Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, feher1228 írta:

Szia nem!Fűtés kapcsolásakor visszahul kicsit de amúgy nem.Légkondi hűtő még nincs feltöltve de gondolom ez nem számít semmit.Tudom hogy az astraknal 92 fokon kapcsol a termosztát de nekem ameddig minden gyári volt fixen 90-en ált nem ment ide-oda!

Nem tudom.

Nekem ha hűvösebb van,el sem éri a 90-et,bármennyit megyek.

Így hogy 25C van kint. elmegy 90 fölé és motorféknél meg vissza alá. 

nem gondolom hogy bármi probléma lenne az autómmal.

Neked is ez legyen a legnagyobb bajod a kocsiddal :icon13:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, Gaben82 írta:

Sziasztok!

Van egy G Astrám és az elmúlt 3 hétben olyan dolgokat művel amiket még a márkaszervízben sem jöttek rá! :(

Március közepén teletankoltam a verdát és az üzemanyaghoz adtam Spurit is(kb fél évente öntök bele üzemanyag tisztítót).

Tankolás után mentem vele kb 10 kilómétert leállítottam a motort utánna már csak a harmadik indítózás után akart elindúlni (ezt eljátszotta velem 2X).

Vasárnap már el sem akart indulni csak hidegidító spray-vel de azzal elsőre, igaz úgy meg pörgette a motort, hogy 3000 fordulatig tekerte a fordulatszámmérőt! :( Ha beindul akkor meg megy teszi a dolgát, húz rendessen a motor nem rángat, eggyenletessen gyorsúl!

Amikor nem indul el akkor az adagoló felől sípoló motor hang jön mint ha egy lendkerekes játék autót felhúzól!

Valakinek volt már hasonló problémája mert rohadtúl tanácstalan vagyok és idegesít, hogy senki nem tudja megmondani mi lehet a gond.

Rá dugták 2 helyen is a "Stekkert" és semilyen hibát nem tárolt el!

Autó adatok:

Tipus:Opel Astra G

Évj:2004

Motor: 1686ccm, 59Kw (80Le)

Motorkód:Z17DTL

Helló!

Én tavaly augusztus óta küzdök ezzel a problémával. :confused: Ha megoldást találok rá, megosztom Veled.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

 

g astrám X14Xe számomra teljesen véletlenszerűen magasabb fordulatszámmal indul hidegen. Amit megszoktam .hogy kb 1200-as fordulattal inditott, de most néha 1500-ról. A fordulat stabil fél perc után szépen beáll 800-ra. Ez még normális vagy érdemes lenne utánna nézni a dolgoknak? Mostanában sokat használom városban talán ez okozza?

 

Link to comment
Megosztás:

23 órája, Gaben82 írta:

Helló!

Generátor lesz a bűnös! Ez volt velem tavaly szeptemberben is. Mivel elektronikus szervó van benne és ha világít a töltés lámpa akkor nem kap elég áramot így nem is tud dolgozni a szervó! :) 

Helló!

Igen, köszi az a bűnös. Közben rá mértem az akkura elindított motornál és nem volt semmi töltés. Szétszedtük a generátort és a szénkefék teljesen el vannak kopva és csúszógyűrűk is már oda vannak :( Így most felújításra megy a generátor addig meg egy másikat kaptam kölcsönbe :)

Zozó

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Z14XE motorkódú G Astrám van, az a gondom, hogy menet közben ütemes kattogó hangot hallok a motorból. Alapjáraton semmi hangja, ha gázt adok kopog, amint elveszem a gázt abba is marad. Alacsony és magas fordulaton is ugyanaz az ütem, kb. 50 km/h-ig hallom utána elnyomja a motor hangja de gondolom akkor is kattog. Szerintetek mi lehet?

Link to comment
Megosztás:

13 perce, b.szoke írta:

Sziasztok! 

Z14XE motorkódú G Astrám van, az a gondom, hogy menet közben ütemes kattogó hangot hallok a motorból. Alapjáraton semmi hangja, ha gázt adok kopog, amint elveszem a gázt abba is marad. Alacsony és magas fordulaton is ugyanaz az ütem, kb. 50 km/h-ig hallom utána elnyomja a motor hangja de gondolom akkor is kattog. Szerintetek mi lehet?

