Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

sziasztok!

ha mondjuk nem jelez ki hibakodot a kocsi,akkor is ki lehet villogtatni a hibakodot?

mert én csak kiványcsiságbol kiprobáltam ezt a modszert,de hozzáteszem nincs probléma a kocsival

de mégis nekem villogot.

nem az a villáskulcsos,hanem a másik.

de viszont állando villogást csinált nem volt kihagyás köztük

kérdésem még az,hogy akkor is ki lehet villogtatni ha nincs probléma?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valaki próbált már pedálgumit cserélni? Úgy vettem az autót, h. a kuplung pedálon nem volt gumi, mostanra jutottam el odáig, h. vettem rá. Na most sehogy sem tudom rendesen rárakni... Próbáltam melegíteni felhelyezés előtt, hogy lágyabb legyen, csavarhúzóval egyengetni amikor rakom fel, mégsem tudok odáig eljutni, hogy teljesen ráfeszüljön és mindenhol a perem a pedálon legyen. Gyakorlatilag a felső perem van rajta teljesen, alul az egyik sarka úgy félig-meddig a másik sarka meg egyáltalán nem. Nem szeretném, hogy menet közben meglepjen pl. 1 leeséssel <_<

Szerintem pedig rávalót vettél! Nekem is ilyen nehéz volt fölrakni (GM)! Ugyan ezeket csináltam én is mint Te!

Végül bekentem a gumit egy kis folyékony mosogatószerrel és így már könnyen rá ment.

Viszont utána várj egy kicsit hogy száradjon! Nekem azóta is stabilan fönn van!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A jelen probléma onnan indult, hogy melegen nehezen indult, nem 3 hengerezés és társai tünetek.

Mivel már én is jártam hasonlóan, meg mások is már a z14xe(p) motorokkal, ezért ez relatív "normális" ha sokat használják rövidtávon vagy városban. A kartel gáz visszavezetésével összehozható ez a habosodás.

A hengerfejproblémának keményebb tünetei vannak mint a nehezen való indulás meleg motornál.

Nem kell rögtön hengerfej problémára orientálni. Tudod : "Nem minden arany ami fénylik" :D

Értem én. Ez a probléma is olyan, hogy pár havi rendszerességgel előkerül valakinél aki épp a soron következik.

Igaz kis odafigyeléssel sok kellemetlen meglepetést el lehet kerülni. Havi 1x legalább nem árt benézni a motortérbe komolyabban alulról és felülről egyaránt.

De a hf tömítés mitől ég át? Mi okozza, hogy átég? Az olaj vagy mégis mitől?? Én szerintem viszonylag ritka meghibásodás ez.

Hagyd Milán!

A srácnak biztos hengerfej felújító cége van és ezért preferálja azt , hogy biztosan hengerfejes az autó!

De mi tudjuk, hogy mi a gondja! Én félévente kitakarítom a folytószelep házat még akkor is ha nem produkálja a nehezen indulást, megelőzvén a dolgot!

Azon csodálkozom, hogy még az "Extra felszerelések" topicban nem javasolta, hogy vegyük le a hengerfejet!

Nem akarom megbántani, de nekem az jön le mintha csak a hozzászólások számára hajtana!

Szia Zoli! :hiya:

Sajnos nincs hf felújító cégem, ha volna mindenkit invitálnék még az extra felszerelések topikban is hírdetném, egy kiadós hf felújításra hisz az tök olcsó, és mindennapos extra dolog!

Hogy ti tudjátok mi a gondja, jó nektek! :icon13:

Én nem biztos hogy tudom mi a gondja, annyira nem szakmámbeli az autószerelés!

Viszont tapasztaltam már meg sok dolgot, közöttük a hf tömítés átégését, 2X is!

Tehát mint a tenyerem úgy ismerem, a tüneteit, előjeleit, és fortéjait!

