Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

6 órája, kukori írta:

És ez számomra mit jelent a gyakorlatban, hogy be van kötve a hűtővízkörbe?

Tegnap megnéztük a hibakódot műszerrel, az EGR szelep az. A szerelő szerint nyugodtan elmehetek vele ma útra (kb 300 km összesen). Tapasztalata alapján nincs értelme tisztogatni, és a leírások alapján én is így látom. Mivel XEP-nél nem lehet levakolni (max ha a szoftverrel is babrálunk, amire nincs emberem, főleg nem megbízható, ráadásul az sem lenne olcsó), ezért nagy bánatomra nem marad más, mint a csere:( Automega és hasonlók nem játszanak, nem bízom bennük, ezért marad a Pierburg (nem mintha abban bíznék, de talán), kb. 38e-ért. Őrület. Egy tök fölösleges alkatrész, ami csak szívat mindenkit, ráadásul egy vagyonba kerül.

Ha láttok más megoldást, várom a javaslatokat. Köszönet!

Állítólag XEP-t is lehet vakolni...

http://www.ebay.co.uk/itm/10-EGR-valve-blanking-plate-VAUXHALL-OPEL-AGILA-ASTRA-CORSA-MERIVA-1-0-1-2-1-4-/180947851150

Link to comment
Megosztás:

19 minutes ago, outsider said:

OK, hogy van lemez, de ők is írják az oldalukon, hogy:

"The above engines do not feature the possibility of full blanking of the EGR engines, as this results in display of an error.", vagyis: a felsorolt motoroknál nem lehetséges az EGR-szelep teljes kitakarása, mivel az hibaüzenethez vezetne.

Na most akkor mi értelme van, ha nincs teljesen lezárva? És miben segítene ez rajtam? Lezárom ezzel a részben áteresztő fémmel és használom a meglévő (feltételezhetően rossz) EGR-szelepet? Rákérdeztem náluk eBay-en, meglátjuk, hogy mit írnak.

 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, kukori írta:

És ez számomra mit jelent a gyakorlatban, hogy be van kötve a hűtővízkörbe?

Tegnap megnéztük a hibakódot műszerrel, az EGR szelep az. A szerelő szerint nyugodtan elmehetek vele ma útra (kb 300 km összesen). Tapasztalata alapján nincs értelme tisztogatni, és a leírások alapján én is így látom. Mivel XEP-nél nem lehet levakolni (max ha a szoftverrel is babrálunk, amire nincs emberem, főleg nem megbízható, ráadásul az sem lenne olcsó), ezért nagy bánatomra nem marad más, mint a csere:( Automega és hasonlók nem játszanak, nem bízom bennük, ezért marad a Pierburg (nem mintha abban bíznék, de talán), kb. 38e-ért. Őrület. Egy tök fölösleges alkatrész, ami csak szívat mindenkit, ráadásul egy vagyonba kerül.

Ha láttok más megoldást, várom a javaslatokat. Köszönet!

Szia!

Én helyedbe a motorvezérlőben letiltatnám a z EGR szelep működését, kitakarítanám a régit és egy teljes vakoló lemezzel lezárnám. A motorvezérlővel kapcsolatban hívd fel Márton Csabát  (06209853321), postai úton is dolgozik, megbízható.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Nemrég szerencsétlen találkozásom volt egy úttesten felejtett mankóval és töröt a bal lámpatest és a lökös is.

Most szántam magam rá a cseréré, az cserealkatrészek megvannak, a lökös fényzése után megoldanám magam a cserét, szerelést.

Érdeklődnék, hogy van-e valami amire oda kell figyeljek( gondolok itt a világítás állítómotorjának állása, ilyenek), vagy egyszerűen csak ahogy lejött a régi úgy rakjam vissza az újat?

Kell -e a lököshöz valamiféle műanyagpatent vagy csak csavarokkal van rögzítve.

Bármilyen jótanácsot szívesen fogadok!

 

Előre is köszi!

 

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

4 órája, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

 

Nemrég szerencsétlen találkozásom volt egy úttesten felejtett mankóval és töröt a bal lámpatest és a lökös is.

Most szántam magam rá a cseréré, az cserealkatrészek megvannak, a lökös fényzése után megoldanám magam a cserét, szerelést.

Érdeklődnék, hogy van-e valami amire oda kell figyeljek( gondolok itt a világítás állítómotorjának állása, ilyenek), vagy egyszerűen csak ahogy lejött a régi úgy rakjam vissza az újat?

Kell -e a lököshöz valamiféle műanyagpatent vagy csak csavarokkal van rögzítve.

Bármilyen jótanácsot szívesen fogadok!