Vidd el szerelőhöz mielőbb. Istenné kell avatni, aki ennyi hibaleírásból megmondja egy fotelben ülve a monitor előtt hogy mi adja ezt a hangot. Hibajelzés van? Tapasztaltál bármi rendellenességet? Lehet valami egyszerű semmiség (mondjuk valami beleér valamibe vagy berezeg), de lehet a vezérlés hangja is (nagy baj lehet belőle ha mondjuk épp a vezérlés egyik eleme kezd széthullni), lehet a motorból jövő mechanikus hiba is, szóval vidd el szervizbe. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

34 perce, Janó32 írta:

Vidd el szerelőhöz mielőbb. Istenné kell avatni, aki ennyi hibaleírásból megmondja egy fotelben ülve a monitor előtt hogy mi adja ezt a hangot. Hibajelzés van? Tapasztaltál bármi rendellenességet? Lehet valami egyszerű semmiség (mondjuk valami beleér valamibe vagy berezeg), de lehet a vezérlés hangja is (nagy baj lehet belőle ha mondjuk épp a vezérlés egyik eleme kezd széthullni), lehet a motorból jövő mechanikus hiba is, szóval vidd el szervizbe. 

Igazából most volt szerelőnél, ki lett cserélve a vezérlés. Azt  mondta a szerelő, hogy ő nem hallja. Akkor lehet nekem túl jó a fülem... Semmiféle rendellenességet nem tapasztaltam, olajat eszegeti de más nincs.

Módosítva : b.szoke
Link to comment
Megosztás:

3 perce, b.szoke írta:

Igazából most volt szerelőnél, ki lett cserélve a vezérlés. Azt  mondta a szerelő, hogy ő nem hallja. Akkor lehet nekem túl jó a fülem...

A szerelők már csak ilyenek.Amit nem tudnak azt nem látják,hallják :) Ugyanez az eset fennáll az orvosoknál is.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

56 perce, b.szoke írta:

Igazából most volt szerelőnél, ki lett cserélve a vezérlés. Azt  mondta a szerelő, hogy ő nem hallja. Akkor lehet nekem túl jó a fülem... Semmiféle rendellenességet nem tapasztaltam, olajat eszegeti de más nincs.

Tank szellőztető szelep Mérnök Úr! Az adja azt a hangot!

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

12 órája, gezoli írta:

Tank szellőztető szelep Mérnök Úr! Az adja azt a hangot!

Ez mindig szól? Én most télen kezdtem el először hallani (jellemzően talán csak 100-as benzinnel), most már megint nem hallom (egyébként visszaálltam 95-ösre).

Korábban sem hallottam soha...

Ez most így jó? :)

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 05. at 12:55, Jaszo írta:

Sziasztok,

 

g astrám X14Xe számomra teljesen véletlenszerűen magasabb fordulatszámmal indul hidegen. Amit megszoktam .hogy kb 1200-as fordulattal inditott, de most néha 1500-ról. A fordulat stabil fél perc után szépen beáll 800-ra. Ez még normális vagy érdemes lenne utánna nézni a dolgoknak? Mostanában sokat használom városban talán ez okozza?

 

Ugyanilyen motoros az enyém is, ezeket a tüneteket mutatta. Megpucoltam az alapjárati motort, azóta jó.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, tgabika76 írta:

Igen. Ha nem szól akkor elromlott, és legrosszabb esetben (ha az AC-d ereje teljében van) a vákuum össze tudja szívni a műanyag tankot. Ennek az az ismérve, hogy menet közben egyszer csak elkezd emelkedni az üzemanyagszint az autóban a műszer tanúsága szerint.

Lehet ezt tesztelni valahogy?

Elvileg van hibakódja, meg opcomban is látszik.

Ha a "Fuel tank ventillation valve" lenne az, akkor az élő adataim szerint többnyire inaktív, én időnként bekapcsol ilyen 10-40% közötti értéken.

2 éve van nálam az autó, ezen a télen kezdtem el hallani, és most így belegondolva, csak akkor amikor 100-as benzint tankoltam...

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valakinek esetleg volt már olyan problémája hogy a klíma bekapcsolásakor az alapjáratot nem emeli meg. Menet közben semmi, pirosnál megállok és ugrál az alapjárat, valamikor lehúzza majdnem 500ra és onnan emeli vissza alapra.???? Köszönöm! Z16XE

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 09. 03. at 20:31, Kölyök írta:

Sziasztok!

