Jump to content
hemi

Általános műszaki problémák!

Recommended Posts

4 órája, Misli Bali írta:

Nyári melegben az autó nehezen indul. Aztán ha elindult, az alapjárat kb 2 percig rettenetes.

Részletesen mi történik, mit látsz vagy hallasz? Gyertyák lettek cserélve? Másik trafóval próbáltad? Az üzemanyagellátás meg lett nézve?

6 órája, L.Fazakas írta:

Lehetséges, hogy valóban az, de akkor bármiféle olajfesték megteszi. Avagy - "megkaristolod" a menetét fűrészlappal, mint pl. a vízszerelők szokták kócozás előtt a colos menetet ....

Remélem ezt nem gondoltad komolyan. Az olajfestéktől megváltozhat a meghúzási és kilazulási nyomaték a nem kívánt irányban (nehezebb meghúzni, könnyebben kilazul). Ha még nincs is így, rajtad kívül ki bízik az olajfestékben? A Zotya által alánlott, sokak által kipróbált Loctite 243 tökéletesen erre való.

A megkaristolás vízvezetékszerelésnél azért kell, hogy a kóc a helyén (a menetben) maradjon a csavar betekerése közben. Attól, hogy megkaristolja a menetet, semmivel sem fog nehezebben kilazulni. Legfeljebb tönkreteszi azt és tönkremegy tőle a menet az alkatrészben is. Esetleg tegyen bele kenderkócot is? :confused:

A kérdező egyébként a meghúzási nyomatékot szerette volna tudni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 órája, L.Fazakas írta:

Lehetséges, hogy valóban az, de akkor bármiféle olajfesték megteszi. Avagy - "megkaristolod" a menetét fűrészlappal, mint pl. a vízszerelők szokták kócozás előtt a colos menetet ....

A vízvezeték szerelők azért karistolják a menetet hogy ne tolja le róla behajtáskor a kócot. De elég sok csőmenet gyárilag meg van már "karistolva".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hát nem semmi mennyi lambdaszonda kód van. Egyik boltban sem tudták 100%-ra megmondani melyik kell nekem.
Mindenhol volt valami bizonytalanság.
Leírom, hátha valakinek kell még majd az infó Z14XE-hez:
Előre való: 855375
Delphi ES20291-12B1
Bosch 258005256

Hátra való: 855390 v. 855524
Delphi ES20284-12B1
Bosch 258005291

Én most 2 Delphi-t rendeltem meg, remélem 100%-osan jók lesznek.
Végül a Bosch cikkszámoknak hittem és abból kerestem alternatívát Delphibe, mert sok helyen a gyári 855xxx számból nem hozta fel Delphit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 órája, freddy_ írta:

A kérdező egyébként a meghúzási nyomatékot szerette volna tudni.

Én régebben a teljes motorgenerált (újradugózás, hüvelyezés, hüvelypersely-hézagolás/, I-es túlméretes tám- és fekvőcsapágyak köszörültetése, majd a hozzáillő I-es túlméretes siklócsapágyazása, no meg a még többi velejáró - vezérmű-ház, olajszivattyú, hengerfej-tömítés, szelepek, stb. - ha már egyszer szét van szedve!) csináltam meg - igaz - mindezt a munkát nem egy Opelen, de! Aztán később még egy felső trapézkar csere - bontott anyagból az első futóművön (teljes kerékdőlés-utánfutás hézagos-lemezeléssel, majd az excenteres finombeállítással, függőcsapszegek hézagolása, stb. )- egy Skoda S100-asnál! 
Jó, jó, nagyon tudom, az manapság egyeseknek már valójában nem is autó, ámde én mégis megcsináltam, holott NEM VAGYOK autószerelő!
Nem dicsekvésnek mondom, de az első futómű a műszeres beállítás után jobb volt, mint az állítólagos gyári érték, a motor pedig - műszeres beállítása (előgyújtás, alapjárat) beállítása után, valójában úgy ment, mint egy Schaffhausen!
És én egyetlen egy csavarnál sem használtam (hiszen akkoriban nem is igazán volt, talán csak a komolyabb szervizekben) semmiféle nyomaték-kulcsos csavarmeghúzás!
Mégis elment nekem az az autó - még vagy jó 15 évig!
Utána meg vagy 8 évig még a sógornőmék nyúzták ... mintegy második autónak (mert nekem közben megjött az új ...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 óra, zotya975 írta:

A vízvezeték szerelők azért karistolják a menetet hogy ne tolja le róla behajtáskor a kócot. De elég sok csőmenet gyárilag meg van már "karistolva".

