Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

10 órája, alibi írta:

Szia. Milyen tünetek voltak, amik elmúltak? Mert nekem a diagnosztika lámpám és a szervizlámpám egyszerre villan, és le is akar állni olyankor. utólag, mikor le állt, úgy indult újra hogy a lámpát le kapcsoltam. És reggelente ha be indítom, pici gázt adok, érdekesen csökken a fénye a műszerfalnak, és a tompított világításnak is. Most gondoltam arra, hogy nem elég erős az aksi, nem tölti rendesen fel a generátor. Ha sok a fogyasztó, utána nem tölti rendesen az aksit. És ez a diagnosztika lámpák is kicsi sebességnél villognak, és szaggat be a motor is ugy hogy le is akar állni. 

Nekem a 3 hengerezés szűnt meg utána. Az akksi sarum is cserélve lett, mert azon is mérhető volt némi feszültség. Egy indításkor volt egyszer egy vezérműtengely jeladó hibám, az se jön elő azóta...

Lehet nincs összefüggés, de alacsony rendszerfesz esetén beköhöghet az ECU...

Nekem az akksi indított rendesen többnyire, de 30-40 perc rádiózás és ventilátor 1-es fokozat mellett (álló motornál) tökre lemerült az akksi. Akkoriban már az üa. mutatót is bántotta indításkor.

Nekem inkább melegben volt/van több bajom, amikor az akksinak és az ECU-nak is melege van...

Mérj rá töltésre, az akksi viszonylag egyszerű diagnosztizálni egy felkészült kereskedésben...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, alibi írta:

Nekem is halványodnak a lámpák, kormány tekerésnél, sőt elég ha mozdítom a kormányt. Rá raktuk a gépet, aztán, annyi hibát írt, menet közbe, hogy a 2. szondám valami kevés oxigént kap, vagy valami hasonló. Van mikor 2-3 napig sincs semmi vele, de egyszer gondol egyet, aztán elkezd kivillogni a diagnosztika lámpa meg a szerviz lámpa, van mikor kicsapja a jobb tompított biztit. Így nem értem,mi lehet a kocsival. EGR új, cseréljem a 2-es szondát? 

A hibakód utalhat a szonda problémára, de ehhez szerelő kell, a fotelben ülve ezt nem tudom neked megmondani. Rosszat nem teszel azzal ha kicseréled, csak ha nem szükséges, akkor pénzt költesz olyanra amire nem szükséges. Szerintem nézz be egy autóvillamosságihoz, fél óra alatt kideríti hogy az akkumulátorod döglődik-e és hogy mitől van ez az elektromos gubanc. Lehet hogy csak egy lámpára menő vezeték szórakozik. (Előző autómmal sajnos volt egy nagyobb koccanásom, zárhidat is cserélték homlokfallal és merevítőt is. Rosszul bandázsolták össze visszaszereléskor a kábeleket és két szál valahogy elektromos galibát okozott. 4 perc alatt találta meg a szaki méricsgéléssel a problémát, 10 perc alatt kijavította. Nekem az volt, hogy hol világított-hol nem, majd kicseréltem az izzót aztán már sehogy.)

4 órája, helgi írta:

az elektromos szervó miatt is halványodhat a lámpák fénye. ez nem hiszem, hogy hibát okozna

Ennél komplexebb a probléma, nem az elhalványodáson van a hangsúly.... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, Janó32 írta:

A hibakód utalhat a szonda problémára, de ehhez szerelő kell, a fotelben ülve ezt nem tudom neked megmondani. Rosszat nem teszel azzal ha kicseréled, csak ha nem szükséges, akkor pénzt költesz olyanra amire nem szükséges. Szerintem nézz be egy autóvillamosságihoz, fél óra alatt kideríti hogy az akkumulátorod döglődik-e és hogy mitől van ez az elektromos gubanc. Lehet hogy csak egy lámpára menő vezeték szórakozik. (Előző autómmal sajnos volt egy nagyobb koccanásom, zárhidat is cserélték homlokfallal és merevítőt is. Rosszul bandázsolták össze visszaszereléskor a kábeleket és két szál valahogy elektromos galibát okozott. 4 perc alatt találta meg a szaki méricsgéléssel a problémát, 10 perc alatt kijavította. Nekem az volt, hogy hol világított-hol nem, majd kicseréltem az izzót aztán már sehogy.)