 

Van egy kisebb futomu problemam, ami mar az elozo autom ota a "nyomomban" van. Talan elatkoztak.

 

A problema a kovetkezo:

 

Ha teljesen egyenesen all a kormany, akkor a menetirany szerinti bal oldali ELSO kerek gyakorlatilag parhuzamos a sarvedovel. Optimalis.

Ezzel ellentetben a jobb oldali kerek ELSO resze, kicsit jobbra, azaz "szettart". Ez a jelenseg masszivan huzza az autot jobbra.

 

Mindketto gumi belso ive gatyaig lenyalva. 2 db futo allitas volt. Az egyik a "tokeletes" lezeres, ami semmit sem ert. Konkretan rosszabb lett mint volt. Balra kellett tartani a kormanyt, hogy egyenesen menjen az auto. Ott a gumira fogtak. Tengelyenkenti csere lett , ugyan olyan rossz maradt.

 

Elvittem egy masik futomuveshez, aki gorgokon allitja a futomuvet. Rateszi a gepet, nezi az erteket, allit rajta, majd a gorgoket elinditja ( mind a 4 kerek gorgon van ), egyenesre allitja a kormanyt es nezi, hogy van e elhuzas. O is azt mondta, hogy szerinte a gumi gatya, mert gep szerint jo. Mikor innen elhoztam, ha egyenesen tartottam a kormanyt, egyenesen ment, de ha elengedtem elhuzott mint a fene.

 

Mikor vettem az autot, teli kerekeken probaltam ki. Ott nem volt semmi ilyen. Felkerultek a nyarik, es azota csinalja.

 

En elhiszem, hogy a gumi tud ilyet csinalni ( ezt azert eleg sokan mondjak ) NA DE(!!), az, hogy szemmel latom, hogy a jobb oldali kerek eltart, nem feltetlenul fognam a gumira. Varom a velemenyeteket a sztorirol. Mellekelek 2 kepet. ANnyira sajnos nem adja vissza, de hatha

 

1964108-20150903-z7myfst.jpg

1964109-20150903-4LRadQt.jpg

 

Csak hogy folyamatában meséljem a történetet.

Kikerült a gyári gátló+rugó páros, és bekerült egy Bilstein B14 gewinde. Mikor szedtük ki a gyári gátlót a JOBB oldalról (ami rossz), mit ad isten, folyt belőle az olaj mint a szemét. Új futóművel ismét állítás. Ugyan olyan rossz volt, elhúzott jobbra. (Kerekek gumik ugyanazok)

Mikor állítottuk a hátsó magasságot, észrevettük, hogy míg a bal oldali állító a legmagasabbra van tekerve, a jobb oldali majdnem legalulra, és még így is balra dől az autó hátulja. Tehát a híd kuka. Próbáltunk oldalcserét is, nem jó. 

Ha a futóműves hátsó hídhoz állít, értem miért nem sikerült, bár az egyiket sem érdekelte hogy szemmel láthatóan rossz munkát végzett, "Mer' az gyári értéken van"

Szezon kezdete lévén (meg hogy idegesítsem magam), leszedtem a jobb első kereket, hogy körbenézzek. Az egész futómű kifelé tart, szemmel láthatóan!!

Nem, gátló nem hibás, gyárival is ugyan így állt, még ha rossz is volt. Katona nullára szedte és felújította amit fel kellett. Lengőkar csonkállvány lehet rossz, de azért van a futóműállító, hogy ezt megoldja, ettől függetlenül végig lett minden pajszerozva, és semmi nem mutatta elhalálozás jelét.

 

Itt van pár kép. Itt már nem merül fel a viszonyítási pont probléma. Egyértelműen rosszul áll. Ezt a szövetig kopott belső része is alátámasztja a guminak.

(Minden kép egyenes kormányállásnál készült) 

AHOL NINCS MELLETTEM AZ EMELŐ, AZ A TÖKÉLETES OLDAL!

2191070-20160408-bj0yjY.jpg2191071-20160408-tUXFlg.jpg

 

 

2191067-20160408-bwfylS.jpg2191066-20160408-IPp2Dz.jpg

 

2191068-20160408-CwamHY.jpg2191069-20160408-R5XIGs.jpg

Közben találtam képet a hátuljáról is. ( Igen, nem egyenes úton áll, de pont ugyan ilyen bármilyen útfelületen.)