Nem tudom nektek hányszor volt már ilyen, de hogy nem olvassátok el rendesen azt amit írnak az biztos!

Én pont hogy nem a hengerfejtömítés feltétlen cseréjét diagnoztizáltam és javasoltam, hanem annak a hibának a kizárását!

Amit (Hegyi) barátod írt, na ő se nagyon van tisztában azzal amit írt! idézem :

Szia!

A jelen probléma onnan indult, hogy melegen nehezen indult, nem 3 hengerezés és társai tünetek.

"Vagyis ha ez 3 hengerezés és társai tünet lenne akkor nem indulna nehezen, melegen, vagyis ez szerinted nem 3 hegneres hiba azaz vezetési tsílus hiba, vagyis hengerfej hiba!"

Mivel már én is jártam hasonlóan, meg mások is már a z14xe(p) motorokkal, ezért ez relatív "normális" ha sokat használják rövidtávon vagy városban. A kartel gáz visszavezetésével összehozható ez a habosodás.

A hengerfejproblémának keményebb tünetei vannak mint a nehezen való indulás meleg motornál.

Nem kell rögtön hengerfej problémára orientálni. Tudod : "Nem minden arany ami fénylik"

Az első mondatában leírta a jelen problémát.

Majd az utolsó elöttiben és útolsóban ezt megcáfolta!

MOST AKKOR MI VAN???

Majd egy következő hozzászólásában tett is fel kérdést hogy az olaj beöntő nyílásban nincs e habos trutyi!

(ez a kérdés gondolata mögött lehet hf tömítés hiba gyanítása és a rövidtávú használat "3 hengerezés" gyanítása is)

Szóval nem is én kezdtem a hf töm. gondolat orientációt, ha úgy vesszük!!

Majd ismét volt egy hozzászolás amiben kérdéseket, (hogy most poénból azt nem tudom, a "Hegyi"-t nem ismerem), tett fel, hogy idézzem :

............................... De a hf tömítés mitől ég át? Mi okozza, hogy átég? Az olaj vagy mégis mitől?? Én szerintem viszonylag ritka meghibásodás ez.

Ezek szerint nem is volt még ilyenben tapasztalatod, (szerinted)?? ha nem tudod / ismered, akkor miért tudsz róla véleményt írni hogy ez nem hf gyanús, hanem 3 hengerezéses, a rendelkezésre álló infó alapján? (azaz a kérdezőtől zéró infó csak hogy meleg motornál nehezen indul)

Én egyik hozzászólásodban támogattam a véleményed, hisz nekem is volt "3 hengeres" jelenségem, alias habos olajbeöntő a rövid autókázás, és alacsony fordulat miatt!

Tudom ismerem ennek a jelenségnek a tüneteit, DE Ismerem a hf töm, átégés jeleit is, és meg tudom különböztetni őket, DE mivel ezt írtam is hogy nagyon könnyen össze lehet téveszteni őket, mármint az olajbeöntőnyílásban látottak miatt, ezért írtam hogy annak (hf hiba) más tünetei is vannak!

Egyáltalán nem orientálom arra csak az annak tűnő és kevés rendelkezésre álló információ által amit tudunk a tulaj autójáról, szerettem volna kizárni (és megnyugtatni) hogy "csak sima" vezetési stílus baja van az utónak, és nem pénztárca zabáló motor generálnak!

Az az állítás hogy meleg motornál nehezen indul, az Hf tömítés hiba, ez egy oltári nagy B...ág!

Pont hogy meleg motorral könnyebben indul és hideg motorral könyörögni kell neki mert épp vagy tele van vízzel a henger, vagy olajjal , vagy kompresszióhiánnyal (mivel hideg a motor nagy v.színű régóta áll)!

Ha jól tudom ez a fórum azért van hogy kérdéseket tegyenek fel és válaszokat kapjanak, azok akiknek valamiféle problémájuk van!Ezt egy Internetes böngészőben, ismereteim szerint egyenlőre írásban, tehetik meg!

