Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

7 minutes ago, vala89 írta:

Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni!

Menet közben olyan problémám adódott, hogy az autó nem reagált a gázadásra... fordulatszám leesett 5-600-ra. A gázt nagyon ritkán vette. Az autó pöccre indult, többször is. Check lámpa világít folyamatosan (eddig is kivillant többször, de nem volt folyamatos, EGR probléma miatt). Hibakód kivillogatatását próbáltuk (fék, gáz egyszerre benyom, gyujtás) de semmi, nem villog a check hanem folyamatosan világít gyújtásnál is.

A történethez hozzátartozik, hogy 60km-el ezelőtt volt olajcsere, olajszűrő csere, gázolajszűrő csere, szívósor és EGR takarítás. (ezek után az autó olyan jól ment mint még soha.. azon a 60km-en...)

Szóval másnap újra próba... az autó indult, de ugyanúgy nem reagál gázadásra... alapjárat is dadog 500-on... néha beáll normál értékre pár másodpercre, vagy szintén pár másodpercre reagál a gázadásra és fel lehet pörgetni, utána semmi.. az autó nem fullad le... kuplunggal lehet gurulgatni óvatosan, de semmi több..
Ezután kivettük a gázolaj szűrőt, majd visszatettük, azóta nem indul az autó... jelenleg lemerült az akksi is... úgyhogy amíg töltődik feljöttem ide érdeklődni.

Motor:  Y20DTH     2,0dti 16v   101 ló

Várom az ötleteket, tippeket. Köszönöm!
 

Pedig hibakód nélkül csak találgatni lehet. Még hibakóddal sem egyszerü, de igy. Nem lehet, hogy bóvdenes a gázpedál?

Elektromos gázpedál esetén:

  • Gáz és fékpedált egyszerre be kell nyomni, majd a gyújtást ráadni.
  • Ezután számolni kell motorvezérlő hibáját jelző ikon villogásait.

Bowdenes gázpedál esetén:

  • A kézifék kar alatti borítást fel kell nyitni egy vékony csavarhúzó, vagy penge segítségével.
  • Az ott található OBD2-es csatlakozó 5-ös és 6-os érintkezőjét rövidre kell zárni lekapcsolt gyújtás mellett.
  • Be kell kapcsolni a gyújtást és számolni a motorhiba jelző lámpa villogását.
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

 

Z16XE motoros az autóm (2001/12,334.000km),ingadozik az alapjárat,ha úgy tartja kedve. Két-három alkalommal már le is állt. Egyből indul utána.

Az alapjárat amúgy 750 körül alakul,ez nem kevés kicsit,ha igen,ezt okozhatja az alapjárati motor,vagy bármi más egyéb? Z18XE Zafiránk 850 körül ketyeg.

Tudom ki lehet takarítani,de inkább vennék egy újat,ha már szerelni kell. Namármost,nem mindenhol látok alapjárati motort,csak X motorkódig. Van ebben a motorban ilyen?

Hol keressem? Esetleg valami titkos tipp ilyen hiba esetére? EGR le van falazva már néhány éve.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, adorjant írta:

Üdv!

 

Z16XE motoros az autóm (2001/12,334.000km),ingadozik az alapjárat,ha úgy tartja kedve. Két-három alkalommal már le is állt. Egyből indul utána.

Az alapjárat amúgy 750 körül alakul,ez nem kevés kicsit,ha igen,ezt okozhatja az alapjárati motor,vagy bármi más egyéb? Z18XE Zafiránk 850 körül ketyeg.

Tudom ki lehet takarítani,de inkább vennék egy újat,ha már szerelni kell. Namármost,nem mindenhol látok alapjárati motort,csak X motorkódig. Van ebben a motorban ilyen?

Hol keressem? Esetleg valami titkos tipp ilyen hiba esetére? EGR le van falazva már néhány éve.

Köszi!

Nincs!

Javítva!!!! Fojtószelepház takarítás segít.

