Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

 

Hamarosan olajat szeretnék cserélni a váltóban és ehhez le kell szedni a difiház alját.

A visszarakásnál illik új tömítést rakni, viszont nem tudom milyen váltóval szerelték a Z14XEP kódú motort ( F13 vagy F17).

Hivatalos infóoldal szerint F13-as váltó van rajta és le van írva hol van az váltón az azonosító szám de egy órát kerestem ma de nem találtam.

Meg tudja mondani valaki hol van a váltón a jelölés vagy hogy hol tudnám ellenőrizni pontosan milyen váltó van a kocsiban?

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv!

 

Sz

Link to comment
Megosztás:

11 órája, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

 

Hamarosan olajat szeretnék cserélni a váltóban és ehhez le kell szedni a difiház alját.

A visszarakásnál illik új tömítést rakni, viszont nem tudom milyen váltóval szerelték a Z14XEP kódú motort ( F13 vagy F17).

Hivatalos infóoldal szerint F13-as váltó van rajta és le van írva hol van az váltón az azonosító szám de egy órát kerestem ma de nem találtam.

Meg tudja mondani valaki hol van a váltón a jelölés vagy hogy hol tudnám ellenőrizni pontosan milyen váltó van a kocsiban?

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv!

 

Sz

Több helyen is előfordul váltó jelölés, a tetején vagy az oldalán a féltengely felől. Nézd meg esetleg itt oldalt: https://www.opelforum.hu/topic/632-zafira-a-általános/?page=33

 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 08. 06. at 10:08, panizzi írta:

Hello, jó úton jársz.

Vettem bele egy bontottat, de az még rosszabb, épp csak elindul az autó. Most rendelek gyári újat.

99% hogy ez a baja (a tankban lévő nyomásszabályzó)

Tank melletti benzinszűrő volt a hibás, 1300 forintos alkatrész.

Miután kicseréltem mindent a tankban, már csak ez lehetett a ludas, amibe ugye nem hittem (3000 km-rel ezelőtt volt cserélve).

Kiszedve a kezemben már kotyogott a belseje, ha megráztam, na akkor világosodtam meg.

A legegyszerűbb és legolcsóbb dolgokkal kell mindig kezdeni.

Tanulópénz.

 

Szerk: és sose a legolcsóbbat vedd, ez az ALCO egy sz..r

Módosítva : panizzi
Link to comment
Megosztás:

sziasztok!Olyan problémán van hogy az első vezető oldali ablak automatába felmegy majd visszanyit kb.15cm-ert.tudja valaki miért és esetleg valami tanácsot hogy ne csinálja.Előre is köszönöm.még annyit hogy szakaszosan működtetve fennmarad.astra g 1.7 cdti

Módosítva : neon36
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lassan cserés lesz a középső és a hátsó kipufogó dobom is. Milyen márkát ajánlatok ami már bevált? Cromaxnál a Bosal-t néztem ki, hátha jó lenne. Eredeti GM-et nem vennék. Illetve cserekor milyen kiegészítők kellenek még hozzá? Tűzkarika, tömítés, csavar, rugó stb...? Köszi. Z14XE 5 ajtós.

https://cromax.hu/kipufogo/kipufogo_rendszer_alkatreszei/kipufogodob/kozepso_dob_opel_astra_g_33949

https://cromax.hu/kipufogo/kipufogo_rendszer_alkatreszei/kipufogodob/hatso_dob_opel_astra_g_33843

 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, neon36 írta:

sziasztok!Olyan problémán van hogy az első vezető oldali ablak automatába felmegy majd visszanyit kb.15cm-ert.tudja valaki miért és esetleg valami tanácsot hogy ne csinálja.Előre is köszönöm.még annyit hogy szakaszosan működtetve fennmarad.astra g 1.7 cdti

Gondolom van benne becsípődés védelem, lehet egy kicsit szorul és ezt úgy érzékeli hogy van ott valami.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 08. 14. at 15:35, kobraCode írta:

Sziasztok!