Namármost sokféle ember fordul meg ezen a fórumon,

vannak olyan emberek akik szeretnének a másik baján segíteni, ha nem is a szaktudásukkal, de valamiféle ötlettel, tapasztalattal,

vannak olyanok akik azt hiszik hogy értenek hozzá

és vannak olyanok akik csak hibákat keresnek a másik hozzászólásában, és azt gondolják hogy "NA EZ IS CSAK A HOZZÁSZÓLÁS DARABSZÁMÁRA HAJT"

(halkan megjegyzem, NEM!)

Nem akarok senkit se megbántani de akinek nem inge nem veszi magára!

(és ha a hozzász. darabra mennék ezt tuti mondatonként külön-külön írtam volna)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

ha mondjuk nem jelez ki hibakodot a kocsi,akkor is ki lehet villogtatni a hibakodot?

mert én csak kiványcsiságbol kiprobáltam ezt a modszert,de hozzáteszem nincs probléma a kocsival

de mégis nekem villogot.

nem az a villáskulcsos,hanem a másik.

de viszont állando villogást csinált nem volt kihagyás köztük

kérdésem még az,hogy akkor is ki lehet villogtatni ha nincs probléma?

Ha folyamatosan villog és nincs szünet köztük, akkor az azt jelenti, hogy nincs hiba, nincs tárolt hibakód!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Több kérdésem lenne, de kezdem szép sorban.

Nos az autó egy Classic II twinportos Z16XEP motorkódú gyönyörűség, de:

-Ősz óta nehezebben veszi a sebességeket valamint visszaváltáskor az 1es fokozatotmarha nehezen veszi be, azaz csak 10 km/h óra felett igaz, alatta könnyebb, álló helyzetben pedig könnyű berknia fokozatba, illetve amit mostanában vettem észre, hogy picit mozog a váltókar jobbra-balra illetve felfelé is (kb 3mm), és gyorsításnál idegesíő rezonáns hangot ad, de ha csak picit hozzá érek, akkor elhallgat.

Nos a kérdések:

-utánna lehet e állítani valahogy otthon?

-ha igen, akkor hol és hogyan?

-a váltó olajzása be van kötve a motor olajzó körébe, vagy külön olaj tartályal rendelkezik?

-ha külön tartály, akkor hol lehet hozzáférni?

-az 1 es fokozat "nehéz" bevétele milyen hibára utalhat, vagy ez valami Opel fjúcsör?

-Normális, hogy a fogyasztást 7.5 alatt semmilyen óvatossággal sem tudom lejjebb vinni (feljebb megy, elsőre 11-et etettünk meg vele :) )

Válaszaitokat előre is köszönöm szépen.

Szerintem az 1-es fokozatnál (és a hátramenetnél) nincs szinkrongyűrű, ezért nem lehet magasabb fokozatból visszatenni, nincs ami összeszinkronizálná a tengely és a váltó közti sebességkülönbséget, így a fogaskerekek nincsenek egymással szinkronban. Az 1-es különben is csak az autó megmozdítására kell, (ill extrém meredek helyen), egyébként 2-től fölfelé és lefelé megy a dolog, mert azokban a fokozatokban már van szinkrongyűrű, ami megoldja ezt a gondot.

A fogyasztásodat nem értem, (mondjuk nem tudom, hogy ez városban lámpánáll ácsorgás, vagy országúti folyamatos tempó, de nekem ugyainilyen az autóm 2005-ös évjárat 130 ezer km van benne és 5,8-6,5 l/100 km a fogyija, vegyes használatban. A magasabb értéknél, több a város. Elég dinamikusan vezetek, de a megengedett sebességhatárokon belül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Több kérdésem lenne, de kezdem szép sorban.

