Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

"Ebből így főtengely csere lesz. Az sem olcsó mulatság."

 

A keletkezett rés kihézagolva, kétkomponensűvel megragasztva. Autó összerakva, úgy megy mint a bivaly. És igen, elképzelhető, hogy nem bírja majd sokáig, és vennem kell egy bontott főtengelyt. Mennyi lehet, ha 40-50ért komplett blokkot adnak? Plussz a munkadíj, kb. 50 ezer forintal kell újra számolnom. Az 550 bizonytalan ezres után már boldogan fizetem ki a biztos 50 ezret, és jó lesz az autó. Ez már csak részletkérdés.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Atlon írta:

"Ebből így főtengely csere lesz. Az sem olcsó mulatság."

 

A keletkezett rés kihézagolva, kétkomponensűvel megragasztva. Autó összerakva, úgy megy mint a bivaly. És igen, elképzelhető, hogy nem bírja majd sokáig, és vennem kell egy bontott főtengelyt. Mennyi lehet, ha 40-50ért komplett blokkot adnak? Plussz a munkadíj, kb. 50 ezer forintal kell újra számolnom. Az 550 bizonytalan ezres után már boldogan fizetem ki a biztos 50 ezret, és jó lesz az autó. Ez már csak részletkérdés.

Júj. Hát őőő. Oké.

Bontott főtengely plusz lendkerék. 20-30-ból megvan. Én 10-ért vettem 1.6-os tengelyt. Legalább egy polír ha kiadja, ha nem akkor köszörülés. Új csapágyak és csavarok.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 29. at 18:22, Kope22 írta:

Hogyan tudom ellenőrizni? Odáig el jutottam hogy a légtelenítő szeleptől megy egy kacskaringós fém cső a váltóhoz és ott egy fekete valamibe csatlakozik amit a csővel együtt lehet kicsit tekergetni. Közben van még egy toldás is. De ha befolyik hogyan ellenőrizhetem? Van valami módszer? Nagyon kezdő vagyok.... 

Ebben az esetben szerintem az lenne a célravezető, ha elviszed a szerelődhöz, de mielőtt szétbontanak mindent, megkéred, hogy szedje le a váltó tetején lévő csatlakozást és ellenőrizze jól áll-e ott a tömítés :)

Link to comment
Megosztás:

58 perce, Atlon írta:

Sziasztok!

Többször írtam már ide az Z16XE g-s astrámról. Mindig segítséget kértem, hogy adjon tanácsot valaki, az autó miért rángat, és nincs benne erő.

Jelentem a mai napon 3 év és 550 ezer forint után megoldódott a probléma.
Nem illeti dícséret azt a 5 szerelőt, akiknél az autóm megfordult, és szinte teljesen felújították a kocsimat anélkül, hogy egy egyszerű szarvashibát észleljenek. De nézem a jól oldalát, van egy nagyjából gyári autóm.

Az utolsó tanács, amit itt adtatok, mikor elmondtam, hogy 4 bar a kompresszió nagyjából minden hengerben, és újra szét kell húzni a motort, az volt, hogy ne húzzuk szét a motort, nézzük meg a vezérlést, mert gyanús az egyformán kicsi kompresszió minden hengerben. Én a vezérműtengelyek összekeverésére gyanakodtam, és megkértem egy általam választott 6. szerelőt hogy semmi mást ne csináljon, csak nézze át a vezérlést. Ő megerősítette, hogy még a cikkszám is egyforma a vezmű tengelyeken, nem lehet őket összekeverni. Majd javasolta ő is a motor szétbontását, és alapos vizsgálatát. Én a bevált módszert követtem, elmentem a sarokba sírni, majd a családi kassza teljes tartalmát kezdtem számolni az újabb körre. Ekkor hívott a 6. szerelő, hogy szánt még ő egy kis időt erre a motorra, mert zavarta a dolog.

