Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

13 órája, BéCsé írta:

Szia!

Koszonom!

Arra gondolsz h kirepedt es elfolyik? Nincs sose semmilyen folt vagy benzinszag az auto alatt, ezt minden nap korbenezem. Beton a garazs allja igy meglatnam rajta!

Link to comment
Megosztás:

46 perce, Kölyök írta:

Szia!

Koszonom!

Arra gondolsz h kirepedt es elfolyik? Nincs sose semmilyen folt vagy benzinszag az auto alatt, ezt minden nap korbenezem. Beton a garazs allja igy meglatnam rajta!

Tudtommal ez a cső a tankban van belül és ha ereszt akkor nem tarta meg a benzint a üzemanyagszállító rendszerben. Vagyis a tankon belül ereszt, nincs benzinszag vagy folt sehol...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

24 perce, Janó32 írta:

Tudtommal ez a cső a tankban van belül és ha ereszt akkor nem tarta meg a benzint a üzemanyagszállító rendszerben. Vagyis a tankon belül ereszt, nincs benzinszag vagy folt sehol...

Inkább a pumpa aljában a visszacsapó szelep ereszt vissza....univerzális van olyan 1000Forint körül, olcsóbb mint pumpát cserélni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok, valakinek volt már ilyen tapasztalata? 
Júliusban gyertyát cseréltem, lehet semmi köze hozzá de a korábbi NGK gyertya helyett gyári GM-et  tettem bele. 
Ezt követően pár hétre rá elkezdett olyan hangja lenni a kocsinak gyorsításkor, mintha kifújna a kipufogó. Elvittem, lyukas volt a dob. Komplett csere a flexi csőtől mert elég rossz állapotban volt minden. A morgó, mintha kifújna hang megmaradt. Volt ez augusztusban.
Azóta a bal első kerék óta hallottam kátyúk és rossz úton, fekvőrendőrön fémes hangú csattanásokat. Erre azt mondták szakik, hogy stab pálca csere, mert eléggé kivannak, padon megrángatva mást nem találtak.
2 hete időszakos lett a vezérlés csere, elvittem cserére, vezérlés csere és stab pálca csere volt.
Hazahoztam és azóta kb több problémám van mint előtte volt.

A kátyús, fémes csattanás továbbra is megmaradt kátyúknál, fekvőrendőrön, rossz úton. A morgó hang szintén megvan. 
Viszont a legújabb dolog, hogy 1200-1800 ford/perc között most ha lepadlózom, alig gyorsul 3-4-5-ösben, és csörömpölő hangot hallok, amíg meg nem lépi a fordulatszám az 1800-at. + menet közben is ebben a tartományban simán csinál olyat, mintha kimaradna a gyújtás vagy csak megrángatnának hátulról.

Szerintetek mi lehet ez a komplex torkosborz, amibe belekerültem? Szakik, ráadásul nem sufni szakik voltak, hanem MAK....

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Visszajött a check engine is!

Meguntam. 1, Eladó, 2, holnap viszem szerelőhöz és szopjon vele ő. Ilyen apró szar hibákkal nem akartam zaklatni, én sem örülnék, mert viszi az időt, nagy pénzt nem lehet elkérni érte, akkor senki nem csinálja szívesen, de mostmár teljesen elegem lett belőle. Beszámolok amint meglesz oldva, vagy eladva.

Link to comment
Megosztás:

55 perce, feel2006 írta:

sziasztok, valakinek volt már ilyen tapasztalata? 
Júliusban gyertyát cseréltem, lehet semmi köze hozzá de a korábbi NGK gyertya helyett gyári GM-et  tettem bele. 
Ezt követően pár hétre rá elkezdett olyan hangja lenni a kocsinak gyorsításkor, mintha kifújna a kipufogó. Elvittem, lyukas volt a dob. Komplett csere a flexi csőtől mert elég rossz állapotban volt minden. A morgó, mintha kifújna hang megmaradt. Volt ez augusztusban.
Azóta a bal első kerék óta hallottam kátyúk és rossz úton, fekvőrendőrön fémes hangú csattanásokat. Erre azt mondták szakik, hogy stab pálca csere, mert eléggé kivannak, padon megrángatva mást nem találtak.
2 hete időszakos lett a vezérlés csere, elvittem cserére, vezérlés csere és stab pálca csere volt.
Hazahoztam és azóta kb több problémám van mint előtte volt.

