Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Még mindig nem tudom eldönteni hogy jo e a termosztát.A mutató szerint 85fok nál kezd melegedni az alsó cső.Addig hideg és a felső csőnek a hütőre menő szakasza is hideg(nagyobb szakasza a termosztátnál, még éppen meg lehet fogni..De sok idő kell neki mire eléri, legutóbb itt valaki azt irta 5 percet kell várni.

Halló.

Nekem is hasonló tünet volt. Szépen nyitott a termosztát de ingázott a mutató. Egyszer fent volt üzemin, majd vissza esett 80 alá. Aztán megint elkezdett felmenni. Lyukas volt a hűtő, az okozta az egészet. Nálam a csere óta nem ingázik a mutató. Nissens hűtőt raktunk bele.

Link to comment
Megosztás:

Ha már itt vagyok kérdeznék is. :D

Hűtő csere után a szaki azt mondta, hogy venti csak max(2-es) fokozaton megy. Valami ki ment benne, de azt nem lehet cserélni csak az egész hűtőt egyben. Ezekben tényleg 2 fokozatos a venti? Mikor vettem a sast csodálkoztam is, hogy miért van bent a váltónál egy kapcsoló a ventihez.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van egy 2002-es 1.4-es G astrám aminek a két hátsó ajtajába az előző tulaj beszerelt gyári elektromos ablakemelőt. Az ajtóba megvan a hozzá tartozó vezeték, ott az ablakemelő rá is van kötve. Viszont a b oszlopban lévő vezetékben már nincs ott az ablakemelő vezetéke.

Ha veszek hozzá nem gyári vezetéket (gyárit nem tudok sehol szerezni) úgy megoldható valahogy? ha igen hová kell bekötni hogy működjön?

Remélem valaki tud segíteni mert elég idegesítő hogy nem használható a hátsó ablak.

Szia,

itt egy cikk DarthVödör márkatárs jóvoltából, hátha segít:

https://sites.google.com/site/opelccled/hatso-eablak

Link to comment
Megosztás:

A hűtő cserkor, a ventilátort is cserélted?

A gyári 2 fokozatos. Az ellenállás benne van a motor burkolatban, ezért 3 vezetékes. (M19, M20)

Vagy a vezérlő modul. (bal első sárvédő, és a lökhárító alatt)

Ventit nem cseréltünk, csak a radiátort. Köszi a rajzot, majd át nyálazom.

Link to comment
Megosztás:

Mi csattoghat még a szelepeken kívűl? Hidrotőke cserém megvolt majd mostanság ismételten azt vettem észre hogy elkezdett valami csattogni. viszont csak alapjáraton hallom.eléggé megváltozott az autóm hangja. hangosabb, zajosabb lett. mi lehet ennek az oka????Fontos lenne nagyon!!!előre is köszönöm..... g astra 2001 Z12XE

Link to comment
Megosztás:

Ebben a hideg időben indítás után az enyém is csörömpöl pár másodpercig, de szerintem ez még elmegy. Ha viszont nálad folyamatos, akkor valami biztos nincs rendben. Olaj megfelelő van benne? Csak egy tipp, majd a hozzáértőbbek megmondják a tutit. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Mikor vettem az autót sok G Astrát végig néztem és szinte mindegyiknek a bal oldali duda gombja rongálódott, kifordult, elkopott. Most már az enyém is fel van púposodva. Van erre a problémára kiforrott megoldás vagy törődjek bele hogy ilyen. Próbálom kímélni de van mikor megfeletkezek róla és tenyérrel pörgetem a kormányt. Már gondoltam rá hogy egy vékony injekciós tűvel juttatok alá sziloplasztot de attól tartok oda lenne a kapcsoló alatta.

Link to comment
Megosztás:

A duda gomb szinte mindenkinél probléma, főleg ha sokat áll a kocsi csillag garázsban. Úgy tudom, lehet javíttatni/cserélni, csak kérdés mennyire éri meg. Amúgy milyen szervód van, hogy annyit tenyerezel a kormányon? Nekem valahogy nem pörög olyan könnyen... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

A duda gomb szinte mindenkinél probléma, főleg ha sokat áll a kocsi csillag garázsban. Úgy tudom, lehet javíttatni/cserélni, csak kérdés mennyire éri meg. Amúgy milyen szervód van, hogy annyit tenyerezel a kormányon? Nekem valahogy nem pörög olyan könnyen... :icon1:

Mennyire éri meg azt nem tudom de mikor vettem az összes többi leharcolt vason ki volt fordulva .Ez az egy járgány tünt megkíméltnek és persze nem volt kifordulva a gomb. Gondolom ez is árulkodó jel ezeknél mennyi van üzemidő van benne mert jó magyar szokás szerint az óra csak tájékoztató jellegű hogy annál csak több lehet :D

Elektromos szervó. Nekem jól műkszik pedig elvileg nehézebb a motor mint a benzinesek. y17dt

Link to comment
Megosztás:

Igen, a kilométer számláló sajnos erősen tájékoztató jellegű infó, ezért írják mindig a TC-n, hogy állapotot kell venni, nem kilométer óra állást (bár nálam ez is szempont volt, de korának és a kilométernek megfelelő állapotúnak látszott a gép). Azt viszont nem tudom, hogy a szervóban van-e különbség, bár ha jól tudom nekem hidraulikus van (?). :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Mikor vettem az autót sok G Astrát végig néztem és szinte mindegyiknek a bal oldali duda gombja rongálódott, kifordult, elkopott. Most már az enyém is fel van púposodva. Van erre a problémára kiforrott megoldás vagy törődjek bele hogy ilyen.

Van, kétféle is:

1., Veszel másik légzsákborítást eBay-ról, állítólag 7-8e Ft körül megáll, nem próbáltam.