Lassan cserés lesz a középső és a hátsó kipufogó dobom is. Milyen márkát ajánlatok ami már bevált? Cromaxnál a Bosal-t néztem ki, hátha jó lenne. Eredeti GM-et nem vennék. Illetve cserekor milyen kiegészítők kellenek még hozzá? Tűzkarika, tömítés, csavar, rugó stb...? Köszi. Z14XE 5 ajtós.

https://cromax.hu/kipufogo/kipufogo_rendszer_alkatreszei/kipufogodob/kozepso_dob_opel_astra_g_33949

https://cromax.hu/kipufogo/kipufogo_rendszer_alkatreszei/kipufogodob/hatso_dob_opel_astra_g_33843

 

Hello, más majd mond okosabbat, nekem privát (rendszeres) tapasztalatom csak a hátsó kipufogódobbal van, mégpedig hogy az összes utángyártott hulladék, a gyári meg drága. A sajátomnál (X14XE) illetve a közeli látókörömben lévő másik g astránál is (Z14XEP) kétévente, minden műszaki előtt cseréljük a hátsó dobot, a Bosal-t már konkrétan próbáltam, pont annyit ért mint bármelyik másik. A hegesztéseknél rohad szét az összes két év alatt, felszereléskor cinksprével történő rásegítés mellett is.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, sziklaboci írta:

Hello, más majd mond okosabbat, nekem privát (rendszeres) tapasztalatom csak a hátsó kipufogódobbal van, mégpedig hogy az összes utángyártott hulladék, a gyári meg drága. A sajátomnál (X14XE) illetve a közeli látókörömben lévő másik g astránál is (Z14XEP) kétévente, minden műszaki előtt cseréljük a hátsó dobot, a Bosal-t már konkrétan próbáltam, pont annyit ért mint bármelyik másik. A hegesztéseknél rohad szét az összes két év alatt, felszereléskor cinksprével történő rásegítés mellett is.

Általában bentről rohad kifelé a kondenzvíztől, így a cinkspré inkább csak azért jó, mert szépen néz ki vele. Persze azért én is le szoktam fújna, ha van otthon. Jól tudom G nél dupla falú hátsó dob van? Mert az enyémen is látom hogy kezd átrohadni az illesztésnél, de hangja még semmi. 

Link to comment
Megosztás:

45 perce, zotya975 írta:

Általában bentről rohad kifelé a kondenzvíztől, így a cinkspré inkább csak azért jó, mert szépen néz ki vele. Persze azért én is le szoktam fújna, ha van otthon. Jól tudom G nél dupla falú hátsó dob van? Mert az enyémen is látom hogy kezd átrohadni az illesztésnél, de hangja még semmi. 

Én a hátsó dobot egy 3mm-es fúróval megszoktam fúrni az alján.Amerre lejt természetesen.Igy kifolyik belőle a kondenzvíz.Főleg télen rövid utakon keletkezik benne jelentős víz amit így leengedve megnöveli az élettartamát.Igy csinálom tizenéve.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

17 perce, kingblue írta:

Én a hátsó dobot egy 3mm-es fúróval megszoktam fúrni az alján.Amerre lejt természetesen.Igy kifolyik belőle a kondenzvíz.Főleg télen rövid utakon keletkezik benne jelentős víz amit így leengedve megnöveli az élettartamát.Igy csinálom tizenéve.

Én is megfúrtam, az F-ét de ott meg egy kicsi buborgó mellékhangja volt, mondjuk engem nem zavart, de előfordul hogy valakit igen. Szokott is ott kicsepegni kondenzvíz. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, kingblue írta:

Én a hátsó dobot egy 3mm-es fúróval megszoktam fúrni az alján.Amerre lejt természetesen.Igy kifolyik belőle a kondenzvíz.Főleg télen rövid utakon keletkezik benne jelentős víz amit így leengedve megnöveli az élettartamát.Igy csinálom tizenéve.

Én is meg szoktam fúrni a dobot, előnyét még nem láttam. Mondjuk a saját astrám kipufogója annyival nehezebb helyzetben van egy sima benzineshez képest, hogy lpg-s és sokkal több a kondenzvíz, de a sima benzinesen is ugyanúgy dobáljuk fel-le a dobokat kétévente.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémára várnék ötleteket. A kiegyenlítőtartályból reggelre mindig eltűnik a víz. Ha járó motornál kinyitom a tartályt akkor természetesen telenyomja, de gondolom nem véletlen van rajta a szintjelző, hogy "hidegen". Ezen kívül motorindítás után hallom, hogy tölti fel a fűtéscsövet az utastérben, de ha bármikor megállok és úgy emelem a fordulatot hallom, hogy gyorsabban vagy lassabban, de kering a csőben a víz.