2191232-20160408-WUdjNW.jpg2191233-20160408-AWBasY.jpg

Link to comment
Megosztás:

33 perce, Kölyök írta:

Csak hogy folyamatában meséljem a történetet.

Kikerült a gyári gátló+rugó páros, és bekerült egy Bilstein B14 gewinde. Mikor szedtük ki a gyári gátlót a JOBB oldalról (ami rossz), mit ad isten, folyt belőle az olaj mint a szemét. Új futóművel ismét állítás. Ugyan olyan rossz volt, elhúzott jobbra. (Kerekek gumik ugyanazok)

Mikor állítottuk a hátsó magasságot, észrevettük, hogy míg a bal oldali állító a legmagasabbra van tekerve, a jobb oldali majdnem legalulra, és még így is balra dől az autó hátulja. Tehát a híd kuka. Próbáltunk oldalcserét is, nem jó. 

Ha a futóműves hátsó hídhoz állít, értem miért nem sikerült, bár az egyiket sem érdekelte hogy szemmel láthatóan rossz munkát végzett, "Mer' az gyári értéken van"

Szezon kezdete lévén (meg hogy idegesítsem magam), leszedtem a jobb első kereket, hogy körbenézzek. Az egész futómű kifelé tart, szemmel láthatóan!!

Nem, gátló nem hibás, gyárival is ugyan így állt, még ha rossz is volt. Katona nullára szedte és felújította amit fel kellett. Lengőkar csonkállvány lehet rossz, de azért van a futóműállító, hogy ezt megoldja, ettől függetlenül végig lett minden pajszerozva, és semmi nem mutatta elhalálozás jelét.

 

Itt van pár kép. Itt már nem merül fel a viszonyítási pont probléma. Egyértelműen rosszul áll. Ezt a szövetig kopott belső része is alátámasztja a guminak.

(Minden kép egyenes kormányállásnál készült) 

AHOL NINCS MELLETTEM AZ EMELŐ, AZ A TÖKÉLETES OLDAL!

2191070-20160408-bj0yjY.jpg2191071-20160408-tUXFlg.jpg

 

 

2191067-20160408-bwfylS.jpg2191066-20160408-IPp2Dz.jpg

 

2191068-20160408-CwamHY.jpg2191069-20160408-R5XIGs.jpg

Közben találtam képet a hátuljáról is. ( Igen, nem egyenes úton áll, de pont ugyan ilyen bármilyen útfelületen.)

2191232-20160408-WUdjNW.jpg2191233-20160408-AWBasY.jpg

Szia,

én nem vagyok idevalósi, de hátha tudok segíteni. Feltételezem, hogy az autó nem volt kiflibe törve meg hasonlók. Azt ellenőriztétek hogy egyenes menetben a kormánygép is középső állásban van-e? Mert ha nem akkor soha nem lesz jó. Gondolok itt arra, hogy a kormányoszlopon esetleg korábban nem fordítottak pár fognyit a kormánykeréken. Ezt nézd meg, faltól falig eltekered és a két véghelyzeteknek szimmetrikusnak kell lennie. Szerintem, most amikor egyenesben fogod a kormányt a kanyarodni fog, mert a kormány nincs középső állásban. Először ezt kell rendbe rakni, azután csak a nyomtávrúd hosszakat rendbe rakni. Ha rendbe van akkor a nyomtávrúd hosszak is azonosak lesznek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok

nekem valamilyen motorzaj, mormog - csörög néha
régebben nem hallottam , ezért tűnt fel mostanában (kb 3-4 hónapja kezdte)
jelenség:
1. szépen átlagosan haladunk a városban, tartom a gázpedál állapotát szigorúan 60-on... 70-re kezdek gyorsítani, de nagyon finoman és ekkor hallok egy kis csörgést 3-4 mp-ig....
(máskor is mikor egy ideig 70-nel megyek és gyorsítok szép lassan....90 fölött már lehet nincs, vagy nem hallom az alapzajtól)
2. Rákóczi hídra felfele: híd előtt körúton tempomat be van állítva kb 70-re....jön az emelkedő hídra fel, nem változtatok semmit...tempomat érzi, hogy emelkedünk elkezdi nyomni kicsit jobban és ekkor is hallom a kis csörgést
Ezt a csörgést ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor még hideg motornál nagy fordulaton indul az ember.... csak ez halkabb

A mellettem ülő alig hallja a zajt, de én már mostanában azonnal észreveszem...
Nincs hibakódom.....nem jelez hibát semmi
Szerelőm azt tanácsolta tankoljak máshol premium üzemanyagot, hátha megváltozik.....
Shell V-Power volt benne, most OMV MaxxMotion 100....fél tank elment de még nem változott semmi....

