Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

22 perce, rekop írta:

Köszönöm! Azt hittem LED-ek vannak a visszajelző lámpák mögött, de akkor holnap szétszedtem és megnézem!

A ködlámpánál pont nem, illetve még az utánfutó visszajelzőnél is izzó van. Ezen kívül még 3db izzó az órák megvilágításáért felel, +1db pedig a KM számlálóé. A fennmaradó összes többi ikon visszajelzése ledes.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, kobraCode írta:

A ködlámpánál pont nem, illetve még az utánfutó visszajelzőnél is izzó van. Ezen kívül még 3db izzó az órák megvilágításáért felel, +1db pedig a KM számlálóé. A fennmaradó összes többi ikon visszajelzése ledes.

Visszajelző lámpák terén nekem( '99, X16XEL) a távolsági fényszóró és a hátsó ködlámpának van külön izzója, a többi az óracsoporté. 
rekop azt említette, hogy neki a hátsó visszajelez. 

Nekem is most kellett darabokra szednem, a gyári izzókat cseréltem ledre. 

B8.4D típusúak kellenek bele egyébként. 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma menet közben egy pirosnál állva feltűnt, hogy füst jön fel a motortérből, félreállva láttam, hogy szivárog az olaj a blokk 2 oldalán, lőttem róla pár képet:
http://kephost.com/image/wvYZ (ott már olajsáros ahova az ujjam mutat)
http://kephost.com/image/wvYV
http://kephost.com/image/wvY6

este fél6-ra el is suhanok vele a szervízbe, de addig is: ti mire tippeltek? 
Ami még feltűnt, hogy kb. 500km van a Fuchs olajban és ezzel jóvan hangosabban, zakatolósabban jár, mint előtte a Castrollal. Lehet, hogy 136e km-nél eljött már a vezérlés csere ideje...?:) (láncos z14xep)

Módosítva : peacetrang
Link to comment
Megosztás:

3 órája, peacetrang írta:

Sziasztok!

Ma menet közben egy pirosnál állva feltűnt, hogy füst jön fel a motortérből, félreállva láttam, hogy szivárog az olaj a blokk 2 oldalán, lőttem róla pár képet:
http://kephost.com/image/wvYZ (ott már olajsáros ahova az ujjam mutat)
http://kephost.com/image/wvYV
http://kephost.com/image/wvY6

este fél6-ra el is suhanok vele a szervízbe, de addig is: ti mire tippeltek? 
Ami még feltűnt, hogy kb. 500km van a Fuchs olajban és ezzel jóvan hangosabban, zakatolósabban jár, mint előtte a Castrollal. Lehet, hogy 136e km-nél eljött már a vezérlés csere ideje...?:) (láncos z14xep)

viszont lemosni féktisztítóval akkor talán látszik honnan szivárog ,Ilyen olaj van benne?A csörgés az olaj miatt is lehet ha nem meg felelő ,de van itt jártasabb fórum lakó az olaj témában.

http://filterabc.hu/TITAN-GT1-PRO-FLEX-5W-30-4L

 

Link to comment
Megosztás:

Én reggel beírtam egy műszaki problémámmal kapcsolatos kérdést, ámde nem hogy az esetlegesen reá adott választ, de a saját kérdésemet se találom meg sehol.

Bizony eléggé érdekes ez a fórumszerkezet, hogy itt mindig minden bejön, csak éppen a felhasználói oldalról a "személyes lényegek" nem.

Tehát ismét feltenném azt a kérdést - de nem is igazán tudom, milyen kategóriához lehetne (talán karosszéria, avagy a szélvédők, esetleg az elektromos rész?) beírni.

Mindegy - ide megteszem.

OPEL ASTRA G autóm van, 2004-es kiadás. A kérdésem - mert sajnos a szerelői könyve nem említi meg ennyire részletesen - a hátsó ablakmosó fúvókához hol jut el az ablakmosó folyadék? Egy jó ndarabig semmi bajom nem volt vele, aztán a decemberi hónap behozta részemre az örömöt. Egyszerűen nem mossa az ablakot.

A hátsó lapát szárazon töröl. A folyadék a tartályából szépen fogy, de vízfolyást azt mégsem látok - legfeljebb a zárt osztályon. Mert előbb-utóbb oda jutok.

A csővezeték - csak gyanítom, mert eddig mindenki mást mondott ( a szervíz, aztán egy maszek autószerelő) egyáltalán hol van vezetve?

A szivattyútól végig alul a küszöbben, aztán a bal hátsó oszlkopnál fel az antennához,

avagy - a bal első oszlopban a szivattyútól - egyből fel a tetőbe, s ott valahol végig - a hátsó fúvókához. És akkor - hogyan lehet megközelíteni mindezt?

