Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

19 hours ago, Erik1986 írta:

Igen, tényleg a leglényegesebb dolog maradhatott ki. 2000-es évjáratú és 1.4 benzines az autó. Akkor azt mondjátok hogy elég az 56 ah-ás akkumulátor ( mélyláda, 8 hangszóró (4 csipogó, 2 közép mély, 2 közép magas) illetve a munkám miatt szeptember óta heteket is állt használat nélkül az autó garázsban, illetve 1-2 napokat is szokott tölteni csillaggarázsban is...   Akkor jó választás lenne a Varta ( Blue, Back vagy Silver ) illetve a Bosch S3 vagy S4 Silver akkumulátora ?????

 

Szerintem az a legfontosabb, hogy ne legaljából válassz... Szerintem a Varta Black Dynamic vagy a felsorolt Bosch-ból valamelyik kiszolgálja amit ki kell... 

Link to comment
Megosztás:

7 minutes ago, norbee80 írta:

Sziasztok!

Mai nap több mint 300km-et mentem az autóval és azt vettem észre, hogy a vízhőfok (műszer szerint) 60-70 fok között mozgott mindvégig. Szerintetek termosztát lehet a probléma? Milyen áron lehet termosztátot kapni? (Z18XE)

Nem tudom biztosra hogy az lehet-e a gond, de ilyen árban vannak.

https://cromax.hu/hutorendszer/termosztat_es_alkatreszei/termosztat/termosztat+termosztathaz_fedel_opel_25929

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 minutes ago, norbee80 írta:

Sziasztok!

Mai nap több mint 300km-et mentem az autóval és azt vettem észre, hogy a vízhőfok (műszer szerint) 60-70 fok között mozgott mindvégig. Szerintetek termosztát lehet a probléma? Milyen áron lehet termosztátot kapni? (Z18XE)

Z18XE-hez pont nem egyszerű a dolog, ugyanis a külön termosztáthoz nem jár a tömítőgyűrű (ami pedig tutira el fog szakadni cserekor) , csak ha házzal együtt veszed meg, utolsó infóm szerint valami ~15e Ft-ért. Természetesen tömítőgyűrűt külön megintcsak nem lehet kapni, de van egy megoldás: a régebbi 2.0 Opel motorok termosztátja (C20NE, C20XE, stb) történetesen pont belepasszol a Z18XE-be, és ezeket tömítőgyűrűvel együtt adják, ~3000Ft körüli áron. Én Wahler márkájút vennék, az van benne gyárilag is, az utángyártottak között sok a gagyi.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 minutes ago, tgabika76 írta:

Na erről beszéltem hogy nem kell az egészet megvenni. Elég csak ezt:

https://autoalkatreszed.hu/search/articlenr.html?nr=4144.92D

Köszi a segítséget, a komplett verzió tényleg nem túl olcsó.

Még gondoltam rá, hogy letesztelem, de ha jól értem akkor a tömítés már tuti nem lesz jó. Ebből úgy is csere lesz, mert így meg a fogyasztása is magasabb lesz, mivel sokat megy hidegen.

Még annyit, hogy ma egész nap 26 fokra volt állítva  a fűtés és így volt kellemes meleg, ilyen külső hőmérséklet mellett eddig nem kellett 23-24 fölé tekernem.

Link to comment
Megosztás:

29 minutes ago, norbee80 írta:

Sziasztok!

Mai nap több mint 300km-et mentem az autóval és azt vettem észre, hogy a vízhőfok (műszer szerint) 60-70 fok között mozgott mindvégig. Szerintetek termosztát lehet a probléma? Milyen áron lehet termosztátot kapni? (Z18XE)

Nekem -így télen- csak városban használva áll be 90-re a mutató. Ha városon kívül megyek, akkor kb 87 fok környékén áll folyamatosan... 

Link to comment
Megosztás:

7 minutes ago, Janó32 írta:

Nekem -így télen- csak városban használva áll be 90-re a mutató. Ha városon kívül megyek, akkor kb 87 fok környékén áll folyamatosan... 

Ha 87 lenne, nem is foglalkoznék vele, de sajnos a 2. vonalat (gondolom az a 70 fok) se hagyta el a mutató.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma kiégett a bal hátsó fék lámpa izzója,kicseréltem de azóta sem megy a féklámpa. Az égő világít, de ha a fékre lépek nem villan ki egyik sem. A segédféklámpa működik. A biztije jó. Hibát folyamatosan ki is irja. Valakinek van ötlete arra hogy mi lehet a jelenség oka? Fékkapcsoló ment tönkre?

