Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Utólagos ködlámpa beépítéshez pár infó kellene, remélem tudtok segíteni.

Gyárilag az autóban csak a hátsó ködös van benne. Ennek a kapcsolóját szeretném felhasználni az elsőhöz is.

Természetesen relé lesz betéve nekik, ez nem is kérdéses.

Ami érdekelne: a hátsó ködlámpa direktben van működtetve, vagy az is relézve van?

Motortér felől hozzá lehet férni esetleg olyan ponthoz, ahonnan a hátsó ködlámpa kapcsolt feszültsége megcsapolható? (relé vezérléséhez így nem kellene műszerfalat bontani, homlokfalon vezetékáttörést kiépíteni)

A kábelezése vajon mennyire van előkészítve elöl a lökhárító környékén?

Az autó egy 2004.04. havi Astra G, z14xe motoros. (nem classic még)

A másik, amit meg szeretnék még csinálni, az az AC tápvezetékébe egy rejtett kapcsolós megszakítás.

Ehhez kéne infó, hogy a motortérből induló vezetékek közül melyiken kap az AC tápot? (ne kelljen bontogatni, keresgélni)

Esetleg tipp, hova lehet eltenni egy ilyen kapcsolót az utastérben. (ez utóbbira priviben küldjetek üzit, ne adjunk széles körben ötleteket, bár lehet, hiú ábránd, hogy nem ismerik a lopókok)

Köszi, aki tud esetleg segíteni!

Szerintem ne gányolj, hanem vegyél bontóban egy olyan kapcsolót, ami külön kapcsolja az elsőt, hidd el nem poénból találták ki, hogy külön lehessen vezérelni az első és a hátsó ködlámpát. Ebben az esetben kell plusz egy relé, ami újba sem több 2500-nél. Műszerfalat meg nem kell bontani, csak ügyesen bebújni alá. A gond itt az lehet, hogy a motortér vezetékkötegében nincs benne a ködlámpa drótja, így belülről kell kivinned. A vezetékkötegek egyébként behálózzák az autót, tehát a ködlámpákig gyári csatornában tudod elvinni a drótot. Ha leszeded a lökhárítót azonnal meglátod többek között a hőmérséklet érzékelő csatornáját, amiben kényelmesen elfér. Hogy hol viszed át a tűzfalon az a Te dolgod, de és semmi esetre sem lyukasztanék ki egy vakdugót sem, akkor inkább már a motortérnyitó bovden mellett húznám be.

Az AC tápos dologhoz meg, szerintem ne sima kapcsolót rakj be, hanem létezik kulcsos kapcsoló. Talán a számítógépekből ismerős, amikor mobil racket kulccsal zárod, vagy régen volt ilyen turbó kapcsolója. Remélem jól körülírtam. Ha jó helyre teszed bontás nélkül nem tudja összetekerni a kettő drótot, bár szerintem nem is fog tökölni a kapcsoló keresésével ha nem indul, inkább kinéz egy másik Astrat, elvégre van bőven.

Egyik haveromnak csináltunk ilyet, de állandóan elfelejti bekapcsolni, így szervizautó jelenik meg ha ráadja a gyújtást. Ha beindul az autó, akkor elalszik. Ha leveszi az akksit, akkor elfelejti a hibát. Esetleg nem tudja valaki, hogy egyszerűbben hogyan lehetne törölni ezt a hibát?

Link to comment
Megosztás:

Az AC tápos dologhoz meg, szerintem ne sima kapcsolót rakj be, hanem létezik kulcsos kapcsoló. Talán a számítógépekből ismerős, amikor mobil racket kulccsal zárod, vagy régen volt ilyen turbó kapcsolója.

Azért azt vegyétek figyelembe, hogy az AC pumpa 10A körüli áramot vesz fel, indulásnál ennél is lényegesen többet!

Tehát vagy relézve legyen, vagy valami bika kapcsolót kell belerakni.

Link to comment
Megosztás:

Azért azt vegyétek figyelembe, hogy az AC pumpa 10A körüli áramot vesz fel, indulásnál ennél is lényegesen többet!

Tehát vagy relézve legyen, vagy valami bika kapcsolót kell belerakni.

Jogos. Haveromnál (1.4 twinport) alapból van egy relé, annak a kisfeszű lábát szakítottuk meg. Nem tudom, hogy a régebbi motoroknál hogy van.

Link to comment
Megosztás:

Jogos. Haveromnál (1.4 twinport) alapból van egy relé, annak a kisfeszű lábát szakítottuk meg. Nem tudom, hogy a régebbi motoroknál hogy van.