 

Előre is köszi!

 

Üdv!

Lökösnél alul nekem 3 patent van és oldalt a sárvédőnél csavar.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

 

Nemrég szerencsétlen találkozásom volt egy úttesten felejtett mankóval és töröt a bal lámpatest és a lökös is.

Most szántam magam rá a cseréré, az cserealkatrészek megvannak, a lökös fényzése után megoldanám magam a cserét, szerelést.

Érdeklődnék, hogy van-e valami amire oda kell figyeljek( gondolok itt a világítás állítómotorjának állása, ilyenek), vagy egyszerűen csak ahogy lejött a régi úgy rakjam vissza az újat?

Kell -e a lököshöz valamiféle műanyagpatent vagy csak csavarokkal van rögzítve.

Bármilyen jótanácsot szívesen fogadok!

 

Előre is köszi!

 

Üdv!

Hello,

Műanyag szegecsek amik kellhetnek:
- a lökhárító felső részén levő 2 db feszítőmagos, ami a kereszttartóhoz rögzíti a lökhárítót "17"-es tétel;
- a lökhárító alsó műanyag nyúlványán("4" tétel) lévő 3db feszítőmagvas szegecs "18"-as tétel (ha jól emlékszem 6mm átmérő):
http://www.partsbase.org/opel/astra-g-zafira-a-1998-2009-2-1-1-1-front-bumper-panel-hatch-saloon-estate-van-f08-f35-f48-f69-f70/
http://www.partsbase.org/opel/astra-g-zafira-a-1998-2009-2-1-2-1-front-bumper-fittings-hatch-saloon-estate-van-f08-f35-f48-f69-f70/
- a kerékjárat doblemezeinek műanyag szegecsei "20-as" tétel, 2db:
http://www.partsbase.org/opel/astra-g-zafira-a-1998-2009-1-3-5-1-front-wheelhouse-hatch-saloon-coupe-estate-van-f07-f08-f35-f48-f69-f70/
http://www.partsbase.org/opel/astra-g-zafira-a-1998-2009-1-3-7-1-front-wing-covers-hatch-saloon-estate-van-f08-f35-f48-f67-f69-f70/
Esetleg még lemezanya és lemezcsavar (4,8x16), ha elkallódtak volna...

Ha megvan az eredeti és ép akkor azzal visszamehet, legfeljebb a feszítőmag helyett betekersz egy csavart. Ugyanez érvényes a kerékjárati dobbetét műanyag szegecseire is, itt a magot M5-ös csavar teljesen jól helyettesíti, később pedig ha ki kell venni azt könnyebben ki lehet emelni.

A lámpatestnél sok buktató nincs, egyedül az állítómotor visszarakásánál lehet kicsit szenvedni.
Ha teljesen kitolt állapotba állítod a motort és amikor beakasztod a villába a motor tolórúdját, a foncsort ellentartod az izzó nyílásán benyúlva, akkor könnyebb.

Nálam előfordult, hogy le-felrakást követően a lökhárító egyik széle - azon a részen, ahol a lámpatestben az index van - egy idő után magától kiugrott a sínből ("9" és "10" számú sínek, ezek popszegecselve vannak a karosszériához). Csak annyit lehetett észrevenni, hogy egy idő után kijjebb áll ez a rész, nem simult össze a lámpatest alsó élével, de kézzel vissza lehetett nyomni és hallani lehetett a kattanást, amikor helyére ugrott. De néhány nap múlva újra kiugrott, nyilván a karosszéria mozgása miatt. Annyit tettem, hogy hőlégfúvóval megmelegítettem a sínt és összébb nyomtam azt a részét ahová a lökhárító karma bepattan. Azóta jó.

Ha esetleg valamelyik motor nem akarna működni, akkor szét lehet szedni és kitakarítani a nyák-lap és a saruk érintkezési pontjait, illetve előfordulhat, hogy szétakad belül az áttétel, de nem egy részecskegyorsító, hamar rá lehet jönni mit hova kell visszarakni (jellemzően az összerakást követő héten jelentkezik a hiba...:confused: )

Ja, és ha egyedül vagy, akkor valamit feltétlenül tegyél a földre (takaró, kartondoboz), hogy ha le kell tenned a lököst, ne karcold össze.

Asszem, ennyi.

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

8 órája, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

 

Nemrég szerencsétlen találkozásom volt egy úttesten felejtett mankóval és töröt a bal lámpatest és a lökös is.

Most szántam magam rá a cseréré, az cserealkatrészek megvannak, a lökös fényzése után megoldanám magam a cserét, szerelést.

