Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

On 2016. 06. 01. at 15:37, Bmájki írta:

Szia! Én kb. 2 hete vettem 4 db vredestein-quatrac-5-öst 185/65R15 méretben. Szereléssel, futómű állítással együtt 84 pénz volt. Kicsit nyúlós érzete van, de indulásnál nem pörög el és fékezésnél nem dolgozik annyit az ABS, mint a lecserélt 10 éves Continental-nál. Lehúzott ablaknál sincs erős gumihang. Évente 20-25 e. km-t megyek, főleg Bp. Mivel mostanában a tél érdeklődés hiányában elmaradt, már nem akartam 2 garnitúrát tartani. Haverom is ilyet használ 2 éve és elégedett vele. Még a Michelinben is gondolkoztam, de akkor nem volt jó áron.

 

Köszönöm az infót! Közben eldőlni látszik a kérdés, mégis veszek külön nyárit (és majd ősszel a meglévő, 1 pár jó állapotú téli mellé még 1 pár télit). Összegszerűen is így jövök ki legjobban. Négy db Uniroyal Rainexpert vagy Falken 807* (ezt még el kellene döntenem) plusz két téli szereléssel együtt sem több, mintha vennék 4 db négyévszakost (olyat, amit meg is mernék venni). Az átszereléssel meg elszüttyögök ősszel/tavasszal, legalább rá/alá is nézek az autónak. Abból baj nem lehet! :)

 

*edit: A Rainexpertről van tapasztalatom, volt ilyen a G Astrán, jó is volt, de az évekkel ezelőtt volt. Most viszont a Corsára kellene gumi, ezért néztem a Falkent, ez összeségében ~10eFt-vel olcsóbban jönne ki és itt szempont a költséghatékonyság is. Viszont nincs vele tapasztalatom, tesztet/összehasonlítást nem találok róla, így ha valakinek van, kérem ossza meg velem! Köszönöm! :)

Módosítva : Kishenceg
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Kishenceg írta:

 

Köszönöm az infót! Közben eldőlni látszik a kérdés, mégis veszek külön nyárit (és majd ősszel a meglévő, 1 pár jó állapotú téli mellé még 1 pár télit). Összegszerűen is így jövök ki legjobban. Négy db Uniroyal Rainexpert vagy Falken 807* (ezt még el kellene döntenem) plusz két téli szereléssel együtt sem több, mintha vennék 4 db négyévszakost (olyat, amit meg is mernék venni). Az átszereléssel meg elszüttyögök ősszel/tavasszal, legalább rá/alá is nézek az autónak. Abból baj nem lehet! :)

 

*edit: A Rainexpertről van tapasztalatom, volt ilyen a G Astrán, jó is volt, de az évekkel ezelőtt volt. Most viszont a Corsára kellene gumi, ezért néztem a Falkent, ez összeségében ~10eFt-vel olcsóbban jönne ki és itt szempont a költséghatékonyság is. Viszont nincs vele tapasztalatom, tesztet/összehasonlítást nem találok róla, így ha valakinek van, kérem ossza meg velem! Köszönöm! :)

Esetleg vedd be a lehetséges típusok közé a Hankook-ot is. A Kinergy Eco K425 kiváló nyári gumi, már évek óta bizonyít a teszteken és a télije is jól szerepel a téli gumi teszteken. A nyári nekem 11390Ft volt nettó áron, ami vmi 13500Ft-ra jött ki bruttóban, 185/65R15 méretben.

Menet közben stabil, nagyon csendes a futása. Nekünk több autón is ez a típus van családon belül, mindenki elégedett vele.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Jelenleg 16-os felnik vannak a kocsi alatt, ET35, 7j széles, gumik 195/55R16. Viszont 4-5személlyel beleér a sárvédőbe a két hátsó kerék...van erre valami megoldás gumicserén kívül, hogy ne egye meg a gumit, ha 4-5ember ül benne?

Érdekes lesz, mert utánfutóznom is kell nemsokára, így 4-5mázsával mögöttem + 4-5személlyel a kocsiban nem tudom mi lesz:blink:

Link to comment
Megosztás:

48 perce, peacetrang írta:

Sziasztok!

