Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

9 minutes ago, Janó32 írta:

Nálam is az F Astra-nál a csapszeg kopott szét és emiatt elkezd lógni az ajtó. Ebből adódóan a zár is másként kopik, és nehezebben is csukódik. Karosszériás srác egy sörért kicserélte, csak csapszeget kellett vinni (párban cserélendő).

https://cromax.hu/karosszeria/ajtok_es_alkatreszei/ajtozsaner_alkatreszei/ajtozsaner_fuggocsapszege_opel_36863

 

Tudjuk melyik visszajelző jelez ilyenkor, de a hibakiolvasás (pl kivillogtatás) segítenie elindulni valamerre, mert így csak tippelgetni lehet és az nem vezet sehová... 

Értem, akkor holnap, keresek szerelőt aki bele tudna lesni az agyába, és ki olvasná a hibát, ha mutat valamit.  

Link to comment
Megosztás:

18 hours ago, alibi írta:

Szia. Ha meg mozgatod az ajtót, nem lötyög a sarkán? Nem e véletlen a sarkánál van le lógva, aztán egy kasznis meg tudná csinálni. Lehet nem jó az ötletem, csak nekem a régi F Astrám igy járt, aztán a kasznis meg csinálta! 

Megmozgattam, de beton stabil nem lötyög, kotyog egy mm-sem.

Link to comment
Megosztás:

9 minutes ago, PorcioNorbi írta:

Megmozgattam, de beton stabil nem lötyög, kotyog egy mm-sem.

Akkor lehet hogy a rosszabb forgatókönyv jön: kapott az adott oldal vagy az adott oldal eleje/hátulja nagyobb ütést (vagy csak maga az ajtó)? Mert akkor csak az van (kivéve ha ez a jelenség más Coupe-nál is fennáll), hogy valami nem áll a helyén... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Janó32 írta:

Akkor lehet hogy a rosszabb forgatókönyv jön: kapott az adott oldal vagy az adott oldal eleje/hátulja nagyobb ütést (vagy csak maga az ajtó)? Mert akkor csak az van (kivéve ha ez a jelenség más Coupe-nál is fennáll), hogy valami nem áll a helyén... 

Elvileg nem volt törve, vásárláskor átnézték festékvastagságmérővel és mindenhol az eredeti volt, bár nem tudom ez lehet e rá garancia. Magán a zárszerkezet pozícióján nem lehet finomhangolni? (ajtóban vagy b oszlopon lévőn) A régi autónkon lehetett állítani rajta. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok nekem segíteni egy picit! Ezt a hibakódot kaptam ma: P0500=Járműsebesség-jeladó funkció-rendellenesség

Az autó erőtlen a fordulatszámmérő nem akar 3 ezer fölé menni. Tudnátok nekem segíteni hogy mi okozhatja a hibát???

Köszi előre is mindenkinek az ötleteket segítséget!

Link to comment
Megosztás:

20 hours ago, PorcioNorbi írta:

Elvileg nem volt törve, vásárláskor átnézték festékvastagságmérővel és mindenhol az eredeti volt, bár nem tudom ez lehet e rá garancia. Magán a zárszerkezet pozícióján nem lehet finomhangolni? (ajtóban vagy b oszlopon lévőn) A régi autónkon lehetett állítani rajta. 