Ennél komplexebb a probléma, nem az elhalványodáson van a hangsúly.... 

Igen, nem az elhalványodáson van a hangsúly. Keresnem kell egy szerelőt ahol bemérik teljesen, minden részét!

Csak itt Debrecenben nem nagyon találok, de keresgélek. 

Köszönöm a segítséget, remélem sikerül kikerestetnem a bajt a kocsimban.

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem kezd vacakolnia  lámpakapcsolóm. :S Lehet valamit kezdeni vele házilag? vagy előbb utóbb csere? A helyzetjelzőnél vacakolt eddig, mozdítottam a kapcsoló állásán, majd villogni kezdett a műszerfal világítás. Ez nem probléma, de ma menet közben tompítottnál lekapcsolt a műszerfal világítás és csak úgy jött vissza, ha le/fel kapcsoltam.

Ki lehet takarítani? Úgy érzem csak kontakt hibás. Vagy csere mindenképpen, ha vacakolna?

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Szemilan írta:

Azt hiszem kezd vacakolnia  lámpakapcsolóm. :S Lehet valamit kezdeni vele házilag? vagy előbb utóbb csere? A helyzetjelzőnél vacakolt eddig, mozdítottam a kapcsoló állásán, majd villogni kezdett a műszerfal világítás. Ez nem probléma, de ma menet közben tompítottnál lekapcsolt a műszerfal világítás és csak úgy jött vissza, ha le/fel kapcsoltam.

Ki lehet takarítani? Úgy érzem csak kontakt hibás. Vagy csere mindenképpen, ha vacakolna?

Enyém is ilyen lett miután cserélte első ködlámpásra. Szétszedhető, ki kell tisztítani, lamellákat, lemezeket megpucolni, feszítő rugókat megigazítani. Azóta nekem tökéletes lett.

Ez a leírás talán segít valamennyire: http://kacsa-ignis.hu/vkapcs/

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

12 perce, donaldkacsa írta:

Sziasztok!

 

Másfél év után újra leesett az ablaktörlő rudazatom, pedig gyári GM-et vettem bele akkor. Valakinek van ötlete mitől kopik ennyire? Miért esik le az új is ennyi idő után?

Akkor nem csak nekem hullik szét....

Link to comment
Megosztás:

11 órája, donaldkacsa írta:

Sziasztok!

 

Másfél év után újra leesett az ablaktörlő rudazatom, pedig gyári GM-et vettem bele akkor. Valakinek van ötlete mitől kopik ennyire? Miért esik le az új is ennyi idő után?

Én ezt a problémát 2 gyorskötegelővel orvosoltam :D olcsóbb megoldás mint újat venni mindig.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 26. at 19:22, outsider írta:

Az alacsony feszkó, gyengélkedő akksi számos működési gondot okozhat. Persze az más kérdés, hogy maradandó károkat tud-e okozni. Én, mikor akksit cseréltem, számos tünettől megszabadultam. 

Banner Powerbullt vettem, nem mondhatom, hogy maradéktalanul elégedett vagyok vele. A meleget szerintem nem annyira tolerálja...

Legközelebb mást vennék. A számlák szerint a korábbi Johnson akksi jobban bírta. Legalábbis 5 évesen nem csinált olyanokat, mint ez 1 évesen. Ha jól emlékszem az nem bántotta a üa. mutatót, csak már amikor nagyon a végét járta...

Visszaszívom.

Banner Powerbull csak minusz sok fokban bizergeti az üa. mutatót :) 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Giri187 írta:

Én ezt a problémát 2 gyorskötegelővel orvosoltam :D olcsóbb megoldás mint újat venni mindig.

Kéne egy jó CAD rajz, aztán le lehetne gyártani az egészet normálisan... :D Amúgy azokat a kis gömbfejes megoldásokat nem  lehetne csapággyal helyettesíteni?

Módosítva : nzozz
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 25. at 10:57, csicsó írta:
On 2016. 01. 25. at 8:25, zolinho írta:

Sziasztok!

