Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Ez érdekes mert elvileg nem követelmény a megléte (egy csomó autón nincs is), viszont van egy olyan szabály ami szerint ha egy alkatrész gyárilag rajta van az autón, akkor annak működnie kell, ha már ott van. (Ha nincs ködlámpád nem baj, de ha van akkor viszont működjön. Vagy valami ilyesmi az álláspont.) Ezek szerint vagy működjön, vagy szereld le hogy ne is legyen. :blush:

Jövő héten kiderül hogy erre felénk mi az álláspont ebben a témában, nekem ugyanis jelen pillanatban nincsen belső visszapillantó tükröm (upgrade van folyamatban autókrómosra, de nem lesz kész a műszakiig). Elvben ennek sem követelmény a megléte ha van jobboldali külső tükröm (márpedig az van), de kíváncsi leszek mit szólnak hozzá a műszakin.

A hátsó szélvédő sötétítése esetén is kell, hogy legyen jobb oldali tükör. Tehát ha hátul fullra lesötétíted, akkor ugyanolyan, mintha nem is lenne belső tükör :) és ez szabályos... Haveromnak sincs belső tükör a Calibrában és már jópárszor volt műszakin, tudtommal nem szóltak neki.

Link to comment
Megosztás:

Mennyibe fog fájni?

2130,- korona, azaz úgy 25 ezer pénz, ebben már a postaköltség is benne van. Ha tényleg olyan, mint amilyennek hirdetik, igencsak megéri az árát. Az én eredetim törött, így mindenképpen "csereérett". Az orig, de használt MID a piacon kb. 40.000,-

Link to comment
Megosztás:

2130,- korona, azaz úgy 25 ezer pénz, ebben már a postaköltség is benne van. Ha tényleg olyan, mint amilyennek hirdetik, igencsak megéri az árát. Az én eredetim törött, így mindenképpen "csereérett". Az orig, de használt MID a piacon kb. 40.000,-

Erre én is kíváncsi vagyok. Ha be lett építve várjuk a tapasztalatokat :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki, miért bírják a gyári akkuk ilyen sokáig? Tapasztalataim szerint legalább 2x addig jók, mint egy kicsit jobb minőségű átlagos akku? (pl. Exide vagy Varta)

5 év után most kezd haldokolni a gyári akkum, és számítok rá, hogy hamarosan megadja magát.

Milyet érdemes venni?

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki, miért bírják a gyári akkuk ilyen sokáig? Tapasztalataim szerint legalább 2x addig jók, mint egy kicsit jobb minőségű átlagos akku? (pl. Exide vagy Varta)

5 év után most kezd haldokolni a gyári akkum, és számítok rá, hogy hamarosan megadja magát.

Milyet érdemes venni?

Esetleg gyárit? :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki, miért bírják a gyári akkuk ilyen sokáig? Tapasztalataim szerint legalább 2x addig jók, mint egy kicsit jobb minőségű átlagos akku? (pl. Exide vagy Varta)

5 év után most kezd haldokolni a gyári akkum, és számítok rá, hogy hamarosan megadja magát.

Milyet érdemes venni?

Én meg nem mondanám, hogy sokáig bírja. Nekem 4 évesen ki kellet dobni. (persze csak ha valóban a gyárijával vettem meg)

Tesómnak szintén.

azt az 5 évet nem nevezném rekordnak. Van akinek tovább bírja egy-egy akku.

Fater zsigulijába 8 évig volt valami noname.

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki, miért bírják a gyári akkuk ilyen sokáig? Tapasztalataim szerint legalább 2x addig jók, mint egy kicsit jobb minőségű átlagos akku? (pl. Exide vagy Varta)

5 év után most kezd haldokolni a gyári akkum, és számítok rá, hogy hamarosan megadja magát.

Milyet érdemes venni?

Nekem az előző autómban három éves kora előtt, a mostaniban négy és fél éves koráig bírta a gyári. Érdekes hogy mindkettő egyik pillanatról a másikra minden előjel nélkül cellazárlatos lett.

A családban levő másik Astrában (H) most kelett cserélni nagyjából pont a harmadik születésnapján. Mindkettőbe gyári új került.

Úgy emlékszem korábbam itt a fórumon írta valaki, hogy az ő autója kilenc éves, és a gyári akku van benne.

Valószínűleg szerencse dolga hogy kinek meddig bírja.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az előző autómban három éves kora előtt, a mostaniban négy és fél éves koráig bírta a gyári. Érdekes hogy mindkettő egyik pillanatról a másikra minden előjel nélkül cellazárlatos lett.

A családban levő másik Astrában (H) most kelett cserélni nagyjából pont a harmadik születésnapján. Mindkettőbe gyári új került.

Úgy emlékszem korábbam itt a fórumon írta valaki, hogy az ő autója kilenc éves, és a gyári akku van benne.

Valószínűleg szerencse dolga hogy kinek meddig bírja.

Meg nyilván használatfüggő is.

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki, miért bírják a gyári akkuk ilyen sokáig? Tapasztalataim szerint legalább 2x addig jók, mint egy kicsit jobb minőségű átlagos akku? (pl. Exide vagy Varta)

5 év után most kezd haldokolni a gyári akkum, és számítok rá, hogy hamarosan megadja magát.

Milyet érdemes venni?

Nálam a gyári 6,5 évig bírta a dízelben, csilliónyi indítózással. Cserénél vettem észre, hogy az indítóárama 2/3-a egy mai átlagos akkuénak. Talán az a titka, hogy azt még tutira fel tudja tölteni a generátor. Mondhatnám így is: kicsi a generátor a nagyobb indítóáramú akkukhoz?