Kösz "mantec" ! Pedig kínosan ügyelek a helyesírásra! Nyelvtan 1-es

Módosítva : gezoli
Link to comment
Megosztás:

On 2015. 12. 29. at 19:18, Atala írta:

Nekem se, max a dugóban a legnagyobb melegben is épp hogy elérte a 90et.

De ahogy nézem sztem nekem is lassan termosztát csere. 3as fokozaton max hőfokon nem akarta elhagyni a 80at, csak akkor indult meg ha lejjebb vettem a ventit meg a hőfokot, de amint elérte az üzemit elég 1es venti és kicsit feljebb a pirosba.

Amúgy, ha a ventit maximumra kapcsoljátok, nektek is meglátszik a világításon? Nekem halványabb lesz a tompított tőle. Generátor, vagy akku gyengélkedne?

Aksit mondjuk nem érzem valami izmosnak, Exide van benne, ha jól emlékszek. (sajnos nem tudom mióta)

Link to comment
Megosztás:

13 hours ago, Szemilan írta:

Amúgy, ha a ventit maximumra kapcsoljátok, nektek is meglátszik a világításon? Nekem halványabb lesz a tompított tőle. Generátor, vagy akku gyengélkedne?

Aksit mondjuk nem érzem valami izmosnak, Exide van benne, ha jól emlékszek. (sajnos nem tudom mióta)

Nekem csak kormány tekerésre amikor  a szervómotor beindul. 1 éves akku, van h indításnál leesnek a mutatók. Riasztó van benne meg a rádió memója megy.

13 hours ago, L4Fleur írta:

Kerdes: Hogyan lehet manualisan kapcsolgatni a ventilatort? :-)

A befúvó ventire gondolunk, nem a hűtőére. ;)

Link to comment
Megosztás:

23 hours ago, Szemilan írta:

ventit maximumra kapcsoljátok, nektek is meglátszik a világításon? Nekem halványabb lesz a tompított tőle. Generátor, vagy akku gyengélkedne?

Aksit mondjuk nem érzem valami izmosna

Nekem mondjuk most halt meg november végén a generátorom sajnos 15,5 éves egyébként a kocsim !De most hogy megcsinálta a szerelőm egy kicsit zajos nyikoróg még nem tudom mi lehet az oka ,de csak az elején akkor is pár percig,egyébként nem volt olcsó mulatság.Egyébként úgy történt hogy menet közben egyszer csak elment minden a sebesség mérő fordulat mérő stb menet közben 0-a semmit nem mutatott sőt még a szervó is elment csak lestem hogy úr Istenem most mi lesz egyébként már majdnem mentem a falúba de szerencsére fék meg minden volt szóval kicsit rémisztő volt de túléltem!Előtte voltak apró jelek de nem vettem komolyan olyan hogy pár másodpercre eltűnt valami a műszerfalon de utána vissza is jött!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám  lenne, hogy ma hiába akartam előre ill hátsó ablakra is nyomatni az ablakmosót nem jött semmi ( fel van töltve a tartály) de még a szivattyú/ motor hangját sem hallom. 

Esélyes, hogy akkor ez adta meg magát?

kellemetlen volt ilyen időben 60 km-t vezetni hogy csak maszáltam  az ablaktörlővel de nem jött belőle folyadék!

valakivel volt már hasonló?

esetleg tudja valaki merte találom ezt a szivattyút vagy hogy férek hozzá

 

nem feltétlen szeretnék most ezzel szerelőhöz menni

ja és kombim van

BUÉK

Link to comment
Megosztás:

18 minutes ago, padarmisi írta:

Sziasztok!

Olyan problémám  lenne, hogy ma hiába akartam előre ill hátsó ablakra is nyomatni az ablakmosót nem jött semmi ( fel van töltve a tartály) de még a szivattyú/ motor hangját sem hallom. 