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

21 minutes ago, norbee80 írta:

Ha 87 lenne, nem is foglalkoznék vele, de sajnos a 2. vonalat (gondolom az a 70 fok) se hagyta el a mutató.

Z14XEP 1.4 Twinport esetén mennyinek kellene lennie a vízhőfoknak? 90-ig eddig sose ment fel nekem. Olyan 85-87 körül szokott lenni.

Link to comment
Megosztás:

2 minutes ago, Szemilan írta:

Z14XEP 1.4 Twinport esetén mennyinek kellene lennie a vízhőfoknak? 90-ig eddig sose ment fel nekem. Olyan 85-87 körül szokott lenni.

Nekem se, max a dugóban a legnagyobb melegben is épp hogy elérte a 90et.

De ahogy nézem sztem nekem is lassan termosztát csere. 3as fokozaton max hőfokon nem akarta elhagyni a 80at, csak akkor indult meg ha lejjebb vettem a ventit meg a hőfokot, de amint elérte az üzemit elég 1es venti és kicsit feljebb a pirosba.

Link to comment
Megosztás:

18 minutes ago, portoky írta:

Sziasztok!

Ma kiégett a bal hátsó fék lámpa izzója,kicseréltem de azóta sem megy a féklámpa. Az égő világít, de ha a fékre lépek nem villan ki egyik sem. A segédféklámpa működik. A biztije jó. Hibát folyamatosan ki is irja. Valakinek van ötlete arra hogy mi lehet a jelenség oka? Fékkapcsoló ment tönkre?

Köszönöm előre is!

Kábelezést nézd meg a csomagtartóban, ha a pótféklámpa működik akkor nem a féklámpakapcsoló a hibás. Én elindulnék a bal lámpától visszafelé és mérném hogy hol veszik el a delej a korbácsban.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, norbee80 írta:

Sziasztok!

Mai nap több mint 300km-et mentem az autóval és azt vettem észre, hogy a vízhőfok (műszer szerint) 60-70 fok között mozgott mindvégig. Szerintetek termosztát lehet a probléma? Milyen áron lehet termosztátot kapni? (Z18XE)

Szombaton én is elmentem egy 100km-es túrára, a szerviz óta még nem voltam vele városon kívül. Én is csak néztem, hogy amíg beragadtam pár autó mögé 70-es tempóban addig meg sem mozdult a hőmérséklet kijelző, amikor leelőztem őket és 90-100 haladtam akkor már megindult, de a 90-et nem érte el. Ez így normálisnak számít ilyenkor? 

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, PorcioNorbi írta:

Szombaton én is elmentem egy 100km-es túrára, a szerviz óta még nem voltam vele városon kívül. Én is csak néztem, hogy amíg beragadtam pár autó mögé 70-es tempóban addig meg sem mozdult a hőmérséklet kijelző, amikor leelőztem őket és 90-100 haladtam akkor már megindult, de a 90-et nem érte el. Ez így normálisnak számít ilyenkor? 

Nem tudom, hogy ez így normális e, de szerintem ha 80-90 között mozog az már jó. Nekem az a bajom, hogy jellemzően 60-70 (néha talán 75) fok körül mozgott, pedig még igazi hideg sincs.

Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, toma2105 írta:

Sziasztok! Ajtóhatárolót cserélt már valaki?

Úgy néz ki megadta magát.Le kell szednem hozzá a kárpitot,hogy kicseréljem?

A világért sem szeretném lelombozni a bizakodásodat, de sajna le kell venned a kárpitot. Az ajtóhatároló belülről van kidugva az ajtóból. Talán, ha elég hajlékony (lenne) a kezed akkor a hangszóró nyílásán át ki lehetne pecázni. De mert a kárpit legalább 1 db hangszóró csavarra rátakar és a hangszórót sem lehet bontás nélkül kiemelni, egyszerűbb, ha leveszed a kárpitot. Nem nagy titok. A könyöklő fedelének lepattintásához olyan csavarhúzót használj, ami elég tompa ahhoz, hogy ne hagyjon karcolást. Ha más nem, melegítsd fel hajszárítóval, hogy ne legyen nagyon rideg, de nekem múlt héten kb. 4 fokban még hiba és törés nélkül jött szét minden (ajtót cseréltem egyéb okok miatt...).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

 

Én egy Opel Corsa B 1.7D Isuzu 97 évjáratú büszke tulajdonosa vagyok.