Hello,

A hézagok az ajtó körül rendben (ajtó-sárvédő elöl, hátul, bal- és jobb oldal egyforma)?
A hasított csapszegeket kellene még ellenőrizni, nincsenek-e elkopva a palástjukon az ajtózsanér nyitási tartományában, ha kopottak elfordítani, vagy cserélni, hátha jó lesz.
A zárszerkezet B oszlopon levő része állítható (legalább is a caravanon), látható is egy kalibrációs osztás a finomállításhoz. Az eredeti helyzetét alkoholos filccel vagy ceruzával körberajzolva vissza lehet állítani a kiindulási helyzetbe, ha nem lenne jó az állítgatást követően.
Mivel a zsanérok hegesztve vannak ("zseniális" mérnöki lelemény...) ha ajtócsere volt, előfordul, hogy a felrakott ajtó nem illeszkedik. Lehet elfáradni a kasznishoz, aki a zsanérok hajlításával elvileg beállítja az ajtót.
A képeket csak most sikerült megnéznem. Nálam is kb. ugyanez a helyzet, ajtócsere után, hogy az ajtó felső-hátsó éle (az ablakkeret) kifelé áll a síkból, az alsó-hátsó éle befelé (+ az egész ajtó előrébb került 1,2-2 mm-t, így a sárvédőbe is beleér nyitáskor). Pont ezt a beállítást teszi lehetetlenné a hegesztett zsanér. Erre írja a javítási kézikönyv a megfelelő célszerszám pl. HAZET 1931(http://www.hazet.de/produktkatalog/product_info.php?products_id=896007769) használatával a zsanér hajlítását szakműhelyben. Briliáns megoldás.

Módosítva : KMiki
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, rocso írta:

Sziasztok!

Az ablaktörlőt be lehet úgy állítani, hogy elöszőr spriccelje a mosót és utána töröljön.Felraktam az új lapátokat és 2 szép csíkot húzott a szélvédőbe.

Nekem is ez a megoldás a halálom.A garázsban lelocsolom vízzel a szélvédőt és utána törlöm.A Tranzitba meg tudták oldani,meg a Ladazsigába:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 20. at 22:45, alibi írta:

 

PO136 kódot leltem, de a kocsi az közbe, nem rosszabbodott, szinte semmi baja, most nem tudom, akkor meg javult?
Ma reggel lett más, a jobb tompított, kicsapta, cseréltem az izzót, de csak nem jó. Létezik hogy biztosíték is kiment? 

Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, rocso írta:

Sziasztok!

Az ablaktörlőt be lehet úgy állítani, hogy elöszőr spriccelje a mosót és utána töröljön.Felraktam az új lapátokat és 2 szép csíkot húzott a szélvédőbe.

Szia!

Sajnos nem, viszont az ablakmosó fúvókát érdemes kicserélni az Insigniájéra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget, iránymutatást kérnék tőletek:
130e (valós) km-t futott Z14XE motoros 2004-es G Astrám van. Kb 35e km óta, mióta nálam van, főleg LPG-n megy.
Utolért engem is a szokásos betegség. Hidegen minden jó, de melegen elkezd rángatni, alapjárat ingadozik, hallhatóan kihagy néha egy henger. Hibalámpa és hibakód nincs. Egyelőre leállás se volt még. Gyertyákat kicseréltem újra (Bosch FR7DC+), amúgy is ideje volt már, a helyzet nem javult. A trafósor jónak tűnik, meg ahogy olvastam, kb senkinek sem a trafócserétől javult meg a dolog.
Mivel benzinen és gázon is ugyanez a jelenség, az üzemanyagellátást és az injektorokat is kizárnám a hibalehetőségek közül. 
Jönne a kézenfekvő megoldás, le kell dugózni az EGR-szelepet. De ebben nincs, gyárilag le van zárva...
Kezdek kifogyni az öteltekből, hogy mitől lehet. Ami furcsa, hogy most úgy tűnik, csak meleg motornál van hibajelenség.
Lehetséges, hogy a légtömegmérő-lambdaszonda táján kell keresgélni, vagy nagy valószínűséggel le vannak kokszosodva a szelepek? Tavaly januárban, kb 12e km-rel ezelőtt volt egy szívósor tisztítás a motoron, alapjáraton járó motornál egy sprayt fecskendeztek be a fojtószelepnél, kb negyed órán keresztül. Ekkor még érezhető gond nem volt, diagnosztika alapján mondták, hogy szükséges. Nem gondoltam, hogy ilyen hamar előjön ez a probléma egy ilyen tisztítás után.

Hétvégén esedékes egy hosszabb autópályás menet, kipróbálnám a fagyizást, mielőtt belenyúlnánk a motorba. Fontos, hogy ez benzinnel történjen, vagy mehet gázon is? 

