Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

No kérem szépen, a tegnapi 100 KM anyaga..... az Autoguard ingyenes androidos alkalmazás tesztelése volt a cél, egy Lenovo Vibe P1m telefonnal. (8 MP-es kamera, autofocussal) Nem tudom mennyivel jobb a fizetős verziója. 1280*720 a felbontás és 30 FPS, ha minden igaz. A végleges videó FULL HD-s lett, mert így mentettem a Movie Makerben.

Próbáltam érdekes részeket kiemelni, vagy gyenge pontokat.Sajnos nem a legjobb megoldás így. Esőben és szürkületben történt a teszt.

A sebességről annyit, hogy sajnos nem feliratozza a videóra, csak a telefon képernyőjére. Viszont, (már, ha elhiszitek nekem) végig tartottam az autókra vonatkozó sebességhatárokat. (és igen, a tehergépjármű és a busz is nyomta neki, adott esetben 90-nel). Lett efeletti sebességnél is teszt. Úgy is észreveszitek, hogy hol. (Ez csak a teszt kedvéért)

https://www.youtube.com/watch?v=kL5IWXQJXPk&feature=youtu.be

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hovans.autoguard

Link to comment
Megosztás:

54 perce, KMilán írta:

No kérem szépen, a tegnapi 100 KM anyaga..... az Autoguard ingyenes androidos alkalmazás tesztelése volt a cél, egy Lenovo Vibe P1m telefonnal. (8 MP-es kamera, autofocussal) Nem tudom mennyivel jobb a fizetős verziója. 1280*720 a felbontás és 30 FPS, ha minden igaz. A végleges videó FULL HD-s lett, mert így mentettem a Movie Makerben.

Próbáltam érdekes részeket kiemelni, vagy gyenge pontokat.Sajnos nem a legjobb megoldás így. Esőben és szürkületben történt a teszt.

A sebességről annyit, hogy sajnos nem feliratozza a videóra, csak a telefon képernyőjére. Viszont, (már, ha elhiszitek nekem) végig tartottam az autókra vonatkozó sebességhatárokat. (és igen, a tehergépjármű és a busz is nyomta neki, adott esetben 90-nel). Lett efeletti sebességnél is teszt. Úgy is észreveszitek, hogy hol. (Ez csak a teszt kedvéért)

https://www.youtube.com/watch?v=kL5IWXQJXPk&feature=youtu.be

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hovans.autoguard

Nem tudom megnézni,azt írja: ez a videó privát :)

Link to comment
Megosztás:

32 perce, toma2105 írta:

Nem tudom megnézni,azt írja: ez a videó privát :)

Na majd most. (Bár ezelőtt is azt írta, hogy módosítások elmentve és mégis privát maradt....) Sajnos bonyolult volt a feltöltés, tegnap este kezdtem el, de elaludtam (illetve a gép is , nem egyszer) aztán ma reggel fejeztem be. Szerencsére a youtube képes volt arra, hogy onnan kezdje el a feltöltést, ahol megszakadt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 25. at 12:03, Janó32 írta:

 

 

Én józan paraszti logikával futok neki ennek a kérdésnek (bár a műszaki dolgok nem feltétlen a logikára építenek minden esetben): adott egy anyag (kenőanyag) ami idővel elhasználódik, öregszik, romlanak a tulajdonságai/paraméterei (pláne rövid távokon történő használat esetében). Bár garázsos az autóm, de attól még télen a hidegindítási folyamat ua a legnagyobb/kritikus igénybevétel (=kopás) a motornak (pláne hogy hidegindítás történik a garázson kívül is), és ugyebár a városi rövidtávok ezt tovább tetézik. No, most akkor felmerül bennem a kérdés, hogy vajon mikor lehet leginkább a helyzet magaslatán egy kenőanyag (persze a megfelelő üzemi körülményeket feltételezve)? Úgy vélem, hogy amikor "friss", tehát a ciklusa elején a paraméterei ekkor állnak a specifikációhoz legközelebb. (Persze, elvileg végig lineáris a teljesítménye/védelme ha a csere intervallumot betartják, de lássuk be, minden bizonnyal amikor frissen kerül a motorba, akkor állnak úgy a pamatéterei leginkább, ahogy azt/amire a gyártója tervezte.) Továbbá én max 8k km-t megyek egy évben, tehát így is-úgy is keveset fut az olaj, ellenben a sok városi hidegfutás/rövidtáv miatt az átlag időintervallum 10 hónap körül van nálam, tehát van hogy 6-7k km megy bele az 5w30 vagy 5w40-be, de ezek ellenére is úgy vélem, hogy ha a kezdeti tulajdonsága a legoptimálisabb és a legnagyobb igénybevétel a téli hidegindítás/használat, akkor az lehet a jó ha a telet kezdi a friss olaj. Emiatt én novemberben szoktam cserélni... De ez csak az én agyszüleményem... 