Nos az autó egy Classic II twinportos Z16XEP motorkódú gyönyörűség, de:

-Ősz óta nehezebben veszi a sebességeket valamint visszaváltáskor az 1es fokozatotmarha nehezen veszi be, azaz csak 10 km/h óra felett igaz, alatta könnyebb, álló helyzetben pedig könnyű berknia fokozatba, illetve amit mostanában vettem észre, hogy picit mozog a váltókar jobbra-balra illetve felfelé is (kb 3mm), és gyorsításnál idegesíő rezonáns hangot ad, de ha csak picit hozzá érek, akkor elhallgat.

Nos a kérdések:

-utánna lehet e állítani valahogy otthon?

-ha igen, akkor hol és hogyan?

-a váltó olajzása be van kötve a motor olajzó körébe, vagy külön olaj tartályal rendelkezik?

-ha külön tartály, akkor hol lehet hozzáférni?

-az 1 es fokozat "nehéz" bevétele milyen hibára utalhat, vagy ez valami Opel fjúcsör?

-Normális, hogy a fogyasztást 7.5 alatt semmilyen óvatossággal sem tudom lejjebb vinni (feljebb megy, elsőre 11-et etettünk meg vele :) )

Válaszaitokat előre is köszönöm szépen.

Bocs az előbb elfelejtettem megírni, hogy a váltó zárt olajozású, és olyan olajjal van feltöltve, hogy soha nem kell kicserélni, normális működés alatt értve. Tehát nem olyan, mint egyes autóknál, hogy a motorolaj egyben a váltót is keni. Amennyiben a váltót szét kell szedni valami miatt, akkor természetesen a szerelő leengedi az olajat és újat tölt bele, amit nem kell utána cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Szia Zoli! :hiya:

Sajnos nincs hf felújító cégem, ha volna mindenkit invitálnék még az extra felszerelések topikban is hírdetném, egy kiadós hf felújításra hisz az tök olcsó, és mindennapos extra dolog!

Hogy ti tudjátok mi a gondja, jó nektek! :icon13:

Én nem biztos hogy tudom mi a gondja, annyira nem szakmámbeli az autószerelés!

Viszont tapasztaltam már meg sok dolgot, közöttük a hf tömítés átégését, 2X is!

Tehát mint a tenyerem úgy ismerem, a tüneteit, előjeleit, és fortéjait!

Nem tudom nektek hányszor volt már ilyen, de hogy nem olvassátok el rendesen azt amit írnak az biztos!

Én pont hogy nem a hengerfejtömítés feltétlen cseréjét diagnoztizáltam és javasoltam, hanem annak a hibának a kizárását!

Amit (Hegyi) barátod írt, na ő se nagyon van tisztában azzal amit írt! idézem :

Szia!

A jelen probléma onnan indult, hogy melegen nehezen indult, nem 3 hengerezés és társai tünetek.

"Vagyis ha ez 3 hengerezés és társai tünet lenne akkor nem indulna nehezen, melegen, vagyis ez szerinted nem 3 hegneres hiba azaz vezetési tsílus hiba, vagyis hengerfej hiba!"

Mivel már én is jártam hasonlóan, meg mások is már a z14xe(p) motorokkal, ezért ez relatív "normális" ha sokat használják rövidtávon vagy városban. A kartel gáz visszavezetésével összehozható ez a habosodás.

A hengerfejproblémának keményebb tünetei vannak mint a nehezen való indulás meleg motornál.

Nem kell rögtön hengerfej problémára orientálni. Tudod : "Nem minden arany ami fénylik"

Az első mondatában leírta a jelen problémát.

Majd az utolsó elöttiben és útolsóban ezt megcáfolta!

MOST AKKOR MI VAN???

Majd egy következő hozzászólásában tett is fel kérdést hogy az olaj beöntő nyílásban nincs e habos trutyi!