Nem vagyok vízvezeték szerelő, de képzeld el - értek én ahhoz is annyira, mint egy hivatásos!
Sőőőt - a forrasztásos rézcsövest, és a "fittinges" hétrétegű aluminiumot is elég hamar megtanultam szerelni! (Gyárilag én csak excentert láttam - "karistolva").

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta:

És én egyetlen egy csavarnál sem használtam (hiszen akkoriban nem is igazán volt, talán csak a komolyabb szervizekben) semmiféle nyomaték-kulcsos csavarmeghúzás!
Mégis elment nekem az az autó - még vagy jó 15 évig!
Utána meg vagy 8 évig még a sógornőmék nyúzták ... mintegy második autónak (mert nekem közben megjött az új ...)

Ezért szívok én most mindennel. Autóval, fürdőszoba építéssel, bármivel. És éppen ezért nem szeretnek felvenni idősebb korosztályt a munkáltatók is. Mert 20-30-40-7000 évvel ezelőtt valami úgy volt jó, ahogy, akkor most miért csinálnám másképp. Azért, mert most 2 zsák ragasztóval felfalaztunk 10 négyzetmétert ketten 2*5 óra alatt, anno meg keverték köbméterszám a habarcsot a brigádok. Nagyfater meg csak ingatta a fejét, hogy Istenem, hát ilyen nincs. Pedig van. A Lada óta meg bekerült a kocsikba 30km vezeték és lettek az illesztések 1 tizedes értékkel finomabbak. Csupán ezek miatt kell haladni a korral.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 órája, Kukacka írta:

most 2 zsák ragasztóval felfalaztunk 10 négyzetmétert ketten 2*5 óra alatt, anno meg keverték köbméterszám a habarcsot a brigádok.

Ragasztóval hogyan lehet falazni? És akkor az a ragasztó milyen? Talán csemperagasztó?
Amikor anyósomnál a WC-t csináltuk, sima vakolóhabarccsal fel kellett falazni a téglás részeket, hogy utána majd legyen mihez ragasztani ragasztóval a falburkoló csempét.

Ha ti 2 zsák ragasztóval vakoltok fel 10m2-t, akkor bizony eléggé vékonyka lesz a vakolat ... vagy ha csak a téglák közé malternak teszitek ... na - inkább hagyjuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 órája, L.Fazakas írta:

Ragasztóval hogyan lehet falazni? És akkor az a ragasztó milyen? Talán csemperagasztó?
Amikor anyósomnál a WC-t csináltuk, sima vakolóhabarccsal fel kellett falazni a téglás részeket, hogy utána majd legyen mihez ragasztani ragasztóval a falburkoló csempét.

Ha ti 2 zsák ragasztóval vakoltok fel 10m2-t, akkor bizony eléggé vékonyka lesz a vakolat ... vagy ha csak a téglák közé malternak teszitek ... na - inkább hagyjuk.

Egész jól lehet vele falazni, ha használod a falazóelemeket is mellé, csodát látsz. Ytong ragasztónak hívják amúgy:) És igen, pórusbetont szoktak felrakni csemperagasztóval is.

Szerintem is hagyjuk, tökéletesen igazoltad amit fentebb írtam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 órája, Kukacka írta:

Egész jól lehet vele falazni, ha használod a falazóelemeket is mellé,

Na persze, ha a modern Ytong téglát használja az ember. És ha hagyományos B30-as téglából van az a fal?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 órája, L.Fazakas írta:

Na persze, ha a modern Ytong téglát használja az ember. És ha hagyományos B30-as téglából van az a fal?