Érdeklődnék, hogy van-e valami amire oda kell figyeljek( gondolok itt a világítás állítómotorjának állása, ilyenek), vagy egyszerűen csak ahogy lejött a régi úgy rakjam vissza az újat?

Kell -e a lököshöz valamiféle műanyagpatent vagy csak csavarokkal van rögzítve.

Bármilyen jótanácsot szívesen fogadok!

 

Előre is köszi!

 

Üdv!

Szia!

Olvasd el az aláírásomat abban van egy leírás amiben mindent megtalálsz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Nem vagyok egy gyakorlott fórumozó, ezért ha nem jó helyre írok nézzétek el nekem. 

A  segítségeteket szeretném kérni. Van nekem egy 2002-es évjáratú Astrám, Z14XE motorkóddal.

Tavaly télen kezdődött a probléma, reggelente 3 hengerezett, gyújtotta a check-lámpát, később villogtatta is. Kivillogtatva a hiba P0300, P0302 volt. Elvittem szervizbe, megcsinálták. Állítólag injektort cseréltek, mert szorult a 2-es és gyertyákat. Hazafelé a szervízből, kb.:10 km után egyre erőtlenebbnek tűnt. Másnap visszavittem, de alig tudtam oda érni semmi ereje nem volt. Elmondásuk szerint a 3 hengerezés miatt a katalizátor "összeomlott" és emiatt fulladt a motor. Mivel már előtte nap is ott hagytam egy szép kis összeget nem volt már katalizátorra való. Azt mondták kiütik belőle, majd cseréljük ha lesz pénz. Így is történt. Nem is volt gond vele egészen az ősz kezdetéig. Kezdődött a 3 hengerezés, check-lámpa megint. Villogtatás eredménye, P0300, P0304.  Az injektorokat cseréltem, gyertyákat cseréltem, EGR-szelep kitakarítva, jár szépen. Most annyi a hibajelenség, hogy hideg motornál alapjáraton 3 henger dolgozik. Pici gázt adva, 1000-s fordulaton már minden henger megy, van erő, pörög ahogy kell. Gázt visszaengedve, 3 henger. Ha eléri az üzemi hőfokot, minden rendben. Trafót még nem cseréltem, sajnos nincs olyan ismerős aki kölcsönadná az övét kipróbálásra.

Találkoztatok már ilyen gonddal? Mit nézzek még meg? 

Köszönöm a válaszokat és tanácsokat előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, van egy 1.7 cdti G astram 170ezer km-el. 2004-es az auto, most vettem, poccre indul mindig,de reggel, illetve hosszabb allas utan,a motor mar reg jar, mire az olajnyomas jelzolampa elalszik. Siman eltudok szamolni 3-ig,mire kialszik. Ma csereltem olajat  ( Petronas Engine Oil Syntium 5000 AV 5w30)   full syntetikus olajat raktam bele, de a jelenseg ugyanaz. Amikor elalszik a lampa,ugy hallom mintha kicsit csendesebbek lennenek a szelepek. Kell aggodnom ,vagy ez ilyen? Koszonom a valaszokat!!

Módosítva : Zsolti977
Link to comment
Megosztás:

T Zsolti977!

Hivatkozott termék semmilyen GM jóváhagyással sem rendelkezik, Ezért a termék GM (Opel) motorba nem való.
Ez az olaj jellemzően VAG motorokba készült.
Ez az olaj a  "full syntetikus"-tól nagyon távol áll.

Az említett gyártónak nincs aktuális GM jóváhagyással rendelkező motorolaja.

A Peronem Synthium 5000 XS 5W-30-nál csak a kenőolaj gyártója nyilatkozik arról, hogy szerinte a terméke eleget tesz a GM olajkövetelményének.
(Meets or Exceed the following builder requirements)

Teljesen szintetikus alapolajjal készült, GM dexos2 jóváhagyással rendelkező motorolajok:
Mobil 1 ESP 0W-40 olajwebshop.hu,
Castrol Edge Titanium Fst 0W-40 castrolmintabolt.hu,
Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu

Módosítva : marton.csaba2
  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

1 óra, marton.csaba2 írta:

T Zsolti977!

Hivatkozott termék semmilyen GM jóváhagyással sem rendelkezik, Ezért a termék GM (Opel) motorba nem való.
Ez az olaj jellemzően VAG motorokba készült.
Ez az olaj a  "full syntetikus"-tól nagyon távol áll.

Az említett gyártónak nincs aktuális GM jóváhagyással rendelkező motorolaja.

