Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

On 2019. 08. 04. at 8:43, thekissa82 írta:

Sziasztok! 

2008as G Astrában nézegetek könyöktámaszokat. Valakinek van tapasztalata velük? Tartósak?

Ajánlani tudtok konkrétan valamit? Nem kókányolom vele szét nagyon az autót? 

 

Előre is köszönöm :) 

Szerintem a legjobb megoldás a H Astra könyöklő bele! Gyári, erős, rekeszes, állítható magasságú, hátra hajtható és nem vesz el helyet sehonnan, megmarad a tároló alul.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Égve maradt a mtorhűtés visszajelzőm, ennek a megoldásában kérnék segitséget.

Illetve indítás után egy pillanatra elalszik.
Öregjárgány ,feltételeztem a jeladó romlott el(ha jól tudom csak 1db van a termosztátnál) Így cseréltem, de a hiba megmaradt.
Rá mértem a szenzor és az ECU közti kábelre szakadás nincs.
Nemtudom mennyinek kell lennie a vízhőfok jeladó ellenállásának(ha jól tippelek az csak egy termisztor),
de a régi amit kiszedtem nagyságrendileg 10k az új 20k ellenállást mutat.
OBN-n ránéztm -40°C, ami az én olvasatomban szakadás kellene hogy legyen.
Még az ECU belső lábait is leellenőríztem, de ott is minden a helyén van.
Behúztam egy új testkábelt a kasztni és az ECU közé.
A hiba továbbra is fennál.

Van esetleg valakinek ötlete hogy merre induljak tovább?
A motorhűtés rendszer mit/miket ellenőriz indításnál?
 

Az autó ugyan járóképes, de az első 5 percben elég kínlódás vele menni.
Indítás után a klíma és vízhűtő ventillátorok folyamatosan mennek.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, kahon írta:

Sziasztok!

Égve maradt a mtorhűtés visszajelzőm, ennek a megoldásában kérnék segitséget.

Illetve indítás után egy pillanatra elalszik.
Öregjárgány ,feltételeztem a jeladó romlott el(ha jól tudom csak 1db van a termosztátnál) Így cseréltem, de a hiba megmaradt.
Rá mértem a szenzor és az ECU közti kábelre szakadás nincs.
Nemtudom mennyinek kell lennie a vízhőfok jeladó ellenállásának(ha jól tippelek az csak egy termisztor),
de a régi amit kiszedtem nagyságrendileg 10k az új 20k ellenállást mutat.
OBN-n ránéztm -40°C, ami az én olvasatomban szakadás kellene hogy legyen.
Még az ECU belső lábait is leellenőríztem, de ott is minden a helyén van.
Behúztam egy új testkábelt a kasztni és az ECU közé.
A hiba továbbra is fennál.

Van esetleg valakinek ötlete hogy merre induljak tovább?
A motorhűtés rendszer mit/miket ellenőriz indításnál?
 

Az autó ugyan járóképes, de az első 5 percben elég kínlódás vele menni.
Indítás után a klíma és vízhűtő ventillátorok folyamatosan mennek.

Amit cseréltél az megy az ECU-ra, innen tudja hány fokos a hűtővíz. Az ECU kimenete megy a műszerekre, tájékoztató jelleggel. Tehát nem 100% pontos, csak jelzés értékű. A hűtőmodul is innen kapja a hűtővíz hőmérsékletet a "K" vonalon. Ami hiba szokott lenni az a klíma radiátoron a nyomás kapcsoló csatlakozója. Szemből bal szélén találod meg. Egy hosszúkás henger, amibe 3 vezeték megy egy csatlakozóban. Na ez kap hideget, meleget, vizet, mindent. Tömítetlen lesz. Az érintkezők oxidálnak. A nyomáskapcsoló egyik állása a magas gáznyomás, a másik az alacsony. Mivel megnő az átmenet az érintkezőknél, úgy "látja" hogy felment a nyomás, és hűteni kell. Csatlakozó csere, és a tömítésre fokozott figyelemmel!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 hours ago, DarthVödör said:

Amit cseréltél az megy az ECU-ra, innen tudja hány fokos a hűtővíz. Az ECU kimenete megy a műszerekre, tájékoztató jelleggel. Tehát nem 100% pontos, csak jelzés értékű. A hűtőmodul is innen kapja a hűtővíz hőmérsékletet a "K" vonalon. Ami hiba szokott lenni az a klíma radiátoron a nyomás kapcsoló csatlakozója. Szemből bal szélén találod meg. Egy hosszúkás henger, amibe 3 vezeték megy egy csatlakozóban. Na ez kap hideget, meleget, vizet, mindent. Tömítetlen lesz. Az érintkezők oxidálnak. A nyomáskapcsoló egyik állása a magas gáznyomás, a másik az alacsony. Mivel megnő az átmenet az érintkezőknél, úgy "látja" hogy felment a nyomás, és hűteni kell. Csatlakozó csere, és a tömítésre fokozott figyelemmel!

Köszönöm szépen a gyors választ.

Megnéztem a nyomáskapcsoló csatiját semmi elváltozást nem találtam.
Amit nem írtam mert nem gondoltam hogy a klímának lehet köze a motorhűtéshez kb 1 éve nincs benne gáz.
Rámértem a csatira amin a vízhőfok jeladó van de nem tudom a megfelelő értékeket.
kék-piros vezetéken állandó 5v van, a barnán gyujtáson 12v körül, anélkül kb 0.6v.

Élő adatoknál továbbra is -40°C a vizem.
Ez vajon az az adat amit az ECU vát vagy ami "jelzés értékű"?

Mostmár tudok hibakódat is írni:

Jelenlegi hibajegyzék
------------------
P0115: Engine Coolant Temperature Circuit
P0130: O2 Sensor Circuit (Bank 1 Sensor 1)
P1405: [BMW] Heated Catalyst Power Switch Overtemperature Condition (Bank 2)
[Chrysler] Exhaust Gas Recirculation System Valve 3
[Ford] Differential Pressure Feedback Electronic Sensor circuit Upstream Hose
[Toyota] Turbo Pressure Sensor Circuit.
[Mazda] DPFE Sensor Upstream Hose Off Or Plugged
[Dodge] Exhaust Gas Recirculation System Valve 3
[Jeep] Exhaust Gas Recirculation System Valve 3


Hibák a múltból hibák
------------------
Ecu-ban nincs visszamenőleg hiba
Egyéb hibakód észlelve
(esetleg függőben lévő, folyamatban van vagy gyártó specifikus)
----------------------------------------------------
P0136: O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
B3F01: Ismeretlen kód - Több információ található a weben
P0101: Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem
P05E1: Ismeretlen kód - Több információ található a weben
U21BD: Ismeretlen kód - Több információ található a weben
U21BF: Ismeretlen kód - Több információ található a weben

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, kahon írta:

Köszönöm szépen a gyors választ.

Megnéztem a nyomáskapcsoló csatiját semmi elváltozást nem találtam.
Amit nem írtam mert nem gondoltam hogy a klímának lehet köze a motorhűtéshez kb 1 éve nincs benne gáz.
Rámértem a csatira amin a vízhőfok jeladó van de nem tudom a megfelelő értékeket.
kék-piros vezetéken állandó 5v van, a barnán gyujtáson 12v körül, anélkül kb 0.6v.

Élő adatoknál továbbra is -40°C a vizem.
Ez vajon az az adat amit az ECU vát vagy ami "jelzés értékű"?