 

0w-s olajat használok, szóval én nem parázok emiatt. 

Nekem az utóbbi időben 6-7 hónap alatt jön össze a 10k km. Szóval nem tudom elkerülni. Azért meg nem tolnám ki az olajcserét, hogy tél elejére essen..

Egyébként miből gondoljátok, hogy a nagy meleg pl jobb a (használt) olajnak? Nézzetek YT videókat ahol főzik az olajakat. Tanulságos. :)

Nekem nyáron több problémám szokott lenni a kocsival, mint télen.

Link to comment
Megosztás:

40 perce, outsider írta:

0w-s olajat használok, szóval én nem parázok emiatt. 

Nekem az utóbbi időben 6-7 hónap alatt jön össze a 10k km. Szóval nem tudom elkerülni. Azért meg nem tolnám ki az olajcserét, hogy tél elejére essen..

Egyébként miből gondoljátok, hogy a nagy meleg pl jobb a (használt) olajnak? Nézzetek YT videókat ahol főzik az olajakat. Tanulságos. :)

Nekem nyáron több problémám szokott lenni a kocsival, mint télen.

A 0-ás kenőanyag és az 5-ös átolajozása közt azért nincs akkora differencia tudtommal (erről valaki anno linkelt is valamit, bár megtalálnám, abban másodpercben van összehasonlítva ua gyártó 0-ás és 5-ös ill talán 10-es kenőanyaga) hogy ne kellejen a hidegindítási kopástól "parázni", továbbra is ez a legnagyobb igénybevétel/kritikus pont. Továbbá az sem mindegy szerintem, hogy mondjuk valaki télen reggel a 0-ás olajjal indít a -4 fokban (éjjel -12 fokban állt) más meg mondjuk a +5-8-10 fokos garázsban (tehát éjjel sem hűl át annyira) 5-ös olajjal... Illetve még ott a sok hideg-járás (és rövidtávok) miatt bekövetkező kenőanyag hígulás, ráadásul folyamatosan növekszik a benzin mennyisége is ezzel tovább hígítva a kenőanyagot (kicsapódó kondenz és benzin). Akinek ez nem tud elégni/kipárologni, annak nem tudom milyen végletekig hígul fel, talán már a kenési biztonság is veszélybe kerülhet akár, pláne ha már erősen használt a kenőanyag... Én emiatt nem szavazok a 0-ás olajra ill gondolom úgy hogy inkább a friss legyen kitéve a nagyobb igénybevételnek mint egy elhasználtabb... . 

31 perce, outsider írta:

Például...

Ez több mint extrém terhelés, ez véleményem szerint még versenykörülmények mellett sem reális igénybevétel... 

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

Off.

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCS1pHc0JCTWc4cWc/view?usp=docslist_api

Szerintetek ez szelephang?

Ez már a meleg állapot...

Mit lehet ezzel kezdeni? Anyós verdája. Friss olaj van benne, Masterteile (vagy mi) 10w40 van benne. Habos a betöltőnyílás... Víz nem fogy, gyakorlatilag csak hidegen megy az autó... 2,5 km munkábajárás...

A nívópálcát kihúzva az is habos...

Kb egy éve amikor néztem, Castrol 10w40 magnatec-el nem volt semmi kapuccsínó...

Nem gondolom, hogy a használati szokásai sokat változtak volna...

Egy rendes olaj segítene?

Egyébként 2000-es D..oo Lanos, 1.5 120e km-el.

 

Link to comment
Megosztás:

A történet a következő:

A csomagtartóban lévő Opeles vászon táskába tettem egy literes motorolajat. (hátha szükség lesz rá alapon...kár volt) Jól becsomagoltam zacskóba is, hátha eresztene. Hát eresztett is, csak picit csavarodott le a kupakja. Jó, hogy nem volt tele.....

Na de, a dupla zacskó nem volt akadály, a vontatókötelet, az elakadásjelző háromszöget és az izzó készlet dobozát is jól megkente. A vászontáska sem volt akadály, így a következő áldozat a csomagtér volt, szerencsére az oldalkárpit nem kapott, de a kivehető kárpitdarab igen. Rendesen összekente, ugyan nem látszik, de ha megfogja az ember, jó olajos lesz tőle a keze. Alatta szintén olajos, szerencsére a pótkerékig nem jutott el. Viszont a vonóhorog felfogató és csavarjai beolajozódtak.