Ha van öteltetek, merre induljak, szívesen venném!

Előre is köszönöm,
Zsombor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mostanában fogom megörökölni bátyám 93-as F Astra kombiját. 1.7 isuzu motor.
Elmondta a nagyjábóli tudnivalókat róla, és van egy olyan gondja, hogy hidegben (-5 alatt) nehezen indul. Elméletileg nem akksiprobléma, mert az új, nem is izzítógyertya mert azt nézték. Azt mondja az indítómotor jár, csak lassan kapja fel az üzemanyagot, és néha sokáig kell járatni az indítót. Nagy hidegben éjjelre fel szokta rakni töltőre az akksit, akkor jobb a helyzet. 
Egy szerelő azt mondta, hogy ez típushiba, miszerint elfárad a generátor, és nem tudja rendesen feltölteni az akksit (főleg ugye rövidtávú használatnál). A szerelésre (gondolom generátor csere?) 50-60 ezret mondott.

Van esetleg valakinek ilyesmivel tapasztalata? Megmondom őszintén nem tervezem sokáig használni az autót, inkább csak átmenetileg van nálam, így ha nem muszáj nagy összegeket nem akarok rákölteni, szóval ha van más megoldás, kiváncsian várom. :)

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

11 minutes ago, szabolala írta:

Sziasztok!

Mostanában fogom megörökölni bátyám 93-as F Astra kombiját. 1.7 isuzu motor.
Elmondta a nagyjábóli tudnivalókat róla, és van egy olyan gondja, hogy hidegben (-5 alatt) nehezen indul. Elméletileg nem akksiprobléma, mert az új, nem is izzítógyertya mert azt nézték. Azt mondja az indítómotor jár, csak lassan kapja fel az üzemanyagot, és néha sokáig kell járatni az indítót. Nagy hidegben éjjelre fel szokta rakni töltőre az akksit, akkor jobb a helyzet. 
Egy szerelő azt mondta, hogy ez típushiba, miszerint elfárad a generátor, és nem tudja rendesen feltölteni az akksit (főleg ugye rövidtávú használatnál). A szerelésre (gondolom generátor csere?) 50-60 ezret mondott.

Van esetleg valakinek ilyesmivel tapasztalata? Megmondom őszintén nem tervezem sokáig használni az autót, inkább csak átmenetileg van nálam, így ha nem muszáj nagy összegeket nem akarok rákölteni, szóval ha van más megoldás, kiváncsian várom. :)

Köszönöm!

Elfárad a generátor, hát az nem tudom mit jelent,de rá kell mérni járó motornál mekkora a töltés. Ha kevés, és más hiba nincs ( kábelek, kontaktok korrodáltak pölö) olyan 15 ezer körül vannak a bontott generátorok. Télen sok rövidtávnál alapból rá szoktak tölteni néha az akkura. Ha az izzítógyertyák valóban jók , ( kiszerelve hamar felizzik)és gyanús hogy visszaereszti állás közben az üzemanyagot a tankba meg kell keresni mi az oka. Tömítetlenség pölö valahol  a rendszerben. Az isuzut nem ismerem, X17dtl-nél a résolajcsövek is kirepednek néha és ott ereszt vissza.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, 

Még új vagyok itt és szeretnék tanácsot kérni. Adott az én kis G astrám 1.4 classic. Motorkódot most fejből nem tudok a forgalmi meg nincs nálam. 

Az utobbi időben 4x fordul elő az a hiba, hogy kigyullad a "motorvezérlés" kontroll láma és az auto erőtlen lesz átmegy traktor üzemmódba.

A szerelő akihez évek óta jártam, kiolvasta a hibakódot ami a 3. hengerre utalt. Kicserélte a gyertyák fölötti "gyujtáselsoztót" a hibát kiütötte és ment a kocsi kb 400km-t majd újra jelentkezett a probléma. Jött egy gyertyacsere hibakód kiütve és ismét működött kb 300km-n keresztül. Visszavittem ismét kód kiüt és nem produkálta a hibát. Csak miután mentem vele megint 300km-t. Leraktam a garázsba pihenni az autót a "traktor" üzemmód elmúlt a kontrollámpa persze világít. 