A kátyús, fémes csattanás továbbra is megmaradt kátyúknál, fekvőrendőrön, rossz úton. A morgó hang szintén megvan. 
Viszont a legújabb dolog, hogy 1200-1800 ford/perc között most ha lepadlózom, alig gyorsul 3-4-5-ösben, és csörömpölő hangot hallok, amíg meg nem lépi a fordulatszám az 1800-at. + menet közben is ebben a tartományban simán csinál olyat, mintha kimaradna a gyújtás vagy csak megrángatnának hátulról.

Szerintetek mi lehet ez a komplex torkosborz, amibe belekerültem? Szakik, ráadásul nem sufni szakik voltak, hanem MAK....

Köszi

Nekem minden télen (okt-nov) az olajcserével együtt csáposon "taknyosra" fújják a szilenteket (nem jut eszembe a szilent neve...) mert 7 fok alatt nyikkan. Utána egy évig csendben vannak. Állítólag ki lehet cserélni drágán, de nem a szilent drága hanem a sok bontás miatt a csere. Cserébe két-három év alatt beeszi magát oda a sár és a hideg-meleg hatásra deformálódik annyit hogy nyekkenjen hidegben. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, feel2006 írta:

sziasztok, valakinek volt már ilyen tapasztalata? 
Júliusban gyertyát cseréltem, lehet semmi köze hozzá de a korábbi NGK gyertya helyett gyári GM-et  tettem bele. 
Ezt követően pár hétre rá elkezdett olyan hangja lenni a kocsinak gyorsításkor, mintha kifújna a kipufogó. Elvittem, lyukas volt a dob. Komplett csere a flexi csőtől mert elég rossz állapotban volt minden. A morgó, mintha kifújna hang megmaradt. Volt ez augusztusban.
Azóta a bal első kerék óta hallottam kátyúk és rossz úton, fekvőrendőrön fémes hangú csattanásokat. Erre azt mondták szakik, hogy stab pálca csere, mert eléggé kivannak, padon megrángatva mást nem találtak.
2 hete időszakos lett a vezérlés csere, elvittem cserére, vezérlés csere és stab pálca csere volt.
Hazahoztam és azóta kb több problémám van mint előtte volt.

A kátyús, fémes csattanás továbbra is megmaradt kátyúknál, fekvőrendőrön, rossz úton. A morgó hang szintén megvan. 
Viszont a legújabb dolog, hogy 1200-1800 ford/perc között most ha lepadlózom, alig gyorsul 3-4-5-ösben, és csörömpölő hangot hallok, amíg meg nem lépi a fordulatszám az 1800-at. + menet közben is ebben a tartományban simán csinál olyat, mintha kimaradna a gyújtás vagy csak megrángatnának hátulról.

Szerintetek mi lehet ez a komplex torkosborz, amibe belekerültem? Szakik, ráadásul nem sufni szakik voltak, hanem MAK....

Köszi

A kátyúban, fekvőrendőrön való fémes csattogás, szinte biztos, hogy rugótörés eredménye lesz. Tapogasd körbe, főleg a rúgótányérba. Ezt annó én is megjártam.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎. ‎10‎. ‎23‎. at 11:00, Kölyök írta:

 

"Arra gondolsz h kirepedt es elfolyik? "

Szia!

Igen, arra gondoltam hogy kirepedhetett. Ahogy Janó32 írta, ez a tankon belül van. Persze más is lehet a hibás, ez csak egy tipp. Nálam már kétszer kellett cserélni.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

--Már pár éve a hideg eljöttével a z14xe motoru astámmal küzdök . A hétvégén megint bedobta a p0302  2. Henger gyújt. Kimaradás hibát. Érezhetően gyengébb volt akkor a motor. Főleg városi, de pár hónapja hosszabb utakon is használom. 

Főleg azonos motoru irjon ... mert már nem tudom mit csináljak, több szer. Is voltam már.

A kocsiról :  egr lezárva,  katalizátor kiütve,,  200 ezer km van benne--- jah az olaj 5w40 castrol mintha ebből is 1.5  érték a niv. Pálca n elment volna.