Nem abból van. Ahogy ezek az autók sem 30-40 éves cuccok, hogy ehhez mérten szereljék vagy tartsák őket karban. Lehet vele próbálkozni, csak a végeredmény egy vödör csavar lesz. Ahogy lehet most is B30-al falazni úgy lehet kézzel lehúzni egy mostani műanyag szelepfedél tömítést is. Csak egyiknek sincs értelme, mert ezen már átléptünk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 órája, Kukacka írta:

Nem abból van. Ahogy ezek az autók sem 30-40 éves cuccok, hogy ehhez mérten szereljék vagy tartsák őket karban. Lehet vele próbálkozni, csak a végeredmény egy vödör csavar lesz. Ahogy lehet most is B30-al falazni úgy lehet kézzel lehúzni egy mostani műanyag szelepfedél tömítést is. Csak egyiknek sincs értelme, mert ezen már átléptünk.

És ha teszem azt - mindezt nem kötekedésnek írom -
azt az állítólagos szelepfedelet (ami manapság műanyagból van, és feltehetően valami spéci gumi avagy parafa alaktömítés van alatta) nem nyomatékkulccsal húzom meg, hanem csak "úgy érzéssel", mint hajdanában régen - akkor mi van? Ott nemigen van különösebben nagy nyomás (legfeljebb szórt olajgőz-cseppek, vagy a kartergáz), tehát marad maga a lényeg - ne jöjjön ki alóla semmiféle olajszennyezés! Ha meg teflonpasztával szépen bekenem az illesztő felületeket, tán még nagyon meghúzni sem kellene, mert kézzel is elég ...
Csakis annyira hogy ne veszítsem el.
Manapság - mintha kissé túl lennének lihegve ezek a mindenféle általános autószerelési előírások ...
Amikor én kinyomócsapágyat cseréltem (nem is egyszer), szétbontásakor elfelejtettem összejelölni a kuplungházat. Mégsem ütött később ide-oda a lendkerék - kicentírozatlansága okán.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 órája, L.Fazakas írta:

És ha teszem azt - mindezt nem kötekedésnek írom -
azt az állítólagos szelepfedelet (ami manapság műanyagból van, és feltehetően valami spéci gumi avagy parafa alaktömítés van alatta) nem nyomatékkulccsal húzom meg, hanem csak "úgy érzéssel", mint hajdanában régen - akkor mi van? 

Én erre azt szoktam mindig válaszolni, hogy anno a G Astra kifejlesztésén mérnökök százai dolgoztak. Ha én felülbírálom az ő javaslataikat, az merő nagyképűség lenne, nem lehetek egymagam okosabb sok száz mérnöknél. Amúgy szerintem a garancia avagy szavatosság kérdése van a háttérben, azaz az autóink megfelelő működését az általuk javasolt üzemeltetési körülmények fennállása esetén tudják garantálni. Ezzel tulajdonképpen magukat védik, mert ha valami tönkremegy, és a tulaj panasszal él, akkor elsőként megvizsgálják hogy úgy lett-e üzemeltetve az autó, ahogy ők azt a kézikönyvben előírták, ha pedig nem, akkor máris az üzembentartó hibája hogy tönkrement (lásd pirosan világító bármilyen visszajelző a műszerfalon: általánosságban azt jelenti hogy azonnal állj meg és hívj szerelőt, ne magad nyomozgass a hiba után)

Egy kis anekdota a fentiekhez, hogy lássátok, nem ez a dolog csúcsa: egy ismerősnek ment annyira jól az üzlet hogy beruházott egy vadonatúj Rolls-Royce-ra, újonnan, szalonból. Mivel nagyon büszke volt rá, gondolta megmutogatja az ismerősöknek, beleértve ebbe a dicsekvésbe a motorteret is. Alig néhány perccel azután hogy felnyitotta a géptetőt, kapott egy telefont egy angol telefonszámról, amiben udvariasan közölték vele, hogy legyen szíves ne nyitogassa a motorháztetőt, a tulajdonosnak ott semmi dolga, egyben emlékeztették hogy amennyiben az autó tényleg lerobbant, az asszisztencia tartalmazza azt a szolgáltatást hogy a helyszínre szállítanak egy ugyanolyan felszereltségű csereautót, addig pedig fizetik a szállást egy közeli szállodában (természetesen Rolls-Royce nívójú szállodában), majd ha az autó elkészült, visszaszállítják a tulajt a gépjárművéhez. 