Másik kérdés:
Ha kevés a motorolaj, akkor azt jelzi valami visszajelző lápmpa?
vagy nem jelzi semmi és úgy lehet vele járni, mint a hűtővízzel, mint 3 éve mikor nálam elfolyt, csak a gőzfelhőt láttam a jobb oldalon kicsit....

Módosítva : bonat
Link to comment
Megosztás:

13 perce, bonat írta:

sziasztok

nekem valamilyen motorzaj, mormog - csörög néha
régebben nem hallottam , ezért tűnt fel mostanában (kb 3-4 hónapja kezdte)
jelenség:
1. szépen átlagosan haladunk a városban, tartom a gázpedál állapotát szigorúan 60-on... 70-re kezdek gyorsítani, de nagyon finoman és ekkor hallok egy kis csörgést 3-4 mp-ig....
(máskor is mikor egy ideig 70-nel megyek és gyorsítok szép lassan....90 fölött már lehet nincs, vagy nem hallom az alapzajtól)
2. Rákóczi hídra felfele: híd előtt körúton tempomat be van állítva kb 70-re....jön az emelkedő hídra fel, nem változtatok semmit...tempomat érzi, hogy emelkedünk elkezdi nyomni kicsit jobban és ekkor is hallom a kis csörgést
Ezt a csörgést ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor még hideg motornál nagy fordulaton indul az ember.... csak ez halkabb

A mellettem ülő alig hallja a zajt, de én már mostanában azonnal észreveszem...
Nincs hibakódom.....nem jelez hibát semmi
Szerelőm azt tanácsolta tankoljak máshol premium üzemanyagot, hátha megváltozik.....
Shell V-Power volt benne, most OMV MaxxMotion 100....fél tank elment de még nem változott semmi....

Másik kérdés:
Ha kevés a motorolaj, akkor azt jelzi valami visszajelző lápmpa?
vagy nem jelzi semmi és úgy lehet vele járni, mint a hűtővízzel, mint 3 éve mikor nálam elfolyt, csak a gőzfelhőt láttam a jobb oldalon kicsit....

Pont ilyen hibával küzdöttem (és most küzdök újra). Hideg motornál nem csörög be, de amint melegszik és/vagy üzemmeleg, akkor terhelésen (pl mondjuk 1700-as és 1900-as fordulat közt gázadásra csörög pár pillanatig). Több tanknyi Shell Racing 100 után eltűnt és utána fél évig csak azt használtam, nem is hallottam. Most valamiért rátankoltam 95 Nitro+ üzemanyagból és elég is volt, megint hallani. Leengedett ablaknál (mindkét oldalon leengedve) hallja az utas is... Szerintem még használd a prémium üzemanyagot és figyeld hogy melegen 2000-es fordulat felett hallani-e (nekem ott nincs ez a jelenség). Jobb ötletem sajnos nincs, de majd jön egy főszaki és megmondja a tutit... 

Link to comment
Megosztás:

59 perce, Janó32 írta:

Pont ilyen hibával küzdöttem (és most küzdök újra). Hideg motornál nem csörög be, de amint melegszik és/vagy üzemmeleg, akkor terhelésen (pl mondjuk 1700-as és 1900-as fordulat közt gázadásra csörög pár pillanatig). Több tanknyi Shell Racing 100 után eltűnt és utána fél évig csak azt használtam, nem is hallottam. Most valamiért rátankoltam 95 Nitro+ üzemanyagból és elég is volt, megint hallani. Leengedett ablaknál (mindkét oldalon leengedve) hallja az utas is... Szerintem még használd a prémium üzemanyagot és figyeld hogy melegen 2000-es fordulat felett hallani-e (nekem ott nincs ez a jelenség). Jobb ötletem sajnos nincs, de majd jön egy főszaki és megmondja a tutit... 