A kocsiban mostmár lassan 200 000 km lesz. Nagyon vigyázok rá és rendszeresen végzem a szervizelés saját magam.

Viszont most egy olyan problémába ütköztem amit egyedül nem mernék elvégezni, hanem inkább egy jó mester kellene.

Az elöttem levő irásokban olvastam hogy már irtak ilyen problémárol igy nem is szeretném húzni senki idejét.

Röviden: Kuplung cserét kellene végezni. Mikor benyomom a kuplungot akkor nem hallani a csörgést mikor kiengedem akkor csörög de átlalába beáll úgy hogy nem csörög akkor sem ha ki van engedve... :) Ezt egy kis kuplung pedál tornáztatással meg lehet oldani.. viszont az utobbi időben roszabb és roszabb füként most ahogy lehült a levegő.

 

A kérdésem az lenne hogy tud e valaki Budapesten ha lehet a 13. kerületben egy megbizható mestert. Nem kell márkaszerviz .. lehet egy becsületes maszekos is aki érti a dolgát. Azt már tudom hogy egy ilyen kuplungszett kb. 100 eur -ba kerül.

Már kaptam egyes szervizektöl árajánlatokat de az számomra piszosul sok, és ha a munkadijba belemegy az ÁFA is akkor ez mind sokkal többre rug ki mint maga az alkatrész, és ez csak 1 napi munka.

Előre köszönök minden választ és ajánlatot.

 

Tisztelettel,

 

Árpád

Módosítva : arpix
Link to comment
Megosztás:

7 hours ago, KMiki írta:

A világért sem szeretném lelombozni a bizakodásodat, de sajna le kell venned a kárpitot. Az ajtóhatároló belülről van kidugva az ajtóból. Talán, ha elég hajlékony (lenne) a kezed akkor a hangszóró nyílásán át ki lehetne pecázni. De mert a kárpit legalább 1 db hangszóró csavarra rátakar és a hangszórót sem lehet bontás nélkül kiemelni, egyszerűbb, ha leveszed a kárpitot. Nem nagy titok. A könyöklő fedelének lepattintásához olyan csavarhúzót használj, ami elég tompa ahhoz, hogy ne hagyjon karcolást. Ha más nem, melegítsd fel hajszárítóval, hogy ne legyen nagyon rideg, de nekem múlt héten kb. 4 fokban még hiba és törés nélkül jött szét minden (ajtót cseréltem egyéb okok miatt...).

:) hát sikerült lelomboznod...

Na mindegy,akkor bontok.köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z16XE motoros autómmal a következő probléma adódott:

Katalizátor cserére került sor, ezután lambdaszonda fűtés hibakódot jelzett. A szonda kicserélésre került, de a hibakód újra előjött. 

Pontos hibakódot nem tudok mert a szerelő olvasta ki, a kivillogtatásos módszer pedig nálam nem működik, mert nem világít a műszerfalon a villáskulcsos ikon.

A szonda egyébként működik, csak a fűtése nem megy, legalábbis a motorvezérlő szerint.

Ezzel a hibával használva az autót csak annyi a különbség, hogy a szonda a kipufogógáztól melegszik fel üzemi hőfokra?

Akkusaru  levétel után, csak a 3-4 indítás után jelenik meg a hibajelzés, függetlenül attól, hogy milyen távolságra használom.

 

Link to comment
Megosztás:

17 hours ago, kobraCode írta:

Kábelezést nézd meg a csomagtartóban, ha a pótféklámpa működik akkor nem a féklámpakapcsoló a hibás. Én elindulnék a bal lámpától visszafelé és mérném hogy hol veszik el a delej a korbácsban.

Ma reggelre teljesen lemerült az aksi. Visszajelzők kigyulladnak stb., de a motort már nem forgatja meg csak egy felet.. Lehet a kettő összefügg? 

Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, portoky írta:

Ma reggelre teljesen lemerült az aksi. Visszajelzők kigyulladnak stb., de a motort már nem forgatja meg csak egy felet.. Lehet a kettő összefügg? 