Mindezt csak azért írtam hogy vannak márkák ahol nem csak a kézikönyv utasításait javallott betartani, hanem még a géptetőt felnyitni is tilos.... (amúgy tudtátok hogy minden Rolls motorterében kis gravírozott tábla van a végső összeszerelést végző gyári munkás nevével, hogy név szerint tudni lehessen egy esetleges gyártási hiba esetén hogy ki volt a felelős?) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2019. 06. 17. at 15:30, bonat írta:

Hát nem semmi mennyi lambdaszonda kód van. Egyik boltban sem tudták 100%-ra megmondani melyik kell nekem.
Mindenhol volt valami bizonytalanság.
Leírom, hátha valakinek kell még majd az infó Z14XE-hez:
Előre való: 855375
Delphi ES20291-12B1
Bosch 258005256

Hátra való: 855390 v. 855524
Delphi ES20284-12B1
Bosch 258005291

Én most 2 Delphi-t rendeltem meg, remélem 100%-osan jók lesznek.
Végül a Bosch cikkszámoknak hittem és abból kerestem alternatívát Delphibe, mert sok helyen a gyári 855xxx számból nem hozta fel Delphit.

Na végre ma sikerült a mutatvány.
2 dologgal szívtam:
1. Katalizátor alján a 3-ból 1 csavar nem akart az istennek se lejönni, de vízpumpafogóval lejött. (mert kicseréltem a kipufogó 1. és 2. részt is)
2. A hátsó szondának a csatiját 100%-osan nem tudom az anyafoglalatba dugni, egyszerűen nem megy bele addig. Szétcsesztem a kezemet, szenvedtem vele rendesen.
2mm hiányzik ahhoz, hogy a műanyag fül bekattanjon az anyacsatira. Egyébként így is, ha már most szét akarom húzni, elég erősen kell szenvedni, mert a vízzáró gumiból ugye 3 van rajta.
Most így hagytam, szerintem nem fog az szétjönni, csak ha valaki feszegeti. Valakinek volt hasonló problémája??????

A legnagyobb félelem az első szonda volt, de az meg simán lejött, egy reccsenéssel.
A szerelés után elindítottam a járgányt, hát egy kis füstölés volt, aztán abbamaradt.
Egyébként nincs nyomatékkulcsom, érzésre húztam meg mindent.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 órája, tgabika76 írta:

a G Astra kifejlesztésén mérnökök százai dolgoztak. Ha én felülbírálom az ő javaslataikat, az merő nagyképűség lenne, nem lehetek egymagam okosabb sok száz mérnöknél.

Gondolom - nem csak az Astra fejlesztésén, hanem sok más autóén is sok más "mérnökök százai" dolgoznak.
Mégis van olyan, amikor kissé tévednek.
Amikor a Skoda 105S-emet vettem, nekem már elsőre feltünt, mennyire nem szereti a kormánygép (abban az már fogasléces volt, nem globoidcsigás) az útszéli kátyúkat és gödröket. Hamar kiverődött a kormányösszekötő kivezető-kar jobboldali (ráadásul baloldali kormány esetében az a hosszabbik) gyári megvezető perseje. Aztán attól rendre "szitált" a jobb első kerék.
Elmentem egy szervízbe, s ott az ócskavas hegyből (bontott rossz alkatrészek) szervizvezetői engedéllyel elhoztam egyéni tanulmányozásra egy már kidobott fogasléces kormánygépet. Addig tanulmányozgattam, míg a végére rájöttem - ahhoz a hosszabbik kivezető-karhoz valami megerősített megvezető persely illene.
Leméricskéltem a régit, papíron gyorsan megterveztem, majd danamidból szépen kiesztergáltam az általam már áttervezett újat.
Aztán beleépítettem a kormánygépbe. Működött is szépen.
Később, a kormánymű csere idején pedig egy az egyben kicseréltem a régit - erre az általam áttervezettre. Utána még sokáig ment azzal a kocsi, míg aztán el nem adtam ...
És soha többé nem volt nálam jobb első kerék "szitálás". (és mert "tévedni emberi dolog")