Az olaj tiszta, nem emulzíós, nem habos (nívón és betöltő sapkán néztem), a víz sem olajos, az utastérben sincs fagyálló szag, az autó alatt és a motortérben is minden száraz. Szélvédő nem párásodik. Most lett termosztát cserélve, mert már pár hete volt ez a hiba, plusz nem melegedett a víz és emulziós volt az olajtöltő sapka és nedves a termosztát ház.

Motor X16SZR, Dephi klíma.

Köszönöm és várnám az ötleteket.

Módosítva : TomH
Link to comment
Megosztás:

3 órája, TomH írta:

Sziasztok!

A következő problémára várnék ötleteket. A kiegyenlítőtartályból reggelre mindig eltűnik a víz. Ha járó motornál kinyitom a tartályt akkor természetesen telenyomja, de gondolom nem véletlen van rajta a szintjelző, hogy "hidegen". Ezen kívül motorindítás után hallom, hogy tölti fel a fűtéscsövet az utastérben, de ha bármikor megállok és úgy emelem a fordulatot hallom, hogy gyorsabban vagy lassabban, de kering a csőben a víz.

Az olaj tiszta, nem emulzíós, nem habos (nívón és betöltő sapkán néztem), a víz sem olajos, az utastérben sincs fagyálló szag, az autó alatt és a motortérben is minden száraz. Szélvédő nem párásodik. Most lett termosztát cserélve, mert már pár hete volt ez a hiba, plusz nem melegedett a víz és emulziós volt az olajtöltő sapka és nedves a termosztát ház.

Motor X16SZR, Dephi klíma.

Köszönöm és várnám az ötleteket.

Üdv...ha a motorban , jellemzően a hengerfej tömítésnél az égéstér összeszakad a víztérrel, akkor van olyan jelenség, hogy a kipufogó fehéren füstöl a motor eszi a vizet ( ennek mértéke változó, akár lehet tünetmentes ) és állás közben az adott hengerbe bejut a víz, amit indításkor a kiegyenlítőbe visszatol. Mivel a motor beledolgozik a vízkörbe a vízcsövek betonkemények, van hogy el is durrannak, és mivel a víz nem összenyomható, fennáll a veszélye hogy a motor indításkor vizütést kap, ha az adott henger pont sürítési munkafázisba indul el, és nem tudja elég gyorsan kitolni a vizet a sérült tömítésnél. Persze ez a legrosszabb eset, de a víz nem tud máshová jutni és onnan előkerülni csak a hengerbe-hengerből. Az olaj-víz csak akkor szennyeződik egymással, ha ezek a járatok szakadtak egymásba, tehát ez nem törvényszerű ilyenkor. Létezik teszter ennek kiderítésére, ahol is az vízbe bekerült égésterméket mutatják ki, de nem tudom hol csinálnak ilyet:

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Szerettem volna holnap hátsó fékcsöveket cserélni de most vettem csak sajnos észre valamit. Annak ellenére, hogy 2 db fékcsövet rendeltem, ugyanabból a típusból és a csomagoláson is az áll hogy azonosak mégis van a kettő között különbség. Az egyik egy picivel hosszabb, más a fejek kialakítása, de a legnagyobb probléma sztem, hogy a furat a fejben amiből jönne majd a fékfolyadék, sem azonos. Nem tudom hogyan keveredhetett de sztem a nagyobb furatú, az nagyobb munkahengerrel 36-os, 38-os, (enyém 34-es) szerelt nyergekhez való. 

ughfvafabjvx5vrgjwbt.jpg

b2kuhpbg2ijbzq5gbgvy.jpg

 

5nmh8ev5l38xsvu5cykg.jpg

Link to comment
Megosztás:

On 8/14/2019 at 3:35 PM, kobraCode said:

Sziasztok!

Lassan cserés lesz a középső és a hátsó kipufogó dobom is. Milyen márkát ajánlatok ami már bevált? Cromaxnál a Bosal-t néztem ki, hátha jó lenne. Eredeti GM-et nem vennék. Illetve cserekor milyen kiegészítők kellenek még hozzá? Tűzkarika, tömítés, csavar, rugó stb...? Köszi. Z14XE 5 ajtós.

https://cromax.hu/kipufogo/kipufogo_rendszer_alkatreszei/kipufogodob/kozepso_dob_opel_astra_g_33949

https://cromax.hu/kipufogo/kipufogo_rendszer_alkatreszei/kipufogodob/hatso_dob_opel_astra_g_33843

 

On 8/15/2019 at 8:48 PM, sziklaboci said:

Én is meg szoktam fúrni a dobot, előnyét még nem láttam. Mondjuk a saját astrám kipufogója annyival nehezebb helyzetben van egy sima benzineshez képest, hogy lpg-s és sokkal több a kondenzvíz, de a sima benzinesen is ugyanúgy dobáljuk fel-le a dobokat kétévente.