Nekem 2500-3000 között is tipikus jelenség....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy alacsony fordulaton és alapjáraton rángatásos problémám az autóval (Z14XE), és úgy tűnik, hogy a gyújtótrafó a ludas, egy bontott másikat belepróbálva tökéletes lett az autó. Szeretnék bele újat tenni, hogy ne ismétlődjön meg újra ugyanez. Milyet szabad bele venni, ami jó minőségű? Milyen márkák a kipróbáltak? LPG is van az autóban, ezért is fontos lenne a jó gyújtás.

 

Köszönöm,

Zsombor

Link to comment
Megosztás:

Érdekes ez a "prémium" benzin dolog. Szerintem, ha olyan gond van a kocsival, ami magasabb oktánszámú benzin használatától múlik el (válik észrevétlenné), az nem a probléma megoldását jelenti, inkább az elfedését-elodázását. Nem hiszem, hogy olyan szériák jöttek volna le a futószalagról, amik valami miatt, a többitől eltérően csak spéci üzemanyaggal hajlandóak normálisan működni. Jómagam 6-7 éve (szemeket eltakarni!) Auchan-kútnál tankolok 95-öst, mert az esik útba jövet-menet, és semmi jelét nem tapasztalom, hogy akár csak más márka 95-öséhez képest (költözés előtt Shellhez jártam, az volt közel) bármiféle változás történt volna. Azaz úgy működik, ahogy kora és előélete alapján kell - hibátlanul. Hiperszuper benzinnel még soha nem próbálkoztam, lehet, hogy azzal más/jobb lenne, de ebben szkeptikus vagyok.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

41 perce, koopal írta:

Érdekes ez a "prémium" benzin dolog. Szerintem, ha olyan gond van a kocsival, ami magasabb oktánszámú benzin használatától múlik el (válik észrevétlenné), az nem a probléma megoldását jelenti, inkább az elfedését-elodázását. Nem hiszem, hogy olyan szériák jöttek volna le a futószalagról, amik valami miatt, a többitől eltérően csak spéci üzemanyaggal hajlandóak normálisan működni. Jómagam 6-7 éve (szemeket eltakarni!) Auchan-kútnál tankolok 95-öst, mert az esik útba jövet-menet, és semmi jelét nem tapasztalom, hogy akár csak más márka 95-öséhez képest (költözés előtt Shellhez jártam, az volt közel) bármiféle változás történt volna. Azaz úgy működik, ahogy kora és előélete alapján kell - hibátlanul. Hiperszuper benzinnel még soha nem próbálkoztam, lehet, hogy azzal más/jobb lenne, de ebben szkeptikus vagyok.

Nagy általánosságban igazad van. De van olyan típushiba... mint pl. az EGR szelep idő előtti elszennyeződése, ami gondot okoz. Ezt magas fordulaton használt prémium benzinnel ki lehet tolni. Lehet szerencséd, hogy a gyakori EGR-es típushiba nem jelentkezik nálad sima 95-ös benzinnel, ahogy a hidrotőkés kopogás is gyakori... ez ellen meg sokan prémium olajjal védekeznek. Lehet EGR szelepet cserélni: drága, lehet lefalazni / leprogramozni: szükségmegoldás és ez is pénzbe kerül. Lehet a hidrotőkéket cserélgetni az sem olcsó. Én megértem azokat, akik így-úgy ezek ellen küzdenek. Én kb. minden második tankolásra prémium benzint tankolok. EGR OK, hidrotőke kopogás jelentkezik már néha-néha melegen... pedig csak 40 ekm van a kocsiban, a pároméban is de ott is hallani a kopogást, csak sokkal-sokkal ritkábban. De ez övé pl. sokkal gyengébb... ezt számos dolog okozhatja... nála a prémium benzintől sem fickósodott meg a kocsi. Szóval 1 év évjárat különbség, ugyanaz az autó, kb. egyforma (kevés) kilométer ... még a kocsi színe is hasonló... :) Mégis 2 eltérő autó. A Tied is szerencsésen eltérhet másokétól, így azok küzdelmeitől.