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/17/2019 at 9:21 AM, Misli Bali said:

Sziasztok! Valaki segítsen mert megőrülök. Nyári melegben az autó nehezen indul. Aztán ha elindult, az alapjárat kb 2 percig rettenetes. Volt vezérlés csere, fojtószelephaz tisztítás, trafó, gyújtás jó, lambda szonda csere. Hibakódnincs. Astra 1.4 z14xep. Ki mit ajánl? A szerelők ötletei nem jöttek be eddig. Köszönöm!!!!

Szia,

Én az üzemanyag nyomást és az átfolyást méretném meg...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/19/2019 at 6:16 PM, L.Fazakas said:

És ha teszem azt - mindezt nem kötekedésnek írom -
azt az állítólagos szelepfedelet (ami manapság műanyagból van, és feltehetően valami spéci gumi avagy parafa alaktömítés van alatta) nem nyomatékkulccsal húzom meg, hanem csak "úgy érzéssel", mint hajdanában régen - akkor mi van? Ott nemigen van különösebben nagy nyomás (legfeljebb szórt olajgőz-cseppek, vagy a kartergáz), tehát marad maga a lényeg - ne jöjjön ki alóla semmiféle olajszennyezés! Ha meg teflonpasztával szépen bekenem az illesztő felületeket, tán még nagyon meghúzni sem kellene, mert kézzel is elég ...
Csakis annyira hogy ne veszítsem el.
Manapság - mintha kissé túl lennének lihegve ezek a mindenféle általános autószerelési előírások ...
Amikor én kinyomócsapágyat cseréltem (nem is egyszer), szétbontásakor elfelejtettem összejelölni a kuplungházat. Mégsem ütött később ide-oda a lendkerék - kicentírozatlansága okán.

Mondjuk kiszakad a menet? Vagy egy pozicionáló csap széttöri az öntvényt...bármi lehet, nem véletlenül írta azt a szervízkönyv elő.

Értjük mi, h miről beszélsz, de haladni kell a korral, ha nem akarod elrontani a cuccokat.

Én pl motorkerékpár szerelő vagyok, kb 10 Hayabusa motorblokkot szedtem már szét meg raktam össze és még most is szervízkönyvből csinálom...jah és van 4 nyomatékkulcsom is...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 2019. 06. 20. at 21:49, GabiETZ írta:

Mondjuk kiszakad a menet? Vagy egy pozicionáló csap széttöri az öntvényt...bármi lehet, nem véletlenül írta azt a szervízkönyv elő.

Értjük mi, h miről beszélsz, de haladni kell a korral, ha nem akarod elrontani a cuccokat.

Én pl motorkerékpár szerelő vagyok, kb 10 Hayabusa motorblokkot szedtem már szét meg raktam össze és még most is szervízkönyvből csinálom...jah és van 4 nyomatékkulcsom is...