Elvittem egy másik szerelőhöz aki kiütötte a hibakódot és mondta, hogy az első szerelőt keressem meg a hibával mertg amit cserélt az még garanciális.

Hátha nektek van valami ötletetek. Még egy kis információ: álltalában dugóban használom a gépjárművet napi 30km-t kb. 

Előre is köszönöm a válaszokat.

 

Link to comment
Megosztás:

20 minutes ago, nemethge írta:

Sziasztok, 

Még új vagyok itt és szeretnék tanácsot kérni. Adott az én kis G astrám 1.4 classic. Motorkódot most fejből nem tudok a forgalmi meg nincs nálam. 

Az utobbi időben 4x fordul elő az a hiba, hogy kigyullad a "motorvezérlés" kontroll láma és az auto erőtlen lesz átmegy traktor üzemmódba.

A szerelő akihez évek óta jártam, kiolvasta a hibakódot ami a 3. hengerre utalt. Kicserélte a gyertyák fölötti "gyujtáselsoztót" a hibát kiütötte és ment a kocsi kb 400km-t majd újra jelentkezett a probléma. Jött egy gyertyacsere hibakód kiütve és ismét működött kb 300km-n keresztül. Visszavittem ismét kód kiüt és nem produkálta a hibát. Csak miután mentem vele megint 300km-t. Leraktam a garázsba pihenni az autót a "traktor" üzemmód elmúlt a kontrollámpa persze világít. 

Elvittem egy másik szerelőhöz aki kiütötte a hibakódot és mondta, hogy az első szerelőt keressem meg a hibával mertg amit cserélt az még garanciális.

Hátha nektek van valami ötletetek. Még egy kis információ: álltalában dugóban használom a gépjárművet napi 30km-t kb. 

Előre is köszönöm a válaszokat.

 

Első körben új szerelt kell keresned... Az nem szerelő/nem javítás, ahol hibakód kiolvasás után elkezdünk mindent cserélgetni a "kuncsaft" költségén, azt' vagy ráhibázunk vagy nem alapon te meg talicskázod a pénzt hozzá.  A hibakód nem az adott alkatrészre mutat rá, a hibát mutatja, tehát a hiba okát kell megkeresni nem az alkatrészeket cserélgetni. Még 5x visszamész hozzá és kicseréli neked az egész motort pár száz ezerből, így is el lehet hárítani a hibát. Előfordulhat, hogy valami nagyon ócska utángyártott trafósort tett bele (vagy ha jó nevű is, az sem feltétlen jelenti hogy nem lehet gyártási hibás), ez áll a gyújtógyertyára is. Azt is nagyon meg kell nézni, hogy valóban a jó gyertya került-e bele, ez fontos.  Továbbá bemelegedett motornál egy fagyizás is jól jöhet (ill. prémium benzint tankolj és egy 1500Ft-os üzemagyagszűrő cserét is beiktatnék). Bár az EGR/AGR nem feltétlen okoz ilyen hiibaképet, de arra is érdemes ránézni (Z14XEP vagy Z14XE?). Egyelőre ennyi, remélhetőleg a prémium üzemagyag ill a fagyizás segít (ha igen, lehet hogy a többi alkatrészt sem kellett volna cserélni). 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 21. at 15:52, laci1978 írta:

Sziasztok!

Tudnátok nekem segíteni egy picit! Ezt a hibakódot kaptam ma: P0500=Járműsebesség-jeladó funkció-rendellenesség

Az autó erőtlen a fordulatszámmérő nem akar 3 ezer fölé menni. Tudnátok nekem segíteni hogy mi okozhatja a hibát???

Köszi előre is mindenkinek az ötleteket segítséget!

Erre nincs senkinek semmi ötlete? Egész nap böngésztem a fórumokat volt is ilyen hibálya valakinek de választ ő sem kapott rá sosem hogy mi okozhatja!