Jelenleg 16-os felnik vannak a kocsi alatt, ET35, 7j széles, gumik 195/55R16. Viszont 4-5személlyel beleér a sárvédőbe a két hátsó kerék...van erre valami megoldás gumicserén kívül, hogy ne egye meg a gumit, ha 4-5ember ül benne?

Érdekes lesz, mert utánfutóznom is kell nemsokára, így 4-5mázsával mögöttem + 4-5személlyel a kocsiban nem tudom mi lesz:blink:

Esetleg gyári ET méretű felni.Tudom én is hogy csúnyán néz ki,de legalább funkcionál:)Nekem is 16"-os van rajta néha húzok futót meg ülnek hátul,de nem ér bele a sárvédőbe,pedig 205/50-es gumi helyett 55-ös van rajta.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

21 perce, Geopake írta:

Esetleg gyári ET méretű felni.Tudom én is hogy csúnyán néz ki,de legalább funkcionál:)Nekem is 16"-os van rajta néha húzok futót meg ülnek hátul,de nem ér bele a sárvédőbe,pedig 205/50-es gumi helyett 55-ös van rajta.

Felejtős:-) idén került fel ez 4 zsír új gumival, úgyhogy le nem veszem:-):-) akkor inkább járok majd futóval 30cal:-)

Link to comment
Megosztás:

10 órája, peacetrang írta:

Sziasztok!

Jelenleg 16-os felnik vannak a kocsi alatt, ET35, 7j széles, gumik 195/55R16. Viszont 4-5személlyel beleér a sárvédőbe a két hátsó kerék...van erre valami megoldás gumicserén kívül, hogy ne egye meg a gumit, ha 4-5ember ül benne?

Érdekes lesz, mert utánfutóznom is kell nemsokára, így 4-5mázsával mögöttem + 4-5személlyel a kocsiban nem tudom mi lesz:blink:

Szia! 

Létezik ilyen felütközésgátló,a lengéscsillapító szárára kell felrakni,a dinnyés Ladákon is hasonló volt csak ott a rugót "bakolták" ki

Ha nagy súly van a kocsiba akkor hasznos lehet, és nem kell szétszedni semmit,egyszerűen fel lehet rakni.

Csak egy ötlet.

http://tuningbolt.hu/termekleiras/BACKLINK/1/TID/29605/AID/50/FID/20/TERMEK/lengescsillapito_felutkozes_gatlo_(bumpstopper)

azt hiszem lehet astrához is kapni.

Találtam rugóhoz is.

http://tuningbolt.hu/termekleiras/BACKLINK/1/TID/29596/AID/50/FID/20/TERMEK/rugo_osszenyomodas_gatlo_gumi

Módosítva : toma2105
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, toma2105 írta:

Szia! 

Létezik ilyen felütközésgátló,a lengéscsillapító szárára kell felrakni,a dinnyés Ladákon is hasonló volt csak ott a rugót "bakolták" ki

Ha nagy súly van a kocsiba akkor hasznos lehet, és nem kell szétszedni semmit,egyszerűen fel lehet rakni.

Csak egy ötlet.

http://tuningbolt.hu/termekleiras/BACKLINK/1/TID/29605/AID/50/FID/20/TERMEK/lengescsillapito_felutkozes_gatlo_(bumpstopper)

azt hiszem lehet astrához is kapni.

Találtam rugóhoz is.

http://tuningbolt.hu/termekleiras/BACKLINK/1/TID/29596/AID/50/FID/20/TERMEK/rugo_osszenyomodas_gatlo_gumi

Ezek sem rosszak, de talán praktikusabb megoldás lenne a légrugó. http://www.legrugoszerviz.hu/comfort_legrugok.php

Üres autónál csak le kell engedni belőle a levegőt, terhelésnél meg felfújni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem volt légrugó F Astrámba meg Apám Zsigulijába is.

Én személy szerint nagyon jó dolognak tartom. 0,8-0,9 bárra (leirás szerint sem szabad többet fujatni bele)felfújva pár centit emel az auto farán, futózásnál észre vehető,hogy nem ül meg annyira az autó hátulja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, grofbandi írta:

Ezek sem rosszak, de talán praktikusabb megoldás lenne a légrugó. http://www.legrugoszerviz.hu/comfort_legrugok.php

Üres autónál csak le kell engedni belőle a levegőt, terhelésnél meg felfújni.