Értem - miről beszélsz - tehát haladni kell a korral.
Viszont én nem vagyok hivatásos s iparszerűen a munkámat űző autó-, vagy motorszerelő, sem kisiparos víz-gáz szerelő, de még TV, videó, vagy DVD elektronikai szerelő sem. Ezért tehát én egy-egy ilyen alkalmi munkához nem ruházok ám be mindenféle drága célszerszámokra - mert ugyan MINEK? Egyetlen alkalomra?
Az autót például megoldom, ahogyan csak tudom, de például a legutóbb egy Samsung házimozi rendszert javítottam meg, holott azt már a márkaszervíze sem vállalta.
Van otthon egy régi Weller (Puskás Tivadar Kisszövetkezetes) forrasztópákám, nos abba a héten csak beruháztam némi aprópénzt, mert a kb. 30 évesnek már mindenféle baja volt, így pl. el volt törve és tán százszor is ragasztva - maga a nyele. Vettem hozzá az interneten új nyelet, és a hő-hézagoló távtartógyűrűt, meg a kábeljéhez gumiból a vezeték-törésgátlót.
Így került nekem cakkum pakk úgy nagyjából vagy 4 ezerbe, ami azért mégsem 35 ezer, hiszen manapság annyiba kerül egy ilyen jellegű és vadi új Weller páka.
Az Opel bordásszíj feszitő kerekébe pedig sima M10-es IMBUSZ-fejű csavart tettem, mivel a régit gyakorlatilag ki kellett fúrnom, s ugyanolyat sajna sehol se találtam. Valójában az is megteszi, hogy úgy simán csak rögzíti azt a kis csapágyazott görgőt. Persze  a nyomaték-kulcs nélküli meghúzásával együtt.
Szakadt nekem már bele a motorblokkba egy M8-as tőcsavar - a vízpumpánál - még az S100-as Skodámnál. Lebontottam tehát a hátfalat, majd óvatosan kifúrtam az aluöntvényből a tőcsavar maradékát. Aztán hoztam magamnak a gyárból /a lakatosoktól/ egy rossz, már régebben kidobott 15"-os peremes vasszelepnek az ugyanolyan tőcsavarját. Belehajtottam a Skoda blokkjába, és ila-berek ... mehettem tovább. Pedig se eredeti gyári nem volt, se nyomatékkulccsal meghúzott, ám a dolgát mégis jól végezte - nem eresztette többé a hűtőfolyadékot.

Mert - nékem az az alapmottóm - AKI MER, AZ NYER!
A villanyszerelésem például abból áll, hogy van itthon legalább 6 fázisceruzám. Amikor egyszer kiégett a vezeték a falból , az asszonnyal 3 létráról és 2 nap alatt teljesen újrahuzaloztuk az egész lakást! A volt szomszédom, aki hivatalos villanyszerelő volt, később azt mondta rá - apám, legalább 100-120 ezer  forintot spróroltatok meg vele!

Edited by L.Fazakas

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 órája, L.Fazakas írta:

Értem - miről beszélsz - tehát haladni kell a korral.
Viszont én nem vagyok hivatásos s iparszerűen a munkámat űző autó-, vagy motorszerelő, sem kisiparos víz-gáz szerelő, de még TV, videó, vagy DVD elektronikai szerelő sem. Ezért tehát én egy-egy ilyen alkalmi munkához nem ruházok ám be mindenféle drága célszerszámokra - mert ugyan MINEK? Egyetlen alkalomra?
Az autót például megoldom, ahogyan csak tudom, de például a legutóbb egy Samsung házimozi rendszert javítottam meg, holott azt már a márkaszervíze sem vállalta.
Van otthon egy régi Weller (Puskás Tivadar Kisszövetkezetes) forrasztópákám, nos abba a héten csak beruháztam némi aprópénzt, mert a kb. 30 évesnek már mindenféle baja volt, így pl. el volt törve és tán százszor is ragasztva - maga a nyele. Vettem hozzá az interneten új nyelet, és a hő-hézagoló távtartógyűrűt, meg a kábeljéhez gumiból a vezeték-törésgátlót.
Így került nekem cakkum pakk úgy nagyjából vagy 4 ezerbe, ami azért mégsem 35 ezer, hiszen manapság annyiba kerül egy ilyen jellegű és vadi új Weller páka.
Az Opel bordásszíj feszitő kerekébe pedig sima M10-es IMBUSZ-fejű csavart tettem, mivel a régit gyakorlatilag ki kellett fúrnom, s ugyanolyat sajna sehol se találtam. Valójában az is megteszi, hogy úgy simán csak rögzíti azt a kis csapágyazott görgőt. Persze  a nyomaték-kulcs nélküli meghúzásával együtt.
Szakadt nekem már bele a motorblokkba egy M8-as tőcsavar - a vízpumpánál - még az S100-as Skodámnál. Lebontottam tehát a hátfalat, majd óvatosan kifúrtam az aluöntvényből a tőcsavar maradékát. Aztán hoztam magamnak a gyárból /a lakatosoktól/ egy rossz, már régebben kidobott 15"-os peremes vasszelepnek az ugyanolyan tőcsavarját. Belehajtottam a Skoda blokkjába, és ila-berek ... mehettem tovább. Pedig se eredeti gyári nem volt, se nyomatékkulccsal meghúzott, ám a dolgát mégis jól végezte - nem eresztette többé a hűtőfolyadékot.