Végigbontani a kárpitot, vagy csak ki lehet simán húzni valamelyik végén? Az egyik szerelő azt mondta, ezt gyárilag többnyire korbácsba szerelik (együtt az összes villanydróttal) tehát azért külön ki sem lehet húzni. Nagy kárt csinálni viszont nem akarok, ám nagyon érdekelne a dolog ...

Előre is köszönet!

Link to comment
Megosztás:

8 perce, L.Fazakas írta:

Én reggel beírtam egy műszaki problémámmal kapcsolatos kérdést, ámde nem hogy az esetlegesen reá adott választ, de a saját kérdésemet se találom meg sehol.

Bizony eléggé érdekes ez a fórumszerkezet, hogy itt mindig minden bejön, csak éppen a felhasználói oldalról a "személyes lényegek" nem.

Tehát ismét feltenném azt a kérdést - de nem is igazán tudom, milyen kategóriához lehetne (talán karosszéria, avagy a szélvédők, esetleg az elektromos rész?) beírni.

Mindegy - ide megteszem.

OPEL ASTRA G autóm van, 2004-es kiadás. A kérdésem - mert sajnos a szerelői könyve nem említi meg ennyire részletesen - a hátsó ablakmosó fúvókához hol jut el az ablakmosó folyadék? Egy jó ndarabig semmi bajom nem volt vele, aztán a decemberi hónap behozta részemre az örömöt. Egyszerűen nem mossa az ablakot.

A hátsó lapát szárazon töröl. A folyadék a tartályából szépen fogy, de vízfolyást azt mégsem látok - legfeljebb a zárt osztályon. Mert előbb-utóbb oda jutok.

A csővezeték - csak gyanítom, mert eddig mindenki mást mondott ( a szervíz, aztán egy maszek autószerelő) egyáltalán hol van vezetve?

A szivattyútól végig alul a küszöbben, aztán a bal hátsó oszlkopnál fel az antennához,

avagy - a bal első oszlopban a szivattyútól - egyből fel a tetőbe, s ott valahol végig - a hátsó fúvókához. És akkor - hogyan lehet megközelíteni mindezt?

Végigbontani a kárpitot, vagy csak ki lehet simán húzni valamelyik végén? Az egyik szerelő azt mondta, ezt gyárilag többnyire korbácsba szerelik (együtt az összes villanydróttal) tehát azért külön ki sem lehet húzni. Nagy kárt csinálni viszont nem akarok, ám nagyon érdekelne a dolog ...

Előre is köszönet!

A csomagtér ajtó gumiharmonika kihúzásával a bódéból meg tudod nézni melyik oldalon megy ( bár mintha csak egy oldalt láttam volna) fent a kapaszkodó kiszedésével pedig azt hogy ott megy-e a tetőmerevítőben. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

29 perce, zotya975 írta:

A csomagtér ajtó gumiharmonika kihúzásával a bódéból meg tudod nézni melyik oldalon megy ( bár mintha csak egy oldalt láttam volna) fent a kapaszkodó kiszedésével pedig azt hogy ott megy-e a tetőmerevítőben. 

 

Módosítva : gezoli
Link to comment
Megosztás:

42 perce, L.Fazakas írta:

Én reggel beírtam egy műszaki problémámmal kapcsolatos kérdést, ámde nem hogy az esetlegesen reá adott választ, de a saját kérdésemet se találom meg sehol.

Szerintem ha a saját nevedre kattintasz, akkor a profilodban megtalálod a saját hozzászólásaidat (én legalábbis látom őket, bár én moderátor vagyok).

Nálad viszont nincs ilyen kérdés a hozzászólásaid között, úgyhogy vagy nem tetted fel, vagy valaki törölte valami miatt.

De hogy a kérdésedre is válaszoljak: amennyire tudom, a hátsó ablakmosó csővezetéke a tetőkárpit alatt megy (nekem ugyan pont nincs hátsó ablakmosóm, úgyhogy csak tipp), és csak a kárpit megbontásával szerelhető. Viszont előtte megnézhetnéd a szivattyú oldalon hogy nyomja-e a vizet hátra is (elöl a tartályra szerelt szivattyúról húzd le azt a csövet ami a hátsó szélvédő felé vezeti a folyadékot, és nézd meg hogy ha működteted a szivattyút, jön-e valami a csőcsonkon. Ha igen, akkor a cső van valahol eldugulva, ilyenkor célszerű kifűzni és újat behúzni, különben valahol kihasad egy idő után, és el fog ázni a tetőkárpitod.

