Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Skacok!

Nem vilagit egyik rendszamtabla-vilagitasom sem, pedig most tettem bele uj izzokat (azthittem, az a ludas). Szabad szemmel nem latom, hogy hol a hiba, vezetekek meg ugye az ajtonal bennt futnak egy `muanyag csoben`. Szerintetek hol a hiba? :huh:

Nézd meg,nem e korrodált a foglalat,megy e egyáltalán oda delej.......

Link to comment
Megosztás:

Azt vettem észre, hogy a vezető oldali lámpám mintha kicsit lefelé világítana a másikhoz képest (garázsfalon néztem). A motor jó mindkettőben, mert mozog mindkettő ha állítom, de mégsem egyforma valahogy. Lehet ezen állítani?

Tudtommal a bal oldali fényszórónak előírás szerint lejjebb is kell világítani, hogy kevésbé vakítsa a szembejövőt. Legalábbis régebben ez volt a szabály. http://www.bosch.hu/sajto/presstext.phtml?id=493

Link to comment
Megosztás:

Skacok!

Nem vilagit egyik rendszamtabla-vilagitasom sem, pedig most tettem bele uj izzokat (azthittem, az a ludas). Szabad szemmel nem latom, hogy hol a hiba, vezetekek meg ugye az ajtonal bennt futnak egy `muanyag csoben`. Szerintetek hol a hiba? :lol:

szivargyujtó működik? műszerfal világításod van? azt hiszem egy biztin vannak...keresd meg...valószínű a kiégett/zárlatos égő kiverte...vagy csak vmi "erősebbet" bedugtál a szivargyujtós csatiba...és nem is az égő égett ki! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal a bal oldali fényszórónak előírás szerint lejjebb is kell világítani, hogy kevésbé vakítsa a szembejövőt. Legalábbis régebben ez volt a szabály. http://www.bosch.hu/sajto/presstext.phtml?id=493

Lehet, hogy igazad van, bár a cikkből ezt én nem olvastam ki csak azt, hogy asszimetrikus a megvilágítás.

De ez az én olvasatomban egy-egy lámpa fénykibocsátási karakterisztikájára vonatkozik. Ettől még egy szinten van a kettő.

Lehet, hogy én tévedek...

Engem pl most kifejezetten zavar, hogy nem egyforma. Eddig nem figyeltem, de gondolom feltűnt volna, mint ahogy most is az égőcsere óta.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Segítséget kérnék elektromosságban jártas klub társtól!

Astra g-re utólagosan felszerelt vonóhorog elektromos bekötését szeretném úgy megoldani,hogy a vontatmány irányjelzőinek müködését visszajelző lámpa a gyári (műszerfalba beépített) val azonosan mőködjön.

Köszönöm.

Helló!

Megoldható. Én is így kötöttem be. Egy izzóra lesz szükséged a műszerfalba (mert gyárilag a visszajelző izzó nincs benne) és egy kb. 20cm hosszú 0.75mm2-es kábelre. Ha jól emlékszem a műszerfalnál a csatlakozóban az alsó sorban jobbról a 8. lábat kell összekötni a biztosítéktábla csatlakozójának 23. lábával. Ezek után amint terhelés érkezik az indexeidre, abban az esetben a műszerfalba behelyezett izzó az index 2. villanásától az indexel együtt fog villanni.

Üdv.: Zoli

Link to comment
Megosztás:

a testeléssel van a gondod....párás időben kontaktol így nem jut elég fesz az égőkre és még a pótféklámpára sem...keresd meg, azt hiszem vmelyik hátsó lámpánál van egy csavar M%-ös arra van egy kábel saruval felrögzítve...

Most meg az az effekt hogy az egyik féklámpa világít + a pót, aztán megint elmegy a 2 féklámpa marad csak a pót, ésmost megint világít mind1ik. Teljes a chaos.

Link to comment
Megosztás:

Amikor a szelepfedelet leveszed - vagy a szerelőd leveszi - a motorról és a vezérműtengelyek környékén látszik a sok trutyi, akkor biztos lehetsz abban, hogy a csatornák is tele vannak...vagyis a motort át kellett volna mosni a " műtét " előtt, mert a hidrotőkék cseréjével nem oldódik meg a probléma, mivel azok zajossága valaminek a következménye és nem a zajforrás oka !!