Az eredmény pedig találat a főtengelyen lévő vezérműszíjat meghajtó fogaskeréknél. Alábbi linkeken a fogaskerék, és a főtengely vége.

http://www.kephost.com/image/wAED

http://www.kephost.com/image/wAEn

Bizony, a főtengelyen lévő ékpálya mellé a fogaskerék még egy ékpályát készített magának. Köszönöm a tippet a vezérlésről, mert az előző 5 szerelő már fente a kulcsát, hogy újra szét kell azt a motort bontani. Persze a vezérlést átnézni most sem akarták.

Nekem mostantól a kedvenc számom a 6-os, és az autómnak új háziorvosa van, aki kigyógyította a rákból!

Talán akkor lennék még boldogabb, ha ez az írásom segítene valakin, aki hasonló cipőben jár. Bár arra elég kicsi az esély, hogy ennyi idióta szerelő van máshol is.

Üdv: Egy boldog G-s Astra tulaj.

 

 

 

Úgy tudom ez egy ismert hibatipus opelnél:(

Link to comment
Megosztás:

1 óra, csumlash írta:

Azért ennél egyszerűbbnek ítéltem a problémát :( sacc / kb. egy kormánymű felújítás mekkora összegbe kerül (nem opel szalonban)? Értem itt azt, hogy 5-10 ezer vagy 30-40 ezer, esetleg több? :(

én náluk voltam az első G astrával:

http://www.kormanymu.hu/

kb tíz éve volt, normálisak voltak. nem volt olcsó, de később sosem volt gond a kormányművel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok
Km óra problémám lenne.
Minap egyszer csak egyik gyújtásráadáskor elkezdett kattogni a KM órám .. nézem és látom, hogy a kilométeróra mutatóm remek/rezeg....

Beindítottam az autót és fordulatszámmérő is halott, és a km óra se működik.

Autó leállítása után a km óra remegése 2-4 másodperc után elmúlik. illetve majdnem mindig felkúszik 2-3km/h sebességig... leállítás után....

Amikor ráadom a gyújtást 0 alatt van és úgy remeg.

Minden más működik.. napi számláló stb minden tökéletes...
valaknek valami tipp ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most regisztráltam a fórumra, egy 1999-es Astra G 1.6-os X16SZR tulaja vagyok. Első autóról van szó, most februárban lesz 2 éve, hogy használom. Előttem egyetlen tulaj volt Ausztriában, az autó onnan lett áthozva 2014 végén.

A vétel után több probléma is előjött: EGR szelep hiba, rángatás, gyertya-beégés, és még sok más finomság. Több szerelőt megjárt, jelenleg pedig három problémával fordulnék hozzátok, amik fennállnak.

 

1.
Nagyjából 2 hete történt, hogy a hátsó rendszámtábla-megvilágítás feladta a harcot. Gondoltam mi sem egyszerűbb, a régit ki, és újat a helyére. Hát nem világít. Ezzel egyidőben pedig a műszerfal világítása is beadta a kulcsot. Egyedül a km-óra mögötti izzó ég, de baromi halványan. Felöltött bennem, hogy a két dolog összefügg, és talán biztosítékot kéne cserélni. A kézikönyv szerint ez vagy a 13-as, vagy a 22-es biztosítékot jelenti (nem egyértelmű számomra). A 22-est kicseréltem, semmi változás. A 13-as mivel 7,5 amperes, és arra jelenleg nincs helyettesítőm, érintetlen maradt. Találkoztam ezzel az útmutatóval is ( http://opelforum.hu/images/GYIK/astra_g/elektromos/muszerfalvilagitas_csere.pdf ) de nem tudom, hogy van-e értelme hozzálátni, és nem-e valami más a gond. Ugyanis az összes egyszerre égett ki(?). Mit tanácsoltok?

 

2. 
Kicsit régebb óta létező probléma az 1-es és 4-es gyertyák olajosodása, gyors leégése. A középső kettővel abszolút semmi gond nincs, de ez a két szélső nagyjából 1500-2000 kilométerenként cserére szorul. Ugyebár ez abnormális. Mikor kiveszem a szélsőket, ronggyal itatni lehet róla az olajat. Nem tudom, hogy van-e összefüggés, de a motoron is folydogál lassan az olaj. Ez valószínűleg egy szelepfedél-tömítéssel orvosolható lesz. Van ötletetek, mi lehet a gond? 