Tessék, még ábrát is találtam közben hogy merre van elvezetve a cső:

 

szelvedomoso_astra.jpg

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

3 órája, astra 1 írta:

viszont lemosni féktisztítóval akkor talán látszik honnan szivárog ,Ilyen olaj van benne?A csörgés az olaj miatt is lehet ha nem meg felelő ,de van itt jártasabb fórum lakó az olaj témában.

http://filterabc.hu/TITAN-GT1-PRO-FLEX-5W-30-4L

 

Igen, ez az olaj van benne. Ma este jártam szakinál: a hang nem a lánc miatt van, viszont folyik a hűtővíz (ami már régebben is feltűnt, ide is írtam, hogy pótolnom kell 1-2decit kb. 2havonta), így első körben kicseréljük az EGR tömítést, hátha ott enged, ha nem, akkor viszont nagyobb gáz van, mert a hengerfejnél látszik még egy kis fagyálló nyom...szemből nézve a blokk bal oldalán az olaj is könnyezik, nem a szimeringnél, így ahhoz még nem nyúlunk, mert ha bontjuk, akkor vezérlést is kéne cserélni...:(

Link to comment
Megosztás:

5 perce, peacetrang írta:

Igen, ez az olaj van benne. Ma este jártam szakinál: a hang nem a lánc miatt van, viszont folyik a hűtővíz (ami már régebben is feltűnt, ide is írtam, hogy pótolnom kell 1-2decit kb. 2havonta), így első körben kicseréljük az EGR tömítést, hátha ott enged, ha nem, akkor viszont nagyobb gáz van, mert a hengerfejnél látszik még egy kis fagyálló nyom...szemből nézve a blokk bal oldalán az olaj is könnyezik, nem a szimeringnél, így ahhoz még nem nyúlunk, mert ha bontjuk, akkor vezérlést is kéne cserélni...:(

Mielőtt nagyobb alkatrészt cserélnél ellenőrizd az olaj be öntőn az O gyűrűt itt is szokott szivárogni.De szerintem alaposan le kell takarítani az olajtól ,hogy látható legyen a szivárgás a másik olaj csere esetén nem meg felelően lett vissza csavar val a szűrő fedél és gyűrődött az O gyűrű.

Link to comment
Megosztás:

8 perce, astra 1 írta:

Mielőtt nagyobb alkatrészt cserélnél ellenőrizd az olaj be öntőn az O gyűrűt itt is szokott szivárogni.De szerintem alaposan le kell takarítani az olajtól ,hogy látható legyen a szivárgás a másik olaj csere esetén nem meg felelően lett vissza csavar val a szűrő fedél és gyűrődött az O gyűrű.

Köszi, de sajnos ezeket csekkoltam első körben, ezekkel minden rendben van.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, tgabika76 írta:

F18? Nem lesz az sok? Még nekem is csak F17 van a Z18XE-hez... amennyire tudom, a Z14XEP-hez F13-as váltót csatoltak gyárilag (azon is bal elöl van a hátramenet, ahogy mindegyiken, az F23 kivételével)

Igazad lehet, F13 lehet. Nem tudom miről lehet felismerni, csak képek alapján hasonlítgatni.

F13-nál hol van az ellenőrző csavar?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, peacetrang írta:

Igen, ez az olaj van benne. Ma este jártam szakinál: a hang nem a lánc miatt van, viszont folyik a hűtővíz (ami már régebben is feltűnt, ide is írtam, hogy pótolnom kell 1-2decit kb. 2havonta), így első körben kicseréljük az EGR tömítést, hátha ott enged, ha nem, akkor viszont nagyobb gáz van, mert a hengerfejnél látszik még egy kis fagyálló nyom...szemből nézve a blokk bal oldalán az olaj is könnyezik, nem a szimeringnél, így ahhoz még nem nyúlunk, mert ha bontjuk, akkor vezérlést is kéne cserélni...:(

Szia!

Hidrotőke? Nekem Castrollal (Edge T. Fst, Magnatec) csattogott irdatlanul. Eneosnál eddig csend van (6000km). Fantasztikus volt hallgatni, ahogy olajcsere után szépen feltöltődnek és elhalkulnak a tőkék. :)

Ha nem volt vezérlés cseréd (csőcsonk feltételezem igen) akkor esélyes a vezérműburkolat tömítés. Gyakran ott nyeli be a motor. Vized nem olajos?

Egr-nél látható a szivárgás?

Ha ez esetleg megnyugtat: nekem így télen heti 1dl.körül fogy a vizem. Tél előtt havi szinten volt ennyi. Előző Xepnél ugyanilyen formában/ ütemben fogyott.

Módosítva : Cs. Zoltán
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, zotya975 írta:

"a kapaszkodó kiszedésével"

- Én a sofőr-oldalit már tegnap kiszedtem (bár ott gyárilag nincsen kapaszkodó, így csupán a helye van lezárva), de ott semmit sem lehet látni. Legfeljebb a karosszéria ereszcsatorna-résznek a belső-alsó felét. Hogy ott megy a cső - valahol a tetőmerevítőben, egyenlőre még nem derült ki számomra.