Mindenképpen úgy gondoltam, hogy az AC reléjének a 12V részét fogjuk megszakítani.

Nem kulcsos dologra gondoltam, hanem valahova a műszerfal alá bebiggyesztek egy csavart, amire dobok egy kapacitív elven működő kapcsolást. Elég megérinteni a csavar felületét, amitől a kapcs behúz x időre. Eddig indíthatsz. Ha elindult, öntartó a rendszer. Előnye, hogy nincs megtalálható kapcsoló!

Ködlámpáról letettem, nincs kedvem lökhárítót cserélni. Nem is néztem, hogy G Astránál többféle lökös van, külön fajta a ködlámpás. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ha már ilyen utólagos extrákról meg elektromos kérdésekről van szó...

Nekem nagyon megtetszett a következő oldalon található kis szerkezet. http://www.totalclosure.com/Products.html

Azt csinálja, hogy amikor zárod az autót, vagy kinyitod akkor megadott ideig világít valamelyik lámpa megadott ideig (szabályozható az idő) ezt a vw-nél comming home -nak nevezik. Ilyet szeretnék én is az astra-ba, de az a 75font kicsit soknak tűnik nekem(napi árfolyamon 21e huf) + posta. Ezért szeretnék valami más megoldást, esetleg ha másnak is kell valami akkor kisebb a postaköltség.

Link to comment
Megosztás:

Ködlámpáról letettem, nincs kedvem lökhárítót cserélni. Nem is néztem, hogy G Astránál többféle lökös van, külön fajta a ködlámpás. :lol:

Ha kör ködlámpát akarsz és szögletes a helye a lökhárítóba attól még nem kell új lökös, mert lehet kapni olyan betétet amit betudsz tenni a szögletes helyére és bele tudod tenni a kör ködlámpát.

Link to comment
Megosztás:

Ezt hívják follow me home-nak a H-ban már tech2-vel bekapcsolható és állítható az idűtartama is ha jól tudom. G-ben ilyen max házilag van (otthoni kókány beszereléssel)

Köszi az értelmes hozzászólást. Az ilyenektől megy el a kedvem, hogy fórumozzak.

Astra G topic alatt vagyunk, tehát k.rvára nem érdekel az astra H.

Lehet, hogy Te házi kókány munkákat csinálsz, ezt nem tudhatom, de miért feltételezed másról, hogy 1. házilag csinálja? 2. kókány munkát csinál?

Tudom akinek nem inge...

Bocs, de ezek a fikázó, témához csak kicsit kapcsolódó hozzászólások állandóan felidegesítenek, de hiába, ez Magyarország...

Link to comment
Megosztás:

nekem is tetszne a comming home funkció elég jól nézne ki :lol:

mgj:Sztem ez nem real world. Nem kell elkedvetlenedni, meg kell csinálni aztán jön a hú baz de jól nézki meg a juhé.

tényleg: amit árulnak utólag beépíthető belső világítás késleltetéshez, abból nem lehet összehozni?

Link to comment
Megosztás:

Ezt hívják follow me home-nak a H-ban már tech2-vel bekapcsolható és állítható az idűtartama is ha jól tudom. G-ben ilyen max házilag van (otthoni kókány beszereléssel)

Itten még kapcsolási rajz is van hozzá (sajna közvetlen link nincs, baloldalt a menüben katt a "CHF nachr." pontra), ez a ködlámpát kapcsolja fel 25 másodpercig a gyújtás levétele után.

Link to comment
Megosztás:

Itten még kapcsolási rajz is van hozzá (sajna közvetlen link nincs, baloldalt a menüben katt a "CHF nachr." pontra), ez a ködlámpát kapcsolja fel 25 másodpercig a gyújtás levétele után.

köszi...ez tetszik, majd elektonikai szaki elárúlja nekem miért van benne egymás után 2 ugyanolyan IC valamint K3-K4 közéaz IC az milyen?

Link to comment
Megosztás:

tényleg: amit árulnak utólag beépíthető belső világítás késleltetéshez, abból nem lehet összehozni?

Én is erre gondoltam. bontóból szerezni egy beltér késleltetőt és bekötni valamelyik lámpához, + riasztó vezérléssel ellátni, mondjuk arról a tápról, ami pl az indexeket működteti riasztó ki-be kapcsoláskor. Ez csak egy kútfő ötlet, de nem megoldható?