Ez a motor ásmosás érdekelne... van-e ilyen jellegű tapasztalat? Van egy olyan gondom, hogy mostanság kicsit lasabban alszik ki az olajnyomás lámpám, de teljesen rendszertelenül. Van, hogy 2-3 nap után indítok és azonnal, de volt már arra is példa, hogy meleg motornál nem aludt ki és csak az újraindítás segített.

jelenleg 160e km van a motorban (2005 Twinport) és attól félek, hogy egy ilyen átmosás olyan dolgokat szabadíthat fel, hogy az végzetes lehet.

Link to comment
Megosztás:

Ez a motor ásmosás érdekelne... van-e ilyen jellegű tapasztalat? Van egy olyan gondom, hogy mostanság kicsit lasabban alszik ki az olajnyomás lámpám, de teljesen rendszertelenül. Van, hogy 2-3 nap után indítok és azonnal, de volt már arra is példa, hogy meleg motornál nem aludt ki és csak az újraindítás segített.

jelenleg 160e km van a motorban (2005 Twinport) és attól félek, hogy egy ilyen átmosás olyan dolgokat szabadíthat fel, hogy az végzetes lehet.

Nem kell a legrosszabbra gondolni egyből ! :lol:

1, Nézd meg a gombánál, hogy rendben van -e a csatlakozás?

2. Mérd meg a nyomást a gomba helyén egy órával, hideg/ meleg állapotban. Ha OK, cserélj gombát!

3. Ha nincs elegendő nyomás, akkor...sok minden szóba jöhet.

Amúgy, ha 160ezret lehajtottál, akkor már használhatnál valamilyen másik olajat is, mint eddig.

Mert úgy gondolom, azért ez a futásteljesítmény nem múlt el nyomok nélkül a forgattyúsházban... :lol: :D

Ha az enyém lenne, tudnám mit tegyek vele ! :huh:

( Máséval meg nem verjük a csalánt ! De ha kell, súgok egy picit...)

Link to comment
Megosztás:

Nem kell a legrosszabbra gondolni egyből ! :lol:

1, Nézd meg a gombánál, hogy rendben van -e a csatlakozás?

2. Mérd meg a nyomást a gomba helyén egy órával, hideg/ meleg állapotban. Ha OK, cserélj gombát!

3. Ha nincs elegendő nyomás, akkor...sok minden szóba jöhet.

Amúgy, ha 160ezret lehajtottál, akkor már használhatnál valamilyen másik olajat is, mint eddig.

Mert úgy gondolom, azért ez a futásteljesítmény nem múlt el nyomok nélkül a forgattyúsházban... :D ;)

Ha az enyém lenne, tudnám mit tegyek vele ! :huh:

( Máséval meg nem verjük a csalánt ! De ha kell, súgok egy picit...)

Én csak olyan 40 ezret hajtottam bele, a cégnél ahol dolgozom, onnan vettem meg. Sajna betartották a 30 ezres javasolt olajcserét (talán enyhít a dolgon, hogy sokat mentünk vele)

Olajfogyasztáson nincs, vagy ha van is, nagyon minimális. Jelenleg (és ahogy néztem élete kezdetétől fogva) Castrol GTX 10w40-et kapott, de lassan aktuális lesz egy csere és gondoltam megpróbálkozok egy 5w-ssel a hidegindítás miatt

Párt tipp jól jönne (úgyis én döntök, nek fogok senkit megkövezni) :lol:

Hol tudnak mérni olajnyomást? VIllanyász tud?

Üdv

T

Link to comment
Megosztás:

Tudomásom szerint betiltják a xenon fényszórókat. Rendőrök figyelmeztették egyik ismerősömet, hogy januártól vadászni fognak az ilyen autókra.

A kérdésedre válaszolva elvileg a foglalatot állítod, szóval ha a fényszóródon van állítási lehetőség, akkor szerintem tudod állítani az előbb leírt módon.

Ámberek, kösz a segítségeteket! kioperáltam a xenonomat, mivel én nem vállalom a leendő januártól esedékes zsaru-konfliktust :huh: ... ha valakit azért itten érdekel a cucc, a tuning topicban hirdetem!

Más: ti könnyen cseréltétek az olvasólámpa izzót? én valami fene nagy nehezen... alig lehet oda benyúlni csipesszel, a foglalat pedig nyeklik-nyaklik a tetőkárpitban, már féltem, h az egészet benyomom, vagy kiszakad, mintha simán be lenne ragasztva a foglalat a kárpitba...