A vàlaszokat elöre is köszi.

Laci Nagykanizsárol. Estleg zala megyei megfelelő szerelőt is irhatnátok.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

59 perce, llaci89 írta:

Sziasztok.

--Már pár éve a hideg eljöttével a z14xe motoru astámmal küzdök . A hétvégén megint bedobta a p0302  2. Henger gyújt. Kimaradás hibát. Érezhetően gyengébb volt akkor a motor. Főleg városi, de pár hónapja hosszabb utakon is használom. 

 

Trafóhidat nézetted már? Nem lehet, hogy a hűvös, párás idő okozhatja ezt?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, llaci89 írta:

Sziasztok.

--Már pár éve a hideg eljöttével a z14xe motoru astámmal küzdök . A hétvégén megint bedobta a p0302  2. Henger gyújt. Kimaradás hibát. Érezhetően gyengébb volt akkor a motor. Főleg városi, de pár hónapja hosszabb utakon is használom. 

Főleg azonos motoru irjon ... mert már nem tudom mit csináljak, több szer. Is voltam már.

A kocsiról :  egr lezárva,  katalizátor kiütve,,  200 ezer km van benne--- jah az olaj 5w40 castrol mintha ebből is 1.5  érték a niv. Pálca n elment volna.

A vàlaszokat elöre is köszi.

Laci Nagykanizsárol. Estleg zala megyei megfelelő szerelőt is irhatnátok.

Hidegindítás után nem remeg az autód? Erre -P0302- csak a hibatárolóban volt tárolt hiba vagy jelezte a műszerfalon is a "hibalámpa"?

Link to comment
Megosztás:

16 órája, Janó32 írta:

Hidegindítás után nem remeg az autód? Erre -P0302- csak a hibatárolóban volt tárolt hiba vagy jelezte a műszerfalon is a "hibalámpa"?

A műszerfalon is. Probaként volt már benne trafohid cserèlve. Kicsit remegett. Üdv.

A hèten eddig jó, de hibakód vilàgitott amikor 55 nél többel akartam menni amikor elkezdte.

Módosítva : llaci89
Link to comment
Megosztás:

23 órája, nyikszi írta:

Sziasztok! Melyik tükörlap jó? Bal fűthető tükörlap Cromax

Mert sajna eltört, amit megvettem, nem pattintható rá a kis bütykökre, így nem mozgatható belülről. Már autószerelő is próbálkozott vele, szóval nem én vagyok a hunyó ;) Vagy van valami trükkje, amit a srác se tud?


 

 

 

Én TYC típust vettem, nekem is játszani kellett egy 10 percet mire feltudtam tenni rendesen, sőt egyszer le is kellett szedni mert csak az egyik fele akadt be rendesen.

Egy kis trükk: a pöcköket amik bepattannak vagy a tükörlapon ahova bepattannak kend meg finoman valami szilikonnal akkor könnyebben a helyükre mennek.

Link to comment
Megosztás:

22 órája, kobraCode írta:

Én TYC típust vettem, nekem is játszani kellett egy 10 percet mire feltudtam tenni rendesen, sőt egyszer le is kellett szedni mert csak az egyik fele akadt be rendesen.

Egy kis trükk: a pöcköket amik bepattannak vagy a tükörlapon ahova bepattannak kend meg finoman valami szilikonnal akkor könnyebben a helyükre mennek.

Köszi. TYC nincs, Van Wezelt vettem, de már csak majd holnap napfényben rakom fel.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

ÉRdeklődnék, hogy a Z 21U XXXX és a Z 20H XXKF mennyire üt el egymástól színben? Esetleg valakinek egy Z 21U színkódú jobb hátsó ajtója elfekvőben? :D

 

Másik, a kocsi balra húz, guminyomás jó, felnik nem ütődtek, hétvégén teszem fel a téli papucsot, ilyenkor szoktam kutyacsontot, rugót, féltengelyt megrángatni. Fék nem szorul mert nem forró a tárcsa. Mit érdemes még megnézni mielőtt szerelő lenne?