Ma ablakmosó feltöltéskor vettem észre, hogy olajkicsapódás van a hűtővíz tartály belső falán, az olajsapka alatt pedig sárgás krémes kicsapódás, ami télen mindig szokott lenni. Vizszint-olajszint rendben. 2 hete még nem volt sammi olajkicsapódás. Jelenleg 117 e. van a verdában. Mehetek hengefej tömítést venni?

Köszi!

Nálam is ez volt minden télen a helyzet az olabeöntőnél,októberben volt termosztát csere meg hengerfejtömítés is,azóta már nincs akkora mennyiségű "capuccinó" a sapkán de  nem tűnt el teljesen(GM 10W-40 olaj került bele most,előtte Mobil 3000 5W-40 volt)

Meg van a hiba, a vezérműfedél (olajszivattyú) tömítésnél van egy kis szivárgás, nem lesz olcsó mulatság:

vezérműfedél tömítés-9 e.

olajteknő töm-6 e.

szelepfedél töm-10 e.

tömítő gyűrűk-4 e.

vízpumpa töm-2 e.

fagyálló-5 e.

olajcsere-15 e.

munkadíj-50-60 e.

lánccsere nem biztos hogy kell, de ha már szétkapják akkor azt is érdemes?

Módosítva : zolinho
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szelepfedél tömítés nekem 6500-ft volt. (Unix) Szerintem tudnál faragni az alkatrész árakból. Esetleg kérj árajánlatot más szerelőtől/ szervíztől is.

Persze, ha nem ragaszkodsz márkaszervizes környezethez...

Üdv.: Zoltán

Módosítva : Cs. Zoltán
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 hours ago, zolinho said:

Meg van a hiba, a vezérműfedél (olajszivattyú) tömítésnél van egy kis szivárgás, nem lesz olcsó mulatság:

vezérműfedél tömítés-9 e.

olajteknő töm-6 e.

szelepfedél töm-10 e.

tömítő gyűrűk-4 e.

vízpumpa töm-2 e.

fagyálló-5 e.

olajcsere-15 e.

munkadíj-50-60 e.

lánccsere nem biztos hogy kell, de ha már szétkapják akkor azt 

44 minutes ago, Cs. Zoltán said:

 

 

6 hours ago, zolinho said:

 

Sztem joval olcsobban kijossz ha a kovacsautonal rendelsz ,szelepfedel tomites Elring 2500 korul van ami nem a legolcsobb ott.Én mindent onnan szoktam.

Módosítva : magellaner
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 27. at 16:23, b.szoke írta:

Sziasztok!

Adott egy 2004-es G Astra, 1482 hibakódot villogtattam ki vele. Annyit találtam, hogy ventilátor relé 2-ről van szó. Melyik ventilátor ez? Merre keressem ezt az alkatrészt? Előre is köszi a válaszokat.

Szia!

Nekem is volt ilyen és nekem az ECU csere oldotta meg a dolgot. Elviekben abban szakadt meg valami. Én cseréltettem, mert volt más baja is, de lehet felújítani is, az olcsóbb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két hibára keresnék valamiféle választ:

1. P1600-as hibakód. Valami ECU sel-test prolem.

2. Van, ha lejtőn jobban befékezek, benyomott kuplunggal lefullad a motor (ha üresbe teszem és kiengedem a kuplungut akkor is csinálja). Olyan mintha túlterhelné a fék a motort, mert jobbik esetben csak leesik a fordulat olyan 500-400 közé, ha felengedem a féket akkor vissza áll a fordulat. Egyenesben semmi bárhogy is fékezek. cska ha az autó nem egyenesen van (emelkedőn is előferdült már.)

Lenne esetleg valakinek tippje?

Link to comment
Megosztás:

7 órája, PorcioNorbi írta:

Sziasztok, ma vettem észre, hogy így áll a coupen a vezető oldal mögötti díszlécem. 

Ezt hogy lehet orvosolni? Ahogy elnéztem patenttel lenne rögzítve?