Mert - nékem az az alapmottóm - AKI MER, AZ NYER!
A villanyszerelésem például abból áll, hogy van itthon legalább 6 fázisceruzám. Amikor egyszer kiégett a vezeték a falból , az asszonnyal 3 létráról és 2 nap alatt teljesen újrahuzaloztuk az egész lakást! A volt szomszédom, aki hivatalos villanyszerelő volt, később azt mondta rá - apám, legalább 100-120 ezer  forintot spróroltatok meg vele!

Az a gond, hogy van amit nem éri meg kockáztatni, és van amitől nem éri meg sajnálni a pénzt. Én szinte mindent megcsinálok, ( a házat is én építettem) de mondjuk hajnali kettőkor -3 fokban az M0-áson kissé komplikált és életveszélyes  hibát diagnosztizálni és autót szerelni. Meg Grazból hazatrélerezni az autót , az értékével ( nálam legalábbis ) egyenértékű pénzbe kerül. Éppen ezért törekedni kell a legjobb megoldásokra-javításokra, ha ehhez célszerszámot kell venni egyetlen alkalomra, akkor meg kell venni. Éppen elég marad zsebben azért mert valaki saját maga szereli az autóját, ( vagy mást) nem szabad mindenen spórolni. Ha szombat délután eltörik a tescós crovafej a bölcső csavarján, akkor hétfő reggel nincs munkába indulás, csak mert spóroltam pár ezer forintot. Ha csak kinyúlik és elfordulva elnyalja a főtengely csavarját, akkor meg még szerdán sem. Van aminek egyszerűen nincs értelme nekiállni, elviszem előműszakira az autót, kapok hibalistát, megcsinálom. Ha azt írják rá hogy túl nagy a fékeltérés mondjuk a hátsó tengelyen akkor velük csináltatom meg, mert ugyan ki tudom cserélni a fék alkatrészeket, de nem tudom visszamérni a fékerőt, és ha nem sikerül jól beállítani, akkor többe kerül a 2-3 szori mérés mint amennyiért ők cserélik. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!
Van egy 1.4-es twinportos g-s astrám (87.000km,) Olyan problámám lenne hogy alapjáraton ha gurulok egyesben vagy másodikban és gyorsítani szeretnék picit fura hangot ad a motor dízelhez tudnám hasonlítani...Valaki találkozott már ilyen problémával? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2019. 06. 19. at 17:16, L.Fazakas írta:

És ha teszem azt - mindezt nem kötekedésnek írom -
azt az állítólagos szelepfedelet (ami manapság műanyagból van, és feltehetően valami spéci gumi avagy parafa alaktömítés van alatta) nem nyomatékkulccsal húzom meg, hanem csak "úgy érzéssel", mint hajdanában régen - akkor mi van? Ott nemigen van különösebben nagy nyomás (legfeljebb szórt olajgőz-cseppek, vagy a kartergáz), tehát marad maga a lényeg - ne jöjjön ki alóla semmiféle olajszennyezés! Ha meg teflonpasztával szépen bekenem az illesztő felületeket, tán még nagyon meghúzni sem kellene, mert kézzel is elég ...
Csakis annyira hogy ne veszítsem el.
Manapság - mintha kissé túl lennének lihegve ezek a mindenféle általános autószerelési előírások ...
Amikor én kinyomócsapágyat cseréltem (nem is egyszer), szétbontásakor elfelejtettem összejelölni a kuplungházat. Mégsem ütött később ide-oda a lendkerék - kicentírozatlansága okán.