Link to comment
Megosztás:

53 perce, koopal írta:

Érdekes ez a "prémium" benzin dolog. Szerintem, ha olyan gond van a kocsival, ami magasabb oktánszámú benzin használatától múlik el (válik észrevétlenné), az nem a probléma megoldását jelenti, inkább az elfedését-elodázását. Nem hiszem, hogy olyan szériák jöttek volna le a futószalagról, amik valami miatt, a többitől eltérően csak spéci üzemanyaggal hajlandóak normálisan működni. Jómagam 6-7 éve (szemeket eltakarni!) Auchan-kútnál tankolok 95-öst, mert az esik útba jövet-menet, és semmi jelét nem tapasztalom, hogy akár csak más márka 95-öséhez képest (költözés előtt Shellhez jártam, az volt közel) bármiféle változás történt volna. Azaz úgy működik, ahogy kora és előélete alapján kell - hibátlanul. Hiperszuper benzinnel még soha nem próbálkoztam, lehet, hogy azzal más/jobb lenne, de ebben szkeptikus vagyok.

 

2 perce, bluemirage írta:

Nagy általánosságban igazad van. De van olyan típushiba... mint pl. az EGR szelep idő előtti elszennyeződése, ami gondot okoz. Ezt magas fordulaton használt prémium benzinnel ki lehet tolni. Lehet szerencséd, hogy a gyakori EGR-es típushiba nem jelentkezik nálad sima 95-ös benzinnel, ahogy a hidrotőkés kopogás is gyakori... ez ellen meg sokan prémium olajjal védekeznek. Lehet EGR szelepet cserélni: drága, lehet lefalazni / leprogramozni: szükségmegoldás és ez is pénzbe kerül. Lehet a hidrotőkéket cserélgetni az sem olcsó. Én megértem azokat, akik így-úgy ezek ellen küzdenek. Én kb. minden második tankolásra prémium benzint tankolok. EGR OK, hidrotőke kopogás jelentkezik már néha-néha melegen... pedig csak 40 ekm van a kocsiban, a pároméban is de ott is hallani a kopogást, csak sokkal-sokkal ritkábban. De ez övé pl. sokkal gyengébb... ezt számos dolog okozhatja... nála a prémium benzintől sem fickósodott meg a kocsi. Szóval 1 év évjárat különbség, ugyanaz az autó, kb. egyforma (kevés) kilométer ... még a kocsi színe is hasonló... :) Mégis 2 eltérő autó. A Tied is szerencsésen eltérhet másokétól, így azok küzdelmeitől.

Igen, itt a lényeg szerintem. A motor már bontva volt esetemben (tehát hogy mi-miként gördült le a gyárból szériaként már mindegy igazából: szelepszár szimeringek, gyűrűk, tömítések már nem gyáriak és még ki tudja hogy előző tulajnál az első tíz évben mi volt cserés ezeken felül), csak van benne 140k km (az órában), bár prémium szűrő és kenőanyag amit mindig kap mióta nálam van azért a hidrotőke is csak-csak életjelet ad, lassan 14 éves, messze már a gyári állapot. EGR félrefordítva/lefalazva a sok városi használat miatt... Továbbá az üzemanyagok minősége is nagy szórást mutat. Nem csak a kúttól függ... (Unokatesóm Audi A4 Avant 2.0 CrTdi-je Német és Osztrák gázolajból kevesebbet fogyaszt mint bármelyik itthoni kút gázolajából, Bakony szíve és Ingolstadt közt ingázik 3-4 hetente...)

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Cserélt már valaki antenna talpat a verdáján? Meg kell bontani a tetőkárpitot, vagy elég a pótféklámpa fedelét levenni? Hogy induljak neki egy 4 ajtós modellnél? Meg van repedezve kívülről a gumi tömítés és maga az antenna talp is repedt. Még nem ázik be, de nem szeretném megvárni. Antenna beszerzési forrást tudtok ajánlani?

Hálás köszönet, ha valaki megosztaná velem a tudását! :)

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hátsó lengéscsillapító témakörbe tartozik a kérdésem. Aki cserélt már hátsó csillapítókat azoktól kérdezném hogy csere után nem lett keményebb a hátsó felfüggesztés? Gyáti felújított csillapítók kerültek az autómba. Az elsők tökéletesek, hátul viszont nekem valami nem kerek. Nagyobb úthibákon mintha pattanna az autó hátsó része, a kalaptartó csak úgy kalamol. Esetleg idővel puhul a csillapító vagy ez így nem normális?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.