A Peronem Synthium 5000 XS 5W-30-nál csak a kenőolaj gyártója nyilatkozik arról, hogy szerinte a terméke eleget tesz a GM olajkövetelményének.
(Meets or Exceed the following builder requirements)

Teljesen szintetikus alapolajjal készült, GM dexos2 jóváhagyással rendelkező motorolajok:
Mobil 1 ESP 0W-40 olajwebshop.hu,
Castrol Edge Titanium Fst 0W-40 castrolmintabolt.hu,
Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu

Már vártam!!!!

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 02. 20. at 19:40, Kbandi írta:

Sziasztok! 

Nem vagyok egy gyakorlott fórumozó, ezért ha nem jó helyre írok nézzétek el nekem. 

A  segítségeteket szeretném kérni. Van nekem egy 2002-es évjáratú Astrám, Z14XE motorkóddal.

Tavaly télen kezdődött a probléma, reggelente 3 hengerezett, gyújtotta a check-lámpát, később villogtatta is. Kivillogtatva a hiba P0300, P0302 volt. Elvittem szervizbe, megcsinálták. Állítólag injektort cseréltek, mert szorult a 2-es és gyertyákat. Hazafelé a szervízből, kb.:10 km után egyre erőtlenebbnek tűnt. Másnap visszavittem, de alig tudtam oda érni semmi ereje nem volt. Elmondásuk szerint a 3 hengerezés miatt a katalizátor "összeomlott" és emiatt fulladt a motor. Mivel már előtte nap is ott hagytam egy szép kis összeget nem volt már katalizátorra való. Azt mondták kiütik belőle, majd cseréljük ha lesz pénz. Így is történt. Nem is volt gond vele egészen az ősz kezdetéig. Kezdődött a 3 hengerezés, check-lámpa megint. Villogtatás eredménye, P0300, P0304.  Az injektorokat cseréltem, gyertyákat cseréltem, EGR-szelep kitakarítva, jár szépen. Most annyi a hibajelenség, hogy hideg motornál alapjáraton 3 henger dolgozik. Pici gázt adva, 1000-s fordulaton már minden henger megy, van erő, pörög ahogy kell. Gázt visszaengedve, 3 henger. Ha eléri az üzemi hőfokot, minden rendben. Trafót még nem cseréltem, sajnos nincs olyan ismerős aki kölcsönadná az övét kipróbálásra.

Találkoztatok már ilyen gonddal? Mit nézzek még meg? 

Köszönöm a válaszokat és tanácsokat előre is!

Szia!

Méress kompressziót a hengerekben, mert lehet megszorult vagy törött szelep is a hiba okozója.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A következő a problémám:

Ha dugóba vagy olyan helyzetbe kerülök, ahol csak araszolva lehet haladni és sok a megállás/elindulás, akkor egyszer csak leáll a motor. Először még csak-csak elindul, de ha újra leáll, akkor már csak több perces várakozás után tudom újra elindítani. Gondolom az alapjárattal lehet valami, de nem tudom, hogy mi okozhatja.

Ötletek vagy hasonló tapasztalat?

 

Köszi,

Cs.

Link to comment
Megosztás:

21 órája, marton.csaba2 írta:

T Zsolti977!

"... olaj csere megi oldana ..."
Nem.
Csak minimalizálná az alkalmatlan olaj használata során keletkezett kárt.
 

Ez az "alkalmatlan" titulus mi alapján állapítható meg? Vannak konkrét tesztek Opel motorokkal, vagy csak abból következne, hogy nincs ráírva a mágikus Dexos2 varázsige?

Nem állítom, hogy bármely olaj megfelel az utóbbi 10+ évben gyártott Opel motorokba, de azt sem merném mondani még így bevallottan hozzá nem értőként sem, hogy "alkalmatlan" lenne egy jó minőségű, megfelelő paraméterekkel rendelkező olaj bármely korszerű motorba. Nem merném, mert tartanék tőle, hogy komolytalannak fognak tartani, mint ha pl. azt mondanám valakire, hogy nem tud angolul, mert nincs róla papírja a Rigó utcából, és tőlem halandzsázhat echte angolnak tűnő módon, nekem csak a papír és pecsét a bizonyíték.

A Castrol 10W40-es olajról még csak el is hinném, hogy alkalmatlan, annak ellenére, hogy sajnos évekig azt kapta az autóm a "szak"szervizek jóvoltából, és csak amióta magam foglalkozom az olajcserével, jártam utána és váltottam "igazoltan" megfelelő típusra. Ennek ellenére azt kell mondjam, semmi jelét nem tapasztalom, hogy több tízezer 10W40-nel futott km bármilyen kárt tett a motorban, bár nem látok bele, és meglehet, hogy valójában már szétesőben van, csak mérnöki trükkökkel leplezik, és azért nem akar rajta semmi hibajelenség mutatkozni 11 éves korára sem.