Kérdésem az, hogy hová folyhatott el még az olaj, illetve kijuthat-e a csomagtartóból? A csomagtér takaró kárpitból nem is nagyon akar kijönni, rendesen beszívta magába.

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

25 perce, KMilán írta:

A történet a következő:

A csomagtartóban lévő Opeles vászon táskába tettem egy literes motorolajat. (hátha szükség lesz rá alapon...kár volt) Jól becsomagoltam zacskóba is, hátha eresztene. Hát eresztett is, csak picit csavarodott le a kupakja. Jó, hogy nem volt tele.....

Na de, a dupla zacskó nem volt akadály, a vontatókötelet, az elakadásjelző háromszöget és az izzó készlet dobozát is jól megkente. A vászontáska sem volt akadály, így a következő áldozat a csomagtér volt, szerencsére az oldalkárpit nem kapott, de a kivehető kárpitdarab igen. Rendesen összekente, ugyan nem látszik, de ha megfogja az ember, jó olajos lesz tőle a keze. Alatta szintén olajos, szerencsére a pótkerékig nem jutott el. Viszont a vonóhorog felfogató és csavarjai beolajozódtak.

Kérdésem az, hogy hová folyhatott el még az olaj, illetve kijuthat-e a csomagtartóból? A csomagtér takaró kárpitból nem is nagyon akar kijönni, rendesen beszívta magába.

Köszönöm

Ki tud jutni a kocsiból, de ahhoz még az egy liter kevés... A kárpitnak ill. a szivacs(os) anyagoknak és max az elektromos kábeleknek nem tesz jó, ellenben a karosszériát nem fogja bántani véleményem szerint, sőt védi a korróziótól. 

Link to comment
Megosztás:

48 perce, outsider írta:

Off.

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCS1pHc0JCTWc4cWc/view?usp=docslist_api

Szerintetek ez szelephang?

Ez már a meleg állapot...

Mit lehet ezzel kezdeni? Anyós verdája. Friss olaj van benne, Masterteile (vagy mi) 10w40 van benne. Habos a betöltőnyílás... Víz nem fogy, gyakorlatilag csak hidegen megy az autó... 2,5 km munkábajárás...

A nívópálcát kihúzva az is habos...

Kb egy éve amikor néztem, Castrol 10w40 magnatec-el nem volt semmi kapuccsínó...

Nem gondolom, hogy a használati szokásai sokat változtak volna...

Egy rendes olaj segítene?

Egyébként 2000-es D..oo Lanos, 1.5 120e km-el.

 

Ez durva lenne szelephangnak, bár... Inkább hidrotőke? Ez a motor hidrotőkés? Párom húgának az Astra F-je adott ilyesmi hangot (nagyjából ilyesmi hangot hidegen/melegen is) olyan 350k km-nél (és ez már szerintünk legalább egyszer tekert érték, 1992-es autó), ott hajtókarcsapágyat cseréltek. Utána meg hengerfejes lett, de ez már más történet... 

Link to comment
Megosztás:

55 perce, Janó32 írta:

Ki tud jutni a kocsiból, de ahhoz még az egy liter kevés... A kárpitnak ill. a szivacs(os) anyagoknak és max az elektromos kábeleknek nem tesz jó, ellenben a karosszériát nem fogja bántani véleményem szerint, sőt védi a korróziótól. 

Ez a rész érintett:

https://onedrive.live.com/redir?resid=FA059ACF7B80D611!15575&authkey=!ALMn3gpuxI9MfVs&ithint=folder%2cjpg

Gőztisztítóval, meg folyékony mosóporral estem neki, jól leöntöttem vízzel is. Látszott, hogy jön ki belőle az olaj. A víztől szó szerint szivárványosan láthatóvá vált. Próbáltam kinyomkodni belőle, akkor barna, habos folyadék jött ki. A ragasztó a sok víz miatt vált el.

Link to comment
Megosztás:

23 perce, KMilán írta:

Ez a rész érintett:

https://onedrive.live.com/redir?resid=FA059ACF7B80D611!15575&authkey=!ALMn3gpuxI9MfVs&ithint=folder%2cjpg

Gőztisztítóval, meg folyékony mosóporral estem neki, jól leöntöttem vízzel is. Látszott, hogy jön ki belőle az olaj. A víztől szó szerint szivárványosan láthatóvá vált. Próbáltam kinyomkodni belőle, akkor barna, habos folyadék jött ki. A ragasztó a sok víz miatt vált el.