(ez a kérdés gondolata mögött lehet hf tömítés hiba gyanítása és a rövidtávú használat "3 hengerezés" gyanítása is)

Szóval nem is én kezdtem a hf töm. gondolat orientációt, ha úgy vesszük!!

Majd ismét volt egy hozzászolás amiben kérdéseket, (hogy most poénból azt nem tudom, a "Hegyi"-t nem ismerem), tett fel, hogy idézzem :

............................... De a hf tömítés mitől ég át? Mi okozza, hogy átég? Az olaj vagy mégis mitől?? Én szerintem viszonylag ritka meghibásodás ez.

Ezek szerint nem is volt még ilyenben tapasztalatod, (szerinted)?? ha nem tudod / ismered, akkor miért tudsz róla véleményt írni hogy ez nem hf gyanús, hanem 3 hengerezéses, a rendelkezésre álló infó alapján? (azaz a kérdezőtől zéró infó csak hogy meleg motornál nehezen indul)

Szia!

:icon13:

Nem jártam még úgy h elmenjen a hf tömítés. Te mivel ügyes vagy, és látod, hogy rá lett vezetve a kérdező a probléma forrására miért jelentkezel a hf mumusoddal? Mivel e kis leírásod alapján te TUDOD, hogy ha hf tömítés baja van akkor hidegen nem indul igaz?

Erről inkább ennyit!

További szép estét!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az 1-es fokozatnál (és a hátramenetnél) nincs szinkrongyűrű, ezért nem lehet magasabb fokozatból visszatenni, nincs ami összeszinkronizálná a tengely és a váltó közti sebességkülönbséget, így a fogaskerekek nincsenek egymással szinkronban. Az 1-es különben is csak az autó megmozdítására kell, (ill extrém meredek helyen), egyébként 2-től fölfelé és lefelé megy a dolog, mert azokban a fokozatokban már van szinkrongyűrű, ami megoldja ezt a gondot.

A fogyasztásodat nem értem, (mondjuk nem tudom, hogy ez városban lámpánáll ácsorgás, vagy országúti folyamatos tempó, de nekem ugyainilyen az autóm 2005-ös évjárat 130 ezer km van benne és 5,8-6,5 l/100 km a fogyija, vegyes használatban. A magasabb értéknél, több a város. Elég dinamikusan vezetek, de a megengedett sebességhatárokon belül.

minden előrefokozat szinkronizált.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

:icon13:

Nem jártam még úgy h elmenjen a hf tömítés. Te mivel ügyes vagy, és látod, hogy rá lett vezetve a kérdező a probléma forrására miért jelentkezel a hf mumusoddal? Mivel e kis leírásod alapján te TUDOD, hogy ha hf tömítés baja van akkor hidegen nem indul igaz?

Erről inkább ennyit!

További szép estét!

A kérdező azaz a "RIZS" önszántából tette fel a kérdését, hogy mi a baja a kocsinak, nem vezette rá senki, semmire! Adott volt a baj a kérdező megkérdezte mi a baj, és ennyi!

Én a hf mumusommal, csak mint már írtam hogy kizárni szerettem volna azt hogy hf hiba!

Én a hf tömítés bajos autónál sosem állítottam azt hogy hidegen nem indul!

Beindul de nehezen! Mert általában 1 hegernél szakad át, ritka ha 2 vagy 3 vagy 4, és ha csak egy henger nem megy, attól beindul, de nehezebben!

Link to comment
Megosztás:

köszönöm a válaszokat ismételten. :o)

Tehát összegezve:

-Teljesen normális ha nehezen veszi menetközben az 1est.

-A váltó lötyögése nem okoz hibát és házilag javítható (van valakinek pontos lerása vagy hozzászólás száma)

Viszont mi okozhatja benyomott kuplungnál, gázpedálra nem lépve a fordulatszám ingadozást?

Link to comment
Megosztás:

köszönöm a válaszokat ismételten. :o)

Tehát összegezve:

-Teljesen normális ha nehezen veszi menetközben az 1est.