Hogy ne legyek félreérthető, nem a minősítés nélküli olajok mellett érvelek, csak jó lenne végre valami konkrétat is olvasni avatott szakértőtől, milyen néven nevezhető adalékok vagy számszerűsíthető paraméterek jelzik azt egy minőségi motorolaj esetén, hogy az ártani fog a motornak?

  • Like 5
Link to comment
Megosztás:

6 órája, repa írta:

Sziasztok,

A következő a problémám:

Ha dugóba vagy olyan helyzetbe kerülök, ahol csak araszolva lehet haladni és sok a megállás/elindulás, akkor egyszer csak leáll a motor. Először még csak-csak elindul, de ha újra leáll, akkor már csak több perces várakozás után tudom újra elindítani. Gondolom az alapjárattal lehet valami, de nem tudom, hogy mi okozhatja.

Ötletek vagy hasonló tapasztalat?

 

Köszi,

Cs.

Szmötyisedik a pillangószeleped környéke.

Link to comment
Megosztás:

21 órája, Zsolti977 írta:

Ok ,lecserelem, de az olajlapma mikor fog idoben elaludni? Esetleg olaj pumpa csere?

az olajminőséggel szinte egyenértékű a jó olajszűrő is...nekem egyszer szűrő okozott hasonló gondokat (igaz nálam melegen világított)

az eredeti (hengst) olcsó is, jó is

Link to comment
Megosztás:

1 óra, koopal írta:

Ez az "alkalmatlan" titulus mi alapján állapítható meg? Vannak konkrét tesztek Opel motorokkal, vagy csak abból következne, hogy nincs ráírva a mágikus Dexos2 varázsige?

Nem állítom, hogy bármely olaj megfelel az utóbbi 10+ évben gyártott Opel motorokba, de azt sem merném mondani még így bevallottan hozzá nem értőként sem, hogy "alkalmatlan" lenne egy jó minőségű, megfelelő paraméterekkel rendelkező olaj bármely korszerű motorba. Nem merném, mert tartanék tőle, hogy komolytalannak fognak tartani, mint ha pl. azt mondanám valakire, hogy nem tud angolul, mert nincs róla papírja a Rigó utcából, és tőlem halandzsázhat echte angolnak tűnő módon, nekem csak a papír és pecsét a bizonyíték.

A Castrol 10W40-es olajról még csak el is hinném, hogy alkalmatlan, annak ellenére, hogy sajnos évekig azt kapta az autóm a "szak"szervizek jóvoltából, és csak amióta magam foglalkozom az olajcserével, jártam utána és váltottam "igazoltan" megfelelő típusra. Ennek ellenére azt kell mondjam, semmi jelét nem tapasztalom, hogy több tízezer 10W40-nel futott km bármilyen kárt tett a motorban, bár nem látok bele, és meglehet, hogy valójában már szétesőben van, csak mérnöki trükkökkel leplezik, és azért nem akar rajta semmi hibajelenség mutatkozni 11 éves korára sem.

Hogy ne legyek félreérthető, nem a minősítés nélküli olajok mellett érvelek, csak jó lenne végre valami konkrétat is olvasni avatott szakértőtől, milyen néven nevezhető adalékok vagy számszerűsíthető paraméterek jelzik azt egy minőségi motorolaj esetén, hogy az ártani fog a motornak?

Az utolsó bekezdésben szereplő kérdést már én is feltettem a szakembernek, de gyakorlatilag annyi volt a válasz: mert csak, ez az előírás. Már pedig nem egészen (az állandóan szajkózott 0W-30 és 0W-40 csak -25 fok alattra írja a nagykönyv) helyesen van idézve az előírás. Ha ragaszkodunk az előíráshoz 5W-30 vagy 5W-40 dexos2 és pont. A hazai éghajlati viszonyokhoz nézzük a 0W-s olaj tanácsolása butaság és teljesen felesleges.

Link to comment
Megosztás:

14 perce, flali írta:

 

 

30 perce, rozsav írta:

az olajminőséggel szinte egyenértékű a jó olajszűrő is...nekem egyszer szűrő okozott hasonló gondokat (igaz nálam melegen világított)

az eredeti (hengst) olcsó is, jó is

Ertem,tehat szerinted az olajszuro csere megoldana? Ma csereltem olajgombat, semmi valtozas, tettem bele olaj suritot, ugyanaz. Van ebben a motorba v.hol az olajkorbe 1 szelep ami kopott lehet? Vagy az olajpumpa rossz?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.