Mostmár tudok hibakódat is írni:

Jelenlegi hibajegyzék
------------------
P0115: Engine Coolant Temperature Circuit
P0130: O2 Sensor Circuit (Bank 1 Sensor 1)
P1405: [BMW] Heated Catalyst Power Switch Overtemperature Condition (Bank 2)
[Chrysler] Exhaust Gas Recirculation System Valve 3
[Ford] Differential Pressure Feedback Electronic Sensor circuit Upstream Hose
[Toyota] Turbo Pressure Sensor Circuit.
[Mazda] DPFE Sensor Upstream Hose Off Or Plugged
[Dodge] Exhaust Gas Recirculation System Valve 3
[Jeep] Exhaust Gas Recirculation System Valve 3


Hibák a múltból hibák
------------------
Ecu-ban nincs visszamenőleg hiba
Egyéb hibakód észlelve
(esetleg függőben lévő, folyamatban van vagy gyártó specifikus)
----------------------------------------------------
P0136: O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
B3F01: Ismeretlen kód - Több információ található a weben
P0101: Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem
P05E1: Ismeretlen kód - Több információ található a weben
U21BD: Ismeretlen kód - Több információ található a weben
U21BF: Ismeretlen kód - Több információ található a weben

kék/piros a hőmérséklet szenzor jele, ami hőre csökkenti a ellenállását. A barna az ECU-ból jön, de tulajdonképpen egy kapcsolt test. Vagyis 0V. Az OBD hivatkozik a motor hűtővíz hőmérő áramkörre, de az O2 szenzor hibára is. Az Y4:EGR szelep, a B12:hűtővíz hőmérő áramkör, a B30:kopogás érzékelő, az B117:első és B118:hátsó lambda szonda jelét is ez a barna vezeték testeli. Nem volt esetleg lambda szonda vezeték javítva, cserélve? Esetleg levált az ECU kivezetése, belül... 

Z16XE_II_2091776.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, DarthVödör said:

kék/piros a hőmérséklet szenzor jele, ami hőre csökkenti a ellenállását. A barna az ECU-ból jön, de tulajdonképpen egy kapcsolt test. Vagyis 0V. Az OBD hivatkozik a motor hűtővíz hőmérő áramkörre, de az O2 szenzor hibára is. Az Y4:EGR szelep, a B12:hűtővíz hőmérő áramkör, a B30:kopogás érzékelő, az B117:első és B118:hátsó lambda szonda jelét is ez a barna vezeték testeli. Nem volt esetleg lambda szonda vezeték javítva, cserélve? Esetleg levált az ECU kivezetése, belül... 

Z16XE_II_2091776.jpg

Hohó!

Milyen igaz, az egyes lambdaszonda volt cserèlve.

Aki cserélte, először egy univerzálist próbált,de nem jött be, utána lett egy gyári. Majd hibatörlès és egy darabig rendben is volt az autó.

Szerinted ha a barnára testet adok az jó lehet a hiba kiszűrèsère?

Ha azzal van a baj akkor az ECUban ment meg valami?

Módosítva : kahon
Link to comment
Megosztás:

3 órája, kahon írta:

Hohó!

Milyen igaz, az egyes lambdaszonda volt cserèlve.

Aki cserélte, először egy univerzálist próbált,de nem jött be, utána lett egy gyári. Majd hibatörlès és egy darabig rendben is volt az autó.

Szerinted ha a barnára testet adok az jó lehet a hiba kiszűrèsère?

Ha azzal van a baj akkor az ECUban ment meg valami?

Ahogy írtad, a vízhőmérséklet szenzoron gyújtásra megjelenik a +12V! Ami azt jelenti, hogy valami átvezet. Lambda szonda (4 szálas) 2 vezeték (1, 2) a fűtés, ami pár Ohm, 2 szál (3,4) a szenzor. Az ECU-n belül nem tudom hogy van kapcsolva. Gondolom a fűtés szál leolvasztotta a test fóliát, vagy FET-et ami azt kapcsolta. Csoda, hogy más nem ment el.

Először mérd ki, melyik egység vezet át! (valószínűleg a lambda szonda) 

Denso gyártmányú szonda. Kék: jelvezeték, fehér: jel test, 2 fekete: fűtés. 