Valószínűleg nem függ össze. Sajnos nem csináltam képeket, de tegnap a ködlámpa foglalatot javítottam meg. Lehet nálad is ez a hiba. Mérd meg, a lámpasor csatlakozóján a féklámpa +12V-ot. Ha ez meg van, akkor a lámpára menő lemezekkel lesz a baj. Ohm méréssel, kiszedett izzókkal. A csatlakozó,és a foglalat pontjait kell mérni. Figyelem, itt az izzó foglalatoknál, a külső/szélesebb/nagyobb/oldalsó a pozitív! Az alsó/kicsi érintkező a test! A pozitívval/oldalsóval nincs is gond. A kicsi/alsó érintkező és a felső vezető/lemezes rész a műanyag házban csatlakozik. Nálam itt volt akkora oxidáció, hogy teljes szakadást mutatott. Lehet, nálad is ez a hiba...

Módosítva : DarthVödör
Link to comment
Megosztás:

3 minutes ago, DarthVödör írta:

Valószínűleg nem függ össze. Sajnos nem csináltam képeket, de tegnap a ködlámpa foglalatot javítottam meg. Lehet nálad is ez a hiba. Mérd meg, a lámasor csatlakozóján a féklámpa +12V-ot. Ha ez meg van, akkor a lámpára menő lemezekkel lesz a baj. Ohm méréssel, kiszedett izzókkal. A csatlakozó,és a foglalat pontjait kell mérni. Figyelem, itt az izzó foglalatoknál, a külső/szélesebb/nagyobb/oldalsó a pozitív! Az alsó/kicsi érintkező a test! A pozitívval/oldalsóval nincs is gond. A kicsi/alsó érintkező és a felső vezető/lemezes rész a műanyag házban csatlakozik. Nálam itt volt akkora oxidáció, hogy teljes szakadást mutatott. Lehet, nálad is ez a hiba...

De mind a két oldalon egyszerre oxidálódott volna el? Vagy sorba vannak kötve az izzók? Mármint a 2 féklámpa izzó... Mindenesetre köszi a tippet végig fogom mérni! ;)

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 12. 27. at 12:05, astra írta:

boldog ünnepeket . a kérdésem a következö, az olajszüröház oldalán van egy vékony csöcsonk amiröl megy lefelé egy gumicsö ez micsoda és hova csatlakozik? y17dt a moci.

 

Szia!

Ma éppen az autó alatt foglalatoskodtam (sajnos :( ),így készítettem pár fotót az említett csőröl.

A féltengely mögött látszik,és becsatlakozik a blokkba.

K_p736_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

K_p737_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Valójában nem tudom mi célt szolgál,de most már engem érdekel milyen feladatot lát el. :)

 

Módosítva : bocs
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni!

Menet közben olyan problémám adódott, hogy az autó nem reagált a gázadásra... fordulatszám leesett 5-600-ra. A gázt nagyon ritkán vette. Az autó pöccre indult, többször is. Check lámpa világít folyamatosan (eddig is kivillant többször, de nem volt folyamatos, EGR probléma miatt). Hibakód kivillogatatását próbáltuk (fék, gáz egyszerre benyom, gyujtás) de semmi, nem villog a check hanem folyamatosan világít gyújtásnál is.

A történethez hozzátartozik, hogy 60km-el ezelőtt volt olajcsere, olajszűrő csere, gázolajszűrő csere, szívósor és EGR takarítás. (ezek után az autó olyan jól ment mint még soha.. azon a 60km-en...)

Szóval másnap újra próba... az autó indult, de ugyanúgy nem reagál gázadásra... alapjárat is dadog 500-on... néha beáll normál értékre pár másodpercre, vagy szintén pár másodpercre reagál a gázadásra és fel lehet pörgetni, utána semmi.. az autó nem fullad le... kuplunggal lehet gurulgatni óvatosan, de semmi több..
Ezután kivettük a gázolaj szűrőt, majd visszatettük, azóta nem indul az autó... jelenleg lemerült az akksi is... úgyhogy amíg töltődik feljöttem ide érdeklődni.

Motor:  Y20DTH     2,0dti 16v   101 ló

Várom az ötleteket, tippeket. Köszönöm!
 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.