Hello,

Ha ugyanaz az elv, mint a mezei Astráknál (nem coupe) akkor a következő módon van rögzítve:
Az ajtó lemezében vannak kialakítva azok a nyújtott "T" alakú nyílások, amibe a díszléc karmai beakadnak. A levételhez belülről (kárpit le...) egy darab lemezcsavart kell kitekerni valahol a díszléc hátsó harmada-negyede táján és a díszlécet hátra eltolni. Visszarakás ugyanígy. Lehet, hogy elakadt valamiben becsukásnál és kirántotta.

Bár, mintha nálad az az utolsó idom patentesnek nézne ki.

Storno!!
Itt a megoldás:

http://www.partsbase.org/opel/astra-g-zafira-a-1998-2009-2-7-5-1-front-door-protective-moulding-convertible-coupe-f07-f67/

Valószínűleg a "2" számú aljzat ugrott ki a fészekből.

 

Link to comment
Megosztás:

Hellosztok.

A szerelő "kibelezte" a katalizátoromat, ő szerinte ez is oka volt, hogy a kocsi erőtlen volt, néha csak úgy lefulladt, de mindig újra indult és ment is tovább.

4-esbe 70km/h már nem akart gyorsulni, tettünk rá új közép-hátsódobot ezek még a gyáriak voltak, új katalizátorra nem nagyon van most pénzem.

A kérdésem az lenne, hogy árt e kocsinak ez hosszú távon?

P0141=Lambdaszonda-fűtö áramkör (Bank 1. szonda 2) funkció-rendellenesség

ezt  a hibát ki lehet e kapcsolni, vagy ettől nem kapcsol majd az autó vészüzemi sebességre vmikor?

 

 

 

Astra G 1.4  Caravan Z14XE :2002

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, marton.csaba2 írta:

T Ilaci89!

" ... árt e ..."
Műszaki vizsga?

Szerintem tisztában van vele ő is, hogy ott beleszólhatnak.

 

Motornak nem lesz ettől baja, de ha a rend éber őrei betalálnak és esetleg méregetnének akkor büntetés is lehet belőle. (Bár ha a 60-as saválló rendszeres tdi-ket sem szívatják, akkor nem hiszem, hogy gond lenne belőle.)

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎02‎.‎04‎. at 20:35, PorcioNorbi írta:

Sziasztok, ma vettem észre, hogy így áll a coupen a vezető oldal mögötti díszlécem. 

 


Ezt hogy lehet orvosolni? Ahogy elnéztem patenttel lenne rögzítve?

Nekem az egyik pont így áll (szintén Coupe), leszedtem és a belső sínt amibe a műanyag patent pattan megette a rozsda. Ahogy rozsdásodott egyre kijjebb nyomta.  Még nem tudom hogy fogom megjavítani..

Módosítva : Déneske
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helló mindenki!

Szeretnék én is egy kis infót, hátha tud segíteni valaki. Hétfő reggel vinnem kéne szemlére az autót de sajnos a kézifék bowden meghalt. A kerekektől kezdve természetesen könnyen le tudtam bontani de a középső dobnál ugye a hővédő lemez megálljt parancsol. Elég lesz nekem a lemezt lecsavarozni és befér a kezem annyira hogy ki tudjam cserélni? Mivel G Coupe x18XE1 motorral a középső dob is egy nagy dög.. Esetleg ha az nem elég leakasztom a kipuffrendszert úgy hozzáférek? Ha esélytelen egy óra alatt megcsinálni akkor hagyom a francba és betolom a gépet a legközelebbi tóba :)  Hétfő reggel tudom megvenni a bowdent és 8:45-kor átvizsgálás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma elmentem lemosni az autómat, majd kitakarítottam.

Ezután elmentem a benzinkútra keréknyomást mérni, majd mikor mentem volna haza és indítottam az autót, a töltésjelző lámpa folyamatosan világított, szervó mondanom sem kell nem működött! (Legutóbb akkor volt ilyen, amikor elszakadt a generátor ékszíja), de most nincs elszakadva szóval csak arra tudok gondolni, hogy beszart a generátorom.

Csináltam egy olyat, hogy levettem az egyik akksi sarut, majd visszatettem és ezt követően indításnál már nem világított a lámpa. leállítottam az autót, majd újra beindítottam és a hiba fennáll jelenleg is.......

Gondolom egy villamosságis hamar kideríti mivel van gond, de ha generátor, akkor azt javítják is?

 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.