 

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎10‎.‎17‎. at 20:03, Janó32 írta:

Ma amíg városban mentem (50-60km/h + lámpánál araszolgatás)  szépen lassan beállt 90 fok alá a vízhőmérséklet (4-5km) majd egy idő múlva 90 fokra (6-7km). Aztán ki kellett mennem a városból, kb 1km-t mentem egy külterületig és közben visszaesett 85 fok környékére amíg 90km/h-val mentem. Városba visszaérve szép lassan ismét elérte a ~90 fokot. A külső hőmérséklet változatlan volt (9,5 fok). A menetszél hűt rajta ennyit hirtelen a gyorsabb menettel és idővel városon kívül is beállna kb 90 fokra vagy valami gebasz van? 

Szia! Nekem városban 88-91 között van. Bp. Szbatta között (M6) 80-130-as tempónál stabilan 88 körül áll.

Link to comment
Megosztás:

49 perce, Bmájki írta:

Szia! Nekem városban 88-91 között van. Bp. Szbatta között (M6) 80-130-as tempónál stabilan 88 körül áll.

Köszi! De te ezeket az adatokat honnan olvasod le (88-91; 88 fok...)? Mert a 85-öt még értem, mivel ha a 80 és a 90 közt középen áll, akkor kb legyen annyi...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 10. 17. at 20:03, Janó32 írta:

Ma amíg városban mentem (50-60km/h + lámpánál araszolgatás)  szépen lassan beállt 90 fok alá a vízhőmérséklet (4-5km) majd egy idő múlva 90 fokra (6-7km). Aztán ki kellett mennem a városból, kb 1km-t mentem egy külterületig és közben visszaesett 85 fok környékére amíg 90km/h-val mentem. Városba visszaérve szép lassan ismét elérte a ~90 fokot. A külső hőmérséklet változatlan volt (9,5 fok). A menetszél hűt rajta ennyit hirtelen a gyorsabb menettel és idővel városon kívül is beállna kb 90 fokra vagy valami gebasz van? 

Nekünk is így kezdődött, hogy országúton visszaesett pár fokot, de idén tavasszal már olyan volt, hogy 5-10 fokos külső hőmérséklet esetén már csak 60-70 fok közé tudott felmelegedni a motor. Kicseréltem a termosztátot és azóta szinte minden körülmény között 90 fokon áll a mutató. Szerintem amíg eléri a 80 fokot országúti használatban addig nem érdemes kicserélni a termosztátot, de utána mindenképp, mert az már befolyásolja a fogyasztást is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

55 perce, norbee80 írta:

Nekünk is így kezdődött, hogy országúton visszaesett pár fokot, de idén tavasszal már olyan volt, hogy 5-10 fokos külső hőmérséklet esetén már csak 60-70 fok közé tudott felmelegedni a motor. Kicseréltem a termosztátot és azóta szinte minden körülmény között 90 fokon áll a mutató. Szerintem amíg eléri a 80 fokot országúti használatban addig nem érdemes kicserélni a termosztátot, de utána mindenképp, mert az már befolyásolja a fogyasztást is.

80 fok alá még sosem esett (kopp-kopp), de eléggé mozgékony mostanság a mutató. Reggel mentem kb 6km-t és nagyjából 90fokra beállt (garázsban 10 fok volt, kint végig 2-3fok), várakoztam egy jó ideig, 90fok fölé ment és még a hűtés is bekapcsolt majd le amikor már nem kellett. Elindultunk, fűtés be, máris 85 környéke vagy picit alatta aztán innen felkúszott 7km alatt 90re, mire leparkoltam némi tötymörgés közepette (már fűtés nélkül mert erre meg párásodni kezdett) már indította is a hűtést a venti (azt megvártam még leáll és leállítottam a kocsit). Ez volt a reggeli történet... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

nekem kb 2 hete cserélt termosztátot a szerelőm mivel nem melegedett fel sehogy a motor. Febi lett berakva de a 90-et sosem éri el a mutató. Nagyjából 3-4 km és túllép a 80-on. Aztán ingadozik 80-90 között. Sose ejti 80 alá de nem is engedi fel 90-ig. Teljesen mindegy neki hogy városi araszolgatás vagy országút, ha fűtök ha nem. Csak ingadozik tovább. Láttam hogy zsír új lett berakva, szóval nem hinném hogy egyből rossz... :D Aggódnom kéne?

Módosítva : Merkava
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.