Üdv!

Nekem is LPG-s az autóm, de egyenlőre az olasz Sigam hátsó dob még nem lyukadt ki (lassan 3 éve van bent), igaz keveset megyünk vele (évi 8000 km).
Az MTS (szintén olasz) középső dobot ennyi idő alatt kétszer hegeszttettem meg: először a dob külső lemez anyaga repedt meg 1-2 cm hosszan és ott fújt ki, másodszor pedig a cső-dob találkozásánál a hegesztés vált el.

A második repedés-kifújás után vettem egy Bosal dobot, mondván, hogy nem akarom már ezért szerelőhöz vinni, a hegesztő ismerősök meg nem vállaltak már kipufogóhegesztést. Így lecseréltem egy Bosalra. Sajnos annyival hangosabb lett tőle az autó (ebben ludas lehetett az utángyártott katalizátor is), hogy 3 hét után visszatettem az MTS-t... Mivel a dob és a cső jó állapotban volt és időközben találtam egy hegesztőt, aki pár ezer Ft-ért szépen meghegesztette, így visszakerülhetett. 

Aztán az utángyártott katalizátort is le kellett cserélnem (2,5 évet és 20000 km-t bírt - erről már írtam korábban), így most már nagyon szép halk lett az autóm.
Ennél csak a gyári dobokkal volt halkabb, mikor megvettem... (15 éves volt az autó, a szerelő szerint még eredeti volt a kipuff. Ha mégsem, és a 2. garnitúra GM volt rajt, akkor is 7-8 évet bír ki, nem kettőt!!!)

Szóval van egy 3 hetet használt Bosal középső dobom, Zafira A-ra (2001-es évjárat), ha valakit érdekel, és nem zavarja, hogy hangosabb lesz egy kicsit az autó, keressen meg privátban, megegyezünk. (Gyári katalizátorral nem próbáltam a Bosalt, de ha nem tudom eladni, az MTS halála után fel fog majd kerülni az autóra...)

Én arra jutottam, hogy se olasz dobot (ami a hangtompítás/rezonancia szempontjából nekem jobbnak tűnik, mint a Bosal), se Bosalt nem veszek többet. A lengyelekről még az a szerelő beszélt le, aki az olasz dobokat tette föl 3 éve. Bár valaki a Ferrozra írta, hogy az elég jó minőség (az is lengyel). Vagy Walkert vagy GM dobot fogok venni, nem nagyon akarok már próbálkozni. (Walkerre valaki azt írta, hogy majdnem ugyanaz a fojtása/tompítása, mint a gyárinak)

Egy 2011-es C Combo céges autóval dolgozom (1,7-es Isuzu dízel), azon is Bosal dob van (bár asszem az GM Bosal, tehát "gyári"), de az is nagyon hangos. Igaz szerintem ott inkább az Isuzu motor a ludas...

Ami kell a felszereléséhez (a dobon kívül):
- 2db csavar
- 2db rugó
- 1db tűzkarika
- 1db bilincs (az első/bemeneti csatlakozásához)
- a bemenő csatlakozáshoz ajánlották a Bosal/Walker kipufogópasztát (én vettem, nem fúj ki azóta sem az illesztésnél)
(- gumi tartók, ha már el vannak fáradva)

Javaslom ár szempontjából a Kauffer-t, mint alkatrészboltot és inkább Walkert, mint Bosalt, ha kicsit drágább is...

Bocs, ha ismét hosszú voltam!

 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Üdv...ha a motorban , jellemzően a hengerfej tömítésnél az égéstér összeszakad a víztérrel, akkor van olyan jelenség, hogy a kipufogó fehéren füstöl a motor eszi a vizet ( ennek mértéke változó, akár lehet tünetmentes ) és állás közben az adott hengerbe bejut a víz, amit indításkor a kiegyenlítőbe visszatol. Mivel a motor beledolgozik a vízkörbe a vízcsövek betonkemények, van hogy el is durrannak, és mivel a víz nem összenyomható, fennáll a veszélye hogy a motor indításkor vizütést kap, ha az adott henger pont sürítési munkafázisba indul el, és nem tudja elég gyorsan kitolni a vizet a sérült tömítésnél. Persze ez a legrosszabb eset, de a víz nem tud máshová jutni és onnan előkerülni csak a hengerbe-hengerből. Az olaj-víz csak akkor szennyeződik egymással, ha ezek a járatok szakadtak egymásba, tehát ez nem törvényszerű ilyenkor. Létezik teszter ennek kiderítésére, ahol is az vízbe bekerült égésterméket mutatják ki, de nem tudom hol csinálnak ilyet:

 

Köszönöm, szóval azt mondod, hogy nagy valószínűséggel a tömítéscsere megoldja a problémát.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 06. 26. at 0:13, Logosz írta:

Utángyártott katalizátor-tapasztalat következik...

Tisztelt Car-társak!

Mivel nem találtam egyértelmű választ a kérdésemre anno a fórumon és sehol máshol a neten, és mellette még naív is voltam, belefutottam abba a hibába, hogy utángyártott katalizátort vettem, bontott gyári helyett... Nem kellett volna!
Ezért próbálom leírni – több oldalról alátámasztva – a tapasztalataimat, s mindenkit óvva inteni attól, hogy utángyártott katalizátort vegyen, mert egész egyszerűen: ÁTVERÉS!

Két és fél évvel ezelőtt, vásárlás után kb. 2 hónappal, eltört a Z16XE motorú Zafiránk katalizátor-leömlő öntvénye. Nem lett volna nagy baj (kivétel, hogy a repedésen esetlegesen bemenő levegő megzavarhatja a lambdaszondát is), ha lassú menetben/parkoláskor a szellőztető ventillátor nem fújta volna be az utastérbe a szűretlen és büdös kipufogógázt. Sok mindenféle megoldást (öntvényhegesztés, öntvény-javító folyékony fém stb.) elvetve, csere mellett döntöttem. Az új ára 270-350 EFt között volt, ez természetesen szóba sem jöhetett. Elvetve a bontott gyárit is, amit akkor 50-60 EFt-ért árultak, a végeredmény 69E Ft-ért egy új, utángyártott lengyel JMJ katalizátor lett. Ez volt akkor az egyik legolcsóbb megoldás. (Hozzáteszem, át is lettem verve, mert Bosalként hirdette a netes alkatrész kereskedő, csak mikor kifizettem és átvettem, akkor láttam, hogy JMJ...)

 

Upsz, én is JMJ-t vettem januárban. Nem volt eltörve a gyári, de már nem hozta vele a CO értéket.

https://kipufogoalkatreszek.com/aruhaz/katalizator/opel-katalizator/opel-corsa-c-opel-katalizator/opel-corsa-c-katalizator-1-4i-z1-4xe-10-00-jmj1091020/

Azóta 19 ezer km-t tettem bele ... ezek szerint nem fogja kibírni a következő műszakiig. (Nem) szuper!

 

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

8 órája, TomH írta:

Köszönöm, szóval azt mondod, hogy nagy valószínűséggel a tömítéscsere megoldja a problémát.

Hát amit leírtál abból arra következtetek, de nyilván távoltól nem lehet pontos/biztos diagnózist felállítani, meg kellene mutatni egy szakembernek, mert a hengerfej tömítés csere nem két fillér. Alaphangon is kell egy új tömítés, a hengerfejet nyomáspróbázni kell hacsak nem látszik egyértelműen hogy a tömítés volt szakadt, ezután síkbaköszörülni, ha már lent van érdemes a szelepszár szimeringeket  kicserélni a szelepzárásokat ellenőrzni,ha kell becsiszolni őket, majd új csavarokkal összerakni. Velejáró az olaj és hűtőfolyadék, esetleg termosztát csere. Ennek anyagköltsége 20-30+ ezer forint a síkolás munkadíja nekem ősszel 8 ezer volt, ha nem te csinálod akkor még ugye hozzájön az összeszerelés ára. Ezért megbontás előtt mindenképpen mutasd meg valakinek.

http://143PB040514.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Hát amit leírtál abból arra következtetek, de nyilván távoltól nem lehet pontos/biztos diagnózist felállítani, meg kellene mutatni egy szakembernek, mert a hengerfej tömítés csere nem két fillér. Alaphangon is kell egy új tömítés, a hengerfejet nyomáspróbázni kell hacsak nem látszik egyértelműen hogy a tömítés volt szakadt, ezután síkbaköszörülni, ha már lent van érdemes a szelepszár szimeringeket  kicserélni a szelepzárásokat ellenőrzni,ha kell becsiszolni őket, majd új csavarokkal összerakni. Velejáró az olaj és hűtőfolyadék, esetleg termosztát csere. Ennek anyagköltsége 20-30+ ezer forint a síkolás munkadíja nekem ősszel 8 ezer volt, ha nem te csinálod akkor még ugye hozzájön az összeszerelés ára. Ezért megbontás előtt mindenképpen mutasd meg valakinek.