Más: műszaki gurukon kivüli egyének okulására (jómagam is ilyen valék): állandóan lemerült az akksim, majdnem vettem egy újat. Ám eszembe jutott, h akkusnál beméretem és láss csodát: az akku jó, generátorhiba... Szerelőnél kiderült, h a generátor is jó volt, ugyhogy 5Eből megúsztam az újrakábelezést. Tudom, másoknak ez evidens lehet, de örülök, h nem vettem tizen-huszonezerért akkut, hanem ennyiből kijöttem!

Csak azért irtam, mert sok akkuproblémát olvastam itt, és nem kell mindig az uj akkuval kezdeni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én csak olyan 40 ezret hajtottam bele, a cégnél ahol dolgozom, onnan vettem meg. Sajna betartották a 30 ezres javasolt olajcserét (talán enyhít a dolgon, hogy sokat mentünk vele)

Olajfogyasztáson nincs, vagy ha van is, nagyon minimális. Jelenleg (és ahogy néztem élete kezdetétől fogva) Castrol GTX 10w40-et kapott, de lassan aktuális lesz egy csere és gondoltam megpróbálkozok egy 5w-ssel a hidegindítás miatt

Párt tipp jól jönne (úgyis én döntök, nek fogok senkit megkövezni) :angry:

Hol tudnak mérni olajnyomást? VIllanyász tud?

Üdv

T

Kedves Tomi!

Villanyász is tudhatja, de ez elsősorban autószerelői terület. Ehhez nem voltmérő kell, hanem hidraulikus tömlő és mérőóra...

Amint azt mát tegnap este írtam, nem kell az elején a legrosszabbra gondolni, a járműveknek is lelkük van és ha valami nem tetszik nekik, akkor jeleznek - ezért építettek be annyi visszajelzőt a műszerfalba ! :huh: :lol:

A Te esetedben ugye az a probléma, hogy leginkább meleg állapotban kacsingat az olajnyomás visszajelzője !

Ennek okai visszavezethetőek az általad leírt magas futásteljesítményre, bár az sem tekinthető soknak, mert a haverom évi 90ezret megy, ami a többszöröse a Tiédnek, de az évi 40 ezer is jóval a magyar átlag fölött van.

Hazánkban átlagosan kb. 8-10 ezer km-t mennek az autók, ennek okait nem szeretném itt taglalni, mert nem az Opel fórum a legalkalmasabb rá.

Elképzelhetőnek tartom egyébként, hogy mivel közeleg a csere, már az elhasználódott olaj miatt alakult ki a mostani jelenség és a friss töltettel helyreáll a világ rendje. :)

Ennyi felvezetés után rátérnék a lényegre : én a helyedben nem térnék át az 5W-s olajra.

Indoklás: a jelenleg használt többfokozatú ún. multigrade olajok képesek a téli és a nyári üzemi körülmények között egyaránt biztosítani a megfelelő kenést a motorban. A jelenlegi 10W-s hideg viszkozitási index a szivattyúzhatósági határhőmérsékletet jelöli, ami a konkrétan -25 fok. Az 5W-s olajnál ez az érték -30 fok. ( 0W : -35 fok )

Tekintettel arra, hogy Magyarország nem Skandináviában fekszik így kivételesen ritkán fordul elő ilyen extrém hideg külső hőmérséklet - viszont marketing oldalról igen hasznos, mert ugye ilyent használnak az igazi BAJNOKOK is !

Rábukik mindenki, mint gyöngytyúk a takonyra ! :lol:

Arról nem is beszélve, hogy amikor ez a " vékonyabb " olaj bekerül a kopott rendszerbe, ahol a csapágyhézagok már a tűrési mező felső határértéke felé konvergálnak, ott bizony meleg állapotban a terhelés hatására " kifolynak " a felületek közül, valamint a szintén kopott szivattyú sem tudja alapjáraton a nyomást biztosítani.

A most használt olajad meleg viszkozitási indexe 40-es, vagyis +45 fokig garantált a kenés.

( 50: + 55 fok, 60: +65 fok )

Figyelem! A fenti adatok mindig ideális üzemi körülményeket feltételeznek, tehát nem 160.000km-t futott motorokon kísérletezik ki az olajokat !!

Azt is szögezzük le mindjárt, hogy a jelenlegi szimptómák miatt még nem kell a motorodat

generáljavításra utalni !