Bosch gyártmányú szonda. Fekete: jelvezeték, szürke: jel test, 2 fehér: fűtés.

Nem felmelegedett szonda, vagy vezetékszakadás esetén az ECU hardveresen egy alapértékkel (általában 0,45V körül) helyettesíti be a kiesett jelet. Ilyenkor a motor open loop üzemmódban működik. 

Lambda szonda nélkül mérj szakadást a test és a barna szál között.

Ha szakadás van az gond, ha megvan a test akkor rendben, csak valamelyik lambda van elkötve...

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, DarthVödör said:

Ahogy írtad, a vízhőmérséklet szenzoron gyújtásra megjelenik a +12V! Ami azt jelenti, hogy valami átvezet. Lambda szonda (4 szálas) 2 vezeték (1, 2) a fűtés, ami pár Ohm, 2 szál (3,4) a szenzor. Az ECU-n belül nem tudom hogy van kapcsolva. Gondolom a fűtés szál leolvasztotta a test fóliát, vagy FET-et ami azt kapcsolta. Csoda, hogy más nem ment el.

Először mérd ki, melyik egység vezet át! (valószínűleg a lambda szonda) 

Denso gyártmányú szonda. Kék: jelvezeték, fehér: jel test, 2 fekete: fűtés. 

Bosch gyártmányú szonda. Fekete: jelvezeték, szürke: jel test, 2 fehér: fűtés.

Nem felmelegedett szonda, vagy vezetékszakadás esetén az ECU hardveresen egy alapértékkel (általában 0,45V körül) helyettesíti be a kiesett jelet. Ilyenkor a motor open loop üzemmódban működik. 

Lambda szonda nélkül mérj szakadást a test és a barna szál között.

Ha szakadás van az gond, ha megvan a test akkor rendben, csak valamelyik lambda van elkötve...

Hálás köszönet a hatalmas segítségért.
 

Holnap nekilátok.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 8/7/2019 at 7:19 PM, DarthVödör said:

Ahogy írtad, a vízhőmérséklet szenzoron gyújtásra megjelenik a +12V! Ami azt jelenti, hogy valami átvezet. Lambda szonda (4 szálas) 2 vezeték (1, 2) a fűtés, ami pár Ohm, 2 szál (3,4) a szenzor. Az ECU-n belül nem tudom hogy van kapcsolva. Gondolom a fűtés szál leolvasztotta a test fóliát, vagy FET-et ami azt kapcsolta. Csoda, hogy más nem ment el.

Először mérd ki, melyik egység vezet át! (valószínűleg a lambda szonda) 

Denso gyártmányú szonda. Kék: jelvezeték, fehér: jel test, 2 fekete: fűtés. 

Bosch gyártmányú szonda. Fekete: jelvezeték, szürke: jel test, 2 fehér: fűtés.

Nem felmelegedett szonda, vagy vezetékszakadás esetén az ECU hardveresen egy alapértékkel (általában 0,45V körül) helyettesíti be a kiesett jelet. Ilyenkor a motor open loop üzemmódban működik. 

Lambda szonda nélkül mérj szakadást a test és a barna szál között.

Ha szakadás van az gond, ha megvan a test akkor rendben, csak valamelyik lambda van elkötve...

Bokros teendőim miatt kicsit megcsúsztam...
De fejlemény van!

Sorban lehúztam a szenzorokat miközben mértem a feszt, és meg lett a bűnös, az 1-es lambdaszonda.
Viszont nem testet kaptam, hanem 5v-ot ahol addig 12 volt.
(A még a körben lévő szenzor adta a logikai magasat, mert nem volt ami testrehúzza,
ha mindet lehúztam volna akkor gondolom szakadást mérek 5v helyet.)
Így átvizsgáltam az ecut belülről.
A nyáklapon az átvezető tövében elvált a fólia (alig találtam meg).
Miután átforrasztottam elmúlt a motorhűtés hibajel.