 

3. 
Teszem azt beindítom a motort, rá kb 1 perccel elindulok, megteszek mondjuk 10 km-t, leállítom, olyan fél óra után elindítom, rányomok a gázpedálra, és beragad. Ha a kuplungot kinyomom, vagy 1-2 percig bömbölteti magát, de ha ráengedem a kuplungot meghajta a kocsit, és visszaáll a pedál is. Érdekessége a dolognak, hogy nyáron melegben sokkal ritkábban fordul elő. (de előfurdul)

 

Nemrég kezdtem beleásni magam a témába, szóval ha a laikusságommal szembesültök, azért elnézést kérek, én is csak most tanulgatom ezeket. 

Köszönöm előre is a segítséget!

Módosítva : VTX
Link to comment
Megosztás:

6 órája, matrix19 írta:

Sziasztok mi okozhatja az ingadozó alapjáratot?
Tudom van sok, de mégis hol keresgéljek már nagyon idegesítő...Map szenzor már cserélve lett ,de semmi.Amúgy régi típusú motor x16szr

Elkoszolódott alapjárati motor illetve a fészke, tömítetlenség a fojtószelep háznál, repedt-lecsúszott vákumcső. Első körben szereld ki az alapjárati motor és rendesen takarítsd meg, és akkor egyben már a pillangószelepet és a környékét is. A torokba tegyél egy rongyot hogy minél kevesebb trutyi kerüljön be a motorba. Féktisztító jó ilyen célra. Az alapjárati motor alatti O gyűrű ne vesszen el. Nem tudom G-nél milyen a tankszellőztetés, ha van "ufó" szeleped a tűzfalnál, és aktívszén szenes tartályod a sárvédő alatt ellenőrizd hogy ezek csövei tiszták-e esetlegesen nem került-e be szénpor a csövekbe egészen az injektor házig. Ha nem volt még nyúlva az Egr szelephez szereld le, takarítsd meg esetleg falazd le. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, matrix19 írta:

Sziasztok mi okozhatja az ingadozó alapjáratot?
Tudom van sok, de mégis hol keresgéljek már nagyon idegesítő...Map szenzor már cserélve lett ,de semmi.Amúgy régi típusú motor x16szr

Én is ezzel küzdöttem x16szr-nél,nem lett meg a hiba forrása

Tisztítottam alapjárati motort,próbáltam fagyizni spurival,,új gyertyák,EGR falazás stb.

Azt vettem észre ha bekapcsoltam a klímát kiegyenesedett a járása. Nálad?

Link to comment
Megosztás:

8 órája, matrix19 írta:

Sziasztok mi okozhatja az ingadozó alapjáratot?
Tudom van sok, de mégis hol keresgéljek már nagyon idegesítő...Map szenzor már cserélve lett ,de semmi.Amúgy régi típusú motor x16szr

Nekem is ez a problémán és tanácstalan vagyok. ('99;X16XER;1,6;16V) 

Tisztítottam a fojtószelepet, cseréltettem az alapjárati motort, gyertya cserék (azt nem tudom sajnos milyenre, szerelőt elfelejtettem megkérdezni) 

500 körül is le szokott esni, mikor meleg motorral megállok a piros lámpánál. Megcsinálja 4-5 alkalommal majd normalizálódik viszonylag de egy pici kitérés mindig van, látom a mutatón és érzem is.

Ingadozik ezáltal a töltés is, felújítottam a generátort (fesz. szabályzó, diódasor, csapágy) és új akkumulátort is kapott.

Ha normalizálódik az alapjárat viszonylagosan, mindig elő tudom idézni, ha megnyomom a hátsó ablak fűtést, akkor a normál (nem tudom pontosan) 750 - 800 és 550 - 600 között ingadozik. Lefulladni sosem szokott. 

Nekem ezek a tapasztalataim idáig. 

JAH, egyidejűleg van nehezen indulás is, általában üzem meleg motornál... Az indítómotor erős, teker, csak valamikor kell 2-3 másodperc mire indul. 