Esélyes, hogy akkor ez adta meg magát?

kellemetlen volt ilyen időben 60 km-t vezetni hogy csak maszáltam  az ablaktörlővel de nem jött belőle folyadék!

valakivel volt már hasonló?

esetleg tudja valaki merte találom ezt a szivattyút vagy hogy férek hozzá

 

nem feltétlen szeretnék most ezzel szerelőhöz menni

ja és kombim van

BUÉK

A tartályon van a szivattyú ami a bal első kerékdob előtt-fölött található. Talán akkor férsz hozzá a legkönnyebben ha leveszed az első lököst. Aláírásomban találsz róla infót, de mielőtt nekiállnál azért nézd meg a biztosítékot! Illetve egy amatőr dolog, fagyálló ablakmosóval volt feltöltve a rendszer?

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, kobraCode írta:

A tartályon van a szivattyú ami a bal első kerékdob előtt-fölött található. Talán akkor férsz hozzá a legkönnyebben ha leveszed az első lököst. Aláírásomban találsz róla infót, de mielőtt nekiállnál azért nézd meg a biztosítékot! Illetve egy amatőr dolog, fagyálló ablakmosóval volt feltöltve a rendszer?

Én csak a műanyag doblemezt szedtem ki, igaz ehhez jobb levenni a kereket. De az sem rossz amit Te írtál!

Link to comment
Megosztás:

21 minutes ago, gezoli írta:

Én csak a műanyag doblemezt szedtem ki, igaz ehhez jobb levenni a kereket. De az sem rossz amit Te írtál!

Sziasztok

köszi a válaszokat!

természetesen téli ablakmosó van benne ill. Most már van benne mert  már fogytán volt benne, ezért is hittem azt hogy csak kifogyott caak az volt a gyanús hogy a szivattyú hangját nem hallottam aztán tele töltöttem de semmi

biztosítékot néztem az ok elvileg nekem 14- es számú a bizti. 

Legalábbis azon van az ablaktörlő jele de az ugye nem feltétlen felel meg az ablakmosóéval

hány A-s a biztije?

félek a lökös leszedésétől kicsit 

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, padarmisi írta:

Sziasztok

köszi a válaszokat!

természetesen téli ablakmosó van benne ill. Most már van benne mert  már fogytán volt benne, ezért is hittem azt hogy csak kifogyott caak az volt a gyanús hogy a szivattyú hangját nem hallottam aztán tele töltöttem de semmi

biztosítékot néztem az ok elvileg nekem 14- es számú a bizti. 

Legalábbis azon van az ablaktörlő jele de az ugye nem feltétlen felel meg az ablakmosóéval

hány A-s a biztije?

félek a lökös leszedésétől kicsit 

Átnéztem több manualt is de konkrétan egyik sem írja hogy hova van bekötve a mosó. A 14-esre csak annyit írnak hogy ablaktörlő. Gyárilag 30A biztosítékkal szerelve.

Viszont lehet hogy az első fényszóró mosó berendezéssel van egybekötve, még ha olyan nincs is minden szériában. Az pedig a 9-es számú biztosíték ami szintén 30A

Módosítva : kobraCode
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok
Ahogy bejöttek a -2 fok hidegek észrevettem hogy már megint csöpög a vízhűtőm!
2 éve kellett ugyan emiatt cserélnem az akkorit is.
Azóta Nissens 630041 van de az most elkezdett csöpögni megint az alu-műanyag tömítés találkozásánál bal alsó sarokban.
Ma reggelre már a jobb saroknál is csöpögött. Nem vészes, de zavar!
Tudtok mondani valami olyan hűtőt aminek a tömítése nem csak 2 évet bír?
Most HELLA-n meg VALEO-n gondolkozom.
A HELLA-ban van 2 is, 8MK 376 710-311 és 8MK 376 710-314 ALTERNATIVE.
Van valakinek ezekkel tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 12. 28. at 21:39, Stofl írta:
2 hours ago, bonat írta:
2 hours ago, bonat írta:
2 hours ago, bonat írta:

Sziasztok
Ahogy bejöttek a -2 fok hidegek észrevettem hogy már megint csöpög a vízhűtőm!
2 éve kellett ugyan emiatt cserélnem az akkorit is.
Azóta Nissens 630041 van de az most elkezdett csöpögni megint az alu-műanyag tömítés találkozásánál bal alsó sarokban.
Ma reggelre már a jobb saroknál is csöpögött. Nem vészes, de zavar!
Tudtok mondani valami olyan hűtőt aminek a tömítése nem csak 2 évet bír?
Most HELLA-n meg VALEO-n gondolkozom.
A HELLA-ban van 2 is, 8MK 376 710-311 és 8MK 376 710-314 ALTERNATIVE.
Van valakinek ezekkel tapasztalata?

Sziasztok

Ahogy bejöttek a -2 fok hidegek észrevettem hogy már megint csöpög a vízhűtőm!
2 éve kellett ugyan emiatt cserélnem az akkorit is.
Azóta Nissens 630041 van de az most elkezdett csöpögni megint az alu-műanyag tömítés találkozásánál bal alsó sarokban.
Ma reggelre már a jobb saroknál is csöpögött. Nem vészes, de zavar!
Tudtok mondani valami olyan hűtőt aminek a tömítése nem csak 2 évet bír?
Most HELLA-n meg VALEO-n gondolkozom.
A HELLA-ban van 2 is, 8MK 376 710-311 és 8MK 376 710-314 ALTERNATIVE.
Van valakinek ezekkel tapasztalata?

 

Nem értem mi a kínja a fórumnak nálam hogy így összefűzi a pos-tokat......

Én J.Deus-ra cseréltem. Barátom az autósboltban ajánlotta mert neki is ilyen márkájú van az egyik autójában már több éve. Nem volt egy ökör ára és neten biztos lehet rendelni kevesebbért mint 16800.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Boldog új évet kívánok Nektek, régen jártam erre...

Nos, fagyálló téma. Évek óta küzdök hűtőszivárgással (Nissens), ami nem vészes, állandó ütemű és mindig desztillált vízzel pótoltam a hiányt. A jó idő eddig elaltatott és a mai ráméretésnél derült csak ki, hogy -12 C-os a hűtőfolyadékom... Gyorsan vettem egy Mannol AF12+ fagyállót, mivel gyári GM-et nem kaptam. Az eladó megnyugtatott, hogy amit ad, az is piros és teljesen kompatibilis, keverhető a GM-el (ami most a hűtőrendszeremben van).

Van ilyen a flakonon: OPEL GM QL130100, SAE J1034...

Nyugodt szívvel beleönthetem/keverhetem a GM-mel?

Köszi a segítséget.

PGA

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, PGA írta:

Sziasztok!

Boldog új évet kívánok Nektek, régen jártam erre...

Nos, fagyálló téma. Évek óta küzdök hűtőszivárgással (Nissens), ami nem vészes, állandó ütemű és mindig desztillált vízzel pótoltam a hiányt. A jó idő eddig elaltatott és a mai ráméretésnél derült csak ki, hogy -12 C-os a hűtőfolyadékom... Gyorsan vettem egy Mannol AF12+ fagyállót, mivel gyári GM-et nem kaptam. Az eladó megnyugtatott, hogy amit ad, az is piros és teljesen kompatibilis, keverhető a GM-el (ami most a hűtőrendszeremben van).

Van ilyen a flakonon: OPEL GM QL130100, SAE J1034...

Nyugodt szívvel beleönthetem/keverhetem a GM-mel?

Köszi a segítséget.