Azt már csak remélem hogy más hiba nincs(pl.: a lambdaszonda vezérlés vagy fűtéskör)
és egy lambdaszonda csere után minden helyreáll.

Hálás köszönet a segítségért!

Módosítva : kahon
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

22 órája, Sadebilly írta:

Sziasztok ! Tudna valaki segíteni hogy a tc(traction control) kapcsolót hova kell kötni hogy működjön.Sajnos  nem találok normális rajzot.segitséget előre is köszönöm !

Tessék:

tc_switch.jpg

Hogy a 3-as lábat az ABS csatlakozó melyik pinjére kell kötni az motorkódfüggő.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, tgabika76 írta:

Tessék:

tc_switch.jpg

Hogy a 3-as lábat az ABS csatlakozó melyik pinjére kell kötni az motorkódfüggő.

Nagyon köszönöm a segítséget !!! :)

1999 es X20dtl lenne az alany ha jól gondolom 31 pinre kell kötni..

 

... de lehet hogy 27...

Módosítva : Sadebilly
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
On 2016. 02. 03. at 5:42, gezoli írta:

Első körön mérd ki multiméterrel, hogy megfelelően működik-e a kuplungkapcsoló (nem tudom, hogy bontott vagy új). A pedál benyomott állapotában zár a kapcsoló.

Ellenőrizd le a kuplungkapcsoló csatlakozóját, hogy megfelelő helyen vannak-e az érintkezők. 2 vezeték van és három hely a csatiban.

3 vezetéknek kell lennie a kuplungkapcsolonal

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Próbált már valaki teljesen típusidegen Webasto állófűtést beépíteni? Szinte csak rövidtávokra használt Z14XEP "téli komfortnövelését" már jó ideje szeretném megoldani. Új állófűtés beépítés kizárt, biztos, hogy nem fogok az autó értékével közel megegyező összeget erre fordítani, 230V -os hálózathoz szintén nem tudok csatlakozni, így az elektromos előmelegítők is kiestek. Viszont elég sok használt, de jó állapotúnak tűnő gyári állófűtés van meghirdetve, elfogadható áron, de szinte kivétel nélkül diesel -esek. Az eltérő üzemanyag miatt persze ez igényelne egy plusz tartályt, de ezt önmagában nem érzem akkora problémának. Kicsit "elborult" ötlet, de szerintem kivitelezhető lehet és nem kerülne sok százezer forintba.

Ami viszont érdekelne és eddig nem találtam róla infót, hogy ezek a gyárilag beépített Webasto Thermo Top -ok ( a kazán oldalán lévő címkén rajta az adott autó logója is) használhatóak teljesen más gyártmányú autóban? Elegendő hozzá egy akármilyen Webasto időzítő/kapcsoló vagy szükséges még valamilyen CAN busz csatlakozás is (ami miatt viszont tényleg csak az adott típusú autóban lesz hajlandó működni)? A vízkörbe pontosan hol kell/érdemes bekötni ezeket az állófűtéseket?

 

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A verdában utólagos riassztó van beszerelve (Rhino), a napokban vettem észre hogy a visszajelző led folyamatosan világít akár élesítve akár kiriasztva van. Régebben villogással jelezte ha aktív illetve gyors villogással mikor aktíválva lett. Kipróbáltam és a riasztó gyakorlatilag nem aktiválódik.

Ismeri valaki ezt a típust?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elektromossági analfabétaként kérdelek titeket. Bal első ajtómat megtörték, karosszériásnál volt 1 hétig, most hogy elhoztam, a riasztót ha megnyomom, akkor mindegyik zár működik, ellenben a vezetőoldali ajtó ablaka nem húzódik fel, a másik 3 igen. A riasztó utólag beépített, talán adott róla egy papírt az előző tulajdonos, de addig is, én mit tudnék tenni az ügy érdekében?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.