 

 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, csicsó írta:

Én is ezzel küzdöttem x16szr-nél,nem lett meg a hiba forrása

Tisztítottam alapjárati motort,próbáltam fagyizni spurival,,új gyertyák,EGR falazás stb.

Azt vettem észre ha bekapcsoltam a klímát kiegyenesedett a járása. Nálad?

Pedig neked is falslevegő gondod lesz akkor, valahol olyan helyen is szív levegőt az a motor, ahol nem kéne neki. Abból gondolom, hogy ha bekapcsolod a klímát, akkor a motorvezérlő kicsit megemeli a fordulatszámot (-> több benzint juttat be) a nagyobb terhelés kompenzálására, és ez a minimálisan több benzin már elég ahhoz, hogy ne legyen túlságosan oxigéndús a beszívott levegő.

Érdemes kipróbálni még esetleg hogy ha eddig 95-össel jártál, akkor egy próba erejéig 100-ast tankolni (lehetőleg akkor amikor üres a tank, nem rátankolni, mert ha keveredik a 95-össel, akkor nem emeli meg annyira az oktánszámot), és ha ettől is javulás észlelhető, akkor egész biztosan a falslevegő a gond. Ilyen esetben érdemes az alapjáraton járó motor veszélyeztetett helyeire (szívócső, fojtószelepház, vákuumcsövek) féktisztítót fújni, és várni a hatást. Ahol felpörög a motor, ott a bibi.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

Pedig neked is falslevegő gondod lesz akkor, valahol olyan helyen is szív levegőt az a motor, ahol nem kéne neki. Abból gondolom, hogy ha bekapcsolod a klímát, akkor a motorvezérlő kicsit megemeli a fordulatszámot (-> több benzint juttat be) a nagyobb terhelés kompenzálására, és ez a minimálisan több benzin már elég ahhoz, hogy ne legyen túlságosan oxigéndús a beszívott levegő.

Érdemes kipróbálni még esetleg hogy ha eddig 95-össel jártál, akkor egy próba erejéig 100-ast tankolni (lehetőleg akkor amikor üres a tank, nem rátankolni, mert ha keveredik a 95-össel, akkor nem emeli meg annyira az oktánszámot), és ha ettől is javulás észlelhető, akkor egész biztosan a falslevegő a gond. Ilyen esetben érdemes az alapjáraton járó motor veszélyeztetett helyeire (szívócső, fojtószelepház, vákuumcsövek) féktisztítót fújni, és várni a hatást. Ahol felpörög a motor, ott a bibi.

Ennek a problémának a megoldása már az új tulaj dolga lesz:-)Így adtam el áprilisban...

De tényleg ez irányban kellene keresgélni sztem is ahogy mondod

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 25. at 8:16, HaPetya írta:

Nézd meg, hogy a kormánykapcsolónál van-e áram. Lehet, hogy beégett, vagy csak hajlítani kell az érintkezőkön.

Köszi, valóban a kapcsolóval volt gond. Szétszedtem, az érintkezők eléggé oxidáltak voltak, megtisztítottam őket, befújtam WD40-el, és azóta működik.

Link to comment
Megosztás:

Megtaláltam a tolatólámpa kapcsolóját, de egy újabb gondba futottam bele. Miután levettem a kereket, gyorsan meglett a helye és a hiba okát is egy pillanat volt csak megállapítani: A csatlakozó nincs rádugva. Ez persze nem (lenne) gond, csakhogy nem látok a környéken kósza csatlakozót. Honnan jön ide a kábel?

A közelben van egy, ami lengőaljzatként funkcionál, de az három eres és nem is ér el addig.

Update: Szégyenszemre felkerestem szerelő ismerősöm, akinek aknája van. Megkerestük. Fentről az akku melletti kábelkötegből jön a csatlakozó vezeték, de az én autómban ezt gondosan felhajtogatták, a végébe belenyomtak egy ellenállást és leszigetelő-szalagozták. Hogy ennek mi értelme volt, az számomra rejtély. Összedugtuk, működik.

Módosítva : Dovi
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.