PGA

Ha erről beszélünk [https://the-filtershop.com/spd/mannol_AF12_75fok_5liter/Fagyallo-MANNOL-AF12-Longlife-Antifreeze--75-fok-A], akkor ilyen van nekem is. A kérdés nem csak az igazából, hogy a GM fagyálló keverhető-e a Mannol-al, hanem h a Mannol keverhető-e a GM-el? A linkelt oldalon olvasható, hogy a Mannol-t nem ajánlott keverni mással. Bár el nem tudom képzelni h miért nem. Én úgy gondolom, hogy azonos összetevőjű keverése csak nem tud gondot okozni...

De pl a Prelix nem említi sehol h nem keverhető, abból is van piros [nitrit-, foszfát stb mentes]. Mondjuk a tuti megoldás az, ha az egész cserélve can és azzal van utántöltve.  Rem tavaszig az én csepegő hűtőm is kihúzza, cserekor a teljes mennyiséget cserélem majd. Anno az F-be bejött a Nissens, de mint olvasom van vele gond...

Link to comment
Megosztás:

29 minutes ago, Janó32 írta:

Ha erről beszélünk [https://the-filtershop.com/spd/mannol_AF12_75fok_5liter/Fagyallo-MANNOL-AF12-Longlife-Antifreeze--75-fok-A], akkor ilyen van nekem is. A kérdés nem csak az igazából, hogy a GM fagyálló keverhető-e a Mannol-al, hanem h a Mannol keverhető-e a GM-el? A linkelt oldalon olvasható, hogy a Mannol-t nem ajánlott keverni mással. Bár el nem tudom képzelni h miért nem. Én úgy gondolom, hogy azonos összetevőjű keverése csak nem tud gondot okozni...

De pl a Prelix nem említi sehol h nem keverhető, abból is van piros [nitrit-, foszfát stb mentes]. Mondjuk a tuti megoldás az, ha az egész cserélve can és azzal van utántöltve.  Rem tavaszig az én csepegő hűtőm is kihúzza, cserekor a teljes mennyiséget cserélem majd. Anno az F-be bejött a Nissens, de mint olvasom van vele gond...

Igen, erről a fagyállóról beszélek, csak én literest vettem. A célom egyelőre az, hogy erről a -12 C-ról elmozdítsam a fagyállóságot (aztán majd nekem is kell valamit kezdenem a hűtőmmel). Nem tudom, gondolom a szabványok az egymással való kompatibilitásról/keverhetőségről is szólnak. Most néztem, pl. Kovács Autónál a GM helyettesítőjének hozzák...

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 12. 30. at 17:19, bocs írta:

Szia!

Ma éppen az autó alatt foglalatoskodtam (sajnos :( ),így készítettem pár fotót az említett csőröl.

A féltengely mögött látszik,és becsatlakozik a blokkba.

K_p736_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

K_p737_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Valójában nem tudom mi célt szolgál,de most már engem érdekel milyen feladatot lát el. :)

 

erre valaki tudos ember az oilszüröház oldalán van egy csöcsonk rajta egy gumicsö bilincsel az lefelé eltünik valahol mire valo és hova megy a másik fele?

 

Link to comment
Megosztás:

13 hours ago, PGA írta:

Sziasztok!

Boldog új évet kívánok Nektek, régen jártam erre...

Nos, fagyálló téma. Évek óta küzdök hűtőszivárgással (Nissens), ami nem vészes, állandó ütemű és mindig desztillált vízzel pótoltam a hiányt. A jó idő eddig elaltatott és a mai ráméretésnél derült csak ki, hogy -12 C-os a hűtőfolyadékom... Gyorsan vettem egy Mannol AF12+ fagyállót, mivel gyári GM-et nem kaptam. Az eladó megnyugtatott, hogy amit ad, az is piros és teljesen kompatibilis, keverhető a GM-el (ami most a hűtőrendszeremben van).

Van ilyen a flakonon: OPEL GM QL130100, SAE J1034...

Nyugodt szívvel beleönthetem/keverhetem a GM-mel?

Köszi a segítséget.

PGA

Látom nem csak nekem van bajom a hűtővel.....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.