Miután már 2 verziót is hallottam a nyomvonaláról, nem is tudom hol kezdjem.

A szervizes szerint alul - a küszöbben megy - s csak hátul a bal oszlopban fel a tetőre,

egy maszek autószerelő műhelyben viszont azt mondták, az első oszlopban és a tetőkárpit alatt (felett) megy. Az utastérből nem igazán kitapintható, tehát

- ha tényleg ott megy, akkor nagyon a szélén. A dupla-lemezelésbe rejtve.

Látnom kellene végre egy autóbontót, és ott egy ilyen Opelt, ahol már rendesen "le van galyazva" a kocsiszekrény ...

 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, zotya975 írta:

A csomagtér ajtó gumiharmonika kihúzásával a bódéból meg tudod nézni melyik oldalon megy ( bár mintha csak egy oldalt láttam volna) fent a kapaszkodó kiszedésével pedig azt hogy ott megy-e a tetőmerevítőben. 

 

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Segítség kellene. 2-es szondám miatt mindig világit a szerviz és a diagnosztika lámpám. Fogyasztás nem nőtt, a motor nem megy rosszul. Szerelő azt mondta, valószínű a katalizátorom fog tönkre menni, mert már 2-es szonda lett cserélve benne, de csak a 2-es szonda mutat rossz értékeket. És erre mondta a szerelő, hogy valószínű a katalizátor haldoklik, csak még nem lett neki teljesen vége, és ha elkezd rosszul járni a motor, fullad, akkor már total a végén van a katalizátor. Erre lennék kíváncsi, hogy ti nem jártatok még így? 

Link to comment
Megosztás:

49 perce, alibi írta:

Sziasztok. Segítség kellene. 2-es szondám miatt mindig világit a szerviz és a diagnosztika lámpám. Fogyasztás nem nőtt, a motor nem megy rosszul. Szerelő azt mondta, valószínű a katalizátorom fog tönkre menni, mert már 2-es szonda lett cserélve benne, de csak a 2-es szonda mutat rossz értékeket. És erre mondta a szerelő, hogy valószínű a katalizátor haldoklik, csak még nem lett neki teljesen vége, és ha elkezd rosszul járni a motor, fullad, akkor már total a végén van a katalizátor. Erre lennék kíváncsi, hogy ti nem jártatok még így? 

Gyári vagy utángyártott szondát tettetek bele?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

58 perce, alibi írta:

Sziasztok. Segítség kellene. 2-es szondám miatt mindig világit a szerviz és a diagnosztika lámpám. Fogyasztás nem nőtt, a motor nem megy rosszul. Szerelő azt mondta, valószínű a katalizátorom fog tönkre menni, mert már 2-es szonda lett cserélve benne, de csak a 2-es szonda mutat rossz értékeket. És erre mondta a szerelő, hogy valószínű a katalizátor haldoklik, csak még nem lett neki teljesen vége, és ha elkezd rosszul járni a motor, fullad, akkor már total a végén van a katalizátor. Erre lennék kíváncsi, hogy ti nem jártatok még így? 

Szia! Én jártam így! Előbb meghalt a 2-es szondám az cserélve lett utána 1-2 hónap múlva meghalt a katalizátorom! Hát ha rám hallgatsz nem várod meg hogy a katalizátor meghaljon! Én nagyon megszívtam! 100Km -ről kellett haza vontatni a járgányt mert menni nem lehetett vele úgy fojtotta a motort. Az én katalizátorom úgy szétégett hogy totál eldugította a csövet és semmi kipufogógáz nem jött hátul a dobon,de minden máshol igen. Még az olaj betöltő sapkán is füstölt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, laci1978 írta:

Szia! Én jártam így! Előbb meghalt a 2-es szondám az cserélve lett utána 1-2 hónap múlva meghalt a katalizátorom! Hát ha rám hallgatsz nem várod meg hogy a katalizátor meghaljon! Én nagyon megszívtam! 100Km -ről kellett haza vontatni a járgányt mert menni nem lehetett vele úgy fojtotta a motort. Az én katalizátorom úgy szétégett hogy totál eldugította a csövet és semmi kipufogógáz nem jött hátul a dobon,de minden máshol igen. Még az olaj betöltő sapkán is füstölt.

Azt nem tudom hogy gyári szondát raktak e bele, csak hogy újat. 

Akkor már jobb ha most nézegetem a katalizátorokat!!! 

Link to comment
Megosztás:

11 perce, Cs. Zoltán írta:

Ha csere után egy ideig jó volt, megpróbálhatnád a gyárit. Persze, ha tudsz kölcsönkérni egyet.

Az utángyártottak nem mindig tartósak.

Lehet megpróbálom bontoban rákérdek mibe kerülne egy? Nincs olyan ismerős akinek lenne sajnos. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.