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kipattant a helyéről a tükör állító műanyag és nem tudom visszatenni..látom, hogy van bent egy kis műanyag pöcök, de hiába teszem be, mintha valami még hiányozna ami megfogja és vissza kiesik. Vissza lehet egyáltalán tenni még, vagy vadásszak le egy bontottat?

Itt egy kép róla:  http://kepfeltoltes.hu/160122/t_k_r1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, laci1978 írta:

Erre nincs senkinek semmi ötlete? Egész nap böngésztem a fórumokat volt is ilyen hibálya valakinek de választ ő sem kapott rá sosem hogy mi okozhatja!

 

Nem lehet főtengely jeladó? Ki kell szedni megtisztítani. Nem ismerem ezt a motort, de biztos van benne, a váltó környékén nézelődnék (valószínű 1 db csavar fogja).

Link to comment
Megosztás:

Arra nem dobna hibát külön ha azzal lenne gáz? Olyan érdekes a jelenség! Nekem jó nagy sportdob van fent hátul és ilyen hideg időben úgy szokott füstölni mint az állat! Most meg alig jön füst és hangja sincs! Létezik hogy szétment a katalizátorom és eldugítja a füst útját és ez folytja le a motort és ezért nem tud felpörögni 3 ezernél jobban?

Módosítva : laci1978
Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, peacetrang írta:

Sziasztok!

Kipattant a helyéről a tükör állító műanyag és nem tudom visszatenni..látom, hogy van bent egy kis műanyag pöcök, de hiába teszem be, mintha valami még hiányozna ami megfogja és vissza kiesik. Vissza lehet egyáltalán tenni még, vagy vadásszak le egy bontottat?

Itt egy kép róla:  http://kepfeltoltes.hu/160122/t_k_r1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nem törött le róla valamilyen kis műanyag darab? A kiesett darabon nincs nyoma törésnek? Felső és alsó részén kis pöcök, vagy csak a helye?

A kapcsoló belsejében nem hiányos? Mintha a fehér műanyag felső része letörött volna. Szerintem bontóban olcsón kapsz ilyet. Valahogy biztosan ki lehet szedni az egész kapcsolót a helyéről. (csak ne fémmel, pl csavarhúzóval próbálkozz, hanem valami rugalmas anyaggal pl. régi bankkártya, vagy valami műanyag.) Bár az is lehet, le kell venni az egész ajtó kárpitot, mert hátulról csavarral rögzítve van.

https://cromax.hu/visszapillanto_tukor_allito_kapcsolo_opel_37219

Ahogy nézem jobb és bal oldalt fogja egy-egy fém kapocs. Könnyen kiszedhetőnek tűnik. (persze ettől eltérhet a tied, ne feszegesd, ha nem akar kijönni)

Módosítva : Szemilan
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Szemilan írta:

Nem törött le róla valamilyen kis műanyag darab? A kiesett darabon nincs nyoma törésnek? Felső és alsó részén kis pöcök, vagy csak a helye?

A kapcsoló belsejében nem hiányos? Mintha a fehér műanyag felső része letörött volna. Szerintem bontóban olcsón kapsz ilyet. Valahogy biztosan ki lehet szedni az egész kapcsolót a helyéről. (csak ne fémmel, pl csavarhúzóval próbálkozz, hanem valami rugalmas anyaggal pl. régi bankkártya, vagy valami műanyag.) Bár az is lehet, le kell venni az egész ajtó kárpitot, mert hátulról csavarral rögzítve van.

https://cromax.hu/visszapillanto_tukor_allito_kapcsolo_opel_37219

Ahogy nézem jobb és bal oldalt fogja egy-egy fém kapocs. Könnyen kiszedhetőnek tűnik. (persze ettől eltérhet a tied, ne feszegesd, ha nem akar kijönni)

Nem szedtem még ki és törésnek nincs nyoma. Holnap megnézem alaposabban, úgy láttam, hogy csak felül van meg a pöcök, a műanyag kapcsolóban (kapcsoló alatt itt most azt értem ami kiesett, tehát amivel váltod, hogy bal vagy jobb tükör) is csak fent van meg a pöcök helye ha jól emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.