Nem lesz ebből semmi gondja a kocsinak, ellenben még sokáig lehet majd olajszag meg kenheti össze a cuccokat kisebb-nagyobb mértékben a csomagtartóban... 

Link to comment
Megosztás:

25 perce, Janó32 írta:

Nem lesz ebből semmi gondja a kocsinak, ellenben még sokáig lehet majd olajszag meg kenheti össze a cuccokat kisebb-nagyobb mértékben a csomagtartóban... 

Olajszag szerencsére nincsen. A csomagokat meg nem keni össze, mert lefelé szivárog. Csak hát állandóan törölgetnem kell alatta.

Köszönöm szépen a segítségedet!

Link to comment
Megosztás:

15 órája, Janó32 írta:

Ez durva lenne szelephangnak, bár... Inkább hidrotőke? Ez a motor hidrotőkés? Párom húgának az Astra F-je adott ilyesmi hangot (nagyjából ilyesmi hangot hidegen/melegen is) olyan 350k km-nél (és ez már szerintünk legalább egyszer tekert érték, 1992-es autó), ott hajtókarcsapágyat cseréltek. Utána meg hengerfejes lett, de ez már más történet... 

Olyasmi, mint a hidrotőke hang. Azt nem tudom hogy a motor milyen...

Kollégámnak mutattam, ő is hajtókarra gyanakszik....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Első lökőst próbáltam leszerelni tegnap, kiszedtem a kerékjáratoknál, az aljánál és a hűtőnél lévő csavarokat. Már mozog, de valami közvetlenül a lámpa mögött még tartja valami. Az ilyen bolha/pattintós megoldás, vagy esetleg csavar? mert nem látom mi lehet az, nem merem feszíteni.

Link to comment
Megosztás:

31 perce, Zig írta:

Sziasztok. Első lökőst próbáltam leszerelni tegnap, kiszedtem a kerékjáratoknál, az aljánál és a hűtőnél lévő csavarokat. Már mozog, de valami közvetlenül a lámpa mögött még tartja valami. Az ilyen bolha/pattintós megoldás, vagy esetleg csavar? mert nem látom mi lehet az, nem merem feszíteni.

Szia,

az aláírásomban van egy részletes leírás a kiszerelésről.

Link to comment
Megosztás:

On 3/28/2016 at 19:42, outsider írta:

Találtam 2 videot az egyik Z14XE a másik Z16XEP. Itt a szívótorokban egy lemez ad ütemes hangot. Csak belinkeltem, hogy ilyen is létezik. Az XEP-nél szét is bontják.

https://www.youtube.com/watch?v=fpNaCEQt_qI
https://www.youtube.com/watch?v=vj96BtmHOyE

Módosítva : gedikart
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, gedikart írta:

Találtam 2 videot az egyik Z14XE a másik Z16XEP. Itt a szívótorokban egy lemez ad ütemes hangot. Csak belinkeltem, hogy ilyen is létezik. Az XEP-nél szét is bontják.

https://www.youtube.com/watch?v=fpNaCEQt_qI
https://www.youtube.com/watch?v=vj96BtmHOyE

Majd megnézem, köszi, itt le van tiltva... :)

Az enyémnek ilyen a hangja, asszem ez hidegen van.

Nyitott ill. zárt gépháztetővel...

https://drive.google.com/open?id=0B3Ogu6D3BWeCQ0RycWw5QWlicjQ

https://drive.google.com/open?id=0B3Ogu6D3BWeCYVgydkV3Z0pZSE0

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Tudom hogy valahol a fórumon már le van írva de nem találom váltószoknya és kézifék borítás cseréjének a leírását.

Le tudnátok nekem lépésről lépesre írni hogy, hogyan kell cserélni a váltószoknyát és a kéziiknél lévő borítást?

Le írnátok azt is lépésről lépésre hogy miként kell visszarakni is az újat.

Válaszokat és a segítségét előre köszönöm.

 

 

 

Módosítva : Lóránd0607
Link to comment
Megosztás:

12 órája, Geopake írta:

Feltettem tegnap a szélvédő alatti díszlécet.Teljesen jó az után gyártott is.Jól elrohadt a régi.Gondolom még a gyári lehetett.

Ezt jó tudni... Kíváncsi lennék, hogy minek a függvénye ezen alkatrész "fáradása". Én úgy látom, hogy estemben rendben a helyén van = mindenhol szépen felfekszik, pedig lassan (nyáron) 14 éves lesz a kocsi... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.