-A váltó lötyögése nem okoz hibát és házilag javítható (van valakinek pontos lerása vagy hozzászólás száma)

Viszont mi okozhatja benyomott kuplungnál, gázpedálra nem lépve a fordulatszám ingadozást?

Tengelykapcsoló aktiválásából kifolyó (egy csapágy működtetése és kuplungtszerkezet szétkapcsolása) által megszűnő terhelés csökkenése által okozott fordulatszámnövekedés, majd visszaállás!

Egyszóval normális dolog, mikor benyomod az alapjárat kicsit feljebb megy majd visszaesik..

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Nem tudom találkozott-e már valaki ilyen problémával.

Van 2001-es 1.8-as Z18XE Astrám és mostanság olyan dolgokat csinál, hogy indítás után égve marad a az ABS és az ESP visszajelzője, aztán megyek egypár km-t leállítom majd újraindítom aztán egy kis idő múlva elalszanak. Utána megyek vele aztán megint megcsinálja. Ez mitől lehet?

Plusz még olyanokat is csinál, hogy ha megállok valahol, de még jár a motor felpörög egy kicsit és a km óra is kileng pedig állok. Elég érdekes. :unsure:

Köszönöm,

Hello.

Nekem is hasonló tünetekkel kezdődött csak annyi hogy nekem nincs ESP-m!! Utánna az kezdődött hogy időközönként leesett a km óra nullára és visszaállt az aktuális sebességre a végére pedig nem is mért! Bal első csapágycsere után megoldódott a probléma!

Remélem tudtam segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy mi lehet a probléma, ha km óra alatti infó kijelző nem mutat semmit? (Összes km/napi megtett km)

Gondoltam biztosíték probléma,de nem tudom ennél a hibánál melyiket kell cserélni? :(

Remélem semmi komoly várom válaszaitokat,előre is köszönöm a segítséget! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy mi lehet a probléma, ha km óra alatti infó kijelző nem mutat semmit? (Összes km/napi megtett km)

Gondoltam biztosíték probléma,de nem tudom ennél a hibánál melyiket kell cserélni? :(

Remélem semmi komoly várom válaszaitokat,előre is köszönöm a segítséget! :)

Szia!

Nem biztosíték probléma! Izzót kell cserélni benne! Ki kell szerelni az óra csoportot és a hátulján kicserélni a hozzá tartozó izzót.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem pedig rávalót vettél! Nekem is ilyen nehéz volt fölrakni (GM)! Ugyan ezeket csináltam én is mint Te!

Végül bekentem a gumit egy kis folyékony mosogatószerrel és így már könnyen rá ment.

Viszont utána várj egy kicsit hogy száradjon! Nekem azóta is stabilan fönn van!

Kínomban gondoltam, majd ha WD40-el eláztatom, milyen könnyen rá fog menni. Hát csak magamat túráztattam feleslegesen... :D Utána úgy csúszott az egész, hogy felhúztam az egyik oldalára, húztam volna rá a másikra és a legkisebb mozdulatnál is lecsúszott...

Végül győzött a csavarhúzó és a türelem. Ráfeszítettem az egyik oldalára a pedálgumit, aztán kb. 3/4 óra térdelés alatt sikerült végig feszegetni 1 vékony csavarhúzóval a gumi peremet, hogy mindenhol ráfeszüljön a pedálra.

Link to comment
Megosztás:

Halihó.

Az a problémám, hogy asszony 1.4 xep 2007-es Astráját, 2 hetes állás után próbálta indítani a járgányt, önindító motor megkapja a feszt egy kicsit meg is forgatja a motort, aztán lehal:( Megmértem az akksit, 11,45 V, rádió, világítás minden rendben. Az akksi, 5 év 3 hónapos. Kevés lenne a 11,45 V? Vagy esetleg önindító? Légyszi ha valakinek van ötlete segítsen.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.