Javaslat: próbálkozzál meg a magas futásteljesítményű ( értsd: kopottabb ) motorokhoz javallott olajokkal, akár a 10W -40- essel, vagy ha ragaszkodsz a Castrolhoz, próbáld meg a 10W -60 -ast, az extrém meleg körülmények mellet is garantálja a szivattyúzhatóságot. ( Elméletileg ezzel nem szabadna villognia a visszajelzőnek. Ez szintén erős marketing támogatást kap, de ez a fogyasztói társadalom... :blink: )

Ezzel végére is értünk a " tuningolásnak ", mert ha a jelenség olajtípustól függetlenül is fennáll, akkor bizony meg kell vizsgálni a motor mechanikus állapotát is.

Annyit tudni érdemes, hogy a motor főtengelye siklócsapágyakkal van ellátva, ami indításkor és a motor

leállításakor - valamint olajnyomás hiánya esetén !! - szárazon fut, vagyis a főtengely csapja kontaktusba kerül a csapágyfémmel. Ekkor anyagrészecskék vállnak le mind a csapágyról, mint a csapról.

( Normál üzemben a kialakult folyadékfilmen fut a főtengely !! ) Ha már erősen barázdált lesz a csap-csapágy felülete, akkor a két fél közti illesztési hézagban esély sincs a kívánatos filmréteg kialakulására, így az alkatrészek élettartama viharos gyorsasággal redukálódik.

Remélem, a fentiek elolvasása után sokkal bátrabban mész be az első üzletbe és veszed le a polcról

a megfelelő olajat!

Elnézést a hosszúra nyúlt magyarázatért, de talán így érthetőbbek az összefüggések azok számára is, aki érdeklődnek a műszaki dolgok iránt, de ennyire mélyre még nem merültek el benne.

Bár még mi is a felszín közelében vagyunk... :D ;)

További jó fórumozást !

Márkatársi üdvözlettel

Z

Link to comment
Megosztás:

Kedves Tomi!

Villanyász is tudhatja, de ez elsősorban autószerelői terület. Ehhez nem voltmérő kell, hanem hidraulikus tömlő és mérőóra...

Amint azt mát tegnap este írtam, nem kell az elején a legrosszabbra gondolni, a járműveknek is lelkük van és ha valami nem tetszik nekik, akkor jeleznek - ezért építettek be annyi visszajelzőt a műszerfalba ! :huh: :lol:

A Te esetedben ugye az a probléma, hogy leginkább meleg állapotban kacsingat az olajnyomás visszajelzője !

Ennek okai visszavezethetőek az általad leírt magas futásteljesítményre, bár az sem tekinthető soknak, mert a haverom évi 90ezret megy, ami a többszöröse a Tiédnek, de az évi 40 ezer is jóval a magyar átlag fölött van.

Hazánkban átlagosan kb. 8-10 ezer km-t mennek az autók, ennek okait nem szeretném itt taglalni, mert nem az Opel fórum a legalkalmasabb rá.

Elképzelhetőnek tartom egyébként, hogy mivel közeleg a csere, már az elhasználódott olaj miatt alakult ki a mostani jelenség és a friss töltettel helyreáll a világ rendje. :blink:

Ennyi felvezetés után rátérnék a lényegre : én a helyedben nem térnék át az 5W-s olajra.

Indoklás: a jelenleg használt többfokozatú ún. multigrade olajok képesek a téli és a nyári üzemi körülmények között egyaránt biztosítani a megfelelő kenést a motorban. A jelenlegi 10W-s hideg viszkozitási index a szivattyúzhatósági határhőmérsékletet jelöli, ami a konkrétan -25 fok. Az 5W-s olajnál ez az érték -30 fok. ( 0W : -35 fok )

Tekintettel arra, hogy Magyarország nem Skandináviában fekszik így kivételesen ritkán fordul elő ilyen extrém hideg külső hőmérséklet - viszont marketing oldalról igen hasznos, mert ugye ilyent használnak az igazi BAJNOKOK is !

Rábukik mindenki, mint gyöngytyúk a takonyra ! :lol:

Arról nem is beszélve, hogy amikor ez a " vékonyabb " olaj bekerül a kopott rendszerbe, ahol a csapágyhézagok már a tűrési mező felső határértéke felé konvergálnak, ott bizony meleg állapotban a terhelés hatására " kifolynak " a felületek közül, valamint a szintén kopott szivattyú sem tudja alapjáraton a nyomást biztosítani.

A most használt olajad meleg viszkozitási indexe 40-es, vagyis +45 fokig garantált a kenés.

