitől megjavult pár nap múlva.

Link to comment
Megosztás:

1: vagy a csatlakozó, és vezetékek, amik a CAR300-tól mennek a TID-re, vagy maga a TID hibás.

2: 4 darab 100-as szeg. (csavarhúzó)

A mosáskor törlést a MULTITIMER végzi. Ezt nem lehet módosítani.

Csak az utáni, ismételt 1x-es törlést lehet módosítani. Ezt már a "kütyü" indítja.

A Multitimer-t meg gondolom nem egyszerű átállitani 1x törlésre, ugye?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kipróbáltam a frissen vásárolt OBD-II olvasó kütyümet.

Ez az: http://viewitem.eim....0729696273/item

Androidos telefonra telepítettem az OBD CHECK Torque free programot.

Az BT-s egység kulcs/gyújtás ráadás nélül is aktív, telefonnal párosítható, de nem kommunikál az ECU-val. Gyújtás ráadás után néhány másodperc alatt feláll a kapcsolat. Kb. 30-60 másodperc után már adatok is megjelennek.

A hardver részről nem igen tudok mást mondani. Ja, ami fontos: a mini verzió sem fér el a kézifékkar alatti burkolat alatt. Tehát keresek burkolatot, egy szürke (Njoy) változatot megvételre, amibe lyukat vághatok, hogy fixen ott lehessen. Esetleg nincs valakinek fölösleges?

A többi már gondolom a szoftveren múlik.

Ami kiolvasható:

Logged faults, Pending faults, Historic faults.

Mivel nálam még nem volt eddig hiba, ezért mindenre negatívat adott, ezért nem tudom milyen formában írná ki.

A megjeleníthető élőadatokból elég sok van, de jó pár nem működött. Ez lehet a kevés megtett km oka, vagy valamilyen más hiba.

Ami működik, kipróbált:

-Pillanatnyi fogyasztás

-Átlag fogyasztás

-Throttle position (folytószelep)

-Coolant Air Temp(hűtővíz hőfok, fok pontosan lépked. Itt kiderült, hogy az analóg műszerem teljesen pontos, és valóban 86-87 fokos a vizem üzemmelegen is. Fölé nem ment.)

-Engine Load (motor terhelés???)

-Intake Air Temp(beszívott levegő hőmérséklet)

- OBD Speed

- GPS Speed

- Engine RPM

- MAF g/s (légtömeg áramlás)

- Timing Adv (előgyújtás fokban)

Ami nem működött nekem:

- Voltage (V)

- Fuel (%)

- Ambient Air Temp

- Baro (kPa)

- Fuel Press (kPa)

Valakinek van ötlete ezek miért nem mentek?

A fizetős szoftver több adatot kezel. Továbbá kaptam hozzá telepítő lemezt is, de mivel nincs laptomon amin az autóhoz vinném, így nem tudom az mit tud.

Szia! Örülök hogy jól működik. Pár nappal később én is megrendeltem, remélem megjön a héten.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Jó ötlet! Körbejárom ezt még akkor, nem kapkodom el. A corsa-s srác is azt mondta, kell 100 km mire minden beáll.

Ne vágd szét a burkolatot.Csúnya lesz!!! :omg:

Én vettem a Vaterán egy OBDII toldó kábelt (1 méteres) a végéről levágtam a dugót. Pár huzamosan ráforrasztottam a vezetékeit a lenti csati vezetékeire. A végét meg elfűztem a könyöktámasz rekeszébe, ott van a bluetooth OBDII "kütyüm".

Így korrektebb, és nem rontja a képet. :P

Először nálam sem ment pár funkció, aztán valamitől megjavult pár nap múlva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A héten megtörtént az első elektromos hibám. Tönkre ment a külső hőmérő szenzora. Először mindenféle fals értéket írt, például fagyban +50,5 °C, pár indítás után pedig megjelent a szokásos --,- °C. Utánaolvasva kicseréltem a szenzort egy a Unix trade-nál vásárolt utángyártottra. Ez a 3700 Ft-s verzió. Beszereltem probléma nélkül viszont azóta mintha csalna a hőmérő. Kb. 3 °C-kal mutat melegebbet, mint mi valójában van. Egy másik Astrával összehasonlítva jött ki ez az érték. A kérdésem az, hogy lehet-e valahogyan kalibrálni a hőmérőt? Ha nem, akkor megint szenzorcsere de most már egy gyárira? Illetve megszokom azt, hgy 3 °C-t le kell vonni a mutatott értékből? Egyébként beállításról sehol nem írnak semmit. Még német Astra fórumokban is néztem...

Ha van ötlet azt előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.