2., Létezik új dudagomb utángyártásban, a www.varrga.hu-ról meg lehet rendelni, utánvéttel kb. 4000Ft a készlet és kis kézügyességgel magad is kicserélheted. Leírás/segítség itt: http://www.okauto.hu...t=szerviz&id=45 Vagy ők is kicserélik nettó 8e-ért...

Link to comment
Megosztás:

Van, kétféle is:

1., Veszel másik légzsákborítást eBay-ról, állítólag 7-8e Ft körül megáll, nem próbáltam.

2., Létezik új dudagomb utángyártásban, a www.varrga.hu-ról meg lehet rendelni, utánvéttel kb. 4000Ft a készlet és kis kézügyességgel magad is kicserélheted. Leírás/segítség itt: http://www.okauto.hu...t=szerviz&id=45 Vagy ők is kicserélik nettó 8e-ért...

Ez nagyon jó . Na majd a tavasszal :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Mikor vettem az autót sok G Astrát végig néztem és szinte mindegyiknek a bal oldali duda gombja rongálódott, kifordult, elkopott. Most már az enyém is fel van púposodva. Van erre a problémára kiforrott megoldás vagy törődjek bele hogy ilyen. Próbálom kímélni de van mikor megfeletkezek róla és tenyérrel pörgetem a kormányt. Már gondoltam rá hogy egy vékony injekciós tűvel juttatok alá sziloplasztot de attól tartok oda lenne a kapcsoló alatta.

Szia.

Én vettem az Ebay-on légzsák borítást (6540Ft). Bulgár gyártmány ha jól emlékszem.Egy kicsit magasabb volt mikor betettem mint az eredeti, de pont a napokban néztem, hogy már majdnem olyan mint a régi.

Amivel sokat szívtam, az az embléma kiszedése a régi borításról.Három műanyag rúd van az embléma hátulján, és ezt valami forró eszközzel ellapították.Olyan mint a szegecs, csak műanyagból.Szóval ez szivacs volt.Aztán ott a két szegecs, amik felül vannak.Én kifúrtam óvatosan, hogy nehogy beleszaladjon a fúró a légzsákba.Az újat meg szintén szegecseltem.

Megéri szenvedni vele, mert szebb látvány mint a lyukas gomb.

Még annyi, hogy itthon 15-ért akartak eladni a Vaterán ilyen borítást, amit szerintem szintén ott vettek 6000-ért mint én.

A dudagombot egyik helyen 10000Ft-ért, a másik helyen 15-ért akarták megcsinálni amikor érdeklődtem.

Link to comment
Megosztás:

Nekem még annyiba sem került 2 éve. A Varga József nagyon segítőkész volt. 4000-be volt akkor és küldött nekem egy kis karton mintát is a dudagomb mellé, amivel pontosan fel lehetett rajzolni az új dudagomb helyét. Fél óra sem volt az egész. Szabással ragasztással együtt, amihez ki sem kellett venni a légzsákot és a kormányt sem.Vékony pengéjű snicerrel kiválóan hozzá lehet igazítani az új dudagombhoz.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok. Astra 1.4 twinrort autóm van 2006.11 havi. 2 hónapja vásároltam 157.000 Km-rel. Olajat cseréltem 5/40-es, olajszűrő, levegőszűrő+ 4 gyertya. 1 tele tankhoz injektortísztítót öntöttem. Az alapjárat szépen beéllt. Az a problémám, hogy gyenge kattogó hangot hallok a motorból hidegen melegen és kis fordulatnál pl. lakott területen belül 5-be enyhén rángat.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok. Astra 1.4 twinrort autóm van 2006.11 havi. 2 hónapja vásároltam 157.000 Km-rel. Olajat cseréltem 5/40-es, olajszűrő, levegőszűrő+ 4 gyertya. 1 tele tankhoz injektortísztítót öntöttem. Az alapjárat szépen beéllt. Az a problémám, hogy gyenge kattogó hangot hallok a motorból hidegen melegen és kis fordulatnál pl. lakott területen belül 5-be enyhén rángat.

1., Ne használd alacsony fordulaton, nem tesz jót neki, elkokszosodik a fojtószelepház és az EGR szelep. 3000-4000 közötti fordulatszám az ideális.

2., Ha a motortér (szemben állva) bal felső sarkából hallod a kattogást, akkor az a tankszellőztető szelep lesz, és teljesen normális. Az a baj ha nem kattog.

3., Vezérműtengely-lefogató csavarokat megnézted? Évjárat alapján beleesel a hibás szériába, nehogy baj legyen!

Link to comment
Megosztás:

1., Ne használd alacsony fordulaton, nem tesz jót neki, elkokszosodik a fojtószelepház és az EGR szelep. 3000-4000 közötti fordulatszám az ideális.

2., Ha a motortér (szemben állva) bal felső sarkából hallod a kattogást, akkor az a tankszellőztető szelep lesz, és teljesen normális. Az a baj ha nem kattog.

3., Vezérműtengely-lefogató csavarokat megnézted? Évjárat alapján beleesel a hibás szériába, nehogy baj legyen!

A hibás széria mit jelent mit kell tennem? A kattogást a motorból hallom a szelepdekni alól az ECOTECH felirat alól!

Link to comment
Megosztás:

A hibás széria mit jelent mit kell tennem? A kattogást a motorból hallom a szelepdekni alól az ECOTECH felirat alól!

Nem húzták meg eléggé a vezérműtengelyeket lefogató csavarokata a gyárban, ezért azok fellazulhatnak és eltörhet a vezérműtengely. Tehát szelepfedelet le és meghúzni a csavarokat az előírt nyomatékra.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.