Link to comment
Megosztás:

Mindegyik része 12V-os :lol:

Ott a pont! :lol:

Bocsi, de napi szinten ipari elektronikával foglalkozok, és nálunk a 12V és a 24V a behúzó általában, meg ugye az éjszakázás se tesz jót a szürkeállománynak. :lol:

Szóval természetesen a behúzótekercsre gondoltam, a kisáramú megszakítás miatt.

Link to comment
Megosztás:

Miért lenne külön lökös? Azt csak kivágják belőle és oda megy a ködlámpa!

Árlistában is külön szerepelnek. Amúgy ha megnézed, a sima lökösnél a vízszintes bordák kijjebb mennek, mint a másiknál, elmennek a ködlámpa helye előtt is. Ezek hogy néznek ki, ha faragva vannak?

Amúgy nem kör ködlámpát szerettem volna, hanem utángyárit. Hoztak is, de lehet visszaküldöm, ha nem lehet beletenni normális formában.

Azért megnézem akna felől is a dolgot, aztán majd meglátjuk.

A kapcsolását miért erőltetitek külön? Relézve miért nem jó a másik kapcsolót felhasználva??? Nem értem.

Régi verdákban sem kapcsolgatta egyikőtök sem külön az első-hátsó ködvágókat! (na, tuti jelentkezik egy tuning Ladás vagy Wareszos, hogy az övé ilyen volt :lol: )

Lehet, hogy igénytelenség, de nekem jó lesz így is... :lol: (ha a lökhárító normálisan vágható)

Link to comment
Megosztás:

köszi...ez tetszik, majd elektonikai szaki elárúlja nekem miért van benne egymás után 2 ugyanolyan IC valamint K3-K4 közéaz IC az milyen?

Azok az ICa ICb ICc ICd téglalapok egy-egy flip-flopok, ami egy tokban van, vagyis csak egy IC van az egész panelen.

Egymás után azért van két egyforma nand kapu, mert nem akart mégegy IC-t belerakni, hanem ügyesen kihasználat a nand kapu azon funkcióját, hogyha összekötöd a két lábát, akkor inverter lesz, vagyis nem vesz külön egy IC-t, amibe van X db inverter. Költséghatékonyság. Az első nand kapu meg érzékeli a bemenetén kévő különböző cuccosokat.

Ha az ICc és ICd-re gondolsz akkor azt én sem értem, max azt tudom elképzelni, hogy szögletesíteni akarja a jelet, ami a a Fet-re megy, de ennek mi értelme? Vannak itt még érdekes kérdések (pl C2 C3), én nem építeném be a kocsimba az fix.

A K3-K4 közöt pedig csak a tápot és földet vezeti az IC-re, mert ugye az is kell a működéséhez. Ennyi erővel bárhonnan leszedhetné.

Link to comment
Megosztás:

Valahol olvastam, talán a vectra topicocban hogy valaki megoldotta a távirányítón megnyomod a bezár gombot és úgy húzza fel az ablakokat végállásig. A komfort modul az csak a kulcsal való zárásnál húzza fel? Arra emlékszem hogy ez egy házilag épített kütyü volt. Valakinek valami ötlete? Jó lenne kényelmi funkciónak az autómba mert addig tartsam a kulcsot a zárban hát ez nem a legjobb megoldás.

Link to comment
Megosztás:

A kapcsolását miért erőltetitek külön? Relézve miért nem jó a másik kapcsolót felhasználva??? Nem értem.

Régi verdákban sem kapcsolgatta egyikőtök sem külön az első-hátsó ködvágókat! (na, tuti jelentkezik egy tuning Ladás vagy Wareszos, hogy az övé ilyen volt :lol: )

Robz Szia!

Azért kellene külön kapcsolhatóvá tenni, mert pl. ha ködben te vagy az első a sorban, akkor elől jó ha világít, de a mögötted jövőt a hátsó már zavarni fogja.

Ha utolsó vagy a sorban, akkor meg pont fordítva az egész.

Link to comment
Megosztás:

Azért kellene külön kapcsolhatóvá tenni, mert pl. ha ködben te vagy az első a sorban, akkor elől jó ha világít, de a mögötted jövőt a hátsó már zavarni fogja.

Ha utolsó vagy a sorban, akkor meg pont fordítva az egész.

Igazán nem akarok kötözködni, de ha zavaró bármelyik ködlámpa fénye, akkor vagy nincs köd (tehát indokolatlan a használata), vagy rosszul van beállítva/rögzítve (ez leginkább az elsőkre vonatkozik).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.