Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

srácok valami csörög az autó elejébe és nem tudom mi az a számot leolvastam róla ti biztos tudjátok delphi 1997280

miez és miért felel?

Egy fotóval többre mennénk, de ha leírnád a motorkódodat is, akkor meg főleg...

Amúgy meg a Google neked is barátod, és erre a cikkszámra azt mondja hogy ez egy tankszellőztető szelep, és addig örülj amíg kattog mert az azt jelenti hogy normálisan működik. Ha lehúzod róla a csatit akkor nem kattog, de akkor meg sárga lámpát gyújt a műszerfalon. Melyik jobb?

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Amiatt nem fogyhat, így normális a működése. A középső osztás a 90 C, a termosztátok 92 C-re vannak kalibrálva, azaz közép után egy pálcikányival (már ha ezen a mutatót értetted) nyitnak.

De miért megy föl addig a vízhőfok?! Nekem 30 fokban ha megállok akkor kapcsol csak a venti!

Szerintem valamit nem jól csináltak a hengerfejezésnél és ezért fogy a víz!

Link to comment
Megosztás:

Nem. A szelep furatát akartam lezárni, ahogy általában szokták, amire utána visszacsavarozom az AGR-t. Ez meg egy lapos lemez az AGR HELYETT!

Viszont ha gyárilag adnak ki ilyen lezárót, akkor elvileg a Te motorodnál szoftveresen ki lehet iktatni az AGR-funkciókat, -figyelést, és akkor ki lehet hagyni az egész szelepet. Ha meg ez nem működik, akkor barkácsolni kell egyet. Ha a szeleped nyitáskor kifelé (lefelé) mozog, akkor macerásabb, mert akkor egy közbetét kell, amiből ki kell esztergálni a szelepnyitogatás helyét. Vagy régebben lecso cartárs csinált olyat (kép is van róla, esetleg keress rá), hogy egyszerűen elforgatta az AGR-t és csak az egyik felfogatócsavart használta a rögzítéshez, a szelep így a motortérben magában csattog.

Link to comment
Megosztás:

Hali! Pár hete vettem egy astrát, olyan gondom lenne, hogy a kulcsal a zárat nem tudtam gombnyomásra nyitni/zárni, gondoltam programozni kell. Rákerestem, és egy olyan verziót találtam, hogy gyújtást rá kell adni és akkor megnyomni a nyitó/záró gombot és beprogramozza magát. Megcsináltam, azóta zárja gombnyomásra, viszont nyitni nem akarja valamiért. Valami tanácsot tudnátok adni, hogy hogyan tudnám megcsinálni hogy rendesen működjön? előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Hali! Pár hete vettem egy astrát, olyan gondom lenne, hogy a kulcsal a zárat nem tudtam gombnyomásra nyitni/zárni, gondoltam programozni kell. Rákerestem, és egy olyan verziót találtam, hogy gyújtást rá kell adni és akkor megnyomni a nyitó/záró gombot és beprogramozza magát. Megcsináltam, azóta zárja gombnyomásra, viszont nyitni nem akarja valamiért. Valami tanácsot tudnátok adni, hogy hogyan tudnám megcsinálni hogy rendesen működjön? előre is köszi

Szeva!

Most csináltam az enyémet is. El volt törve az elemtartó forrasztása a zárógomb felől. Ha zártam összenyomódott és érintkezett, de ha nyitottam úgy billent, hogy nem volt kontaktus. Szerintem azt nézd meg!

Elég szar hozzáférni. Jó mulatást! :)

Link to comment
Megosztás:

Ha már a távirányítónál tartunk! A múltkor írtam, hogy folyamatosan világít a kis piros led rajta viszont nem reagál a gombnyomásra. Ha ezt tapasztaltam általában kivettem az elemet majd visszaraktam és egy darabig jó volt ismét. Viszont most már semmire sem reagál ha megnyomom a gombot a led nem világít és nem is működik egyáltalán. Nem tudom mi lehet a baja. :)

Link to comment
Megosztás:

Szeva!

Most csináltam az enyémet is. El volt törve az elemtartó forrasztása a zárógomb felől. Ha zártam összenyomódott és érintkezett, de ha nyitottam úgy billent, hogy nem volt kontaktus. Szerintem azt nézd meg!

Elég szar hozzáférni. Jó mulatást! :)

De akkor magát a programozás részét jól csináltam ?

Link to comment
Megosztás:

Érdekes megfigyelésem van. Kíváncsi lennék, hogy van-e ötletetek.

Egy olajcsere periódus alatt (10.000km) kb 1-3 deci olajjal (de maximum 0,5l) kell utánatöltenem. Ez még (könyv szerint) természetes, viszont nem értem, hogy miért van az, hogy pl 3.000km alatt 1 csepp sem hiányzik, majd hirtelen eltűnik belőle.. Megyek vele 4.000-et addig semmi fogyás megint, aztán hirtelen megint utána kell töltenem. Ez a jelenlegi olajcsere periódusomban így fordult elő ahogy leírtam.

Viszonylag sűrűn ellenőrzöm az olajszintet (2-300km) ezért tudom ilyen pontosan.

Mi lehet az oka ennek a ciklikusságnak?