A caravanokhoz  létezett egy gyári légrugós megoldás. Azt nem lehet adoptálni sedan / ferde hátú karosszériákhoz?
Mondjuk kb. a fehér holló gyakoriságával vetekszik a fellelhetősége, de ki tudja...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget, most nem idéznék be mindenkit egyesével ha nem baj :) lehet, hogy az lesz, hogy visszadobom a 4 lemezfelni alá, csak az a baj, hogy azon a 4 felnin 4 téli gumi van, ez a meleg pedig lezabálná. Kb 2 hétig lenne alatta, mert várhatóan 2 hétig kell majd futózni (bár nem minden nap). Vagy nyugodtan dobjam alá, hogy ne a nyári gumit+felnit üssem? Úgy 1000km körülre saccolnám a 2 hetet.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, grofbandi írta:

Ezek sem rosszak, de talán praktikusabb megoldás lenne a légrugó. http://www.legrugoszerviz.hu/comfort_legrugok.php

Üres autónál csak le kell engedni belőle a levegőt, terhelésnél meg felfújni.

Igen,ez lenne az igazi,csak nem tudtam mennyi a keret amit rááldozna.

 

7 órája, zotya975 írta:

2259265-20160626-bfkTCC.jpg

Ez a felütközés gátló a teló szárára előre van, ahol van gyárilag az astrában is ha már el nem porladt. De ettől még ülni fog a hátulja.

Ami van gyárilag,az csak egy porvédő. nem? Amúgy igazad van,amit linkeltem elsőre, azt szerintem nem lehet feltenni hátsó lengéscsillapítóra mert nem látszik a rúdszár.

Hátra csak a rugó összenyomódás gátló jó.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, peacetrang írta:

Köszönöm a segítséget, most nem idéznék be mindenkit egyesével ha nem baj :) lehet, hogy az lesz, hogy visszadobom a 4 lemezfelni alá, csak az a baj, hogy azon a 4 felnin 4 téli gumi van, ez a meleg pedig lezabálná. Kb 2 hétig lenne alatta, mert várhatóan 2 hétig kell majd futózni (bár nem minden nap). Vagy nyugodtan dobjam alá, hogy ne a nyári gumit+felnit üssem? Úgy 1000km körülre saccolnám a 2 hetet.

2 hetet kibír a téli gumi is.Gondolom nem száguldozol a futóval.Kollégám az új Tranzittal még mindig a téli gumikon gurul.Nem ér rá lecseréltetni,pedig felnin van a nyári is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 26. at 20:53, Geopake írta:

2 hetet kibír a téli gumi is.Gondolom nem száguldozol a futóval.Kollégám az új Tranzittal még mindig a téli gumikon gurul.Nem ér rá lecseréltetni,pedig felnin van a nyári is.

Ha 2 hét alatt a nyári melegben belerak 1000 km-t, vagy még többet a Transitos (Ami azért nem elképzelhetetlen egy ilyen autónál), akkor az már jól mérhető kopás is lehet a 40-50 fokos aszfalton...

Addig meg remélem, hogy a nyári szakadó esőben, a nyomott vályús úton nem ő fog velem szembe jönni.... akarom mondani vizisízni.... :) De azért van még más feature, amiben a téli gumi jóval rosszabb nyáron. 

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, bluemirage írta:

Ha 2 hét alatt a nyári melegben belerak 1000 km-t, vagy még többet a Transitos (Ami azért nem elképzelhetetlen egy ilyen autónál), akkor az már jól mérhető kopás is lehet a 40-50 fokos aszfalton...

Addig meg remélem, hogy a nyári szakadó esőben, a nyomott vályús úton nem ő fog velem szembe jönni.... akarom mondani vizisízni.... :) De azért van még más feature, amiben a téli gumi jóval rosszabb nyáron. 

 

Nyugi van, van agyam. Érik a barack, így 5 mázsával nem nagyon fogok 100-as tempóval közlekedni. Heti 2 alkalommal megyek hosszabb távot, ez kb 2x50 km-t jelent. Az 1000km-t lehet, hogy nem érem el majd.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, bluemirage írta:

Ha 2 hét alatt a nyári melegben belerak 1000 km-t, vagy még többet a Transitos (Ami azért nem elképzelhetetlen egy ilyen autónál), akkor az már jól mérhető kopás is lehet a 40-50 fokos aszfalton...