( 50: + 55 fok, 60: +65 fok )

Figyelem! A fenti adatok mindig ideális üzemi körülményeket feltételeznek, tehát nem 160.000km-t futott motorokon kísérletezik ki az olajokat !!

Azt is szögezzük le mindjárt, hogy a jelenlegi szimptómák miatt még nem kell a motorodat

generáljavításra utalni !

Javaslat: próbálkozzál meg a magas futásteljesítményű ( értsd: kopottabb ) motorokhoz javallott olajokkal, akár a 10W -40- essel, vagy ha ragaszkodsz a Castrolhoz, próbáld meg a 10W -60 -ast, az extrém meleg körülmények mellet is garantálja a szivattyúzhatóságot. ( Elméletileg ezzel nem szabadna villognia a visszajelzőnek. Ez szintén erős marketing támogatást kap, de ez a fogyasztói társadalom... :angry: )

Ezzel végére is értünk a " tuningolásnak ", mert ha a jelenség olajtípustól függetlenül is fennáll, akkor bizony meg kell vizsgálni a motor mechanikus állapotát is.

Annyit tudni érdemes, hogy a motor főtengelye siklócsapágyakkal van ellátva, ami indításkor és a motor

leállításakor - valamint olajnyomás hiánya esetén !! - szárazon fut, vagyis a főtengely csapja kontaktusba kerül a csapágyfémmel. Ekkor anyagrészecskék vállnak le mind a csapágyról, mint a csapról.

( Normál üzemben a kialakult folyadékfilmen fut a főtengely !! ) Ha már erősen barázdált lesz a csap-csapágy felülete, akkor a két fél közti illesztési hézagban esély sincs a kívánatos filmréteg kialakulására, így az alkatrészek élettartama viharos gyorsasággal redukálódik.

Remélem, a fentiek elolvasása után sokkal bátrabban mész be az első üzletbe és veszed le a polcról

a megfelelő olajat!

Elnézést a hosszúra nyúlt magyarázatért, de talán így érthetőbbek az összefüggések azok számára is, aki érdeklődnek a műszaki dolgok iránt, de ennyire mélyre még nem merültek el benne.

Bár még mi is a felszín közelében vagyunk... :D ;)

További jó fórumozást !

Márkatársi üdvözlettel

Z

Köszönöm szépen a segítséget! Egyenlőre megejetem az a már aktuális olajcserét és meglátom a továbbiakat.

Link to comment
Megosztás:

Ámberek, kösz a segítségeteket! kioperáltam a xenonomat, mivel én nem vállalom a leendő januártól esedékes zsaru-konfliktust :huh: ... ha valakit azért itten érdekel a cucc, a tuning topicban hirdetem!

Más: ti könnyen cseréltétek az olvasólámpa izzót? én valami fene nagy nehezen... alig lehet oda benyúlni csipesszel, a foglalat pedig nyeklik-nyaklik a tetőkárpitban, már féltem, h az egészet benyomom, vagy kiszakad, mintha simán be lenne ragasztva a foglalat a kárpitba...

Más: műszaki gurukon kivüli egyének okulására (jómagam is ilyen valék): állandóan lemerült az akksim, majdnem vettem egy újat. Ám eszembe jutott, h akkusnál beméretem és láss csodát: az akku jó, generátorhiba... Szerelőnél kiderült, h a generátor is jó volt, ugyhogy 5Eből megúsztam az újrakábelezést. Tudom, másoknak ez evidens lehet, de örülök, h nem vettem tizen-huszonezerért akkut, hanem ennyiből kijöttem!

Csak azért irtam, mert sok akkuproblémát olvastam itt, és nem kell mindig az uj akkuval kezdeni :lol:

betiltják a xenont? :lol: igaz nekem még nincs de akartam rakatni ,

és azok amikbe gyárilag benne van azokkal mi lesz ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni amatőr autószerelőként. Kicseréltem a pollenszűrőt az autómon, de sikerült elintéznem a levegő keringetőt. Most csak 4. fokozatban működik. A probléma az, hogy egy kéteres csatlakozót (az ellenállások csatlakozóját) leszedtem valahonnan. De nem találom, hogy hova kellene visszadugnom. El tudna valaki navigálni? Na de úgy ám, hogy meg is találjam! Már befeküdtem a konzol alá, de se híre, se hamva. :huh:

bármilyen segítséget előre is köszönök!

öa

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.