Tudod mi lesz? Vetemedik a szelepfedél vagy a tömítés nem fog tömíteni. Hajrá, lehet otthon nyugodtan játszani 60k-s alkatrészekkel, a hülye mérnök azért ült a CAD előtt még azért számolt, mert Mucsaröcsögén a kocsma tulaj Józsi úgyis jobban tudja majd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
19 órája, Kukacka írta:

Tudod mi lesz? Vetemedik a szelepfedél vagy a tömítés nem fog tömíteni. Hajrá, lehet otthon nyugodtan játszani 60k-s alkatrészekkel, a hülye mérnök azért ült a CAD előtt még azért számolt, mert Mucsaröcsögén a kocsma tulaj Józsi úgyis jobban tudja majd. 

Régebben a lemezből gyártott szelepfedél sem vetemedett annyira, később az aluminium-öntvény olajteknő se igazán, a műanyag viszont enged annyit, hogy utána ne érjen rá vetemedni.

Mellesleg - Mucsaröcsögén sose jártam és a kocsma tulaj Józsit se ismerem ... de az AutoCAD-ot igen.

Edited by L.Fazakas

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 órája, L.Fazakas írta:

Régebben a lemezből gyártott szelepfedél sem vetemedett annyira, később az aluminium-öntvény olajteknő se igazán, a műanyag viszont enged annyit, hogy utána ne érjen rá vetemedni.

Mellesleg - Mucsaröcsögén sose jártam és a kocsma tulaj Józsit se ismerem ... de az AutoCAD-ot igen.

Akkor hajrá. Lehet tesztelgetni mit bír a műanyag szelepfedél. Sok sikert. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!!!

Olyan problémám lenne,hogy most este elment csak a kilóméteróra világításom.MInden működik index,távolsági.világít a km számlálóm is ,minden mutató működik.régebben néha kontakt hibám lehetett mivel ha meg kopogtattam akkor visszajött a világításom.1 állandó hibakódom mindig van ami  valami olyami hogy alacsony feszültség a hibakód visszajelzőnél vagy valami hasonló.a középkonzol reagál a fényerőszabályzóra normálisan.Csatoltom a képet hogy mit mutat sötétben.MI lehet a probláma?Hogyan tudnám orvosolni a dolgot? vagy szakembert kell felkeresnem?
A válaszokat és segítségeket előre is köszönöm!!!




kfv3nr9rpu84bcanm9jb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
26 perce, kovsan91 írta:

Sziasztok!!!

Olyan problémám lenne,hogy most este elment csak a kilóméteróra világításom.MInden működik index,távolsági.világít a km számlálóm is ,minden mutató működik.régebben néha kontakt hibám lehetett mivel ha meg kopogtattam akkor visszajött a világításom.1 állandó hibakódom mindig van ami  valami olyami hogy alacsony feszültség a hibakód visszajelzőnél vagy valami hasonló.a középkonzol reagál a fényerőszabályzóra normálisan.Csatoltom a képet hogy mit mutat sötétben.MI lehet a probláma?Hogyan tudnám orvosolni a dolgot? vagy szakembert kell felkeresnem?
A válaszokat és segítségeket előre is köszönöm!!!

Szia! A világításért három izzó felelős. Valószínűtlen, hogy mind a három egyszerre égjen ki. A világításkapcsolón van egy fényerő szabályozó poti. Azt nézném meg, hogy ez jó helyre van-e állítva (nincs-e letekerve), a műszerfal többi részének és (úgy emlékszem a gyári kijelzőnek is) a háttérvilágítása működik-e, illetve változik-e, amikor a potit állítod. Ha a többi sem működik, akkor világításkapcsoló hiba. Ha minden más működik, akkor szóba jöhet még a multitimer (a világításkapcsoló ezzel van összekötve, erről megy a műszerfalvilágítás) és az óracsoport maga, illetve annak a csatlakozójánál fennálló kontakthiba. Az óracsoportnál könnyű eltörni a csatlakozóban a lezáró pöcköt, ha valaki nem szakszerűen kezeli. Utána nincs, ami a helyén tartsa. Ezt csak az óracsoport kivételével tudod megállapítani.

Ha hibakódot említesz, kérlek az általad gyanított jelentése helyett inkább az eredeti hibakódot add meg (esetleg az eredeti angol/német szöveggel).

Edited by freddy_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.