Addig meg remélem, hogy a nyári szakadó esőben, a nyomott vályús úton nem ő fog velem szembe jönni.... akarom mondani vizisízni.... :) De azért van még más feature, amiben a téli gumi jóval rosszabb nyáron. 

 

A kollégám a nulláson jár.Hol Szentendrén dolgozik,hol Nagytétényben.Egy izzót nem tud kicserélni:) Nagyon sokan járnak téli gumival nyáron is.Lusták lecserélni,vagy csak lesz..ják.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 28. at 21:52, Geopake írta:

A kollégám a nulláson jár.Hol Szentendrén dolgozik,hol Nagytétényben.Egy izzót nem tud kicserélni:) Nagyon sokan járnak téli gumival nyáron is.Lusták lecserélni,vagy csak lesz..ják.

Sokszor nem értem meg, az olyan embereket akiknek autójuk van, és ilyen dolgokat tesznek. Ez kb. majdnem olyan, mint ha csak magának is egy pár cipője lenne, mondjuk egy bakancs, vagy inkább gumicsizma, ami még ráadásul bélelt is. Akkor is így cselekednének? Vagy majd utólag könnyű okosnak lenni, ha megtörténik a baj?

Az autó fenntartása nem kis költség. Van mit fizetni akkor is ha a kocsi csak egy helyben áll.  Ismerjük mindannyian.

De ha mozog még többe kerül. 2 garnitúra gumi, mára már alap szintű dolog egy autósnál szerintem. Azért ugye azt se felejtsétek el, hogy azon a 4 tenyérnyi felületen múlik a saját, és a veled együtt utazók élete. + ha még veled szembe is jönnek az övék is. Nem hiszem, hogy akinek ebből valami csúnya baja lenne, tudna még utána azzal a tudattal élni, hogy azért mert spórolt, mások nem értek haza. Ne történjen meg!!!!!

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Handbrake írta:

Sokszor nem értem meg,...

... Nem hiszem, hogy akinek ebből valami csúnya baja lenne, tudna még utána azzal a tudattal élni, hogy azért mert spórolt, mások nem értek haza. Ne történjen meg!!!!!

Ez már ezerszer volt itt írva. Sajnos ez van. Ha jogszabály lenne pl. a téligumi használatára, kis hazánkban még azt sem tartatnák be, ahogy sok minden mást. Sokak, sok mindenhez csórók vagy "már az értékrendjük". Tokot raknak az iPhone-ra, vagy más drága telefonra, amin a jobb országban csak röhögnek; kötegelővel rögzítik a műanyag dísztárcsát az autón; nincs pénzük az autó előírás szerinti karbantartására... évtizedes fékfolyadékok stb... Szerinted hány kintről behozott audit-t, bmw-t látni gagyi gumikkal gurulni? A legrosszabb kombináció a kevés pénz és kevés ész... ez van... :( A mi országunkban, az életszínvonalból adódóan az első sok esetben adott (kevés pénz).

Most írhatom, hogy én márkaszervizben, előírásokat is betartva javítok minden apróságot és Conti gumik voltak minden autómon stb... stb... De ettől még a többi ember ezt lesz*rja és még én lesz a hülye, meg a burzsuj... szerintük. Szájukban azzal a cigivel, ami évente bő 300 eFt-ba kerül.

Egy kollégám mondta, hogy ez lesz egyszer a vesztem. Én okosan megállok a körforgalom előtt egy vészhelyzetben, de a mögöttem jövőnek min. fél méterrel vagy többel... hosszabb fékútja és belém jön. Ha nekem is szar gumim lett volna, akkor lehet, hogy a körforgalomba sem csúszik még be, és belém sem jönnek hátulról, mert a gumim megfelelne a nagy magyar csóró átlagnak.

Módosítva : bluemirage
Link to comment
Megosztás:

Alkalmazkodni kell a körülményekhez, amennyire csak lehet. Például a féklámpa jelzés értékű is, időben kell használni. Előre látás, átgondolt sofőri magatartás, ezek gyakorlati alkalmazás sok esetben csökkenthetik a baleseti kockázatokat. Sajnos, ahogy tapasztalom, mégis kevesen gyakorolják.

Nyilván a baj így is bárkit, bármikor utolérhet.

Isten oltalmazza a közutakon közlekedőket!