Link to comment
Megosztás:

Ha már a távirányítónál tartunk! A múltkor írtam, hogy folyamatosan világít a kis piros led rajta viszont nem reagál a gombnyomásra. Ha ezt tapasztaltam általában kivettem az elemet majd visszaraktam és egy darabig jó volt ismét. Viszont most már semmire sem reagál ha megnyomom a gombot a led nem világít és nem is működik egyáltalán. Nem tudom mi lehet a baja. :)

Lehet buta kérdés, de az elem nem merült le?

Link to comment
Megosztás:

Ha már a távirányítónál tartunk! A múltkor írtam, hogy folyamatosan világít a kis piros led rajta viszont nem reagál a gombnyomásra. Ha ezt tapasztaltam általában kivettem az elemet majd visszaraktam és egy darabig jó volt ismét. Viszont most már semmire sem reagál ha megnyomom a gombot a led nem világít és nem is működik egyáltalán. Nem tudom mi lehet a baja. :)

Korábban már írtam hogy ez attól van ha nem megfelelően érintkezik. Hol kap kakaót az elektronika hol nem. Szopcsi kolléga íis hasonlóan járt annyi kiegészítéssel hogy neki hol nyitott hol nem. Forraszd meg az elemtartó bevezetéseit és utána jó lesz. Fentebb írtam mi a módja,a belső az jó móka. Azzal óvatosan mert könnyen leégeted a szélső smd-t a panelról.

Link to comment
Megosztás:

miben nyilvánul meg a hiba? nem biztos hogy rögtön valami nagy cserére van szükség

Hát a hiba,ilyenkor ha nincs nagyon hideg inkább csak langyos levegő fúj,de -10-ben még langyosnak sem nevezhető,ami még érdekes,hogy a fúvókákon keresztül balról jobbra hidegül,vagyis a vezetőülésnél lévő mondjuk langyos az anyósülésnél lévő tök hideg a középsők meg olyan 2 közötti.megtapogattam a radiátor ki és bemenő csöveit(a gázpedálnál picit hozzá lehet férni)az egyik forró a másik csak meleg.még egy észrevétel a vízhőfokom,82-83 körül van nyáron is csak dugóban megy fel 90 re.a termosztát új.

Link to comment
Megosztás:

Hát a hiba,ilyenkor ha nincs nagyon hideg inkább csak langyos levegő fúj,de -10-ben még langyosnak sem nevezhető...

Elektromos fűtéscsap nincsen a kocsiba? Mert ha van akkor jó eséllyel félúton megragadt és ezért nem áramlik át elég wasser a radiátoron.

Link to comment
Megosztás:

Viszont ha gyárilag adnak ki ilyen lezárót, akkor elvileg a Te motorodnál szoftveresen ki lehet iktatni az AGR-funkciókat, -figyelést, és akkor ki lehet hagyni az egész szelepet. Ha meg ez nem működik, akkor barkácsolni kell egyet. Ha a szeleped nyitáskor kifelé (lefelé) mozog, akkor macerásabb, mert akkor egy közbetét kell, amiből ki kell esztergálni a szelepnyitogatás helyét. Vagy régebben lecso cartárs csinált olyat (kép is van róla, esetleg keress rá), hogy egyszerűen elforgatta az AGR-t és csak az egyik felfogatócsavart használta a rögzítéshez, a szelep így a motortérben magában csattog.

sziasztok tudtommal csak az X es motorokról nem lehet leprogramozni az AGR-t

Link to comment
Megosztás:

Viszont ha gyárilag adnak ki ilyen lezárót, akkor elvileg a Te motorodnál szoftveresen ki lehet iktatni az AGR-funkciókat, -figyelést, és akkor ki lehet hagyni az egész szelepet. Ha meg ez nem működik, akkor barkácsolni kell egyet. Ha a szeleped nyitáskor kifelé (lefelé) mozog, akkor macerásabb, mert akkor egy közbetét kell, amiből ki kell esztergálni a szelepnyitogatás helyét. Vagy régebben lecso cartárs csinált olyat (kép is van róla, esetleg keress rá), hogy egyszerűen elforgatta az AGR-t és csak az egyik felfogatócsavart használta a rögzítéshez, a szelep így a motortérben magában csattog.

Tudok csinálni alátétlemezt, nem gond. Két furat van a szelepen az egyiken bejön a gáz, a másikon kimegy. A bejövő oldalt lezárom a lemezzel.

Annak a szoftverkiiktatásos dolognak utánajárok majd. Semmi kedvem kiadni 62 ezret egy olyan szelepért, ami teljesen felesleges... :)

Link to comment
Megosztás:

Érdekes megfigyelésem van. Kíváncsi lennék, hogy van-e ötletetek.

Egy olajcsere periódus alatt (10.000km) kb 1-3 deci olajjal (de maximum 0,5l) kell utánatöltenem. Ez még (könyv szerint) természetes, viszont nem értem, hogy miért van az, hogy pl 3.000km alatt 1 csepp sem hiányzik, majd hirtelen eltűnik belőle.. Megyek vele 4.000-et addig semmi fogyás megint, aztán hirtelen megint utána kell töltenem. Ez a jelenlegi olajcsere periódusomban így fordult elő ahogy leírtam.

Viszonylag sűrűn ellenőrzöm az olajszintet (2-300km) ezért tudom ilyen pontosan.

Mi lehet az oka ennek a ciklikusságnak?

Lehet ezt az olajosba kellene feltenni, ott vannak az olajguruk. Én nem akarok nagy marhaságot íni, de már én is tapasztaltam hasonlót, na nem 3000-nél.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.