Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

E isjo megoldas. de en gyenge fagyok excelbol, hogy osszehoakegy ilyet:)

Nem kell. freeze fórumtárs jóvoltából már van ilyen készen, letölthető, csak használni kell. Az aláírásában megtalálod: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=225&st=26740#entry915446

Én is csak azért csináltam másikat, mert ez csak egyféle üzemanyagot tud vezetni, én meg akartam az benzint és a gázt is írni.

Link to comment
Megosztás:

Én nem találtam még. A fórumon sokan ezt használják. Amúgy meg készítettem egy excel táblát ami még grafikont is rajzol. :)

Abban is vezetem. Ott ir össz km-t, litert, Ft-ot, ft/km-t, átlagot. :) És grafikonon jelzi az össz átlagfogyasztáshoz képesti tankolási átlagokat. :)

Ügyes :icon13: Holnap én is csinálok egy ilyet magamnak, köszi az ötletet!

Link to comment
Megosztás:

Gyári hiba. Ilyen is van....

És a fogyasztást a szintjelzőhöz számolni lehetetlen. Fölösleges. Féltankkal számolni is literekkel tér el. Lehet nem is fogyaszt sokat, csak rosszúl számolsz???

Nekem van hogy 70-80 km-ig nem is mozdul a műszer, aztán szemmel látom, hogy megy le. Tankold kattanásig, ellenőrizd, hogy a km számlálód tényleg annyit mutat-e mint amennyit mész. Utána ha "üres" a tank akkor megint kattanásig. Akkor már kb megkapod a valóst. De ez is csak sok mérés után lesz pontos. Addig sok a csalás a mérésben.

A téli gumi ami rajta van csak egy nagyon picit nagyott. 195/65 R15. A gyári érték az 195/60 lenne. GPS el nézve nem sok az eltérés. Nincsen 50 nél 5 km/h. Azért mondtam ezt a fél tankot mert éppen akkor ott járt. Amit tudok hogy ha városba használom(gyakorlatilag az év 90% ba ez van) nem tudok elmenni két kattanásig telitankolt tankkal 450-460 km-t amikor már kivilágít. Olyankor belemegy 46-47 L üzemanyag. Tehát 10 fölötti. Most lehet hogy még korai következtetni a fogyasztásra. De majd ha kivilágít megírom mennyi lett. De szerintem nem jön ki 10-11 alá. Ezt a 10-11 hozza folyamatosan. Amire volt szerelő aki azt mondta jó volt aki sokallja. Nem megy túl rövidet. Mert 10km-t oda ugyanennyit vissza. Igaz sok kereszteződéssel és lámpával de egy indítással tehát nem állok meg. Üzemi hőfokát kb 3 km után simán eléri. Termosztát 2 éve cserélve wahler típusra. Azért furcsa meg ha hosszút megyek akkor 7 liter alá simán lemegy. Tehát ezért nem értem.

Link to comment
Megosztás:

A téli gumi ami rajta van csak egy nagyon picit nagyott. 195/65 R15. A gyári érték az 195/60 lenne. GPS el nézve nem sok az eltérés. Nincsen 50 nél 5 km/h. Azért mondtam ezt a fél tankot mert éppen akkor ott járt. Amit tudok hogy ha városba használom(gyakorlatilag az év 90% ba ez van) nem tudok elmenni két kattanásig telitankolt tankkal 450-460 km-t amikor már kivilágít. Olyankor belemegy 46-47 L üzemanyag. Tehát 10 fölötti. Most lehet hogy még korai következtetni a fogyasztásra. De majd ha kivilágít megírom mennyi lett. De szerintem nem jön ki 10-11 alá. Ezt a 10-11 hozza folyamatosan. Amire volt szerelő aki azt mondta jó volt aki sokallja. Nem megy túl rövidet. Mert 10km-t oda ugyanennyit vissza. Igaz sok kereszteződéssel és lámpával de egy indítással tehát nem állok meg. Üzemi hőfokát kb 3 km után simán eléri. Termosztát 2 éve cserélve wahler típusra. Azért furcsa meg ha hosszút megyek akkor 7 liter alá simán lemegy. Tehát ezért nem értem.

Sztem az alapján ahogy használod (90% város, rövid távok sok lámpával +most a tél) egyáltalán nem sok ez a fogyasztás, amit az is mutat hogy magad is elismerted hogy hosszú távon lemegy 7 liter alá. Írhatnám azt is hogy ez nem szar, ez ilyen, de egyrészt feltehetőleg nem vigasztalna, másrészt meg ne hidd hogy a többi jobb, hasonló körülmények között bármilyen benzines autónak nagyjából ekkora arányban növekedne a fogyasztása.

Csak egy példa: telente egy Z10XE Corsát használok, csak városban 500-550km-t tudok elmenni egy tankkal, városon kívül simán 700km felett, akár 750-et is. Pedig Veszprém nem nagy város, nincs túl sok lámpa és a dugó is ismeretlen fogalom a reggeli és a délutáni csúcsot leszámítva.

Link to comment
Megosztás:

Sztem az alapján ahogy használod (90% város, rövid távok sok lámpával +most a tél) egyáltalán nem sok ez a fogyasztás, amit az is mutat hogy magad is elismerted hogy hosszú távon lemegy 7 liter alá. Írhatnám azt is hogy ez nem szar, ez ilyen, de egyrészt feltehetőleg nem vigasztalna, másrészt meg ne hidd hogy a többi jobb, hasonló körülmények között bármilyen benzines autónak nagyjából ekkora arányban növekedne a fogyasztása.