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

Minden relativ. A magyarorszagi kozlekedes nyugodt, lassu. Es az autok muszaki allapota is jobb mint keleti szomszedainknal. Nem csak anyagi okai vannak annak, ha valakit nem erdekel az autoja..... a megoldas szerintem a sokkal szigorubb de esszeru muszaki vizsga lenne, szuroproba szeru ellenorzesekkel. Es legalabb evente kellene. Persze kevesebb mint fel aron. Eleve abszurd, hogy egy uj ceges auto elfut 300ekm-t muszaki vizsga elott, en meg 15-18e kmenkent hordom az enyemet.... 

Most tettem meg egy 700km-es turat hegyeken keresztul. Meg vagyok elegedve az Energie Saver + gumikkal. Oldal iranyban kicsit hamar csuszik, de fekezeskor, vizen szepen szerepel. Ajanlom!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Stofl írta:

Most tettem meg egy 700km-es turat hegyeken keresztul. Meg vagyok elegedve az Energie Saver + gumikkal. Oldal iranyban kicsit hamar csuszik, de fekezeskor, vizen szepen szerepel. Ajanlom!

1., A műszaki vizsga egy magyar mutyi, sok helyen az is okosba megy... tele vannak az utak fekete füstöt okádó vagy más módon necces autókkal. A svájci kollégáktól tudom, hogy kint az első un. TÜV (műszaki) viszga a kocsi 5 éves korában van, de ez nem sok embert érint, mert a többség az autó eladja addigra. Ez onnan jött elő amikor a kettőstömegű lendkerékről magyaráztunk nekik, hogy az dieselben milyen drága: 

ad1:., náluk viszonylag kevés dízel van

ad2: nem érti a problémát erre van a garancia... csak nehezen állt össze a kép mindkettőnkben, hogy ami neki garancia, az itt Mo-on már a nyugatról behozott lejárt garis kockázat és probléma forrás.

2., Az a gumi szuper! De ahogy írtam is... keveseknek van ilyen. Annak az ára a felső negyedbe tartozik. Azt a pénzt PS4-re, cigire vagy más fontos dologra költik... szerintem sokan tudnának mesélni... illetve olyanok is vannak, akiknek pénzhiányuk valós, de ez mindannyiunkat veszélyeztet.

Nekem nincs bazi nagy TV-m, házimozi rendszerem, PS4-el, nem dohányzom, de jobban karbantartott, jobb gumis stb... autóm van, mint a szomszédnak... aki a gumik többszörösét másra költi, mint én. De ő evickél velem szemben a szembe sávban. De ilyen példákat mindenki tud mondani... és ez az ami engem zavar. Innen indult a dolog, hogy ki jár téli gumival... ki mire áldoz.... amikor még az autóval kenyerét kereső vállalkozó is megfilozofálj a dolgot... lsd korábban.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Handbrake írta:

Sokszor nem értem meg, az olyan embereket akiknek autójuk van, és ilyen dolgokat tesznek. Ez kb. majdnem olyan, mint ha csak magának is egy pár cipője lenne, mondjuk egy bakancs, vagy inkább gumicsizma, ami még ráadásul bélelt is. Akkor is így cselekednének? Vagy majd utólag könnyű okosnak lenni, ha megtörténik a baj?

Az autó fenntartása nem kis költség. Van mit fizetni akkor is ha a kocsi csak egy helyben áll.  Ismerjük mindannyian.

De ha mozog még többe kerül. 2 garnitúra gumi, mára már alap szintű dolog egy autósnál szerintem. Azért ugye azt se felejtsétek el, hogy azon a 4 tenyérnyi felületen múlik a saját, és a veled együtt utazók élete. + ha még veled szembe is jönnek az övék is. Nem hiszem, hogy akinek ebből valami csúnya baja lenne, tudna még utána azzal a tudattal élni, hogy azért mert spórolt, mások nem értek haza. Ne történjen meg!!!!!

Ebben az a szép,hogy pénzébe sem kerül.Céges kocsi főnök fizet mindent.Vett új felniket új nyári gumikkal a 0 km-es Tranzithoz.Szerinted foglakozik vele a kollégám?Én mostam le egyszer mikor mentem vele.Ráadásul 7 személyes,lehet egyszer kinyírja  fél brigádot:) Olyan igénytelen némelyik,hogy csodálkozom hogy életben maradtak eddig:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.