Link to comment
Megosztás:

Nálam a gyári 6,5 évig bírta a dízelben, csilliónyi indítózással. Cserénél vettem észre, hogy az indítóárama 2/3-a egy mai átlagos akkuénak. Talán az a titka, hogy azt még tutira fel tudja tölteni a generátor. Mondhatnám így is: kicsi a generátor a nagyobb indítóáramú akkukhoz?

Nem, egy akkumulátor energiatároló képességét a kapacitás, vagyis az Ah érték határozza meg. Az indítóáramnak ehhez semmi köze. Egy autóban gyakorlatilag ez határozza meg, hogy egy akksi mennyi idő alatt töltődik fel (az Ah), ugyanis ha a generátor töltőfeszültsége eléri a 14,4 V-ot (márpedig eléri, úgy van méretezve), ott leszabályoz, ugyanis efölött már túlzott gázképződés keletkezne, tehát hiába tennél rá kétszer akkora generátort az akksi akkor se töltődne "jobban". Az idítóáram azt jelenti, hogy "milyen gyorsan" tudja kisütni a benne tárolt energiát, vagyis mekkora az a maximális áramerősség, amit még károsodás nélkül elvisel. Ennek a töltés szempontjából semmilyen szerepe nincs.

Link to comment
Megosztás:

Nem, egy akkumulátor energiatároló képességét a kapacitás, vagyis az Ah érték határozza meg. Az indítóáramnak ehhez semmi köze. Egy autóban gyakorlatilag ez határozza meg, hogy egy akksi mennyi idő alatt töltődik fel (az Ah), ugyanis ha a generátor töltőfeszültsége eléri a 14,4 V-ot (márpedig eléri, úgy van méretezve), ott leszabályoz, ugyanis efölött már túlzott gázképződés keletkezne, tehát hiába tennél rá kétszer akkora generátort az akksi akkor se töltődne "jobban". Az idítóáram azt jelenti, hogy "milyen gyorsan" tudja kisütni a benne tárolt energiát, vagyis mekkora az a maximális áramerősség, amit még károsodás nélkül elvisel. Ennek a töltés szempontjából semmilyen szerepe nincs.

Oké! Akkor csak arra tudok gondolni, hogy azonos Ah mellett alacsonyabb indítóáram értékben rejtőzhet a hosszú élet titka. Azt észrevettem, hogy az új akkuval a legnagyobb hidegben is könnyebben indít, mint a gyári Opel logoval ellátott, a tudomisénhogyki által gyártott bármikor is.

Akkoriban felmerült a gyári helyett gyárit gondolata, de az irreálisan magasabb ár hamar meggyőzött!

Valaki! :hiya:

Tud valaki, (el)adni, ilyen érintkezőt, vagy annak típusát, forgalmazóját?

P3234528A.jpg?attachauth=ANoY7crxKu_lAIoDjGYIWkjNGxn087J_vsaIfmqCrSDt5MBToy37MjyWXRtiVbH3JEkJ85WW0MtEDOPxuJyq3k-jDYXXIdfSLwe_Rype93jODhnkmufDtdh_x7rqRstZatM1ah9RKAFIO6ciTaqytkm9pD0w2s7ZI-Pk7_3BHl6mC1wgRONReNSAU0JQtwdNeZzXwStBXcYseEL_SF_Y80lJg5RvJCzFVQ%3D%3D&attredirects=0

Valamiért tegnap óta a hozzászólásaid képeit nem látom! Csak a margaréta levelei futkároznak körbe-körbe míg meg nem unom. :(

Csak én? :blink:

Link to comment
Megosztás:

Oké! Akkor csak arra tudok gondolni, hogy azonos Ah mellett alacsonyabb indítóáram értékben rejtőzhet a hosszú élet titka. Azt észrevettem, hogy az új akkuval a legnagyobb hidegben is könnyebben indít, mint a gyári Opel logoval ellátott, a tudomisénhogyki által gyártott bármikor is.

Akkoriban felmerült a gyári helyett gyárit gondolata, de az irreálisan magasabb ár hamar meggyőzött!

Valamiért tegnap óta a hozzászólásaid képeit nem látom! Csak a margaréta levelei futkároznak körbe-körbe míg meg nem unom. :(

Csak én? :blink:

Szia Zachi :icon1:

Nem csak te nem látod, én sem pl., nincs link hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Akkor a tegnapi kép:

http://noob.hu/2012/...7/P3244536S.jpg

Meg a mai:

http://noob.hu/2012/...7/P3234528A.jpg

Ilyen érintkezőket keresek! Ha valaki tud róluk, (típus, forgalmazó...) írjon!

(Érdekes az, hogy nálam megjelennek...)

Most már mi is látjuk! Nem lehet, hogy eddig a saját gépedre hivatkoztál?

A második képen látható érintkező merre található? Mintha az ablaktörlő kapcsoló aljzatában valami hasonló bújna meg. Akkor meg egy bontottból ki lehetne bugázni. Bár az újnál nincs jobb.

Esetleg ISO aljzatban?

Link to comment
Megosztás:

Oké! Akkor csak arra tudok gondolni, hogy azonos Ah mellett alacsonyabb indítóáram értékben rejtőzhet a hosszú élet titka. Azt észrevettem, hogy az új akkuval a legnagyobb hidegben is könnyebben indít, mint a gyári Opel logoval ellátott, a tudomisénhogyki által gyártott bármikor is.

Akkoriban felmerült a gyári helyett gyárit gondolata, de az irreálisan magasabb ár hamar meggyőzött!

Valamiért tegnap óta a hozzászólásaid képeit nem látom! Csak a margaréta levelei futkároznak körbe-körbe míg meg nem unom. :(

Csak én? :blink:

Nálam is ez van... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.