http://143PB040514.jpg

 

20-30 ezer meg munkadíj? Ennyiért mifelénk max egy kedves köszönést adnak bármelyik szervizben... A 20-30ezer valójában úgy fedi egy szervizes/tisztességes hengerfej felújítás és járulékait, hogy egy nullát utána kell írni... 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Janó32 írta:

20-30 ezer meg munkadíj? Ennyiért mifelénk max egy kedves köszönést adnak bármelyik szervizben... A 20-30ezer valójában úgy fedi egy szervizes/tisztességes hengerfej felújítás és járulékait, hogy egy nullát utána kell írni... 

Úgy értettem hogy a 20-30 ezer az anyagköltség, plusz a munkadíj. 4-5 ezer forint a csavarkészlet, kábé ugyanennyi a  tömítés márkától függően, a szelepszár szimering készlet nincs 2000Forint, a szelepfedél tömítés+a veztengely szimering megint 2000, a síkolás nálunk most 8000. Eddig ez 22 ha jól számoltam, lehet több, lehet kevesebb. De ha nem indokolt kicserélni a szelepszár szimeringet, vagy a veztengely tömítést az elhagyható, ha van pontos mérőeszköz a hengerfej egysíkúságának az ellenőrzésére, akkor az is. Ha valaki nem akar foglalkozni vele, itt Győrben a Szakál-Metál nevű cég van, ők 8 szelepes opel hengerfejre 50-60 ezret mondtak, mi tartalmazza a szétszedést, elmosást, nyomáspróbát, síkbaköszörülést, szelepfészkek marását, szelepek köszörülését, szelepszár szimering cserét, és összerakást. Ezután már " csak" fel kell tenni. Nyilván vannak járulékos költségek, mint például az olaj és hűtőfolyadék csere, és esetleg a termosztát csere. A felrakáshoz az egyetlen spéci eszköz egy nyomatékulcs, amit vagy van alapból vagy kér kölcsön az ember. Nekem volt, de mégiscsak kértek kölcsön, mert az enyém nem volt pontos. Ősszel csináltam meg a műveletet, nekem olyan 80 ezer volt az összköltség, mert teljesen más hengerfej (+sallangok) ment fel, és most 130-ért vitték el az autót, csak hogy happy end legyen a vége. :hehe:

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

 Ősszel csináltam meg a műveletet, nekem olyan 80 ezer volt az összköltség, mert teljesen más hengerfej (+sallangok) ment fel, és most 130-ért vitték el az autót, csak hogy happy end legyen a vége. :hehe:

Hát ez tényleg hepiend :hehe::hiya:

 

Ilyen műveletbe akkor sem kezdenék, ha ütnének, amennyiben az autó értéke 300e vagy alatti.

Nyilván a hátterét a dolognak nem ismerem.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, panizzi írta:

Hát ez tényleg hepiend :hehe::hiya:

 

Ilyen műveletbe akkor sem kezdenék, ha ütnének, amennyiben az autó értéke 300e vagy alatti.

Nyilván a hátterét a dolognak nem ismerem.

Hát az volt a háttere, hogy ősszel még szó sem volt eladásról, legalább még 3-4 évre terveztem az autóval. Az alapprobléma nekem is a hengerfejesség volt, csak nekem kifelé engedte a hűtőfolyadékot , és nem mertem így nekimenni a télnek. Mivel a másik hengerfej és csetreszei már régóta itt voltak nálam, viszonylag egyszerűbb dolgom volt, mert még tudtam használni az autót miközben már raktam össze a másikat. Tulajdonképen pár óra volt csak hogy lecsupaszítottam a blokkot, majd rápakoltam mindent, csak azért lett másnap beindítva mert hagytam egy napot kötni a pasztát a hengerfej és a veztengelyház között. Sokat dolgoztam vele, és sajnálom is, de időnként tovább kell lépni.

http://916PB140518.jpg

Most meg vagyok áldva ezzel a Z18XE-vel mert azt sem tudom mi-micsoda rajta. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.