Csak egy példa: telente egy Z10XE Corsát használok, csak városban 500-550km-t tudok elmenni egy tankkal, városon kívül simán 700km felett, akár 750-et is. Pedig Veszprém nem nagy város, nincs túl sok lámpa és a dugó is ismeretlen fogalom a reggeli és a délutáni csúcsot leszámítva.

Plusz ismeretlen tényező a fórumtárs vezetési stílusa. Hosszú távon kevés a fék+gáz kombináció. De városban elég gyakori. És lehet benne van az is, h padlógáz aztán meg satufék. Nem mindig az autóban kell keresni a hibát. Annó a B Zafiránk esetében, amit apámmal használtunk közösen, ő 60 éves fejjel elment 7,5 literes átlaggal. Én a huszon éves fejjel 8-9 között.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítség kellene!

Van egy 1998-as 1.6 16v g-astra-m! Ami már 4-éve a tulajdonomba van az lenne a problémám hogy drasztikusan sokat fogyaszt! Mit értek drasztikus alatt 100km-en 3-4-literrel eszik többet! És elég furcsa hangja van olyan hangja van mint egy traktornak! A gyertyák jók a gyújtó trafó ujj és az üzemanyag szűrő ujj! Az első hengerben lévő gyertya mindig be szennyeződik olajos lesz az a henger megy csak néha ki hagy! Az egr szelepem rossz volt de mivel nem volt 50-ezer forintom ujjat venni ezért lezárattam és már fél éve hibátlanul működik a kocsi lezárt egr-el vagyis működött! tudnátok segíteni hogy mi lehet a baja vagy hogy hova vigyem és mit nézessek meg rajta??? Előre is köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Kevés budapesti lámpa, de leginkább hosszútáv (nem autópálya, 100-110 km/h között), rekordfogyasztást hozott 5.8 L / 100 km. Lukoil kúton tankoltam. Előző fogyasztás ugyanazon a kútfejen 5.9-re jött ki. (2004 Z14XE)

Grat.

Az 1,4-es motoroknak az a legideálisabb sebesség, felette már el kezd enni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Mi okozhatja azt, hogy városban 20km-en 3 lámpa, 8.2-9.2 a fogyasztásom, viszont 130km autópályán is beveszi a 12 litert.

A motor egy Z16XEP

Nem nyomom neki és ahol biztosított a folyamatos haladás, ott 5-ikben pörög kb 1000 és 1500 között valahol.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Mi okozhatja azt, hogy városban 20km-en 3 lámpa, 8.2-9.2 a fogyasztásom, viszont 130km autópályán is beveszi a 12 litert.

A motor egy Z16XEP

Nem nyomom neki és ahol biztosított a folyamatos haladás, ott 5-ikben pörög kb 1000 és 1500 között valahol.

1000?...az már majdhogynem alapjárat...

Link to comment
Megosztás:

F astrába tankoltam anno 1:3 arányban, de időnként csörgött vele a motor, ezért inkább leálltam vele. G Astra mennyire szereti az etanolt?

Nem érdemes, nem nyersz vele semmit sem. 50%-nál már üzemanyag korrekciós hibát ír ki. 40% fölé ne menj vele. 20-30%-nál nem úgrik meg jelentősen a fogyasztás (5% körül)

Link to comment
Megosztás:

Na megnéztem ma, 5-ben 1350 körül forog.

Mi a legjobb fordulat a Z16XEP-nek, kerestem, de nem találtam sehol motor karakterisztikákat, esetleg tud valaki valahol?

szerintem ha már üzemmeleg a motor, 2000-ig is csak emelkedő és gyorsítás nélkül engedd vissza...sokan városban még negyediket se kapcsolnak, s állítják, nem ugrik meg a fogyasztásuk jelentősen a pörgősebb stílus miatt. de hogy a motornak jót tesz, az tuti, s így közép-, pláne hosszútávon visszadja annak a pár deci benyának az árát. azt elhiszem (tapasztalat), hogy nehéz a berögzött vezetési stíluson változtatni, de ha eleinte tudatosan, figyelve rá pörgeted picit, később már Te fogod piszkálni az asszonyt: "kapcsolj vissza, megfojtod a motort." ;)

szóval a mutatód inkább 3000-től jobbra legyen, mint balra...

a fagyizás áldásos hatásairól meg olvashatsz itt, keress vissza :D

Link to comment
Megosztás:

szerintem ha már üzemmeleg a motor, 2000-ig is csak emelkedő és gyorsítás nélkül engedd vissza...sokan városban még negyediket se kapcsolnak, s állítják, nem ugrik meg a fogyasztásuk jelentősen a pörgősebb stílus miatt. de hogy a motornak jót tesz, az tuti, s így közép-, pláne hosszútávon visszadja annak a pár deci benyának az árát. azt elhiszem (tapasztalat), hogy nehéz a berögzött vezetési stíluson változtatni, de ha eleinte tudatosan, figyelve rá pörgeted picit, később már Te fogod piszkálni az asszonyt: "kapcsolj vissza, megfojtod a motort." ;)

szóval a mutatód inkább 3000-től jobbra legyen, mint balra...

a fagyizás áldásos hatásairól meg olvashatsz itt, keress vissza :D

Na ezt nem igazán értem, akkor milyen tartományban érdems hsználni? :)

Mi van a 2000el? mit csináljak?

Tényleg nem értem. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.